Jump to content
  • Announcements

    • RObiN-HoOD

      Αναβάθμιση συστήματος 1-10-2017   09/30/2017

      Έγινε αναβάθμιση του συστήματος. Λόγω αυτού χάθηκαν ελάχιστα βραδινά μηνύματα αλλά όχι οι ιστορίες. Κατά τα γνωστά αν δείτε τίποτα περίεργο αναφέρετε το εδώ να το δούμε. Ευχαριστώ.
Sign in to follow this  
nikosal

Ομαδική συγγραφή νουβέλας ΕΦ

Recommended Posts

nikosal

Πρόταση: Στο πλαίσιο της βιβλιοθήκης εφ, να γράψουμε μια ομαδική νουβέλα επιστημονικής φαντασίας, μεγέθους 10,000 - 12,000 λέξεων περίπου.

 

Οι βασικοί κανόνες:

Ποιοι γράφουν: Στη συγγραφή μετέχουν οι 12 πρώτοι που θα δηλώσουν συμμετοχή μετά από αυτό το μήνυμα ή όσοι (μέγιστο δώδεκα πάντα) δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 21 Φεβρουαρίου. Ό,τι γίνει πρώτο

Τι γράφουν: Κάθε συγγραφέας γράφει ένα πλήρες κεφάλαιο με σειρά που θα καθοριστεί με κλήρωση λίγο πριν ξεκινήσει η συγγραφή. Συνεπώς αν μετέχουν 12 συγγραφείς, 12 θα είναι και τα κεφάλαια της νουβέλας και θα καθοριστεί με κλήρωση ποιος γράφει το πρώτο, ποιος το δεύτερο κοκ ως το τελευταίο

Πόσο γράφουν: Αν οι συγγραφείς είναι τελικά 12, γράφουν ένα κεφάλαιο των 800 - 1,000 λέξεων. Κανόνας πολύ αυστηρός, δεν επιτρέπεται καμιά υπέρβαση των ορίων (ούτε κάτω από 800 - ούτε πάνω από 1,000). Αν οι συγγραφείς είναι λιγότεροι των 12, ανεβαίνει λίγο ο αριθμός των λέξεων. Δεύτερος αυστηρός κανόνας εδώ, κάθε συγγραφέας γράφει πράγματι ένα κεφάλαιο με αρχή και τέλος, δεν σταματά για παράδειγμα απότομα επειδή έφτασε στις μέγιστες λέξεις του

Πόσο χρόνο έχουν για να γράψουν: Κάθε συγγραφέας έχει στη διάθεσή του συγκεκριμένες ημέρες για να γράψει, πάντα από πρωί ως πρωί (πχ. αν έχει δύο μέρες παραλαμβάνει το πρωί της Δευτέρας, υποβάλει το πρωί της Τετάρτης). Μην ξεχνάτε, οι λέξεις είναι σχετικά λίγες. Αυτό σημαίνει ότι κάποιοι θα έχουν κάποια αργία στη διάθεσή τους, κάποιοι όχι. Είναι θέμα της κλήρωσης. Δεν έχουν όμως όλοι τον ίδιο αριθμό ημερών στη διάθεσή τους. Οι πρώτοι 4, έχουν δυο ημέρες. Οι 5-8 έχουν τρεις ημέρες (έχουν να διαβάσουν περισσότερο υλικό). Οι 9-11 έχουν τέσσερις μέρες. Ο 12ος και τελευταίος, έχει πέντε μέρες. Αν κάποιος τελειώσει νωρίτερα, ουσιαστικά "χαρίζει" το χρόνο του στον επόμενο. Σημειώνεται ότι δεν δίνεται καμιά παράταση. Αν υπάρξουν λόγοι πραγματικά ανωτέρας και απρόβλεπτης βίας (όχι απλά "είχα δουλειά δεν πρόλαβα") θα υπάρξει συνεννόηση με το συντονιστή για να βρεθεί λύση (παράταση λίγες ώρες κλπ.)

Πώς γράφουν: Κάθε συγγραφέας που συνεισφέρει το κεφάλαιό του, φροντίζει να συνεχίσει την ιστορία που έχει παραλάβει από τους προηγούμενους, διατηρώντας τις βασικές αρχές του σεναρίου, την ατμόσφαιρα και τους χαρακτήρες (σημείωση: προφανώς κάθε συγγραφέας έχει και διατηρεί το ύφος του, στόχος όμως είναι να δημιουργηθεί ένα συνεκτικό κείμενο που να διαβάζεται άνετα από τους αναγνώστες). Ο συγγραφέας έχει δικαίωμα να προκαλέσει ανατροπές στο σενάριο και να δημιουργήσει νέους χαρακτήρες. Δεν έχει δικαίωμα να σκοτώσει ένα βασικό χαρακτήρα, να του αλλάξει θεμελιωδώς τη συμπεριφορά και τα πιστεύω, να τον ανυψώσει σε επίπεδο θεού ή γενικότερα να του δώσει υπερφυσικές διαστάσεις

Πώς αλλιώς περιορίζεται κάθε συγγραφέας: Εκτός των παραπάνω, για λόγους που θα εξηγήσω σε επόμενο μήνυμα, κάθε συγγραφέας έχει υποχρέωση να αποστείλει στο συντονιστή ένα μικρό, συνοπτικό (50-100 λέξεις φτάνουν) κείμενο με "εξήγηση - τέλος" των όσων έγραψε στο κεφάλαιο που συνείσφερε. Με αυτό το κειμενάκι αποδεικνύει ότι αυτό που έχει συνεισφέρει "κολλάει" στη νουβέλα και δεν το έγραψε απλά για να βραχυκυκλώσει τους επόμενους

Πώς γίνεται πρακτικά η δουλειά: Κάθε συγγραφέας μόλις ολοκληρώσει το κεφάλαιό του το στέλνει μαζί με τα προηγούμενα στον επόμενο. Σημείωση: Τηρείται μυστικότητα. Κανείς δεν μπορεί να κάνει την παραμικρή νύξη για τα κεφάλαια που διάβασε ή αυτό που έγραψε σε κανέναν. Κανείς δεν γνωρίζει κάτι για τη νουβέλα πριν παραλάβει το υλικό από τον προηγούμενο, κανείς δεν δίνει πληροφορίες, σε πμ ή δημόσια για τους ήρωες, το περιεχόμενο κλπ., κανείς δεν στέλνει κεφάλαια σε κανέναν. Με την ολοκλήρωση της νουβέλας ο συντονιστής φροντίζει να τη δημοσιεύσει στη βιβλιοθήκη και οι πάντες είναι ελεύθεροι να σχολιάσουν το σύνολο ή τα κεφάλαια των υπολοίπων, να εξηγήσουν το δικό τους (και αν θέλετε να κάνουμε και ένα μικρό γκάλοπ για το καλύτερο κεφάλαιο, ευχαρίστως)

Ποιος είναι ο τελικός στόχος: Να γράψουμε πράγματι ομαδικά. Να φτιάξουμε ένα συνεκτικό έργο που να διαβάζεται από τον ανύποπτο αναγνώστη και όχι να κάνουμε προσωπική "πολιτική", αραδιάζοντας νέα δεδομένα σε κάθε κεφάλαιο, που απλά θα οδηγήσουν σε σύγχυση και θα υποβαθμίσουν το αποτέλεσμα. Η ομαδική συγγραφή με τον τρόπο που προτείνω δεν είναι κάτι καινούργιο, έχει εφαρμοστεί πολλές φορές. Άλλοτε με μέτρια, άλλοτε με καλά αποτελέσματα.

 

Και ξεκινώ, δηλώνοντας συμμετοχή ως συγγραφέας.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naroualis

Ας είμαι εγώ η δεύτερη που δηλώνω συμμετοχή.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atrelegis

Μέσα. Πότε ξεκινάμε; Αν και χίλιες το κεφάλαιο είναι λίγες. Σίγουρα δε μπορούμε να τις ξεπεράσουμε;

 

Και επίσης, τι είδος ΕΦ λέμε; Hard sci-fi? Space opera? Cyberpunk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DinoHajiyorgi

Δηλώνω κι εγώ παρόν!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nihilio

Βάλτε κι εμένα μέσα

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikosal
Μέσα. Πότε ξεκινάμε; Αν και χίλιες το κεφάλαιο είναι λίγες. Σίγουρα δε μπορούμε να τις ξεπεράσουμε;

 

Και επίσης, τι είδος ΕΦ λέμε; Hard sci-fi? Space opera? Cyberpunk?

 

Νομίζω ότι 1,000 λέξεις είναι καλές για την πρώτη δοκιμαστική εφαρμογή της ιδέας. Δεν είναι τόσο απλό το πράγμα: Αν βάλουμε 1,500 λέξεις, ο 9ος πχ. συγγραφέας θα έχει μέσα σε 4 μέρες να διαβάσει 12,000 λέξεις (από τους 8 προηγούμενους), να μπει στο κλίμα (δύσκολο!) και να γράψει 1,500 δικές του λέξεις, χωρίς όπως εξήγησα δικαίωμα παράτασης. Δεν είμαι σίγουρος ότι γίνεται έτσι εύκολα. Ή μάλλον, είμαι σίγουρος ότι δεν γίνεται έτσι εύκολα.

 

Ξεκινάμε 2-3 μέρες μετά την ολοκλήρωση των συμμετοχών. θα προηγηθεί η κλήρωση και θα λυθεί και κάθε απορία.

 

Εφ, απλά λέμε εφ. Το τι είδος ακριβώς θα κριθεί από το κείμενο που θα διαμορφώσει ο πρώτος συγγραφέας (είναι ελεύθερος να δώσει την κατεύθυνση που επιθυμεί) και από κει και πέρα σε μικρότερο βαθμό ο 2ος, ο 3ος κλπ.

 

Έχουμε ως τώρα πέντε συμμετοχές. Συνεχίζουμε με τις δηλώσεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atrelegis

Λέω καλύτερα να ορίσουμε ένα είδος από πριν, ώστε να προετοιμαστεί καλύτερο ο καθένας. Αν ας πούμε, κάτσει space opera ή hard SF, ίσως να ζοριστώ καθώς δεν έχω εξοικειωθεί με το είδος.

Share this post


Link to post
Share on other sites
RaspK

Μέσα κι εγώ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DinoHajiyorgi

Νίκο, επειδή έχω διαβάσει το Vitus, και ήταν ένα mess, είχα σκεφτεί το θέμα έκτοτε και θα ήθελα μια διευκρίνιση.

 

Ο κάθε επόμενος συγγραφέας μπορεί να εισαγάγει νέους χαρακτήρες και μια ανατροπή, δεν θα πρέπει όμως να έχει το δικαίωμα να καταργήσει την δουλειά των προηγούμενων. Όχι μόνο δηλαδή να μην σκοτώνει κεντρικούς χαρακτήρες, αλλά π.χ. να μην ξεκινάει το κεφάλαιο του με κάποιον που ξυπνάει και να δηλώνει πως το προηγούμενο κεφάλαιο ήταν ένα όνειρο.

 

Επίσης, θα ήθελα να προτείνω, για την καλύτερη τελική εικόνα, ο εισηγητής της ιδέας να γράφει όχι μόνο το αρχικό κεφάλαιο αλλά και το τελευταίο (κάτι σαν 13ο δηλαδή.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
araquel

ψήνομαι και εγώ, και δεσμεύομαι να μη στείλω τελευταία στιγμή αχτένιστο κείμενο (όπως στους τελευταίους 2 μηνιαίους :Ρ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
araquel

ερώτηση: π.χ. ο 5ος στη σειρά σαφώς θα στροφάρει ποιος είναι ο 4ος, αφού θα παραλάβει από αυτόν το κείμενο, εκτός και άμα βάλουμε έναν διαμεσολαβητή-κούριερ για τη μετάβαση από τον έναν στον άλλον. στην περίπτωση που γνωρίζουμε ποιοι είναι οι προηγούμενοι, μπορούμε να το σχολιάζουμε με αυτούς (πχ με πμ?)

ερώτηση 2η: οκ, δεν θα κάνουμε κανέναν θεό, δεν θα αποδειχτεί ότι κάποιο κεφάλαιο ήταν όνειρο (πολύ καφρίλα θα ήταν αυτό). δεν μπορούμε όμως να βάλουμε σασπένς κάνοντας πχ τον sidekick του ήρωα (λέμε τώρα) να είναι κακός; δηλαδή άμα περιοριζόμαστε τόσο πολύ αναφορικά με τους χαρακτήρες, αποκλείουμε και την περίπτωση κάποιας ανατροπής, έτσι δεν είναι;

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naroualis

Λέει ο araquel:

δεν μπορούμε όμως να βάλουμε σασπένς κάνοντας πχ τον sidekick του ήρωα (λέμε τώρα) να είναι κακός; δηλαδή άμα περιοριζόμαστε τόσο πολύ αναφορικά με τους χαρακτήρες, αποκλείουμε και την περίπτωση κάποιας ανατροπής, έτσι δεν είναι;

 

και δε μπορώ παρά να συμφωνήσω. Τι σόι ανατροπή μπορείς να κάνεις όταν δεσμέυεσαι να μην πειράξεις ό,τι έχει χτίσει ο προηγούμενος; Σε μια τέτοια περίπτωση δε συμφέρει να υπάρχει ένα κεντρικό χτίσιμο; Μια κάποια αρχικη ιδεά που να την μοιράσει ο συντονιστής σε όλους;

 

Κι άλλη μια ερώτηση: ο συντονιστής θα είναι ένας από τους συγγραφείς ή πρέπει να βρεθεί και ο 13ος πολεμιστής (ουπς, μου ξέφυγε, πολύ Μπαντέρας τελευταία βλέπετε...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
araquel

άμα υπάρχει όμως κεντρικό χτίσιμο, αρχική ιδέα, τότε περιοριζόμαστε.

εγώ προτείνω να υπάρχει μια σχετική ελευθερία. δε λέω να στείλουμε όποιον χαρακτήρα δεν μας βολεύει/αρέσει στην πρώτη παράγραφο του κεφαλαίου μας να μετρήσει τις φρουτοφάγες νυχτερίδες σε κανένα διαολονήσι (το οποίο με τους υπάρχοντες κανόνες μπορούμε βασικά να το κάνουμε), αλλά κάτι, δεν ξέρω.

επιπλέον, άμα ο προτελευταίος λάβει 10 κεφάλαια, με χ κεντρικούς χαρακτήρες και πόσους ακόμα θα έχουν εισάγει οι υπόλοιποι 10 και δεν έχει ελευθερία να σκοτώσει κάποιον, το πιο πιθανό είναι να γράψει για ένα πάρτυ στο οποίο ήταν όοοολοι καλεσμένοι και για να δουνε ποιος θα κάτσει παίξανε τις μουσικές καρέκλες. :Ρ

σοβαρά τώρα, 8α μπορούσαμε να έχουμε έστω έναν συντονιστή, στον οποίο θα μπορούμε να απευθύνουμε ερωτήσεις. και να αποφασίζεις αυτός/ή. για θανάτους, για όνειρα, για ο,τιδήποτε. άμα μπορούμε να τεκμηριώσουμε την άποψή μας (όχι "ναι, θα τον σκοτώσω στο 4ο κεφάλαιο που γράφω, έτσι ώστε στο τέλος του 11ου κεφαλαίου -ποιος το γράφει είπαμε το 11ο;;;;", αλλά "ναι μεν τον σκοτώνω, αλλά στο τέλος του κεφαλαίου άμα δεις, καταλαβαίνεις γιατί"). ή αυτό ή να έχουμε ελευθερία, όπως π.χ. πέρα από τους 2-4-7? κεντρικούς χαρακτήρες, τους άλλους μπορούμε να τους σκοτώσουμε. κάτι τέλος πάντων. και ακόμα και τους 2-4-7? τους κάνουμε ό,τι θέλουμε, αρκεί να τους το κάνουμε καλά. να υπάρχει μια αβεβαιότητα.

ακόμα και για το κεφάλαιο-όνειρο, άμα παραλάβει κάποιος τα 4 πρώτα, και ξεκινήσει το 5ο δηλώνοντας ότι το 4ο ήταν όνειρο, αλλά προσθέτοντας ότι αυτός που το είδε είχε προφητικές (άντε να δούμε τι άλλο θα βάλω στην επιχειρηματολογία μου :Ρ) ικανότητες, δεν το ακυρώνει το κεφάλαιο, αντιθέτως δίνει έμφαση σε αυτό. άμα το όνειρο αποτελεί το 1/12 της ιστορίας, πρέπει να παίξει σημαντικό ρόλο στην ιστορία, έτσι δεν είναι?

 

ως αναγνώστες, θα ψηνόσασταν να διαβάσετε ένα βιβλίο στο οποίο θα ξέρατε ότι όλοι θα ζούσαν, και όπου το ξέρατε από αρχή πως δεν παίζει ενδεχόμενο να υπάρχουν έστω και μικρές προδοσίες? όπου αποκλείεται κάποια μεγάλη ανατροπή?

 

(πάω να κάνω καφέ, τα τσιγάρα μόνα τους δεν κατεβαίνουν. will think more clearly with some caffeine down my bloodstream...)

 

EDIT: αναφορικά με το όνειρο, συμφωνώ να μην μπορούν να το χρησιμοποιήσουν οι 2 τελευταίοι ή ο τελευταίος. π.χ. αλίκη στη χώρα των θαυμάτων ---->΄", και ξύπνησε και όλα ήταν καλά και δεν έπεσαν τελικά οι 3.482 ατομικές βόμβες. τι ωραία που είναι η ζωή, σκέφτηκε χαμογελώντας και αναστέναξε.

κατέβηκε στην κουζίνα να φτιάξει τοστ, μισομουρμουρίζοντας μια μελωδία. είναι τόσο ωραίο να αντικρίζεις τη μέρα!!!"

δηλαδή, έλεος. αυτό όχι...

 

(πάω για τον καφέ που λέγαμε...)

Edited by araquel
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikosal

Παιδιά... χαλιναγωγήστε λίγο τη φαντασία σας με τις δεκάδες υποθέσεις / ενδεχόμενα / εκδοχές κλπ. Πολλά φυσικά μπορεί να συμβούν για να πάει η συγγραφή στραβά και δεν είναι δυνατόν να μπουν κανόνες που να προβλέπουν τα πάντα και να αντιμετωπίζουν εκ των προτέρων κάθε πρόβλημα. Ο κύριος κανόνας για να πάει η συγγραφή καλά είναι ο τελευταίος από αυτούς που αναφέρω στο αρχικό μήνυμα.

 

Ποιος είναι ο τελικός στόχος: Να γράψουμε πράγματι ομαδικά. Να φτιάξουμε ένα συνεκτικό έργο που να διαβάζεται από τον ανύποπτο αναγνώστη και όχι να κάνουμε προσωπική "πολιτική", αραδιάζοντας νέα δεδομένα σε κάθε κεφάλαιο, που απλά θα οδηγήσουν σε σύγχυση και θα υποβαθμίσουν το αποτέλεσμα.

Στόχος μας λοιπόν γράφοντας, είναι να παίρνουμε τη δουλειά των προηγούμενων και να την πηγαίνουμε ένα βήμα παραπέρα. Να την εξελίσσουμε αλλά όχι να την καταργούμε. Και μόνο αυτό να έχουμε στο νου όσο γράφουμε, έχουμε τον μπούσουλα. Δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα ή να εξειδικεύσουμε τους κανόνες.

 

Άλλες παρατηρήσεις:

1. Ο συντονιστής δεν γράφει. Θα είναι ένας μοντ. Έχει να παίξει το σημαντικό ρόλο που περιγράφεται στο σημείο "πώς αλλιώς περιορίζεται ένας συγγραφέας" και που θα εξηγήσω λίγο μόλις έχω χρόνο, εννοώ σε λίγες ώρες.

2. Η σειρά είναι ούτως ή άλλως γνωστή. Η κλήρωση ανακοινώνεται και ο καθένας ξέρει ποιος γράφει το κάθε κεφάλαιο.

3. Αρκεί να μην πληροφορηθούν τίποτα για το περιεχόμενο οι επόμενοι συγγραφείς. Όσοι έχουν τελειώσει το καθήκον τους ας κάνουν ό,τι θέλουν μεταξύ τους. Ας ανταλλάξουν τα κεφάλαιά τους και ας πουν ό,τι θέλουν, αρκεί να μην γίνεται αυτό δημόσια.

4. Όχι Ντίνο, ο πρώτος και ο τελευταίος είναι δύο σημαντικοί συγγραφείς, αφήνουν τη σφραγίδα τους, δεν είναι δυνατό να είναι το ίδιο άτομο.

5. Ατρελέγκις, δεν χρειάζεται να αγχώνεσαι με τα περί όπερας κλπ. Δεν νομίζω ότι αυτό που μπορούμε να γράψουμε εμείς εδώ είναι δυνατό να πάρει μονοπάτι τέτοιο ώστε να σε δυσκολέψει, με την έννοια που αναφέρεις. Τουλάχιστον σε αυτή τη δοκιμαστική εφαρμογή της ιδέας.

Και γενικότερα: Παιδιά αυτό που θα κάνουμε θα είναι μια δοκιμαστική εφαρμογή της ιδέας είπαμε. Για αυτό γίνονται οι δοκιμές, για να δούμε αν μπορούμε να το επαναλάβουμε καλύτερα ή αν πρέπει να αλλάξουμε τους κανόνες.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oberon

Είμαι μέσα για το ομαδικό. Θα μπορέσω όμως να γράψω μετά από 2 βδομάδες από σήμερα, επειδή έχω αναλάβει κάποιες άλλες συγγραφικές υποχρεώσεις.

 

Επίσης, συμφωνώ απόλυτα με το Νικοσαλ. Δεν μπορούν να προβλεφθούν τα πάντα, και ας μην καταποντίσουμε την προσπάθεια προτού ξεκινήσει αναλύοντας κάθε πιθανή γραφειοκρατική λεπτομέρεια. ;) Αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα ο συντονιστής της προσπάθειας μαζί ίσως με το Νίκοσαλ είμαι σίγουρος πως θα το λύσουν ικανοποιητικά.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Celestial

χμ κι εγω μεσα απλα καλο θα ειναι να μιλησουμε πρωτα ωστε να ξερουμε πως θελουμε να παει και να εχουμε προσυννενοηθει για plot twists οχι να στηνουν κατι για ενα χαρακτηρα επι 3 κεφαλαια και να αποσυμπισετει στο 4ο πριν ολοκληρωθει ο ρολος του :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atrelegis

Εγώ λέω να κάνουμε το ρημάδι στο χύμα και ό,τι βγει. Δεν εννοώ απόλυτη ελευθερία (σε φάση βγάζω τα @@ μου και τρέχω), αλλά μέσα σε ένα πλαίσιο λογικής. Καλύτερα να μη το συζητήσουμε από πριν. Να παραμείνει έκπληξη για όλους μας.

Share this post


Link to post
Share on other sites
araquel

οκ, εγώ συμφωνώ με τον atrelegi, και με ακόμα μερικούς πιο πάνω.

ας το δοκιμάσουμε χύμα, και όπως και να έχει ούτε ο κόσμος φτιάχτηκε σε μια μέρα (όπως άλλωστε ούτε και η ρώμη κάηκε σε μια μέρα). αν δεν πετύχει, το ξαναδοκιμάζουμε αλλιώς.

να έχουμε ιστορίες να λέμε στα εγγόνια...

 

είμαστε 9 σόου φαρ, άντε άλλοι 3...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arachnida

Δηλώνω κι εγώ συμμετοχή.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikosal

Λοιπόν παιδιά, να κάνουμε μια ανακεφαλαίωση και να συμφωνήσουμε σε κάποια πράγματα.

 

Όπως είπα, στόχος είναι να δημιουργηθεί μια συνεκτική ιστορία. Πάνω κάτω όπως θα την έγραφε ένα άτομο, αλλά με τον αέρα, την ομορφιά και το απροσδόκητο που θα συνεισφέρουν 12 άτομα. Επαναλαμβάνω κάτι που έγραψα νωρίτερα (συγνώμη για αυτό): Ποιος είναι ο τελικός στόχος: Να γράψουμε πράγματι ομαδικά. Να φτιάξουμε ένα συνεκτικό έργο που να διαβάζεται από τον ανύποπτο αναγνώστη και όχι να κάνουμε προσωπική "πολιτική", αραδιάζοντας νέα δεδομένα σε κάθε κεφάλαιο, που απλά θα οδηγήσουν σε σύγχυση και θα υποβαθμίσουν το αποτέλεσμα. Δεν συμφωνώ δηλαδή με την έκφραση "γράφουμε χύμα". Κάθε άλλο. Γράφουμε έχοντας στο νου αυτό τον κανόνα. Νομίζω ότι έχουμε την ωριμότητα να τον κατανοήσουμε και να τον επιβάλουμε στον εαυτό μας. Είναι θέμα ωριμότητας εδώ να δει κανείς πότε η ανατροπή (που ασφαλώς και έχει δικαίωμα ο καθένα να εισάγει) σκοτώνει τα προηγούμενα κεφάλαια και πότε τα απογειώνει. Ας μην συνεχίσουμε να συζητάμε για αυτό, ας περιμένουμε να δούμε πώς θα πάει.

 

Πάμε παρακάτω. Οι κανόνες που ανάφερα στο αρχικό μήνυμα ήταν ουσιαστικά παρμένοι από τη δουλειά που είχε γίνει στο ομαδικό της Λέσχης Φανταστικού Ιωαννίνων (προσπάθησα όμως να τους προσαρμόσω στο φόρουμ). Δεν τους έβγαλα από το μυαλό μου. Επίσης, αν κάνετε ένα search για την ομαδική συγγραφή στον κόσμο, θα δείτε ότι πάνω κάτω αυτά τα πρότυπα ακολουθούνται παντού. Δεν χρειάζεται (νομίζω συμφωνήσαμε) να τους εξειδικεύσουμε μέχρι τελείας. Ας τους ακολουθήσουμε μιας και προτάθηκαν και αν μας αρέσει η φάση και την επαναλάβουμε, ευχαρίστως να γράψει κάποιος άλλος τους κανόνες για το δεύτερο ομαδικό. Δεν θεωρώ ότι αυτό που πρότεινα ήταν το καλύτερο δυνατό. Ας αναλάβει κάποιος την πρωτοβουλία για το δεύτερο.

 

Τώρα, κάτι που μου είχε ξεφύγει και το σκέφτηκα χτες το βράδυ. Στα Γιάννενα όπου 15 άτομα δίναμε χέρι χέρι τα κεφάλαια στον επόμενο, είχε νόημα να έχουν οι τελευταίοι περισσότερο χρόνο. Αυτό το μετέφερα εδώ χωρίς προσαρμογή. Το ίντερνετ όμως και το φόρουμ μας δίνει τη δυνατότητα να δημοσιοποιούμε κεφάλαιο κεφάλαιο την ιστορία, να διαβάζει το έργο ο κόσμος καθώς γράφεται και έτσι να έχουν οι πάντες ίσο χρόνο για το κεφάλαιό τους. Προτείνω δηλαδή: Κάθε συγγραφέας δημοσιοποιεί το κεφάλαιό του στη βιβλιοθήκη. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να είναι τα κεφάλαια μυστικά, νομίζω ήταν μια υπερβολή εκ μέρους μου. Αυτό που εξακολουθεί να απαγορεύεται, είναι ο σχολιασμός των κεφαλαίων πριν ολοκληρωθεί το έργο. Απαγορεύεται δηλαδή το "ωραίο το κεφάλαιό σου araquel" ή το "παιδιά είχα σκοπό να κάνω αυτό αν έγραφα το επόμενο κεφάλαιο" κλπ. Απαγορεύεται δηλαδή αυστηρά κάθε προσπάθεια επηρεασμού των υπολοίπων, είμαστε σύμφωνοι;

Έτσι: Κάθε συγγραφέας έχει δύο μέρες να υποβάλει το κεφάλαιό του. Το δημοσιοποιεί στη βιβλιοθήκη. Ο τελευταίος συγγραφέας έχει στη διάθεσή του τρεις μέρες.

 

Ο συντονιστής της πρώτης αυτής προσπάθειας θα είναι η Nienor (που δεν συμμετέχει ως συγγραφέας). Καθήκοντά της δύο, αποδεκτά από όλους μας:

α) Βλέπει ότι τηρούνται οι κανόνες, παραλαμβάνει το σημειωματάκι "εξηγήσεις - τέλος" για το οποίο θα γράψω στο επόμενο μήνυμα (ουφ! το ξαναείπα αυτό, είναι πολύ σημαντικό, περιμένετε λίγο).

β) Δίνει παράταση εφόσον κρίνει ότι η καθυστέρηση του συγγραφέα οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας. Επειδή όμως αυτό ανατρέπει το σχεδιασμό των επόμενων συγγραφέων, που έχουν προτοιμαστεί πχ. να γράψουν Τετάρτη - Πέμπτη, ο άλλος Παρασκευή - Σάββατο κοκ. θα είναι εξαιρετικά φειδωλή (θα δίνει παράταση λίγες ώρες κλπ.) Για αυτό μετά την κλήρωση ας ετοιμαστεί ο καθένας να έχει χρόνο στη διάθεσή του τις καθορισμένες μέρες.

 

Κάτι προ - τελευταίο: Προφανώς θα κάνουμε μια προσπάθεια να γράψουμε χωρίς κραυγαλέα ορθογραφικά λάθη, τονισμένα σωστά κλπ. Δεν λέω ότι δεν θα γίνει κάποιο λάθος, προφανώς θα γίνει από όλους μας, λέω ότι δεν θα είναι τα κείμενα γεμάτα λάθη γιατί αυτό δυσκολεύει τους επόμενους και υποβαθμίζει την ποιότητα. Νομίζω ότι είτε περνώντας το κείμενό μας πρώτα από word ή open office που έχουν διορθωτές, είτε γράφοντας με το firefox αντί για το ΙΕ, που είναι δωρεάν και έχει διορθωτή για τα κείμενα που γράφονται σε παράθυρα όπως αυτό, θα κάνουμε όλοι μια προσπάθεια να είναι το κεφάλαιό μας ευπαρουσίαστο.

 

Λοιπόν, συμμετοχές ως τώρα δέκα:

nikosal, naroualis, atrelegis, dinohajiyorgi, nihilio, raspkfog, araquel, dain, celestial, arachnida.

Θα περιμένουμε δύο ακόμα με το σύστημα "όποιος προλάβει"...

Edited by nikosal

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikosal

Και λίγα λόγια για τον έξτρα κανόνα που σας έλεγα (και τον οποίο μπορούμε να δεχτούμε ή όχι). Συγκεκριμένα, αυτόν που περιέγραφα στο αρχικό μήνυμα:

Πώς αλλιώς περιορίζεται κάθε συγγραφέας: Εκτός των παραπάνω, για λόγους που θα εξηγήσω σε επόμενο μήνυμα, κάθε συγγραφέας έχει υποχρέωση να αποστείλει στο συντονιστή ένα μικρό, συνοπτικό (50-100 λέξεις φτάνουν) κείμενο με "εξήγηση - τέλος" των όσων έγραψε στο κεφάλαιο που συνείσφερε. Με αυτό το κειμενάκι αποδεικνύει ότι αυτό που έχει συνεισφέρει "κολλάει" στη νουβέλα και δεν το έγραψε απλά για να βραχυκυκλώσει τους επόμενους

 

Πώς έχει προκύψει η ανάγκη για αυτόν τον κανόνα; Να επισημάνω καταρχάς ότι δεν είναι δική μου ιδέα, έχει εφαρμοστεί σε πολλά άλλα έργα ομαδικής συγγραφής. Είναι ένας κανόνας που και τη συγγραφή κάνει πιο σφικτή -- αλλά και πολύ πλάκα προσθέτει στο τέλος. Θα εξηγήσω γιατί. Ελπίζω ότι το παράδειγμα δεν θα σας κουράσει και στο τέλος θα δείτε και την αναγκαιότητα και την ομορφιά.

 

Σκεφτείτε ένα αστυνομικό μυθιστόρημα (το χρησιμοποιώ ως παράδειγμα γιατί θα γίνει πιο εύκολα κατανοητό, αλλά έχει εφαρμογή σε κάθε τύπο ομαδικού μυθιστορήματος). Ο πρώτος συγγραφέας περιγράφει πχ. ένα φόνο. Ο δεύτερος συγγραφέας έχει κατά νου ποιος είναι ο δολοφόνος, εισάγει λοιπόν κάποια στοιχεία του εγκλήματος που να οδηγούν σε αυτόν (φυσικά όχι ξεκάθαρα, αλλά εντελώς υπαινικτικά, όπως γίνεται στην αστυνομική λογοτεχνία). Ο τρίτος συγγραφέας δεν είναι στο μυαλό του δεύτερου. Δεν "πιάνει" τα στοιχεία και τον προοριζόμενο για δολοφόνο, αντίθετα έχει κάποιον άλλο δολοφόνο κατά νου. Ρίχνει τα δικά του δεδομένα, τα οποία προφανώς οδηγούν στο ένοχο που αυτός έχει στο νου, άθελά του ρίχνει και ένα στοιχείο που ουσιαστικά αθωώνει εκείνον που ο προηγούμενος συγγραφέας προόριζε για δολοφόνο (πχ. ο τρίτος συγγραφέας κατασκευάζει ένα άλλοθι στο δολοφόνο του δεύτερου συγγραφέα!). Κανένα πρόβλημα ως εδώ. Αρκεί πάντα να μένει ανοιχτός ο δρόμος για τους επόμενους συγγραφείς να καταλήξουν σε ένα δολοφόνο. Τι γίνεται όμως αν ο ένας μετά τον άλλο οι χαρακτήρες της νουβέλας αποκτήσουν άλλοθι; Απλούστατα, δεν θα μείνει κανείς για υποψήφιος δολοφόνος! Αυτό ακριβώς πάει να προλάβει ο κανόνας. Υποβάλλοντας το κεφάλαιό του κάθε συγγραφέας δημόσια, στέλνει παράλληλα (μυστικά!) στον συντονιστή πέντε, δέκα γραμμές, μέχρι 100 λέξεις γραμμένες σαν τηλεγράφημα, με τις οποίες αποδεικνύει ότι το δικό του κεφάλαιο είναι δυνατό να εξελιχθεί και η νουβέλα να ολοκληρωθεί. Στο παράδειγμα του αστυνομικού μυθιστορήματος, ο συγγραφέας θα γράψει πχ: "η προσθήκη που έκανα με το τρένο που έφτασε με καθυστέρηση δέκα λεπτών και το γεγονός ότι ο εισπράκτορας είχε το χρόνο να μπει στην κουκέτα και να γυρίσει στο σαλόνι οδηγεί στο γεγονός ότι ο δολοφόνος είναι ο εισπράκτορας, και αν συνέχιζα εγώ το έργο θα το ολοκλήρωνα έτσι και έτσι".

Συνεπώς: Χωρίς τον κανόνα, κάθε συγγραφέας μπορεί να ξεφύγει εντελώς, να προσθέτει στοιχεία και δεδομένα που θα κάνουν την αφήγηση αδύνατο (ή σχεδόν αδύνατο) για τους υπόλοιπους να την ολοκληρώσουν.

Είπα ότι ο κανόνας έχει και πλάκα. Έχει, γιατί στο τέλος, όταν η νουβέλα είναι πλήρης, θα δημοσιοποιήσουμε τα κείμενα αυτά που τα έχω βαπτίσει κείμενα "εξηγήσεις - τέλος" και θα δούμε ότι σχεδόν κάθε ένας από μας είχε στο νου του εντελώς άλλο πράγμα από αυτό που ο επόμενος και οι επόμενοι συνέχισαν. Το τέλος Στη ομαδική των Ιωαννίνων ήταν το πιο ωραίο σημείο της δουλειάς, αυτό που διαβάσαμε τα διαφορετικά "τέλη".

 

Είπα επίσης ότι αν δεν θέλετε δεν τον υιοθετούμε. Αν νομίζετε δηλαδή ότι είναι περίπλοκος κανόνας, ότι μας δεσμεύει υπέρ το δέον, ή οτιδήποτε. Προσωπικά τον θεωρώ απαραίτητο, αλλά δεν θέλω να κάνω το όλο πράγμα να σας φανεί βαρύ. Ας πει κάθε συγγραφέας τη γνώμη του. Και υπενθυμίζω: Είμαστε δέκα, γράφουμε και όσοι είμαστε, αλλά περιμένουμε ως αύριο Τετάρτη βράδυ και άλλους δύο, εφόσον υπάρξουν.

 

Ουφ, ελπίζω ότι δεν σας κούρασα!

Share this post


Link to post
Share on other sites
DinoHajiyorgi

Το σημείωμα «εξηγήσεις-τέλος» των προηγούμενων θα διοχετεύεται στους επόμενους συγγραφείς ή μόνο αν ο συντονιστής το θεωρήσει απαραίτητο; Δεν θα πρέπει ο τρίτος συγγραφέας να ξέρει ποιον είχε ο δεύτερος υπ’όψη για δολοφόνο;

Share this post


Link to post
Share on other sites
DinoHajiyorgi

Επίσης, τι έγινε με την πρόταση σου να μην είναι το κάθε νέο κεφάλαιο μυστικό αλλά να μπαίνει στην Βιβλιοθήκη;

 

Θα πρέπει να το διαβάσει πρώτα ο συντονιστής πριν γίνει αυτό; Για να προλάβει κάτι το στραβό όπως είπα.

 

(Sorry αλλά δεν ξέρω πώς να κάνω edit -στο προηγούμενο μου σχόλιο- ή και αν έχω το δικαίωμα.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Celestial

βασικα επισεις θα λεγα να μην δωσουμε χρονο μονο 2 μερες γιατι ειναι δυσκολοι καιροι και εχουμε πολλες υποχρεωσεις :p

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikosal
Το σημείωμα «εξηγήσεις-τέλος» των προηγούμενων θα διοχετεύεται στους επόμενους συγγραφείς ή μόνο αν ο συντονιστής το θεωρήσει απαραίτητο; Δεν θα πρέπει ο τρίτος συγγραφέας να ξέρει ποιον είχε ο δεύτερος υπ’όψη για δολοφόνο;

 

Όχι κατηγορηματικά. Είναι μυστικό. Αν δεν ήταν χαλά όλη η μαγιά. Δεν θέλουμε σε καμιά περίπτωση να επηρεάσει ο προηγούμενος συγγραφέας τους επόμενους. Η σκέψη του σκέψη του, και η σκέψη τους σκέψη τους. Απλά το τσεκάρει ο συντονιστής για να βεβαιωθεί ότι στέκει και μένει για να δημοσιοποιηθεί στο τέλος (με τα υπόλοιπα "τέλη") και να γίνει η πλάκα που λέγαμε. Θα δείτε, κρατήστε το λόγο μου για αυτό, η ιστορία με τα τέλη έχει πλάκα -- και πάνω σε αυτά θα γίνει η περισσότερη κουβέντα μετά την ολοκλήρωση.

 

Επίσης, τι έγινε με την πρόταση σου να μην είναι το κάθε νέο κεφάλαιο μυστικό αλλά να μπαίνει στην Βιβλιοθήκη;

 

Θα πρέπει να το διαβάσει πρώτα ο συντονιστής πριν γίνει αυτό; Για να προλάβει κάτι το στραβό όπως είπα. (Sorry αλλά δεν ξέρω πώς να κάνω edit -στο προηγούμενο μου σχόλιο- ή και αν έχω το δικαίωμα.)

Ναι, είπαμε ότι κάθε κεφάλαιο δημοσιοποιείται την ίδια μέρα από το συγγραφέα στη βιβλιοθήκη. Γλιτώνουμε απίστευτο χρόνο έτσι. Και είναι και καλύτερα γενικώς. Δεν χρειάζεται να τσεκάρει τίποτα ο συντονιστής. Δεν είναι αυτός ο ρόλος του. Αν κάτι πάει λίγο στραβά, θα το σχολιάσουμε στο τέλος. Αν κάτι πάει υπερβολικά στραβά, σε βαθμό που να χαλάει το συγγραφικό παιχνίδι, θα καταλάβουμε από μόνοι μας τι να κάνουμε αν έρθει η στιγμή (που δεν θα έρθει). Ο συντονιστής, όπως είπα, παρεμβαίνει μόνο αν διαπιστώσει ότι ένα "εξηγήσεις - τέλος" δεν στέκει. Και για να δώσει παρατάσεις.

 

 

βασικα επισεις θα λεγα να μην δωσουμε χρονο μονο 2 μερες γιατι ειναι δυσκολοι καιροι και εχουμε πολλες υποχρεωσεις :p

 

Αν όλοι συμφωνούν, να δώσουμε τρεις μέρες. Μόνο που έτσι θα μας πάρει και 36 μέρες βέβαια. Αλλά δεν είμαι αρνητικός. Αν η πλειοψηφία θέλει τρεις, τρεις...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines.