Jump to content

Κάτω από το κρεβάτι - Γιώργος Γιώτσας


Spyrex
 Share

Recommended Posts

Συγγραφέας: Γιώργος Γιώτσας

 

Τίτλος: Κάτω από το κρεβάτι

 

Εκδόσεις: Λυκόφως

 

Σελίδες: 332

 

34665882.jpg

 

Ένας συγγραφέας που γράφει για έναν συγγραφέα που γράφει για έναν συγγραφέα.

Μια σκοτεινή πύλη στο γυαλί ενός παλαιού καθρέπτη.

Η λαχτάρα για το αντάμωμα με την νεκρή οικογένεια.

Μια διαβολική μάγισσα και μια ονειρική νεράιδα, μέσα στα βουνά της ελληνικής υπαίθρου.

H στιγμή όπου κερδίζεις μια ολόκληρη ζωή.

H στιγμή όπου χάνεις μια ολόκληρη ζωή.

Ένα ματωμένο δείπνο.

Δολοφονικοί φίλοι.

Οργισμένοι ψυχοπομποί.

Αποτρόπαια εγκλήματα και κρατητήρια μέσα στη γη.

Ταξίδια με μαγικά μανιτάρια στις ράγες της ψυχεδέλειας.

Άνθρωποι που παλεύουν με υπερφυσικούς αλλά και με καθημερινούς φόβους σε μια συλλογή βραβευμένων και καινούριων διηγημάτων για το τι μας περιμένει -χαμογελώντας- να κοιμηθούμε...

Για το τι κρύβεται στα σκοτάδια... 

Κάτω από το κρεβάτι.
 

 

 

Κι εδώ η κριτική μου: 

 

Λοιπόν, δεύτερο βιβλίο του συγγραφέα που διαβάζω μετά το "Εκείνος που ψιθυρίζει...". Το βιβλίο είναι καλό, όλες οι ιστορίες έχουν κάτι να δώσουν, έχουν την προσωπική πινελιά του συγγραφέα. 

Σε μερικές ιστορίες, προσωπικά, δεν κατάλαβα το νόημα που έβγαινε από το τέλος. Είναι δυο-τρεις ιστορίες που έχω βγάλει ένα νόημα, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν είναι αυτό που ήθελε να δώσει ο συγγραφέας. Για παράδειγμα, 

στο "Τυχερή", η μάνα έτεινε συνεχώς να επαναλαμβάνει ότι είναι τυχερή, δεν κατάλαβα αν τελικά αυτό έπαιξε κάποιο ρόλο στο ότι, στο τέλος, στάθηκε τυχερή, όπως φαίνεται από την τελευταία πρόταση της ιστορίας. Στο "Dinner's ready" δεν κατάλαβα καλά τι ήταν αυτό που ώθησε στο τέλος τη γυναίκα στο μπάνιο και όχι στην εξώπορτα.


Στα των διηγημάτων, θα προτιμούσα μερικές ιστορίες να είναι μεγαλύτερες. Στο "Τερατογέννεση" 

θα ήθελα πολύ μία ενδελεχή περιγραφή της τελευταίας σκηνής.

 

Γενικά, η γραφή του συγγραφέα είναι πολύ πιο βελτιωμένη από το πρώτο του βιβλίο. Τρομακτικά βελτιωμένη θα έλεγα. Από την άλλη, δεν έλειψαν κάποιοι προβληματικοί -κατά τη δική μου κρίση- διάλογοι, όπως είχα παρατηρήσει και στο "Εκείνος που ψιθυρίζει...". 
Αγαπημένες μου ιστορίες είναι με διαφορά "Το φεγγάρι των νεκρών" και "Βέρα Mushroom" (δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάποια από τις δύο).

Edited by Spyrex
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Σε ευχαριστώ Σπύρο για την πολύ ενδιαφέρουσα κριτική σου, το χρόνο και το κείμενο σου για το "Κάτω από το κρεβάτι".

Θυμάμαι το κείμενο σου από το "Εκείνος που ψιθυρίζει πάνω από τα βουνά", χαίρομαι να συνταξιδεύω με αναγνώστες οι οποίοι στηρίζουν ενεργά το ελληνικό φανταστικό! θα χαρώ να μάθω την άποψη σου όταν με το καλό διαβάσεις το "Εκ Νεκρών".

Να είσαι πάντα καλά φίλε.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

"    ...Δε θα προσπαθήσω καν να σας περιγράψω την αριστοτεχνική εναλλαγή των συναισθημάτων, ή τη φορτισμένη ατμόσφαιρα των σκηνών που υποβάλλουν τον αναγνώστη σ’ ένα μοναδικό ταξίδι στα άδυτα του ανθρώπινου νου και του απύθμενου σκοταδιού που κρύβεται μέσα μας.

Απλώς… θα σας προτρέψω να τ’ ανακαλύψετε μόνοι σας   "

 

Κριτική από τη συγγραφέα Αγνή Σιούλα ("Έρχονται με την Ομίχλη", εκδ. Πατάκη, 2013) για το "Κάτω από το Κρεβάτι" (εκδ. Λυκόφως, 2017):    http://nikolsway.com/?p=1244

 

Το βιβλίο μπορείτε να βρείτε στο Solaris, στα Public, τον Ιανό, Πρωτοπορία, Πολιτεία, Nakas Book House, Max Stores, Παρ' Ημίν, Πύρινος Κόσμος, Πατάκης και σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία.

Επίσης μπορείτε να το βρείτε στο Fantasticon, 7-8 Οκτωβρίου, στην Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, Μασσαλίας 22.

Θα είμαι εκεί και θα χαρώ να τα πούμε από κοντά (*,,,*)

Edited by Σκοτεινός
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

"To «Κάτω από το κρεβάτι» χαρίζει στους αναγνώστες του έντεκα ιστορίες φαντασίας και τρόμου, ηδονής και φόβου, με δυνατή μοντέρνα περιγραφή, βαρυσήμαντες έννοιες, ματωμένα δείπνα και δολοφονικούς φίλους.
Ο αναγνώστης αδυνατεί να αποστασιοποιηθεί καθώς οι ιστορίες είναι βίαιες, σκληρές, γεμάτες τρέλα, αποδίδοντας την ανθρώπινη αδικία, αδυναμία αλλά και σκληρότητα με τον πλέον περίτεχνο τρόπο επηρεάζοντας απόλυτα τα συναισθήματά του"

Κριτική από τη συγγραφέα Λυδία Ψαραδέλλη ("To Mυστικό της Καρυδίας", εκδ. Εντύποις, 2016, Μηλέβα Αναστασιάδου) για το "Κάτω από το Κρεβάτι" (εκδ. Λυκόφως, 2017): 

Κριτική: https://www.goodreads.com/review/show/1999640564?book_show_action=false&from_review_page=1

Για ενυπόγραφο αντίτυπο με τα ταχυδρομικά έξοδα δωρεάν -ένα κλικ εδώ:

http://likofos.gr/index.php?route=product%2Fproduct&path=60&product_id=107

Καλή σας ανάγνωση (βράδυ μόνο) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Καλημέρα και καλή εβομάδα!

 

Για τις φίλες και τους φίλους μας στη Θήβα, έχουμε παρουσίαση αυτή την Τετάρτη στις 19.00:

Ενώ για τους όσους βλέπουν Happy Traveller, υπάρχει μια ευχάριστη έκπληξη:

Από καρδιάς καλές γιορτές και καλά Χριστούγεννα σε όλους! Γεμάτα βιβλία και φαντασία! Και σκοτεινή φαντασία, γιατί όχι; 

Edited by Σκοτεινός
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Μεγάλος διαγωνισμός βιβλίου!

Από την αγαπημένη σελίδα 121 Words και τις εκδόσεις Λυκόφως!

Μπορείς να λάβεις μέρος, απλά, εδώ: https://www.121words.com/diagonismos-vivliou-3

Καλή επιτυχία σε όλους!

composite_15157093234134.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ένα μεγάλο και ειλικρινές ευχαριστώ στον Ντίνο ο οποίος εκτός από κορυφαίος συγγραφέας είναι και αληθινός συνάδελφος.

Το ελληνικό φανταστικό είναι στον τελικό των βραβείων Public. "Κάτω από το Κρεβάτι", κατηγορία: Ελληνικό Διήγημα. Όποιος θέλει να βοηθήσει με μια ψήφο , μπορείτε εύκολα στο ακόλουθο link, μέχρι τις 20 Μαϊου.

http://www.publicbookawards.gr/2018/vote2018.php?auto=1&CatID=2&id=935

Να είστε όλοι καλά!

Screenshot_1.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..