Jump to content

Persepolis (2007)


araquel
 Share

Recommended Posts

χμμ.. δεν είδα τόπικ για την ταινία αυτή, οπότε ας το φτιάξουμε.

Persepolis_film.jpg

το persepolis βασίζεται στο graphic novel persepolis. διηγείται την ιστορία της marjane satrapi, καθώς μεγαλώνει στο ιράν. οι γονείς της, καθώς και μεγάλο μέρος του πληθυσμού αναγκάζονται να υποχωρήσουν καθώς οι ισλαμιστές φονταμενταλιστές παίρνουν την εξουσία στη χώρα, και φέρουν την επικράτηση της θεοκρατίας.

η πολιτική κατάσταση και εξελίξεις, οι κοινωνικές συνθήκες και η ζωή παρουσιάζονται με μοναδικό τρόπο μέσα από τα μάτια της μικρής marjane, καθώς η ίδια μεγαλώνει και ωριμάζει.

 

τα σχέδια της ταινίας είναι πολύ απλά και ασπρόμαυρα, συντελώντας στην έντονη αίσθηση που μεταδίδει.

bscap0009.jpg

bscap0011.jpg

bscap0016.jpg

bscap0013.jpg

bscap0018.jpg

 

η ταινία δέχτηκε πολύ καλές κριτικές και κέρδισε 3 βραβεία (jury prize στο φεστιβάλ καννών 2007, βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας στο διεθνές φεστιβάλ ταινιών του σάο πάουλο 2007, διεθνές φεστιβάλ ταινιών του βανκούβερ 2007), και είναι υποψήφια για αρκετά ακόμη (βλ. καταχώρηση στη wikipedia).

 

 

λινκίδια

καταχώρηση στο imdb

καταχώρηση στη wikipedia

official website

 

την έχει δει κανένας; σχόλια, εντυπώσεις;

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω δεί την ταινία, έχω διαβάσει τα Graphic novels. Κάπου στο τι διαβάζεται είχα γράψει γι'αυτά. Είναι μία μεγάλη κριτική στον θεοκρατικό ισλαμισμό του Ιραν, την καταστροφή της χώρας λόγω του θεοκρατικού καθεστώτος, με μεγάλη αγάπη όμως για τον λαό του Ιραν, μέσα από τα δικά της μάτια, στην αρχή τα μάτια ενός παιδιού, μετά μίας τρομνοκρατημένης έφηβης και τέλος μίας δυναμικής γυναίκας. Η Satrapi μετά από μία αρτκετά μεγάλη περιπέτεια ζωής που περιγράφει στα graphic novels, έφυγε από το Ιραν και τώρα ζεί αυτοεξόριστη στο Παρίσι, στην Γαλλία.

Τα σχέδια είναι παρμένα κατ'ευθείαν από το graphic novel, και απ'ότι φαίνεται δεν το έχουν αλλάξει. Θα δείξει μόλις μπορέσω να το δω.

Edited by Darkchilde
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

bump, επειδή την είδα ξανά (για πέμπτη ή έκτη ίσως φορά) και συγκινήθηκα πάλι. πολύ όμορφη ταινία.

 

την έχει δει κανένας άλλος ή συγκινούμαι μόνος; :whistling:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

bump, επειδή την είδα ξανά (για πέμπτη ή έκτη ίσως φορά) και συγκινήθηκα πάλι. πολύ όμορφη ταινία.

 

την έχει δει κανένας άλλος ή συγκινούμαι μόνος; whistling.gif

 

 

Όχι, δεν είσαι ο μόνος..

 

Κι εγώ τη δανείζομαι και την ξαναδανείζομαι, και την ταινία και το βιβλίο.

 

Εκείνο το χέρι με το βραχιολάκι.. τί να πρωτοθυμηθεί κανείς..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Εξαιρετική ήταν και η ταινία που την είδα πριν λίγες μέρες. Πάρα πολύ καλή μεταφορά του κόμικ και πολύ συγκινητική. Το κόμικ ήταν αυτό που με ευαισθητοποίησε να ψάξω για το τι γίνεται στη μακρινή μας Περσία τα τελευταία χρόνια.Το έχω κάνει αρκετές φορές δώρο.

Link to comment
Share on other sites

ΤΙ κλάμα που έχω ρίξει με αυτό το βιβλίο/την ταινία...

 

Επίσης βγήκε φέτος και η ταινία:

 

Κοτόπουλο με δαμάσκηνα (2011) των Μαρζάν Σατραπί και Βινσέντ Παρονό που έχει επίσης πολύ θετικά σχόλια.

κριτική Χριστίνας Παρασκευοπούλου εδώ

Link to comment
Share on other sites

Το ψήνω να το δω το συγκεκριμένο. Τσέκαρε και το A seperation (ένας χωρισμός). Σίγουρα θα σου αρέσει.

Link to comment
Share on other sites

<br>Το ψήνω να το δω το συγκεκριμένο. Τσέκαρε και το A seperation (ένας χωρισμός). Σίγουρα θα σου αρέσει.<br>
<br><br>Yeap ;-) Edited by Διγέλαδος
Link to comment
Share on other sites

Λατρεύω το Persepolis, τόσο στο graphic novel όσο και στην κινηματογραφική του μεταφορά.

Είχα την τύχη ν' ακούσω μια ομιλία της Σατραπί από κοντά. Εκτός από την απίστευτη πλάκα της (no surprise there), μου έμειναν δύο σχόλιά της: α. Ότι δεν πρόκειται γι' αυτοβιογραφία (παρόλο που σαφώς έχει πολλά αυτοβιογραφικά στοιχεία), καθώς κατά τη γνώμη της οι αυτοβιογραφίες είναι για να πεις εμμέσως στους συγγενείς σου όσα δεν έχεις το θάρρος να τους πεις κατάμουτρα και β. Ότι επέλεξε το συγκεκριμένο είδος σχεδίου (στο χέρι) για την ταινία επειδή οποιοδήποτε είδος computer animation θα φαινόταν παλιό και ξεπερασμένο πάρα πολύ γρήγορα, όσο τέλειο κι αν ήταν.

Αγαπημένα σημεία:

 

η φυισιογνωμική ομοιότητα του θεού με τον Μαρξ, η προίκα, τα λουλούδια στο σουτιέν της γιαγιάς.

 

 

Κι εγώ θέλω να δω το Κοτόπουλο με Δαμάσκηνα, αν το δει κανείς ας πει τη γνώμη του, πολύ θα μ' ενδιέφερε. chinese.gif

Link to comment
Share on other sites

Κι εγω διάβασα πρόσφατα την περσέπολη. Πάρα πολύ καλό, επηρεάστηκα. Τώρα σκέφτομαι να αρχίσω να το παίρνω δώρο σε διάφορους.

Link to comment
Share on other sites

To "Κοτόπουλο με δαμάσκηνα" είναι πολύ ωραίο παιδιά να το δείτε, είναι γλυκό, νοσταλγικό, τρυφερό. Δεν είναι η απίστευτη ταινία αλλά είναι ιδιαίτερη (ρίχνεις και το κλαμματάκι σου μετα).

 

Θυμίζει και Περσέπολις, και Αμελί και ολίγον Πολίτικη Κουζίνα.

Edited by melkiades
Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Persepolis (2007)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..