Jump to content

Beauty and the Beast (1987-1990)


DinoHajiyorgi
 Share

Recommended Posts

post-1004-1220631786_thumb.jpg

Το συγκεκριμένο «Η Πεντάμορφη και το Τέρας» ήταν η αμερικάνικη τηλεοπτική σειρά του 1987 που προβλήθηκε πετυχημένα και στην ελληνική τηλεόραση. Ο δημιουργός της Ron Koslow, έφερε το κλασσικό παραμύθι στην μοντέρνα εποχή εστιάζοντας σε δύο σημεία: την ερωτική σχέση ανάμεσα στον Βίνσεντ (Ron Perlman), ένα μυθικό, αρχοντικό άνθρωπο-κτήνος, και την αγαπημένη του Κάθριν (Linda Hamilton), μια δυναμική βοηθό εισαγγελέα στην Νέα Υόρκη, και μια μυστική, Ουτοπική κοινότητα περιθωριακών που μοιράζονται ένα υπόγειο άσυλο βαθιά στα λαγούμια της πόλης. Χάρη σε ένα τηλεπαθητικό δέσιμο, ο Βίνσεντ νιώθει τα συναισθήματα της Κάθριν και έτσι γίνεται ο προστάτης της.

post-1004-1220631826_thumb.jpg

Linda Hamilton

post-1004-1220631846_thumb.jpg

Ron Perlman

 

Η σειρά παρακολουθεί την ανάπτυξη των σχέσεων ανάμεσα στους κεντρικούς χαρακτήρες και μας παρουσιάζει τις διαφορές ανάμεσα στη Νέα Υόρκη και τον κόσμο που κρύβεται από κάτω της. Ο μύθος διαχωρίζεται από το γνήσιο παραμύθι και αυτό το «τέρας» δεν μεταμορφώνεται στην κοινωνικά αποδεκτή εικόνα του «ωραίου» αφού έχει πλέον κερδίσει την αγάπη της Κάθριν. Αντίθετα, η εσωτερική ομορφιά του Βίνσεντ παρουσιάζεται γι αυτό που είναι, και είναι η ζωή της Κάθριν που αναποδογυρίζεται μέσα από την σχέση της με εκείνον.

post-1004-1220631896_thumb.jpg

Το πρόσωπο του Βίνσεντ δημιουργήθηκε από τον βετεράνο μάστορα των make-up στο Χόλυγουντ, Rick Baker.

post-1004-1220632043_thumb.jpg

Στον τρίτο κύκλο, μετά τον θάνατο της Κάθριν, η ηθοποιός Jo Anderson έγινε η νέα ηρωίδα, στον ρόλο της Ντιάνα Μπένετ, μια αστυνομικός που ερευνούσε τον φόνο της Κάθριν.

post-1004-1220631927_thumb.jpg

Jo Anderson

 

Εκτός από το γνωστό παραμύθι, η σειρά τραβάει την έμπνευση του και από την γαλλική ταινία του Jean Cocteau του 1946, La Belle et la Bete.

post-1004-1220632620_thumb.jpg

Πρώτος Κύκλος

 

Η Κάθριν Τσάντλερ δέχεται άγρια επίθεση στο Central Park και βαριά τραυματισμένη αφήνεται στον τόπο ως νεκρή. Τη σώζει και την περιποιείται ο Βίνσεντ, αφού τη μεταφέρει στον Πατέρα του (Roy Dotrice), στη μυστική κοινότητα των ανθρώπων που ζουν στα τούνελ κάτω από την Νέα Υόρκη.

post-1004-1220632290_thumb.jpg

Ο Πατέρας είναι ο πατριάρχης του Υπόγειου Κόσμου. Το όνομα του είναι Τζέϊκομπ Γουέλς και κάποτε ήταν γιατρός στον επάνω κόσμο. Μετά την άδικη τιμωρία και διαγραφή από το επάγγελμα του βρήκε καταφύγιο στη πρώιμη εκδοχή της υπόγειας κοινότητας, πριν καταλήξει να γίνει ηγέτης της.

post-1004-1220632422_thumb.jpg

Ο Πατέρας

post-1004-1220632461_thumb.jpg

Δέκα μέρες μετά η Κάθριν επιστρέφει στην επιφάνεια με την υπόσχεση να κρατήσει το μυστικό του Βίνσεντ και με την πρόκληση να συνεχίσει τη ζωή της μετά την τραυματική της εμπειρία. Μετά την επούλωση των τραυμάτων της, η ζωή της παίρνει μια νέα στροφή. Παίρνει μαθήματα αυτοάμυνας, εγκαταλείπει την άνετη δουλειά της στο δικηγορικό γραφείο του πατέρα της και παίρνει τη θέση βοηθού στην Εισαγγελία του Μανχάταν. Στην διάρκεια του πρώτου κύκλου, η παραγωγή παρουσίασε μια μίξη ρομαντισμού και αστυνομικής δράσης, εκμεταλλευόμενη την δουλειά της ηρωίδας που προσπαθούσε όσο μπορούσε να προστατέψει τον Βίνσεντ και τον κόσμο του, βάζοντας όμως αρκετές φορές τον εαυτό της σε κίνδυνο, με αποτέλεσμα ο Βίνσεντ να ανεβαίνει στην επιφάνεια ως ο φύλακας άγγελος της.

 

post-1004-1220632589_thumb.jpg

Δεύτερος Κύκλος

 

Στη διάρκεια του δεύτερου κύκλου, η σειρά άλλαξε λίγο τον στόχο της για να προσθέσει μεγαλύτερη ανάπτυξη χαρακτήρων. Ενώ οι κεντρικοί ήρωες συνέχισαν να εξερευνούν την σχέση τους, δόθηκε έμφαση και στους υπόλοιπους κατοίκους των Τούνελ, στους οποίους πλέον η Κάθριν ήταν πλέον αποδεκτή με τον τίτλο «Βοηθός»(κάποιος που βοηθάει την επιβίωση της υπόγειας κοινότητας ενώ κρατάει κρυφή την ύπαρξη τους). Εμφανίστηκαν και αρκετοί χαρακτήρες από τον Άνω Κόσμο που είχαν ανάγκη την θεραπεία και θαλπωρή που μόνο η ευγενική, καλόδεχτη ατμόσφαιρα του Υπόγειου Κόσμου μπορούσε να προσφέρει.

post-1004-1220632300_thumb.jpg

Ο Παράκελσος (Tony Jay) ήταν ένας από τους κακούς που εμφανιζόταν σε αρκετά επεισόδια. Ήταν επιστήμονας και πρώην φίλος του Πατέρα. Μαζί, οι δύο τους είχαν χτίσει και οργανώσει την υπόγεια κοινότητα. Όταν όμως προσπάθησε να αρπάξει εξουσία για τον εαυτό του, η κοινότητα τον εξόρισε.

post-1004-1220632322_thumb.jpg

Προς το τέλος του κύκλου όμως, σε μια προσπάθεια να ανεβάσουν τις χλιαρές μετρήσεις της σειράς, τα σενάρια άρχισαν να επικεντρώνονται κυρίως στη δράση. Το τελευταίο επεισόδιο έκλεινε με το cliff hanger όπου η Κάθριν έμπαινε μέσα σε ένα σκοτεινό δωμάτιο που είχε έναν μισότρελο και βίαιο Βίνσεντ, δηλητηριασμένο από τον Παράκελσο.

 

post-1004-1220632556_thumb.jpg

 

Τρίτος Κύκλος

 

Όταν η σειρά επέστρεψε στον τρίτο της κύκλο το 1989, η Linda Hamilton είχε ήδη ανακοινώσει την απόφαση της να εγκαταλείψει την παραγωγή. Μια απόφαση που θα έπληττε σοβαρά κάθε ελπίδα επιβίωσης για τη σειρά, που πάσχιζε μάλιστα να τραβήξει περισσότερους άρρενες θεατές.

 

Στη λύση του περσινού cliff-hanger, η Κάθριν σώζει τον Βίνσεντ από τους εσωτερικούς του δαίμονες αλλά απάγεται από τον Γκάμπριελ (Stephen McHattie), τον αδίστακτο ηγέτη μιας εγκληματικής αυτοκρατορίας τον οποίο ερευνούσε. Η Κάθριν δολοφονείται, αφού όμως πρώτα γεννήσει τον γιο του Βίνσεντ, που ο Γκάμπριελ κρατάει σαν όμηρο. Το αφεντικό της Κάθριν, που ήταν και φίλος της, ο Τζο Μάξγουελ (Jay Acavone) προσλαμβάνει την Ντιάνα Μπένετ (Jo Anderson), μια εγκληματολόγο της αστυνομίας, για να βρει τους φονιάδες. Φυσικά, η έρευνα της την οδηγεί στον πενθούντα και εκδικητικά παθιασμένο Βίνσεντ.

post-1004-1220632216_thumb.jpgpost-1004-1220632208_thumb.jpg

Ο Armin Shimerman είχε στη σειρά τον μικρό αλλά χαρακτηριστικό ρόλο του Πασκάλ, του ευγενικού μάστορα των σωλήνων, επιτηρητή του συστήματος επικοινωνίας στα τούνελ.

post-1004-1220632133_thumb.jpg

post-1004-1220632141_thumb.jpgpost-1004-1220632156_thumb.jpg

Αν και συνέχισε να έχει πιστό κοινό (κυρίως γυναίκες), η νέα σκοτεινή και πιο βίαιη εικόνα της σειράς, και με την βασική απώλεια του δυναμικού «Κάθριν-Βίνσεντ», είχε σαν αποτέλεσμα να πατώσει τελείως στις μετρήσεις, με αποτέλεσμα την ακύρωση της.

post-1004-1220632106_thumb.jpg

Edited by DinoHajiyorgi
Link to comment
Share on other sites

Όπως πάντα μια άψογη περιγραφή, Ντίνο, μπράβο! Κι ευχαριστώ που μου θύμισες μια σειρά που βλέπαμε όλοι οι συνομήλικοι στα σχολικά μου χρόνια και μετά βρισκόμασταν στα διαλείμματα, για να τη σχολιάσουμε... Κρίμα όμως για την Hamilton. Και μεγάλο πλήγμα που δεν είδαμε ποτέ την μεταμόρφωση του τέρατος σε πρίγκηπα, που ανομολόγητα όλοι ελπίζαμε...

Link to comment
Share on other sites

Πράγματι. Από τις λίγες σειρές φαντασίας που την έβλεπαν και μη λάτρεις του φανταστικού!

Link to comment
Share on other sites

Ακόμα θυμάμαι εκείνο το επεισόδιο με τη μαύρη μαγεία... Μπρρρρ....

Αλλά αυτό που με είχε καταγοητεύσει στη σειρά δεν ήταν τόσο το love story (οκ οκ οκ.... *και* αυτό, so sue me :tongue:) ήταν η σύλληψη του Υπόγειου Κόσμου - και χμμ τώρα που το σκέφτομαι νομίζω ότι όταν διάβαζα το Neverwhere του Gaiman έκανα ασυναίσθητα συνδέσεις...

 

Το τελευταίο κύκλο δεν τον είχα δει ποτέ νομιζω - εκτός από ένα επεισόδιο όπου ο Βίνσεντ κρατάει ένα μωρό και η Κάθριν είναι νεκρή και OMGWHATTHE*ISGOINGON! Μάλλον είχα χάσει τα επεισόδια με το love story και είχα συγχιστεί πολύ τότε :tongue:

 

Ξέρατε ότι στη σειρά δούλευε και ο γνωστός μας Μάρτιν; (σενάριο ή παραγωγή, δεν θυμάμαι δυστυχώς).

Link to comment
Share on other sites

Την θυμάμαι την σειρά, και άρεσε πολύ γενικά στο σπίτι. Εγώ θυμάμαι πάντα τα πρώτα επεισόδια. Επίσης, όταν πέθανε η Κάθριν, μετά από 1-2 επεισόδια σταμάτησα να το βλέπω τότε, επειδή, όπως πολύ σωστά είπε ο Ντίνος, είχε χάσει την δυναμική του Βίνσεντ με την Κάθριν.

Link to comment
Share on other sites

Πω, ναι... αρχαία ιστορία... 20 χρόνια κιόλας? θυμάμ,αι σκηνές από την σειρά, καθόμασταν σχεδόν οικογρενειακώς για τον Βίνσεντ.... θυμάμαι ιδιαίτερα την Κάθριν να φεύγει από τον υπόγειο κόσμο του και να τον βοηθάει με τους δαιμονες του.... καιρός να την ξαναψάξω λίγο....

Link to comment
Share on other sites

Η σειρά και ειδικά ο Βίνσεντ τα σπάει!!

Τι μου θυμισες τωρα ρε Ντινο! 6-7 χρονων (η καπου εκει) ημουν οταν πρωτοπαιχτηκε στην Ελλαδα. Η καημενη η μανα μου εφτυνε αιμα για να με βαλει για υπνο οταν παιζοταν. Ξεκινησα να το βλεπω αναμενοντας κατι αναλογο με το αγαπημενο μου παραμυθι (παιδακι ημουν, απο Κοκτω δεν σκαμπαζα ακομη)και....κολλησα! Με τον Βινσεντ ημουνα ψιλοκαψουρα: οχι με τη μουρη του-αν και δεν ηταν και τοοοοοοοοοσο τερας, καθως η λιονταρισια φατσα του ειχε κατι το επιβλητικο-αλλα με το χαρακτηρα, τη δυναμη και την καλοσυνη του (απο μικρη τελικα ημουν psycho).

Ας ελπισουμε να φιλοτιμηθει κανα περιφερειακο καναλι (βλ Μακεδονια) να την ξαναπροβαλει

Link to comment
Share on other sites

Άσχετη σημείωση: ένας από τους σεναριογράφους της σειράς ήταν και ο GRR Martin

Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to Beauty and the Beast (1987-1990)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..