Jump to content

Ο λαβύρινθος του Πάνα (2006)


Pixie
 Share

Recommended Posts

Κατά τη διάρκεια του ισπανικού εμφυλίου η μικρή Οφηλία είναι ένα μικρό κορίτσι ,που για να δραπετεύσει από τη φρίκη του πολέμου και τον κακό φασίστα πατριό της θέλει να καταφύγει σε έναν φανταστικό σκοτεινό κόσμο. Για να εγκατασταθει μόνιμα εκεί πρέπει να περάσει 3 δοκιμασίες που της θέτει ένας φαύνος.

Αυτή είναι πολύ περιληπτικά η υπόθεση της καινούριας ταινίας του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο ( Blade2, Hellboy). Οχι ότι τα μετράμε εμείς κάτι τέτοια, αλλά έχει μαζέψει και 6 υποψηφιότητες για όσκαρ (φωτογραφία κλπ).

 

Είναι αρκετά σκοτεινή και έχει και καναδυό σκηνές που δεν είναι για τα πιτσιρίκια αλλά κατα τα άλλα είναι αρκετά ενδιαφέρουσα. Βέβαια αν δεν σας άρεσε ποτέ η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων και έχετε μια αντιπάθεια στη Ντόροθι μην πάτε να τη δείτε. Εδώ απουσιάζουν εντελως τα χαρούμενα ζωάκια και η ατμόσφαιρα είναι βαρειά και απαισιόδοξη, αλλά το μοτίβο κοριτσάκι-ανακαλύπτει-φανταστικό-κόσμο παραμένει το ίδιο.

Εγώ θα θελα και έναν τρελό καπελά γιατί το κλίμα παραγίνεται καταθλιπτικό.

 

Μην ξεχάσετε να προσέξετε τη μουσική.

Link to comment
Share on other sites

Και καλυτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Έπειτα ο Ντελ Τόρο έκανε το ''Devil's Backbone'' που είναι στο ίδιο στύλ και απο τις καλύτερες ταινίες που έχει κάνει.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

*γκουχ*

 

Παρεμπιπτόντως, δεν ξέρω αν είδατε τα 2 Όσκαρ που πήρε τελικά.

 

Σημειωτέον, η ταινία είναι υπέροχη, κατ' εμέ. :)

Link to comment
Share on other sites

Παίζει ακόμα σε κινηματογράφους ή έχει βγει για ενοικίαση; Ή θα τη βρούμε με *γκουχ-γκουχ* άλλα μέσα;

Link to comment
Share on other sites

Eίναι από τις ταινίες που θέλω να δω σίγουρα! Όλοι λένε τα καλύτερα.

 

Σημείωση: Κυκλοφοράει πολύς βήχας βλέπω. Δυστυχώς στο φόρουμ δεν έχουμε αντιβηχικόν σιρόπιον! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Κινηματογράφοι και άλλα μέσα μόνο. Πριν τρεις μέρες την είδα εγώ στον κινηματογράφο.

Link to comment
Share on other sites

Είναι εξαίσια. Εξαίσια, εξαίσια.

Link to comment
Share on other sites

εξαισια δε την βρηκα σε καμμια περιπτωση. Κατι ελειπε... Απο συζητησεις με φιλους σχετικα, νομιζω πως το προβλημα της (η ελειψη που της στερει τον χαρακτηρισμο "αριστουργημα" και την υποβιβαζει σε "αλλη μια καλη ταινιουλα") ειναι πως δεν παιρνει θεση: προσπαθοντας να ισοροπισει αναμεσα σε ρεαλιστικο και φανταστικο κοσμο δε τα παει υπερβολικα καλα σε κανεναν απο τους 2. Δε θα μιλησω καν για την ανουσια* βια που μας πεταει στα μουτρα. Νομιζω ο σκηνοθετης τα καταφερε πολυ καλυτερα στην προηγουμενη παρομοια αποπειρα του, το Devil's Backbone (αν δε το εχετε δει- δειτε το). Παρολα αυτα την ειδα πολυ ευχαριστα και θα την προτεινα :)

 

(no offense Nienna, απλα ειμαι ο δικηγορος του Διαβολου και πιαστηκα απο το τελευταιο ποστ- ετυχε να ειναι το δικο σου ;) ).

 

 

*με την εννοια του οτι δεν εξυπηρετει κανεναν οργανικο σκοπο ουτε στην αφηγηση ουτε στην αισθητικη.

Edited by I robot
Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα δεν ήταν το αριστούργημα για το οποίο μου μίλησαν. Ίσως φταίει ότι περίμενα να δω κάποιες προεκτάσεις στο θέμα της δικτατορίας του Φράνκο, αλλά τελικά έμεινε απλά ως background. Τα μηνύματα που πέρναγε η ταινία ήταν πολύ ρηχά κατ' εμέ, και αρκετά απλοϊκά για να την χαρακτηρίσω μεγάλη ταινία. Οι διάλογοι δεν ήταν κάτι το σημαντικό. Οι σκηνές βίας μου έφεραν στο μυαλό τη Διάσωση του Στρατιώτη Ryan και το Passion, δηλαδή ωμή βία με σκοπό να εντυπωσιάσει-σοκάρει, μα τελικά δεν καταφέρνει τίποτα από τα δύο. Ο Πάνας μου θύμισε τη μάσκα του δολοφόνου στο Saw:P Μόνη ωραία σκηνή (ακολουθεί spoiler) ο ψυχολογικός πόλεμος που έκανε ο φασίστας στον τραυλό. Ωραία η φωτογραφία σε μερικά σημεία, μα την ταινία την είδα ως ένα κακέκτυπο της Αλίκης από τη μία και απλά μια καταθλιπτική ταινία από την άλλη, όπου το σενάριο έχανε τόσο πολύ πέρα από τη βασική του ιδέα, ώστε ο σκηνοθέτης αποφάσισε να σοκάρει. Μεγάλο λάθος για μένα στον κινηματογράφο.

Δεν την θεωρώ κακή ταινία, μα απλά ως κάτι το μέτριο, σίγουρα όχι άξιο περεταίρω συζήτησης. Οι φίλοι μου βέβαια την απόλαυσαν, απλά εγώ είμαι ο περίεργος:p

Link to comment
Share on other sites

Αμάν ρε Legion, θα πήγαινα να τη δω σήμερα και μ' έκανες να το μετανιώσω. <_<

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμη κατι που ειπε ο Legion: παρατηρησα πως οι ανθρωποι που γνωριζω να βρηκαν την ταινια "και γαμω" ηταν οσοι δεν ειχαν ιδεα τι πανε να δουν... Ισως ολο αυτο το hype και η διαφημιση που εστιαζε στο φανταστικο μερος της ιστοριας να εκανε τελικα κακο στην ταινια... Αλλο περιμενες να δεις αλλο εβλεπες.

 

λεμε τωρα, κουβεντα να γινεται...

Link to comment
Share on other sites

Εμένα που μου άρεσε, μου φάνηκε ως λογική συνέχεια του Devil's Backbone. Στοιχεία φανταστικού με υπόβαθρο άκρως ρεαλιστικό. Τώρα δεν ξέρω κατα πόσο περιμέναν κάποιοι το Lord of the Rings 4(για να το πώ απλά), οπότε και μπορεί να έπαιξε ρόλο το hype. Νομίζω οτι όσοι ξέρουν τον σκηνοθέτη και τις ταινίες του δεν εκπλάγην απο την βία ή το ύφος της ταινίας. Η σύγκριση με Passion είναι για μένα εντελώς άκυρη. Δυο σκηνές βίας σε σύγκριση με μια ολόκληρη ταινία αφιερωμένη σε βασανιστήρια δεν είναι το ίδιο.

 

Τώρα να πώ και κάτι κακιασμένο, έχω βαρεθέι να βλέπω ταινίες με ''νοήματα'' forcefed στο κοινό με ενέσεις και ορούς. Έλεος πια, ας μας αφήσουν να σκεφτούμε και τίποτα μόνοι μας και αν δεν γίνεται αυτό ας αφήσουν ενα πεντάλεπτο σε κάθε ταινία στο τέλος για να εξηγούν σε όσους θέλουν, για πιο πράγμα μιλούσε η ταινία.

''Η ταινία που μόλις παρακολουθήσατε, θέλει να μας δείξει μέσω της βίας, την σκληρότητα της ανθρώπινης φύσης, την κτηνωδία του φασισμού και την μαγεία της παιδικής ηλικίας. Ευχαριστώ.''

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν είχα δει καν το trailer. Απλά την είδα. Δεν είμαι και στην Ελλάδα, εδώ δεν παιζόταν στο cinema καν.

H εικόνα είναι πανέμορφη, έχει αυτή την ομορφιά την κάπως κρυμμένη, την όχι γυαλισμένη και πλαστική, την ακόμα πιο δύσκολη, αυτή που με αγγίζει. [Αυτό ισχύει και για τις ηθοποιούς που έπαιζαν την Ofelia, τη Mercedes και τηn Carmen.]

Οι ερμηνείες είναι πολύ καλές.

Όσο για τη βία, εμένα μου άρεσε - όταν σε ταινίες ζωγραφίζουν με τη βία, όταν η βία είναι ουσιαστικά... λυρική, τότε μ' αρέσει πολύ. Μερικές φορές η ωμότητα είναι πολύ συναισθηματικό πράγμα. Δεν ξέρω... έτσι λειτουργεί για μένα, καλώς ή κακώς.

Link to comment
Share on other sites

Χεχε, σόρρυ guardian, απλά η ταπεινή μου άποψη είναι να περιμένεις να βγει σε dvd:P

Nienna με τη βία δεν ζωγραφίζουν πολλοί. Μουτζουρώνουν ένα χαρτί για μένα και το πλασάρουν ως "εντυπωσιακό".

Northerain το Passion δεν ήταν μία ταινία μόνο με βασανηστήρια, και θα υποστηρίξω την άποψή μου για σύγκριση, καθώς το βασικό σκηνοθετικό τρικ της αντίθεσης μέσα στην ταινία είναι κοινό στις δύο αυτές ταινίες, για μένα. Με τις τρεις τελευταίες σου γραμμές συμφωνώ όσο μου επιτρέπει η ανθρώπινη φύση μου και επικροτώ. Και νομίζω ότι αυτή η ταινία ήταν κλασσικό τέτοιο παράδειγμα, αν και μοιράζεται την ίδια ιδεολογία με εμένα. Τελικά η άποψή μου είναι ότι η ταινία ήταν βασισμένη σε μία εξαίσια ιδέα και άψογο ιδεολογικό υπόβαθρο, μα στην οθόνη δεν με ψυχαγώγησε.

Link to comment
Share on other sites

Εμένα που μου άρεσε, μου φάνηκε ως λογική συνέχεια του Devil's Backbone. Στοιχεία φανταστικού με υπόβαθρο άκρως ρεαλιστικό. Τώρα δεν ξέρω κατα πόσο περιμέναν κάποιοι το Lord of the Rings 4(για να το πώ απλά), οπότε και μπορεί να έπαιξε ρόλο το hype. Νομίζω οτι όσοι ξέρουν τον σκηνοθέτη και τις ταινίες του δεν εκπλάγην απο την βία ή το ύφος της ταινίας. Η σύγκριση με Passion είναι για μένα εντελώς άκυρη. Δυο σκηνές βίας σε σύγκριση με μια ολόκληρη ταινία αφιερωμένη σε βασανιστήρια δεν είναι το ίδιο.

 

Τώρα να πώ και κάτι κακιασμένο, έχω βαρεθέι να βλέπω ταινίες με ''νοήματα'' forcefed στο κοινό με ενέσεις και ορούς. Έλεος πια, ας μας αφήσουν να σκεφτούμε και τίποτα μόνοι μας και αν δεν γίνεται αυτό ας αφήσουν ενα πεντάλεπτο σε κάθε ταινία στο τέλος για να εξηγούν σε όσους θέλουν, για πιο πράγμα μιλούσε η ταινία.

''Η ταινία που μόλις παρακολουθήσατε, θέλει να μας δείξει μέσω της βίας, την σκληρότητα της ανθρώπινης φύσης, την κτηνωδία του φασισμού και την μαγεία της παιδικής ηλικίας. Ευχαριστώ.''

 

οχι, συνεχεια της Ραχοκοκαλιας δε το λες με τιποτα, αλλη εντελως λογικη, ιδιο setting απλως. Μην μπερδευομαστε :)

Και ασχετως του τι περιμενε κανεις, ακομα και του τι ειδε τελικα κανεις (ειχα δει την ταινια σε μεταμεσονυκτια πριν την πρεμιερα στα σινεμα οποτε την ξαναειδα να δω τι δεν πηγαινε καλα- μπας και ημουν κουρασμενος ή κατι τετοιο) η ταινια δε μπορει να συγκριθει με την ραχοκοκαλια, οντας πολυ πιο αδυναμη τοσο σεναριακα οσο και σκηνοθετικα.

Τωρα, το Κρονος δε το εχω δει ακομα (καπου με περιμενει στην ταινιοθηκη) αλλα απο ποιες προηγουμενες ταινιες του σκηνοθετη περιμενει κανεις αυτη την ασκοπη βια και ποιο "υφος"; Απο το Hellboy (κακη κακη ταινια- τρισκακη μεταφορα) ή απο το Blade (blockbusteria με καποιον αλφα ρυθμο και μεχρι εκει; ). Το Mimic ειχε πλακα τοτε που βγηκε. Αν ηταν να περιμενω κατι παρομοιο με αυτες τις 3 ταινιες δε θα χα πατησει στο σινεμα:)

Τη συγκριση με το Passion δε τη βρισκω και εγω ταιριαστη, ισως πηγαινε απλα στο "προσπαθω να σοκαρω" με αχρειαστη βια. Αλλα ναι, αλλη περιπτωση.

 

ΟΣΟΙ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΜΗ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ (dont wanna spoil the fun).

 

Για το forced του πραγματος, οχι σε επιπεδο νοηματος (προσωπικα δε βρηκα καποιο κρυμενο/βαθυτερο νοημα που ηθελε αποκωδικοποιηση απο τον θεατη στη συγκεκριμενη ταινια και οχι δε με χαλασε αυτο) τι πιο forced στον συναισθηματικο τομεα απο "πανεμορφο κοριτσακι με λεπτα χαρακτηριστικα που μεγαλωνει μεσα σε μια σκατοκατασταση με προβληματικη μανα και χαρακτηρες "ασπρο-μαυρο", ανταρτες καλοι- φασιστες πανκακοι, λοχαγος ο Σατανας ο ιδιος"; Δε με ενοχλησε. Απλως το αναφερω για να δεις πως η ταινια ηταν πολυ πιο κοντα σε αυτο που περιγραφεις ως "ενεσεις και ορους" αλλα στο επιπεδο που παιζει η ταινια- το συναισθημα. :)

Link to comment
Share on other sites

Εννοούσα κυρίως το Devil's Backbone. Αλλά και το Hellboy εγώ το βρήκα καλό. Βέβαια έχω διαβάσει και τα κόμιξ. Είναι συνέχεια της ραχοκοκαλιας όσον αφορά το στύλ(Ρεαλιστική, σκληρή πραγματικότητα vs φανταστικά γεγονότα, χαρακτήρας παιδί, setting και το στύλ της ταινίας. Φωτογραφία και σκηνοθεσία δηλαδή. Αισθητική αν θες. Και το Κρόνος είναι γαμάτο. Έπειτα ξεχνάς οτι όλες οι ταινίες που ανέφερες είναι τουλάχιστον αγαπητές b-movies για πολύ κόσμο. Ίσως όχι τον ίδιο κόσμο, αλλά πολύ γούσταραν το Blade, πολλού γούσταραν το Mimic κ.ο.κ.

Έπειτα μεταφράζεις αυτό που είπα λάθος, εγώ μίλησα για forcefed νοήματα και μελό, όχι για μη-ρεαλιστική απεικόνιση της πραγματικότητας. Είδες πουθενά να σου δείχνει καθε 5 λεπτά την τραγικότητα της κατάστασης με φτηνά τρίκ? Συνέβησαν γεγονότα άσχετα με την πλοκή με μόνο σκοπό να προκαλέσει συναισθήματα? Αν π.χ το κοριτσάκι έτρωγε ξύλο, η μάνα της έτρωγε ξύλο, της σκότωναν την γάτα, το σκύλο και το καναρίνι και την έδειχναν να κλαίει καθώς ο πατριός της γελά χαιρέκακα, θα το δεχόμουν. Η ταινία τέλειωσε με ερωτηματικά, όχι με feel good τέλος και τα γνωστά ηθικά διδάγματα.

Έπειτα διαφωνώ για τους χαρακτήρες. Ναί, δεν είναι ολα άσπρο-μαύρο στην ζωή, αλλά δεν είναι και όλα γκρίζα. Αν θές να γράψεις μια ιστορία με ΚΑΚΟΥΣ χαρακτήρες, μπορείς. Άλλωστε η ταινία έχει παραμυθένια υφή, πόσα παραμύθια ξέρεις με ''γκρίζους'' χαρακτήρες?

Έπειτα, πολλοί χαρακτήρες ταλαντεύονταν(ο γιατρός, η μητέρα της, κτλ).

Link to comment
Share on other sites

Εννοούσα κυρίως το Devil's Backbone. Αλλά και το Hellboy εγώ το βρήκα καλό. Βέβαια έχω διαβάσει και τα κόμιξ. Είναι συνέχεια της ραχοκοκαλιας όσον αφορά το στύλ(Ρεαλιστική, σκληρή πραγματικότητα vs φανταστικά γεγονότα, χαρακτήρας παιδί, setting και το στύλ της ταινίας. Φωτογραφία και σκηνοθεσία δηλαδή. Αισθητική αν θες. Και το Κρόνος είναι γαμάτο. Έπειτα ξεχνάς οτι όλες οι ταινίες που ανέφερες είναι τουλάχιστον αγαπητές b-movies για πολύ κόσμο. Ίσως όχι τον ίδιο κόσμο, αλλά πολύ γούσταραν το Blade, πολλού γούσταραν το Mimic κ.ο.κ.

Έπειτα μεταφράζεις αυτό που είπα λάθος, εγώ μίλησα για forcefed νοήματα και μελό, όχι για μη-ρεαλιστική απεικόνιση της πραγματικότητας. Είδες πουθενά να σου δείχνει καθε 5 λεπτά την τραγικότητα της κατάστασης με φτηνά τρίκ? Συνέβησαν γεγονότα άσχετα με την πλοκή με μόνο σκοπό να προκαλέσει συναισθήματα? Αν π.χ το κοριτσάκι έτρωγε ξύλο, η μάνα της έτρωγε ξύλο, της σκότωναν την γάτα, το σκύλο και το καναρίνι και την έδειχναν να κλαίει καθώς ο πατριός της γελά χαιρέκακα, θα το δεχόμουν. Η ταινία τέλειωσε με ερωτηματικά, όχι με feel good τέλος και τα γνωστά ηθικά διδάγματα.

Έπειτα διαφωνώ για τους χαρακτήρες. Ναί, δεν είναι ολα άσπρο-μαύρο στην ζωή, αλλά δεν είναι και όλα γκρίζα. Αν θές να γράψεις μια ιστορία με ΚΑΚΟΥΣ χαρακτήρες, μπορείς. Άλλωστε η ταινία έχει παραμυθένια υφή, πόσα παραμύθια ξέρεις με ''γκρίζους'' χαρακτήρες?

Έπειτα, πολλοί χαρακτήρες ταλαντεύονταν(ο γιατρός, η μητέρα της, κτλ).

 

 

 

----------------SPOILER ALERT----------------------------

 

 

-Το Devil's Backbone ειναι μια ταινια με μεταφυσικο θεμα, το Labirynth ειναι μια ταινια με θεμα την φαντασια. Παρομοια προσεγγιση, φωτογραφια κτλ αλλα σαν θεμα απεχουν ετη φωτος μεταξυ τους οποτε τι ψαχνουμε για κοινα; :) Το πρωτο ξεκαθαρα στον πραγματικο κοσμο επηρεαζει τα παντα, το δευτερο στο μυαλο ενος παιδιου ανικανο να επηρεασει οτιδηποτε. Κουβεντα να γινεται δε λεω...

 

-Το Hellboy ειχε budget 66 εκ. δολαρια και βασιστηκε πανω σε ενα κομικ με τεραστια επιτυχια που καθε αλλο παρα B-comic ειναι. Το οτι κοσμος τη θεωρει B-movie μαλλον για μενα σημαινει πως ηταν κακη ταινια σε συνδιασμο του τι καποιοι πιστευουν πως σημαινει ο χαρακτηρισμος :)

ορισμος του B-movie εδω: http://en.wikipedia.org/wiki/B_movie

 

-Επιασα το συναισθηματικο μερος και δε μιλησα για νοημα γενικα γιατι η ταινια αυτη προσωπικα δε βρισκω πως ειχε καποιο νοημα (οχι υπαρξης- το αλλο :) ), δεν υπηρχε κατι να συζητησεις στο τελος της και σιγουρα κανενα ερωτηματικο. Ο εκβιασμος συναισθηματων που αναφερω απο την αλλη δεν ηταν κραυγαλεος οπως τα παραδειγματα που αναφερεις (και επομενως δεν ηταν ενοχλητικος) και θα μου αρεσε το ολο setting αν δεν εκανε τοσο μπαμ πως ηταν ο μοναδικος τροπος να καλυψει την ελλειψη καλογραμενων χαρακτηρων.

 

-Ναι μπορεις να εχεις ασπρους και μαυρους χαρακτηρες. Αλλα οι γκριζοι ειναι που θα κανουν τη διαφορα και τα παραμυθια με μονοχνωτους κακους συνηθως απευθυνονται ειτε σε πολυ παιδια ειτε ειναι τρομερα βαρετα ;) (Διαβολε, ακομα και ο Darth Vader απο τους πιο διασημους κακους σε "παραμυθι", δεν ηταν τοσο μονοδιαστατα κακος οσο ο λοχας!)

Ο γιατρος και η μανα δε θα μπορουσαν να ειναι γκρι, μαυροι, ασπροι,, ηταν απλα props:)

 

------------------------------------- END OF SPOILERS--------------------------------------

 

οπως και να εχει ας μη το αναλυσουμε παραπανω. Η ταινια βλεπεται τουλαχιστον ευχαριστα, με στεναχωρει που με τα δικα μου προσωπικα κριτηρια δε τη βρισκω αριστουργημα αλλα ετσι ειναι η ζωη :)

Link to comment
Share on other sites

To Mimic είναι b-movie, οχι το Hellboy. Και έλεως, νομίζω όλοι παρόντες ξέρουμε τι είναι μια b-movie. Τελικά η wikipedia μόνο κακό εχει κάνει...

Δεν ξέρω που βλέπεις την διαφορά μεταξύ των ταινίων. Έχουν χαρακτήρες παιδιά, που αντιμετωπίζουν μια σκληρή πραγματικότητα, που ταυτόχρονα ανακαλύπτουν εναν 2ο ''κόσμο''(φανταστικό ή έστω ο κόσμος πέρα απο αυτόν τον ζωντανών) που κατα κάποιον τρόπο τους βοηθά να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα.

Link to comment
Share on other sites

Χα, μόλις γυρίσαμε από το σινεμά. Παιδιά εμένα μου φάνηκε καλή η ταινία.... Ίσως περισσότερα σχόλια αργότερα... Πάντως θα την πρότεινα σε κάποιον...

 

 

Μόνο γι' αυτό που λες Robot. Δεν νομίζω πως ήταν τόσο black and white. Δεν είναι και πολύ καλοί οι αντάρτες όταν τον σκότωσαν τον λοχαγό και του είπαν "δε θα μάθει ποτέ το όνομά σου καριολη! Είμαστε evil. ΧΑΧΑΧΑ!". Ούτε ο λοχαγός ήταν κακός. Απλώς το πόστο του του επιβάλει αυτή τη θέση. Ήταν αυτό που λέμε "ο μαλάκας ο λοχαγός". Στο τέλος έδειξε την ανθρωπιά του, έστω και σε μικρό βαθμό. Ούτως ή άλλως σε αρκετά σημεία φαίνεται και οι αντάρτες να μη συμπεριφέρονται με καλοσύνη στα πτώματα των άλλων. Ίσως απλά ο σκηνοθέτης τους έβαλε στην υπόληψή του λίγο πιο πάνω απ' τους φασίστες. Ούτε πιστεύω πως είχε βία η ταινία.

 

Edited by Guardian of the RuneRing #2
Link to comment
Share on other sites

Άντε να πω κι εγώ τη γνώμη μου: Εμένα μου φάνηκε "απλώς καλό"· ούτε εξαίσιο, ούτε αριστουργηματικό, ούτε όμως μέτριο.

 

Αυτό που ήθελε να κάνει, μάλλον, ο δημιουργός είναι να δώσει έναν παραλληλισμό ανάμεσα στην ψυχρή σκληρή πραγματικότητα που βασιλεύει ο θάνατος και στον κόσμο των παραμυθιών που επίσης βασιλεύει ο Θάνατος. Αρκετά πράγματα μου φάνηκαν ενδιαφέροντα, κάποια άλλα όχι και τόσο. Όσο για τη βία, θεωρώ ότι μπήκε για να ενισχύσει την άποψη της σκληρής πραγματικότητας καθώς αντιπαραβάλλεται και ως ομοιότητες και ως διαφορές με τον κόσμο του παραμυθιού· αν και θεωρώ ότι θα μπορούσε να γίνει καλύτερα. Αν πράγματι αυτό που λέω πιο πριν ισχύει (για το τι ήθελε να πει ο ποιητής) τότε το μεγαλύτερο πρόβλημα της ταινίας είναι ότι δεν το περνάει αυτό καλά στον θεατή. Ειδικά στην αρχή, μου έδωσε την εντύπωση ότι από βίτσιο και κόμπλεξ έβαζε παραμυθικά στοιχεία και βία μαζί για τη μαγκιά του και για να δείξει ότι δεν είναι για παιδάκια, κάτι που τελικά πιστεύω ότι δεν ήθελε να κάνει.

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά, θα διαφωνήσω. Κάθετα.

 

Έχουμε ένα στρατιωτικό που έχει χάσει την ανθρωπιά του: είναι κτήνος.

 

Έχουμε το στράτευμα που είναι κολλημένο, αλλά όχι και ανήθικο υποχρεωτικό. Ίσως ηλίθιο.

 

Έχουμε τους αντάρτες που ξεσπάνε. Τόσο κτηνωδώς όσο να ξεπληρώσουν και διόλου παραπάνω.

 

Έχουμε το φανταστικό, το άγγιγμα του Άλλου Κόσμου - το τέλος το δίνει άψογα.

 

Δε βλέπω τα κενά που λέτε. Η βία είναι αποτυπωτική, και μερικές φορές δεν οφείλει παρά να καλύψει την ωμή πραγματικότητα, αλλά και ν' αποδώσει κάτι από κάθε χαρακτήρα. Όταν σκοτώνει ψυχρά το χωριάτη ο απερίγραπτος, ενώ είναι σίγουρος ότι δεν έκανε κάτι, το έκανε επειδή του αντιμίλησε κι επειδή οι δικοί του δεν έψαξαν...

 

Οι αντάρτες ξεπληρώνουν στο στρατιωτικό μία υπερηφάνεια που δεν έχει το δικαίωμα να έχει: όταν αυτός δεν παραδέχθηκε στο τραπέζι την πράξη του πατρός του (το να σπάσει το ρολόι που μανιωδώς κρατούσε σε καλή κατάσταση εκείνος έκτοτε) για να θελήσει με τη σειρά του να κάνει το ίδιο, η σκληρότερη εκδίκηση που θα μπορούσαν να του επιβάλουν ήταν να του στερήσουν την «κατοχή» του γιου του, αλλά και την άρρωστη υπερηφάνεια του.

 

Οι δε αναφορές στις απάνθρωπες πρακτικές του κατοχικού στρατού στηλιτεύονται άμεσα.

 

Πραγματικά αδυνατώ να διακρίνω γιατί δεν τα βλέπετε αυτά. :blink:

 

Northerain: Σύμφωνος - εκφράζεις πολύ ορθά αυτό που η Nienna πάει να πει αισθαντικά.

 

Για να το πούμε κι αλλιώς: ο στρατιωτικός ΟΦΕίΛΕΙ να είναι κτήνος επειδή δένει αυτό που είναι στον κόσμο με τα υπόλοιπα! Το κοριτσάκι κάνει και ανοησίες ΌΠΩΣ και στους θρύλους! Ο φαύνος, ο γιατρός, η μάνα, όλοι αυτοί είναι το πάτημα στην πραγματικότητα! Συγγνώμη αν κάνω έτσι, αλλά δε βλέπω νόημα στο να μένουμε στην πόρωση του trailer (δεν το λέω για εσάς, κλασικό σπάσιμο είναι αυτό) και μετά ν' απογοητεύεται ο άλλος από την ταινία!

Edited by RaspK FOG
Link to comment
Share on other sites

Ας προσθέσω κι εγώ τη γνώμη μου. Άσχετα με budget ή την προβολή το Hellboy για μένα ήταν καθαρά ταινία δευτέρας διαλογής. Όπως και το Blade 2 ή και το απίθανο Mimic με τις κατσαρίδες. Σε αυτό χρησιμοποιώ και το ξυράφι του Όκαμ. Αφού το πιστεύει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης τους και τις έχει αποκυρήξει, ε δεν μπορεί παρά να είναι έτσι. Είναι η πιο απλή λύση.

Τώρα για την ταινία απλά θα κάνω paste αυτά που έγραψα και στο kritikes.gr

 

"Στον Λαβύρινθο του Φαύνου (όπως είναι ο κανονικός τίτλος), ο Μεξικανός Guillermo del Toro δημιουργεί ένα παράξενο αλληγορικό παραμύθι, χρωματισμένο με έντονες πολιτικές πινελιές.

Χρησιμοποιεί δύσκολους συμβολισμούς, τους ντύνει με μια εξαιρετική φωτογραφία και τυλίγει τους πρωταγωνιστές περισσότερο με σκοτάδι, παρά με φως.

Η μικρή Ivana Baquero δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία καθώς προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στον αυταρχικό τρόπο ζωής που της επιβάλλουν και στις δοκιμασίες που εφευρίσκει ο Φαύνος προκειμένου να βεβαιωθεί για το πεπρωμένο της. Έξοχος και ο χαρακτήρας που μορφοποιεί ο Sergi Lopez, ολοκληρωμένα μισητός ώστε ο θεατής να μην του αναγνωρίσει το παραμικρό ελαφρυντικό.

Ο αναγνωρισμένος σκηνοθέτης (Ραχοκοκαλιά του Διαβόλου) επιλέγει μια ακραία ριζοσπαστική ανάπτυξη για την ιστορία του και το διφορούμενο τέλος δημιουργεί ερωτηματικά ταιριαστά με την ατμόφαιρα μυστηρίου που επικρατεί."

 

Επίσης βρήκα εντυπωσιακή (χωρίς να συμφωνώ σε όλα) και την ανάλυση του raspk που νομίζω είναι το αμέσως προηγούμενο reply.

Link to comment
Share on other sites

Γιατί είναι ο κανονικός τίτλος ''O λαβύρινθος του φαύνου''?

 

Ninja edit: Nevermind.

Edited by northerain
Link to comment
Share on other sites

τίτλος πρωτοτύπου: "El laberinto del fauno"

Άρθρο στη Wikipedia για το Faun

 

ΥΓ: Αργκ! τα edits θα έπρεπε να τα εμφανίζει σε όλους τη στιγμή που γίνονται, όχι όταν ξαναφορτώσει η σελίδα. :bag:

Edited by Guardian of the RuneRing #1
Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Ο λαβύρινθος του Πάνα (2006)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..