Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/11/2012 in Blog Entries

  1. Τι έμαθα γράφοντας ένα μυθιστόρημα Μόλις τελείωσα ένα μυθιστόρημα Ε.Φ. και είμαι στη φάση των διορθώσεων. Είναι 110.000 λέξεις και μου χρειάστηκαν 6,5 μήνες κατάστρωση και 13 μήνες συγγραφή. Τι ήξερα και επιβεβαίωσα αυτό τον ενάμιση χρόνο: Ότι είμαι απελπιστικά αργός στον σχεδιασμό της πλοκής και ότι καμιά φορά μου παίρνει βδομάδες να σκεφτώ τα πιο απλά πράγματα. Ότι, σ’ εμένα, η οδήγηση μειώνει δραστικά τον χρόνο επίλυσης των προβλημάτων πλοκής. Ότι είναι αδύνατον να σχεδιάσω ένα έργο πολλών δεκάδων χιλιάδων λέξεων μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια –κι ότι αυτό είναι καλό. Ότ
    20 points
  2. Πριν λίγες μέρες, τελείωσα ένα από πιο σημαντικά και πιο εντυπωσιακά βιβλία φανταστικού και μη που έχουν γραφτεί ποτέ, την Ιλιάδα. Με πιο ψύχραιμο μάτι, μπορώ να διακρίνω κάποιες αδυναμίες, αλλά η γενική μου εντύπωση ήταν ένα δίμηνο γεμάτο «ωωω», «ααα», «τι λες τώρα!», «τι έγραψε ο θεός!» και άλλα τέτοια ευτράπελα. Βρήκα λοιπόν τον ποιητή στον πάνθεον των δημιουργών, εκεί που του έπλεναν τα πόδια και του έκαναν αέρα ο Σαίξπηρ, ο Μιχαήλ Άγγελος και ο Μότσαρτ (βλ. πίνακα) και του εξέθεσα τις αντιρρήσεις μου. Ήταν πολύ κατατοπιστικός. Μ: Δεν μπορείς να αναφέρεις εκατοντάδες ονόματα και πολλές
    14 points
  3. Οι πιθανές αντιδράσεις σ' αυτή την εικόνα είναι τρεις: ?, α!, ωχ... Αλλά ας ξεκινήσουμε απ' το ? National Novel Writing Month ονομάζεται το παγκόσμιο πρότζεκτ που θέτει έναν πάρα πολύ δύσκολο στόχο σε επίδοξους συγγραφείς: να γράψουν μια νουβέλα με τουλάχιστον 50.000 λέξεις (ή μέρος μιας νουβέλας, αλλά το μίνιμουμ λέξεων είναι αδιαπραγμάτευτο) μέσα σε τριάντα μέρες που ξεκινούν τα μεσάνυχτα 31 Οκτωβρίου προς 1η Νοεμβρίου και λήγουν τα μεσάνυχτα 30 Νοεμβρίου προς 1 Δεκεμβρίου. Έπαθλο δεν υπάρχει άλλο, εκτός απ' την ίδια τη δημιουργία και μπράγκιν ράιτς. Μιας και ο Οκτώβρης μπήκε και ο Νοέμβ
    14 points
  4. Έχει περάσει αρκετός καιρός από τότε που συμμετείχα ενεργά σε αυτό το φόρουμ. Δεν το κρύβω ότι ήταν πολύ δύσκολη η απόφαση να απέχω μακριά. Εντελώς απροειδοποίητα σταμάτησα να συμμετέχω. Δυστυχώς, η ζωή γράφει τα πιο απρόσμενα σενάρια και εμείς τότε συμμετέχουμε είτε μας αρέσει, είτε όχι. Θυμάμαι ήταν η εποχή που έγραφα μια ιστορία με τον φίλο Drake για το Ατάκα/εικόνα... την ιστορία δεν την τελείωσα, απομένει ένα μικρό μέρος της. Η αιτία ήταν ότι ο μικρός μου αδερφός (25ετών) εντελώς ξαφνικά και απρόσμενα παρουσίασε καρκίνο. Για την εμπειρία αυτή θα γράψω όταν πρέπει. Το σημαντικότερο είναι ό
    11 points
  5. Ας μιλήσουμε για βρικόλακες. Σου προτείνω να κάτσεις αναπαυτικά˙ αυτό θα πάρει λίγη ώρα. Καταρχήν, να σου πω ότι δεν πρόκειται να ασχοληθώ καθόλου με το κομμάτι που αφορά το βρικόλακα ως λαϊκή παράδοση, αλλά μόνο με το βρικόλακα στη λογοτεχνία. Θα το κάνω αυτό για δύο λόγους: πρώτον, δεν έχω την απαραίτητη γνώση για να το κάνω και, δεύτερον, η εικόνα που έχουν στο μυαλό τους οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα για το βρικόλακα πηγάζει πρωτίστως από την ποπ κουλτούρα και δευτερευόντως από όποια έρευνα μπορεί να έχουν κάνει πάνω στους ανά περιοχή θρύλους. Ούτε με ταινίες και σειρές θα ασχοληθώ, όμως
    10 points
  6. Αριστερά, σ’ αυτή τη φοβερή και τρομερή φωτογραφία, βλέπετε τον Κώστα Γρίμπιλα. Στη μέση, η κυρία που ακουμπάει το χέρι της στην καρδιά ‘του’ είναι η Ρόζμαρι Ζάμιτ, μητέρα του εικοσάχρονου Αυστραλού δωρητή οργάνων Ντουζόν Ζάμιτ. Δεξιά είναι ο άντρας της, Όλιβερ. Αυτό που δεν βλέπετε, γιατί αυτοί οι Άνθρωποι δεν επέτρεψαν να χωρέσει εκεί, είναι τα σκουλήκια. Ο Ντουζόν, όπως ίσως θυμάστε, ξυλοκοπήθηκε μέχρι θανάτου το 2008 από μπράβους μαγαζιών στη Μύκονο (22, 8 και 7 χρόνια φυλάκιση). Ο Όλιβερ και η Ρόζμαρι Ζάμιτ προχώρησαν τότε στη δωρεά της καρδιάς του γιου τους –ίσως τον θυμάστε από τα
    10 points
  7. Είχαμε μία ωραία κουβέντα με τη Βάσω (Tiessa) το Σάββατο για το ότι το sff.gr είναι μία ζωντανή ιστορία του χώρου και ότι στις σελίδες υπάρχει καταχωρημένο μέρος της πορείας του Ελληνικού Φανταστικού. Έτσι λοιπόν είπα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες λεπτομέρειες που ίσως να ενδιαφέρουν τον μελλοντικό ιστορίκο του χώρου: Ο βασικός λόγος που γύρισα σπίτι 11:20 εκείνη την ημέρα και έγραψα μόλις σε 10 λεπτά αυτό το έκτρωμα είναι το ότι, το ίδιο ακριβώς βράδυ είχα βγει με το Θανάση και την Αγάθα (πρόεδρο και ταμία του ΔΣ του ΦαντάστιCon) για να τους πω για το συνέδριο που ετοιμάζαμε και αν ήθελα
    9 points
  8. Εντάξει, υπερβολές. Δεν είναι πάντα φιλί κι αγαπούλες. Μερικές φορές είναι τσιρίδες, σκαμπίλια και κρίσεις ζήλειας. Καμία σχέση δεν είναι τέλεια. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο που η Μούσα είναι γένους θηλυκού. Έχει όλα τα χαρακτηριστκά του φύλου: γκρινιάρα, απαιτητική, ζηλιάρα και ναζιάρα. Και attention whore. Και τότε γιατί επιμένει ο κόσμος να την λατρεύει; Ε, είναι καλή στο κρεβάτι. Όταν ήμουν πιτσιρίκα, δεν την έλεγα Μούσα. Δεν ήξερα καν τι είναι αυτό. Αυτό που είχα μέσα στο κεφάλι μου, το οποίο μ' έκανε να φεύγω και να χάνομαι για ώρα, να ζω άλλες καταστάσεις σ' άλλους κόσμους με άλλου
    9 points
  9. Ανήκω στην κατηγορία ανθρώπων που αγαπούν τα Μουσεία, τη βρίσκουν με μούμιες, πίνακες και αγάλματα και θεωρούν πως θα ήταν μια πάρα πολύ ωραία ιδέα αν τα μουσεία παγκοσμίως έκαναν ανταλλαγές περιεχομένου ανά τακτά χρονικά διαστήματα, ώστε ΟΛΟΙ να έχουν πρόσβαση στην ιστορία και να μην χρειάζεται να πάνε μέχρι την Ιαπωνία για να δουν ένα πραγματικό κατάνα. Εντούτοις δεν άρχισα να γράφω για να μεταφέρω τις "επαναστατικές" μου πεποιθήσεις σχετικά με τον πανανθρώπινο πολιτισμό. Σκοπός μου είναι να περιγράψω λίγο το Ιστορικό Μουσείο της Στοκχόλμης. Όχι τόσο για αυτά που δείχνει, όσο για αυτά που λέ
    7 points
  10. Το SFFNoWriMo αρχίζει και ο γερό-RObiN σας παραθέτει μερικά μικρά μυστικά που μπορείτε να ακολουθήσετε για μια επιτυχημένη "μαγειρική" συνταγή: Γράφετε κάθε μέρα έστω και από λίγο. Είναι από τα σημαντικότερα μικρά μυστικά. Η καθημερινή άσκηση φέρνει την επιτυχία. Ταυτόχρονα σε περίπτωση που κάτι σας συμβεί μπορείτε την επομένη να καλύψετε το κενό. Μην αφήσετε τις μπύρες να σας ξεμυαλίσουν (και τα λουκάνικα και τα hamburger κλπ κλπ). Μην αγχωθείτε να τελειώσετε. Ακόμα και αν δεν φτάσετε το όριο των 50.000 λέξεων η εξάσκηση θα έχει προσθέσει ένα λιθαράκι. Ενσωματώστε μέσα στ
    7 points
  11. Προσπαθήστε να το εξηγήσετε αυτό σ' έναν άνθρωπο που δε γράφει. Προσπαθήστε ν' απαντήσετε με ειλικρίνια στην ερώτηση "τι κάνεις;" που απευθύνεται προς τον καθέναν από σας, τη στιγμή που βρίσκεστε αραχτοί κάπου (καρέκλα, ντιβάνι, καναπέ, πάτωμα, αιώρα, το μέρος προτίμησης τελοσπάντων), με το βλέμμα να κοιτάζει το απέραντο κενό με παριμοιώδη προσήλωση. Πώς το εξηγείς τώρα αυτό; Πώς του λες του άλλου "ρε φίλε, γράφω. Ναι, οκ, δεν έχω χαρτί, μολύβι, κομπιούτερ μπροστά μου, αλλά και πάλι, γράφω". Βρίσκομαι μέσα στο κεφάλι μου, παίζω αμέτρητα σενάρια με τις κούκλες μου, έχω πιάσει το κουβάρι μιας ιδ
    7 points
  12. Χτες είχα μια συζήτηση για το ρόλο που παίζει η γλώσσα στο φάνταζυ αλλά κυρίως στο secondary world, high fantasy. Έχοντας γράψει μια ιστορία με δράκους, βασιλιάδες κλπ. πρόσφατα, η πρωταγωνίστρια μου μιλούσε αρκετά απλά και κάποιες φορές χρησιμοποιούσε slang της σύγχρονης γλώσσας-που όμως δεν περιείχε τεχνολογία. Κάπου εκεί κάποιος ανέφερε πως σε μια φάνταζυ ιστορία (και γενικότερα υποθέτω) δεν παίζει ρόλο μόνο η γλώσσα αλλά και το register (δεν ξέρω πως θα ήταν η καλύτερη μετάφραση ελληνικά) για το χτίσιμο της ατμόσφαιρας. Αναφέρθηκε λοιπόν πως ο Τόλκιν χρησιμοποιεί high register, το οποί
    6 points
  13. Τι ορίζει ένα καλό βιβλίο; Μια όμορφη ιστορία; Ενδιαφέροντες χαρακτήρες; Σαγηνευτικές περιγραφές; Αληθοφανείς διάλογοι; Οι ειδικοί αδυνατούν να συμφωνήσουν κι οι επίδοξοι συγγραφείς (εμείς), βάζουμε λίγο απ' αυτό και λίγο από 'κείνο στο ταψί, με την ελπίδα ότι αυτό που θα βγει (το σταυρώνουμε και όσο είναι στο φούρνο, γιατί έτσι είπε η γιαγιά), θα τρώγεται. Τώρα, αν περιμένει κανείς ψήγματα σοφίας από έναν ερασιτέχνη, ανέκδοτο (pun intended) συγγραφέα, αμφισβητήσιμου φύλου, ακόμα πιο αμφισβητήσιμου ταλέντου και αδιαμφισβήτητου μαζοχισμού, θα περιμένει εις μάτην. Δεν έχω ιδέα πώς να γράψω μια κ
    6 points
  14. Στο κέντρο τίνος; Καλή ερώτηση. Του μυαλού; Της φαντασίας; Της μαγικής χώρας που κατοικούν μάγοι, εξωγήινοι και τζίνι; Γουατέβα. Του δε πόιντ. Μέρος πρώτο: παίζοντας με τις κούκλες Επειδή η συγγραφή ως βασικό χόμπι ήρθε σταδιακά εδώ μέσα, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των ανθρώπων που γνώριζα να την αισθάνονται σαν κάτι τελείως φυσικό, μού φαίνεται πολύ παράξενο που τώρα, σε καινούργιο περιβάλλον και με καινούργιες γνωριμίες, λαμβάνω πολύ συχνά ερωτήσεις τύπου: "τι εννοείς, 'γράφεις'; Τι γράφεις; Τι είναι αυτό; Πώς γίνεται;" Και, ξαφνικά, το -για μένα- αυτονόητο γίνεται κάτι παράξενο
    6 points
  15. Get the Tools You Need to Stop Writing Today BY MAX ANDREW DUBINSKY Κάτι χιουμοριστικό
    5 points
  16. Κυρίες και κύριοι, έκτη ημέρα στη Σουηδία. Τελικά δε μιλάνε όλοι οι Σουηδοί αγγλικά. Αυτή ήταν αναμενόμενο βέβαια, απλώς στις πρώτες ημέρες δεν είχε τύχει να το διαπιστώσω. Καθώς επισκέφτηκα αρκετές εταιρείες, τόσο κατασκευαστικές, όσο και ιδιωτικές ευρέσεως προσωπικού (όχι ενοικίασης), χρειάστηκε να συνομιλήσω με διάφορους στο δρόμο. Στις εταιρείες (γραφεία και βιοτεχνίες), όσους κι αν συνάντησα, η συνεννόηση γινόταν στα αγγλικά και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Στο δρόμο συνάντησα και κάποιους οι οποίοι, αν και χαμογελαστοί, δεν γνώριζαν αγγλικά. Επισκέφτηκα αρκετά από τα προάστια
    5 points
  17. Όταν διαβάζω ένα βιβλίο πάντα με ενδιαφέρουν αυτά που συμβαίνουν στο περιθώριο του. Δηλαδή στο περιβάλλον του ήρωα. Ειδικά αν ο ήρωας ακούει κάποιο τραγούδι, αμέσως το ψάχνω και το ακούω παράλληλα. Με αυτόν τον τρόπο νομίζω ότι ζω ακόμα περισσότερο τη στιγμή του βιβλίου. Και όσο να' ναι είναι σαν να φτιάχνεις ένα soundtrack για αυτό. Επίσης όταν υπάρχουν αληθινά μέρη (όπως πόλεις/χωριά ή δρόμοι) που τα έχω επισκεφτεί, μπορώ εύκολα να φαντάζομαι την διαδρομή του ήρωα. Αν δεν τα ξέρω, τότε μ' αρέσει να μαθαίνω περισσότερα πράγματα για αυτά τα μέρη και έτσι φτιάχνω κάτι σαν χάρτη στο μυαλ
    5 points
  18. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο τα προειδοποιήσω πώς θα είναι αρκετά αμφιλεγόμενο. Ήδη ο τίτλος θα προκαλεί ενδεχομένως αρκετούς/ές να ακονίζουν τα μαχαίρια τους. Τελείωσες λοιπόν το πρώτο σου βιβλίο και παίρνεις την απόφαση να το στείλεις σε κάποιον εκδοτικό οίκο. Για να μη χάσεις χρόνο λοιπόν αρχίζεις και στέλνεις σε όποιον εκδοτικό οίκο βρεις ηλεκτρονική αλληλογραφία με το χειρόγραφο σου. Μόλις μετά από 2 εβδομάδες λαμβάνεις την απάντηση πως το χειρόγραφο σου έγινε δεκτό από τον εκδοτικό οίκο, αλλά επειδή είσαι πρωτοεμφανιζόμενος θα πρέπει να δώσεις ένα ποσό για την έκδοση του βι
    4 points
  19. Μόλις πήγα στο τόπικ "50 Βιβλία για το 2016" και μέτρησα ένα προς ένα τα βιβλία ελληνικού Φανταστικού που διάβασαν μέσα στη χρονιά 26 από τους τακτικότερους συμμετέχοντες εκεί. Όταν δεν ήμουν σίγουρος για κάποιο βιβλίο ή συγγραφέα, θεωρούσα ότι ανήκει στο ελληνικό Φανταστικό. Το αποτέλεσμα ήταν 204 βιβλία ελληνικού Φανταστικού σε σύνολο 1361, δηλαδή 15%. Αν αυτό σας φαίνεται ικανοποιητικό (έχοντας βέβαια υπόψη και την πολύ μικρή εγχώρια παραγωγή σε σχέση με την εισαγόμενη) σκεφτείτε τα εξής: 1) Είμαστε στο κατ' εξοχήν forum του ελληνικού Φανταστικού, οπότε το δείγμα είναι εξ ορισμού πρ
    4 points
  20. Διδάσκων δημιουργικής γραφής (συγκεκριμένα του MFA, Master of Fine Arts) εγκαταλείπει το πεδίο και λέει έξω απ' τα δόντια μερικές πολύ σκληρές διαπιστώσεις του, κατά τη γνώμη μου αληθινές. Προσωπικά συμφωνώ σχεδόν σε όλα με τον Ryan Boudinot, του οποίου το άρθρο προκάλεσε μεγάλο θόρυβο και αντιδράσεις (αν ψάξετε λίγο, θα βρείτε από άρθρα, μέχρι site αφιερωμένα στη συλλογή αρνητικών σχολίων) αλλά και υποστήριξη, όπως από τον καλύτερο πρώην φοιτητή του. Τι λέτε;
    4 points
  21. Δεν ξέρω τι είναι τέχνη. Ξέρω τι λένε κάποιοι, τι ορισμοί δίνονται σε κάποια βιβλία. Ξέρω ότι υπάρχει ένας ολόκληρος φιλοσοφικός κλάδος που ασχολείται με το θέμα. Αλλά πέρα από αυτό, δεν ξέρω τίποτε. Ξέρω ότι υπάρχουν πράγματα που μου αρέσουν και πράγματα που δεν μου αρέσουν. Ξέρω επίσης ότι έχω κατά καιρούς δημιουργήσει πράγματα που αρέσουν σε κάποιους. Αλλά δεν ξέρω τι είναι αυτό που κάνει κάτι να αρέσει σε κάποιον - ούτε καν σε μένα. Οι εσωτερικοί μηχανισμοί, αυτοί που με κάνουν να μου αρέσει ή να μη μου αρέσει κάτι, μού είναι άγνωστοι. Μπορώ να κάνω κάποιες εικασίες, της μορφής "μου αρέσε
    4 points
  22. http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%B1/%CF%84%CE%B1-%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CF%8E%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%B1-%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CF%89%CE%BD
    4 points
  23. Μερικά από αυτά τα άκουσα για πρώτη φορά... Εσείς ξέρετε ότι: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CGyK7wdAL2U
    4 points
  24. Το βιβλίο έχει μια μαγική ιδιότητα πάνω μου. Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν απλώς συμπτώσεις. Ο Μπαρνταμού θα πέσει σε βαρύ πυρετό στις ζούγκλες της Αφρικής[1], θα πέσω κι εγώ. Ο ιερέας Ντουρέ, ή αλλιώς ο σταυροφόρος, θα βρει σε μια σπηλιά ένα μικρό ναό διασχίζοντας ένα μονοπάτι γύρω από ένα βουνό[2] όπως έτυχε να συμβεί αμέσως μετά και σε μένα. Ο Νικόλας Ερφ και η Άλισον ανεβαίνουν τον Παρνασσό[3], ενώ κι εγώ θα κάνω την δική μου αναζήτηση σε ένα από τα διάσημα βουνά της Ελλάδας. Η Μαργαρίτα θα συναντήσει τον Διάβολο του Φάουστ[4], θα τον συναντήσω κι εγώ στο τρένο. Σατανικές συμπτώσεις, θα έλεγε
    4 points
  25. http://www.buzzfeed....-famous-authors 1. Ernest Hemingway 2. Elmore Leonard Image by DERMOT CLEARY / AP 3. Anton Chekhov 4. George Orwell 5. E.L. Doctorow Image by MARY ALTAFFER / AP 6. Henry Miller Library Of Congress 7. Elmore Leonard Image by Carlos Osorio / AP 8. John Steinbeck 9. Stephen King Image by Mark Lennihan / AP 10. Ralph Waldo Emmerson 11. Neil Gaiman 12. James Patterson Image by Deborah Feingold / Reu
    4 points
  26. Σε αυτό το σύντομο διάστημα που ασχολούμαι με την συγγραφή μυθοπλαστικών και μη μυθοπλαστικών βιβλίων, σταδιακά άρχισα να αυξάνω τον αριθμό των λέξεων που γράφω καθημερινά από τις 300 σε 5 με 6 χιλιάδες. Φυσικά δεν γράφω κάθε ημέρα τόσες λέξεις αλλά ο μέσος όρος κάθε μήνα είναι γύρω στις 50 με 60 χιλιάδες λέξεις όταν γράφω κάποιο μυθοπλαστικό βιβλίο. Αυτό δεν θα ήταν εφικτό αν δεν είχα την τεχνολογία ως σύμμαχο. Σε αυτό το άρθρο αποφάσισα να παραθέσω τα εργαλεία που χρησιμοποιώ καθημερινά και έκαναν την αλλαγή στην παραγωγικότητα μου. Tenkeyless πληκτρολόγιο Σ
    3 points
  27. Τέλος του 2019 αποφάσισα να ξεκινήσω να μαθαίνω φωνητική πληκτρολόγηση. για όσους δεν έχουν ασχοληθεί με το συγκεκριμένο σπορ, μπορεί να νομίζετε πως η φωνητική πληκτρολόγηση δεν είναι αρκετά ακριβής αυτή τη στιγμή ή ότι χρειάζεται κάποιο ιδιαίτερο λογισμικό ή ότι χρειάζεται κάποιο συγκεκριμένο εξοπλισμό. Το μόνο δύσκολο στην φωνητική πληκτρολόγηση είναι η απόφαση που πρέπει να πάρεις για να το χρησιμοποιήσεις. Το θετικό στην όλη υπόθεση είναι πως υπάρχουν και εργαλεία φωνητικής πληκτρολόγησης για την Ελληνική γλώσσα,όπως αυτό που χρησιμοποιώ αυτή τη στιγμή και γράφω αυτό το άρθρο από
    3 points
  28. Το παρακάτω βίντεο έγινε από τον Ευάγγελο Ιωσηφίδη και περιλαμβάνει 10 ιδέες για συστήματα μαγείας που μπορείτε να εφαρμόσετε στην ιστορία που γράφετε. Με λίγα λόγια, ο Βαγγέλης εξηγεί πως ένας από τους τρόπους που μπορούμε να εμπνευστούμε κάποιο εύκολο σύστημα μαγείας, είναι μέσα από την δουλειά μας. Για παράδειγμα: 1: ΓΛΩΣΣΑ (Φιλόλογοι, γλωσσολόγοι, προγραμματιστές): βασίζεται στις ίδιες τις λέξεις, στη σειρά τους, στο κρυφό τους νόημα. Τα γραπτά κείμενα κρύβουν το νόημα της μαγείας και ο μάγος πρέπει να διαβάζει ανάμεσα απ’ τις λέξεις. 2: ΦΩΝΗ (Ομιλητές,
    3 points
  29. Καλώς ή κακώς (καλώς επειδή έχει πλάκα και κακώς επειδή δεν έχω ζωή ) έχω διαβάσει και προσπαθήσει αρκετούς γρίφους. Κάποιους τους έλυσα και κάποιους δεν θα τους έλυνα ούτε κι αν είχα την λύση μπροστά μου Σκέφτηκα λοιπόν να μοιραστώ μ'εσάς αυτό μου το χόμπι μιας και είστε η μόνη διαδικτυακή παρέα που με ανέχεται. Θα το πάω δοκιμαστικά αυτή την εβδομάδα και αν βρεθούν εθελοντές θα συνεχίσουμε! Θα σας δώσω δύο γρίφους λεπόν: 1. Ο Μάκης και ο Τάκης πήγαν να πουν στα κάλαντα στον παππού απέναντι και ο παππούς επειδή ήταν καλός άνθρωπος τους κλείδωσε στο υπόγειο. "Λοιπόν" είπε ο παππού
    3 points
  30. Σε μια φαβέλα της Παραγουάης, παιδιά παίζουν Μπαχ με έγχορδα φτιαγμένα από σκουπίδια Το πιο ωραίο βίντεο αυτών των χριστουγέννων. http://www.lifo.gr/tv/the-tube/1177
    3 points
  31. Βυθίζω τα δάχτυλα των ποδιών μου στην δροσερή άμμο και ρουφώ αυτή τη στιγμή. Η Νατάσσα κάνει μακροβούτια στο νερό, ενώ ο Αντώνης, με πέδιλα και μάσκα λίγο πιο εκεί στα βράχια, κυνηγά χτένια. Η Θάλεια και η Κυβέλη (το Κυβελάκι), τα μικρά τους, παίζουν με τα κουβαδάκια τους δίπλα στις ψάθες. Η Νατάσσα βγαίνει χαμογελαστή από τη θάλασσα. «Τι υπέροχα που είναι!» φωνάζει ενθουσιασμένη. Το κέφι της είναι μεταδοτικό, όσο διασκεδαστικές είναι οι κυνικές αγκωνιές που σκαρφίζεται ο Αντώνης για να την πειράζει. Είναι Νοέμβρης, και το καλοκαίρι μας έχει κατσικωθεί γλυκά. Είμαστε στις Αλυκές, λίγο πρ
    3 points
  32. Το παρακάτω απόσπασμα για μένα είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του ΥΠΕΡΙΩΝ του Dan Simmons. Ο ήρωας μας περιγράφει με επιχειρήματα για τα συμπεράσματα πάνω στον λόγο. "Οι λέξεις είναι τα απώτατα αντικείμενα. Είναι πράγματα με νου." Ουίλιαμ Γκας Έτσι είναι. Καθαρά και υπερβατικά όσο οποιαδήποτε Ιδέα έριξε ποτέ τη σκιά της στη σκοτεινή πλατωνική σπηλιά της αντίληψής μας. Ταυτόχρονα όμως οι λέξεις αποτελούν και παγίδες που οδηγούν στην εξαπάτηση και στην παρεξήγηση. Λυγίζουν τη σκέψη μας οδηγώντας την σε ατέρμονα μονοπάτια αυταπάτης. Το γεγονός ότι ξοδεύουμε το μεγαλύτερο μέρος της πνευ
    3 points
  33. Φτάνοντας προς το τέλος του έτους αποφάσισα να κάνω το καθιερωμένο (για δεύτερη χρονιά) άρθρο σχετικά με το ποιοι είναι οι στόχοι μου. Αποφάσισα πλέον να απλοποιήσω τα πράγματα και στόχος μου θα είναι για το 2021 να γράψω τα παρακάτω... Ξεκίνησα να γράφω μία σειρά ο πρωταγωνιστής, ο οποίος είναι φοιτητής και ταξιδεύει προς μύκονο με το αεροπλάνο, πέφτει σε ένα σύννεφο βροχής και αφού όλοι τους χάσουν τις αισθήσεις εμφανίζονται σε έναν κόσμο γεμάτο δεινόσαυρος. Ο πρωταγωνιστής μας προσπαθεί να βοηθήσει τις κοπέλες να επιβιώσουν και να ψάξουν να βρουν ένα τρόπο να γυρίσουν πίσω σ
    2 points
  34. Μάτια που δεν βλέπονται γρήγορα λησμονιούνται λέει μία παροιμία και έτσι και εγώ είπα καθώς τελειώνει ο νοέμβριος να σας κάνω μία γρήγορη ενημέρωση για την πορεία μου μέχρι τώρα. Την επόμενη ενημέρωση να μην περιμένετε προς το τέλος του έτους, στο οποίο θα κάνω ανασκόπηση όλου του έτους (2020). Το vampire sorcerer μέχρι στιγμής είναι το πιο δυνατό μου βιβλίο και όλο το καλοκαίρι δεν έβγαλα κάτι άλλο πέρα από μία νουβέλα, που δεν είχε και ιδιαίτερη απόκριση. Το vampire sorcerer 2 θα εκδοθεί αρχές δεκεμβρίου ενώ το πρώτο έχει ολοκληρωθεί η παραγωγή σε ήχο βιβλίο και θα βγει στις 12 δεκε
    2 points
  35. Σίγουρα έχεις ακούσει το ιδίωμα "Μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλο του" και άλλες τέτοιες μπούρδες. Εάν θέλεις πραγματικά να διαβάσει κάποιος το βιβλίο σου, είναι απαραίτητο να έχεις ένα καλό εξώφυλλο. Για ποιο λόγο; 1. Κεντρίζει το ενδιαφέρον του πιθανού αναγνώστη 2. Κάνει το βιβλίο να ξεχωρίζει ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα 3. Κάνει το βιβλίο να φαίνεται προσεγμένο Ένα κακό εξώφυλλο από την άλλη, μπορεί να κάνει ζημιά με διάφορους τρόπους, οι βασικότεροι όμως είναι: 1. Δεν θα μπει καν στον κόπο κάποιος να το ρίξει μια ματιά. 2. Δεν φαίνεται επαγγελματικό, οπότε
    2 points
  36. Βιβλιοκριτική: Η εποχή των θρύλων Ο Γρηγόρης Δημακόπουλος κάνει το ντεμπούτο του με την Εποχή των Θρύλων, ένα sword & sorcery μυθιστόρημα που δεν θα έπρεπε να λείπει από τα ράφια κανενός έλληνα οπαδού του φανταστικού. είναι η δεύτερη αναγνωστική επαφή με τον συγκεκριμένο συγγραφέα. Την πρώτη του ιστορία την διάβασα στην συλλογή διηγημάτων Πολεμικές Ιαχές. Τα δυνατά κι αγαπημένα μου σημεία του συγκεκριμένου βιβλίου είναι η κοσμοπλασία, καθώς και η ξεχωριστή φωνή του κάθε χαρακτήρα. Φαίνεται πώς ο συγγραφέας ασχολήθηκε αρκετά την αρχή ως το τέλος. Δεν βαρέθηκα ούτε μία φορά στις αναφ
    2 points
  37. Το τιμώμενο πρόσωπο στην σημερινή μας συνέντευξη είναι ο Ντίνος Χατζηγιώργης, συγγραφέας των βιβλίων «Στάχτη στα Μάρμαρα» και «Νυχτερινή Παράδοση». Συγγραφικά γνώρισα τον Ντίνο μέσα από το βιβλίο του Στάχτη στα Μάρμαρα, το οποίο διάβασα μέσα στο 2019 και έκανα και σχετική κριτική. Μπορώ να πω πως εντυπωσιάστηκα από την ανάπτυξη των χαρακτήρων και την κοσμοπλασία. Ας γνωρίσουμε λοιπόν τον Ντίνο και τα έργα του... Ντίνο θα ήθελα να σε καλωσορίσω στην παρέα μας. Θα ήθελες να μας πεις μερικά πράγματα για εσένα; Χαρά μου που με φιλοξενείτε στην παρέα σας. Κατάγομαι από την Κωνσταντινούπολη κ
    2 points
  38. Σήμερα ανέβηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Graham Masterton στον ιστότοπο Nyctophilia.gr Ανάμεσα σε πολλά άλλα ο συγγραφέας ανέφερε και τα εξής: "Νομίζω πως ο βρετανικός τρόμος τείνει περισσότερο προς τον παραδοσιακό τρόμο απ’ ότι ο αμερικάνικος, δίνοντας έμφαση στα στοιχειωμένα σπίτια και τα φαντάσματα. Δεν είμαι όμως και ειδικός, γιατί ποτέ δεν διαβάζω τρόμο. Για την ακρίβεια, από όταν ξεκίνησα να γράφω λογοτεχνία για να βγάλω τα προς το ζην, δεν μπορώ πια να διαβάσω λογοτεχνία. Είμαι πολύ επικριτικός για το δικό μου έργο, πόσο μάλλον για τα έργα των υπολοίπων." Αυτό χτύπησε
    2 points
  39. Dracula and the "savage women" During the 19th century, a quarter of all women were diagnosed with hysteria. The term literally means “of the uterus” and symptoms included paralysis, hallucinations and nervousness. Dracula’s kiss appears to inflict similar symptoms; Lucy sleepwalks and becomes increasingly restless and “voluptuous” (p. 180; p.286) as the Count continues to feed from her. Feminist scholars have argued that hysteria was a culturally defined disorder, resulting from the rapidly changing role of women in Victorian society. Women invaded higher education and the workpla
    2 points
  40. Man i wanna be THAT tree! This Awesome Urn Will Turn You into a Tree After You Die! You don't find many designers working in the funeral business thinking about more creative ways for you to leave this world (and maybe they should be). However, the product designer Gerard Moline has combined the romantic notion of life after death with an eco solution to the dirty business of the actual, you know, transition. His Bios Urn is a biodegradable urn made from coconut shell, compacted peat and cellulose and inside it contains the seed of a tree. Once your remains have been
    2 points
  41. Πού πήγαν οι δεινόσαυροι του φόρουμ; Τη σαιζόν που μας πέρασε (θα έλεγα περίπου από τον προηγούμενο Οκτώβριο) παρατήρησα μια σημαντική δημογραφική αλλαγή στο φόρουμ. Το μωσαϊκό των πιο ενεργών μελών έχει αλλάξει άρδην, κι αυτό οφείλεται όχι μόνο στα καινούρια ενεργά μέλη (κάτι πολύ θετικό) αλλά και στην πολύ περιορισμένη συμμέτοχή στο φόρουμ από παλιά μέλη τα οποία στο παρελθόν είχαν συχνή και σημαντική (όχι απαραίτητα συγγραφικά) συνεισφορά. Αποφάσισα, λοιπόν, να δω την κίνηση των μελών με τα περισσότερα posts (πάνω από 1000) για να ελέγξω αν η εντύπωσή μου ήταν σωστή. Παρατηρώ (συνημμένο αρχ
    2 points
  42. Ο μπαμπάς του Brandon ήταν γνωστός για το hobby του. Βιβλιοφάγος μέχρι τις τελευταίες ημέρες πριν τον θάνατό του. Διάβαζε το λιγότερο ένα βιβλίο την ημέρα. Και όλο το χρόνο θα είχε γράψει περίπου στις 600 κριτικές, άλλες χρονιές λιγότερες, και μια χρονιά είχε φτάσει τις χίλιες! Συνολικά είχε γράψει πάνω από δέκα χιλιάδες κριτικές. Κι όλα αυτά για τον εαυτό του. Τα έβαζε στον υπολογιστή του μαζί με τις βαθμολογίες. Μέχρι και τοπ λίστα υπάρχει εδώ: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Aud1LI_WoTmSdFFyNEJ4YzlSTzA5bGJJMldhRnpzNnc#gid=0 (Θα δείτε ότι αρκετά είναι βιβλία δράσης) Από το
    2 points
  43. Είναι καιρός τώρα που μπήκε στην οικογένεια αυτό το τερατάκι, απρόσκλητο, φάντης-μπαστούνι στη μιζέρια μου, ένα αξιολάτρευτο τόσο δα σα χαμστεράκι, ένα ασπρούλικο γατάκι με ουρίτσα ποντικίσια. Ντρεπόμουν να το πω. Ήδη όλοι με κοιτάζατε κάπως με το που έλεγα «έχω δέκα γάτες». Ναι, πολλές είναι. Υπήρξαν εποχές που είχαμε και περισσότερες, που δεν μπορούσαμε να περπατήσουμε στο σπίτι, που σκορπούσα τις κροκέτες στο μπαλκόνι όπως πετάς το καλαμπόκι για να φάνε οι κότες. Τώρα όμως, όπως το βλέπω – καθώς τις βλέπω να τρώνε μαζεμένες από τα πιάτα τους, μου φαίνονται λίγες, τις μετρώ και είναι όντ
    2 points
  44. Για να πω την αλήθεια αυτό το άρθρο θα ήθελα να λέγεται φωνητική πληκτρολόγηση από τον υπολογιστή και άλλα εργαλεία για να γίνεται νίντζα, αλλά άφησα τα buzzwords κατά μέρους. Σε προηγούμενο κεφάλαιο είχα αναφερθεί στο Πώς μπορεί κάποιος να κάνει φωνητική πληκτρολόγηση από το κινητό του στα ελληνικά. Για όσους δεν το γνωρίζετε τα περισσότερα κεφαλαία αυτού του ιστολογίου τα γράφω με με φωνητική πληκτρολόγηση, ενώ τα περισσότερα βιβλία που το πρώτο draft γίνεται αποκλειστικά με φωνητική πληκτρολόγηση. Ενδεικτικά αναφέρω ότι μία νουβέλα μου που θα εκδοθεί από παραδοσιακό εκδοτικό οί
    1 point
  45. Καθότι το τελευταίο διάστημα δέχτηκα κάποιες ερωτήσεις σχετικά με την πλατφόρμα του WebNovel αποφάσισα να αναφερθώ πιο αναλυτικά σε αυτή. Να τονίσω πως η πλατφόρμα δεν μου είναι άγνωστη και πώς και στο παρελθόν είχα ξεκινήσει ένα από τα βιβλία μου εκεί τα οποία αργότερα τα έκανα αυτοέκδοση στο amazon. Επίσης, εκείνο το διάστημα που έτρεξα το πείραμα, η πλατφόρμα του WebNovel ήταν αυτή που μου είχε φέρει τα περισσότερα views (25 χιλιάδες προβολές σε δύο περίπου εβδομάδες με επτά κεφάλαια). Αυτό που μου έχει κάνει εντύπωση είναι ότι τρία διαφορετικά άτομα που έχουν λογαριασμό στο wattpad έ
    1 point
  46. Μιας και το τελευταίο διάστημα το έχω ρίξει στις ιστορίες με βαμπίρ, και μετά από το βιβλίο Συνέντευξη με έναν Βρυκόλακα που διάβασα, το μάτι μου πήρε τις Νύφες του Δράκουλα, μία τριλογία κόμικ με σεναριογράφο τον Αβραάμ Κάουα, και εικονογράφο τον Γιάννη Ρουμπούλια, και πραγματικά δεν θα μπορούσα να έχω κάνει καλύτερη επιλογή. Μιας και ρούφηξα όλη την τριλογία μέσα σε μία ημέρα, είπα πως είναι ώρα και μία ανασκόπηση στην ΛΕΦΑΛΟΚ, ώστε να ανακαλύψουν και οι άλλοι αυτό το διαμαντάκι. Φέτος διάβασα περισσότερες ιστορίες με βρυκόλακες από ποτέ, τόσο από Έλληνες όσο και αγγλόφωνους συγγραφείς, και
    1 point
  47. Σε προηγούμενο κεφάλαιο ανέλυσα για ποιο λόγο προτιμώ να γράφω συνεργατικά. Παρόλα αυτά, η συνεργατική συγγραφή έχετε πακέτο αρκετές φορές και με προκλήσεις, όπως όλες οι συνεργασίες. Το βασικότερο πρόβλημα που θα έρθει στο μυαλό κάποιου ενδεχομένως να είναι πως δεν ταιριάζει το συγγραφικό στυλ του, με αυτό των συνεργατών του ή πως η συγγραφική "φωνή" δεν ταιριάζει. Δεν θα πω ότι δεν είναι πρόκληση, αλλά δεν είναι αυτό το κύριο πρόβλημα. Το κατατάσσω μάλιστα πολύ χαμηλά στη λίστα με τις προκλήσεις. Το συγκεκριμένο κεφάλαιο το έχω χωρίσει λοιπόν ανά πρόκληση κ
    1 point
  48. Αχ, εισαγωγές βιβλίων και πρώτα κεφάλαια. Σκέψου ότι αφού έχεις δει ένα εκπληκτικό εξώφυλλο, μία πολύ καλή περιγραφή, ανοίγεις το βιβλίο και το πρώτο πράγμα που διαβάζεις είναι αυτό. Ο Παύλος ξύπνησε για να πάει στο σχολείο, όπως συνήθιζε κάθε ημέρα. Κάθισε λίγο στο παράθυρο και αφουγκράστηκε τους ήχους κάτω από τον δρόμο. Είδε τα αμάξια που πήγαιναν και έρχοταν, τους δραστήριους ποδηλάτες να κάνουν γυμναστική και κάποιους συμμαθητές του να φοράνε τα μοδάτα ρούχα τους και της τσάντες τους, να πάνε στο λύκειο. Κατέβηκε κάτω στην κουζίνα ετοίμασε τον καφέ του και αφού πήρε την τσάντα του, έ
    1 point
  49. Ένα από τα πράγματα που μετανιώνω φέτος, είναι που ξεκίνησα να γράφω ένα μεγάλο μυθιστόρημα. Αν και έχω μια σχετική εμπειρία, το να γράψεις ένα μεγάλο μυθιστόρημα, έχει πολλές δυσκολίες. Για την ακρίβεια, όσο μεγαλύτερο είναι το βιβλίο, τόσο αυξάνεται εκθετικά η δυσκολία του να τελειώσει και δεν μπορεί να πουληθεί σε πιο υψηλή τιμή. Το να τελειώσεις το πρώτο draft μπορεί να φαίνεται εύκολο και μάλλον είναι αν έχεις φτιάξει ένα βασικό outline, αλλά οι διορθώσεις... OMG! Δεν ξέρω από που να το πιάσω και πως να το τελειώσω. Ιδιαίτερα αν έχεις προσθέσει και καναδυο POV μέσα, η δυσκολία μεγαλώ
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..