Jump to content

Συνέκδοση, Vanity Press και γιατί θα έπρεπε να τους αποφύγεις


Alexz

636 views

Το συγκεκριμένο κεφάλαιο τα προειδοποιήσω πώς θα είναι αρκετά αμφιλεγόμενο.  Ήδη ο τίτλος θα προκαλεί ενδεχομένως αρκετούς/ές  να ακονίζουν τα μαχαίρια τους. 

 

Τελείωσες λοιπόν το πρώτο σου βιβλίο και παίρνεις την απόφαση να το  στείλεις σε κάποιον εκδοτικό οίκο.  Για να μη χάσεις χρόνο λοιπόν αρχίζεις και στέλνεις σε όποιον εκδοτικό οίκο βρεις ηλεκτρονική αλληλογραφία με το χειρόγραφο σου. Μόλις μετά από 2 εβδομάδες λαμβάνεις την απάντηση πως το χειρόγραφο σου έγινε δεκτό από τον εκδοτικό οίκο, αλλά επειδή είσαι πρωτοεμφανιζόμενος  θα πρέπει να δώσεις ένα ποσό για την έκδοση του βιβλίου σου το οποίο ανέρχεται από 40% έως 50%  του συνολικού κόστους έκδοσης.

 

Εδώ που τα λέμε δεν περιμένεις από τη συγγραφή να βγάλεις χρήματα και το κάνεις για το χαβαλέ σου.  Αυτό που σε απασχολεί βασικά είναι το γεγονός ότι θα δεις  το βιβλίο σου στα ράφια των βιβλιοπωλείων.  Επίσης  καυλώνεις με το γεγονός ότι θα σε καλέσουν σε παρουσιάσεις βιβλίων για να μιλήσεις και θα δεις και το όνομά σου σε καμιά δεκαπενταριά ιστολόγια με κριτικές.  Από κει και πέρα το γεγονός αν θα πουληθεί το βιβλίο σου δεν σε απασχολεί καθόλου.

 

Ας δούμε λοιπόν τώρα τι κατάφερες…

 

Αντί να πας να κάνεις μία αυτοέκδοση μόνος σου,  που θα σου έχει βγει και πολύ φθηνότερα και θα έχεις τον απόλυτο έλεγχο,  έχεις πληρώσει τα διπλάσια ή τριπλάσια για να κάνεις συνέκδοση με κάποιον εκδοτικό οίκο.  Αν και προφανώς δεν ισχύει για όλους μάθε το εξής:  υπάρχουν ουκ ολίγοι εκδοτικοί οίκοι στην αγορά που με τα χρήματα που δίνεις για συνέκδοση έχουν βγάλει και κέρδος από εσένα.  Όχι μόνο λοιπόν θα δώσεις 1.000 με 1.500 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση για συνέκδοση,  αλλά θα έχεις και το προνόμιο να παίρνεις 25% ποσοστά… :p

 

Βέβαια θα σου πετάξουν και την παπάτζα πως σε περίπτωση που το βιβλίο σου πουλήσει αρκετά στην πρώτη έκδοση,  τις επόμενες εκδόσεις θα τις εκτυπώσουν αυτοί.  Βέβαια θα μου πεις πως και οι εκδοτικοί οίκοι επιχειρήσεις είναι και θέλουν να ζήσουν από αυτό.  Με αυτή τη λογική όμως θα έπρεπε να σκέφτεσαι και εσύ.  Και αυτό είναι πώς ακριβώς θα πάρεις πίσω την επένδυση σου πολλαπλάσια.  Βέβαια όλοι οι ερασιτέχνες / επίδοξοι συγγραφείς που ακολουθούν το δρόμο της συνέκδοσης,  ξεχνούν πως αν το βιβλίο τους θα έβγαζε πραγματικά αρκετά χρήματα  ή θα πουλούσε αρκετά τεμάχια,  τότε ο εκδοτικός οίκος θα σου έλεγε πως δεν θέλει τα χρήματα σου,  αλλά θα καλύψει αυτός όλο το κόστος και εσύ θα πάρεις ένα 7 - 10% ως πρωτοεμφανιζόμενος. Πραγματικά πίστεψέ με αν το χειρόγραφο σου αξίζει  εμπορικά,  δεν τον απασχολεί τον εκδοτικό οίκο αν είσαι πρωτοεμφανιζόμενος.  Ίσα-ίσα παίζεις και με μεγαλύτερες περιπτώσεις να κερδίσεις βραβεία πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα... 

 

Δεν είναι λογικό λοιπόν όλοι να πληρώνονται και ο καψερός ο συγγραφέας να πρέπει να βάζει και χρήματα από πάνω και έχει φάει τόσο χρόνο να το γράψει.  Όχι μόνο είναι ανήθικο -κατά την άποψή μου-,  αλλά ως εκδοτικός οίκος δημιουργείς ψευδείς προσδοκίες  μιας και το δίκτυο πωλήσεων σου, αλλά και η αγορά που υποστηρίζεις δεν έχει τις δυνατότητες για να ανταπεξέλθει. Γιατί αν είχε, πολύ απλά δεν θα ζητούσες χρήματα από το συγγραφέα.

 

Ήδη τα πράγματα ήταν χάλια,  μιας και αρκετοί εκδοτικοί οίκοι αυτοέκδοσης υπέρ χρεώνουν για ανύπαρκτες υπηρεσίες,  αλλά το πράγμα με την συνέκδοση έχει ξεφύγει και όχι μόνο πληρώνεις περισσότερα, αλλά παίρνεις μόνο και 25%. Ο εκδοτικός οίκος από την άλλη έχει βρει πελάτη πλέον και τον μαλάκα τον συγγραφέα,  κι αν πουλήσει και κάποιο αντίτυπο σε αναγνώστες πάλι καλά.

 

Παρόλα αυτά,  η λογική της συνέκδοσης συγκεκριμένα  κάνει κακό και στους υπόλοιπους συγγραφείς  μιας και έτσι καλλιεργεί ένα περιβάλλον στο οποίο ο συγγραφέας πάντα θα είναι ο μαλάκας και θα πρέπει να πληρώσει.   Έτσι λοιπόν οι επόμενοι συγγραφείς αναγκάζονται και αυτοί να πληρώσουν, γιατί είναι και αυτοί πρωτοεμφανιζόμενοι.

 

Αλλά γίνεται και κάτι ακόμη.  Τα έργα που βγαίνουν με αυτό τον τρόπο αντικειμενικά θα είχαν φάει πόρτα σε έναν εκδοτικό οίκο που κάνει αποκλειστική, παραδοσιακή έκδοση.  Αν το έργο σου αξίζει εμπορικά (γιατί αυτό νοιάζει πραγματικά έναν εκδοτικό οίκο), τότε θα στο εκδώσει χωρίς κόστος για εσένα.  Αν από την άλλη ξέρει ότι θα μπει μέσα,  τότε θα σου προτείνει για συνέκδοση.

 

Βέβαια θα μου πεις πως αν ασχοληθώ και κάνω εγώ ο ίδιος αυτοέκδοση δεν θα έχω το δίκτυο πωλήσεων που έχει ένας εκδοτικός οίκος.  Η ερώτηση μου εδώ είναι για ποιο εμπορικό δίκτυο μιλάμε…;  οι περισσότεροι από αυτούς τους εκδοτικούς οίκους μετά βίας μπορούν να πουλήσουν 50 με 100 τεμάχια.  Πιο πολλά θα πουλήσεις αν βγεις μία βόλτα στην επαρχιακή σου πόλη και μιλήσεις με βιβλιοπώλες. Αν μένεις δε σε κάποια από τις δύο μεγάλες πόλεις της ελλάδας, τότε μπορείς να επισκεφθείς βιβλιοπωλεία με τον ίδιο τρόπο και να προωθήσεις το έργο σου. Το πιο πιθανό είναι ότι θα κάνεις πολύ περισσότερες πωλήσεις,  θα κόψεις τον μεσάζοντα, θα έχεις περισσότερο κέρδος και φθηνότερα θα βγει στον αναγνώστη.

 

Το γεγονός ότι είμαι τόσο θετικός με την παραδοσιακή έκδοση ή την αυτοέκδοση είναι επειδή η πρώτη περίπτωση σου προσφέρει την σχετική ησυχία ότι δεν θα χρειαστεί να ασχοληθείς τόσο πολύ με τη διαφήμιση του βιβλίου σου,  ενώ στη δεύτερη περίπτωση έχεις τον απόλυτο έλεγχο και αν ασχοληθείς, τότε θα πάρεις πολλαπλάσια την επένδυση σου. Και θα εξηγήσω τι εννοώ με αυτό…

 

 Πηγαίνεις λοιπόν σε έναν φθηνό εκδοτικό οίκο που κάνει αυτοέκδοση  ή σε κάποιο τυπογραφείο και πληρώνεις 250 ευρώ για την εκτύπωση  100 τεμαχίων του βιβλίου σου,  περίπου 200 σελίδες συνολικά  μαζί με το εξώφυλλο.  Το κάθε τεμάχιο λοιπόν σου έχει κοστίσει 2,5 ευρώ και εσύ αποφασίζεις να το πουλήσεις περίπου 9 με 10 ευρώ,  μία τιμή που είναι πραγματικά πολύ καλή για τα ελληνικά δεδομένα,  μιας και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση το βιβλίο αυτό θα κόστιζε τουλάχιστον 13 ευρώ.

 

 Πουλώντας λοιπόν 100 τεμάχια έχεις καταφέρει να  εισπράξεις 900 με 1.000 ευρώ.  Όχι μόνο πήρες πίσω την επένδυση σου αλλά και την τετραπλασίασες…  βέβαια αυτό έχει κόπο και πρέπει να σταθείς να κάνεις πωλήσεις.   Εδώ να αναφέρω πως τα χρήματα τα παίρνεις άμεσα εάν τα πουλήσεις απευθείας στους αναγνώστες  και δεν χρειάζεται να περιμένεις μήνες ή και έτος για την εκκαθάριση.

 

 Πάμε τώρα στην εναλλακτική της συνέκδοσης…

 

 Δίνεις γύρω στα 1.000 ευρώ για την εκτύπωση 500 τεμαχίων.  Ο εκδοτικός οίκος έχει αναλάβει τα πάντα σε αυτή την περίπτωση,  συμπεριλαμβανομένου και την επιμέλεια του εξωφύλλου  καθώς και την διανομή του βιβλίου.  Τελειώνει λοιπόν το έτος και προς έκπληξή σου διαπιστώνεις πως έχεις πουλήσει μόνο 100 τεμάχια :o και το  ποσό που  σου αντιστοιχεί μείον του εκδοτικού οίκου και του βιβλιοπωλείου είναι περίπου 2,5 ευρώ.  Τα χρήματα αυτά επίσης θα τα πάρεις στο τέλος του έτους που γίνεται η εκκαθάριση.  Μπήκες λοιπόν 750 ευρώ μέσα και αυτά τα 250 ευρώ θα πρέπει να περιμένεις ένα έτος για να τα πάρεις.

 

 Δεν χρειάζεται ειδικές γνώσεις λοιπόν για να καταλάβεις πώς η συνέκδοση  όπως είναι αυτή τη στιγμή στην ελλάδα δεν σε συμφέρει και κάνει και ζημιά στον κλάδο.  Αν θέλεις να δεις το βιβλίο σου σε έντυπη μορφή,  βγάλε μερικά  τεμάχια ως print on demand ή πήγαινε και κάνε μία αυτοέκδοση μόνος σου.  Το αποτέλεσμα και θα σε ανταμείψει και θα σε ικανοποιήσει πολύ περισσότερο από οποιονδήποτε εκδοτικό οίκο αυτού του τύπου...

  • Like 4

19 Comments


Recommended Comments

Orfeas

Posted

Χρήσιμες οι απόψεις σου, φίλε, αλλά έχω και μερικές ενστάσεις.

Αν πρόκειται για συνεκδοση σε έναν γνωστό εκδοτικό δε μου φαίνεται και τόσο άσχημη περίπτωση. Ξέρεις, θα μπορούσες να προωθήσεις το επόμενο έργο σου με καλύτερη προοπτική, θα έχεις αποκτήσει ένα συν στο βιογραφικό σου και θα μετράς περισσότερο. Αυτό ας μην το παραβλέπουμε.

Με δυο λόγια: θα είσαι ήδη συγγραφέας.

Ότι χαλάει η πιάτσα, δε θα διαφωνήσω. Εν μέρει, ναι. Αλλά  όπως πολλοί έχουν γράψει εδώ μέσα, οι αξίες στο τέλος αναγνωρίζονται.

Να σημειώσω ότι πέρυσι με πήραν από δύο εκδοτικούς για συνεκδοση με 1000 και 1300 € και ποσοστά 10 με 12 τοις εκατό για το μυθιστόρημά μου. Μάλλον δεν επιτρέπεται να αναφέρω τα ονόματα των οίκων, αλλά θα πω ότι δεν είναι απ' τους μεγάλους και είναι σχετικά νέοι. Τελικά αποφάσισα να περιμένω κάτι καλύτερο και αρνήθηκα. Επαναλαμβάνω όμως ότι δεν παύει να είναι κι αυτή μια επιλογή κι όχι κατ ανάγκην απελπισμένη.

Νομίζω ότι η καλύτερη επιλογή είναι αυτή που σε κάνει να νιώθεις καλά.

Εννοείται ότι μιλάω πάντα φιλικά.😊

 

  • Like 1
Link to comment
Solonor

Posted

1 hour ago, Orfeas said:

Αν πρόκειται για συνεκδοση σε έναν γνωστό εκδοτικό δε μου φαίνεται και τόσο άσχημη περίπτωση. Ξέρεις, θα μπορούσες να προωθήσεις το επόμενο έργο σου με καλύτερη προοπτική, θα έχεις αποκτήσει ένα συν στο βιογραφικό σου και θα μετράς περισσότερο. Αυτό ας μην το παραβλέπουμε.

Αυτό ακριβώς είναι το παραμύθι των (απατεώνων) εκδοτών που πουλούν αυτοέκδοση (ή συνέκδοση, το ίδιο πράγμα είναι). Οι γνωστοί εκδοτικοί που κάνουν συνεκδόσεις είναι γνωστοί γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο. Η πιάτσα είναι μικρή κι όλοι ξέρουν τι καπνό φουμάρει ο καθένας. Η προσθήκη στο βιογραφικό δε θα βοηθήσει, σε κάποιους ίσως μετρήσει αρνητικά.
 

  • Like 3
Link to comment
Alexz

Posted

@Orfeas γεια σου.

Πράγματι στις περισσότερες περιπτώσεις έχει να κάνει με το αν νιώθεις άνετα. Ισχύει αυτό για τις προοπτικές που λες, ένας γνωστός μου έβγαλε το πρώτο βιβλίο με συνεκδοση και τα επόμενα με παραδοσιακή από τον ίδιο εκδοτικό.

Από κει και πέρα εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν συμφέρει. Με 1000 και 1300 ευρώ μπορείς να κάνεις μόνος σου ένα πολύ καλό facebook promotion και να πουλήσεις απευθείας στα βιβλία. Αυτό θα έκανα εγώ δηλαδή και έχω δει ότι είναι αποτελεσματικό.

Πιστεύω πως καλά έκανες και αρνήθηκες. αυτό το κόστος που συνήθως ζητάνε για συνέκδοση είναι το συνολικό κόστος που χρειάζεται για να εκτυπωθεί όλο το βιβλίο στις περισσότερες περιπτώσεις για αυτό είμαι επιφυλακτικός.

Να σημειώσω πως και η αυτοέκδοση χαλάει την πιάτσα αλλά εγώ την προτιμώ και την συνιστώ σε σχέση με την συνέκδοση διότι μπορεί να έχεις περισσότερα έσοδα.

  • Like 1
Link to comment
Orfeas

Posted

23 minutes ago, Solonor said:

Αυτό ακριβώς είναι το παραμύθι των (απατεώνων) εκδοτών που πουλούν αυτοέκδοση (ή συνέκδοση, το ίδιο πράγμα είναι). Οι γνωστοί εκδοτικοί που κάνουν συνεκδόσεις είναι γνωστοί γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο. Η πιάτσα είναι μικρή κι όλοι ξέρουν τι καπνό φουμάρει ο καθένας. Η προσθήκη στο βιογραφικό δε θα βοηθήσει, σε κάποιους ίσως μετρήσει αρνητικά.
 

Μα γιατί αρνητικά; Αφού υποτίθεται ότι έχεις μπει στην διαδικασία προώθησης εσύ ο ίδιος κι έχεις πλέον ένα κάποιο κοινό, έστω και μικρό. Εννοώ είσαι ήδη δραστήριος σε μια νέα πραγματικότητα κι αυτό μόνο θετικά μπορούμε να το δούμε.

Παρόλα αυτά θα συμφωνήσω ότι φαινομενικά και πρακτικά ο συγγραφέας τυγχάνει εκμετάλλευσης από τους απατεώνες που λες. Με την υποσημείωση όμως ότι κι ο ίδιος μπορεί να εκμεταλλευτεί τα όποια θετικά του νέου status. 

Ποια είναι αυτά: Δε θα αναφέρω χειροπιαστα οφέλη, αλλά σκέψου λίγο την ψυχική ώθηση που πιθανόν να πάρεις για να συνεχίσεις. Ακούγεται λίγο κουλό ίσως αυτό που λέω, όμως (αν τελικά το επιλέξει κάποιος) δεν θα παύει να είναι μια εμπειρία που δεν υπήρχε πρωτύτερα.

Θέλω να πω ότι οταν έχεις ήδη 4 βιβλία στο συρτάρι και γράφεις το πέμπτο, ε, δεν το βρίσκω και τόσο χάλια να δοκιμάσεις και τη λύση της συνεκδοσης. Όχι, δε λέω να απαξιωσεις τον κόπο σου. Αλλά δε μπορώ να δαιμονοποιησω μια επιλογή, αν νιωθω ότι μπορεί να βρω και κάποια θετικά σ αυτή.

Σ' ευχαριστώ για την απάντηση στο ποστ μου και με την ευκαιρία.να ευχαριστήσω και όλο το sff που υπάρχει και όλα τα μέλη που γράφουν εδώ. Οι συμβουλές σας παιδιά είναι ανεκτίμητες.

  • Like 1
Link to comment
Orfeas

Posted

16 minutes ago, hidedora said:

@Orfeas γεια σου.

Πράγματι στις περισσότερες περιπτώσεις έχει να κάνει με το αν νιώθεις άνετα. Ισχύει αυτό για τις προοπτικές που λες, ένας γνωστός μου έβγαλε το πρώτο βιβλίο με συνεκδοση και τα επόμενα με παραδοσιακή από τον ίδιο εκδοτικό.

Από κει και πέρα εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν συμφέρει. Με 1000 και 1300 ευρώ μπορείς να κάνεις μόνος σου ένα πολύ καλό facebook promotion και να πουλήσεις απευθείας στα βιβλία. Αυτό θα έκανα εγώ δηλαδή και έχω δει ότι είναι αποτελεσματικό.

Πιστεύω πως καλά έκανες και αρνήθηκες. αυτό το κόστος που συνήθως ζητάνε για συνέκδοση είναι το συνολικό κόστος που χρειάζεται για να εκτυπωθεί όλο το βιβλίο στις περισσότερες περιπτώσεις για αυτό είμαι επιφυλακτικός.

Να σημειώσω πως και η αυτοέκδοση χαλάει την πιάτσα αλλά εγώ την προτιμώ και την συνιστώ σε σχέση με την συνέκδοση διότι μπορεί να έχεις περισσότερα έσοδα.

Γεια σου Αλέξανδρε! 

Οι ανάγκες του κάθε ανθρώπου ποικίλουν. Το θέμα για μένα δεν είναι το κόστος (μην υποτεθεί ότι είμαι πλούσιος), αλλά η πράξη της έκθεσης ενός έργου στο κοινό και η κατά το δυνατόν ευρύτερη αναγνώριση. Ένα αξιοσημείωτο οικονομικό κέρδος για τα δεδομένα της Ελλάδας θα το θεωρουσα μάλλον απίθανο.

Δεν ξέρω πως τα βλέπεις αυτά που γράφω, αλλά μη νομίζεις ότι έχω και πολύ διαφορετικές απόψεις με τις δικές σου. Απλώς πιστεύω ότι μπορούμε να αντλήσουμε οφέλη από πράγματα που δεν είχαμε σκεφτεί.

  • Like 1
Link to comment
Alexz

Posted

Κατανοώ ότι οι απόψεις μας στα περισσότερα σημεία εφάπτονται. Βέβαια και διαμέτρου αντίθετες να ήταν δεν θα υπήρχε κάποιο πρόβλημα προφανώς. είναι σημαντικό πάντως αυτό που λες ότι είναι καλό να υπάρχει αντίλογος για να βλέπουμε και άλλες οπτικές που ενδεχομένως να τις είχαμε αμελήσει ή να μην τις είχαμε σκεφτεί.

Εδώ εγώ να διευκρινίσω πως με αυτοέκδοση εννοώ ιδιοεκδοση, οπότε η διαδικασία προώθησης ενός βιβλίου δεν έχει και μεγάλη διαφορά με έναν εκδότη. 

Απλά προτιμώ οι συμφωνίες που κάνω να είναι ξεκάθαρες. Θεωρώ πολύ πιο έντιμο ένας εκδοτικός να είναι ξεκάθαρος στο τι κάνει. Εγώ για παράδειγμα θεωρώ αυτή τη στιγμή το bookoo και το bookstars έντιμες εναλλακτικές για κάποιον που θέλει να κάνει αυτοέκδοση. Το συμβόλαιο δεν σε δεσμεύει σε τίποτα. ουσιαστικά είναι σαν να αγοράζεις υπηρεσίες από το τοπικό φωτοτυπάδικο της γειτονιάς, μόνο που οι υπηρεσίες τους είναι πραγματικά εξειδικευμένες και πιο premium και σε χαμηλότερο κόστος.

Θεωρώ από κει και πέρα ξεφτίλα το να πληρώσεις για συνέκδοση 1300 ευρώ, ενώ με 250€ μπορείς να κάνεις άνετα  την δουλειά σου τι να διαθέσεις τα υπόλοιπα 1.000 ευρώ σε διαφήμιση. Και θα μάθεις την διαδικασία και θα πουλήσεις πολύ περισσότερα αντίτυπα. 

Ο εκδοτικός που κάνει συνέκδοση ή αυτοέκδοση τύπου συνέκδοση, τα χρήματα τα έχει πάρει ήδη από τον συγγραφέα και δεν τον ενδιαφέρει καθόλου αν θα πουλήσει το βιβλίο. Με λίγα λόγια αυτό μπορεί να είναι νόμιμο, μπορεί να καλύπτει κάθε ανάγκη του συγγραφέα που έχει τον καημό να βρεθεί στο ράφι, αλλά δεν το θεωρώ ούτε ηθικό (από την πλευρά του εκδοτικού) ούτε συμφέρον για τον ίδιο τον συγγραφέα.

  • Like 2
Link to comment
Alexz

Posted

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι δεν χωράει ο νους μου ότι η αυτοέκδοση (ιδιοεκδοση) μπορεί να κοστίζει έως και τρεις φορές λιγότερο.

  • Like 1
Link to comment
Alexz

Posted

1 hour ago, Solonor said:

Αυτό ακριβώς είναι το παραμύθι των (απατεώνων) εκδοτών που πουλούν αυτοέκδοση (ή συνέκδοση, το ίδιο πράγμα είναι). Οι γνωστοί εκδοτικοί που κάνουν συνεκδόσεις είναι γνωστοί γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο. Η πιάτσα είναι μικρή κι όλοι ξέρουν τι καπνό φουμάρει ο καθένας. Η προσθήκη στο βιογραφικό δε θα βοηθήσει, σε κάποιους ίσως μετρήσει αρνητικά.
 

Και θα συμφωνήσω με όλα αυτά που γράφει και ο Αντώνης. Είναι γνωστό κιόλας από μεγάλο εκδοτικό που ζητάει από τους συγγραφείς ένα τάλιρο περίπου για να τους κάνει συνέκδοση.

  • Like 1
Link to comment
Orfeas

Posted

Κατανοητό. Όπως και η αγανάκτηση που βγαίνει απ' τα λεγόμενά σου κατανοητή. Για να πω την αλήθεια δεν έχω ασχοληθεί με το bookoo και δεν ξέρω τι παίζει. Θα το μελετήσω και θα επανέλθω.

Ένα τελευταίο αν και άσχετο με το θέμα: Το τελευταίο βιβλίο μου που τώρα αρχίζω να στέλνω σε εκδοτικούς έχει να κάνει με έναν θανατοποινίτη που τον ρίχνουν σε μια αρένα για πειραματικούς σκοπούς. Μιλάμε για κανονική αρένα τύπου 'Αγωνες πεινας' και μιλάμε για δράση αίμα κτλ. Τα πειράματα αφορούν μελέτη τεχνητής νοημοσυνης κι εκτός από ανθρώπους εμπλέκονται και ρομπότ των οποίων η συμπεριφορά ελέγχεται.

Η ερώτηση που έχω: Ένα τέτοιο μυθιστόρημα σε τι είδος εντάσσεται; Φαντασία καθαρή σίγουρα δεν είναι.  Ως τι να το παρουσιάσω στους εκδοτικούς;

Link to comment
Alexz

Posted (edited)

Στη θέση σου θα έψαχνα να δω οι αγώνες πείνας που κατατάσσονται και αυτό θα έστελνα. Απλά έχε υπόψη σου ότι σε γενικές γραμμές το cross genre είναι πιο δύσκολο να πουληθεί. αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν θα στο δεχτούν.  σκέψου ότι το δικό μου είναι ένα light novel με στοιχεία φολκλόρ, μυστηρίου και θρίλερ το οποίο το δέχτηκαν τελικά.

Edited by hidedora
  • Like 2
Link to comment
Orfeas

Posted

Το δέχτηκαν!!! Καλή τύχη να έχει το βιβλιο σου και να φτάσει παντού!! Μετά από όσα γράψαμε δεν πρόκειται να ρωτήσω αν πρόκειται για συνεκδοση ή παραδοσιακό τρόπο έκδοσης... Χεχεχε! Αν δεν υπάρχει πρόβλημα θα ήθελα να μου πεις ποιο είναι και πού θα το βρω. Θα με ενδιέφερε σίγουρα.

Μπράβο σου λοιπόν και καλοταξιδο. Η επιτυχία σου είναι ελπίδα και για μένα!

  • Like 2
Link to comment
Solonor

Posted

6 hours ago, Orfeas said:

Μα γιατί αρνητικά; Αφού υποτίθεται ότι έχεις μπει στην διαδικασία προώθησης εσύ ο ίδιος κι έχεις πλέον ένα κάποιο κοινό, έστω και μικρό. Εννοώ είσαι ήδη δραστήριος σε μια νέα πραγματικότητα κι αυτό μόνο θετικά μπορούμε να το δούμε.

Διότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των κειμένων είναι απαράδεκτα, εν αγνοία των συγγραφέων τους. Ακόμα κι αν είσαι η εξαίρεση, όταν το βάζεις στο βιογραφικό είναι σα να λες ότι είσαι ένας από αυτούς - που είσαι, δηλαδή.

 

6 hours ago, Orfeas said:

Ποια είναι αυτά: Δε θα αναφέρω χειροπιαστα οφέλη, αλλά σκέψου λίγο την ψυχική ώθηση που πιθανόν να πάρεις για να συνεχίσεις. Ακούγεται λίγο κουλό ίσως αυτό που λέω, όμως (αν τελικά το επιλέξει κάποιος) δεν θα παύει να είναι μια εμπειρία που δεν υπήρχε πρωτύτερα.

Και αυτό είναι το μεγαλύτερο κακό που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου. Να πειστείς ότι είσαι έτοιμος πριν να είσαι. 

 

  • Like 2
Link to comment
Orfeas

Posted

1 hour ago, Solonor said:

Διότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των κειμένων είναι απαράδεκτα, εν αγνοία των συγγραφέων τους. Ακόμα κι αν είσαι η εξαίρεση, όταν το βάζεις στο βιογραφικό είναι σα να λες ότι είσαι ένας από αυτούς - που είσαι, δηλαδή.

 

Και αυτό είναι το μεγαλύτερο κακό που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου. Να πειστείς ότι είσαι έτοιμος πριν να είσαι. 

 

Έχεις ένα δίκιο μέχρι ένα σημείο, το δέχομαι. Οι περισσότεροι επίδοξοι συγγραφείς δεν έχουν επίγνωση της πραγματικής εικόνας τους και των αδυναμιών τους.

Απλά για όσους πραγματικά αξίζουν δε μπορώ να δεχτώ ότι πρέπει σώνει και ντε μείνουν στο συρτάρι και μην εκδόσουν τα έργα τους, έστω με την επιλογή της συνεκδοσης.

Όπως και να χει, σ' ευχαριστώ για την απάντηση, φίλε.

Link to comment
Nick V.

Posted

Ο Αντώνης έχει μια τάση να διατυπώνει τα πράγματα λίγο ωμά αλλά, απ' ότι έχω καταλάβει, το κάνει για καλό (εντάξει, μπορεί να του έχουν σπάσει και τα νεύρα μ' αυτά που βλέπει και διαβάζει).
Αυτό που θα με προβλημάτιζε εμένα είναι γιατί π.χ. να τρώω άκυρο από όλους τους παραδοσιακούς εκδότες ή γιατί να μου προτείνουν μόνο συνέκδοση;
Μήπως φταίω εγώ; Μήπως αυτά που γράφω; Γιατί να πρέπει σώνει και ντε να εκδώσω κάτι έστω με συνέκδοση; Ναι, κάποια πράγματα ίσως να είναι καλύτερα να μένουν στο συρτάρι.
Αν ήσουν, λέμε τώρα, παραγωγός ντομάτας και σου έλεγε ο έμπορας «πλήρωσέ με 1300 ευρώ απλά και μόνο για να τις βάλω στον πάγκο», θα το δεχόσουν; Γιατί να το δεχτείς για κάτι που σπατάλησες, κατά πάσα πιθανότητα, ατέλειωτες ώρες μέχρι να το ολοκληρώσεις;
Από την άλλη κάποιες φορές, κάποιοι από εμάς, πρέπει να φάμε τα μούτρα μας για να βάλουμε μυαλό (ελπίζω δηλαδή, γιατί εγώ είμαι και χοντροκέφαλος) και να γράψουμε κάτι καλύτερο.
Προσωπικά, αν ήταν να δώσω 1300 ευρώ θα προτιμούσα να τα δώσω για να αγοράσω βιβλία (για να πιάσουν τόπο και τα λεφτά μου δηλαδή).
Αν είσαι σε θέση να διαθέσεις τα φράγκα μόνο και μόνο για την εμπειρία, θα σου έλεγα, αν το θέλεις πολύ, κάντο. Μην έχεις όμως την ψευδαίσθηση ότι «με δυο λόγια: θα είσαι ήδη συγγραφέας.» Απλά, θα έχεις συνεκδώσει ένα έργο σου και θα βρίσκεσαι πάλι στο ίδιο σημείο (συγγραφή και αναζήτηση εκδότη). Σαφώς μπορεί τα πράγματα να είναι καλύτερα (και να βάζεις, όπως λες, στο βιογραφικό σου την συνέκδοση και σου το εύχομαι) αλλά μπορεί να είναι και χειρότερα (και να θες να την κρύψεις κάτω από το χαλί για να μη φαίνεται).

  • Like 2
Link to comment
Alexz

Posted

8 hours ago, Orfeas said:

Το δέχτηκαν!!! Καλή τύχη να έχει το βιβλιο σου και να φτάσει παντού!! Μετά από όσα γράψαμε δεν πρόκειται να ρωτήσω αν πρόκειται για συνεκδοση ή παραδοσιακό τρόπο έκδοσης... Χεχεχε! Αν δεν υπάρχει πρόβλημα θα ήθελα να μου πεις ποιο είναι και πού θα το βρω. Θα με ενδιέφερε σίγουρα.

Μπράβο σου λοιπόν και καλοταξιδο. Η επιτυχία σου είναι ελπίδα και για μένα!

Thank you!

Σου έστειλα σε pm ποιο είναι το βιβλίο μιας και δεν το έχει βγάλει ο εκδοτικός ακόμη.

  • Like 1
Link to comment
Orfeas

Posted

1 hour ago, Nick V. said:

Ο Αντώνης έχει μια τάση να διατυπώνει τα πράγματα λίγο ωμά αλλά, απ' ότι έχω καταλάβει, το κάνει για καλό (εντάξει, μπορεί να του έχουν σπάσει και τα νεύρα μ' αυτά που βλέπει και διαβάζει).
Αυτό που θα με προβλημάτιζε εμένα είναι γιατί π.χ. να τρώω άκυρο από όλους τους παραδοσιακούς εκδότες ή γιατί να μου προτείνουν μόνο συνέκδοση;
Μήπως φταίω εγώ; Μήπως αυτά που γράφω; Γιατί να πρέπει σώνει και ντε να εκδώσω κάτι έστω με συνέκδοση; Ναι, κάποια πράγματα ίσως να είναι καλύτερα να μένουν στο συρτάρι.
Αν ήσουν, λέμε τώρα, παραγωγός ντομάτας και σου έλεγε ο έμπορας «πλήρωσέ με 1300 ευρώ απλά και μόνο για να τις βάλω στον πάγκο», θα το δεχόσουν; Γιατί να το δεχτείς για κάτι που σπατάλησες, κατά πάσα πιθανότητα, ατέλειωτες ώρες μέχρι να το ολοκληρώσεις;
Από την άλλη κάποιες φορές, κάποιοι από εμάς, πρέπει να φάμε τα μούτρα μας για να βάλουμε μυαλό (ελπίζω δηλαδή, γιατί εγώ είμαι και χοντροκέφαλος) και να γράψουμε κάτι καλύτερο.
Προσωπικά, αν ήταν να δώσω 1300 ευρώ θα προτιμούσα να τα δώσω για να αγοράσω βιβλία (για να πιάσουν τόπο και τα λεφτά μου δηλαδή).
Αν είσαι σε θέση να διαθέσεις τα φράγκα μόνο και μόνο για την εμπειρία, θα σου έλεγα, αν το θέλεις πολύ, κάντο. Μην έχεις όμως την ψευδαίσθηση ότι «με δυο λόγια: θα είσαι ήδη συγγραφέας.» Απλά, θα έχεις συνεκδώσει ένα έργο σου και θα βρίσκεσαι πάλι στο ίδιο σημείο (συγγραφή και αναζήτηση εκδότη). Σαφώς μπορεί τα πράγματα να είναι καλύτερα (και να βάζεις, όπως λες, στο βιογραφικό σου την συνέκδοση και σου το εύχομαι) αλλά μπορεί να είναι και χειρότερα (και να θες να την κρύψεις κάτω από το χαλί για να μη φαίνεται).

Οκ. Ξεκαθαρίζω οτι σε καμία περίπτωση δεν υπεραμύνομαι της συνεκδοσης κι ούτε ξέρω αν τελικά θα την επιλέξω για μένα, πολύ απλά επειδή συμφωνώ ότι μέχρι ενός σημείου είναι κλοπή για τον κόπο του συγγραφέα. Απ' την άλλη όμως σέβομαι και την άποψη κάποιων που δε μπορούν να  περιμένουν την εύνοια της τύχης για να εκδώσουν κάτι με τον κλασικό τρόπο. Γιατί αν σκεφτεί κανείς πόσα αριστουργήματα έχουν φάει πόρτα από σοβαρούς εκδοτικούς και πόσοι άξιοι συγγραφείς έμειναν στην αφάνεια, ίσως να αναζητήσει και με το δίκιο του νέους τρόπους.

Τέλος πάντων, αυτά για απόψε. Ευχαριστώ από καρδιάς για την απάντηση, φίλε Νick.

  • Like 1
Link to comment
Mournblade

Posted (edited)

@Alexz, my man, σου το έχω ξαναπει, βγάλε ένα βιβλίο γύρω από τα όσα έχεις μάθει γύρω από την έκδοση, θα γίνει ανάρπαστο. :)

Θα προσθέσω τη δική μου γνώμη εδώ, επισημαίνοντας πως δεν αποτελεί τπτ άλλο πέρα από την προσωπική μου ματιά πάνω στο ζήτημα. Κατ' εμέ ο τρόπος έκδοσης δεν αποτελεί τεκμήριο ποιότητας. Τεκμήριο ποιότητας αποκτά κανείς διανύοντας ολόκληρη την απόσταση' όταν μοχθεί και δουλεύει σκληρά, δίχως το πάθος που σιγοκαίει μέσα του να διυλίζεται με την πάροδο του χρόνου. Γιατί μπορεί και να συμβεί αυτό, ξέρετε. Να γίνει στεγανή η γραφή από αστοχίες μα στο τέλος να της λείπει η φλόγα, γιατί δεν δέχτηκε ανταπόκριση παρά μόνο επικριτικότητα.

Μόνο μια είναι η ασφαλέστερη επιλογή: ο δημιουργός να μη βιαστεί. Να δουλέψει για χρόνια το έργο του. Να του δώσει συναίσθημα και τεχνική, όλα τα απαραίτητα εφόδια. Αν αξίζει, θα βρει πιθανώς τον δρόμο του. Θα λάβει γι' αυτό μια πρόταση συνεργασίας που θα συμφέρει (άπαντες). Αν όχι, σημαίνει πως δεν ήταν ακόμη έτοιμος. 

Υγ: Όσον αφορά το εκδοτικό καθεστώς στην Ελλάδα, την πραγματικότητα δλδ που όλοι αντιμετωπίζουμε, θα προσθέσω επίσης το εξής: Survival of the fittest δε σημαίνει πως επιβιώνει ο πιο δυνατός. Δεν σημαίνει πως επιβιώνει ο πιο έξυπνος. Σημαίνει πως επιβιώνει αυτός που προσαρμόζεται στην αλλαγή. (One that fits into the environment).

 

Edited by Mournblade
  • Like 1
Link to comment
Alexz

Posted

37 minutes ago, Mournblade said:

@Alexz, my man, σου το έχω ξαναπει, βγάλε ένα βιβλίο γύρω από τα όσα έχεις μάθει γύρω από την έκδοση, θα γίνει ανάρπαστο. :)

Προτιμώ να το κάνω για τον χαβαλέ 😁, δεν το σκέφτομαι τόσο επαγγελματικά.

41 minutes ago, Mournblade said:

@Alexz, my man, σου το έχω ξαναπει, βγάλε ένα βιβλίο γύρω από τα όσα έχεις μάθει γύρω από την έκδοση, θα γίνει ανάρπαστο. :)

Θα προσθέσω τη δική μου γνώμη εδώ, επισημαίνοντας πως δεν αποτελεί τπτ άλλο πέρα από την προσωπική μου ματιά πάνω στο ζήτημα. Κατ' εμέ ο τρόπος έκδοσης δεν αποτελεί τεκμήριο ποιότητας. Τεκμήριο ποιότητας αποκτά κανείς διανύοντας ολόκληρη την απόσταση' όταν μοχθεί και δουλεύει σκληρά, δίχως το πάθος που σιγοκαίει μέσα του να διυλίζεται με την πάροδο του χρόνου. Γιατί μπορεί και να συμβεί αυτό, ξέρετε. Να γίνει στεγανή η γραφή από αστοχίες μα στο τέλος να της λείπει η φλόγα, γιατί δεν δέχτηκε ανταπόκριση παρά μόνο επικριτικότητα.

Μόνο μια είναι η ασφαλέστερη επιλογή: ο δημιουργός να μη βιαστεί. Να δουλέψει για χρόνια το έργο του. Να του δώσει συναίσθημα και τεχνική, όλα τα απαραίτητα εφόδια. Αν αξίζει, θα βρει πιθανώς τον δρόμο του. Θα λάβει γι' αυτό μια πρόταση συνεργασίας που θα συμφέρει (άπαντες). Αν όχι, σημαίνει πως δεν ήταν ακόμη έτοιμος. 

Βασικά, όλα αποτελούν προσωπικές απόψεις, όπως και η δική μου τοποθέτηση παραπάνω. Εδώ θέλω να διαφοροποιήσω / προσθέσω πως ο τύπος έκδοσης αποτελεί τεκμήριο ποιότητας ως ένα βαθμό, μιας και στην παραδοσιακή έκδοση συνήθως (και το τονίζω αυτό) θα βρεις πιο καλογραμμένα βιβλία μιας και περνάνε έστω από μια υποτυπώδη διαδικασία διορθώσεων, ανατροφοδότησης, κ.λπ. μιας και έχουν τον μηχανισμό. Στην αυτοέκδοση/συνέκδοση η ποιότητα ποικίλει. Θα συμφωνήσω απόλυτα στα υπόλοιπα που προσθέτες / παραθέτεις.

41 minutes ago, Mournblade said:

Υγ: Όσον αφορά το εκδοτικό καθεστώς στην Ελλάδα, την πραγματικότητα δλδ που όλοι αντιμετωπίζουμε, θα προσθέσω επίσης το εξής: Survival of the fittest δε σημαίνει πως επιβιώνει ο πιο δυνατός. Δεν σημαίνει πως επιβιώνει ο πιο έξυπνος. Σημαίνει πως επιβιώνει αυτός που προσαρμόζεται στην αλλαγή. (One that fits into the environment).

Συμφωνώ, και να προσθέσω ότι όσους έχω δει να ασχολούνται επαγγελματικά με την συγγραφή, έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά.

  • Like 2
Link to comment
Mournblade

Posted (edited)

Όταν λέω τεκμήριο μιλάω σαφώς με απόλυτους όρους, ως αδιάσειστο αποδεικτικό στοιχείο. :) Είναι μια ένδειξη, οκ, σοβαρή ναι, αλλά δεν αποτελεί εξασφάλιση. Δε χρειάζεται νομίζω να αναφερθούμε σε παραδείγματα. Οι απογοητεύσεις ουκ ολίγες, ειδικά σε έργα δημοφιλή. Αν έχουμε δει έργα κι έργα να εκδίδονται φυσιολογικά και να μην το αξίζουν, όμως επειδή προωθήκαν έξυπνα εδραιώθηκαν στη συνείδηση του κοινού και διατέλεσαν εμπορικές επιτυχίες. Αυτό που ήθελα να τονίσω είναι οτι για μένα περισσότερο μετράει πόσο σκληρά δουλεύει κάποιος αλλά και τι ποιότητα φαντασίας διαθέτει, παρά αν πέτυχε την τάδε συμφωνία. 

Edited by Mournblade
  • Like 1
Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..