Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Blood Prince

    Harry Potter

    Δεν έχω διαβάσει κανένα βιβλίο Harry Potter αλλά στο παρόν διάστημα βλέπω την οχταλογία και δεν θα έλεγα πως απευθύνεται μόνο στο παιδικό κοινό ούτε θα την χαρακτήριζα παιδική. Είναι για όλες τις ηλικίες. Για μένα η οχταλογια Harry Potter είναι τόσο παιδική όσο και ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών. Δηλαδή δεν είναι παιδική. Όλες οι ταινίες είναι φοβερές αλλά ξεχώρισα τις δύο πρώτες και την ταινία του 2007 την πέμπτη αν δεν κάνω λάθος The Order of Phoenix.
  3. Σκέφτομαι να το αγοράσω το Γκρίζα Χώρα γιατί ειμαι λάτρης της Σκανδιναβικής Μυθολογίας αλλά δεν διαβάζω τα πιο πάνω σχόλια μην φάω spoiler. 😝
  4. Yesterday
  5. Σμιθ & Ντανσανυ εχω απο Τερρα Νοβα & Αιολο, ε αν κάποια στιγμη βρω κ' απο Ωρορα, δεν θα με χαλασει (με μια πρωτη ματια διαπιστώνω οτι τα ωρορακια πραγματι περιεχουν ιστοριες που δεν βρίσκονται αλλου - για Σμιθ τουλαχιστον ειμαι βεβαιος, για Ντανσανυ θα πρεπει να το ψαξω παραπανω).
  6. Για τις Ωρόρες δεν χρειάζεται να ανησυχείς. Μετέφρασαν την Αψιμαχία του Κλίφορντ Σάιμακ σε ν. 5 και ν. 59. Και μία φορά ok, είναι αρκετή χαχα! Για Τέρρα Νόβα δες εδώ. Αμφότερα αν τα βρεις πάρτα, καλά είναι
  7. Οοο, θενξ ε λοτ (βασικα θελω να τσεκαρω ποσες ιστοριες δεν υπαρχουν σε αλλες Ωρορες & Τερρα Νοβες και, συνεπακολουθα, αν αξιζει να αναζητησω τα συγκεκριμενα τομιδια)
  8. ''Ιστορίες του Μεγάλου Ονειρευτή'' ν. 75: Ο ερχομός της θάλασσας, Ένας θρύλος της αυγής, Ο χρόνος και οι θεοί, Η νύμφη του κενταύρου, Η αναζήτηση των δακρύων της βασίλισσας, Ο θησαυρός των Γκίμπελιν, Πως ο εχθρός μπήκε στη Θλουνράνα, Ο κρύσταλλος του αυτοκράτορα, Η τρομερή ιστορία του Θάγκομπριντ, Το όνειρο του βασιλιά Κάρνα Βούτρα, Ο θάνατος κι ο Οδυσσέας, Η λεηλασία της Μπομπασάρνα, Τσου Μπου και Σιμίς, Πιθανή περιπέτεια τριών γραμματισμένων, Οι άφρονες προσευχές του Πόμπο του ειδωλολάτρη, Ο εργάτης, Ο προσκεκλημένος, Ο χασισοπότης, Νωθρές ημέρες στο ποταμό Γιαν. ''Ιστορίες του Μελαγχολικού Ερημίτη'' ν. 76: Η μαγεία της Ουλούα, Η μητέρα των βατράχων, Μία νύχτα στη Μαλνεάντ, Φόνος στη τέταρτη διάσταση, Η λευκή προφήτισσα, Αναζητώντας το Γκαζόλμπα, Η μαρτυρία του Αθαμαούς, Ο κύριος των καβουριών, Σαδαστώρ, Ένα κρασί από την Ατλαντίδα.
  9. Naroualis

    Συγγραφικοί στόχοι 2020

    α) Το ψευδοαραβικό έπρεπε να 'ναι στους alpha-readers το Πάσχα. Χα. Ακόμα παλεύω το τρίτο από τα εννέα μέρη. Αλλάτουλάχιστον τσουλάει. β) Οι διορθώσεις στα Ξέφτια της Πλέξης μένουν στην αναμονή, για άλλη μια φορά γ) Η σπονδυλωτή αφήγηση τρόμου, στον πραγματικό κόσμο, στην Ελλάδα ανά τους αιώνες μπαίνει σε αναμονή, λόγω του ψευδοαραβικού. δ) Έναν Κόμπες ακόμα ή τους πρώτους τρεις από εκδότη, κανονικά και με τον νόμο, μεγάλος καημός, δεν ξέρω αν θα τον δούμε τελικά. ε) Δευτερεύοντα σε προτεραιότητα project μπαίνουν όχι σε αναμονή, αλλά σε πάγο κανονικό, λόγω του ψευδοαραβικού. Εν τω μεταξύ, έγραψα: α) ένα διήγημα για μια ανθολογία στην οποία με κάλεσαν. Αναμένουμε την ανακοίνωση της έκδοσης για να δώσω περισσότερες λεπτομέρειες. β) ένα διήγημα για το writing callenge της Nyctophilia. Τίτλος "Για Δέσιμο". Βγήκε το e-book, δωρεάν, κατεβάζετε από εδώ. γ) ένα διήγημα τρόμου στα αγγλικά, τίτλος "Doctor's Orders". Δεν τα κατάφερε εκεί που το είχα στείλει. δ) ένα δεύτερο διήγημα στα αγγλικά, αυτή τη φορά dark fantasy, με τίτλο "Through lichen-ridden boulders". Ούτε αυτό τα κατάφερε. ε) και έγραψα και το Game Nostalgic.
  10. Ιρμάντα

    Σε ποιό πρόσωπο αφηγείστε;

    1. Καλώς όρισες στο φόρουμ Κωνσταντίνα. 2. Παρακαλώ αν μπορείς να γράφεις με μικρά στις αναρτήσεις σου. 3. Αναφορικά με το ερώτημά σου θα προτείνω κάποιες τεχνικές: γράψε σε τρίτο πρόσωπο, άλλαξε ονόματα και τοπωνύμια, αν μπορείς άλλαξε και εποχή και προσπάθησε να "παίξεις" με τη σειρά των γεγονότων. Επίσης πρόσθεσε πλαστά επεισόδια που να ταιριάζουν στο κλίμα της ιστορίας σου και πάνω από όλα, απέφυγε τη διδακτική. Άφησε την ιστορία να μιλήσει από μόνη της, χωρίς να την πιέσεις. Να σε ενδιαφέρει η ιστορία αυτή καθαυτή και όχι το μήνυμα που θέλεις να περάσεις.
  11. Solonor

    Σε ποιό πρόσωπο αφηγείστε;

    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ
  12. Μηπως θα μπορουσε καποιος να ποσταρει τους τιτλους των διηγηματων που περιεχονται στους τομους 75 & 76 (Ντανσανυ & Σμιθ, αντιστοιχα)? Ευχαριστω!
  13. WILLIAM

    Συγγραφικοί στόχοι 2020

    Καβαλήσαμε τη μέση του έτους και πήραμε την κατηφόρα στην άλλη πλευρά. Τι γράψατε ως εδώ; Τι θα γράψετε; Πως τα πάτε με τους στόχους σας; Οι δικοί μου έχουν ως εξής: 1. Πολικός Σταθμός 44, μια γρήγορη περιπέτεια στον πολικό κύκλο, (50%) 2. Polar Station 44, η μετάφραση του από πάνω στα Αγγλικά, (50%) 3. Ένα αστυνομικό σε συνέχειες με την σκέψη να γίνει μια σειρά, (υπάρχει μια σκέψη για φαντασίας αντί αυτού) θα γίνει και φαντασίας ή οποία θα προηγηθεί , το αστυνομικό μετά (σχεδιάζεται το φαντασίας) 4. Μετάφραση του τρία στα Αγγλικά για δοκιμή στο Άμαζον.(ως άνω) 5. Ένα ιστορικό δοκίμιο πάνω σε καμπές όπου θα μπορούσε να είχε αλλάξει η ιστορία. - ολοκληρώθηκε 6. Ένα διήγημα φαντασίας - ολοκληρώθηκε 7. Έναν αριθμό ποιητικών έργων (γράφηκαν περισσότερα από ότι υπολόγιζα) 8. Μια συνεργασία με άλλους συγγραφείς σε μια ανθολογία. (καταπώς φαίνεται ακυρώθηκε) 9. Μετατροπή καταλλήλως στο Δάκρυ για να πάει στο Άμαζον θα γίνει δύο βιβλία και θα ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα και μετά το φαντασίας που αναφέρθηκε στο 3. Το πρώτο βιβλίο εκδόθηκε και μεταφράζεται στα Αγγλικά. Επιμελούμαι το δεύτερο. 10. Μετάφραση αυτού στα Αγγλικά (25%) 11. Συγγραφή ενός σεναρίου με δικαστική υπόθεση (30%) 12. Μετάφραση αυτού στα Αγγλικά (30%) 13. Μια μελέτη πάνω στον τύπο των ιδιωτικών συμφωνητικών - ολοκληρώθηκε 14. Ένα αστυνομικό διήγημα (ολοκληρώθηκε) 15. Νέα Προσθήκη:Επιμελούμαι ένα δράσης για να εκδοθεί στο smashwords τώρα το καλοκαίρι, Αυτά από εμένα, πως τα πάτε εσείς;
  14. WILLIAM

    Σε ποιό πρόσωπο αφηγείστε;

    Υπάρχουν στοιχεία στην ιστορία που να υποδεικνύουν εσένα σαν πρόσωπο;
  15. Ο Τομ Χάζαρντ έχει ένα επικίνδυνο μυστικό. Μπορεί να μοιάζει με έναν συνηθισμένο άντρα σαράντα ενός ετών, αλλά, εξαιτίας μιας σπάνιας πάθησης, κουβαλάει πολλούς αιώνες στην πλάτη του. Από την ελισαβετιανή Αγγλία μέχρι το Παρίσι της εποχής της τζαζ και από τη Νέα Υόρκη μέχρι τις νότιες θάλασσες, ο Τομ έχει δει πολλά. Αυτό που λαχταράει τώρα είναι μια κανονική ζωή. Αλλάζοντας διαρκώς ταυτότητα για να επιβιώσει, έχει κατασκευάσει την τέλεια βιτρίνα – εργάζεται ως καθηγητής Ιστορίας σε ένα γυμνάσιο του Λονδίνου, όπου μπορεί ελεύθερα να μιλάει στους μαθητές του για πολέμους και κυνήγια μαγισσών. Εκεί θα προσπαθήσει να δαμάσει το παρελθόν που τον καταδιώκει σε απόσταση αναπνοής. Το μόνο που δεν πρέπει να κάνει ο Τομ είναι να ερωτευτεί. Το Πώς να σταματήσεις τον χρόνο είναι ένα βιβλίο για την απώλεια αλλά και για την ανακάλυψη του εαυτού, ένα βιβλίο για το αναπότρεπτο της αλλαγής και για τις ζωές που θα χρειαστεί να ζήσεις μέχρι να μάθεις να ζεις αληθινά. Τίτλος: Πώς να σταματήσεις τον χρόνο (How to Stop Time) Συγγραφέας: Matt Haig Εκδόσεις: Πατάκη Μεταφράστρια: Ουρανία Παπακωνσταντοπούλου Σελίδες: 432 Τιμή: 18,80-10%=16,92€ Είδος: Φαντασία, Επιστημονική φαντασία
  16. kvnstantina

    Σε ποιό πρόσωπο αφηγείστε;

    ΓΡΑΦΩ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ ΖΩΗΣ..ΘΕΛΩ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΜΕΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΧΤΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΑΛΛΩΝ ΙΣΩΣ...ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΘΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩ ΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ,ΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ..ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΩ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΚΤΕΘΩ????
  17. Last week
  18. Κλισέ. Συνήθεια ή ανάγκη; Οι συγγραφείς πρέπει να αποφεύγουμε τα κλισέ. Οι καλλιτέχνες επίσης. Οι δημιουργοί γενικότερα. Ο δημιουργός πρέπει να επιδιώκει την πρωτοτυπία. Κανείς δεν θέλει να διαβάσει πράγματα που έχει διαβάσει σε εκατό άλλα βιβλία. Όσο καλά και αν τα γράψουμε. Ισχύει ωστόσο, επίσης, πως δεν υπάρχει πλέον παρθενογένεση στην τέχνη. Ή, αν υπάρχει, απαντάται σπάνια. Πότε λοιπόν έχουμε ένα κλισέ; Πότε πρέπει να αποφεύγουμε τα κλισέ; Είναι δυνατόν, είναι επιθυμητό, είναι απαραίτητο να τα αποφύγουμε; Κλισέ: ένα στερεοτυπικά επαναλαμβανόμενο μοτίβο. Κάποιες φορές, κλισέ αποτελούν και οι στερεοτυπικές «πληρωμένες» ατάκες που ο αναγνώστης αισθάνεται ότι μαντεύει. Συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σε έναν ήρωα μπορεί επίσης να αποτελούν κλισέ. Συγκεκριμένου είδους ανατροπές που ο αναγνώστης μυρίζεται ότι έρχονται δυο με τρία κεφάλαια πριν εμφανιστούν. Παρακάτω παραθέτουμε 11 περιπτώσεις στερεοτυπικών μοτίβων που σίγουρα έχουμε συναντήσει ως αναγνώστες ή χρησιμοποιήσει ως συγγραφείς. 1. Το κλισέ της σταχτοπούτας. Όταν ο ήρωας ή η ηρωίδα ευνοείται από ένα ξαφνικό γύρισμα της τύχης που τον τινάζει από τα τάρταρα στους επτά ουρανούς. Το κλισέ της σταχτοπούτας αφορά επίσης στην ελάχιστη προσπάθεια από μέρους του ήρωα, προκειμένου να αποκτηθεί η συγκεκριμένη εύνοια. Δηλαδή η τύχη του δεν έρχεται τόσο ως ανταμοιβή, όσο ως συγκυρία. 2. Το κλισέ του ορφανού. Εδώ, ο ήρωας αγνοεί το παρελθόν του, ή έχει εσφαλμένη εντύπωση για αυτό. 3. Το κλισέ των μικρών χεριών που πρέπει να δουλεύουν, ενώ τα μεγάλα μάτια είναι στραμμένα αλλού. Μην γελάσετε, ο Τόλκιν το έγραψε αυτό. Ένας μικρός (κοντός, αδύναμος, όχι ευφυής, εν τέλει όχι σπουδαιοφανής ήρωας) σώζει τον κόσμο. Κάποιος που μπορεί να ήταν περίγελος στο χωριό, ο λιγότερο ικανός κυνηγός, ο λιγότερο γοητευτικός στις παρέες, ο πιο αδύναμος στη μονομαχία, βρίσκεται ξάφνου με τη μοίρα όλων στις πλάτες του. 4. Το κλισέ του αυστηρού πλην δίκαιου δασκάλου ή εκπαιδευτή ή συμβουλάτορα. Πρήζει τον μαθητή ή εκπαιδευόμενο ή νεοσύλλεκτο για το καλό του, αν και κατά βάθος τον σέβεται. Ή εξαναγκάζεται, στην πορεία της ιστορίας, να τον σεβαστεί. 5. Το κλισέ του πιστού και αφοσιωμένου φίλου/υπηρέτη. Ο ήρωας έχει κάποιον έμπιστο που σε κάθε περίπτωση του παραστέκεται. Μπορεί να είναι ο υπηρέτης του, σαν τον Σάντσο Πάντσα ή το Σαμ Γκάμγκη, μπορεί να είναι φίλος του, μπορεί να είναι συγγενής του. Είναι το πρόσωπο όπου ο ήρωας θα εμπιστευτεί όλα του τα μυστικά, είναι το πρόσωπο που θα μεσολαβήσει για να έρθει ο ήρωας σε επικοινωνία με την καλή του, είναι το πρόσωπο που θα θυσιάσει τον εαυτό του, ενδεχομένως, για χάρη της ευτυχίας του ήρωα ή της επιτυχίας της αποστολής. 6. Το κλισέ του μετανοημένου προδότη. Ναι, παντού υπάρχει. Ένας προδότης, ή πάντως παραδόπιστος τύπος που μπορεί να τα φέρει έτσι η τύχη ώστε να σώσει, τελικά, την κατάσταση. Μπορεί και άθελά του. 7. Το κλισέ του μοιραίου έρωτα. Μπορεί να πρόκειται για μία σχέση που ξεκινά σε κάποια βάση υπολογισμού, τουλάχιστον από το ένα μέλος. Και καταλήγει σε σφοδρό πάθος και πλήρη μεταστροφή του αμφιλεγόμενου προσώπου. Συνήθως σε αυτή την κατηγορία απαντώνται γυναικείοι χαρακτήρες που κάποιοι κακοί τις έχουν βάλει να ξελογιάσουν τον τίμιο ήρωα. Και κάπου στην πορεία, καταλήγουν οι ίδιες ξελογιασμένες. 8. Το κλισέ του σκληροπυρηνικού άντρα ή της σκληροπυρηνικής γυναίκας. Ο ήρωας που τα μπορεί όλα, ή που έχει υπερβολικά πολλά χαρίσματα και τίποτα δεν μπορεί να τον καταβάλει. Η αδάμαστη ηρωίδα που, συνήθως υπερβαίνοντας τις προκαταλήψεις της κοινωνίας όπου μεγάλωσε, καταφέρνει να φέρει εις πέρας την αποστολή πιο αποτελεσματικά από οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο. Συνήθως οι σκληροί αυτοί χαρακτήρες γίνονται γοητευτικότεροι τις στιγμές που εκφράζεται η αδυναμία και η τρυφερότητά τους για ένα παιδί, έναν ηλικιωμένο, ένα ζώο, έναν εραστή/ ερωμένη. 9. Το κλισέ της αποκοπής. Όταν ένας ήρωας ή μία ηρωίδα αισθάνεται ότι χάνει οποιονδήποτε δεσμό με την παλιά του/της ζωή, είναι βέβαιο πως τον/ την περιμένει μία εξαιρετικής σημασίας αλλαγή ή μετάβαση. 10. Το κλισέ των χαμένων συγγενών. (Βλέπε επίσης: παρ. 2) Όταν ένας ήρωας αποκαλύπτεται πως είναι ο χαμένος γιος, αδελφός, εξάδελφος του εχθρού του (συχνά) ή του βασιλιά (ακόμη συχνότερα.) Εδώ υπάγονται και περιπτώσεις απαγορευμένων ερώτων μεταξύ συγγενών, πατροκτονιών, αδελφοκτονιών, εγκλημάτων γενικότερα που διαπράχθηκαν αγνοώντας την πραγματική ταυτότητα ενός ατόμου. 11. Το κλισέ του αμαρτωλού παρελθόντος. Ο ήρωας είναι μυστηριώδης, απροσπέλαστος, έχει γυρίσει τον κόσμο και έχει διαπράξει κάθε αμαρτία. Μπορεί να μην μάθουμε τι ακριβώς τον βαραίνει, μέχρι την εντυπωσιακή αποκάλυψη του τέλους. Μπορεί να μην έρθει ποτέ αυτή η αποκάλυψη και ο ήρωάς μας να παραμείνει μυστήριο (μέχρι το sequel τουλάχιστον). Ωστόσο, είτε μάθουμε το παρελθόν του είτε όχι, το βάρος των πεπραγμένων του τού χαρίζει μοναδική γοητεία. Θα παρατηρήσετε πως τα παραπάνω κλισέ είναι δυνατόν να απαντώνται ταυτόχρονα. Ένα χαμένο ορφανό που μεγάλωσε με το έλεος ή/ και τη χλεύη των συγχωριανών του, μπορεί να αποδειχτεί ξάφνου ο μοναδικός απόγονος της χαμένης γενιάς των βασιλιάδων και να υποχρεωθεί να σώσει τον κόσμο. Ένας φυγάς με βεβαρημένο παρελθόν μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά στοργικός πατέρας για κάποιο ανυπεράσπιστο παιδί. Ο ίδιος μπορεί λίγο αργότερα να παίξει το ρόλο του μετανοημένου προδότη, και ούτω καθ' εξής. Αν το ψάξουμε σε βάθος θα βρεθούμε αντιμέτωποι με άπειρες παραλλαγές αυτών στων στερεοτύπων. Υπάρχουν παντού, τα χρησιμοποιούμε όλοι, μοιάζουν συνυφασμένα με τον τρόπο που σκεφτόμαστε ή που δημιουργούμε. Αν το καλοσκεφτούμε, όλα αυτά τα στερεοτυπικά μοτίβα των οποίων την έκβαση μας είναι πλέον τόσο εύκολο να ανιχνεύσουμε, υπήρξαν κάποτε πρωτότυπες ιδέες. Ο Οιδίποδας πάλεψε να αποφύγει την επαλήθευση μιας προφητείας και, παλεύοντας, το μόνο που κατάφερε ήταν να την εκπληρώσει. Μπορεί τώρα να φαντάζει κλισέ, αλλά την εποχή του Σοφοκλή αυτού του είδους ο μηχανισμός λειτουργούσε. Όλα τα κλισέ υπήρξαν κάποτε πρωτότυπες ιδέες και μάλιστα τόσο καλές και αποτελεσματικές, ώστε οι μυθιστοριογράφοι και οι θεατρικοί συγγραφείς να επανέρχονται και να τις αναπλάθουν για αιώνες. Το ζητούμενο λοιπόν με τα κλισέ δεν είναι να τα αποφύγουμε, ή πάντως, τα κλισέ δεν απαγορεύονται δια ροπάλου. Τα κλισέ, αν και εφόσον λειτουργούν μέσα στην ιστορία μας και εξυπηρετούν την έκβασή της, πρέπει να δουλεύονται με μεγάλη προσοχή, όχι για να μην ανιχνευθούν, αλλά για να μην κουράσουν. Κάθε φορά που αισθάνεστε ότι είναι απαραίτητο να καταφύγετε σε ένα κλισέ προσπαθήστε να το επεξεργαστείτε με φρέσκια ματιά. Προσπαθήστε να παίξετε με τις γωνίες αφήγησης, προσπαθήστε να αλλάξετε τους ρόλους μέσα στην ιστορία σας. Αν, για παράδειγμα, ένας ήρωας ξεκινάει με τον υπηρέτη του για μία αποστολή, προσπαθήστε να παίξετε με τους ρόλους και τις λειτουργίες του κάθε ενός από τους χαρακτήρες. Δείτε αν ο πρωταγωνιστής μπορεί να λειτουργήσει ως υπηρέτης του υπηρέτη. Δείτε αν ο υπηρέτης μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα ως εκπαιδευτής του ήρωα. Δείτε αν, όχι ο ήρωας, αλλά ο υπηρέτης, μπορεί να αποδειχτεί τελικά ο χαμένος αδελφός του βασιλιά. Προσπαθήστε να αντιμετωπίσετε το κάθε πρόσωπο και την κάθε λειτουργία ως ξεχωριστές ψηφίδες και δοκιμάστε να τις συνταιριάξετε με κάθε δυνατό συνδυασμό. Ας δούμε μερικά ακόμη παραδείγματα, βασισμένα στα κλισέ που ήδη αναφέραμε: 1. Το κλισέ της σταχτοπούτας. Ο ήρωας ευνοείται από ένα ξαφνικό γύρισμα της τύχης. Αλλά στο τέλος αποδεικνύεται πως η κατάσταση στην οποία καταλήγει είναι πολύ χειρότερη από την προηγούμενη ζωή του. Αν η Σταχτοπούτα παντρευόταν έναν τυραννικό πρίγκιπα, εκατό φορές πιο βάναυσο από τη μητριά της; Αν το παλικάρι που κερδίζει ένα ταξίδι, ή ένα μαγικό εισιτήριο, ή τις τρεις επιθυμίες του λυχναριού, βρίσκεται τελικά να αποτελεί πειραματόζωο κάποιου κακεντρεχούς επιστήμονα ή μάγου που «έστησε» επί σκοπού την ξαφνική εύνοια της τύχης; Οι περιπτώσεις είναι άπειρες. 2. Το κλισέ του ορφανού. Νομίζει πως είναι ορφανό, καθώς προχωράει η ιστορία είμαστε πεπεισμένοι πως όχι μονάχα δεν είναι, αλλά μάλλον κρατάει από σπουδαίο τζάκι. Τελικά αποδεικνύεται πως όσα πίστευε για τον εαυτό του, η αρχική του δηλαδή εντύπωση για τη ζωή του, ήταν εντελώς αληθής και η πλάνη ήταν απλώς η ενδιάμεση ελπίδα. Το ορφανό επιστρέφει στην πρώτερή του ορφάνια. 3. Το κλισέ του «μικρού» ήρωα. Μπορεί να μην τα καταφέρει και μάλιστα για τους υπαρκτούς λόγους που φάνταζαν αποτρεπτικοί από μιας αρχής. Είναι πολύ κοντός, πολύ ανώριμος, πολύ αδέξιος, πολύ αδύναμος. Δεν τα κατάφερε να ανεβεί στο Βουνό του Χαμού. 4. Το κλισέ του αυστηρού δάσκαλου. Μπορεί να πρόκειται για έναν αφάνταστα κομπλεξικό γαλονά ή ξερόλα που όχι μονάχα να μην σεβαστεί ποτέ τον μαθητή ή εκπαιδευόμενο, αλλά να τον βλάψει επί σκοπού. 5. Το κλισέ του υπηρέτη ή του αφοσιωμένου φίλου. Εδώ, όπως ήδη είπαμε, μπορείτε να παίξετε με εναλλαγή των ρόλων ή της δυναμικής μεταξύ των προσώπων. 6. Το κλισέ του μετανοημένου προδότη. Δεν μετανιώνει αληθινά. Ή δεν ήταν ποτέ αληθινός προδότης. Ή παραμένει προδότης. Ή, σώσει δεν σώσει την κατάσταση, ο σκοπός του αποδεικνύεται εντελώς διαφορετικός από αυτόν που υποθέταμε, είτε όταν τον θεωρούσαμε προδότη, είτε όταν τον θεωρούσαμε μετανοημένο προδότη. 7. Μοιραίος έρωτας. Εντάξει, είναι κάπως παλιομοδίτικο. Καλύτερα να επιλέξετε κάποιου άλλου είδους παγίδα για τον ήρωά σας. 8. Σκληρός άντρας/ σκληρή γυναίκα. Αν μπορείτε να τους αποφύγετε είναι καλό, γιατί και οι δύο έχουν έναν χαρακτήρα υπερβολικό. Αν πρέπει οπωσδήποτε να εισάγετε έναν τόσο σκληροτράχηλο τύπο στην ιστορία σας φροντίστε να επιδεικνύετε με μέτρο την υπεροχή του, ή τη σκληρότητά του, ή το δυναμισμό του. Φροντίστε να κάνει λάθη και οι όποιες αδυναμίες του να μην επικεντρώνονται σε ένα μόνο πρόσωπο ή ζώο ή πάθος. 9. Το κλισέ της αποκοπής. Δεν είναι απαραίτητο να χάνει ο ήρωας ή η ηρωίδα την παλιά του ζωή προκειμένου να πραγματωθεί μία μετάβαση. Προσπαθήστε να δείτε αν μπορείτε να το κάνετε χωρίς καμία απολύτως αποσύνδεση. Εξωθείστε τον ήρωα ή την ηρωίδα σας να εγκαταλείψει τα εγκόσμια χωρίς να τον έχει εγκαταλείψει προηγουμένως το έτερον ήμισυ, για παράδειγμα. 10. Χαμένοι συγγενείς. Μην το χρησιμοποιήσετε αν μπορείτε να το αποφύγετε. Αν όχι, φροντίστε ο αναγνώστης να διαισθανθεί ότι ο ήρωάς σας είναι γιος του βασιλιά, αλλά να αποδειχτεί στο τέλος γιος του παραγιού του βασιλιά, για παράδειγμα. Χρησιμοποιήστε το κλισέ δηλαδή και πρωτοτυπήστε "αποπροσανατολίζοντας" ελαφρώς τον αναγνώστη. 11. Αμαρτωλό παρελθόν. Δοκιμάστε να δείτε αν ο ήρωάς σας, σκοτεινός, μυστηριώδης, μπορεί να σταθεί ως ένας ασήμαντος και κοινός άνθρωπος που «πουλάει» σκόπιμα προς τα έξω μία διαφορετική εικόνα. Αν και, κατά τη γνώμη μου, το αμαρτωλό παρελθόν είναι ένα μοτίβο με ανεξάντλητο δυναμικό. Ένας εύστροφος συγγραφέας μπορεί να πρωτοτυπήσει χρησιμοποιώντας αυτούσιο το συγκεκριμένο κλισέ. Τα παραδείγματα αυτά δεν καλύπτουν ούτε κατά προσέγγιση τις πιθανές περιπτώσεις. Στόχο έχουν να αποτελέσουν ένα ερέθισμα, ώστε να αρχίσει ο νους να πειραματίζεται με λιγότερο γνωστά μονοπάτια. Προσωπικά, έχω χρησιμοποιήσει άπειρα κλισέ στις ιστορίες μου και πιστεύω πως είναι πραγματικά δύσκολο να τα αποφύγει κάποιος ολοκληρωτικά. Κάποια από αυτά τα μοτίβα μπορεί μάλιστα να γίνουν πολύ χρήσιμα εργαλεία στα χέρια μας, συνιστά δε πρόκληση να μπορέσουμε να χειριστούμε τα γνωστά στερεότυπα με άγνωστο τρόπο.
  19. BladeRunner

    50 Βιβλία για το 2020

    Ο σκύλος μου ο ηλίθιος Τον Φεβρουάριο του 2013 διάβασα το πραγματικά εξαιρετικό "Ρώτα τον άνεμο" και αναρωτιόμουνα πότε θα ξαναδιάβαζα κάποιο άλλο βιβλίο του Τζον Φάντε, από τη στιγμή που το "Μπαντίνι" είναι τόσα χρόνια εξαντλημένο και δεν το έχω πετύχει πουθενά. Μέχρι που οι εκδόσεις Δώμα μας έκαναν τη χάρη και έφεραν στην Ελλάδα τη συγκεκριμένη νουβέλα, δημιουργώντας έτσι την ελπίδα ώστε να δούμε και άλλα βιβλία του υπέροχου αυτού συγγραφέα στα ελληνικά. Λοιπόν, ειλικρινά απόλαυσα την κάθε σελίδα, την κάθε πρόταση από τούτη τη νουβέλα. Ήταν ό,τι χρειαζόταν για να περάσω ευχάριστα την ώρα μου, διαβάζοντας μια γλυκόπικρη κωμωδία χαρακτήρων, που κρύβει πολλά μηνύματα μέσα στην φαινομενική απλότητά της. Ο Χένρι Μολίσε είναι ένας μεσήλικας συγγραφέας, που αισθάνεται και είναι ξοφλημένος, από τη στιγμή που τα βιβλία του δεν πουλάνε και τα σενάριά του απορρίπτονται. Επίσης, νιώθει ότι έχει μια γυναίκα που δεν τον καταλαβαίνει, ενώ τα τέσσερα ενήλικα βλαστάρια του τον περιφρονούν, ενώ ετοιμάζονται να εγκαταλείψουν την πατρική εστία για να κάνουν τη ζωή τους. Νιώθει (και μάλλον έτσι είναι) ότι όλα πάνε στραβά. Μέχρι που ένας τεράστιος και κάπως εκκεντρικός σκύλος εγκαθίσταται με το ζόρι στο σπιτικό του και κάνει του κεφαλιού του. Μήπως έτσι θα δει με άλλο μάτι τη ζωή; Μου άρεσε πολύ η απλή μα ζωντανή και ρεαλιστική γραφή του Φάντε, με τους φυσικούς διαλόγους, το χιούμορ και την υποδόρια σάτιρα. Επίσης βρήκα την ατμόσφαιρα υπέροχη και ως επί το πλείστον ευχάριστη. Ίσως τούτη η νουβέλα να μην είναι για όλα τα γούστα, τόσο σαν γραφή όσο και σαν θεματολογία μπορεί να μην ικανοποιήσει τους πάντες, προσωπικά όμως την απόλαυσα στον απόλυτο βαθμό, από τη μια ήθελα να τη διαβάσω μονορούφι και από την άλλη δεν ήθελα να τελειώσει τόσο γρήγορα (δεν γινόταν αλλιώς, όμως, την τελείωσα υπερβολικά γρήγορα). Προτείνεται για μια ευχάριστη απογευματινή ανάγνωση εν μέσω θέρους. -Ιούλιος 101. Άντονι Χόροβιτς - "Η ποινή είναι θάνατος" (σελ. 378). 8.5/10 102. Πάκο Ιγκνάσιο Τάιμπο ΙΙ - "Προσκλητήριο ηρώων" (σελ. 165). 8/10 103. Τζον Φάντε - "Ο σκύλος μου ο ηλίθιος" (σελ. 171). 9/10
  20. ablemonous

    ablemonous

    Μυθιστόρημα εναλλακτικής ιστορίας

    1. WILLIAM

      WILLIAM

      Σε ποια εποχή;

  21. Διάβασα την συλλογή ''Η Αμάντα και ο Εξωγήινος''. Είχα διαβάσει κάποιες λίγες ιστορίες του σε Ωρόρα και άλλες ανθολογίες. Και τον πρώτο τόμο από τους Θρύλους που επιμελήθηκε. Δικό του όμως πρώτη φορά, και είπα να ξεκινήσω με διηγήματα του. Στο ομότιτλο βλέπουμε ένα έφηβο κορίτσι που εντοπίζει καταζητούμενο εξωγήινο. Αγνοώντας τον φοβερό κίνδυνο που αντιπροσωπεύει θα τον πάρει σπίτι της οπότε και θα βάλει την πανουργία της να δουλέψει. Μικρό και κυνικό, έχει κυκλοφορήσει και σε τεύχος του περιοδικού ''Απαγορευμένος Πλανήτης''. Το ''Όταν πήγαμε να δούμε το τέλος του κόσμου'' ήταν το πιο αδύναμο και έχει να κάνει με αυτό ακριβώς που λέει ο τίτλος. Μαρτυρίες ανθρώπων που το παρακολούθησαν μέσω εταιρίας που ειδικεύεται στη συγκεκριμένη...ατραξιόν. Το καλύτερο για το τέλος με το ''Γεννιόμαστε με τους νεκρούς''. Σ' ένα ακαθόριστα κοντινό μέλλον οι νεκροί έχουν την δυνατότητα να συνυπάρχουν με τους ζωντανούς. Όχι τόσο σαν ζόμπι αν και φέρουν κάποια λίγα σχετικά χαρακτηριστικά, όσο σε παράλληλο πεδίο. Έχουν πάρε- δώσε με αυτούς που άφησαν πίσω, αλλά προτιμούν την νέα τάξη πραγμάτων. Τι γίνεται όμως αν οι ζώντες δεν θέλουν να την αποδεχτούν; Ως που μπορούν να φτάσουν για να ξανασμίξουν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα; Το τίμημα ενδεχομένως να είναι βαρύ. Καλή ήταν, ωραία. Όχι κάτι το τρομερό, πέρασα όμως καλά. Θα κοιτάξω κάποια στιγμή να διαβάσω και ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά του.
  22. Spark

    Dark (2017, 2019-2020)

    Έχω δει κάποιες σειρές επιστημονικής φαντασίας που πραγματεύονται το ταξίδι στο χρόνο, αλλά, για κάποιο λόγο ποτέ δεν ασχολήθηκα με την σειρά Dark, το trailer δεν μου έκανε εξαρχής κάποιο "κλικ" ίσως γιατί περίμενα να δω σε αυτό έντονα στοιχεία sci-fi, το στοιχείο του μυστήριου είναι αυτό που επικρατεί. Διάβασα πολύ καλά σχόλια στο διαδίκτυο αλλά και εδώ στο φόρουμ και είπα να κάτσω να την παρακολουθήσω. Τελείωσα την πρώτη σεζόν, ποιες είναι οι εντυπώσεις μου; Σίγουρα θετικές, εξαιρετικές ερμηνείες, τρομερή η ομοιότητα μεταξύ των χαρακτήρων του παρόντος και του παρελθόντος, περίπλοκες προσωπικές σχέσεις, σκοτεινή ιστορία, πολύ έντονο το στοιχείο του μυστηρίου και το στοιχείο επ. φαντασίας είναι παρόν, απλά, μέχρι να αποκαλυφθεί θα πρέπει ίσως να δείτε περίπου τα 2/3 του πρώτου κύκλου της σειράς. Η σειρά, σίγουρα δεν είναι η πιο εύκολη στο να την κατανοήσει κάποιος και ο λόγος είναι -κατά την γνώμη μου- ότι έχει πολλούς χαρακτήρες-ονόματα και επίσης, πολύ συχνά από το παρόν πετάγεται στο παρελθόν και το αντίστροφο και όλο αυτό δημιουργεί κάποια σύγχυση. Προσωπικά, όταν τελείωσα την πρώτη σεζόν, είδα στο youtube μία επεξήγηση της πρώτης σεζόν για να ξεκαθαρίσω τα οικογενειακά δέντρα των χαρακτήρων ή οτιδήποτε άλλο μου διέφυγε. Αν είναι κάποιος λάτρης της επιστημονικής φαντασίας αλλά και του μυστηρίου σίγουρα αξίζει να την παρακολουθήσει.
  23. Zaratoth

    Zaratoth

    Ένα ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ντοκυμαντέρ για το καλύτερο(™) είδος sci-fi εκεί έξω.

     

  24. BladeRunner

    50 Βιβλία για το 2020

    Προσκλητήριο ηρώων. Σχόλιο εδώ: Λατινοαμερικάνικη λογοτεχνία -Ιούλιος 101. Άντονι Χόροβιτς - "Η ποινή είναι θάνατος" (σελ. 378). 8.5/10 102. Πάκο Ιγκνάσιο Τάιμπο ΙΙ - "Προσκλητήριο ηρώων" (σελ. 165). 8/10
  25. Πάκο Ιγκνάσιο Τάιμπο ΙΙ - Προσκλητήριο ηρώων (Héroes Convocados, 1982) Ενδέκατο βιβλίο του αγαπημένου Πάκο Ιγκνάσιο Τάιμπο ΙΙ που διαβάζω και δηλώνω ξανά αρκούντως ικανοποιημένος, ειδικά από το στιλ γραφής και τον τρόπο σκέψης του. Μου έλειψαν πολύ η τρέλα του και ο ιδιαίτερος τρόπος να παρουσιάζει πρόσωπα και καταστάσεις, μιας και τελευταία φορά που διάβασα βιβλίο του ήταν τον Ιούνιο του 2017, όταν απόλαυσα το εξαιρετικό "Περαστικός". Τούτο το βιβλίο έχει μια πολύ ιδιαίτερη και πολύ περίεργη δομή, που αρχικά μπορεί να παραξενέψει τους αναγνώστες (ακόμα και αυτούς που έχουν συνηθίσει τον τρόπο σκέψης του Τάιμπο ΙΙ), όμως όσο γυρίζουν οι σελίδες, τόσο πιο εθιστικό και ενδιαφέρον γίνεται. Δεν ξέρω, η όλη φαντασία του συγγραφέα, οι εικόνες, οι περιγραφές καταστάσεων, οι διάφορες πληροφορίες γύρω από τα αιματηρά γεγονότα του '68 στο Μεξικό, πραγματικά με καθήλωσαν. Και, βέβαια, μην ξεχνάμε το χιούμορ του, τον κυνισμό του, την υποδόρια σάτιρα, αναμφίβολα ο Τάιμπο ΙΙ μπορεί και σφάζει με το γάντι όλα τα κακώς κείμενα της πατρίδας του. Τέλος πάντων, είναι ένα βιβλίο ωραίο και ενδιαφέρον μέσα στις παραξενιές και τις ιδιαιτερότητές του, και νομίζω ότι θα ικανοποιήσει τους λάτρεις του συγγραφέα. 8/10
  26. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΚΔΟΣΗΣ Τίτλος: Πολεμικές Ιαχές (Σειρά "Στα Όνειρα της Φαντασίας") Συγγραφείς: Συλλογικό εργο Εκδόσεις: Allbooks Ημ. έκδοσης: 28/5/2020 ISBN: 9786188373310 Σελίδες: 240 ♦ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ Πολεμικές Ιαχές. Κραυγές και αλαλαγμοί πολεμιστών που σκοπό έχουν να τρομάξουν τους εχθρούς τους και να εμψυχώσουν ή να καλέσουν τους συντρόφους τους στη μάχη. Κι εμείς ακούσαμε το κάλεσμα των Ελλήνων συγγραφέων. Δε θέλαμε να τους απογοητεύσουμε. Δέκα διαφορετικοί συγγραφείς, δέκα διαφορετικοί πολεμιστές. Όλοι έτοιμοι να υπερασπιστούν αυτά που πιστεύουν. Ή να πεθάνουν προσπαθώντας… ♦ ΒΙΒΛΙΟΚΡΙΤΙΚΗ Ανήκω ενδεχομένως στην μειοψηφία των αναγνωστών που προτιμώ σύντομες ιστορίες. Παρόλα αυτά πάντα βλέπω με επιφύλαξη τις ανθολογίες διηγημάτων και αυτό γιατί συνήθως υπάρχουν ένα, βαριά δύο διηγήματα της προκοπής. Από κει και πέρα τα υπόλοιπα είναι κάτω του μετρίου. Για αυτό το λόγο σπάνια αποφασίζω να αγοράσω ανθολογίες διηγημάτων. Μετά χαράς όμως, διαβάζω για πρώτη φορά μία ανθολογία διηγημάτων, που η κάθε ιστορία είναι πραγματικά εξαιρετική. Οι λόγοι για αυτή την επιτυχία μπορεί να είναι πολλοί: ίσως οι συγγραφείς που συμμετέχουν, ίσως η κριτική επιτροπή που τα επέλεξε, ίσως η θεματική που είναι συγκεκριμένη και όλα τα διηγήματά δένουν, ίσως όλα τα παραπάνω. Το θέμα είναι πως το αποτέλεσμα σε αποζημιώνει και όλα τα διηγήματά ήταν από ικανοποιητικά έως εξαιρετικά, γεγονός το οποίο με έκανε να "ρουφήξω" όλο το βιβλίο γρήγορα. Στα ουδέτερα σχόλια θα αναφέρω πως: Υπάρχουν κάποια μικρά λάθη στην επιμέλεια τα οποία έχω συνηθίσει να τα βλέπω σε ελληνικούς εκδοτικούς οίκους, αλλά δεν χαλάνε την εμπειρία διαβάσματος στο ελάχιστο. Μου άρεσε που πριν από το κάθε διήγημα ο Χρήστος Κεσκίνης προλόγιζε και έλεγε δυο λόγια για το κάθε διήγημα και τον συγγραφέα. Κατά κάποιο τρόπο αυτό ήταν και σαν μια μίνι κριτική με το τι να περιμένω να διαβάσω, καθώς και ο λόγος που επιλέχθηκε από την επιτροπή. Πραγματικά δεν μπορώ να βρω κάτι το αξιόμεμπτο που θα μπορούσα να αναφέρω στα αρνητικά σχόλια. Στο σύνολο πρόκειται για μια φιλότιμη προσπάθεια και πραγματικά εύχομαι να βγουν περισσότερες ανθολογίες φαντασίας αυτής της ποιότητας. Ας μπούμε λοιπόν τώρα το ζουμί της υπόθεσης βλέποντας το κάθε διήγημα ξεχωριστά! Δάμτσιος Γιώργος - "Ντάλγκραθ (Περιπέτειες του Τάλικ #1)" Αρκετά δυναμική εισαγωγή, αλλά το μέσα-έξω με μπέρδεψε μέχρι να καταλάβω τι γίνεται. Μόλις κατάλαβα όμως την λογική της αφήγησης, το απόλαυσα πραγματικά. Καλή πλοκή και ανάπτυξη του χαρακτήρα καθώς και τι ήθελε να πετύχει. Δεσποτάκη Ε. Ευθυμία - "Λόγχη από Κόκαλο, Λόγχη από Κεντρί" Πρώτη φορά διαβάζω ιστορία φαντασίας με tribal στοιχεία και με πρωταγωνιστές ινδιάνους. Είναι αρκετά πρωτότυπη και ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται η αφήγηση είναι καθηλωτικός. Πιστεύω πως αν το έγραφε οποιοσδήποτε άλλος, δύσκολα θα μπορούσε να φέρει αυτό το αποτέλεσμα. Η Eυθυμία με κάποιον τρόπο το κατάφερε όμως! Δημακόπουλος Γρηγόρης - "Ερήμωση" Δεν ξέρω αν έχει σχέση με το κεντρικό του βιβλίο μιας και δεν έχω προλάβει να το διαβάσω ακόμη, αλλά είναι από τις λίγες φορές που παρουσιάζεται η σχέση μεταξύ πατέρα γιου. Λίγο μπερδεύτηκα στην αρχή με το τότε, το τώρα και το ύστερα, αλλά μετά από λίγο είναι αυτές οι αναδρομές που απογειώνουν το διήγημα και σε κάνουν να ριγήσεις. Προβάλλεται η ανδρεία, το κουράγιο και ο πόνος. Μου άρεσε το στοιχείο του προσωπικού άθλου του πρωταγωνιστή. Δημητριάδης Μάριος - "Οι Στοές του Τέλμορ" Όταν άρχισα να το διαβάζω, μου θύμισε κλασικό D'n'D σενάριο. Αρκετά καλές και επικές μάχες, αλλά δεν μου λειτούργησε τόσο καλά η σύνδεσή των χαρακτήρων, ούτε και ο λόγος που ο κακός της υπόθεσης τους έφερε εκεί. Τουλάχιστον το τέλος έσωσε τα πράγματα. Ζαμποπούλου Χριστίνα (Christina Lucas) - "Σε Μαρμαρένια Αλώνια" Μου αρέσει πάρα πολύ όταν Έλληνες συγγραφείς χρησιμοποιούν με τέτοιο τρόπο στοιχεία της ελληνικής μυθοπλασίας. Δυστυχώς δεν συναντούμε και τόσα πολλά, ούτε στον ελληνικό χώρο, ούτε και έξω. Σε αυτό το διήγημα η Χριστίνα έδεσε με μοναδικό τρόπο την ελληνική μυθοπλασία με αυτό το ψευδοβυζαντινό στοιχείο. Ήταν η ιστορία που με συγκλόνισε και με συγκίνησε περισσότερο από όλες. Με μία πρόταση: θα ήθελα να ξαναδιαβάσω περισσότερες τέτοιες ιστορίες στα ελληνικά. Ζαφείρκος Κωνσταντίνος - "Ιστορίες της Φωτιάς" Όταν ξεκίνησα να διαβάζω την ιστορία, το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα στο μυαλό μου είναι: μια από τα ίδια θα ξαναδιαβάσω πάλι, μέχρι τη στιγμή που το twist ξεδιπλώνεται, καταλαβαίνεις τι γίνεται και μένεις με το στόμα ανοιχτό! Δεν θα πω περισσότερα, αλλά το τέλος σε αφήνει άναυδο. Δεν ξέρω αν θα έβαζα αυτό το διήγημα ή της Χριστίνας, πρώτο στα αγαπημένα μου. Κεραμίδας Ελευθέριος - "Εστεμμένος" Πλούσιο λεξιλόγιο, ψευδο-βυζαντινό στοιχείο όπως και τα περισσότερα βιβλία του Eλευθέριου, ήταν το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα μόλις το διάβασα. Ευχάριστη ιστορία με κύριους άξονες την πίστη και την ανδρεία. Ο ανταγωνιστής της ιστορίας μας έρχεται λίγο βεβιασμένα και σαν από μηχανής θεός για να προχωρήσει την υπόθεση. Δεν με χάλασε το τέλος, αλλά θα περίμενα κάποια καλύτερη σύνδεση της μαγείας με την κοσμοπλασία και τον σφετεριστή. Μπελαούρης Γιώργος - "Για την Λώρελαϊ" Δεν έχω ξαναδιαβάσει άλλη φορά ιστορία του Γιώργου Μπελαούρη και είναι η πρώτη μου επαφή. Μου άρεσε πώς παρουσιάζεται η φρικαλεότητα του πολέμου και επικεντρώνεται περισσότερο εκεί. Πρόκειται για μία συγκινητική ιστορία που σε κρατάει και σε κάνει να γυρνάς την μία σελίδα μετά την άλλη για να δεις τι θα γίνει. Μου έκατσε βέβαια κάπως περίεργα η κοσμοπλασία. Ίσως ένα διαφορετικό setting να λειτουργούσε καλύτερα (τουλάχιστον, για εμένα!) Τσιάρας Ηλίας - "Οπτίωνας" Ωραίες εικόνες, καλή αφήγηση και μία διαφορετική προσέγγιση της φρικαλεότητας που φέρνει ο πόλεμος. Θυμίζει περισσότερο ιστορικό διήγημα. Χατζιγιώργης Ντίνος - "Κόκκινο Αίμα" Όλο το διήγημα επικεντρώνεται στην τελική μάχη του πρωταγωνιστή, ο οποίος δοκιμάζεται σε όλα τα επίπεδα. Λίγο το όλο ύφος μου θύμισε Dark Souls. Αρκετά καλό κλείσιμο το τέλος της ιστορίας. Το αδύναμο κομμάτι για εμένα είναι πως δεν αναπτύσσεται σχεδόν καθόλου η κοσμοπλασία, μιας και όλο το διήγημα είναι μία σκηνή. Κλείνοντας με όλα τα παραπάνω, θα χαρακτήριζα αυτή την ανθολογία “η ελληνική φαντασία στα καλύτερά της” και ελπίζω το δεύτερο βιβλίο της σειράς να είναι επάξιο με το πρώτο. Προσωπικά το περιμένω πώς και πώς και μακάρι να παραμείνει ο θεματικός χαρακτήρας και σε όλες τις επόμενες. Η κριτική μου δημοσιεύτηκε αρχικά στην LEFALOK.GR
  27. BladeRunner

    Τι βιβλία αγοράσατε;

    Από Public, Ποθητό, Πρωτοπορία, Πολιτεία, Καστανιώτη και παλαιοβιβλιοπωλείο: 01. Donald E. Westlake - Brothers Keepers (Hard Case Crime). 9,99€ 02. Κάθριν Αν Πόρτερ - Το πλοίο των τρελών (Κλειδάριθμος) 03. Μάγια Λούντε - Η ιστορία του νερού (Κλειδάριθμος) 04. Λόρενς Ράιτ - Το τέλος του Οκτώβρη (Λιβάνης). 15,30€ 05. Τζον Φάντε - Ο σκύλος μου ο ηλίθιος (Δώμα). 13,50€ 06. Αριστείδης Αντονάς - Ο πολτός των πραγμάτων (Αντίποδες). 9€ 07. Πάκο Ιγκνάσιο Τάιμπο ΙΙ - Το ποδήλατο του Λεονάρντο (Άγρα). 9€ 08. Χ. Χ. Μουνιόθ Ρένχελ - Η μυστική εταιρεία του ονείρου (Opera). Τσάμπα! 09. Ταντέους Μπορόφσκι - Κυρίες και κύριοι από δω για τα αέρια (0151). 11,45€ 10. Ρικάρντο Πίλια - Τεχνητή αναπνοή (Καστανιώτης). 11€ 11. Τζούντιθ Ρόσνερ - Αναζητώντας τον έρωτα (Ράπτης). 8€ 12. Χάουαρντ Φαστ - Η υπόσχεση (Bell). 3€ 13. Άρθουρ Χέιλι - Τελική διάγνωση (Bell). 3€ 14. Ανρί Τρουαγιά - Η αράχνη (Γρηγόρη). 3€
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..