Jump to content

Λεξικό συνώνυμων


NIKANTHI
 Share

Recommended Posts

θα ήθελα να σας ρωτήσω αν γνωρίζεται κανένα καλό λεξικό συνώνυμων. Σε κάποια βιβλιοπωλεία βρήκα κάποια αλλά θα ήθελα να ρωτήσω και την γνώμη σας.

 

Σας ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Guest Plotinus

θα ήθελα να σας ρωτήσω αν γνωρίζεται κανένα καλό λεξικό συνώνυμων. Σε κάποια βιβλιοπωλεία βρήκα κάποια αλλά θα ήθελα να ρωτήσω και την γνώμη σας.

 

Σας ευχαριστώ.

 

 

Γεια σου. Στην εποχή μου χρησιμοποιούνταν εκτεταμένα το λεξικό του Θεολ. Βοσταντζόγλου, Αντιλεξικόν ή Ονομαστικόν της Νεοελληνικής, των εκδόσεων Δομής. Ήταν μία μεγάλη καινοτομία, ένα λογικό λεξικό, όχι παραδοσιακό, όπου μετά τη λέξη ακολουθεί η ερμηνεία της, αλλά βάσει συσχετισμών των ίδιων των λέξεων. Πίσω, έχει πάντως και σε αλφαβητική σειρά όλες τις λέξεις που αναφέρονται σε αυτό. Παλιότερα υπήρχε και το λεξικό Συνωνύμων και Συγγενικών του Πέτρου Βλαστού, αλλά είναι πολύ παλιό πια, αν και χρήσιμο για την ιστορία της γλώσσας. Πάντως, αν έχει κανείς πρόσβαση στο Μέγα Λεξικό της Ελληνικής γλώσσας του Δημητράκου, μπορεί να χρησιμοποιήσει τις ερμηνείες των λέξεων περίπου σαν συνώνυμες. Αυτό βέβαια μπορεί να γίνει με όλα τα λεξικά παραδοσιακού τύπου, με την προϋπόθεση να δίνουν πολλά συνώνυμα και παραπλήσιες λέξεις σε κάθε ερμηνεία. Αποκλειστικά για την αρχαία γλώσσα ακόμη και σήμερα είναι χρήσιμο των Liddel και Scott, όχι συνωνύμων. Υπάρχουν και άλλα νεώτερα λεξικά συνωνύμων της νεοελληνικής, χωρίς τα παλιότερα να χάνουν την αξία τους.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Βρήκα του Μπαμπινιώτη στο ιντερνέτ και το τσάκωσα και πάλι ευχαριστώ.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..