Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο τα προειδοποιήσω πώς θα είναι αρκετά αμφιλεγόμενο. Ήδη ο τίτλος θα προκαλεί ενδεχομένως αρκετούς/ές να ακονίζουν τα μαχαίρια τους. Τελείωσες λοιπόν το πρώτο σου βιβλίο και παίρνεις την απόφαση να το στείλεις σε κάποιον εκδοτικό οίκο. Για να μη χάσεις χρόνο λοιπόν αρχίζεις και στέλνεις σε όποιον εκδοτικό οίκο βρεις ηλεκτρονική αλληλογραφία με το χειρόγραφο σου. Μόλις μετά από 2 εβδομάδες λαμβάνεις την απάντηση πως το χειρόγραφο σου έγινε δεκτό από τον εκδοτικό οίκο, αλλά επειδή είσαι πρωτοεμφανιζόμενος θα πρέπει να δώσεις ένα ποσό για την έκδοση του βιβλίου σου το οποίο ανέρχεται από 40% έως 50% του συνολικού κόστους έκδοσης. Εδώ που τα λέμε δεν περιμένεις από τη συγγραφή να βγάλεις χρήματα και το κάνεις για το χαβαλέ σου. Αυτό που σε απασχολεί βασικά είναι το γεγονός ότι θα δεις το βιβλίο σου στα ράφια των βιβλιοπωλείων. Επίσης καυλώνεις με το γεγονός ότι θα σε καλέσουν σε παρουσιάσεις βιβλίων για να μιλήσεις και θα δεις και το όνομά σου σε καμιά δεκαπενταριά ιστολόγια με κριτικές. Από κει και πέρα το γεγονός αν θα πουληθεί το βιβλίο σου δεν σε απασχολεί καθόλου. Ας δούμε λοιπόν τώρα τι κατάφερες… Αντί να πας να κάνεις μία αυτοέκδοση μόνος σου, που θα σου έχει βγει και πολύ φθηνότερα και θα έχεις τον απόλυτο έλεγχο, έχεις πληρώσει τα διπλάσια ή τριπλάσια για να κάνεις συνέκδοση με κάποιον εκδοτικό οίκο. Αν και προφανώς δεν ισχύει για όλους μάθε το εξής: υπάρχουν ουκ ολίγοι εκδοτικοί οίκοι στην αγορά που με τα χρήματα που δίνεις για συνέκδοση έχουν βγάλει και κέρδος από εσένα. Όχι μόνο λοιπόν θα δώσεις 1.000 με 1.500 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση για συνέκδοση, αλλά θα έχεις και το προνόμιο να παίρνεις 25% ποσοστά… Βέβαια θα σου πετάξουν και την παπάτζα πως σε περίπτωση που το βιβλίο σου πουλήσει αρκετά στην πρώτη έκδοση, τις επόμενες εκδόσεις θα τις εκτυπώσουν αυτοί. Βέβαια θα μου πεις πως και οι εκδοτικοί οίκοι επιχειρήσεις είναι και θέλουν να ζήσουν από αυτό. Με αυτή τη λογική όμως θα έπρεπε να σκέφτεσαι και εσύ. Και αυτό είναι πώς ακριβώς θα πάρεις πίσω την επένδυση σου πολλαπλάσια. Βέβαια όλοι οι ερασιτέχνες / επίδοξοι συγγραφείς που ακολουθούν το δρόμο της συνέκδοσης, ξεχνούν πως αν το βιβλίο τους θα έβγαζε πραγματικά αρκετά χρήματα ή θα πουλούσε αρκετά τεμάχια, τότε ο εκδοτικός οίκος θα σου έλεγε πως δεν θέλει τα χρήματα σου, αλλά θα καλύψει αυτός όλο το κόστος και εσύ θα πάρεις ένα 7 - 10% ως πρωτοεμφανιζόμενος. Πραγματικά πίστεψέ με αν το χειρόγραφο σου αξίζει εμπορικά, δεν τον απασχολεί τον εκδοτικό οίκο αν είσαι πρωτοεμφανιζόμενος. Ίσα-ίσα παίζεις και με μεγαλύτερες περιπτώσεις να κερδίσεις βραβεία πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα... Δεν είναι λογικό λοιπόν όλοι να πληρώνονται και ο καψερός ο συγγραφέας να πρέπει να βάζει και χρήματα από πάνω και έχει φάει τόσο χρόνο να το γράψει. Όχι μόνο είναι ανήθικο -κατά την άποψή μου-, αλλά ως εκδοτικός οίκος δημιουργείς ψευδείς προσδοκίες μιας και το δίκτυο πωλήσεων σου, αλλά και η αγορά που υποστηρίζεις δεν έχει τις δυνατότητες για να ανταπεξέλθει. Γιατί αν είχε, πολύ απλά δεν θα ζητούσες χρήματα από το συγγραφέα. Ήδη τα πράγματα ήταν χάλια, μιας και αρκετοί εκδοτικοί οίκοι αυτοέκδοσης υπέρ χρεώνουν για ανύπαρκτες υπηρεσίες, αλλά το πράγμα με την συνέκδοση έχει ξεφύγει και όχι μόνο πληρώνεις περισσότερα, αλλά παίρνεις μόνο και 25%. Ο εκδοτικός οίκος από την άλλη έχει βρει πελάτη πλέον και τον μαλάκα τον συγγραφέα, κι αν πουλήσει και κάποιο αντίτυπο σε αναγνώστες πάλι καλά. Παρόλα αυτά, η λογική της συνέκδοσης συγκεκριμένα κάνει κακό και στους υπόλοιπους συγγραφείς μιας και έτσι καλλιεργεί ένα περιβάλλον στο οποίο ο συγγραφέας πάντα θα είναι ο μαλάκας και θα πρέπει να πληρώσει. Έτσι λοιπόν οι επόμενοι συγγραφείς αναγκάζονται και αυτοί να πληρώσουν, γιατί είναι και αυτοί πρωτοεμφανιζόμενοι. Αλλά γίνεται και κάτι ακόμη. Τα έργα που βγαίνουν με αυτό τον τρόπο αντικειμενικά θα είχαν φάει πόρτα σε έναν εκδοτικό οίκο που κάνει αποκλειστική, παραδοσιακή έκδοση. Αν το έργο σου αξίζει εμπορικά (γιατί αυτό νοιάζει πραγματικά έναν εκδοτικό οίκο), τότε θα στο εκδώσει χωρίς κόστος για εσένα. Αν από την άλλη ξέρει ότι θα μπει μέσα, τότε θα σου προτείνει για συνέκδοση. Βέβαια θα μου πεις πως αν ασχοληθώ και κάνω εγώ ο ίδιος αυτοέκδοση δεν θα έχω το δίκτυο πωλήσεων που έχει ένας εκδοτικός οίκος. Η ερώτηση μου εδώ είναι για ποιο εμπορικό δίκτυο μιλάμε…; οι περισσότεροι από αυτούς τους εκδοτικούς οίκους μετά βίας μπορούν να πουλήσουν 50 με 100 τεμάχια. Πιο πολλά θα πουλήσεις αν βγεις μία βόλτα στην επαρχιακή σου πόλη και μιλήσεις με βιβλιοπώλες. Αν μένεις δε σε κάποια από τις δύο μεγάλες πόλεις της ελλάδας, τότε μπορείς να επισκεφθείς βιβλιοπωλεία με τον ίδιο τρόπο και να προωθήσεις το έργο σου. Το πιο πιθανό είναι ότι θα κάνεις πολύ περισσότερες πωλήσεις, θα κόψεις τον μεσάζοντα, θα έχεις περισσότερο κέρδος και φθηνότερα θα βγει στον αναγνώστη. Το γεγονός ότι είμαι τόσο θετικός με την παραδοσιακή έκδοση ή την αυτοέκδοση είναι επειδή η πρώτη περίπτωση σου προσφέρει την σχετική ησυχία ότι δεν θα χρειαστεί να ασχοληθείς τόσο πολύ με τη διαφήμιση του βιβλίου σου, ενώ στη δεύτερη περίπτωση έχεις τον απόλυτο έλεγχο και αν ασχοληθείς, τότε θα πάρεις πολλαπλάσια την επένδυση σου. Και θα εξηγήσω τι εννοώ με αυτό… Πηγαίνεις λοιπόν σε έναν φθηνό εκδοτικό οίκο που κάνει αυτοέκδοση ή σε κάποιο τυπογραφείο και πληρώνεις 250 ευρώ για την εκτύπωση 100 τεμαχίων του βιβλίου σου, περίπου 200 σελίδες συνολικά μαζί με το εξώφυλλο. Το κάθε τεμάχιο λοιπόν σου έχει κοστίσει 2,5 ευρώ και εσύ αποφασίζεις να το πουλήσεις περίπου 9 με 10 ευρώ, μία τιμή που είναι πραγματικά πολύ καλή για τα ελληνικά δεδομένα, μιας και σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση το βιβλίο αυτό θα κόστιζε τουλάχιστον 13 ευρώ. Πουλώντας λοιπόν 100 τεμάχια έχεις καταφέρει να εισπράξεις 900 με 1.000 ευρώ. Όχι μόνο πήρες πίσω την επένδυση σου αλλά και την τετραπλασίασες… βέβαια αυτό έχει κόπο και πρέπει να σταθείς να κάνεις πωλήσεις. Εδώ να αναφέρω πως τα χρήματα τα παίρνεις άμεσα εάν τα πουλήσεις απευθείας στους αναγνώστες και δεν χρειάζεται να περιμένεις μήνες ή και έτος για την εκκαθάριση. Πάμε τώρα στην εναλλακτική της συνέκδοσης… Δίνεις γύρω στα 1.000 ευρώ για την εκτύπωση 500 τεμαχίων. Ο εκδοτικός οίκος έχει αναλάβει τα πάντα σε αυτή την περίπτωση, συμπεριλαμβανομένου και την επιμέλεια του εξωφύλλου καθώς και την διανομή του βιβλίου. Τελειώνει λοιπόν το έτος και προς έκπληξή σου διαπιστώνεις πως έχεις πουλήσει μόνο 100 τεμάχια και το ποσό που σου αντιστοιχεί μείον του εκδοτικού οίκου και του βιβλιοπωλείου είναι περίπου 2,5 ευρώ. Τα χρήματα αυτά επίσης θα τα πάρεις στο τέλος του έτους που γίνεται η εκκαθάριση. Μπήκες λοιπόν 750 ευρώ μέσα και αυτά τα 250 ευρώ θα πρέπει να περιμένεις ένα έτος για να τα πάρεις. Δεν χρειάζεται ειδικές γνώσεις λοιπόν για να καταλάβεις πώς η συνέκδοση όπως είναι αυτή τη στιγμή στην ελλάδα δεν σε συμφέρει και κάνει και ζημιά στον κλάδο. Αν θέλεις να δεις το βιβλίο σου σε έντυπη μορφή, βγάλε μερικά τεμάχια ως print on demand ή πήγαινε και κάνε μία αυτοέκδοση μόνος σου. Το αποτέλεσμα και θα σε ανταμείψει και θα σε ικανοποιήσει πολύ περισσότερο από οποιονδήποτε εκδοτικό οίκο αυτού του τύπου...
  3. Today
  4. alanon

    50 Βιβλία για το 2020

    1.John Connolly "Το δέντρο Του θανάτου" Bell σελ.450 (8,5/10) 2.Κώστας Ακριβός "Γάλα Μαγνησίας" Μεταίχμιο σελ. 252 (10/10) 3. Πάτροκλος Λεβεντοπουλος " Μικρές αγγελιες" Mανδραγορας σελ.Το 62 (4/10) 4. Sarah Langan " Ο Φύλακας" Οξύ σελ. 370 (6/10) 5. Mohamedou Ould Slahi " Γκουαντανάμο" Ψυχογίος σελ. 490 (8/10) 6. Witold Gombrowicz "Υπερ-Ατλαντικός" Νεφέλη σελ. 190 (5/10) 7.Bruno Maurer "το τελευταίο ταξίδι του Οδυσσέα" Ενάλιος σελ. 540 (9/10) 8. Metin Arditi" Η αδελφότητα των ιπταμένων μοναχών " Πατάκης σελ. 290 (6/10) 9.Claire North " Οι πρώτες 15 ζωές του Χαρι Ογκοστ" Αλεξάνδρεια σελ. 450 (8/10) 10. Αυγουστος Κορτω " Μικρο χρονικο τρελας" Πατακης Σελ. 190 (6/10) 11. Νίκος Καζαντζακης "ο Πρωτομάστορας" Παναθηναια σελ 50 (10/10) 12. Jean christophe Grange "Πορφυρά ποτάμια" Καλέντης σελ.480 (10/10) 13. Σπύρος Μελάς" ο μπαμπάς εκπαιδευεται" σαλιβερου σελ. 205 (10/10} 14.Darcey Bell" μια μικρή χάρη " Κλειδαριθμος σελ. 320 (7/10) 15. Judith Gould" το Μυστικό των θεών " Bell σελ. 574 (7.5/10) 16. Πασχάλης Λαμπαρδης" ένα " Πατάκης σελ. 380 (6/10) 17. Philippa Gregory" η αυλή των ψιθυρων " Διόπτρα σελ. 670 (10/10) 18. Karen Essex" η Αρπαγή Της Αθηνάς " Πατάκης σελ. 530 (7.5/10) 19. Jeannette Winterson "Το χάσμα Του χρόνου " μεταίχμιο σελ. 384 (6/10) 20. Chris Crater " Ο δολοφόνος με το σημάδι του Σταύρου" Bell σελ.430 (9,5/10) 21. Philip Vandenberg" ο πομπηιανος" κονιδαρης αελ. 360 (5/10) 22. Νίκος Καζαντζάκης" ο τελευταίος πειρασμός τόμος Α" έθνος σελ. 316 (9/10) 23.Νίκος Καζαντζάκης" ο τελευταίος πειρασμός τόμος Β" έθνος σελ. 264 (10/10) 24. James Twining" ο μαύρος ήλιος " Bell σελ. 480 (8.5/10) 25. Τ. Η. White" ο παντοτινος βασιλιάς " κέδρος σελ. 960 (6/10) 26.Tove Alsterdal" οι γυναίκες στην παραλία " μεταίχμιο σελ. 430 (7/10) 27. George R. R. Martin" το όνειρο του Μισισιπη" μεταίχμιο σελ. 612 (9/10) 28. Chris Carter "Ο νυχτερινός διώκτης " Bell σελ.412 (9,5/10)
  5. Yesterday
  6. Δημήτρης

    Jack London

    Διάβασα το ''Ο Αλκοολικός''. Βιογραφικό μιας και ο συγγραφέας υπέφερε από την φοβερή αυτή αρρώστια. Πριν από οτιδήποτε άλλο, αξίζει να ειπωθεί ότι με την κυκλοφορία του σόκαρε το αναγνωστικό κοινό που αγνοούσε την δεινή θέση στην οποία είχε περιέλθει. Ενώ παράλληλα είχε απήχηση σε ναυτικούς, παπάδες, εργατικά σωματεία και άλλα ετερόκλητα σύνολα. Ξεφεύγοντας έτσι από τα υπέροχα πλην όμως στενά καλούπια της ανάγνωσης. Όπου και συναντάει κανείς την χιλιοπαιγμένη κασέτα ότι όλα είναι υπό πλήρη έλεγχο. Μπορεί να πίνει και να σταματάει όποτε του κάνει κέφι. Το ότι επιδίδεται στο άθλημα κάθε τρεις και λίγο και του δίνει και καταλαβαίνει, δεν έχει σημασία μιας και αυτός είναι το αφεντικό Όχι ο Τζον Μπάρλυκορν, το Τζόνι Γουόκερ της εποχής του. Πιστός του σύντροφος σε κάθε πιθανή και απίθανη έκφανση της ζωής του. Νωρίς- νωρίς, πριν ακόμη πατήσει τα δέκα! Καπρίτσια της τύχης τους ανάγκαζαν να κάνουν παρέα, δεν το επιδίωκε ο ίδιος. Και συνάμα οι κοινωνικές του συναναστροφές. Έχοντας χρηματίσει πειρατής που αλλού θα κλείνονταν οι δουλειές αν όχι στα μπαρ; Και αν δεν έπινε έτσι για το καλό, θα θεωρούνταν σνομπ βγάζοντας άσχημο όνομα στη πιάτσα. Άμα πάλι συνάνταγε κάνα αλάνι από τα παλιά να μην τα έτσουζαν λιγάκι; Κρίμα δεν είναι; Σκαρφάλωνε έτσι σιγά- σιγά στην ''ιεραρχία'' εδραιώνοντας την φήμη του ως μέγα πότη. Όποτε δε δεν έβρεχε το λαρύγγι, τριγύριζε στα πέριξ. Είχε λοιπόν ανά πάσα στιγμή τα απαραίτητα ερεθίσματα να τον τσιγκλάνε. Οι καταστάσεις ήταν που έφταιγαν, όχι αυτός. Δεν είναι όμως μόνο ένα αλκοολικό...χρονικό, κάθε άλλο. Γίνεται αναφορά και στη ζόρικη βιοπάλη του μεροκαματιάρη. Με τις απάνθρωπες αμοιβές και συνθήκες εργασίας. Στο πάθος του για το διάβασμα και το γράψιμο. Για την ίδια την ζωή και την έντονη αίσθηση περιπέτειας που τον διακατείχε. Που δεν του επέτρεπε να συμβιβαστεί με την πεζή καθημερινότητα του σπίτι-δουλειά-σπίτι και τον ωθούσε να περιπλανιέται ως τυχοδιώκτης. Κατάσταση άμεσα συνυφασμένη με τα άνωθεν. Είπαμε, δεν ήθελε να συχνάζει με τον Τζον Μπάρλυκορν. Ήταν απλά κάτι που τύχαινε Καλό ήταν, ωραίο. Διανθισμένο με ωραίες περιγραφές και μαύρο χιούμορ, πρόκειται για την ειλικρινή μαρτυρία ενός ακόμη ανθρώπου που δεν μπόρεσε να τα βάλει με τους δαίμονες του. Μου εξήρε το ενδιαφέρον και θα κοιτάξω σύντομα να προμηθευτώ την βιογραφία που ανέφερε πιο πάνω ο notis58.
  7. Roubiliana

    Happiness is a warm gun

    Η καραντίνα σκοτώνει τον έρωτα; Η ο έρωτας δε σκοτώνει στην καραντίνα; Πρωτότυπη ιδέα, μου άρεσε.
  8. Cassandra Gotha

    50 Βιβλία για το 2020

    23. China Mieville, Η πόλη και η πόλη 24. Νικόλ Κράους, Δάσος Σκοτεινό Ηθελα τόσο πολύ να μου αρέσει αυτό εδώ, ήμουν σίγουρη ότι θα μου άρεσε, ήμουν ευτυχισμένη πριν καν το αρχίσω. Αλλά αυτός εκεί ο μικρός, όχι και τόσο κρυμμένος φόβος μου ότι θα είναι "από εκείνα" τα βιβλία που εμένα δεν, και ούτε θα, όσο κι αν προσπαθήσω, ξεπηδούσε μέσα απ' τις σελίδες κάθε τρεις και λίγο και μου έγνεφε: "είδες; στα 'λεγα". Απογοήτευση. Ίσως γιατί περίμενα κάτι άλλο σε κλίμα, σε ιστορία, σε συναισθήματα. Περίμενα περισσότερες εξάρσεις, σκοτεινιά, παραμύθι. Αλλά, για να πω την αλήθεια χωρίς φόβο και πάθος, ήταν σαν συνταγή για χαμομήλι, (και το ότι διαβάζω δεν σημαίνει ότι πάσχω από πρόωρο γεροντισμό και αμάν πια). Αισθάνομαι και άσχημα γιατί μου το πρότεινε άτομο που εμπιστεύομαι την κρίση του. Εντάξει, για να πω ένα θετικό, το βιβλίο είναι καλογραμμένο.
  9. Last week
  10. Έφτασε λοιπόν και αυτός ο μήνας στο τέλος του. Παραθέτω λοιπόν τα έσοδα που είχα από το amazon. Αυτός ο μήνας πήγε χειρότερα από τον προηγούμενο και υπήρχαν διάφορες αναποδιές. Πρώτα από όλα κυκλοφόρησα μόνο μία μικρή ιστορία από μία σειρά με νουβέλες που έχω οι οποίες δεν είχαν επιτυχία. Αυτό ήταν το τέλος της τριλογίας συγκεκριμένα και ήταν ένα έργο που με βασάνιζε και δεν το απόλαυσα καθόλου. Ευτυχώς που τελείωσε! Για αυτό το μήνα περίμενα να έχω τουλάχιστον 30 επιπλέον αγορές από τη βασική μου σειρά, αλλά επειδή ήθελα να επεκτείνω λίγο περισσότερο το τέταρτο βιβλίο και να κάνω κάποιες διορθώσεις, ζήτησα από το amazon καθυστέρηση και παράταση όπως είχα δικαίωμα. Δυστυχώς ο reviewer που ανέλαβε τον έλεγχο του βιβλίου, αντί να δηλώσει παράταση, το ακύρωσε εντελώς και έτσι έχασα 30 πωλήσεις σε επικοινωνία που είχα με την τεχνική υποστήριξη που ανέφεραν πως το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να στείλουν μήνυμα σε όσους είχαν κάνει προαγορά, ώστε να το ξανά αγοράσουν… Αυτές είναι οι τελικές αγορές σε τεμάχια για τον μήνα μάιο καθώς επίσης και πόσες σελίδες διαβάστηκαν. Το προηγούμενο της υπόθεσης είναι πως οι μεταφράσεις μου στη γερμανική γλώσσα πάνε εξαιρετικά καλά και ένα διήγημα που μετέφρασα το οποίο είναι μόνο 5.000 λέξεις, έχει κάνει ήδη αρκετές πωλήσεις όπως μπορείτε να δείτε παρακάτω. Μέχρι στιγμής έχω κάνει όπως βλέπετε 132 πωλήσεις και από αυτές οι 120 περίπου είναι στα γερμανικά. Το κακό στην όλη υπόθεση είναι πως αποφάσισαν να μην κάνω άλλες μεταφράσεις βιβλίων μέσα από την πλατφόρμα της tek time. Εκτός του από τον χρόνο που χρειάζεται κάθε φορά για να μορφοποιώ τα βιβλία σε αυτές τις γλώσσες, σχεδόν εκβιαστικά με πρήζουν για να αγοράσω υπηρεσίες τους, κάτι το οποίο το θεωρώ απαράδεκτο και για αυτό αποφάσισα να τραβήξω όλα τα βιβλία μου. Ούτως ή άλλως δεν έβγαζα και κάποιο σοβαρό πόσο από εκεί πέρα. Βέβαια μετέφεραν τα περισσότερα βιβλία στα γερμανικά κάτι θα μπορούσε να γίνει. Το θετικό στην όλη υπόθεση είναι πως έχω δει πλέον ποιες αγορές δουλεύουν και η μόνη γλώσσα που θα άξιζε να πληρώσω για να κάνω μεταφράσεις των βιβλίων μου θα ήταν στα γερμανικά. Χωρίς υπερβολές για την ίδια ιστορία στα αγγλικά είχα μόνο καμιά τριανταριά πωλήσεις εδώ και 4-5 μήνες. Για τον μήνα ιούνιο έχω βάλει στόχο να εκδώσω την νουβέλα που είχε την ατυχία να μη δει τον προηγούμενο μήνα, ένα μικρό μυθιστόρημα 55.000 λέξεων, καθώς και μερικές ακόμη σύντομες ιστορίες πέντε με δέκα χιλιάδων λέξεων σε μία άλλη σειρά που γράφω στην υγεία κοσμοπλασία.
  11. *και όλοι οι χαρακτήρες ειναι καταχθόνιοι.
  12. Δεν μου φαίνονται τρομαγμένες. Η μία είναι reaper girl, κλασσικό trope στη συγκεκριμένη κατηγορία και κοιτάει ψυχρά. Η Kitsune είναι ντροπαλό το βλέμμα της. Το συγκεκριμένο βιβλίο περιλαμβάνει ιστορίες με βρικόλακες.
  13. Ειδικά το τελευταίο εξώφυλλο. Ένας κρίπυ πρέντιτορ με δύο τρομαγμένες και πολύ δυστυχισμένες νεαρές. Δεν ξέρω τι γράφεις αλλά καλό είναι να σκεφτόμαστε πού και πού τι πραγματικότητα αναπαράγει και προωθεί η τέχνη μας.
  14. Το βασικό σε ένα εξώφυλλο είναι όχι μόνο να προσελκύει κόσμο, αλλά και να αποθαρρύνει αυτούς που δεν ανήκουν στο κοινό σου!
  15. Χμ.. Δεν θα διάβαζα ποτέ βιβλία με τέτοια εξώφυλλα.. Λυπάμαι αλλά μου είναι ενοχλητικά.
  16. Δημήτρης

    50 Βιβλία για το 2020

    1) Ωρόρα: Ιστορίες από Εφιαλτικούς Κόσμους (σελ 308) 2) Theun Mares: Τολτέκοι- Η Επιστροφή των Πολεμιστών (σελ 249) 3) Theun Mares: Τολτέκοι- Η Κραυγή του Αετού (σελ 411) 4) Theun Mares: Τολτέκοι- Η Γνώση του Δράκοντα (σελ 348) 5) Stephen King: Ο Ξένος (σελ 670) 6) Shusaku Endo: Σιωπή (σελ 253) 7) Aileen Wuornos- Christopher Berry- Dee: Το Τέρας (σελ 254) 8) Ωρόρα: Ιστορίες Φαντασίας με γέλιο (σελ 294) 9) Ira Levin: Τα Παιδιά από τη Βραζιλία (σελ 185) 10) J. G. Ballard: Η Αυτοκρατορία του Ήλιου (σελ 319) 11) Michael Crichton: Αιχμάλωτοι του Χρόνου (σελ 633) 12) John Katzenbach: Η Νύχτα των Αιχμαλώτων (σελ 662) 13) Philip Dick: Το Ηλεκτρικό Πρόβατο (σελ 203) 14) Thomas Pynchon: Έμφυτο Ελάττωμα (σελ 435) 15) Ωρόρα: Ιστορίες Ηρωικής Φαντασίας (σελ 291) 16) Roland Lazenby: Kobe Bryant- Στον Κόσμο του (σελ 509) 17) Stephen King: Ρόουζ Μάντερ (σελ 663) 18) Agatha Christie: Γιατί δεν ρώτησαν τον Έβανς; (σελ 267) 19) Graham Masterton: Τραύμα (σελ 174) 20) Alina Reyes: Ο Χασάπης (σελ 65) 21) Dean Koontz: Αστραπή (σελ 508) 22) Ωρόρα: Ιστορίες Μαγείες και Δράσης (σελ 276) 23) Ray Bradbury: Το Δέντρο των Αγίων Πάντων (σελ 190) 24) Algernon Blackwood: Το Άγγιγμα του Πάνα (σελ 214) 25) Γιώργος Μπαλάνος: Πέρα από το Αίνιγμα της Πεντέλης (σελ 415) 26) Fyodor Dostoevsky: Ο Παίχτης (σελ 190) 27) Gilles Leroy: Η Κυρία Χ. πηγαίνει σινεμά (σελ 141) 28) Octave Mirbeau: Το Ημερολόγιο μίας καμαριέρας (σελ 362) 29) Ωρόρα: Ιστορίες με Τέρατα (σελ 259) 30) Robert A. Heinlein: Αστροναύτης Jones (σελ 275) 31) H. G. Wells: Ο Κομήτης (σελ 221) 32) Jack London: Ο Αλκοολικός (σελ 280)
  17. Δημήτρης

    Wheel of Time του Robert Jordan

    Άντε επιτέλους! Φοβόμουν μην τα παρατούσαν, δεν είμαι σε θέση να διαβάσω τέτοια γκουμούτσα στο πρωτότυπο. Ωραία λοιπόν, περιμένουμε
  18. BladeRunner

    50 Βιβλία για το 2020

    Αμείλικτος τιμωρός. Σχόλιο εδώ: Ed McBain/Evan Hunter -Ιούνιος 84. Έβαν Χάντερ - "Αμείλικτος τιμωρός" (σελ. 345). 7.5/10
  19. BladeRunner

    Ed McBain/Evan Hunter

    Αμείλικτος τιμωρός Δέκατο τέταρτο βιβλίο του Εντ Μακμπέιν που διαβάζω, όμως μόλις το πρώτο που έγραψε με το ψευδώνυμο Έβαν Χάντερ. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα γκανγκστερικό θριλεράκι με ερωτικά στοιχεία και θα έλεγα ότι είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της δεκαετίας του '90 όσον αφορά το συγκεκριμένο είδος. Σίγουρα διαφέρει αρκετά από τα μυθιστορήματα της καταπληκτικής σειράς "87ο Αστυνομικό Τμήμα" -που ανήκουν στο είδος του Police Procedural-, όμως είναι και αυτό με τη σειρά του αρκετά ψυχαγωγικό και ενδιαφέρον. Έχουμε κάποια κλασικά πραγματάκια, όπως μαφιόζους που κάνουν μαφιόζικες δουλειές (εμπόριο ναρκωτικών, τοκογλυφικά δάνεια, εκβιασμούς, δολοφονίες κλπ) και τους διώκτες τους που προσπαθούν με κάθε μέσο να μαζέψουν αποδεικτικά στοιχεία, αλλά στην εξίσωση μπαίνει και ένας μάλλον απαγορευμένος έρωτας που θα μπερδέψει για τα καλά την όλη υπόθεση. Εντάξει, κάποια πράγματα στους κεντρικούς χαρακτήρες και τον έρωτα που δημιουργήθηκε δεν με έπεισαν απόλυτα, κατά τ'άλλα όμως απόλαυσα μια ωραία ιστορία εγκλήματος με ερωτικά στοιχεία, με τον συγγραφέα να καταφέρνει να αποτυπώσει με στιλ και ρεαλισμό τον κόσμο του εγκλήματος. Και, φυσικά, το μεγαλύτερο κομμάτι του βιβλίου αποτελείται από διαλόγους, που είναι ιδιαίτερα φυσικοί και ζωντανοί (κάτι που, βέβαια, αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο των έργων του Εντ Μακμπέιν), με τις απολύτως απαραίτητες περιγραφές σκηνικών και καταστάσεων. Δεν θα έλεγα ότι είναι ένα θρίλερ που σε γραπώνει ή που σε καθηλώνει, όμως διαβάζεται ευχάριστα και υπερβολικά γρήγορα. 7.5/10
  20. Nargathrod

    Wheel of Time του Robert Jordan

    Αλληλούια!!!
  21. Εδώ αναφωνούμε όλοι "αλληλούια" με την κατάλληλη φυσικά ηχητική υπόκρουση. Ξέρετε τώρα, τύμπανα, τρομπέτες και λοιπά χάλκινα.
  22. Nargathrod

    Wheel of Time του Robert Jordan

    Καλημέρα και καλό μήνα! Οι εκδόσεις φανταστικός κόσμος ανακοίνωσαν πριν λίγες μέρες την επερχόμενη έκδοση του δωδέκατου τόμου στα ελληνικά τον Νοέμβριο του 2020! Το The Gathering Storm που έχει γραφτεί από τον Jordan και τον Sanderson. Από το οπισθόφυλλο. Η Τάρμον Γκάιντον, η Τελευταία Μάχη, αναδύεται στον ορίζοντα. Αλλά η ανθρωπότητα δεν είναι έτοιμη γι'αυτήν. Ο Ραντ αλ'Θόρ, ο Αναγεννημένος Δράκοντας, προετοιμάζεται για την Τελευταία Μάχη παλεύοντας να ενώσει τα θραύσματα ενός δικτύου από βασίλεια και συμμαχίες. Καθώς αποπειράται να ανακόψει την εισβολή των εδαφών στα βόρεια από τους Σωντσάν - με την ελπίδα παράλληλα να διαμορφώσει μια έστω προσωρινή ανακωχή με τους εισβολείς - οι σύμμαχοί του παρακολουθούν έντρομοι τη σκιά να μεγαλώνει μέσα στην καρδιά του ίδιου του Αναγεννημένου Δράκοντα... Μπράβο στις εκδόσεις!
  23. Για να είμαι πιο συγκεκριμένος, σκέψου πως ένα βιβλίο μου που έβγαζε 25$ την ημέρα, προς το τέλους του μήνα μόλις επεσε στα 3.5 αστέρια από 5, βγάζει πλέον $5-8/ημέρα. Τα reviews αναγκαστικά θα τραβήξουν πάνω ή κάτω τις πωλήσεις. Στην Ελλάδα οι περισσότεροι δεν ξέρουν καν το goodreads, οπότε τα πράγματα είναι πιο απλά. Είναι κιόλας ο λόγος που σκέφτομαι να γράψω μία σειρά βιβλίων στα ελληνικά και να την κάνω αυτέκδοση. Θα φτιάξω και αναλυτικό course βήμα προς βήμα. Χαίρομαι που σου αρέσουν τα άρθρα μου, θα δημοσιεύσω 2-3 ακόμη μέσα στη βδομάδα.
  24. Τώρα καταλαβαίνω πολύ καλύτερα το πρόβλημα. Αν μπω σε τέτοια λούπα θα σταματήσω να περνάω καλά γράφοντας. Μάλλον δεν θα γίνω ποτέ επαγγελματίας συγγραφέας. 😛 Απλά θα γράφω. Παρεμπιπτόντως και επί τη ευκαιρία, είναι ενδιαφέροντα όλα τα άρθρα και συγχαρητήρια γι' αυτό.
  25. Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με το σχόλιο σου και πιστεύω πως αν θελήσεις να συνεχίσεις να κάνεις κάτι που αγαπάς, πρέπει να εκπαιδεύσεις τον εαυτό σου να μην ακούει κάποια σχόλια. Επί του προσωπικού τώρα, ελάχιστα πλέον με επηρεάζουν τα σχόλια (θετικά ή αρνητικά) πάνω στη δουλειά μου. Το κακό είναι πως επηρεάζουν τις πωλήσεις όμως και αυτό "πονάει." Μπορεί να ακούγεται κάφρικο αυτό, αλλά όταν έχεις βλέψεις να ασχοληθείς επαγγελματικά με το αντικείμενο της συγγραφής, αναγκαστικά οι κριτικές θα σε επηρεάσουν σε αυτόν τον τομέα. Βέβαια το όλο σύστημα των κριτικών είναι "προβληματικό," μιας και ο πολιτικός ορθολογισμός της εποχής μας το επιτρέπει. Θυμάμαι στο royalroad η κριτική σου χωρίζεται σε 5 σκέλη (overall score, style score, story score, grammar score, character score) και έτσι βγαίνει μια συνολική βαθμολογία. Κανένας έτσι δεν παίρνει απόλυτο πεντάρι ή απόλυτη μονάδα. Παράδειγμα προς μίμηση αυτό, αλλά ποιος από τους μεγάλους θα ασχοληθούν...
  26. Διάβαζα στα goodreads κριτικές, δεν θυμάμαι για ποιο ακριβώς βιβλίο αλλά θυμάμαι ότι ήταν για κάποιο που μου άρεσε πολύ, πρέπει να ήταν κλασική λογοτεχνία. Και έγραφε ένας από κάτω που είχε βάλει ένα αστέρι: '' πίστευα ότι δεν θα μπορούσα να διαβάσω κάτι χειρότερο από Κάφκα. Αλλά να που συνέβη. '' (!) Ε! Τι να κάνεις. Προφανώς και θα επηρεαστούμε, αλλά μαθαίνεις σιγά σιγά σε τι να δινεις σημασία και σε τι όχι. Ειδικά, αν οι κακές κριτικές είναι από συντηριτισμό, όπως αυτό που περιγράφεις παραπάνω, εκεί είναι που δεν αξίζει τον κόπο γιατί δεν είναι καν εποικοδομιτικές. Όλοι οι χώροι, και της τέχνης και της επιστήμης, έχουν κακή κριτική έως προσβολές με το κουτάλι. (μια φορά στη σχολή ένας καθηγητής γύρισε και είπε σε φοιτήτρια το εξης:"εάν η αρχιτεκτονική είναι το επάγγελμα που διάλεξες να κάνεις στη ζωή σου, τότε πραγματικά σε λυπάμαι". Έτσι για να πάρουμε μια γεύση) Εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μαθαίνουμε και να διορθωνομαστε όταν έχουν δίκιο και να τις αφήνουμε στην άκρη όταν δεν έχουν τίποτα να προσφέρουν ή όταν απλά δεν καταφέραμε να μοιραστούμε έναν κοινό τόπο. Τουλάχιστον έτσι εκπαίδευσα εγώ τον εαυτό μου για να μπορέσω να ανταπεξέλθω και να μην παραιτούμαι. Η απόρριψη πονάει, αλλά τελικά εξαρτάται από το ποιος μας απορρίπτει και γιατί. Συγνώμη αν φάνηκε εγωκεντρικό ή δασκαλίστικο το προηγούμενο σχόλιο. Δεν ήταν στις προθέσεις μου. Όντως, θεωρώ μεγάλη τύχη το ότι έμαθα να είμαι προετοιμασμένη για το χειρότερο. Και όντως πιστεύω ότι οφείλουμε να ακούμε μεν, αλλά και να προστατεύουμε τους εαυτούς μας, για να μπορούμε να συνεχίσουμε να δημιουργούμε. Επίσης, πιστεύω πραγματικά ότι κάθε τι μπορεί να βρει το κοινό του. Αν και δυστυχώς για τις/τους δημιουργούς, όχι πάντοτε στην εποχή του.
  27. Το παρόν κεφάλαιο αποτελεί έμπνευση έπειτα από συζήτηση που είχα με διάφορους συγγραφείς τόσο έλληνες, όσο και άλλους που γράφουν αγγλόφωνα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από τη σειρά και ας εξηγήσουμε τι είναι τα pen names. Ουσιαστικά πρόκειται για ψευδώνυμο που χρησιμοποιεί κάποιος συγγραφέας ή πιο σπάνια ομάδα συγγραφέων που γράφουν ένα λογοτεχνικό κείμενο. Για παράδειγμα το όνομά μου μπορεί να είναι μπάμπης χατζηγιώργης και για διάφορους λόγους δεν θέλω να δημοσιεύσω κάτι με το πραγματικό ονοματεπώνυμο, οπότε σκέφτομαι ένα άλλο και κάνω τις εκδόσεις και τις δημοσιεύσεις μου με αυτό. Κατά κάποιο τρόπο θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το αντίστοιχο με το username που χρησιμοποιούμε οι περισσότεροι στο wattpad, αντί για το πραγματικό μας όνομα. Τα ψευδώνυμα χρησιμοποιούνται σε όλους τους καλλιτεχνικούς χώρους, αλλά για να πω την αλήθεια δεν είμαι οπαδός της συγκεκριμένης λογικής και όταν γράφω ένα βιβλίο το κάνω πάντα με το πραγματικό μου όνομα και θα εξηγήσω τους λόγους παρακάτω, αλλά πρώτα θα αναλύσω για ποιους λόγους μπορεί να χρειαστεί κάποιος να χρησιμοποιήσει pen name. 1ος λόγος: το όνομά μου είναι δύσκολο να το προφέρει κάποιος ή είναι πολύ συνηθισμένο. Αν το ονοματεπώνυμο σου είναι θανάσης χατζηπαπαγεωργακοπουλοκωνσταντινογιαννοπουλέων ή γιάννης παπαδόπουλος, τότε ενδεχομένως να σκέφτεσαι στα σοβαρά να χρησιμοποιήσεις ένα ψευδώνυμο. Αφενός για την πρώτη περίπτωση επειδή δεν πρόκειται να το θυμηθεί κανένας και αφετερου στη δεύτερη επειδή είναι πολύ κοινό και όταν θα ψάχνει κάποιος να σε βρει, θα είναι δύσκολο. Όχι ότι αυτό είναι πρόβλημα και οπωσδήποτε θα έπρεπε να βρεις κάποιο ψευδώνυμο. Απλά αποτελεί συνηθισμένη τακτική αρκετών όταν πέφτουν στη συγκεκριμένη κατηγορία να διαλέγουν ένα ψευδώνυμο. 2ος λόγος: το ονοματεπώνυμό μου είναι ακριβώς το ίδιο με κάποιον άλλο επώνυμο συγγραφέα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που και εγώ θα σκεφτόμουν να χρησιμοποιήσω pen name. Αν λέγεσαι λένα μαντά για παράδειγμα, μάλλον ατύχησες γιατί υπάρχει ήδη άλλη συγγραφέας με το ίδιο όνομα και είναι αρκετά γνωστή. Για αυτό το λόγο πολύ πιθανόν να έβρισκα pen name και να άλλαζα το κανονικό μου όνομα. 3ος λόγος: γράφεις σε διαφορετικά λογοτεχνικά είδη Αν για παράδειγμα γράφεις καυτές, ερωτικές ιστορίες και από την άλλη θέλεις να γράφεις και παραμύθια (όπως εγώ καλή ώρα) τότε για πολλούς τα ψευδώνυμα είναι μία καλή λύση, μιας και έτσι μπορείς να διαχωρίσεις τις λογοτεχνικές κατηγορίες σου ανάλογα με το ψευδώνυμο. Βέβαια ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, προτιμώ να διατηρήσω το δικό μου όνομα και δεν σκοπεύω να χρησιμοποιήσω ψευδώνυμο. 4ος λόγος: ο εκδοτικός οίκος σου ζητά να έχεις ψευδώνυμο Αυτό συνέβαινε στους αγγλόφωνους εκδοτικούς οίκους κατά κόρον τις προηγούμενες δεκαετίες. Οι εκδοτικοί οίκοι δεν ήθελαν και δεν θέλουν οι συγγραφείς τους να βγάζουν τέσσερα με πέντε βιβλία κάθε χρόνο. Έτσι λοιπόν αρκετοί συγγραφείς αναγκάζονται να χρησιμοποιούν διαφορετικά pen names προκειμένου να στέλνουν τα χειρόγραφα τους με διαφορετικά ονοματεπώνυμα. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις συγγραφέων που επειδή έγραφαν πολύ γρήγορα και πάρα πολλά μυθιστορήματα, να έχουν καμιά δεκαριά pen names. 5ος λόγος: το όνομά σου έχει μαυριστεί και θέλεις να κάνεις νέο ξεκίνημα. Είναι συχνό φαινόμενο στον αγγλόφωνο εκδοτικό κόσμο. Ξεκινάς να γράφεις κάποια βιβλία και βαθμολογίες και κριτικές που παίρνει σε θάβουν. Αποφασίζεις λοιπόν πώς θα ήταν καλό να κάνεις μία νέα αρχή και έτσι ξεκινάς να γράφεις κάτω από ένα νέο όνομα. 6ος λόγος: θέλεις να κρατήσεις την ανωνυμία σου. Για διάφορους λόγους, κυρίως προσωπικούς και επαγγελματικούς μπορεί να πρέπει να χρησιμοποιήσεις ένα διαφορετικό συγγραφικό όνομα. Για παράδειγμα μπορεί να θέλεις να γράφεις ερωτικές ιστορίες και από την άλλη να είσαι ακαδημαϊκός ή παιδαγωγός σε κάποιο δημοτικό. Όπως αναφέρει και κάποια φίλη μου συγγραφέας μπορεί οι περισσότεροι να είναι όλη μέρα στο pornhub, αλλά από την άλλη θα σε κατακρίνουν εάν γράφεις ερωτικές ιστορίες. Μπορεί λοιπόν αν ανήκει σε κάποια τέτοια κατηγορία να θεωρείς πώς η χρήση κάποιου συγγραφικού ψευδώνυμο θα σε βοηθήσει. Από την άλλη, σε προσωπικό επίπεδο μπορεί να ντρέπεσαι ότι θα σε κατακρίνουν οι δικοί σου. Όλοι αυτοί είναι βάσιμοι λόγοι για να πεις ότι θα κάνεις ψευδώνυμο. Εγώ παρότι στοχεύω σε ακαδημαϊκή καριέρα, αποφασίζω παρόλα αυτά να γράφω καυτές ιστορίες όπως και να χει με το δικό μου όνομα και όποιος θέλει ας με κράξει... με κράζεις; με θαυμάζεις! Ωραία λοιπόν αναλύσαμε κάποιους βασικούς λόγους που είναι καλό να αλλάξεις το συγγραφικό σου όνομα ας δούμε όμως τώρα και τα μειονεκτήματα. Για ποιο λόγο δεν χρησιμοποιώ pen names! Παρότι γράφω σε πολλά και διαφορετικά είδη, δεν είμαι υπέρμαχος των ψευδωνύμων και θα αναλύσω τους λόγους μου παρακάτω. Πρώτα από όλα είναι πραγματικά πονοκέφαλος να έχεις να διαχειρίζεσαι πολλά και διαφορετικά ψευδώνυμα. Από τις υπογραφές και τις αφιερώσεις που πρέπει να κάνεις, μέχρι και την online ταυτότητά σου. Εδώ έρχεται φυσικά και το θέμα τις προωθήσεις και του μάρκετινγκ. Κάθε φορά που κάνεις ένα νέο συγγραφικό ψευδώνυμο, είναι σαν να ξεκινάς από την αρχή. Αυτό σημαίνει πως η πλατφόρμα που έχεις φτιάξει και το συγγραφικό κοινό πάνε στράφι. Ήδη είναι πονοκέφαλος το να διαχειρίζομαι την ήδη υπάρχουσα συγγραφική πλατφόρμα. Πραγματικά χρειάζεται κουράγιο και αρκετός χαμένος χρόνος για να διαχειριστείς όλα αυτά τα ψευδώνυμα. Επειδή προφανώς ακόμη και αυτοί που τα χρησιμοποιούν και έχουν δύο με τρία, συνήθως στο προφίλ του στο facebook χρησιμοποιούν το κύριο ψευδώνυμο και διαφημίζουν τα βιβλία τους από το άλλο ψευδώνυμο. Όπως καταλαβαίνουμε αυτό δεν έχει κανένα απολύτως νόημα και το μόνο που έχουν καταφέρει να κάνουν είναι να δημιουργήσουν σύγχυση στους περισσότερους αναγνώστες τους. Η διαχείριση πολλαπλών συγγραφικών ταυτοτήτων είναι τόσο πολύπλοκη που πραγματικά θεωρώ ότι θα έπρεπε να υπάρχουν πάρα πολλοί και σοβαροί λόγοι για να το κάνεις αυτό. Κλείνοντας θα πω πως είναι okay να έχεις το βασικό σου όνομα, καθώς επίσης και ένα συγγραφικό ψευδώνυμο για να κάνεις άλλες δοκιμές ή να γράφεις σε κατηγορίες που είναι πιο καυτές, παρόλα αυτά πρέπει να καθίσεις και να μελετήσεις αν πραγματικά υπάρχει αυτή η ανάγκη ή το κάνεις απλά επειδή το κάνουν όλοι οι υπόλοιποι. Έχω γράψει βιβλία τα οποία έχουν πάρει δύο αστέρια και τα περισσότερα βιβλία μου δεν έχουν πάρει πάνω από 4. Παρόλα αυτά έχω πωλήσεις και το κάθε βιβλίο βοηθά να κάνω διασταυρούμενες πωλήσεις στα άλλα μου βιβλία. Δεν θα επέλεγα παρά σε πολύ ακραίες περιπτώσεις να φτιάξω ένα συγγραφικό ψευδώνυμο. Η επιλογή φυσικά είναι δική σας. Πείτε μου λοιπόν αν χρησιμοποιείτε συγγραφικα ψευδώνυμα και για ποιο λόγο. Είναι εύκολο ή δύσκολο; και πώς σας ωφελεί σε μέχρι τώρα;
  28. Θα δεχτεί κάποιος εκδοτικός οίκος να εκδώσει το βιβλίο μου αν το έχω ήδη δημοσιεύσει στο wattpad? Πρόκειται για μία πολύ συχνή ερώτηση και κάτι που απασχολεί τους περισσότερους συγγραφείς. Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα είναι πως "εξαρτάται". Αν το βιβλίο σου έχει πάρα πολλές χιλιάδες προβολές, τότε πολύ πιθανό είναι να ενδιαφέρει κάποιον εκδοτικό οίκο, μιας και έχεις στήσει αυτό author platform και έχεις κοινό. Αν από την άλλη γράφεις σε κάποιο πολύ συγκεκριμένο είδος το οποίο ούτως ή άλλως δεν θα έχει αρκετές προβολές τότε ενδεχομένως θα κάψεις το γραπτό σου. Αυτό είναι καθαρά δική μου άποψη και το βασίζω αποκλειστικά σε συζητήσεις που έχω κάνει με άλλους συγγραφείς η σε case studies που έχω δει και διαβάσει. Για παράδειγμα στη δική μου περίπτωση γράφω σύντομα διηγήματα φαντασίας στα ελληνικά. Αν αποφάσιζα να τα ανεβάσω στο wattpad, τότε το πιο πιθανό είναι πως θα τα έκαιγα. Οι περισσότεροι εκδοτικοί οίκοι που θέλουν να εκδώσουν κάποιο διήγημα ως μέρος συλλογής σπάνια δέχονται να εκδώσουν κάτι το οποίο έχει ανέβει σε κάποια άλλη ιστοσελίδα όπως το Wattpad. Με λίγα λόγια πολλά διηγήματα που θα μπορούσαν να εκδοθούν έχουν "καεί" κατά κάποιο τρόπο επειδή έχουν ανέβει σε διάφορες ιστοσελίδες. Εδώ έρχεται το εξής ερώτημα: Αφού οι Ελληνικοί Εκδοτικοί Οίκοι (με εξαίρεση λίγους) δεν θα πληρώσουν για το διήγημα μου, τι με νοιάζει αν θα το εκδώσουν ή όχι. Η απάντηση μου είναι πως έχεις δίκιο και μόνο αν σε απασχολεί να το δεις στο χαρτί και να λες ότι το έκδωσα, τότε μόνο έχει νόημα. Αυτό πρόκειται για μία καθαρά προσωπική άποψη. Εγώ για παράδειγμα έχω εκδώσει ένα διήγημα με cyberpunk θεματολογία και ένα ακόμη διήγημα φαντασίας στη Λέσχη Ανάγνωσης Φανταστικού Καρδίτσας. Αν τα είχα δημοσιεύσει κάπου αλλού, δεν θα τα δεχόταν. Βέβαια, θα με ρωτήσει κάποιος/α, αφού δεν πληρώθηκες για αυτά τα διηγήματα, γιατί αποφάσισες να τα εκδόσεις εκεί; Γιατί αντικειμενικά πιο πολλοί θα το διαβάσουν στο wattpad, από ότι σε paperback. Επίσης από το wattpad θα πάρεις και ανατροφοδότηση, κάτι που ούτε στα όνειρα σου δεν θα γίνει σε έντυπο βιβλίο. Παρόλα αυτά τα πλεονεκτήματα που παρέχει το Wattpad, αποφασίζω να πάρω την οδό των εκδοτικών οίκων επειδή θεωρώ πως αν κάτι εκδοθεί από παραδοσιακό εκδοτικό οίκο, έχει μεγαλύτερη αξία για το συγγραφικό σου προφίλ. Πριν λοιπόν αποφασίσεις αν θα δημοσιεύσεις κάτι στο Wattpad και παράλληλα σκέφτεσαι να το στείλεις στον εκδοτικό οίκο, καλό θα ήταν να μετρήσεις τα θετικά και τα αρνητικά και έπειτα να αποφασίσεις. Καλώς ή κακώς διαφορετικά μετράει στο συγγραφικό σου προφίλ να έχεις εκδώσει διηγήματα σε κάποια έντυπη συλλογή από εκδότη, παρά να το έχεις εκδόσεις σε κάποια πλατφόρμα όπως το wattpad. Δεν λέω ούτε επικροτώ ότι είναι το πιο σωστό, απλά έτσι είναι ακόμη τα πράγματα. Τα ελάχιστα ελληνικά διηγήματα που έχω γράψει, επομένως, αποφάσισα να μην τα ανεβάσω στο wattpad, μιας και περιμένω πότε θα βγουν αντίστοιχοι διαγωνισμοί, ώστε να τα στείλω προς έγκριση. Πότε θα δημοσίευα κάτι στο Wattpad? Μπορώ να σκεφτώ δύο περιπτώσεις: Η 1η θα ήταν αν ήμουν νεαρός συγγραφέας με μικρή εμπειρία. Τότε θα είχε μεγαλύτερη σημασία η ανατροφοδότηση και να αρχίσω να χτίζω κοινό. Η 2η περίπτωση θα ήταν αν δεν υπήρχε περίπτωση να εκδώσει κάποιος οίκος το γραπτό μου. Και εδώ έρχεται ένα άλλο ερώτημα που κάνω συχνά στον εαυτό μου. Πόσοι είναι πραγματικά οι καλοί συγγραφείς στο wattpad? Σε γενικές γραμμές οι περισσότεροι τώρα ξεκινάνε τη συγγραφική τους πορεία και και κατά κάποιο τρόπο η πλατφόρμα "μαυρίζεται". Ασυναίσθητα ή συνειδητά, αυτό μπορεί να επηρεάσει έναν εκδοτικό οίκο μιας και μία ιστορία του έχει εκδοθεί σε πλατφόρμα η οποία απευθύνεται σε συγγραφείς που μόλις ξεκίνησαν την συγγραφική τους πορεία. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο αποφάσισα να σταματήσω να γράφω εδώ και κατέβασα και τα γραπτά μου. Στο τέλος πάντα κάνω την παρακάτω ερώτηση πριν εκδώσω κάτι σε μία πλατφόρμα ή σε έναν εκδοτικό: Τι πραγματικά έχω να κερδίσω από το Wattpad και τι από έναν Εκδοτικό Οίκο;
  29. Για να πω την αλήθεια ήμουν και είμαι λίγο ανενεργός αυτό το διάστημα και ο λόγος είναι ότι γράφω ένα νέο βιβλίο μαζί με έναν ακόμη συνεργάτη. Το κακό είναι πως δύσκολα θα γράψω πάνω από 1.500 με 2.000 λέξεις την ημέρα στα αγγλικά και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορώ να δημοσιεύω μυθιστορήματα τόσο γρήγορα όσο θα ήθελα. Για την ακρίβεια χρειάζομαι περίπου δύο με τρεις μήνες για να εκδώσω ένα βιβλίο. Με τον νέο συνεργάτη λοιπόν ευελπιστώ να καταφέρω να εκδίδω κάθε μήνα ένα νέο μυθιστόρημα περίπου 100.000 με 120.000 λέξεις. Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρω έχοντας καλώς των πραγμάτων να φτάσω τον στόχο μου και να βγάζω 2.000 ευρώ το μήνα από την συγγραφή. Από εκεί και πέρα δεν θα το κρύψω πως οι συνεργασίες πάντα είναι δύσκολες. Δυστυχώς όμως είναι και απαραίτητες. Με όσους μιλάω αυτή τη στιγμή και συντηρούνται αποκλειστικά από τη συγγραφή, βγάζω συνήθως ένα μυθιστόρημα κάθε μήνα. Και δεν είναι το γεγονός ότι δεν μπορώ να γράψω 5.000 λέξεις την ημέρα όπως κάνουν οι υπόλοιποι συγγραφείς, αλλά δεν έχω το χρόνο για να γράψω τόσες πολλές λέξεις με παιδί, υποχρεώσεις και οικογένεια. Αν βέβαια έγραφα στα ελληνικά ο στόχος αυτός θα ήταν πολύ εφικτός, αλλά τα αγγλικά με δυσκολεύουν και χρειάζομαι πολύ περισσότερο χρόνο. Το θετικό με τον συγκεκριμένο συνεργάτη είναι πως είναι καλύτερος από μένα μιας και εκτός του ότι τα αγγλικά είναι η μητρική του γλώσσα, έχει ήδη εκδώσει αρκετά βιβλία και κάποια από αυτά έχουν γίνει δεκτά από εκδοτικούς οίκους. Μία συμβουλή που θα ήθελα να δώσω εδώ είναι πως πάντα θα έπρεπε να συνεργάζεστε (εάν είναι δυνατόν) με κάποιον που είναι πιο έμπειρος από εσάς. Αυτό σίγουρα θα βελτιώσει την συγγραφική και επαγγελματική σας πορεία. Το καλύτερο όμως μέσα από αυτή τη συνεργασία είναι το γεγονός πως ο συγκεκριμένος συγγραφέας είναι φαν της σειράς μου και έχει ήδη διαβάσει αρκετά από τα βιβλία μου. Με λίγα λόγια γνωρίζει την κοσμοπλασία αρκετά καλά. Να αναφέρω επίσης πως το στυλ γραψίματος είναι το ίδιο με το δικό μου και έχουμε τις ίδιες επιρροές. Μέχρι στιγμής η συνεργασία φαίνεται πως πάει εξαιρετικά και ήδη έχουμε γράψει τις πρώτες είκοσι χιλιάδες λέξεις. Πραγματικά μην το ματιάσω φαίνεται πως πέτυχα το τζακ-ποτ. Από εκεί και πέρα αποφάσισα να αλλάξω και το στιλ από τα εξώφυλλα μου σε κάτι πιο anime style. Για του λόγου το αληθές αυτά θα είναι τα νέα μου εξώφυλλα για τις επόμενες ιστορίες μου. Πείτε μου αν σας αρέσουν! Ήθελα να θυμίζουν λίγο castlevania. Σε αντίθεση με τα 200αρια που συνήθως πληρώνω για εξώφυλλα, αυτή τη φορά μου κόστισε $40 το πρώτο και $30 τα άλλα δύο.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..