Jump to content

Knowing (2009)


Jordan
 Share

Recommended Posts

 

Έχοντας ακόμα νωπές στη μνήμη μου τις καλύτερες εντυπώσεις από το θρυλικό Dark City που γύρισε ο Alex Proyas το 1998, βιάστηκα να δω τη νέα του ταινία Knowing στο ξεκίνημα της ελληνικής προβολής της. Και αμέσως μετά έμεινα να απορώ που σύσσωμη η πλειοψηφία της εγχώριας και ξένης κριτικής (με εξαίρεση τους κυρίους Δ. Δανίκα και R. Ebert) καταδίκασε εύκολα αυτό το απίθανο φιλμ Ε.Φ.!

 

Καταρχήν η ατμόσφαιρα της ταινίας είναι τρομερά υποβλητική και -χωρίς να έχει αγχώδη ρυθμό- με κράτησε κολλημένο στην πολυθρόνα μου μέχρι το συγκλονιστικό τέλος. Η ιστορία είναι μαγευτική και οι φιλοσοφικές προεκτάσεις της ατελείωτες. Ένα χαρτί γεμάτο νούμερα που θάφτηκε πριν από 50 χρόνια αποδεικνύεται ότι έχει προβλέψει όλες τις καταστροφές που έχουν συμβεί αυτό το διάστημα στον κόσμο. Στα χέρια του Nicolas Cage και του μικρού γιου του, η προφητεία αυτή μετατρέπεται σε κιβωτό αναζήτησης ενός προδιαγεγραμμένου "θεϊκού" σχεδίου για τον κόσμο καθώς προσπαθούν να αμυνθούν από κάποιες παράξενες μορφές και να προσδιορίσουν τις διαστάσεις της τελευταίας καταστροφής που δεν έχει ακόμα συμβεί.

 

Για μια ακόμα φορά ο Proyas πετυχαίνει αριστοτεχνικά να δώσει πνοή σε ένα σενάριο που με κάποιον άλλο σκηνοθέτη ίσως να φάνταζε γελοίο. Η κλιμάκωση της ταινίας είναι απολαυστική αν και προσωπικά θα ήθέλα ένα παραπάνω πλάνο στην τελευταία σκηνή... Τα οπτικά εφέ είναι απόλυτα αποτελεσματικά και η μουσική του Marco Beltrami λειτουργεί σωστά (χωρίς να είναι η καλύτερή του).

Edited by Dreamer
Προστέθηκε το trailer της ταινίας
Link to comment
Share on other sites

Σε γενικα πλαισια καλη ταινια ητανε χωρις να ειναι και τιποτα το φοβερο.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν πρόκειται να την δώ στο σινεμά, από τα trailer και από γνώμες ατόμων που πήγαν να την δούνε, μάλλον για πατάτα μου φάνηκε. Ιδίως αυτό το "θεϊκό" σχέδιο και τέτοιες ηλιθιότητες μου την δίνουν φοβερά.

Link to comment
Share on other sites

Ο "Σκοτεινός Κώδικας" μου άρεσε. Ήταν αυτό ακριβώς που περίμενα να δω και είναι ταινία που αξίζει τα 8 ευρώ σας.

Αν θέλετε και λίγο πιο αναλυτικά, μπορείτε να διαβάσετε κι εδώ: http://www.stinbriza.gr/?tab=stiles&id...&stili=1542

Γενικά τρία αστέρια στα πέντε και δύο ώρες καλή ψυχαγωγία.

Link to comment
Share on other sites

Αν θέλετε και λίγο πιο αναλυτικά, μπορείτε να διαβάσετε κι εδώ: http://www.stinbriza.gr/?tab=stiles&id...&stili=1542

Off Topic: Το "Άσε το κακό να μπει" το έχεις δει Γιάννη ή το αναφέρεις απλά εγκυκλοπαιδικά; Από το άρθρο κόβω το δεύτερο, και μάλλον θα κάνω κάπου πιο σχετικά ποστ για την ταινία, επειδή κοινό και κριτικούς τους ενθουσίασε, τον υποφαινόμενο όμως όχι.

Link to comment
Share on other sites

Off Topic: Το "Άσε το κακό να μπει" το έχεις δει Γιάννη ή το αναφέρεις απλά εγκυκλοπαιδικά; Από το άρθρο κόβω το δεύτερο, και μάλλον θα κάνω κάπου πιο σχετικά ποστ για την ταινία, επειδή κοινό και κριτικούς τους ενθουσίασε, τον υποφαινόμενο όμως όχι.

 

Όχι, όχι. Είναι καθαρά εγκυκλοπαιδική η γνώμη μου. Για κάποιο λόγο δεν το έφεραν στην Πάτρα και δεν είχα ευκαιρία να το δω.

Είσαι ο δεύτερος που το βλέπει και μου λέει ότι δεν ενθουσιάστηκε. Δεν ξέρω, έχω μείνει με την εντύπωση ότι η ταινία θα κεντάει.

Περιμένω, πάντως να τη δω.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Το είδα κι εγώ. Μάλλον απογοήτευση (για ταινία του Proyas).

 

Είναι μάγος της εικόνας, αλλά μοιάζει πολύ αμήχανος όταν το σκηνικό δεν είναι δικής του κατασκευής και το σενάριο τον αναγκάζει να γυρίσει μια σκηνή σε φυσιολογική τοποθεσία (σπίτι, αυλή, δρόμο, ύπαιθρο).

 

Το σενάριο ήταν του τύπου που βασίζεται πολύ στο φινάλε: είτε θα σε ικανοποιήσει και θα σε καλύψει, είτε δε θα δώσει επαρκείς/ικανοποιητικές απαντήσεις και λύση στο δράμα, οπότε θα καταρρεύσει όλο το οικοδόμημα. Εδώ νομίζω πως συμβαίνει το δεύτερο. Επιλέγει μια προσέγγιση του τύπου: αν σταματήσεις να ρωτάς, θα σου δείξω κάτι πολύ ωραίο. Δουλεέυι κι αυτή, αλλά κυρίως σε παιδιά κάτω των 10.

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά,η υπόθεση είναι μάπα κι ο Κεητζ-κλασικά-ακόμη πιο μάπας.Τώρα το γεγονός ότι ο Πρόγιας έχει μπολικο ταλέντο δεν λέει και πολλά.Ούτε για ντιβιντι...

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά,η υπόθεση είναι μάπα κι ο Κεητζ-κλασικά-ακόμη πιο μάπας.Τώρα το γεγονός ότι ο Πρόγιας έχει μπολικο ταλέντο δεν λέει και πολλά.Ούτε για ντιβιντι...

 

Η υπόθεση σε κρατάει ως και τη δεύτερη καταστροφή (απ' ότι είδα εκ των υστέρων, το ίδιο λένε και πολλές κριτικές). Μετά αρχίζεις να ψυλλιαζεσαι ότι δεν ξέρει κι αυτός που ακριβώς να τοπάει για να το κλείσει ικανοποιητικά και όντως έτσι σου βγαίνει.

 

Περί Κέητζ, αν δεν ήταν ο Πρόγιας στη μέση, δε θα είχα δει την ταινία. Ακόμη δεν έχω δει Ghost Rider, Wicker Man, Next - ταινίες που έχω σοβαρούς λόγους να δω (ακόμη κι αν έπαιζε ο Vin Diesel) γιατί ξέρω πως θα τις έχει καταστρέψει

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά,η υπόθεση είναι μάπα κι ο Κεητζ-κλασικά-ακόμη πιο μάπας.Τώρα το γεγονός ότι ο Πρόγιας έχει μπολικο ταλέντο δεν λέει και πολλά.Ούτε για ντιβιντι...
συμφωνώ απόλυτα. τρελή πατάτα. δεν είναι και the happening του shyamalan, αλλά πλησιάζει. βασικά, εκείνο είχε και μερικά ακαταμάχητα ωραία στοιχεία, όπως τη zooey deschanel για πρωταγωνίστρια, ενώ εδώ βλέπαμε τον cage.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Το είδα χθες σε dvd και μου άρεσε. Μου είχε σεναριακές εκπλήξεις (και κατευθύνσεις) που δεν τις περίμενα, έχοντας δει το trailer. Η ταινία έκανε το παραπάνω εκείνο βήμα που δεν τόλμησαν άλλες "ταινίες καταστροφής" (στις οποίες αναρωτιόμουν γιατί δεν μας δίνουν το τέλος που φοβόμαστε και καταλήγουν πάντα στο γλυκανάλατο happy end - με την Η.Π.Α. να σώζει συχνά την ανθρωπότητα).

 

Οι εξώκοσμες παρουσίες ήταν μεγάλο στοίχημα, θα μπορούσαν να καταντήσουν γελοίες, η αποκάλυψη τους όμως αποδώθηκε με τον καλύτερο δυνατό σκηνοθετικό τρόπο. Πανέμορφο το τελευταίο πλάνο. Δεν είναι απλά doomsday ταινία, είναι επιστημονική φαντασία. "Πατάτα" όμως με τίποτα!

Link to comment
Share on other sites

Περί Κέητζ, αν δεν ήταν ο Πρόγιας στη μέση, δε θα είχα δει την ταινία. Ακόμη δεν έχω δει Ghost Rider, Wicker Man, Next - ταινίες που έχω σοβαρούς λόγους να δω (ακόμη κι αν έπαιζε ο Vin Diesel) γιατί ξέρω πως θα τις έχει καταστρέψει

 

Το ghost rider ειναι εντελως μαπα, το wicker man απαντα στο ερωτημα "πως θα ήταν το plan 9 from outer space αμα τον ed wood τον πιανανε τασεις μισογυνισμου" (κοινως ειναι η χειροτερη ταινια ολων των εποχων-κριμα το σεξυ βλεμμα της Σομπιεσκι στην τελευταια σκηνη!)

O Βιν Ντιζελ τουλαχιστον δεν το παιζει σοβαρος ηθοποιος αξιώσεων (ενταξει, ο Κειτζ ειχε δώσει καποτε καλά δειγματα γραφής, και στο Wild at Heart και στο Leaving Las Vegas, αλλα μετα την εχασε τη μπαλα)

Το Knowing το ειδα, δεν ξετρελαθηκα, αλλα δεν ειναι και για τα μπαζα. Σε καθε περιπτωση ειναι η πιο μετρια ταινια του Proyas (για την κορυφη εριζουν το Crow και το Dark City-με το δευτερο να προηγειται βραχεια τη κεφαλή)

Link to comment
Share on other sites

Το έχω δει εδώ και κάνα μήνα και έχω να πω πως είναι μια πραγματικά κακή ταινία, τουλάχιστον έτσι όπως εγώ αντιλαμβάνομαι μια ταινία ως κακή. Και εξηγούμαι ευθής αμέσως. Το κυριότερο αρνητικό της ήταν το πρώτο ήμισυ, όπου, αν εξαιρέσω μερικές σεναριακές εξάρσεις και κάποιες ωραίες σκηνές καταστροφών, το βρήκα πραγματικά βαρετό και αργόσυρτο. Οι διάλογοι σχεδόν ανόητοι, δίχως ίχνος νεύρου. Οι σκηνές όπου ο Κέιτζ, τροφοδοτούμενος απο την επιβεβλημένη απόγνωσή του -με νεκρή γυναίκα και μια απόλυτη, αντιδραστική κυνικότητα και επιστημονολατρεία, θεωρώ πως αυτό σημαίνει ύστατη απόγνωση, γιατί ο Κέιτζ δεν καταφέρνει να το βγάλει- προσπαθεί να βγάλει άκρη με την Α4 γεμάτη νούμερα, μου φαίνονται παιδαριώδεις, ανίκανες να φορτίσουν ικανοποιητικά το κλίμα. Τώρα για την σκηνή όπου

ο διακεκριμένος επιστήμονας, πάνω στην προσπάθειά του να ερμηνεύσει την απότομη αύξηση της θερμοκρασίας, θυμάται εκείνη την ποταπή δημοσίευση, όπου προβλέπεται πως μια τιτάνια ηλιακή αναταραχή καίει τον πλανήτη

είναι το λιγότερο αστεία, αλλά τέτοιες σκηνές απλώς δικαιολογούν τον όρο ποπ-κορν, και επ' ουδενί δεν στερούν απόλαυση. Όταν όμως μόνο τέτοια έχεις να θυμάσαι, ναι, τότε το έργο είναι επιεικώς κακό για τα γούστα σου.

Το τέλος τουλάχιστον ήταν πολύ δυνατό και είχα κάτι να θυμάμαι.

 

Το είδα με τον πατέρα μου στο σπίτι και, όταν τελείωσε το έργο, χωρίς να έχουμε σχολιάσει τίποτα σε όλη τη διάρκεια, στην προσπάθειά μας να δικαιολογήσουμε τον καμένο χρόνο μας, με μάτια να ανοιγοκλείνουν απο τη νύστα στις 2 30 το βράδυ, συμφωνήσαμε ανάμεσα σε χασμουρητά πως "χμ.., δεν ήταν κακό, ε;", "όχι, όχι, μια χαρά" και πήγαμε για ύπνο χωρίς να το ξανασχολιάσουμε ποτέ.

Edited by Sileon
Link to comment
Share on other sites

Jordan εγω συμφωνω με αυτά που λες. Η ταινία είναι sci-fi 'διαμάντι'. Με καθήλωσε η ατμόσφαιρα του, με ανατρίχιασαν οι ρεαλιστικες σκηνες καταστροφής και με συγκλόνισε το τέλος του δίνοντας μου πολύ τροφή για σκέψη και κουβέντα που όυτως ή αλλώς αυτό ανέφεραν στο making-of οτι ΄θελουν να δώσουν στο κοινό. Εμένα δεν με πείραξε που ανέμειξε και θρησκεία, οχι τουλάχιστον με τον τρόπο που την ανέμειξε. Τώρα για το Νίκολας είναι γνωστό ότι έχει πάρει την κατιούσα, αλλά οκ δεν με ενόχλησε η ερμηνεία του. Σε Blu-ray πάντως δειχνει καταπληκτικό και έχει και ενα μικρο ντοκιμαντερ μεσα για την καταστροφη του κόσμου που είναι ενδιαφερον..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Νομίζω ότι ήταν μια καλή ταινία που την υποβίβασαν οι υψηλές προσδοκίες μου μετά το Crow και ιδιαίτερα το Dark City (θα μου πεις, ο Proyas "έκανε" και το Crow αλλά τέλος πάντων). Η τελευταία σκηνή ήταν όντως όλα τα λεφτά και έσωζε την πλοκή την τελευταία (κυριολεκτικά) σκηνή. Κατά τα άλλα όμως νομίζω ότι το σενάριο ήταν σχετικά φτωχό, για να γεμίσει ολόκληρη ταινία. Συνοπτικά: θα δω (μάλλον) και την επόμενη ταινία του.

Link to comment
Share on other sites

Για μένα ο Proyas είναι απ'τους μεγαλύτερους οραματιστές δημιουργούς εν ζωή. Εννοείται πως μετά το Κοράκι και το Σκοτεινή Πόλη εμπιστεύομαι τυφλά κάθε ταινία του.

'

Α, και μια ξενερωτική είδηση που έμαθα: Το Χολυγουντ ετοιμάζεται να κάνει ριμέικ το Κοράκι. ελεος..

Link to comment
Share on other sites

Το είδα και εγώ την περασμένη εβδομάδα. Το βρήκα πολύ κακό, απόλυτα προβλέψιμο, new age-πραμα που ζητούσε από εμενα για να διασκεδάσω στοιχειωδως να αποδεχτω πως:

α) ολα ειναι προδιαγεγραμμενα (goodbye free will) αλλα μια λιστα με ημερομηνιες καταστροφων πεφτει στα χερια του ηρωα χωρις κανεναν απολυτος λογο.

β) υπαρχουν "Αγγελοι" που ψυθιρίζουν ολη την ωρα γιατι δεν εχουν αλλη δουλεια να κανουν.

γ) υπαρχουν εκλεκτοι/καταραμενοι που τους ακουνε ολη την ωρα και τρελαινονται.

δ) ολες οι αποριες που δημιουργεί η πλοκή, εχουν μια μεταφυσικη απαντηση (δλδ καμια απαντηση).

 

Δεν μιλάμε για μια ταινία που με βαζει να αποδεχτω τους βρυκολακες ετσι; Προσωπικα νομιζω πως ο Προγιας παιζει να τα πιστευει ολα αυτα... Τελοσπαντων.

 

Ειχε βεβαια και ενα καλο: Η καταστροφή στο τέλος τα εσπασε αλλα αυτο λεγεται special effects. (και μετα τα παιδια-ανθρωποι σκασανε μυτη σε εναν κόσμο που θυμιζε wallpaper των windows XP )

Edited by I robot
Link to comment
Share on other sites

Τσέκαρα της απαντήσεις στο τόπικ και πραγματικά μπορω να πω πως οι απόψεις διίστανται! Στους μισούς άρεσε και στους άλλους μισούς όχι. Τουλάχιστον δεν ήταν αδιάφορη :ρ

 

O κόσμος στο τέλος που έμοιαζε με wallpaper των xp, είχε το συγκεκριμένο τοπίο συμβολικά. Το δέντρο συμβόλιζε 'Το δέντρο της Ζωής' αν γνωρίζεις..? Το νέο ξεκίνημα?

;)

Link to comment
Share on other sites

 

O κόσμος στο τέλος που έμοιαζε με wallpaper των xp, είχε το συγκεκριμένο τοπίο συμβολικά. Το δέντρο συμβόλιζε 'Το δέντρο της Ζωής' αν γνωρίζεις..? Το νέο ξεκίνημα?

;)

 

δεν αναφερόμουν στον (εύκολο) συμβολισμό της εικόνας αλλά στην "αισθητική wallpaper" που είχε. ;)

Link to comment
Share on other sites

πάντως η αλήθεια είναι, ότι είναι απ'τις λίγες ταινίες που δε με πείραξε το μαλλί του Νίκολας κέιτζ :D

Link to comment
Share on other sites

Πότε παίχτηκε στους κινηματογράφους αυτό; Πώς δεν το πήρα είδηση;;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Τι ξέθαψα πάλι!!! Λοιπόν στο θέμα, η ταινία δεν είναι κακή χωρίς να διεκδικεί oscar στις ερμηνείες είναι μια ταινία που μου κράτησε το ενδιαφέρον σε ολόκληρη την διάρκεια της. Δεν ήταν προβλέψιμη η πλοκή και το τέλος ξέφευγε από το κλασικό και βαρετό happy end του Holywood που ο πλανήτης σώζεται πάντα την τελευταία στιγμή.

 

Ο Nicolas Cage εξελίχθηκε (γιατί ξεκίνησε καλά) στον πιο απρόβλεπτο star του Holywood που μπορεί να δώσει κάτι πολύ καλό αλλά η επόμενη ταινία του να είναι η μεγαλύτερη πατάτα. Από το ίδιο σύνδρομο βέβαια πάσχουν και άλλη όπως ο Bruce Willis.

Link to comment
Share on other sites

Έχοντας δει προσφάτως την ταινία (την οποία, σημειωτέον, δεν είχα καν πάρει χαμπάρι όταν πρωτοπαίχτηκε) θα έλεγα ότι, χωρίς να είναι διαμάντι, δεν είναι και κακή. Σίγουρα η σκηνή του τέλους είναι εξαιρετική (ok, ειδικά εφέ, αλλά πρέπει και να ξέρεις τι ακριβώς θες να πεις), η σκηνή του αεροπορικού δυστυχήματος μου σήκωσε την τρίχα κάγκελο (έχω δει κάτι τέτοιο σε όνειρά μου, και ήταν σαν να ήμουν εκεί) και , γενικά, η ταινία έτρεχε και είχε ενδιαφέρον.

 

Φυσικά μου την έσπασε το "θεϊκό" της κομμάτι (είτε πρόκειται για εξωγήινους είτε όχι), ο Νίκολας είναι για τα μπάζα, και, διάολε, σώνει και καλά πρέπει να διασωθεί το αμερικανικό γένος πάλι, ε; Ντάμιτ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Φάντασμα changed the title to Knowing (2009)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..