Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/11/2012 in Blog Comments

  1. Δεν μπορώ να φανταστώ πολλά πράγματα που θα με κάνουν να σταματήσω να απολαμβάνω το διάβασμα, πόσο μάλλον το γράψιμο. Παρότι μου συμβαίνει να περνάω περιόδους αναγνωστικού binging ακολουθούμενες από αναγνωστική λειψυδρία, πάντα γυρνάω στα βιβλία και πάντα ψάχνω καινούριους συγγραφείς και καινούριες ιστορίες που θα με ενθουσιάσουν. Κριτικά διαβάζω πάντα, αλλά ποτέ συγκριτικά με εμένα και πώς θα το έκανα εγώ. Π.χ. θα παρατηρήσω ένα τυπογραφικό (σπανιότερο, μιας και διαβάζω κυρίως στα αγγλικά, αλλά συμβαίνει, ειδικά σε ηλεκτρονικές εκδόσεις) ή μια τρύπα στην πλοκή ή κάτι που θα μου φανεί out of c
    8 points
  2. Η υποφαινόμενη σαύρα, που επιβίωσε από την πλειστόκαινο μέχρι και σήμερα, έχει να σας δηλώσει ότι οι ΔΣΣΙ είναι ακριβώς ό,τι τους κάνουμε εμείς να είναι. Κανένας δεν κατάφερε ποτέ να πείσει την υποφαινόμενη σαύρα πως οι ΔΣΣΙ είναι μόνο σοβαροί κι όχι ένα παιχνίδι που το παίζουμε με φίλους για να χαιρόμαστε κυρίως τη συγγραφή και την ανάγνωση κι ύστερα όλα τα υπόλοιπα κέρδη τους, κανένας δεν κατάφερε να με πείσει πως δεν μπορούμε να κάνουμε και πλάκα. Και χρησιμοποιώντας εντελώς ξεδιάντροπα και εγωιστικά τη δημοτικότητα του κυρίου συγγραφέα με το ωραίο άρθρο εδώ, έχω να σας δηλώσω (σε περίπτωση
    7 points
  3. Το συγγραφικό εργαλείο που μπορεί πλέον να μη χρησιμοποιώ συχνά, όμως με βοήθησε πάρα πολύ και για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα είναι το sff.gr. Το να απαριθμήσω όσα έμαθα εδώ δεν έχει νόημα, είναι πάρα πολλά. Μόνο απορώ που ξεφυτρώνουν τόσοι νέοι συγγραφείς δίχως να περνούν μια βόλτα από εδώ. Θεωρούν ότι είναι έτοιμοι; Φταίω εγώ που γερνάω; Γκρίνια καταραμένη;
    5 points
  4. Δεν ξέρω από που να αρχίσω....θα μπω όμως γρήγορα στο ψητό! Ο αδερφός μου πηγαίνει, τουλάχιστον μέχρι σήμερα, εξαιρετικά. Εδώ και δυόμιση χρόνια δεν έχει κάνει τίποτε απολύτως. Οι δείκτες του παραμένουν μηδενικοί. Ελπίζουμε να συνεχίσει έτσι μέχρι να κλείσει πέντε χρόνια περίπου. Τόσο θεωρούν οι γιατροί ότι οι πιθανότητες να του παρουσιαστεί κάτι είναι μικρότερες. Σας ευχαριστώ όλους για τα καλά και υποστηρικτά σας λόγια. Άντε να αλλάξει λίγο και ο καιρός να γράψουμε και καμία ιστορία. Ε;
    5 points
  5. Τόσα χρόνια δεν σχολίασα ποτέ σε τέτοιο τόπικ. Θα κάνω λοιπόν μια εμβάθυνση εδώ, για χατήρι σου. Get ready. ''Ακολουθεί κλασσικός επίλογος όπου οι δύο συναντιούνται ξανά τυχαία. Εκείνη μοιράζει φυλλάδια σε μια πλατεία για κάποιο σπουδαίο σκοπό, εκείνος βγαίνει από κάποιο ξενοδοχείο, αγκαζέ με καλλονή που φοράει γούνα. Οι δύο τους ξεκλέβουν ένα λεπτό για να τα πουν, και βλέπεις στο βλέμμα τους να καίει ο παλιός έρωτας. Πίκρα στα δικά του μάτια, λατρεία στα δικά της. Από τα λεγόμενα τους είναι φανερό ότι η Barbra έχει ξαναπαντρευτεί. Όταν ο Robert ρωτάει για την κόρη τους, εκείνη του λέει ότ
    5 points
  6. Να βάλω κι εγώ το μικρό λιθαράκι μου στην συζήτηση αυτή μιας και αποτελώ ένα νέο κομμάτι στον χώρο το Ελληνικού Φανταστικού, σαν αναγνώστης ακόμα και ελπίζω σαν συγγραφέας στο προσεχές μέλλον. Πριν ασχοληθώ με το φόρουμ, δεν ήξερα καν για το Ελληνικό Φανταστικό. Το λέω και δεν ντρέπομαι. Ή ήξερα ελάχιστα, πολύ επιγραμματικά. Τα έμαθα όλα από την στιγμή που άρχισα να ασχολούμαι πιο ενεργά, να γνωρίζω κόσμο, να δραστηριοποιούμαι και γενικά να μαθαίνω τα πάντα. Όλοι πρώτα είμαστε λάτρεις των βιβλίων και μετά οτιδήποτε άλλο. Στηρίζουμε τα καλά βιβλία, τις αξιόλογες προσπάθειες και οτιδήποτ
    4 points
  7. Πω, πω, κοίτα τι βρήκα εδώ. Λοιπόν, εμένα δεν με ανέφερε κανείς οπότε μάλλον δεν είμαι δεινόσαυρος (κι ας είμαι εδώ από το 2004) αλλά είδος εξαφανισμένο. Με βρήκαν σε παγόβουνο διατηρημένη χιλιετίες αργότερα - όπως αυτά τα ζωύφια που βλέπεις στο κεχριμπάρι - και με επανέφεραν για ένα μόλις ποστ. Εγώ, προσωπικά, σταματούσα και ξανάμπαινα αρκετά συχνά αυτή τη δεκαετία αλλά τώρα έχω εξαφανιστεί εδώ και πέντε χρόνια (ίσως; μάλλον; δεν θυμάμαι); Βαριόμουν, κουραζόμουν, εκνευριζόμουν και συναντούσα και πάρα πολλά άτομα με τα οποία όχι απλώς δεν συμφωνούσαν τα χνώτα μας αλλά τους απεχθανόμουν κιό
    4 points
  8. Συγγραφέας ...και χωρίς να έχει συμμετάσχει ο ίδιος σε κανένα τόπικ, μας ελεεί απλώς με δικά του κείμενα, εξαφανίζεται και ξαναμπαίνει μόνο για να τσεκάρει αν μαζεύτηκαν αρκετοί διθύραμβοι κάτω από τα δικά του; Αυτός πώς λέγεται; (Κύριε, κύριε! Να πω; Να πω; ) Συγγραφέας
    4 points
  9. Άντε κι εγώ. ( Όχι τίποτ' άλλο αλλά για να έχει ο κόμης νέα entries ). Σε γενικές γραμμές ο Σταμάτης με καλύπτει περισσότερο. Έχω γύρω στα 500-600 posts. Η μεγάλη πλειοψηφία αυτών νομίζω ότι ανήκει σε σχολιασμό διηγημάτων και ειδικά από διαγωνισμούς (που δεν έχω πάρει και σε πολλούς μέρος). Άρα σε ό,τι αφορά εμένα η πτώση των posts οφείλεται κυρίως στην απουσία μου από τους διαγωνισμούς (= γράφω λιγότερο). Σχολιάζω πάνω στη βάση (και πεποίθηση) ότι το forum λειτουργεί σαν μια μεγάλη (έστω και χαλαρή) παρέα. Για μένα, το facebook δεν είναι ικανό να αντικαταστήσει σε τίποτα την λ
    4 points
  10. Λέω να πιάσω αρχικά τις τέσσερις πιθανές αιτίες που αναφέρονται στο αρχικό ποστ (όχι απαραιτήτως με τη σειρά) και μετά να προθέσω και τα δικά μου. 1. Ομαδική αύξηση της ηλικίας των μελών. Όταν πρωτομπήκα στο φόρουμ ήμουνα ήδη μεγάλη, οπότε κατά κάποιον τρόπο δεν μπορώ να ισχυριστώ ότι επειδή μεγάλωσα και αυξήθηκαν οι υποχρεώσεις μου σοβάρεψα και δεν ασχολούμαι με το φόρουμ. Θα πω όμως τα εξής: τον καιρό που μπήκα στο sff ήταν πολύ ουάου αυτό που συνέβαινε. Μπορούσα να επικοινωνώ σχεδόν άμεσα με μια πληθώρα ανθρώπων με τους οποίους είχα κοινά ή αρκετά κοινά γούστα κι αυτό ήταν καταπληκτικό
    4 points
  11. Σ' εμένα δεν φταίει το facebook, πάντως. Θα κάτσω να κάνω μια λίστα με το τι φταίει, κι όποιος στενοχωρηθεί, λυπάμαι πολύ. 1. Υπάρχει ένας κορεσμός. Μέσα σε δέκα χρόνια (έχω και φορουμογενέθλια σε λίγες μέρες) παρουσίας, έχω συμμετάσχει, λίγο ως πολύ, σε όσα θέματα και συζητήσεις μ' ενδιέφεραν. 2. Υπάρχει μια απομάκρυνση απ' τους διαγωνισμούς. Για λόγους που έχω εξηγήσει, δεν σκοπεύω να ξανασυμμετάσχω σε διαγωνισμό, ούτε γράφοντας, ούτε σχολιάζοντας, οπότε κι αποφεύγω τα συγκεκριμένα τόπικ γιατί ενίοτε είναι πειρασμός. 3. Ο τρόπος που γράφω έχει αλλάξει, με αποτέλεσμα η ίδια η διαδικασία
    4 points
  12. Αυτό ακριβώς είναι το παραμύθι των (απατεώνων) εκδοτών που πουλούν αυτοέκδοση (ή συνέκδοση, το ίδιο πράγμα είναι). Οι γνωστοί εκδοτικοί που κάνουν συνεκδόσεις είναι γνωστοί γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο. Η πιάτσα είναι μικρή κι όλοι ξέρουν τι καπνό φουμάρει ο καθένας. Η προσθήκη στο βιογραφικό δε θα βοηθήσει, σε κάποιους ίσως μετρήσει αρνητικά.
    3 points
  13. Ιέπ! Γιάννη, σ' έπιασα να ποστάρεις μέσα από το Λογοτεχνικό Εργαστήριο της ΑΛΕΦ! :-)
    3 points
  14. Σιχαίνομαι τον εαυτό μου τελευταία με τον τρόπο που διαβάζω μερικά βιβλία. Σιχαίνομαι όταν κάθομαι και κολλάω σε λάθη, όταν δεν μπορώ να παραβλέψω τις ακρότητες ή τις ευκολίες. Σιχαίνομαι που δεν μπορώ να διαβάσω πλέον εύκολα μία ιστορία χωρίς να σκαλώσω σε 100 σημεία. Σιχαίνομαι και το λατρεύω ταυτόχρονα. Είναι μία ανωμαλία που πρέπει να βρω την χρυσή τομή κάπου στη μέση. Με τα χρόνια και την τριβή, πιστεύω θα το καταφέρω. Αλλά ναι, ΠΡΕΠΕΙ να διαβάζουμε βιβλία όσοι γράφουμε... ξεκάθαρα.
    3 points
  15. Μια ντουζίνα χρόνια, μερικές δεκάδες βιβλία και μερικά εκατομμύρια λέξεις επιμέλειας λέξη προς λέξη σε αλλάζουν για πάντα. Όλα τα τυπογραφικά, τα γραμματικά, τα εκφραστικά και κυρίως τα πραγματολογικά λάθη πετάγονται έξω από τη σελίδα και ουρλιάζουν «Με βρήκες! Σταμάτα να διαβάζεις και κάρφωσέ με στον συγγραφέα!» Εντάξει, όχι όλα, αλλά πολλά. Και όσο περνάει ο καιρός και γίνεσαι «καλύτερος» σ’ αυτό (δηλαδή χειρότερος για τον αναγνώστη μέσα σου), γίνονται κι αυτά περισσότερα. Οπότε τι κάνεις; Συγχωρείς. Αποφασίζεις το mode με το οποίο θα διαβάσεις. Προετοιμάζεσαι. «Θα δω ανακρίβειες, λάθη, αν
    3 points
  16. Πρέπει. Αβέρτα. Και δεν νομίζω πως μπορείς να διαβάζεις αγνά για διασκέδαση, εκτός κι αν σε συνεπάρει κάτι πραγματικά πολύ καλό. Το οποίο προσωπικά μου συμβαίνει όλο και πιο σπάνια. Επίσης κρίνοντας από την πρόζα του, ο Μάστερτον δεν πρέπει να διαβάζει ούτε τα δικά του έργα.
    3 points
  17. Συμφωνώ σε όσα λες, Μιχάλη, για τη συμμετοχή στην ελληνική λογοτεχνική σκηνή. Το σκέφτομαι κι εγώ, και το υποστηρίζω. Θέλω όμως να εκφράσω κάτι... δύσκολο, ως απάντηση σε αυτό: Πόσες φορές δεν έχει τύχει, σε όλους μας, να διαβάζουμε κριτικές για ένα ξένο βιβλίο που μας κάνουν να τραβάμε τα μαλλιά μας; Να το ανεβάζουν σε βάθρο κι εμείς να το θεωρούμε στην καλύτερη κακογραμμένο; Φαντάσου πόσο πιο πιθανό είναι να συμβεί αυτό όταν μιλάνε φίλοι για φίλους. Το έχω ξαναπεί: όταν μιλάμε για έργα γνωστών, πολύ δύσκολα θα είμαστε δίκαιοι. Ή επιεικείς γινόμαστε, ή πολύ αυστηροί. Οπότε, το τι λένε
    3 points
  18. Ίσα-ίσα που υποστηρίζω ακριβώς την αντίθετη λογική. Δηλαδή, ας σκεφτούμε το εξής: είμαστε σε έναν εξειδικευμένο χώρο, όπου είναι γνωστό ότι πολλοί από μας ασχολούμαστε με τη συγγραφή, άλλοι εντελώς ερασιτεχνικά, άλλοι πιο συστηματικά. Το φόρουμ υπάρχει εδώ και δεκατρία χρόνια, ανάμεσα στους στόχους του είναι να υποστηρίζει το ελληνικό Φανταστικό και το έχει κάνει όσο καλύτερα μπορεί. Ας υποθέσουμε ότι είμαι Έλληνας, μέλος στο φόρουμ 5-6 χρόνια και ότι ασχολούμαι με τη συγγραφή Φανταστικού στα ελληνικά. Ε, η πρόχειρη αυτή έρευνα δείχνει ότι η πιθανότητα να διαβάζω 10% ελληνικό Φανταστικό είναι
    3 points
  19. Γεια σας κι από εμένα. Το γεγονός ότι πήρα μυρωδιά τούτο 'δω το νταβαντούρι, αλλά και το άλλο, το σχετικό με τα εργαστήρια της ΑΛΕΦ, μολις σήμερα, λέει κάτι από μόνο του: βρισκόμαστε σε διάσταση. (Παρένθεση: δεν είμαι ούτε κατά διάνοια δεινόσαυρος. Η τελευταία φορά που υπήρξα αληθινά ενεργός εδώ μέσα ήταν στα 16-17 μου, και όπου να' ναι κλείνω τα 21. Οι περισσότεροι μάλλον δεν με ξέρετε καν, κι αν μέσα στο επόμενο 10λεπτο δεν έχω σταματήσει να γράφω και προκύψει σεντόνι, οι πιθανότητες να "ακουστώ" θα εκμηδενιστούν. Δεν πειράζει, γιατί, απ' οτιδήποτε άλλο, πρόκειται περισσότερο για απόπειρα
    3 points
  20. Life happens. Και όταν life happens, κάποιοι δεινόσαυροι απλά εξαφανίζονται ή μεταλλάσσονται σε κάτι άλλο. Κάποια στιγμή απλά συνέβη να φύγω, μετά να ξαναέρθω για λίγο, μετά απλά να μη συμμετέχω πια. Το FB ήταν όντως μια εναλλακτική λύση για μένα, όπου μπορώ και να έχω επαφή με αρκετά άτομα που γνώρισα εδώ στο σφφ στα χρόνια της εντατικής παρουσίας μου, αλλά και να ΜΗΝ έχω με όποιον, θεωρητικά, δεν ήθελα να έχω. Δεν έφυγα ακριβώς συνειδητά, απλά όπως και άλλοι έχω ευρεία γκάμα ενδιαφερόντων πολλά από τα οποία απλά δεν είχαν θέση, και πολύ σωστά, στο σφφ. Στο FB όμως έχουν, γιατί καθορίζω εγώ
    3 points
  21. Τελικά έπρεπε κάποιος να μας ( θα έβαζα 'σας', αλλά έβλεπα το κράξιμο και τις κλωτσοπατινάδες να με περιμένουν στο αεροδρόμιο την επόμενα φορά που θα περνούσα από Ελλάδα) αποκαλέσει δεινόσαυρους για να αξιωθούμε να γράψουμε λίγα σεντονάκια ακόμα και να θυμίσουμε στο φόρουμ πώς ήταν παλιότερα. Μάλλον ανήκω στην Πέρμια γεωλογική περίοδο του sff, μιας και είμαι από τα νεώτερα-παλαιότερα μέλη. Από την ανταπόκριση σε αυτό το blog-post φαίνεται ότι η εξαφάνιση κάθε άλλο παρά σε κάποιο mass-extinction event οφείλεται. Εκτός κι αν ο Μιχάλης ακολούθησε τη συμβουλή του Στέφανου και σκούντησε τους π
    3 points
  22. Το περιέργο του πράγματος είναι πως θεωρούμαι ενεργός. Είμαι πράγματι. Το sff.gr δεν είναι στις μόνιμες καρτέλες του browser μου αλλά επειδή το κλείνω και το ξανανοίγω συνέχεια είναι στην κορυφή της λίστας με τις ιστοσελίδες που βγαίνουν πατώντως εκείνο το το κάτω βελάκι δίπλα από την τρέχουσα ιστοσελίδα. Όλο και κάποια αστεία εικόνα σφφίτικη θα βρω να ποστάρω στο στάτους μου(αυτό ξεκίνησε γιατί δεν μπορώ στο fb να γεμίζω το στάτους μου με κάτι τέτοια ενώ εδώ είναι απολύτως σχετικά) και ίσως να πω και δυο λόγια για κάποιο/α βιβλία που διαβάζω ή τέλειωσα πρόσφατα. Με τη Βιβλιοθήκη έχω χωρίσει
    3 points
  23. Όλα είναι πιστεύω θέμα ψυχολογίας, όπως τώρα που γράφω αυτό το post και είμαι σε καλή διάθεση (σημ 34975 Nα το προσέξω αυτό, να αυξήσω τα lexotanil χαχα) Πάντως το γεγονός οτι συζητάμε γιατί δεν συζητάμε στο forum μου θυμίζει λίγο γιατί δεν έρχεται η ανάπτυξη και άντε να τη βρούμε να τη φέρουμε, και σπρώξε λίγο από δω και σπρώξε λίγο από εκεί κλπ. Στο τέλος της ημέρας το κάθε σύνολο αποτελείται από τις μονάδες του και αυτές αντικατοπτρίζουν την ενέργεια του. Αν υποθέσουμε οτι κάποιοι ανήκουν σε ένα group που λέγεται δεινόσαυροι (να το σημειώσω να το φτιάξω και να το γεμίσω με όλα τα π
    3 points
  24. Αν και ο χαρακτηρισμός δεινόσαυρος δεν μου πολυάρεσε, μιας και δεν θα μπορούσα να είμαι δεινόσαυρος μόλις στα 18 μου , θα γράψω κι εγώ τη γνώμη μου. Για μένα το θέμα δεν είναι η έλλειψη χρόνου, γιατί στην περίπτωσή μου η έλλειψη αυτή είναι μόνιμη εδώ και πάρα πολλά χρόνια, όπως ξέρουν κάποιοι από σας. Ο χρόνος είναι κάτι που πάντα ξεκλέβω για να κάνω όλα αυτά που με ενδιαφέρουν και με ευχαριστούν και νομίζω ότι όποιος θέλει θα τον βρει. Οπότε για μένα το θέμα είναι αν με ενδιαφέρει πλέον όσο παλιότερα να γράφω πράγματα στο φόρουμ και στην τελική αν νομίζω ότι έχει και κάποιο νόημα για μέ
    3 points
  25. Ο mman με τρολλάρει, με λέει ενεργό! Δηλώνω επισήμως ανενεργός. χαχα Πέρα από αυτό το πρόβλημα είναι γενικότερο. Τα τελευταία 3 χρόνια έχουν αλλάξει πολλά και το σφφ έχει επηρεαστεί από αυτό. Έχω παρακολουθήσει ανά τα χρόνια πολλά μέλη πως συμπεριφέρονται εντός και εκτός σφφ και βλέπω που ήταν και που είναι και μπορώ να πω με βεβαιότητα οτι η ζωή συνήθως πάει προς το χειρότερο (δε βοηθάει και η νοοτροπία του Έλληνα να τα λέμε κι αυτά). Βασικά όλη η ιστορία άρχισε από την κρίση και μετά και σταδιακά πιάνει όλο και πιο πολλούς. Φοιτητές, άνεργοι, εργαζόμενοι, υποαπασχολούμενοι, μετανάστε
    3 points
  26. Ενώ συμφωνώ με το μεγαλύτερο μέρος αυτών που λέει, ο τρόπος με τον οποίο τα εκφράζει με κάνει να τον αντιπαθώ. Κι αυτό μάλιστα χωρίς να έχω πουθενά τη αίσθηση πως τα χώνει σε μένα προσωπικά (επειδή ακριβώς αυτά που εκφράζει με βρίσκουν μάλλον σύμφωνη). Όμως, αυτός ο άνθρωπος ήτανε καθηγητής μέχρι πριν λίγο καιρό, κι όλα όσα γράφει δεν τα γράφει για συγγραφείς που ζουν από αυτό που κάνουν, αλλά για τους φοιτητές του, τους οποίους ο ίδιος ήτανε επιφορτισμένος να διδάξει. Αυτό για μένα σημαίνει πως αν ακόμα κι ένας από όλους αυτούς τους νεαρούς που πέρασαν από τα χέρια του, τελικά δεν κατάλαβε πο
    3 points
  27. Ναι, ήθελα να το αναφέρω αυτό, αλλά το παρέλειψα: Μετάφραση Ιάκωβου Πολυλά, και μάλιστα εξαιρετική, απ' όσο μπορώ να κρίνω. Εκδόσεις Ι.Γ. Βασιλείου, πρώτη έκδοση 1923. Εγώ διάβασα την τέταρτη έκδοση του 1970.
    3 points
  28. Ντροπή, Κέλλυ... Όσο για τον Μιχάλη: καταπληκτική η "συνέντευξή σου". Είναι πράγματι ο Όμηρος, και μπορεί τα πάντα. Απλά, έχω την εντύπωση ότι ο Όμηρος μας πρόσφερε τους κανόνες του δράματος, για να μπορούν οι σύγχρονοι δραματουργοί να τους σπάνε. Ποια μετάφραση διάβασες, Μιχάλη; Από ποιες εκδόσεις;
    3 points
  29. Διαφωνώ, αλλά εγώ είμαι πάντα από άλλο ανέκδοτο που λένε. Διαφωνώ με τους ρόλους. Διαφωνώ με τον ρόλο της απροστάτευτης γυναίκας (φτάνει πια, απλά φτάνει! ), διαφωνώ με τον ρόλο του γαμήκουλα με τη μεγάλη μύτη και το φαρδύ στέρνο που είναι "το όνειρο κάθε γυναίκας", διαφωνώ με τον ρόλο του "καλού παιδιού" και αργότερα του "καλού πατέρα". Να βρουν όλοι και όλες κάποιον που να μπορουν να αγαπήσουν, γίνεται; Και να αφήσουν τα παιχνίδια, τους εγωισμούς και τα όνειρα; Δηλαδή η αγάπη είναι κάτι το υπερεκτιμημένο; Σημασία έχει μία αστραπή που θα σβήσει γρήγορα αλλά θα μείνει αξέχαστη; Οι αστραπές
    3 points
  30. Όποια αντίδραση και να έχεις, λίγη θα είναι. Αυτή η αίθουσα που τα παιδάκια μαθαίνανε αρχαιολογία παίζοντας, ήταν μαχαιριά στην καρδιά. Η χαρά στα πρόσωπά τους, ρε. Οι γονείς δεν ασχολούνταν μαζί τους εκτός αν τους ρωτούσαν κάτι, κανείς δεν τα υποχρέωνε να κάνουν τίποτα κι αυτά, με ευσυνειδησία επαγγελματία, ακολουθούσανε τις οδηγίες και βοηθούσαν τα μικρότερα και μετά πήγαιναν όλο περηφάνεια ν' ανακοινώσουν στους γονείς τι είχαν βρει. Έκλαψα, ρε, έκλαψα. Στην Ελλάδα υπάρχουν αρχαία πιθάρια να φαν κι οι κότες κι αντί τα παιδιά να ενθαρρύνονται να ασχοληθούν ενεργά και δραστήρια με τα Μουσεία,
    3 points
  31. Κέλλυ, Ο Μιχάλης έγραψε ένα κείμενο το οποίο μιλάει για την εμπειρία του στη συγγραφή ενός μυθιστορήματος. Τι έμαθε, τι κατάλαβε, τι τον δυσκόλεψε, πώς ξεπέρασε τα εμπόδια, τι αποκόμισε τελικά από όλο αυτό. Ουσιαστικά δεν αναφέρεται καθόλου στο βιβλίο που έγραψε, στην υπόθεσή του, σε τίποτα. Μόνο στη διαδικασία της συγγραφής - ενός, όποιο και να είναι αυτό, μυθιστορήματος, και πώς είδε τον εαυτό του μέσα σε αυτή την περιπέτεια. Αν δε σου αρέσουν τα κείμενα του Μιχάλη, τα δικά μου, του οποιουδήποτε, καλά κάνεις, είναι αναφαίρετο δικαίωμά σου. Όπως δικαίωμά σου είναι να πεις τη γνώμη σου, ε
    3 points
  32. Κέλλυ, ο Μιχάλης μόλις ολοκλήρωσε ένα τεράστιο στοίχημα που είχε βάλει με τον εαυτό του: έγραψε ένα μυθιστόρημα 110.000 λέξεων μέσα σε δεκατρείς μήνες. Δεν ξέρω πώς να σου πω πιο ευγενικά ότι μ' αυτό που έγραψες χέζεις τον κόπο του συγγραφέα και μάλιστα χωρίς να έχεις διαβάσει καν το κείμενο. Κρίνοντας εξ ιδίων, την 1η του Δεκέμβρη είμαι πάντα ευτυχισμένη απ' τις 50.000 λέξεις μου κι αδιαφορώ αν έχουν για σένα αξία μικρότερη από κωλόχαρτο. Μιχάλη, συγγνώμη για το σπαμ. Την χαρά μου και την υπερηφάνεια μου γι αυτό που κατάφερες, την ξέρεις καλά.
    3 points
  33. Κανένα πρόβλημα. Όταν κάποιος με βλέπει με το απλανές βλέμμα να χαζεύει στο άπειρο και κάνει το μοιραίο λάθος να ρωτήσει ''εεε πού βόσκεις'', εγώ λέω ''α να γειά σου, τώρα που σε βρήκα, για πες καμιά γνώμη: είναι αυτή η τύπισσα που έχει ποτίσει τον οικογενειακό της εχθρό με ένα δηλητηριώδες καταπότι βραδείας δράσεως, λίγο πριν αυτός φύγει για μια πολύ σημαντική διπλωματική αποστολή σ' ένα μακρινό βασίλειο, εντωμεταξύ ο γκόμενος αυτηνής αποφασίζει να πάει μαζί του γιατί θέλει να αποκομίσει δόξα για την πάρτη του, πράγμα που δεν αρέσει στην αδελφή του αυτοκράτορα, γιατί είναι από αντίπαλη παράτα
    3 points
  34. Το foreshadowing δεν είναι αυτό που περιγράφεις όμως. Το foreshadowing είναι τεχνική γραφής που δημιουργεί ένταση στην ιστορία και βασικό συστατικό του σασπένς, είναι προαισθήματα και υπαινιγμοί στην αφήγηση που κάνουν τον αναγνώστη να νιώθει νευρικός και περίεργος γι' αυτό που θα συμβεί παρακάτω. Αν μάλιστα χρησιμοποιηθεί με μαεστρία, οι αναγνώστες δεν θα καταλάβουν καν τη σημασία των υπαινιγμών πριν να φτάσουν στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου όταν αποκαλυφθεί το μεγάλο twist της πλοκής.
    2 points
  35. Ο Αντώνης έχει μια τάση να διατυπώνει τα πράγματα λίγο ωμά αλλά, απ' ότι έχω καταλάβει, το κάνει για καλό (εντάξει, μπορεί να του έχουν σπάσει και τα νεύρα μ' αυτά που βλέπει και διαβάζει). Αυτό που θα με προβλημάτιζε εμένα είναι γιατί π.χ. να τρώω άκυρο από όλους τους παραδοσιακούς εκδότες ή γιατί να μου προτείνουν μόνο συνέκδοση; Μήπως φταίω εγώ; Μήπως αυτά που γράφω; Γιατί να πρέπει σώνει και ντε να εκδώσω κάτι έστω με συνέκδοση; Ναι, κάποια πράγματα ίσως να είναι καλύτερα να μένουν στο συρτάρι. Αν ήσουν, λέμε τώρα, παραγωγός ντομάτας και σου έλεγε ο έμπορας «πλήρωσέ με 1300 ευρώ απλά
    2 points
  36. Διότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των κειμένων είναι απαράδεκτα, εν αγνοία των συγγραφέων τους. Ακόμα κι αν είσαι η εξαίρεση, όταν το βάζεις στο βιογραφικό είναι σα να λες ότι είσαι ένας από αυτούς - που είσαι, δηλαδή. Και αυτό είναι το μεγαλύτερο κακό που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου. Να πειστείς ότι είσαι έτοιμος πριν να είσαι.
    2 points
  37. Το δέχτηκαν!!! Καλή τύχη να έχει το βιβλιο σου και να φτάσει παντού!! Μετά από όσα γράψαμε δεν πρόκειται να ρωτήσω αν πρόκειται για συνεκδοση ή παραδοσιακό τρόπο έκδοσης... Χεχεχε! Αν δεν υπάρχει πρόβλημα θα ήθελα να μου πεις ποιο είναι και πού θα το βρω. Θα με ενδιέφερε σίγουρα. Μπράβο σου λοιπόν και καλοταξιδο. Η επιτυχία σου είναι ελπίδα και για μένα!
    2 points
  38. Κατανοώ ότι οι απόψεις μας στα περισσότερα σημεία εφάπτονται. Βέβαια και διαμέτρου αντίθετες να ήταν δεν θα υπήρχε κάποιο πρόβλημα προφανώς. είναι σημαντικό πάντως αυτό που λες ότι είναι καλό να υπάρχει αντίλογος για να βλέπουμε και άλλες οπτικές που ενδεχομένως να τις είχαμε αμελήσει ή να μην τις είχαμε σκεφτεί. Εδώ εγώ να διευκρινίσω πως με αυτοέκδοση εννοώ ιδιοεκδοση, οπότε η διαδικασία προώθησης ενός βιβλίου δεν έχει και μεγάλη διαφορά με έναν εκδότη. Απλά προτιμώ οι συμφωνίες που κάνω να είναι ξεκάθαρες. Θεωρώ πολύ πιο έντιμο ένας εκδοτικός να είναι ξεκάθαρος στο τι κάνει. Εγώ
    2 points
  39. @Tourin χαίρομαι που ο συγκεκριμένος οδηγός σε βοήθησε. εδώ να τονίσω πως φωνητική πληκτρολόγηση μπορείς να κάνεις και στον υπολογιστή σου αλλά και στον google chrome. Σκέφτομαι εδώ και κάμποσο καιρό να φτιάξω έναν νέο οδηγό ή να επικαιροποιησω τον συγκεκριμένο. έχω μάθει κάποια πραγματάκια τα οποία πιστεύω θα βοηθούσαν τους περισσότερους να βελτιώσουν την ταχύτητα συγγραφης. Το βιβλίο που θα εκδοθεί επόμενους μήνες από ελληνικό εκδοτικό οίκο το έκανα σε φωνητική πληκτρολόγηση και μετά το διόρθωσα στο πληκτρολόγιο. Τις περισσότερες φορές επίσης που γράφω κάτι στο sff από τον υπολογιστή μο
    2 points
  40. Το κατατοπιστικό άρθρο δεν ήταν αυτό που περίμενα. Ή ήταν ένα μισό άρθρο. Καλά τα πρακτικά της τεχνικής πλευράς. Με τον λόγο όμως τι γίνεται; Ποιος κατευθύνει; Ποιος μπορεί να αναιρέσει; Πως δηλαδή ταιριάζουν τα λογοτεχνικά χνώτα; Ως Έλληνες είμαστε και περίεργοι. Σε αυτό το φόρουμ κάποτε επιχείρησαν να γράψουν ομαδικά μια νουβέλα. Ένα κεφάλαιο ένα μέλος. Τι κι αν ο πρώτος εδραίωνε στο δικό του κομμάτι έναν επιθεωρητή με το φλέγμα ενός Πουαρό. Ερχόταν ο επόμενος και ξαφνικά ο επιθεωρητής ήταν ο αστυνομικός Θεοχάρης που έβριζε και πλάκωνε έναν ύποπτο στα χαστούκια. Έχεις βρει Αλέξανδρε την χρυσ
    2 points
  41. Χαρά μου να προτείνω καλά βιβλία. Δεν έχω ασχοληθεί με τη λογοτεχνία σε κανένα επίπεδο σπουδών, απλά τη διαβάζω πάρα πολύ. Α, έχω παρακολουθήσει ένα online course στο Coursera για το φανταστικό και την επιστημονική φαντασία, αλλά δεν είχε καμία σχέση με τους βρικόλακες. Παρ' όλα αυτά, έχω ανεβάσει το essay που είχα γράψει για τον Δράκουλα για το συγκεκριμένο course σε αυτό εδώ το blog. Άρα ήμασταν και οι τρεις στο ίδιο μάθημα. Αυτό που είχε μέσα Φράνκενσταιν και Στόκερ; Με την Augustine από εκεί γνωριστήκαμε.
    2 points
  42. Θα γίνω off topic λίγο, αλλά επίσης κι άλλα κομμάτια που σβήνετε ή κάνετε unpublish (οι admins) είναι μέρος της ιστορίας του sff...
    2 points
  43. Επειδή δουλεύω έως απόγευμα Παρασκευής και δεν έχει πτήσεις τις κυριακές μετά τις 6 το απόγευμα, μια τέτοια κίνηση επιτάσσει άδεια δύο ημερών (Παρασκευή-Δευτέρα) Το θέμα είναι οτι τώρα το σκέφτομαι σοβαρά. Θα ρωτήσω στη δουλειά αυτή τη βδομάδα αν μπορώ να πάρω τότε κι εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, θα το κάνουμε.
    2 points
  44. Αυτό που λέει ο Χείρων πάντως, για το ύφος των post στην ανάγνωση, το καταλαβαίνω. Ότι δεν συζητάμε, γράφουμε κυρίως λίστες και ξερά reviews. Το τελευταίο το κάνω κι εγώ, και θα προσπαθήσω να το αλλάξω. Ο λόγος που το κάνω, πάντως, είναι η άμυνα: έχω δει αρκετό σπαμ κατά καιρούς, κι έτσι έχω αναπτύξει μία συμπεριφορά πιο στεγνή από ό,τι παλιά. Εκεί που λύνομαι κάπως περισσότερο είναι το υποφόρουμ της συγγραφής, και συγκεκριμένα το NaNoWriMo. Η συγγραφή με κρατάει κυρίως εδώ. Μπορεί να μην είμαι τόσο παραγωγική, αλλά δεν σταματάω ποτέ να γράφω. Θέλω να συνεχίσουμε την αλληλοβοήθεια. Έμαθα
    2 points
  45. Δεδομένου ότι τα γούστα κανενός δεν συμπίπτουν με τα γούστα του άλλου, πιστεύω ότι η πιο αντικειμενική βάση μπορεί να διαμορφωθεί αν εντάξουμε στον όρο "τέχνη" όλα τα παράγωγά της, δηλαδή όλα τα έργα τέχνης. Ακόμη κι αν κάποια από αυτά τα σιχαινόμαστε.... Εδώ κάναμε μια τέτοια συζήτηση http://community.sff.gr/topic/15104-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%80%CE%AD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%80%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82/ Επειδή το πως ορίζει την τέχνη ο καθένας μας διαφέρει, το κ
    2 points
  46. Ψηφίζω ως "καλύτερο" εξώφυλλο την βραζιλιάνικη έκδοση της Λάμψης!!!
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..