Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/19/2020 in all areas

  1. 6 points
    Φώτης Βάρθης O Φώτης Βάρθης γεννήθηκε το 1983. Κατάγεται από την Κέρκυρα και ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Είναι εικαστικός, απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών και ασχολείται με την χαρακτική. Έχει εμμονή με την βυζαντινή αγιογραφία από την οποία εμπνέεται για να φτιάξει τα έργα του. Έχει κυκλοφορήσει μία σειρά με χαρακτικά έργα στα οποία είχε σχεδιάσει δημοφιλείς ήρωες της σύγχρονης ποπ κουλτούρας σαν βυζαντινούς αγίους. Δεύτε, λάβετε φως!
  2. 5 points
    Να μετρήσω για πρώτη φορά στη ζωή μου πόσα βιβλία θα διαβάσω μέσα σε μια χρονιά. Ελπίζω στο τέλος του 2020 να είναι 50!
  3. 4 points
    Συνεχίζουμε και φέτος αυτή τη λυτρωτική συνήθεια: να παρατάμε ένα βιβλίο που δεν πάει, για οποιονδήποτε λόγο. Λέμε εδώ γιατί το παρατήσαμε. Σεβόμαστε ο ένας τη γνώμη του άλλου. Εγώ είμαι έτοιμη να παρατήσω ένα ακόμη διάσημο βιβλίο φαντασίας, αλλά επειδή το έφτασα ως τα 2/3, λέω να του δώσω μια ευκαιρία ακόμη, να δω πόσο θα την παλέψω μαζί του. Έρχεται κράξιμο σε λίγες μέρες, θα δούμε, ή εδώ ή στα διαβασμένα. Η πίστα δική σας, προς το παρόν.
  4. 4 points
    Ταξίδι μέσα στον χρόνο και στον χώρο (Dr. Futurity) Αυτό το βιβλιαράκι το βρήκα σε μια δανειστική βιβλιοθήκη, σε πολύ παλιά έκδοση, από εκείνες με σκληρό βυσσινί εξώφυλλο, που στη ράχη γράφει Επιστημονική Φαντασία, 5. Είναι τόσο παλιά που ο μεταφραστής μας γνωρίζει, μας παρουσιάζει, τον Φίλιπ Ντικ, "τον σημαντικότερο συγγραφέα του εισκοστού αιώνα - και δεν το λέω εγώ"! Ο προηγούμενος κάτοχος έχει ζωγραφίσει ελεύθερες γραμμές με στυλό στην αρχή και στο τέλος. Συγκινήθηκα, το ομολογώ. Από το είδος της μουτζούρας συμπεραίνω ότι ο κάτοχος ήταν γυμνασιόπαιδο, και μάλιστα πρωτάκι. Το βιβλίο είναι μια κλασική ιστορία του συγγραφέα, (με τα παράδοξά της, με τις εκπλήξεις και με την ειρωνεία της. Και, πάνω απ' όλα, τη φαντασία του Ντικ), αλλά όχι απ' τις καλές του. Είναι γραμμένη βιαστικά, τόσο βιαστικά που το λες κι άτσαλα. Για το ίδιο θέμα (αθανασία) έχει γράψει το μεγαλειώδες Ubik. Απορώ, γιατί από όλα τα διηγήματα, νουβέλες, μυθιστορήματα, ο μεταφραστής διάλεξε αυτό για να μας γνωρίσει τον πιο σημαντικό συγγραφέα επιστημονικής φαντασίας του εικοστού αιώνα.
  5. 4 points

    until

    Όχι, αλλά έχω ραντεβού με μαιευτήριο μέσα Μαρτίου. Άσε, θα χάσετε για λίγο, εμένα κ τα ρομαντικά μου διηγήματα.
  6. 4 points
    @Unicron σαν τον φώσκολο δεν έχει
  7. 4 points
    ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ! Σήμερα βρήκα από τύχη το Επτά στύλοι της σοφίας του Τ.Ε. Λόρενς, ένα βιβλίο σχεδόν εξίσου σπάνιο με το "Σπίτι από φύλλα". Που λέτε, δεν είχα σκοπό να κατέβω σήμερα, αλλά να που κυκλοφόρησε το "Θα χαθώ στο σκοτάδι" της ΜακΝαμάρα, αλλά και ένα σκληροτράχηλο νουάρ από τις εκδόσεις Public Βιβλιοθήκη, οπότε έκανα τη βόλτα μου. Και από τύχη πέρασα από Ακαδημίας, όπου δίπλα από το Greekbooks άνοιξε πρόσφατα ένα παλαιοβιβλιοπωλείο. Μπαίνω μέσα για να δω τι παίζει, και βρίσκω αυτό το επικό βιβλίο σε μια ντάνα. Και μάλιστα σαν να μην έφτανε η έκπληξη που ένιωσα με την ανεύρεση του, μου κόστισε μονάχα πέντε ευρώ! 1. Μισέλ ΜακΝαμάρα - Θα χαθώ στο σκοτάδι (Αναγνώστης). 19,80€ 2. Αντρέι Μακίν - Το αρχιπέλαγος μιας άλλης ζωής (Utopia). 11,20€ 3. Λούις Μάλεϊ - Ο νόμος της μαφίας (Public Βιβλιοθήκη). 12,56€ 4. Τ. Ε. Λόρενς - Επτά στύλοι της σοφίας (Εστία). 5€ 5. Χάινριχ Μπελ - Ο χλωμός σκύλος (Πόλις). 5€
  8. 4 points
    Ήταν ένας από την ομάδα των Μόντυ Πάιθον, μια "έννοια" άγνωστη σε πολλούς νέους σήμερα, που ακούν "Μόντυ Πάιθον" και νομίζουν ότι είναι κάποιες παλιές ταινίες. Οι Μόντυ Πάιθον ήταν μια κωμική ομάδα που ίδρυσε κατά έναν τρόπο ένα νέο είδος χιούμορ μέσα από την διάσημη, τότε, τηλεοπτική τους σειρά. Είναι ο δεύτερος που φεύγει μετά τον Γκράχαμ Τσάπμαν. Απομένουν οι Έρικ Άιντλ, Μάικλ Πάλιν, Τέρι Γκίλιαμ και ο Τζον Κλιζ.
  9. 4 points
    Διάβασα την τριλογία των Τολτέκων του Ταϊ- ούν Μά-ρις. Για την ακρίβεια αυτά που έχουν μεταφραστεί γιατί απ' όσο μπόρεσα να καταλάβω, είναι τουλάχιστον τα διπλάσια. Ο πρώτος τόμος με τίτλο ''Η Επιστροφή των Πολεμιστών'' είναι εισαγωγικού περιεχομένου. Γίνεται αναδρομή στο πολύ μακρινό παρελθόν, πίσω στα χρόνια της θρυλικής Λεμουρίας. Ενθυμούμενοι πρότερες τους εποχές, οι Τολτέκοι ανέκτησαν το χάρισμα να βλέπουν. Κατείχαν δυνάμεις που στα μάτια των απλών ανθρώπων φάνταζαν εξωπραγματικές καθιστώντας τους ικανούς μεταξύ άλλων να μετακινούν ογκώδη και βαριά αντικείμενα. Καταφέρνοντας έτσι να χτίσουν τις Πυραμίδες και το Στόουνχεντζ. Όντας δικαιωματική κληρονομιά του ανθρώπου, ο καθένας έχει την επιλογή να ανταποκριθεί ή όχι στη κραυγή του αετού και να διαλέξει τον δρόμο που θα πάρει. Της γνωστής, συμβατικής ζωής ή του μονοπατιού της μύησης του πολεμιστή. Και με αυτό είναι που έχει να κάνει το κυρίως θέμα παραθέτοντας τα βήματα που χρειάζονται. Πνευματικές ως επί το πλείστο τεχνικές για την αυτογνωσία και παγίδες στις οποίες καλείται ο υποψήφιος να αντεπεξέλθει. Διευκρινίζεται πολλάκις ότι όταν έρθει η ώρα της επιλογής, δεν υπάρχει γυρισμός. Ή πηγαίνει κανείς με το πουλί, ή πάει, πέταξε Κουκούλι που περιβάλλει τον άνθρωπο. Αόρατο πλην όμως υπαρκτό. Ενεργειακά πεδία στην επιφάνεια του που φωτίζονται από λαμπρό σημείο. Με την αντίληψη να ενεργοποιείται όταν απλώσουν το φως τους και φωτίσουν αντίστοιχα που βρίσκονται πέρα από αυτό, συνιστώντας έτσι το λεγόμενο ''σημείο συναρμολόγησης''. Η δυνατότητα μετακίνησης του φανερώνει κόσμους των οποίων μέχρι τότε αγνοούσαμε την ύπαρξη. Το ίδιο όμως πραγματικούς όσο και ο δικός μας. Συνέχεια με τις βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθηθούν βήμα προς βήμα. Εφτά συνολικά με ονόματα ζώων. Αλληλοσυνδεόμενες, η καθεμία όμως και διαφορετική. Δίνεται βάρος στη δύναμη των λέξεων και στη δυνατότητα του να μπορεί κανείς να διαβάζει ανάμεσα στις γραμμές. Παραθέτονται λογοτεχνικά αποσπάσματα τα οποία εννοείται ότι δεν μου έκαναν κανένα κλικ Αναφέρονται στερεότυπα που επικρατούν όσον αφορά τις κοινωνικές συμβάσεις και παγίδες στις οποίες πέφτουν πολλοί άνθρωποι. Στο να προσπαθούν να είναι και να συμπεριφέρονται όχι όπως θα ήθελαν, παρά μόνο όπως επιθυμεί ο περίγυρος τους. Στο να είναι αρεστοί στους γνωστούς και ας μην αισθάνονται καλά οι ίδιοι. Δίνονται παραδείγματα με προβλήματα ανθρώπων της διπλανής μας πόρτας. Προβλήματα που λίγο- πολύ αντιμετωπίζουμε όλοι μας και που έχουν να κάνουν με την δουλειά, τις συναναστροφές και την οικογενειακή μας κατάσταση. Προτείνονται λύσεις και επισημαίνονται κίνδυνοι με επικρατέστερους τον εφησυχασμό και την αλαζονεία. Πολλάκις τονίζεται ότι δεν έχει σημασία αν χάσει κανείς μία μάχη αφού αποκομίζει το κέρδος της εμπειρίας. Αλλά να αποτύχει να παλέψει καν. Η καθοριστική σημασία των ονείρων, της επαγρύπνησης και της πειθαρχίας. Εκτενής αναφορά γίνεται στις πρακτικές τεχνικές της ανακεφαλαίωσης και της μη πράξης. Η πρώτη έχει να κάνει με θύμησες της ζωής μας. Ανακαλώντας κανείς σταδιακά το παρελθόν φτάνει ως και το σημείο της γέννησης του! Με την ενεργητική όπου και με μεθοδικό τρόπο ανακαλεί περιστατικά. Ή με την αυθόρμητη όπου επεισόδιο που βιώνεται μία δεδομένη στιγμή, γυρίζει τα γρανάζια της μνήμης για να ανασύρει και άλλα. Και η δεύτερη με την πλήρη εγρήγορση που παρέχει στον μαθητευόμενο την δυνατότητα να παρατηρεί καταστάσεις αποστασιοποιημένα όσο και αντικειμενικά. Γίνεται και παρατήρηση που με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Είναι παράταιρη σε σχέση με τα παραπάνω αλλά δεν πειράζει, θέλω να το αναφέρω. Πολλοί είναι της άποψης ότι όλα αυτά πρέπει να διδάσκονται αφιλοκερδώς. Και όσοι δεν το κάνουν είναι τσαρλατάνοι. Ναι, λες και αυτοί οι ''τσαρλατάνοι'' δεν έχουν να πληρώσουν νοίκια και λογαριασμούς. Ή επειδή τους περιβάλλει δήθεν κάποια θεϊκή υπόσταση, δεν έχουν και την ανάγκη να πάνε στο σούπερ μάρκετ. Καθόλου υποχρεωμένοι δεν είναι, αν θέλουν το κάνουν. Έτσι, για να μην ισοπεδώνονται όλα. Ο δεύτερος που φέρει τον τίτλο ''Η Κραυγή του Αετού'' μας πηγαίνει παραπέρα με στερεότυπα που δεν θα έπρεπε να υφίστανται. Όπως κάποιος που ακολουθεί το μονοπάτι της μάθησης, ότι δεν πρέπει να πίνει και να καπνίζει. Δεν υπάρχει τίποτα κακό σ' αυτό αρκεί να υπάρχει μέτρο. Ή η πλάνη που τρέφει για τον δήθεν απεριόριστο χρόνο που έχει στη διάθεση του. Παίρνοντας ως δεδομένο την κοπιαστική προσπάθεια που απαιτείται για την εκπαίδευση, πραγματικά δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια. Ο χρόνος είναι εναντίον όχι μόνον όσο αφορά την εκπαίδευση, αλλά για την ζωή του γενικά. Με ότι έχει να κάνει με το εφήμερο της ύπαρξης. Όντας φτερά στον άνεμο, σήμερα είμαστε, αύριο όχι. Δίνεται βαρύτητα στο θάρρος του να κυνηγάει κανείς τα όνειρα του όσο και σε φοβίες που μας κατατρέχουν. Στον κίνδυνο που ελοχεύει αν εφησυχαστούμε και θεωρήσουμε ότι είμαστε απρόσβλητοι από άσχημες καταστάσεις. Η λεγόμενη διαύγεια. Ή στο ότι όλες μας οι αποφάσεις είναι σωστές καταντώντας έτσι αλαζόνες. Ζωτικής σημασίας και η νηφαλιότητα που έχει να κάνει με την ικανότητα μετακίνησης του σημείου συναρμολόγησης μόνο στη δεξιά πλευρά της συνείδησης. Κάτι από την φύση του περιοριστικό. Τρέφοντας έτσι ο μαθητευόμενος την πλάνη ότι κατέχει όλα όσα θα μπορούσε να γνωρίζει, μην αφήνοντας κατ' αυτόν τον τρόπο πεδίο για το απρόσμενο της αποκάλυψης. Δίνεται βάση στη σημασία της πίστης στις επιλογές μας και στη διαφορά της με την εμπιστοσύνη. Ένα και το αυτό για τις σκέψεις και τα συναισθήματα που διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τον κόσμο. Η κοσμοθεωρία μας μάς περιορίζει σε καλούπια. Φορμάρουμε την όποια καινούργια πληροφορία στα πλαίσια της και απορρίπτουμε οποιαδήποτε δεν την βρίσκει σύμφωνη. Αδυνατώντας έτσι να διευρύνουμε τους ορίζοντες μας. Πολύ σημαντική και η τέχνη των ονείρων που διακρίνεται στο ενεργητικό και παθητικό ονείρεμα. Το πρώτο έχει να κάνει με την επίτευξη εναλλακτικών καταστάσεων αντίληψης και το δεύτερο όποια επιτυγχάνεται αυθόρμητα. Με αποτελέσματα εκπληκτικά. Τρίτος τόμος με τίτλο ''Η Γνώση του Δράκοντα''. Κατηγοριοποιούνται πολεμιστές ανάλογα με τα μονοπάτια που ακολουθούν. Οι αφιερωμένοι στην ενδυνάμωση του ανθρώπου έχουν πάρει τον δρόμο της ελευθερίας. Ενώ όσοι βαδίζουν στο δρόμο της υψηλής περιπέτειας προσδοκούν σε προσωπικά οφέλη. Οι οποίοι με την σειρά τους διακρίνονται σε πολεμιστές της πρώτης και της δεύτερης προσοχής. Οι της πρώτης έχουν να κάνουν με την δυνατότητα αυτού που αποκαλείται λογική ή κανονική συνείδηση. Κατάσταση την οποία ο μέσος άνθρωπος δεν γνωρίζει εις βάθος. Και η δεύτερη συνιστά επίπεδο συνείδησης παντελώς έξω των ανθρωπίνων δυνατοτήτων κατανόησης. Πόσο μάλλον εξερεύνησης του. Δίνεται βάση στο ότι οι μαθητευόμενοι δεν δέχονται διδασκαλίες με την ευρεία έννοια του όρου. Παρά μόνο κατευθυντήριες γραμμές με τους ίδιους να πρέπει να τις ερμηνεύσουν κατά τέτοιο τρόπο που να ανακαλύπτουν την εσωτερική τους ισχύ. Λεπτό και το σημείο της αυτοπεποίθησης. Δεν πρέπει ούτε να μας ρίχνει ψυχολογικά αλλά ούτε και να δημιουργεί υπερβολικές προσδοκίες. Παίζει και ο καθοδηγητής τον ρόλο του στο να φέρει τον ασκούμενο στο επιθυμητό σημείο. Το μεγαλύτερο όμως δώρο το κάνει ο ίδιος ο ασκούμενος στον εαυτό του. Όταν φτάνει στο σημείο της μεταμόρφωσης οπότε και αποκομίζει οφέλη πέρα από κάθε φαντασία. Γίνεται λόγος για τα τέσσερα είδη τυράννων που μπορεί να συναντήσει κανείς στη ζωή του. Τύραννοι που για τον πολεμιστή είναι ουσιαστικά δώρο για να εξασκήσει τις τεχνικές του. Γίνεται αναφορά στον έλεγχο της τρέλας, στο ξύπνημα μέσα στο όνειρο και την είσοδο στο άγνωστο. Στον χειρισμό του χρόνου. Έστω π.χ. ότι μάντης θέλει να εντρυφήσει στα αίτια για την ιδιαίτερη συμπεριφορά ενός ανθρώπου. Δεν επιταχύνει τον χρόνο παρά μόνο την αντίληψη του γι' αυτόν. Είναι σαν να έχει ταξιδέψει πίσω για απειροελάχιστο χρονικό διάστημα, χωρίς όμως ουσιαστικά να έχει πάει πουθενά. Μετατοπίζει κατά κάποιο τρόπο το παρελθόν στο παρόν αποκτώντας έτσι πρόσβαση στο μυαλό του συγκεκριμένου ανθρώπου. Και αρκετά άλλα θαυμαστά όσο και παράξενα. Τι ισχύει απ' όλα αυτά δεν ξέρω. Θα ήθελα να ολοκληρώσω την ανάγνωση της σειράς το πρωτότυπο της οποίας όμως υπερβαίνει κατά πολύ τις δυνατότητες μου. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται -και είναι- τρομερά ενδιαφέρουσα. Προτείνεται για όποιον θέλει να πειραματιστεί ή να αποκτήσει έστω και μία επιφανειακή γνώση καταστάσεων που παραμερίζουν τα πέπλα της καθημερινότητας.
  10. 4 points
    Είμαι πάρα πολύ χαρούμενος που ανακάλυψα αυτόν τον συγγραφέα. Είναι εξαιρετικός και η γραφή του μου ταιριάζει πάρα πολύ. Έχω απολαύσει τα βιβλία του και όσα δεν υπήρχαν μεταφρασμένα έσπευσα να τα προμηθευτώ στο πρωτότυπο αγγλικό κείμενο. Θέλω να σας ευχαριστήσω για την ενδελεχή παρουσίαση τόσο του συγγραφέα, όσο και των βιβλίων του.
  11. 3 points
    Η 63η συνάντηση της Λέσχης Ανάγνωσης Φανταστικού του Sff.gr (μήνας τρόμου) όπου θα συζητηθεί το βιβλίο "Βίλκα" της Άννας Μακρή. Η συνάντηση θα λάβει χώρα στο καφέ Αλντεμπαράν Σόλωνος και Σουλίου 5 το Σάββατο 14 Μαρτίου 2019 στις 18:30. Θα υπάρξει πρόσκληση για παρουσία της συγγραφέως στην εκδήλωση. Η επιλογή του βιβλίου έγινε από τα μέλη της λέσχης στην 62η συνάντηση. Η συζήτηση για το βιβλίο γίνεται εδώ.
  12. 3 points
    until
    Ο 52ος Διαγωνισμός Διηγήματος πλησιάζει. Σημειώστε την ημερομηνία και μείνετε συντονισμένοι για τις λεπτομέρειες.
  13. 3 points

    until

    Με το καλό @Roubiliana και το ραντεβού σου στο μαιευτήριο και η επιστροφή σου στο γράψιμο! Ιδέα για διήγημα που διαδραματίζεται σε κομμωτήριο: Καλά... Επιστρέφω στη δουλειά καλύτερα...
  14. 3 points
    Εγώ πάντως πριν δέκα χρονάκια, όταν ήμουνα ακόμα γγιαννάκης είχα ανεβάσει στο ίντερνετ ένα φαν φίξιον της πάλαι πότε αγαπημένης μου σειράς Ντέξτερ σε μία κοινότητα που με φαν φίξιον. Βλέποντας εχθές το τόπικ, θέλωντας και μη ο νους μου ανέτρεξε σε αυτήν την ιστοριούλα και βουαλά I hate that this fantastic story doesn't have any comments! You obviously worked so hard and no one even gave it any love. Well here is some for you, this story was fantastic and it kept me on the edge of my seat. I'm sad it ended... Τώρα το γεγονός ότι η ιστορία μετά βίας διαβάζεται στα Αγγλικά (και μόλις το είχα πάρει το proficiency) βέβαια δε ξέρω τι να έχει να λέει. Έτσι για τη πλάκα μου, αφού έχω λιώσει στη δουλεια εδώ και μια εβδομάδα ξαναξεκίνησα πάντως να την γράφω, παρότι έχω να ασχοληθώ με τον συμπαθή αυτό δολοφόνο από το 2015. 3.200 λέξεις στο χαλαρό so far.... Βαριέμαι να το τελειώσω, αλλά ένα break έχει τη πλάκα του! (Άσχετο με το θέμα, αλλά εμένα δεν μου κάνατε τόπικ με ιστορίες να λέω τον πόνο μου)
  15. 3 points
    Για την ταινία είχε πέσει πολύ promotion όπως φυσικά και σε άλλες ταινίες (Star Wars, Ad Astra κ.α) όταν βλέπω μία ταινία να την προμοτάρουν τόσο πολύ, είμαι εξαιρετικά επιφυλακτικός στο αν η ταινία είναι πράγματι τόσο καλή όσο λένε. Αν δεν έχετε δει την ταινία, μην περιμένετε ότι θα δείτε την ιστορία του πασίγνωστου αντιπάλου του μπάτμαν γιατί θα απογοητευτείτε, η ιστορία είναι παντελώς διαφορετική. Άλλωστε, και ο ίδιος ο σκηνοθέτης το είχε δηλώσει εξ αρχής. Ο πρωταγωνιστής (Χοακίν Φίνιξ), δίνει μία εξαιρετική ερμηνεία και θα έλεγα ότι ως έναν βαθμό -πριν ξεδιπλώσει τον πραγματικό του εαυτό- μπορεί να δείξεις συμπάθεια και συμπόνια για τον πρωταγωνιστή. Πρόκειται για μία καλή δραματική ταινία με πολύ καλές ερμηνείες, αρκεί να την δούμε από μία άλλη οπτική γωνία, δίχως να μπούμε στην φάση σύγκρισης με την ιστορία του κόμικ.
  16. 3 points
    Στις 25 Ιαν αποφάσισα να βάλω μια ιστορία μέσα σε διάφορα πλατφόρμες. Μετά από 24 ώρες περίπου, τα αποτελέσματα είναι τα παρακάτω: WebNovel.com: 1,091 Views, 21 collections (είναι πόσοι το πρόσθεσαν στο ράφι), 1 comment RoyalRoad.com: 512 Views, 42 Followers, 8 Favorites, 6 Comments LitNet.com: 77 Views, 2 Lists, 2 comments Wattpad: 4 Views, 3 Lists Σημείωση: Η ιστορία είναι στα αγγλικά. Συμπέρασμα: Αν η ιστορία σου δεν έχει μέσα bad boys, bad girls, GirlXgirl και BoyXboy, μάλλον χάνεις τον χρόνο σου στο wattpad. To Litnet είναι σαν 'κλώνος' του wattpad, αλλά περιλαμβάνει κατηγορίες αντίστοιχες με το wattpad. Το WebNovel & RoyalRoad είναι κυρίως για φαντασία - επιστημονική φαντασία. Θα επικαιροποιώ κατά περιόδους το νήμα και θα παραθέτω στατιστικά. Επίσης υπάρχουν άλλες τόσες πλατφόρμες που θέλω να δοκιμάσω να ανεβάσω και φαίνονται υποσχόμενες.
  17. 3 points
    1. Να φτάσω επιτέλους τα 50, κάτι με το οποίο έχω φλερτάρει μερικές χρονιές, αλλά δεν το έχω πετύχει ακόμα. 2. Να διαβάσω ολόκληρο/αποφασίσω ότι δεν μου αρέσει αρκετά ώστε να ασχοληθώ το Dark Tower του King. 3. Τουλάχιστον 10 βιβλία που η αρχική τους γλώσσα δεν είναι τα Αγγλικά (οπωσδήποτε μερικά να είναι ελληνικά, γιατί τα έχω αμελήσει τρομερά πολύ). 4. Τουλάχιστον 10 βιβλία από γυναίκες συγγραφείς.
  18. 3 points
    Ιανουάριος 1. Ο κόμης Μόντε Κρίστο - Αλέξανδρος Δουμάς (1284) 10/10 2. Η ιστορία του Ζιλ Μπλας ντε-Σαντιλιάν - Αλέν-Ρενέ Λεσάζ (1021) 9/10 Το βιβλίο γράφτηκε τον 18ο αιώνα στην Γαλλία αλλά η δράση του τοποθετείται τον 17ο αιώνα στην Ισπανία και ως πρωταγωνιστή έχει φυσικά τον Ζιλ Μπλας. Ο Ζιλ Μπλας είναι ένας έφηβος με ταπεινή καταγωγή και για να φτιάξει την τύχη του φεύγει από το πατρικό του για να πάει στην Μαδρίτη, προκειμένου να κάνει καριέρα ως καθηγητής δίπλα σε κάποιον από τους φιλολόγους που ζούσαν εκείνο τον καιρό εκεί, αλλά πολύ πριν φτάσει στην πόλη, αρχίζουν οι περιπέτειες του που θα τον ακολουθήσουν σε όλη την διάρκεια του βιβλίου, μέχρι και την ωριμότητά του που θα τον βρει αποκαταστημένο και με παιδιά. Στην πορεία προς την καταξίωσή του τον βρίσκουν όλοι οι μπελάδες του κόσμου από τα πρώτα κιόλας βήματα που κάνει εκτός του σπιτιού του, καθώς κάθε φορά που νομίζει πως έχει πιάσει την "καλή", όλο και κάτι θα συμβεί και θα βρεθεί απένταρος στους δρόμους . Έτσι πέφτει πάνω σε μια συμμορία ληστών που τον κρατάει για σκλάβο, μετά όταν καταφέρνει να το σκάσει τον ληστεύουν, τον ξυλοφορτώνουν αρκετές φορές, μπαίνει στην υπηρεσία διαφόρων κυρίων και ενώ προσπαθεί να κάνει το καλό βρίσκεται συνεχώς μπλεγμένος και διωγμένος, ενώ καταλήγει ακόμα και στην φυλακή, αλλά μόνο όταν δεν φταίει. Ο Ζιλ Μπλας συνήθως όταν προσπαθεί να κάνει το σωστό βρίσκεται απένταρος, ενώ όταν αλητεύει έχει γεμάτες τις τσέπες. Στο τέλος μετά από πολλές περιπέτειες και αναποδιές βρίσκεται να είναι γραμματέας του πρωθυπουργού και στην Αυλή του βασιλιά της Ισπανίας, για να καταλήξει μετά από πολλά χρόνια με τον δικό του πύργο και με τίτλο ευγενείας. Εννοείται ότι όλη η πορεία του Ζιλ Μπλάς απ' άκρη σε άκρη της Ισπανίας δεν είναι τίποτα άλλο από μια καλή αφορμή για τον Λεσάζ για να ασκήσει την σάτιρά του στην γαλλική κοινωνία της εποχής του και δεν αφήνει τίποτα ασχολίαστο. Οι ιερείς, οι ευγενείς, οι καθηγητές, οι συγγραφείς, οι ηθοποιοί, οι αστυνόμοι, και κυρίως οι γιατροί, είναι μόνιμο αντικείμενο σάτιρας σε κάθε μια από τις 1021 γεμάτες σελίδες του βιβλίου. Η ανάγνωσή του δεν γίνεται ποτέ βαρετή (και σε αυτό βοηθάει σε μεγάλο μέρος και η μετάφραση, που την βρήκα πολύ καλή), μιας και το βιβλίο είναι γεμάτο περιπέτειες και συνεχείς ανατροπές της τύχης του Ζιλ Μπλας, που ενώ ξεκινά ως απλός υπηρέτης καταλήγει ευγενής με δικό του πύργο. Ο Ζιλ Μπλας προσπερνάει με χαρακτηριστική ευκολία όλες τις αναποδιές που του τυχαίνουν στον δρόμο, με έναν συνδυασμό τύχης, ικανότητας αλλά και καλοσύνης, μιας και όποτε κάνει καλό σε κάποιον ενώ αρχικά βρίσκει τον μπελά του, μετά από λίγο καιρό του ανταποδίδεται στο πολλαπλάσιο. Γενικά είναι ένα βιβλίο που μολονότι γράφτηκε πριν από τριακόσια χρόνια έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό την φρεσκάδα του.
  19. 3 points
    Εντυπωσιακή απεικόνιση με γραφικά Η/Υ της εμβληματικής μορφής του Smaug, από τη δεύτερη ταινία της τριλογίας "The Hobbit: The Desolation of Smaug". Αν και γενικά προτιμώ τους τετράποδους δράκοντες, οφείλω να ομολογήσω ότι έγινε εξαιρετική δουλειά στα γραφικά.
  20. 3 points
    Ξέρω ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα κυκλοφορήσουν πάρα, μα πάρα πολλά ενδιαφέροντα βιβλία από διάφορες εκδόσεις, αλλά αυτή τη στιγμή ψιλοβαριέμαι να φτιάξω μια λίστα με όλα όσα γνωρίζω, όπως έκανα παλαιότερα. Πάντως, μπορώ να αναφέρω μερικά που ανήκουν στο είδος του Φανταστικού: *Jeff VanderMeer - Μπορν. Καστανιώτης. *Norman Spinrad - Το σιδερένιο όνειρο. Εκδόσεις Των Συναδέλφων. *Anna Kavan - Ice. Εξάντας. *Ahmed Saadawi - Ο Φρανκενστάιν στη Βαγδάτη. Φανταστικός Κόσμος. *Ted Chiang - Exhalation. Ίκαρος. *Kim Stanley Robinson - 2312. Οξύ. Και, εντάξει, μέσα στις επόμενες μέρες μπορεί να μου έρθει η όρεξη και να φτιάξω μια λίστα με καμιά τριανταριά βιβλία που μου φαίνονται πολύ δυνατά και ενδιαφέροντα.
  21. 3 points
    Έχω να προσθέσω έναν ακόμα αναγνωστικό στόχο, αν και μάλλον θα έπρεπε να είναι αυτονόητος κάθε χρόνο: Θα ήθελα να διαβάσω πάνω από 30 βιβλία γραμμένα από γυναίκες συγγραφείς. Δεν τις σνομπάρω καθόλου (λατρεύω Ούρσουλα Λε Γκεν, Πατρίσια Χάισμιθ, Άγκαθα Κρίστι κλπ), όμως τυχαίνει να μην διαβάζω όσες... "πρέπει". Και είναι κρίμα.
  22. 2 points

    until

    Ωχ! Επικίνδυνα κοντά σ' αυτό που είχα σκεφτεί😄 Τώρα πρέπει να βρω άλλο θέμα...
  23. 2 points

    until

    Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καλοί οι εξωγήινοι και τα βαμπίρ και οι μάγοι. Έρχεται όμως ο... Γενικός. Εδώ σας θέλω. Καιρός ν' ανοίξετε τα συρτάρια, να βγάλετε παλιά, κιτρινισμένα χειρόγραφα, να φυσήξετε τη σκόνη και να θυμηθείτε τα πρώτα λογοτεχνικά σας σκιρτήματα. Παραδεχτείτε το, είχατε άλλα όνειρα πριν σας ρίξουν οι εκδοτικοί στον Καιάδα, πριν συμβιβαστείτε με τα ρομποτάκια και τα ζόμπια. Teaser Δείγμα: "ΤΟ ΑΤΟΠΗΜΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΡΙΑΣ"
  24. 2 points
  25. 2 points
    Θεωρώ πως όσοι συγκρίνουν το έργο του Τόλκιν με το έργο του Μάρτιν, εκτός και αν η σύγκριση έχει να κάνει με την γλώσσα, ξεκινούν μια συζήτηση σε λάθος θεμέλια. Ο καθένας ήθελε μέσα από το έργο του να κάνει κάτι διαφορετικό. Ο Τόλκιν, πέρα από το να πει μια ιστορία, ήθελε φρονώ να δώσει ηθικά διδάγματα, να περάσει τις δικές του ανησυχίες ως τέκνο μια άλλης εποχής, να γράψει μια ιστορία η οποία θα έμοιαζε με τα έπη των Ελλήνων και των Ρωμαίων. Ήθελε μέσα από τα έργα να δώσει παραδείγματα προς μίμηση. Επίσης όσον αφορά την αντιμετώπιση που επιφύλαξε προς τους γυναικείους χαρακτήρες, ας μην ξεχνάμε ότι ερχόταν από μια άλλη εποχή αλλά μέσα από τα έργα του τις αντιμετώπισε με προοδευτικό για την εποχή του τρόπο. Και τους έδωσε ένα ρόλο ο οποίος είναι συμπληρωματικός των ανδρών και εν δυνάμει πιο σημαντικός για τις κοινωνίες που δημιούργησε. Έδωσε στους γυναικείους χαρακτήρες δυνατότητες και χαρακτηριστικά που ίσως τους κάνουν πιο ισχυρούς από τους ανδρικούς χωρίς να καταφεύγει στην επίδειξη σωματικής ρώμης. Εν τέλει κατέδειξε ότι δεν χρειάζεται να ανταποκρίνονται στα πρότυπα που οι άνδρες βάζουν για τον εαυτό τους. Γιατί έχουν ένα άλλο ρόλο να παίξουν, εξίσου σημαντικό. Ο Μάρτιν με τα έργα του θέλησε να απαντήσει σε άλλης φύσεως ερωτήματα που υπήρχαν στην δεκαετία του 80 και εντεύθεν αλλά όχι 40 και 50 χρόνια νωρίτερα. Ένα από αυτά είναι αν ένας ηθικός άνθρωπος μπορεί να κρατήσει την ηθική του μέσα σε ένα ανήθικο κόσμο. Ότι σε κάθε καιρό, και ειδικά σε καιρό αναταραχών και πολέμων, η κάθε πράξη έχει συνέπειες και επομένως κάποιος πρέπει να προετοιμάζεται πολύ καλά και να σκέφτεται αυτές τις συνέπειες πριν κάνει την επιλογή του. Ήθελε να δείξει επίσης τις δυσκολίες τις διακυβέρνησης, όπως και να δείξει ότι κάποιος μπορεί στην ζωή του να κρατάει υψηλά ηθικά στάνταρ αλλά μια τέτοια επιλογή έχει τις συνέπειες της. Στο τέλος αυτός θα επιλέξει. Και τις δυσκολίες που μια τέτοια επιλογή έχει όταν την κάνει συνέχεια κατά την διάρκεια της ζωής του. Ήθελε να δείξει πως κάποιοι μπορεί να βρεθούν θύματα καταστάσεων για τα οποία οι ίδιοι δεν είναι υπεύθυνοι. Ο ένας ήθελε να θέσει παραδείγματα προς μίμηση και να θέσει εξιδανικευμένα πρότυπα σε έναν κόσμο που δεν ήταν τέλειος. Να δείξει πως θα έπρεπε να είναι η πορεία της ζωής των ανθρώπων, πως θα μπορούσε να γίνει ο κόσμος. Ο άλλος ήθελε να δείξει πως ήταν πραγματικά ο κόσμος και πως οι άνθρωποι αντιδρούν μέσα σε αυτόν. Να δείξει ποια είναι η ανθρώπινη φύση. Ο ένας έθεσε μπροστά στους ανθρώπους ένα τέλειο άγαλμα του Ανθρώπου. Ο άλλος έθεσε μπροστά του ένα καθρέπτη και του έδειξε τι είναι. Ο καθένας τους έκανε κάτι διαφορετικό με το έργο του. Και για αυτό θεωρώ ότι μια τέτοια σύγκριση απλά στερείται βάσης,
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information? (STRONGLY RECOMMENDED)

    Sign Up
×

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..