Jump to content

Επίπεδος χαρακτήρας, ανάγλυφος χαρακτήρας. Το στοιχείο της έκπληξης.


Ιρμάντα
 Share

Recommended Posts

Σπουδή στο χαρακτήρα από την Ειρήνη άψογα και σε βάθος όπως πάντα.

Και η Ειρήνη σε ευχαριστεί από καρδιάς, όπως πάντα!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρον αρθράκι. Νομίζω πως ακόμη ένα σημαντικό πρόβλημα της σύγχρονης λογοτεχνίας σχετικά με τους χαρακτήρες, είναι οτι κάποιος μπορεί να παρουσιαστεί σαν ανάγλυφος στην αρχή αλλά στην πορεία να καταλήξει επίπεδος. Είναι από τα πιο εκνευριστικά πράγματα. Κατ' τα άλλα υπάρχουν και περιπτώσεις που ένας επίπεδος πρωταγωνιστής δεν είναι απαραίτητα κακός αν υποστηρίζεται από την ιστορία καθ' εαυτή (πολύ εύστοχα τα παραδείγματα με τον Σέρλοκ Χόλμς και τον Κόναν).

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρον αρθράκι. Νομίζω πως ακόμη ένα σημαντικό πρόβλημα της σύγχρονης λογοτεχνίας σχετικά με τους χαρακτήρες, είναι οτι κάποιος μπορεί να παρουσιαστεί σαν ανάγλυφος στην αρχή αλλά στην πορεία να καταλήξει επίπεδος. Είναι από τα πιο εκνευριστικά πράγματα. Κατ' τα άλλα υπάρχουν και περιπτώσεις που ένας επίπεδος πρωταγωνιστής δεν είναι απαραίτητα κακός αν υποστηρίζεται από την ιστορία καθ' εαυτή (πολύ εύστοχα τα παραδείγματα με τον Σέρλοκ Χόλμς και τον Κόναν).

Προφανώς εννοείς "κακοφτιαγμένος" με τη λέξη "κακός". Βεβαίως και επίπεδος χαρακτήρας δεν σημαίνει κακοφτιαγμένος κατ' ανάγκη.

Όσον αφορά στα παραδείγματα, είναι οι κατ' εξοχήν χαρακτήρες που μπορώ να σκεφτώ όπου η ιστορία έχει περισσότερη σημασία από τον χαρακτήρα, κατά κάποιον τρόπο. Όπως το έθεσες, υποστηρίζονται από την ιστορία. Οι χαρακτήρες λειτουργούν όπως πρέπει να λειτουργήσουν αλλά είναι η περιπέτειά τους εκείνη που θα μετρήσει περισσότερο.

 

....αναρωτιέται κανείς: ένας χαρακτήρας ξεκινά ανάγλυφος και καταλήγει επίπεδος, γιατί; Επειδή οι ίδιοι οι συγγραφείς τους βαριούνται, κάπου στην πορεία; Επειδή και η ιστορία καταρρέει, σαν πλοκή /περιπέτεια /εξέλιξη δράσης; Ή καταρρέουν αλληλένδετα, ήρωες και πλοκή;

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..