Jump to content

Realism into Fantasy


Nova
 Share

Recommended Posts

Το τόπικ αυτό το ξεκινώ στην προσπάθεια να μαζέψουμε εδώ τεχνικές και πράγματα που έχουν ξεχαστεί και που ίσως κάποιος θα ήθελε να χρησιμοποιήσει στην συγγραφή βιβλιών.

 

Για αρχή τεχνικές βολών με τόξο που θα ζήλευε και το χόλυγουντ και που απ' ό,τι φαίνεται ήταν ευρέως διαδεδομένες στο παρελθόν και ξεχάστηκαν σήμερα.

 

https://www.youtube.com/watch?v=BEG-ly9tQGk

 

Μεταξύ μας ο τύπος δεν παίζεται! Ποιός Λέγκολας.... Ο Λέγκολας είναι νιουμπάς!

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Και γαμώ τα θέματα ξεκίνησες! Μπορούμε να συζητήσουμε τα πάντα, από την καθημερινή ζωή, μέχρι τακτικές μαχών, κτλ.  :yessir:

Edited by Carolus Rex
Link to comment
Share on other sites

43945b6a94719336df59fc41873e19f5.jpg

Από τον Λαρς κρατάω την εκπληκτική του ταχύτητα και τα διάφορα τρομερά τρικ που κάνει. Σίγουρα πολύ καλός τοξότης. Επίσης, είναι καλό ότι έβαλε κόσμο στο τριπάκι να ψαχτεί για τα τόξα αλλά μέχρι εκεί.

Οι δηλώσεις που κάνει στο βίντεο είναι σε μεγάλο βαθμό εσφαλμένες("Ξεχασμένες" τεχνικές από ποιούς...το ευρύ κοινό που είναι άσχετο με την τοξοβολία; Σίγουρα δεν έκανε αρχαιολογική έρευνα και ανακάλυψε κάτι, αφού αυτά που λέει τα βρίσκει κανείς-και ο ίδιος ο Λαρς-με απλό γκουγκλαρισμα). Πχ ναι, ωραία δεν ήταν γενικός κανόνας ανέκαθεν να έχεις μια φαρέτρα με βέλη στην πλάτη αλλά όχι ότι στην αρχή είχαν φαρέτρες στην πλάτη, μετά στο χέρι με το τόξο και μετά στο χέρι με το ίδιο το βέλος. Εκτός αν εννοεί ότι αυτά είναι στάδια του ίδιου του τοξότη, από αρχάριος μέχρι εξπέρ. Α,και οι αποστάσεις από τις οποίες ρίχνει συνήθως είναι μικρές ώστε να φαίνεται ότι το speed shooting είναι αρκετά δυνατό. Η απόσταση έχει σημασία στους τοξότες. Αν είναι να βρεθείς στα 10 μέτρα για να ριξεις το πρώτο αποτελεσματικό βέλος, αντίο ζωή. Σε μισό δευτερόλεπτο μπορεί να τρέξει ο άλλος 5 μέτρα και να σε καρφώσει με 5μετρο κοντάρι.

 

Αν μιλάμε για ελαφρά οπλισμένους στρατιώτες με εκηβόλα όπλα μακράν πιο παραγκωνισμένοι και άγνωστοι στο ευρύ κοινό είναι οι σφενδονήτες. Μόνο τον Δαυίδ ξέρει το ευρύ κοινό και νομίζει ότι ήταν ένα παιδάκι που σκότωσε το γίγαντα με το παιδικό του όπλο (ξέρω θείτσες που νομίζουν ότι έριξε με "παιδική σφεντόνα") κι ότι ήταν ανήκουστο, ένα θαύμα. Οκ, κι όλους τους σφενδονήτες που βρίσκανε δουλειά σαν μισθοφόροι σε πολέμους για παιχνίδι τους παίρνανε; Βέβαια δεν ήταν πολύ σύνηθες να έχει σώμα σφενδονητών σε όλους τους αιώνες αλλά και πάλι... Στο φάντασυ το μόνο που μου έρχεται κατά νου είναι κάτι χαλφλινγκ που δεν θεωρούνται και ικανοί στρατιώτες, α, και το σκηνικό με σφεντόνα στο Μαύρο Πύργο.

 

Όσον αφορά τους τοξότες στη φανταστική λογοτεχνία, υπάρχουν αρκετοί καλοί. Εδώ που τα λέμε το τόξο είναι το #2 όπλο,-πολύ μπροστά από το #3- στη φανταστική λογoτεχνία μετά το #1 που είναι, βέβαια, το σπαθί. Μια από τις πιο κλασικές και κουλ φυλές του φάντασυ, τα ξωτικά, είναι κατ'εξοχήν τοξότες αλλά συνήθως οι ικανότητές τους έχουν μια δόση υπερφυσικής..εχμ...ικανότητας. Κάθε ομάδα που σέβεται τον εαυτό της σε rpg έχει και έναν τοξότη πάντως και κλασικά έχει κάποιες σούπερ ιδιότητες. Σαν τον Λαρς και βάλε. Επίσης, σε ΕΦ πόλεμο υπερσύγχρονων με πρωτόγονους, παραδοσιακά οι πρωτόγονοι έχουν μπόλικα τόξα και είναι λογικό γιατί αλλιώς από μακριά θα τους λιάνιζαν οι άλλοι. Βέβαια κάπου το παρακάνουν κι εκεί με τα τόξα και συνήθως αποδεικνύονται πολύ ανώτερα τον υπερσύγχρονων πολυβόλων/λέιζερ/deathray κτλ οπότε δεν έχουμε το ρεαλισμό που είναι και το θέμα.

Edited by heiron
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ορθόν. Τα βέλη δεν είναι καν τόσο διατρητικά όσο πχ το σφαιρίδιο της σφενδόνης ή το ακόντιο ή το πιο βαρύ βέλος της βαλλίστρας. Οι πεζέταιροι του Μ. Αλεξάνδρου προέλασαν μέσα από βροχή βελών στα Γαυγάμηλα με ελάχιστες απώλειες, όπως έγινε κι αρκετά χρόνια νωρίτερα με τους συμμάχους οπλίτες στις Πλαταιές. Επιπλέον, ελάχιστοι τοξότες έφταναν στο επίπεδο του Λαρς. Πολύ λίγοι στρατοί είχαν τοξότες ως επίλεκτο κομμάτι τους, οι περισσότεροι έπαιρναν χωρικούς που ήξεραν γενικά να χρησιμοποιούν το τόξο και τους έβαζαν να πολεμήσουν. Βεβαίως υπήρχαν και πολύ ξακουστοί τοξότες όπως οι Κρήτες αλλά ήταν μάλλον η εξαίρεση παρά ο κανόνας, ειδικά με την επικράτηση της οπλιτικής φάλαγγας αρχικά και των συνδυασμένων όπλων στη συνέχεια. 

Link to comment
Share on other sites

Το πολύ ενδιαφέρον αυτό topic μεταφέρεται στην ενότητα της 'Συγγραφής' καθώς αφορά το συγκεκριμένο αυτό θέμα.  :bow_arrow:  :battleaxe:

Link to comment
Share on other sites

Οι Μακεδόνες είχαν ένα μεγάλο ατού απέναντι στα βέλη, λόγω του ότι οι πίσω γραμμές ( μετά τη δεύτερη ) κρατούσαν τις σάρισσες σε γωνία σχημάτιζαν ένα τείχος που δύσκολα περνούσαν τα βέλη όπως έπεφταν.

Να τονίσω ότι παρά το τι βλέπουμε στις ταινίες οι τοξότες δεν έριχναν βέλη σε ευθεία αλλά σε γωνία προς τα πάνω και μετά πέφτανε βροχή ( ενίοτε κυριολεκτικά ) στον εχθρό. Ανάμεσα στις μάχες που έχουν κερδηθεί από τοξότες είναι η μάχη του Σεντ Άντριους Κρος ( Άγγλοι - Σκώτοι )  και του Κρεσί ( Άγγλοι - Γάλλοι ). Όταν υπήρχαν πολλοί τοξότες το παραπέτασμα των ριπτομένων βελών ήταν θανατηφόρο και σχεδόν απροσπέλαστο. 

Το τόξο παρέμεινε κυρίαρχο αγχέμαχο όπλο ως την εποχή που έγιναν αρκετά εύχρηστα τα τυφέκια, χαρακτηριστικά ο Βενιαμίν Φραγκλίνος πίστευε ότι θα είχαν νικήσει γρηγορότερα οι επαναστάτες αν χρησιμοποιούσαν τόξα αντί τυφεκίων.

Να σημειώσω ότι το τόξο ήταν ανθεκτικό σχεδόν στα πάντα, αυτό που χρειαζόταν περιποίηση ήταν η χορδή την οποία κέρωναν για προστασία από την υγρασία και πολλές φορές την έλυναν όταν δεν προβλεπόταν μάχη.

Οι σφενδονιστές ήταν σώματα που συνηθίζονταν στην αρχαιότητα αλλά με τη βελτίωση των πανοπλιών στον μεσαίωνα άρχισαν να εκλίπουν αν και στην Ιβηρική ακόμα και τότε είχαν λόγω του ότι οι Άραβες λόγω κλίματος δεν φορούσαν πανοπλίες ενίοτε ούτε και θώρακες.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Υπήρχαν και περιπτώσεις(πολιτισμοί/εποχές κτλ) που έριχναν "ίσια" προς τον αντίπαλο. Να γίνω λίγο Λαρς και να θυμίζω ότι αρχαίες καλλιτεχνικές απεικονίσεις δείχνουν κατά κανόνα τους τοξότες να ρίχνουν "οριζόντια", προς τον αντίπαλο δηλαδή. Ειδικά για ιπποτοξότες που μπορούσαν να πλησιάζουν και να απομακρύνονται με σχετική άνεση πρέπει να ήταν καλύτερα να ρίχνουν ίσια. Φυσικά σε πολλές περιπτώσεις-νομίζω στο μεσαίωνα πλέον γίνεται κανόνας- ρίχνανε υπό γωνία και είχε λογική για ένα μεγάλο σώμα τοξοτών να ρίχνουν έτσι ώστε να φτάνει πιο μακριά το βέλος(Πρακτικά δεν ξέρω αν ισχύει. Θεωρητικά οκ, το ρίχνεις στις 45 μοίρες για μέγιστη απόδοση) και ίσως να βοηθούσε ενάντια σε σώματα με βαριές ασπίδες γιατί τότε θα ήταν δύσκολο για τον αντίπαλο να τη σηκώνει ψηλά για να προστατευτεί. Σίγουρα είναι απλό και εύκολο να το κάνεις μια φορά αλλά ενάντια σε μια συνεχή βροχή να έχεις μια "ομπρέλα" αρκετών κιλών ενώ τρέχεις και πολεμάς είναι κουραστικό και ίσως αποδειχτεί καθοριστική αυτή η κούραση πχ.

 

Σε ταινίες, και σε παιχνίδια, συνήθως βλέπουμε μια μίξη αυτών των δύο διαφορετικών τύπων βολής που νομίζω είναι αρκετά ρεαλιστικό. Δηλαδή:
1) Υπό γωνία, για μακριά και για μονάδες τοξοτών ενάντια σε μαζικό αντίπαλο.

2) Ίσια στον εχθρό, για πιο κοντινές αποστάσεις και ενάντια σε μεμονωμένους αντιπάλους.

 

Σφενδονήτες αναφέρονται και τον 13ο αιώνα τουλάχιστον στην περιοχή μας. Δεν περιορίζονται μόνο στα χρόνια του Ξενοφώντα και του Αννίβα ούτε μόνο στην Αφρική. Κοινώς τους βάζεις και σε ψευδομεσαιωνικό σκηνικό με ιππότες άνετα.

 

ΥΓ: Τα τόξα δεν είναι αγχέμαχα αλλά εκηβόλα.

Link to comment
Share on other sites

Για το υγ έχεις δίκιο, έγραψα το αντίθετο, ( έχει και η αφηρημάδα τα όριά της πες μου ).

 

Πράγματι δεν έχεις άδικο αλλά είναι πιθανόν ότι με τους αιώνες βελτιώθηκε η ακτίνα δράσης οπότε ρίχνανε και από μεγαλύτερη απόσταση αλλά μεγαλώσανε και τα σώματα. Το νόημα ήταν στην υπό γωνία βολή ότι εξαπέλυαν επιθέσεις εναντίον σωμάτων ρίχνοντας πολλά βέλη στο σωρό χωρίς να σημαδεύουν συγκεκριμένα κάποιον. Οι βαλλιστριδες από την άλλη απαιτούσαν ευθεία βολή για να μην μειώνεται η ορμή της βολής ( διαπερνούσαν πανοπλίες σε απόσταση 200 μέτρων και θεωρούνταν "ανέντιμο" όπλο σε βαθμό που είχε ζητηθεί από Πάπα να τις απαγορεύσει ) αλλά είχαν το μειονέκτημα του αργού ρυθμου.

 

 

(υγ: παίζεις total war heiron; )

Link to comment
Share on other sites

Οι Μακεδόνες είχαν ένα μεγάλο ατού απέναντι στα βέλη, λόγω του ότι οι πίσω γραμμές ( μετά τη δεύτερη ) κρατούσαν τις σάρισσες σε γωνία σχημάτιζαν ένα τείχος που δύσκολα περνούσαν τα βέλη όπως έπεφταν.

Να τονίσω ότι παρά το τι βλέπουμε στις ταινίες οι τοξότες δεν έριχναν βέλη σε ευθεία αλλά σε γωνία προς τα πάνω και μετά πέφτανε βροχή ( ενίοτε κυριολεκτικά ) στον εχθρό. Ανάμεσα στις μάχες που έχουν κερδηθεί από τοξότες είναι η μάχη του Σεντ Άντριους Κρος ( Άγγλοι - Σκώτοι )  και του Κρεσί ( Άγγλοι - Γάλλοι ). Όταν υπήρχαν πολλοί τοξότες το παραπέτασμα των ριπτομένων βελών ήταν θανατηφόρο και σχεδόν απροσπέλαστο. 

Το τόξο παρέμεινε κυρίαρχο αγχέμαχο όπλο ως την εποχή που έγιναν αρκετά εύχρηστα τα τυφέκια, χαρακτηριστικά ο Βενιαμίν Φραγκλίνος πίστευε ότι θα είχαν νικήσει γρηγορότερα οι επαναστάτες αν χρησιμοποιούσαν τόξα αντί τυφεκίων.

Να σημειώσω ότι το τόξο ήταν ανθεκτικό σχεδόν στα πάντα, αυτό που χρειαζόταν περιποίηση ήταν η χορδή την οποία κέρωναν για προστασία από την υγρασία και πολλές φορές την έλυναν όταν δεν προβλεπόταν μάχη.

Οι σφενδονιστές ήταν σώματα που συνηθίζονταν στην αρχαιότητα αλλά με τη βελτίωση των πανοπλιών στον μεσαίωνα άρχισαν να εκλίπουν αν και στην Ιβηρική ακόμα και τότε είχαν λόγω του ότι οι Άραβες λόγω κλίματος δεν φορούσαν πανοπλίες ενίοτε ούτε και θώρακες.

Oι Μακεδόνες επίσης, μετά τον Γρανικό και την Ισσό έφεραν σχεδόν όλοι, κάποιου είδους πανοπλία. Η δύναμη των τόξων της εποχής εκείνης δεν ήταν τόσο μεγάλη, ειδικά όταν έβαλλαν στα όρια της εμβέλειάς τους. Φυσικά και δεν πλησίαζαν το επίπεδο των Παρθικών τόξων και των Longbows. Όσο για το τελευταίο, ήταν πολύ αποτελεσματικό, αλλά στις μάχες που ανέφερες έπαιξε ρόλο το ερασιτεχνικό επίπεδο των αντιπάλων. Ειδικά οι Γάλλοι θεωρούσαν ότι η μάχη πρέπει να κερδίζεται με μαζική έφοδο των ιπποτών τους. Οι χωρικοί ήταν εκεί για να συμπληρώνουν τους αριθμούς. Οι Άγγλοι είχαν μικρότερους αλλά πιο "επαγγελματικούς" στρατούς ενώ οι ιππότες τους δεν είχαν θέμα να πολεμήσουν πεζοί και ήταν πιό πειθαρχημένοι από τους αντιπάλους τους.

Οι επαναστάτες που αναφέρεις δεν χρησιμοποιούσαν τυφέκια κατά κύριο λόγο, αλλά μουσκέτα. Εκείνη την εποχή είχε αναπτυχθεί πολύ και το πυροβολικό πεδίου, οπότε οι τοξότες λίγα θα μπορούσαν να κάνουν. Οι Ινδιάνοι ξεκίνησαν με τόξα αλλά σταδιακά το γύρισαν κι αυτοί.

Link to comment
Share on other sites

O.T.
Nαι, παίζω TW.

 

On topic, αν έχεις στην ιστορία σου κάποιον με αιώνες εμπειρίας-εκπαίδευσης πχ κάποιο ξωτικό τοξότη τότε έχει νόημα να τον βάζεις να κάνει σπουδαία πράγματα με το τόξο κρίνοντας από τον Λαρς. Σε βάθος χρόνου (...αιώνων) μπορεί να κάνει και πιο τρελά πράγματα από ότι στα βιβλία. Τώρα βέβαια στις ταινίες τον είδαμε να σερφάρει στα σκαλιά και να ρίχνει ή να στέκεται όρθιος σε ένα ορμητικό ποτάμι πάνω σε 2 κεφάλια και να κάνει τη δουλειά του με εξαιρετικές επιδόσεις. Αυτό είναι καθαρά κινηματογραφική υπερβολή. Δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι περνάει τον καιρό του κάνοντας τέτοια εκπαίδευση στα ποτάμια ο Λέγκολας. Βέβαια αν θες, επινοείς ένα άθλημα...τοξοράφτινγκ στο οποίο είναι πρωταθλητής το ξωτικό σου τα τελευταία 400 χρόνια οπότε έχει νόημα(παραμένει βέβαια ελαφρώς γελοίο). Αν δεν αποκλείεται από τους κανόνες της φύσης, και μπορεί με κάποιες προϋποθέσεις να επιτευχθεί μέσω εκπαίδευσης οκ.

 

Όσο για τους σφενδονήτες νομίζω παρήκμασαν πια όταν τόσο η προσωπική θωράκιση παραέγινε ισχυρή(αν και αυτό δεν θα τους εμπόδιζε να πολεμάνε ελαφρώς οπλισμένους, αθωράκιστους αντιπάλους) όσο- κυρίως- τα τόξα παραέγιναν καλά συγκριτικά με τις σφεντόνες. Βάλε και την εξέλιξη των πυροβόλων όπλων και είναι λογικό που στην Αναγέννηση και μετέπειτα δεν βλέπουμε πια σφενδονήτες. Πάντως, από τη στιγμή που τα περισσότερα έργα φαντασίας είναι σε ιστορικό ανάλογο του μεσαίωνα ή της αρχαιότητας θα έπρεπε(/μπορούσε) να έχει και σφεντόνες ο πόλεμος. Ή -πιο σωστά- αν τα τόξα δεν είναι τόσο σούπερ και δεν φοράνε όλοι οι στρατιώτες δυνατές πανοπλίες έχει νόημα η σφεντόνα. Επίσης, η σφεντόνα έχει μεγαλύτερο νόημα σε ένα γκρουπ που ταξιδεύει στην ερημιά. Τα βέλη του Λέγκολας θα μπορούσαν να τελειώσουν σε κάποια φάση.Από πέτρες δύσκολα ξεμένεις.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.youtube.com/watch?v=BEG-ly9tQGk

 

Μεταξύ μας ο τύπος δεν παίζεται! Ποιός Λέγκολας.... Ο Λέγκολας είναι νιουμπάς!

 

Καλά, αυτός ο Άντερσεν είναι ό,τι πιο απίστευτο έχω δει να κάνουν με τόξο. Ό,τι και να μου δείξει πλέον το Χόλυγουντ, το πιστεύω. I'm a believer!

Link to comment
Share on other sites

 

Για κοίτα! Πολύ καλό άρθρο. Δεν μ' ενδιαφέρουν τα της ιστορίας της τοξοβολίας, οπότε φαντάζομαι ότι ο αρθρογράφος θα έχει δίκιο. Όσον αφορά τα θέματα ικανότητας και επιδόσεών του Άντερσεν, προφανώς και μας δείχνει μόνο τις επιτυχημένες προσπάθειες (οι οποίες προφανώς θα είναι ποσοστιαία λίγες) αλλά δεν παύουν να είναι εντυπωσιακές. Τέλος, σχετικά με το μοντάζ, δεν είμαι σίγουρος ότι συμφωνώ σε όλα -π.χ. στο σκίσιμο του βέλους βλέπω και τα δύο κομμάτια στον αέρα. Αλλά πολύ προσεγμένο άρθρο, thx.

Edited by mman
Link to comment
Share on other sites

Επειδή τυχαίνει να έχω κάποιους φίλους/είμαι σε ομάδες κτλ που ασχολούνται είχα δει το άρθρο που πόσταρε η Σόνυα και άλλα παρόμοια. Γενικά συμφωνώ με τις κριτικές εναντίον του Λαρς όπως επεσήμανα και στο πρώτο μου ποστ εδώ αλλά η ουσία του πράγματος, ότι ο Λαρς είναι ταχύτατος και με εντυπωσιακά κατορθώματα, παραμένει.

Σίγουρα η παρουσίαση έχει λάθη και ιστορικές ανακρίβειες και ακόμη πιο σίγουρα έχει γίνει μοντάζ. Αλλά για να κρατήσεις τις επιτυχημένες προσπάθειες πρέπει να έχουν υπάρξει. Και εκεί είναι το ζουμί, ότι μπορεί και τα καταφέρνει, άσχετα αν το έχει προσπαθήσει πολλές φορές. Κι ο πρωταθλητής που τρέχει σε Χ χρόνο, πηδάει Χ μέτρα κτλ αποκτά τη φήμη του γιατί το έχει καταφέρει 1,2,3 φορές σε μεγάλους αγώνες. Αν τον πετύχεις στο δρόμο και του πεις τρέξε δεν θα σου κάνει στάνταρ το προσωπικό του ρεκόρ. Στην πραγματικότητα είναι πολύ μικρή η πιθανότητα να τα καταφέρει. Βέβαια, είναι θέμα κατά πόσο έχουν αξία τα σκηνοθετημένα τρικ. Πχ, το να πιάσεις εισερχόμενο βέλος είναι εφικτό αν δεν πετά πολύ γρήγορα και εξασκηθείς πολύ για ορισμένες συνθήκες. Δηλαδή να σου ρίχνει με στάνταρ ταχύτητα, στάνταρ βέλος, από στάνταρ απόσταση και κατεύθυνση, σε κλειστό χώρο όπου δεν υπάρχει άνεμος κτλ. Σε μάχη δεν μπορείς να το πετύχεις προφανώς γιατί οι συνθήκες κάθε φορά είναι διαφορετικές. Ακόμη και στο ίδιο το τρικ, αν ο τύπος που σου ρίχνει αρρωστήσει και βάλεις τον μικρό αδερφό του να το κάνει που είναι 10 πόντους κοντύτερος,έχει διαφορετική δύναμη, κρατάει το τόξο κάπως διαφορετικά κλπ θα έχεις πρόβλημα.

Link to comment
Share on other sites

Καλά, ποιός τοξότης θα χοροπηδήσει σαν το παρδαλό κατσίκι μέσα στη μάχη για να κάνει αυτά τα εντυπωσιακά. Ή μήπως θα έχει και την ψυχραιμία να τα κάνει? Είναι αλλιώς να ξέρεις ότι με τον άνθρωπο απέναντί σου εξασκείσαι και αλλιώς να ξέρεις ότι θέλει να σε σκοτώσει.  Τέλος, τίθεται και θέμα αντοχής. Σε μια μάχη που θα κρατήσει σίγουρα ώρες, δεν θα προτιμήσεις να ξεμείνεις από ενέργεια για να κάνεις δυό-τρείς εντυπωσιακούς φόνους. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Χώρια που δεν εκθέτεις τον εαυτό σου να πας ανάμεσα στους άλλους που μάχονται σώμα με σώμα. Οι τοξότες μάχονταν πίσω από πεζούς που τους κάλυπταν ή πίσω από φράχτη που ανέκοπτε τους αντιπάλους όπως στο Κρεσί οι Άγγλοι.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Oι Γάλλοι γενικά έχουν παραδώσει σεμινάρια "Πως να χάνετε μάχες". :p

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Βέβαια, ας δώσουμε και λίγο credit στους Φραντσέζους, Patay, Castillon, Denain, Austerlitz, Jena-Auerstadt, Friedland, Wagram.

Link to comment
Share on other sites

Μετά το 15ο αιώνα φτιάξανε!

Σε ταινίες πάντως βλέπεις τα πιο κουφά πράγματα και όχι μόνο σε τακτικές μάχης αλλά και σε ένδυση, εξοπλισμούς κλπ.

Ας πούμε οι αρχαίοι μας όντως δεν φοράγανε και πολλά πολλά αλλά αυτό στους 300 παραπήγαινε.

Link to comment
Share on other sites

Το 300 έχει τη δικαιολογία ότι είναι βασισμένο σε "κόμικ" και μάλιστα φαντασίας. Προσωπικά με εξέπληξε ευχάριστα πάντως όταν έδειξε φάλαγγα και ωθισμό. Δεν θυμάμαι να έχει ξαναδείξει ταινία κάτι τέτοιο. Κατά κανόνα στις ταινίες οι μάχες είναι όπως και η υπόλοιπη μάχη στο 300 δηλαδή προσωπικές μονομαχίες. Ευτυχώς στο 300 είχε μεγάλη μερίδα της μάχης το δόρυ ενώ συνήθως έχουν σπαθί και πάλι σπαθί με λίγο τόξο, άντε και τσεκούρι για μια γεύση βαρβαροσύνης.

Btw, το τσεκούρι είναι το #3 στο φάντασυ. Υπάρχει φάντασυ(και "ρεαλιστικές" ταινίες) που είναι το κυρίαρχο όπλο(για Βίκινγκς ή βικινγκοειδείς λαούς) μάλιστα οπότε ίσως να είναι και το #2 αλλά συνήθως είναι το όπλο του λιγότερο κουλ σύντροφου του κεντρικού ήρωα, του βάρβαρου, του γίγαντα, του νάνου κτλ. Έχει ψωμί και το τσεκούρι στο θέμα μας.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτό ήταν πράγματι από τα λίγα σωστά που είχε αυτή η ταινία. Η μάχη σε φάλαγγα ήταν σωστή και κάποια από τα τεχνάσματα που έδειξε να εφαρμόζουν οι Σπαρτιάτες όπως και το γεγονός ότι όντως οι 300 δεν ήταν ο στρατός της Σπάρτης αλλά η μισή βασιλική σωματοφυλακή ( αυτή που αναλογούσε στο Λεωνίδα δηλαδή ).

 

Το τσεκούρι ήταν αρκετά διαδεμένο από τη Μινωική ακόμα εποχή αλλά δεν έγινε ποτέ αποκλειστικό οπλο πιθανότατα επειδή η ανάγκη χρήσης και των δύο χεριων απέκλειε τη χρήση ασπίδας όσο και το ότι η χρήση του απαιτεί κάποιο χώρο γεγονός που το απέκλειε από όπλο μαχητών σε σχηματισμό. 

Link to comment
Share on other sites

H πιο ωραία και πιστή απεικόνιση αρχαίας μάχης είναι τα Γαυγάμηλα στο Alexander του Oliver Stone. Μέχρι και την ιαχή "Ενυάλιος" είχε. Στον Υδάσπη το βιάσανε βέβαια, αλλά γενικά από άποψη στολών, εξοπλισμού κτλ είναι πολύ καλά. 

Link to comment
Share on other sites

Nαι, τρομερή η μάχη στα Γαυγάμηλα σε μια γενικά μέτρια ταινία. Από την αρχή με τους μάντεις και τις θυσίες, τα συνθήματα, τον οπλισμό, τους σχηματισμούς.  Και φυσικά με δικαίωσε εκεί με το "ενυάλιος" που δείχνει να ορμάνε μερικοί σφενδονήτες μέσα από από το βαρύ πεζικό και να σκοτώνουν Πέρσες(και ξανά λίγο αργότερα)... :mf_sherlock:

Edited by heiron
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραία ταινία ήταν και το Βατερλώ του Μπονταρτσουκ με Ναπολέοντα τον θεό Ροντ Σταϊγκερ. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..