Jump to content

Steinar Bragi - Παγωμένη Γη


BladeRunner
 Share

Recommended Posts

b216188.jpg

 

Τίτλος: Παγωμένη Γη (Hálendið/The Ice Lands)
Συγγραφέας: Steinar Bragi (Στέιναρ Μπράγκι)
Εκδόσεις: Κλειδάριθμος
 

Έτσι ξαφνικά, πριν από δυο-τρεις μέρες, κυκλοφόρησε στα ελληνικά ένα βιβλίο τρόμου γραμμένο από Ισλανδό συγγραφέα. Το εξώφυλλο μου κίνησε την προσοχή από την πρώτη στιγμή που το είδα, διάβασα και την περίληψη και είπα να το αγοράσω, παρά την ιδιαίτερα μέτρια βαθμολογία του στο Goodreads. Τι στο καλό, σε πολύ μεγάλο βαθμό εμπιστεύομαι τις εκδόσεις Κλειδάριθμος. Λοιπόν, οι μέτριες κριτικές που υπάρχουν στο ίντερνετ για το βιβλίο, μπορώ να πω ότι δικαιολογούνται, σε γενικές γραμμές.

 

Τέσσερις νέοι άνθρωποι -δυο άντρες και δυο γυναίκες-, όλα θύματα της οικονομικής κρίσης με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, πηγαίνουν μια εκδρομή στην ενδοχώρα της Ισλανδίας, μ'ένα νοικιασμένο τζιπ. Στην μέση του πουθενά, με την ομίχλη να καλύπτει σχεδόν τα πάντα, παθαίνουν ένα ατύχημα. Θα βρεθούν μπροστά σ'ένα απομονωμένο σπίτι, όπου θα συναντήσουν ένα ζευγάρι γέρων, με ιδιαίτερα παράξενη συμπεριφορά. Στις προσπάθειές τους για να φύγουν από την ερημιά αυτή και να βρεθούν ξανά πίσω στον πολιτισμό, θα συναντήσουν ένα κάρο εμπόδια. Επίσης, θα ανακαλύψουν πολλά περίεργα και τρομακτικά πράγματα...

 

Λοιπόν, το βιβλίο σίγουρα δεν είναι τόσο κακό όσο δείχνει η βαθμολογία του στο Goodreads. Όμως, είναι μια μεγάλη χαμένη ευκαιρία για κάτι το ξεχωριστό. Ο συγγραφέας χτίζει μια τρομερή ατμόσφαιρα, μας γνωρίζει με σχετικά ικανοποιητικό τρόπο τους τέσσερις πρωταγωνιστές, μας προσφέρει λίγες ανατριχίλες λόγω των τοπίων, της ομίχλης και κάποιων παράξενων γεγονότων/σκηνικών, όμως στο τέλος τα γκρεμίζει όλα, μιας και δεν έλυσε πολλές απορίες και δεν εξήγησε τα γιατί και πως. Εντάξει, δεν χρειάζεται να τα ξέρουμε και όλα, ας μένουν κάποια πράγματα ανοικτά στο τέλος, αλλά εδώ δεν κατάλαβα γιατί και πως έγινε ό,τι έγινε. Στο τέλος συμβαίνουν διάφορα κουλά και μάλλον τίποτα δεν ξεκαθαρίζεται. Να φταίω μόνο εγώ; Μπα, και άλλοι αναγνώστες αναρωτιούνται...

 

Γενικά, πέρασα καλά. Η γραφή μου άρεσε αρκετά (αν και ήταν κάπως... ανιαρή, που και που), η ατμόσφαιρα εξαιρετική, έτσι σκοτεινή, μουντή και γκρίζα όπως ήταν, και οι χαρακτήρες μάλλον ενδιαφέροντες αν και όχι τόσο συμπαθητικοί κατά την γνώμη μου -ο συγγραφέας ξόδεψε αρκετό χρόνο για να μας τους γνωρίσει, μερικές φορές εις βάρος της αφήγησης. Σε σημεία όμως με κούρασε, ενώ απογοητεύτηκα από τον τρόπο που έκλεισε την όλη ιστορία ο συγγραφέας. Σαν να μην ήξερε ούτε ο ίδιος τι έγινε πραγματικά...

 

6.5/10

Edited by BladeRunner
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..