Jump to content

Ζαν-Κλωντ Ιζζό (Jean-Claude Izzo)


Steel Guardian
 Share

Recommended Posts

Ο Jean-Claude Izzo (1945-2000) ήταν Γάλλος συγγραφέας, ποιητής, σεναριογράφος και θεατρικός συγγραφέας, που έγινε ευρέως γνωστός στα μέσα της δεκαετία του 90', με την κυκλοφορία τριών noir μυθιστορημάτων του, που αποτελούν την Marseilles Trilogy.
Περισσότερα για αυτόν μπορεί να διαβάσει κάποιος στο internet.

Βιβλία του που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά:

The Marseilles Trilogy*
1. Total Kheops - Το Μαύρο Τραγούδι της Μασσαλίας (Εκδόσεις Πόλις)
2. Chourmo - Το Τσούρμο (Εκδόσεις Πόλις)
3. Soléa - Solea (Εκδόσεις Πόλις)

Άλλα
1. Les Marins Perdus - Οι Βατσιμάνηδες της Μασσαλίας (Εκδόσεις Μεταίχμιο)
2. Vivre Fatigue - Έρωτας και Θάνατος στη Μασσαλία (Εκδόσεις Μεταίχμιο)
3. Le Soleil des Mourants - Ο Ήλιος των Μελλοθάνατων (Εκδόσεις Πόλις)

*Κυκλοφορούν σε έναν ενιαίο τόμο, που περιέχει και τα τρία μυθιστορήματα.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Total Kheops/Το Μαύρο Τραγούδι της Μασσαλίας (Εκδόσεις Πόλις)
Το βιβλίο είναι πολύ διαφορετικό απ' τα, συνήθως προερχόμενα εκ των Η.Π.Α., αντίστοιχα που συνηθίζω να διαβάζω.
Ο ρυθμός είναι πολύ πιο αργός και η δράση σχεδόν ανύπαρκτη, ενώ μυστήριο με την έννοια του whodunnit δεν υπάρχει.
Όμως ο Izzo τα αναπληρώνει όλα αυτά με την πολύ όμορφη γλώσσα που χρησιμοποιεί, την ωραία ατμόσφαιρα και τις ολοζώντανες περιγραφές της Μασσαλίας, που πραγματικά καταφέρνουν να μεταφέρουν στην  πόλη τον αναγνώστη.
Η υπόθεση παρότι δεν έχει ιδιαίτερη αγωνία είναι πολύ ενδιαφέρουσα και με κράτησε μέχρι το τέλος, ενώ θίγει αρκετά κοινωνικά ζητήματα.
Ο πρωταγωνιστής είναι αρκετά κλισέ, αλλά σωστά ανεπτυγμένος και εύκολα καταλαβαίνει κανείς γιατί λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργεί σε όλο το βιβλίο.
Γενικά είναι ένα πολύ καλό με βιβλίο και αξίζει να διαβαστεί από τους φίλους των noir, αλλά έχει κάποια προβλήματα, τα οποία όμως σε μεγάλο βαθμό οφείλονται στο γεγονός πως το βιβλίο είναι το πρώτο μιας σειράς και έχει να κάνει πολύ "χτίσιμο", συνεπώς πιστεύω πως στα επόμενα δύο βιβλία δεν θα υπάρχουν.

Βαθμολογία: 7.5/10

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Εχω διαβασει τους Βατσιμανηδες της Μασσαλιας, το οποιο βρηκα καταπληκτικο. Φοβερη ατμοσφαιρα, εξαιρετικη γραφη και μια ιστορια ωραια και συγκινητικη, γεματη συναισθημα.

 

Προσφατα αγορασα και την Τριλογια της Μασσαλιας.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Chourmo/Το Τσούρμο (Εκδώσεις Πόλις)
Το δεύτερο βιβλίο της τριλογίας είναι καλύτερο από το πρώτο, καθώς έχει όλα τα θετικά στοιχεία αυτού, αλλά και αρκετά πιο καλό ρυθμό και πιο ενιαφέρουσα πλοκή.
Η πλοκή βέβαια είναι υπερβολικά περίπλοκη/μπλεγμένη και νομίζω ότι ίσως μου διέφυγαν κάποιες λεπτομέρειες.
Σίγουρα σε όσους άρεσε το προηγούμενο βιβλίο θα αρέσει και αυτό.

Βαθμολογία: 8.0/10

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Solea/Solea (Εκδόσεις Πόλις)
Μια απ' τα ίδια και αυτό το βιβλίο. Αν άρεσαν σε κάποιον τα προηγούμενα θα του αρέσει και αυτό, αν όχι αυτό δεν θα κάνει τη διαφορά.
Έχει μάλλον την πιο απλή υπόθεση και τον πιο γρήγορα ρυθμό από τα τρία. Χάνει όμως αρκετά σε ατμόσφαιρα και ο τρόπος με το οποίο μεταχειρίζεται ο Izzo κάποιους γυναικείους χαρακτήρες σε αυτό το βιβλίο είναι μάλλον ατυχής.

Βαθμολογία: 7.0/10

Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Ζαν-Κλωντ Ιζζό (Jean-Claude Izzo)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..