Jump to content

Σκοτεινές μέρες- Μάριος Δημητριάδης


Mictantecutli
 Share

Recommended Posts

 

 

Εντελώς αναπάντεχα, μέσα στη ρουτίνα της ζωής του, ο Έκτορας -ο πρωταγωνιστής του βιβλίου- βρίσκεται να ακροβατεί ανάμεσα σε δυο παράλληλους κόσμους· στον πραγματικό κόσμο και έναν άλλο, φαινομενικά ίδιο με τον δικό του, αλλά σκοτεινό και παράξενο.

 

Δύο απρόσωποι φρουροί, ένας παράφρων δαίμονας, μία σειρά από δεκάδες νέους φυσικούς νόμους και μία μοναχική γυναίκα θα τον οδηγήσουν σε δύσκολες αποφάσεις, μέσα από μία κούρσα διαφορετικών εποχών. Θα καταφέρει να βρει τις απαντήσεις στην απρόσμενη αυτή τροπή της ζωής του;

 

 

Ο Μάριος Δημητριάδης γεννήθηκε στο Χόλιμπουρκ της Γερμανίας και μεγάλωσε στον Ασκό Θεσσαλονικής, όπου και έμεινε μέχρι τα 18 του χρόνια. Σπούδασε στη γεωπονική σχολή του ΑΠΘ., παρακολούθησε μαθήματα ευρωπαϊκής και βυζαντινής μουσικής, καθώς και μαθήματα φωνητικής. Παίζει και διδάσκει κλασική και ηλεκτρική κιθάρα. Είναι λάτρης της τεχνολογίας και των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Ζει με τη σύζυγό του στη Θεσσαλονίκη, όπου και εργάζεται.

 

Το πήρα πριν λίγες μέρες και το διάβασα άμεσα. Δεν ξέρω αν σας έχει τύχει, αλλά από τις πρώτες 5-10 σελίδες, ΗΞΕΡΑ ότι θα μου άρεσε το βιβλίο! Ωραία πλοκή, ευκολοδιάβαστο, κυλάει νεράκι. Τα μόνα μείον που θα μπορούσα να δώσω, είναι οι διάλογοι οι οποίοι σε κάποια σημεία μου φάνηκε ότι θέλουν αρκετή δουλειά και η έρευνα. Οι ηχολήπτες στην δουλειά του Έκτορα(όπως και ο ίδιος), δεν με έπεισαν ότι είναι ηχολήπτες(δεν ξέρω αν με καταλαβαίνετε). Ίσως φταίει πως έπεσε και στον τομέα μου και ήθελα λίγο περισσότερη αληθοφάνεια. 

 Συστήνεται ανεπιφύλακτα.

 

9/10

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Και εγώ το αγόρασα αυτές τις μέρες (από Ars Nocturna) και έχω σκοπό να το διαβάσω μέχρι το τέλος του μήνα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Το διάβασα πριν από δύο μήνες και μου άρεσε πολύ. Αφού όμως ο Θανάσης άνοιξε σήμερα το topic, ας παραθέσω κι εδώ την κριτική που έγραψα για το goodreads. Ούτως ή άλλως, τώρα που τη διαβάζω ξανά, βλέπω ότι εξακολουθεί να με καλύπτει στο έπακρο:

 

''Το ντεμπούτο του Μάριου Δημητριάδη τιτλοφορείται Σκοτεινές Μέρες και, αναμφισβήτητα, η ονομασία του το αντιπροσωπεύει απόλυτα: 

Το αναπάντεχο ταξίδι του Έκτορα στον παράλληλο κόσμο είναι μονίμως μουντό και σκοτεινό, γεμάτο ανασφάλεια, ερωτήματα και αμφιβολίες. Οι αντοχές του δοκιμάζονται συνεχώς· τόσο, που συχνά αναγκάζεται να αναπροσαρμόσει τα όριά του. Αλλά και πώς να μην το κάνει; Σε κάθε γωνία του αφιλόξενου τόπου συναντά και από έναν καινούργιο μπελά, μία ακόμη δυσάρεστη έκπληξη. 

Το ευχάριστο είναι ότι η ασφαλής θέση του αναγνώστη μού έδωσε την ευκαιρία να απολαύσω το εν λόγω ταξίδι. Δικαιολογημένα. Η ιστορία είναι έξυπνα δομημένη και ο λόγος του συγγραφέα είναι ευχάριστα λιτός και ουσιαστικός. Το στοιχείο που κατά τη γνώμη μου χαρακτηρίζει κυρίως το σενάριο είναι το μυστήριο, και θεωρώ ότι το απέδωσε πολύ έξυπνα. Απόδειξη σε αυτό είναι ότι συχνά έπιανα τον εαυτό μου να θέλει να μάθει άμεσα τι θα γίνει παρακάτω. Ακόμη καλύτερα, προς το τέλος το βιβλίο κάνει και μία μεταστροφή προς τον τρόμο, η οποία τονώνει έξυπνα την ιστορία κοντά στην κορύφωσή της.

Συνολικά, έμεινα πολύ ευχαριστημένος. Προτείνω ανεπιφύλακτα το βιβλίο. Όσο για μένα, σίγουρα θα ασχοληθώ ξανά με τον συγκεκριμένο συγγραφέα.''

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Να ευχαριστήσω θερμά τον GeorgeDamtsios και τον Mictantecutli για τα καλά τους λόγια! Όσο για σένα Bladerunner, θα χαρώ πολύ να ακούσω και την άποψη σου. Είναι πολύ σημαντική η γνώμη σας για μένα. Ως νέος εδώ στο sff να ευχαριστήσω και για την φιλοξενία. Καλή ανάγνωση και καλές κριτικές!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Η περίληψη στο οπισθόφυλλο του βιβλίου δεν μαρτυράει και πολλά πράγματα, έτσι λιτή και αινιγματική όπως είναι, οπότε δεν ήξερα τι ακριβώς να περιμένω από την ιστορία. Τελικά αποδείχτηκε ένα αρκετά δυνατό βιβλίο τρόμου και σκοτεινής φαντασίας, με μπόλικο μυστήριο, πολλά παράξενα συμβάντα, ιδιαίτερα σκοτεινή και μουντή ατμόσφαιρα, και ένα αρκετά δυνατό τέλος. 

 

Σίγουρα κινείται κάπως αργά και οι σκηνές τρόμου, βίας και έντασης εμφανίζονται κυρίως προς το τέλος, όμως η αλήθεια είναι ότι η όλη αναζήτηση του αφηγητή της ιστορίας για να καταλάβει τι του συμβαίνει, μου κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον. Και η όλη αναμονή με αποζημίωσε σε μεγάλο βαθμό. Ο πρωταγωνιστής δεν θα έλεγα ότι είχε και τόσο βάθος σαν χαρακτήρας, μου φάνηκε όμως αρκετά πειστικός και ανθρώπινος. Η γραφή μπορεί να φανεί σε κάποιους κάπως άχρωμη, χωρίς να ξεχωρίζει ιδιαίτερα, πάντως σίγουρα είναι ευκολοδιάβαστη και κάνει το κείμενο να κυλάει σαν νεράκι. Οι διάλογοι σε κάποια σημεία ίσως ήθελαν περισσότερο δουλίτσα.

 

Οπωσδήποτε το βιβλίο δεν είναι τέλειο, κάποια ερωτήματα μένουν αναπάντητα, κάποιες εξηγήσεις δεν είναι απόλυτα πειστικές, η γραφή ενώ είναι καλή και ευκολοδιάβαστη, δεν απογειώνει την ιστορία, όμως προσωπικά πέρασα πολύ καλά, νιώθω ότι διάβασα μια καλή ιστορία του Φανταστικού, με μυστήριο, αγωνία, λίγο τρόμο και εξαιρετική ατμόσφαιρα. Πρόσημο θετικό.

 

8/10

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Σε αυτή την ιστορία, κάθε φορά που κοιμάται ο πρωταγωνιστής μεταφέρεται σε μια εναλλακτική πραγματικότητα στην οποία η πόλη είναι εντελώς άδεια και τα κτήριά της προέρχονται απ' όλο το φάσμα του χρόνου. Εκεί βασιλεύει ο άρχοντας του σκότους και οι υπηρέτες του που λέγονται απρόσωποι. Εκεί επίσης ο πρωταγωνιστής, ο Έκτορας, γνωρίζει τον έρωτα. Επαρκώς σκοτεινή η αφήγηση με έξυπνους συνδυασμούς της γοτθικής με τη συμβατική γραφή, όπως και σωστή χρήση τους στα κατάλληλα σημεία. Ένα εξαιρετικό ντεμπούτο του συγγραφέα στον ελληνικό τρόμο που αποδεικνύει ότι το μέλλον του είδους είναι πολλά υποσχόμενο. Βιβλίο που με ταξίδεψε στην αρχετυπική πολιτεία που έχω δει και στα δικά μου όνειρα, γι αυτό και ταυτίστηκα με τα δρώμενα. Εξαιρετική κοσμοπλασία με πολύ ενδιαφέρουσες εξερευνήσεις και τρομακτικές αναμετρήσεις.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Η σκοτεινή φαντασία και ο τρόμος παντρεύονται στο βιβλίο αυτό, το πρώτο του Μάριου Δημητριάδη. Ένας απλός άνθρωπος καταλήγει, όταν κοιμάται, σε έναν ξένο και απειλητικό άλλο κόσμο. Έκει γνωρίζει μία πανέμορφη γυναίκα και μαζί ψάχνουν για το άντρο του Σκοτεινού Άρχοντα του τόπου εκείνου.

Το βιβλίο είναι μικρό και διαβάζεται με άνεση, έτσι όπως είναι γραμμένο απλά. Η ένταση χτίζεται σταδιακά και το τέλος έρχεται και κλείνει πετυχημένα όλα όσα άνοιξε το βιβλίο.
Μου άρεσε πολύ η φωνή του πρωταγωνιστή, του απλού εκείνου ανθρώπου που μπλέκεται σε μία τόσο μπερδεμένη κατάσταση και το αντιμετωπίζει με έναν τρόπο που πείθει στον αναγνώστη ότι έτσι θα φερόταν και ο ίδιος στη θέση του. Αυτό δεν είναι κάτι που το πετυχαίνουν συχνά έργα του είδους.
Αυτό που θεωρώ ότι χρειάζεται βελτίωση όμως ήταν η γραφή. Ενώ ήταν καλή και άνετη στην ανάγνωση, χωρίς να έχει εκφραστικά ή γραμματικά λάθη (και δεδομένου ότι μιλάμε για Ελληνικό βιβλίο φανταστικού αυτό είναι δυστυχώς ένα μικρό θαύμα), θεωρώ ότι δεν κατάφερνε να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω στο βιβλίο, που θα το απογείωνε.

Συνολικά: πολύ καλό ντεμπούτο. Δεν με ξετρέλανε, αλλά είναι πάνω από το μέσο όρο της εγχώριας παραγωγής. Ταυτόχρονα όμως ξέρω ότι αν είχα διαβάσει το ίδιο βιβλίο πριν 4 χρόνια ξέρω ότι θα το εκθείαζα και είναι πολύ παρηγοριτικό του να βλέπεις τον πύχη της ντόπιας σκηνής να έχει ανέβει τόσο

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Η σκοτεινή φαντασία και ο τρόμος παντρεύονται στο βιβλίο αυτό, το πρώτο του Μάριου Δημητριάδη. Ένας απλός άνθρωπος καταλήγει, όταν κοιμάται, σε έναν ξένο και απειλητικό άλλο κόσμο. Έκει γνωρίζει μία πανέμορφη γυναίκα και μαζί ψάχνουν για το άντρο του Σκοτεινού Άρχοντα του τόπου εκείνου.

 

Το βιβλίο είναι μικρό και διαβάζεται με άνεση, έτσι όπως είναι γραμμένο απλά. Η ένταση χτίζεται σταδιακά και το τέλος έρχεται και κλείνει πετυχημένα όλα όσα άνοιξε το βιβλίο.

Μου άρεσε πολύ η φωνή του πρωταγωνιστή, του απλού εκείνου ανθρώπου που μπλέκεται σε μία τόσο μπερδεμένη κατάσταση και το αντιμετωπίζει με έναν τρόπο που πείθει στον αναγνώστη ότι έτσι θα φερόταν και ο ίδιος στη θέση του. Αυτό δεν είναι κάτι που το πετυχαίνουν συχνά έργα του είδους.

Αυτό που θεωρώ ότι χρειάζεται βελτίωση όμως ήταν η γραφή. Ενώ ήταν καλή και άνετη στην ανάγνωση, χωρίς να έχει εκφραστικά ή γραμματικά λάθη (και δεδομένου ότι μιλάμε για Ελληνικό βιβλίο φανταστικού αυτό είναι δυστυχώς ένα μικρό θαύμα), θεωρώ ότι δεν κατάφερνε να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω στο βιβλίο, που θα το απογείωνε.

 

Συνολικά: πολύ καλό ντεμπούτο. Δεν με ξετρέλανε, αλλά είναι πάνω από το μέσο όρο της εγχώριας παραγωγής. Ταυτόχρονα όμως ξέρω ότι αν είχα διαβάσει το ίδιο βιβλίο πριν 4 χρόνια ξέρω ότι θα το εκθείαζα και είναι πολύ παρηγοριτικό του να βλέπεις τον πύχη της ντόπιας σκηνής να έχει ανέβει τόσο

Μιχάλη σε ευχαριστώ για το πολύ καλό και αναλυτικό review! 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Πολλοί είναι αυτοί(ανάμεσά τους κι εγώ) που παρακαλάνε, μέσω των ονείρων τους να μεταφερθούν σε άλλους παράλληλους κόσμους. Να ζήσουν μία περιπέτεια εκεί και όταν ένας δαίμονας τους στριμώξει, να ξυπνήσουν και να επιστρέψουν στην ασφάλεια του σπιτιού τους! Και αν αυτό δεν συμβεί; Αν κάθε φορά που κλείνουν τα μάτια τους ο εφιάλτης επιστρέφει;

Ένα κλειστοφοβικό καλογραμμένο βιβλίο που σε κάνει να φοβάσαι να γυρίσεις την σελίδα, φοβούμενος τι θα κρύβει. Παρ όλα αυτά θέλεις να μάθεις τη συνέχεια και ξαναβυθίζεσαι  στην σκοτεινή ομορφιά των σελίδων του. Με πολλά στοιχεία τρόμου, κυρίως προς το τέλος. Όμως είναι η ατμόσφαιρα που σε τρομάζει πολύ περισσότερο από τον τρόμο.  Το ‘μίσησα’ αυτό το βιβλίο. Φοβόμουν το συναίσθημα που μου δημιουργούσε. Όταν έφτανα προς το τέλος, ένοιωθα ανακουφισμένος που τελειώνει. Ήλπιζα ότι οι εφιάλτες θα τελειώσουν μαζί του. Όμως, μέσω του τέλους του βιβλίου, οι εφιάλτες επιστρέφουν. Ελπίζω στο επόμενο δημιούργημα του, ο συγγραφέας να καταφέρει να τους διώξει… και να τους αντικαταστήσει με νέους… Εγώ θα είμαι εκεί.
 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..