Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/12/2019 in all areas

  1. 6 points
    until
    How to review a short story. Αλήθεια, πώς κρίνουμε ένα διήγημα; Υπάρχει τρόπος να γίνει σωστά; Κατά πόσο έχουμε καταλάβει ότι η σωστή κριτική συνίσταται στο να βοηθήσουμε το συγγραφέα να βελτιωθεί και όχι στο να εξασκήσουμε την παρατηρητικότητά μας σαν αναγνώστες; Υπάρχουν κανόνες καλής συμπεριφοράς κατά τη διατύπωση κριτικής; Πρέπει να λαμβάνονται όλες οι κριτικές υπόψη; Πριν από δύο περίπου χρόνια είχα προτείνει μία φόρμα κριτικής διηγημάτων εδώ. Το SFF.gr. σχεδίασε ένα μάθημα σε πλατφόρμα Moodle, όπου εξετάζεται σε βάθος το θέμα της κριτικής διηγημάτων. (Αναμένονται και άλλα μαθήματα, ποικίλης θεματικής. Εκπλήξεις, εκπλήξεις!) Θα φανεί χρήσιμο στα μέλη της κοινότητας καθώς η κριτική διηγημάτων οφείλει να έχει στόχο τη βελτίωση της γραφής, είτε εφόσον μέσα από την κριτική καταδεικνύονται οι αδυναμίες της δουλειάς μας, είτε αντιμετωπίζοντας, μέσα σε διηγήματα άλλων, αδυναμίες παρόμοιες με τις δικές μας. Το μάθημα είναι απλό, αυτοματοποιημένο και προαιρετικό. Μπορείτε να μπείτε, να περιηγηθείτε, να διαβάσετε τα κείμενα και να κάνετε τις ασκήσεις στο χρόνο σας, από τώρα και μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Εκτός της χρησιμότητάς του, το μάθημα θα σας βοηθήσει να εξοικειωθείτε στο e-learning του SFF.gr., καθώς πρόκειται για μία νέα δραστηριότητα που ξεκινάει και που (ελπίζουμε)έχει έρθει για να μείνει. Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε τυχόν απορία σας. Το MC1-1 σας καλωσορίζει!
  2. 3 points
    Μια συγκλονιστική συλλογή διηγημάτων από το συγγραφέα του Game of Thrones, με σημείο αναφοράς την εξερεύνηση του διαστήματος και τον κοσμικό τρόμο. Εννέα εκκεντρικοί επιστήμονες αναχωρούν για μια επική αποστολή στα πέρατα του γνωστού σύμπαντος αναζητώντας τα ίχνη μιας μυθικής εξωγήινης φυλής. Ωστόσο, το πραγματικό μυστήριο θα αποδειχτεί το μόνο σκάφος που δέχτηκε να τους μεταφέρει, ο Νυχτοπτερίτης, καθώς το ίδιο και ο κυβερνήτης του έχουν άλλα, πιο σκοτεινά, σχέδια για την ομάδα... Στην παρούσα έκδοση περιλαμβάνονται πέντε ακόμη ιστορίες επιστημονικής φαντασίας και τρόμου, που εξερευνούν τις δυνατότητες της ανθρώπινης τεχνολογίας και ανασύρουν βαθιά φιλοσοφικά ζητήματα από τις πιο σκοτεινές γωνίες του ανθρώπινου μυαλού. Τι θα συνέβαινε αν οι πόλεμοι ήταν απλώς ένα σπορ; Υπάρχουν τελικά παράλληλα σύμπαντα; Τι ξεχωρίζει τους ανθρώπους από τα ζώα; Τι σημαίνει να αγαπάς πραγματικά; Τίτλος: Νυχτοπτερίτες και άλλες ιστορίες (Nightflyers and Other Stories) Συγγραφέας: G. R. R. Martin Εκδόσεις: Anubis Μεταφράστρια: Βασιλειάνα Ζηκίδη Σελίδες: 384 Τιμή: 15,90-10%=14,31€ Είδος: Επιστημονική Φαντασία, Τρόμος ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Αν ο Εξορκιστής σας έκανε να τρέμετε, η Κάρι θα σας κάνει να ουρλιάξετε. Ετοιμαστείτε για ένα ραντεβού με τον τρόμο, έναν ζωντανό εφιάλτη… Η Κάρι Γουάιτ πέφτει συχνά θύμα χλευασμού από τους συμμαθητές της, αλλά διαθέτει ένα χάρισμα: την ικανότητα να μετακινεί αντικείμενα με τη δύναμη του μυαλού. Πόρτες κλειδώνουν, αντικείμενα υψώνονται και πέφτουν, μηχανήματα βραχυκυκλώνουν… Είναι η δύναμή της –και το πρόβλημά της. Όσο κι αν η Κάρι προσπαθεί να δείχνει φυσιολογική, ένα απρόσμενο γεγονός θα μετατρέψει το κρυφό της χάρισμα σ’ ένα θανατηφόρο όπλο τρόμου και καταστροφής που κανείς δεν πρόκειται να ξεχάσει. Το πρώτο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ, που δημοσιεύτηκε το 1974. Τίτλος: Κάρι (Carrie) Συγγραφέας: Stephen King Εκδόσεις: Κλειδάριθμος Μεταφράστρια: Παλμύρα Ισμυρίδου Σελίδες: 320 Τιμή: 14,40-10%=12,96€ Είδος: Τρόμος
  3. 3 points
    Μπορεί να μην είναι ακριβώς ηθοποιός, αλλά είχε το δικό IMAX ντοκιμαντέρ. Είναι και λίγο ΕΦ η περίπτωσή του. Το να ζήσεις 60 φορές περισσότερο απ' όσο είχαν προβλέψει, δεν είναι και λίγο. RIP Opportunity.
  4. 3 points
    @MadnJim ευχαριστώ για τα σχόλια. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχα συμμετάσχει σε άλλη άσκηση στο παρελθόν. Είχα δημοσιεύσει κάτι, αλλά που να ψάχνω να το βρω. Αυτό που θα ήθελα σε όλους να επισημάνω, είναι το γεγονός ότι σκέφτηκα να κάνω μεγαλύτερο κείμενο. Είχα κατά νου να πειράξω από την αρχή μερικά σημεία, αλλά έχω την τάση να χάνομαι όταν γράφω μεγάλα κείμενα. Πολλές φορές έρχομαι σε αντιπαραθέσεις μόνος μου, κάτι που πρέπει να κοιτάξω. Και στο λύκειο είχα κάνει κάτι τέτοιο και μου ακύρωσε η καθηγήτρια ολόκληρο γραπτό.... Θα μπορούσα να σχολιάσω μερικά πράγματα και για τις υπόλοιπες συμμετοχές, αλλά η απειρία μου με κρατάει πίσω, καθώς δεν ξέρω κατά πόσο ο λόγος μου θα έχει βάση.
  5. 2 points
    Όνομα Συγγραφέα: Κουρκούλης Χαράλαμπος Είδος: κοσμικός/υπαρξιακός τρόμος Βία; Όχι Σεξ; Όχι Αριθμός Λέξεων: Αυτοτελής; Ναι Σχόλια: Πρώτη προσπάθεια συγγραφής. Οποιαδήποτε σχόλια και απόψεις, ευπρόσδεκτα. Αρχείο: Ο-Προφήτης-από-το-Υπερπέραν.pdf
  6. 2 points

    until

    Πρόκειται για ένα mini elearning online course που βοηθάει ενδιαφερόμενους να κατανοήσουν τη διαδικασία κριτικής ενός σύντομου διηγήματος. Όσοι το παρακολουθήσουν ας αφήσουν τη γνώμη τους και τυχόν ιδέες. ☺️
  7. 2 points
    Η μικρή αυτή συλλογή αποτελεί την πρώτη μου επαφή με το έργο του Βασίλη Γιαννάκη και μπορώ να πω ότι με άφησε αρκετά ικανοποιημένο. Οι τρεις ιστορίες περιέχουν μπόλικες δόσεις από μυστήριο, αγωνία και ανατριχίλες, και κατάφεραν να με κρατήσουν στην τσίτα, από την αρχή μέχρι το τέλος. Η γραφή είναι απλή και ευκολοδιάβαστη, με κάποιες πολύ ατμοσφαιρικές και υποβλητικές περιγραφές. Ο τρόμος είναι κάπως παλαιομοδίτικος, αλλά με την καλή έννοια. Σαν πρώτο βιβλίο του συγγραφέα, σίγουρα έχει τις αδυναμίες του, όμως παράλληλα δείχνει έναν άνθρωπο που αγαπάει το είδος του τρόμου και θέλει να προσφέρει σκοτεινές ιστορίες. Για ορισμένες λεπτομέρειες θα βάλω τρία αστεράκια στο Goodreads (θα έβαζα τριάμισι αλλά δεν υπάρχει τέτοια δυνατότητα). Και εννοείται πως κάποια στιγμή στο μέλλον θα διαβάσω και άλλα βιβλία του συγγραφέα. 7/10
  8. 2 points
    Σ’ έναν απόμακρο, παγωμένο πλανήτη μια περιπλανώμενη γυναίκα είναι περισσότερα απ’ όσα δείχνει και λιγότερα απ’ όσα ήταν. Είκοσι χρόνια πριν ήταν η «Δικαιοσύνη της Τόρεν»: ένα κολοσσιαίο μεταγωγικό του πολεμικού στόλου της διαγαλαξιακής Αυτοκρατορίας της Ραντς, με μια πολυδαίδαλη τεχνητή νοημοσύνη, εγκατεστημένη σε δεκάδες νεκρά σώματα κατακτημένων. Έπειτα από μια σκοτεινή πράξη προδοσίας, η «Δικαιοσύνη» καταστρέφεται ολοσχερώς· το μόνο που απομένει είναι ένα εύθραυστο ανθρώπινο σώμα με αναπάντητα ερωτήματα και μια φλογερή επιθυμία για εκδίκηση. Μια απροσδόκητη συνάντηση από το παρελθόν θα σημάνει την αρχή του τέλους της αναζήτησης… Η Δικαιοσύνη της Τόρεν αποτελεί το πολυβραβευμένο πρώτο μέρος της τριλογίας της Αυτοκρατορίας της Ραντς. Αγαπήθηκε από κοινό και κριτικούς και συγκρίθηκε με έργα της Ούρσουλα Λε Γκεν, του Iain M. Banks και της C.J. Cherryh. Είναι το μοναδικό βιβλίο που έχει τιμηθεί με τρεις από τις σημαντικότερες διακρίσεις στον χώρο της Επιστημονικής Φαντασίας: τα βραβεία καλύτερου μυθιστορήματος Hugo, Nebula και Arthur C. Clarke. Τίτλος: Η Δικαιοσύνη της Τόρεν (Ancillary Justice) Συγγραφέας: Ann Leckie Εκδόσεις: Αίολος Μεταφραστής: Θωμάς Π. Μαστακούρης Σελίδες: 432 Τιμή: 18,00-10%=16,20€ Είδος: Επιστημονική Φαντασία
  9. 2 points
    Πολλοί βιβλιοφάγοι έχουν στη λίστα τους κάποιους συγκεκριμένους εν ζωή συγγραφείς, από τους οποίους περιμένουν κάθε φορά με ανυπομονησία να γράψουν ένα καινούργιο βιβλίο (μυθιστόρημα ή συλλογή διηγημάτων), φυσικά όσο γίνεται σε πιο γρήγορους ρυθμούς (π.χ. ένα βιβλίο το χρόνο). Στην περίπτωση μου, αυτό ισχύει για τρεις-τέσσερις συγγραφείς που γράφουν σε σταθερό ρυθμό, και ένας από αυτούς είναι σίγουρα ο Κωνσταντίνος. Το περίμενα πολύ καιρό αυτό το βιβλίο (για την ακρίβεια από τις αρχές Δεκεμβρίου του 2016, που διάβασα το τρομερό "Η σκιά στο σπίτι"), οπότε ήταν αναμενόμενο να το αγοράσω την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του και να το πιάσω άμεσα στα χέρια μου. Λοιπόν, δεν έχω παρά να δηλώσω για ακόμη μια φορά ιδιαίτερα ικανοποιημένος, τόσο από την ιστορία, όσο κυρίως από τη γραφή και την όλη ατμόσφαιρα του βιβλίου. Βέβαια, δεν είμαι και ο πλέον αντικειμενικός κριτής όσον αφορά τα βιβλία του Κωνσταντίνου, μιας και σαν συγγραφέας τρόμου μου αρέσει πάρα πολύ, όμως προσπαθώ πάντα να βλέπω τα πράγματα όσο γίνεται πιο αντικειμενικά. Άλλωστε, αυτό που θέλω πάντα, είναι να διαβάζω ωραίες και καλογραμμένες ιστορίες, ανεξάρτητα από το ποιος τις γράφει. Και, αντικειμενικά, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα πάρα πολύ δυνατό και συναρπαστικό μυθιστόρημα τρόμου, με υπέροχη χρήση της ελληνικής γλώσσας. Το βιβλίο διαθέτει όλα αυτά τα καλούδια που μας έχει συνηθίσει ο Κωνσταντίνος, καθώς επίσης και όλα αυτά τα καλούδια που οφείλει να έχει ένα μυθιστόρημα τρόμου της προκοπής: Σκοτεινή ατμόσφαιρα, ανατριχιαστικές σκηνές που κόβουν την ανάσα, δυνατές εικόνες και έντονα συναισθήματα, και φυσικά καλοσχηματισμένους και ενδιαφέροντες χαρακτήρες, οι οποίοι θα αγγίξουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τους αναγνώστες. Και, βέβαια, ένα μυθιστόρημα τρόμου της προκοπής οφείλει να είναι καλογραμμένο και εθιστικό, κάτι που ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση: Νομίζω πως το δυνατό "χαρτί" του Κωνσταντίνου, πέρα από τις ιδέες, είναι κατά κύριο λόγο η γραφή, ο τρόπος που καθηλώνει τον αναγνώστη με τις περιγραφές των τοπίων και των σκηνικών, η υποβλητική ατμόσφαιρα που δημιουργεί κάθε φορά, το βάθος που δίνει στους χαρακτήρες του. Το βιβλίο μπορεί και να μην είναι άριστο. Κάποιος μπορεί να συναντήσει αδυναμίες ή ασάφειες στην πλοκή, ανάλογα με την οπτική που έχει σαν αναγνώστης. Όμως εγώ δεν μπαίνω στη διαδικασία να ψειρίσω τα πάντα για να βρω ατέλειες, γιατί σαν ιστορία τρόμου/σκοτεινής φαντασίας με άφησε απόλυτα ικανοποιημένο. Με καθήλωσε για πολλές ώρες, μου χάρισε εικόνες και συναισθήματα, με ταξίδεψε σε έναν κόσμο ανατριχιαστικό μα ενδιαφέρων, και αυτό μου αρκεί. Εννιά στα δέκα, λοιπόν, που γίνονται πέντε αστεράκια στο Goodreads. Υ.Γ. 1. Περιττό να πω ότι ήδη ανυπομονώ να διαβάσω το επόμενο βιβλίο του Κωνσταντίνου Υ.Γ. 2. Εξαιρετική η έκδοση, με πολύ προσεγμένη επιμέλεια και ωραίο εξώφυλλο. 9/10
  10. 2 points
    Το συγκεκριμένο κομμάτι μου τράβηξε την προσοχή και θα ήθελα να το σχολιάσω. Κρατηθείτε. Ναι, όντως ζούμε στο 2019. Μια εποχή όπου ο κάθε σαλταρισμένος έχει μόνο δικαιώματα και καμια υποχρέωση. Όπου όλοι απαιτούν, χωρίς να επιστρέφουν. Μια εποχή που για λόγους τακτ και μόνο, θα την χαρακτηρίσω "παράξενη". ΟΜΩΣ! Θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε να συγχέουμε τα πράγματα. Ακόμη κι ενδόμυχα, ο χαρακτήρας ενός ανθρώπου, είναι ο χαρακτήρας αυτού του ανθρώπου. Γιατί ένα παραμύθι ή διήγημα ή οτιδήποτε να διαφέρει; Ναι, εναλλακτικό τέλος στον Δράκουλα. Γιατί να μην παραμείνει ο ίδιος κατσούφης και μίζερος χαρακτήρας που είναι, αλλά με διαφορετική έκβαση; Άποψή μου είναι ότι το να προσαρμόζουμε τα λεγόμενά μας (ή γραφόμενα σε αυτή την περίπτωση), έτσι ώστε να ευχαριστιέται η κάθε χιονονιφάδα και να μη νιώθει ότι της καταστρέφουμε έναν χαρακτήρα που είχε ταυτιστεί μαζί του, είναι μέγα σφάλμα! Προς Θεού, δε λέω ότι η αξία της γυναίκας είναι υποδεέστερη. Αλλά λαμβάνοντας ως πρότυπο την εποχή της Δέλτα, υπολογίζοντας στην εξίσωση το γεγονός ότι η Ελλάδα ήταν πάντοτε πίσω απ' τον ήλιο και την έλλειψη ΜΜΕ, ίντερνετ, ηλεκτρονικού τύπου κτλ, νομίζω ότι το πιο εξτριμ που σκέφτηκαν οι Ελληνίδες γυναίκες εκείνης της εποχής, ήταν "κρίμα για το κορίτσι που έμεινε στο ράφι". @moderators: αν κάτι απ' οσα έγραψα ακούγεται κάπως, υπάρχει κάτι που λέμε και "λογοκρισία". Δεν παρεξηγώ.
  11. 1 point
    Καλημέρα, φίλοι. Πρώτο ποστάρισμα και είναι ένας ευγενής χαιρετισμός προς άπαντες. Θα κάνω μια βόλτα να δω τα ωραία που γράφονται και να χαρώ. Θα περάσουμε όμορφα!
  12. 1 point
    R. Scott Bakker - The Unholy Consult: 4+5,5=9,5 (10 για ολη την εφταλογια )
  13. 1 point
    Το YouTube μπαίνει για τα καλά στον κινηματογραφικό χώρο με μια από τις πρώτες τις σειρές επιστημονικής φαντασίας. Εγκαταλελειμμένοι στο διάστημα μετά από ένα άγνωστο συμβάν που ανάγκασε το πλήρωμα να παρατήσει το διαστημόπλοιο, και τους ίδιους, στη μοίρα του μια ομάδα ξένων –έχοντας επιλέξει να αφήσουν πίσω το ταραχώδη παρελθόν τους, και να κάνουν μια νέα αρχή σε έναν μακρινό πλανήτη– θα πρέπει να ενώσουν τα ένστικτά τους προκειμένου να επιβιώσουν. Ωστόσο, ένας ανάμεσά τους δεν είναι αυτό που φαίνεται, και όταν η αλήθεια έρθει στο φως κάτι... εξωγήινο θα απειλήσει την ίδια τους την επιβίωση. Μέσα σε δέκα επεισόδια, το YouTube καταφέρνει να φέρει μια, αν όχι εντελώς πρωτότυπη, υψηλής έντασης, γεμάτη δράση και απρόοπτων ανατροπών με το κάθε ένα να εμβαθύνει μέσω flashbacks και στο παρελθόν των χαρακτήρων, δημιουργώντας υπέροχες φουτουριστικές εικόνες από το μακρινό μέλλον. Συν, τα πρώτα δύο είναι γυρισμένα από τον Paul W. S. Anderson και είναι πολύ καλά. Τη συνιστώ. Παίζουν: Natalia Tena, Tom Felton, Sen Mitsuji και λοιποί.
  14. 1 point
    3. Neil Gaiman, "Ποτέ και πουθενά" η αίσθηση που μου άφησε το βιβλίο 4. Lisa Genova, "Κάθε στιγμή μετράει" Για κάθε φορά που κάποιος λέει «Με συγχωρείτε, είναι που έχω Αλτσχάιμερ», επειδή ξέχασε ή μπέρδεψε κάτι, για κάθε φορά που το ακροατήριο γελάει μ' αυτό, για κάθε φορά που κάποιος ανεβάζει σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης τη ντροπιαστική στιγμή ενός αγνώστου σε βιβλιοπωλείο, καφεκοπτείο, ρουχάδικο, στον δρόμο, στο λεωφορείο, κ.ο.κ., και όλοι σπεύδουν να χλευάσουν τον άγνωστο που ήθελε «ένα μπλε βιβλίο». Για όλες αυτές τις στιγμές, διαβάστε αυτό το βιβλίο (αυτό, όχι το μπλε), και δώστε το και στους φίλους σας. Για να καταλάβουμε, επιτέλους, τι είναι αυτό το Αλτσχάιμερ.
  15. 1 point
    Ξεκίνησα τη συλλογή ιστοριών Μυστικοί εφιάλτες και μικροί φόβοι, του Βασίλη Γιαννάκη.
  16. 1 point
    Πέρασαν 10 χρόνια από τότε που ξεκίνησε αυτό το εκδοτικό saga, 8 χρόνια από το τελευταίο ποστ. Ένα τόπικ, μία ιστορία, 17 σελίδες. Για να θυμηθούν οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι. Κι όμως υπάρχει συνέχεια. Σύντομα...
  17. 1 point
    Joseph Conrad - Η μονομαχία (The Duel). Εκδόσεις Μέδουσα. Σελίδες: 146, Τιμή: 12,78-10%=11,45€ "Δεν έχεις ακούσει για τη μονομαχία που συνεχίζεται από το 1801;" Από μια ασήμαντη αφορμή, δύο αξιωματικοί της Μεγάλης Στρατιάς του Ναπολέοντα ξεκινούν μια σειρά μονομαχιών που συνεχίζονται σε όλη τη διάρκεια των ναπολεόντειων πολέμων. Επί πολλά χρόνια, κάθε φορά που συναντιούνται, μονομαχούν - πεζοί, έφιπποι, με ξίφη, με πιστόλια. Βασισμένη σε μια πραγματική ιστορία, η αριστοτεχνική νουβέλα του Τζόζεφ Κόνραντ -που ήταν και ο πυρήνας του σεναρίου της πρώτης ταινίας μεγάλου μήκους του Ρίντλεϊ Σκοτ και η οποία αρχικά εκδόθηκε με τίτλο "Ζήτημα τιμής"- αποτελεί μια ειρωνική σάτιρα και συγχρόνως ένα βαθιά μελαγχολικό σχόλιο για τη ματαιότητα του πολέμου και το παράλογο της ψεύτικης "τιμής", το απαραίτητο βοήθημα του πολέμου. --------------------------------------------------------------------- Η συγκεκριμένη νουβέλα μεταφράζεται για πρώτη φορά στα ελληνικά (αν δεν κάνω λάθος). Επίσης η ταινία The Duellists (1977), σε σκηνοθεσία Ridley Scott και με πρωταγωνιστές τους Keith Carradine και Harvey Keitel, βασίζεται στην ιστορία αυτή.
  18. 1 point
    Επίτηδες ήταν αυτό γιατί ήθελα να το συνδέσω με το παραμύθι χωρίς όνομα. Τωρα, εντάξει, δεν ξέρω παιδιά. Εμείς ζούμε στο 2019 και ελπίζω ότι δεν ασπαζομαστε τις αξίες που προωθεί αυτό το παραμύθι. Δηλαδη αν γράφαμε ένα εναλλακτικό τέλος στον Δράκουλα θα έπρεπε να διατηρήσουμε τον μισογυνισμο του, ας πούμε; Δεν είμαι πολύ σίγουρη. Το ότι η Δέλτα είχε αυτές τις αξίες δεν σημαίνει ότι τις είχαν όλες. Ή μήπως ξεχνάμε τις γυναίκες που πολέμησαν στην Επανάσταση, ας πούμε; In any case, προβληματιζομαι γιατι κι εγώ δεν είμαι βέβαιη ότι είμαι εντός, αλλά απο την άλλη δεν είμαι βέβαιη και ποιο ήταν εν τέλει το ζητούμενο.
  19. 1 point
    @elgalla Αυτή η ιστορία μου άρεσε πάαααααρα μα πάρα πολύ!!! (Παρένθεση: σε πρώτη φάση το παλάτι που θα της φτιάσει της Ξανθομαλλούσας ο ακαμάτης γαμπρός είναι μαρμαρένιο, σε δεύτερη η Λυγερή αναζητά ένα μαλαματένιο παλάτι. Κλείνει η παρένθεση). Πέρα από το γεγονός ότι η ιστορία μου άρεσε πολύ, όπως ήδη είπα, έχει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα και ένα (μικρό) μειονέκτημα. Είναι καλογραμμένη, και μάλιστα με γλώσσα του παραμυθιού και του καιρού, είναι γραμμένη δηλαδή ιδανικά. Από κει και πέρα δεν νομίζω οι ιδέες σου να έχουν την παραμικρή σχέση με ό,τι θα έστεκε εκείνη την εποχή, και μάλιστα από τη συγκεκριμένη συγγραφέα. Δηλαδή αν μπορούσε να διαβάσει αυτή την ιστορία, τι να σου πω. Ή που θα της άνοιγες τα μάτια ή που θα της ερχόταν συγκοπή (πολύ φοβάμαι το δεύτερο θα συνέβαινε). Αντρικά ρούχα; Ατιμάστηκε η Ξανθομαλλούσα; Στη μάισσα η Μαυρομάτα; Ουδεπόποτε. (Οκ ίσως η μάισσα να ήταν πιο ανεκτή. Εξάλλου οι μάγισσες και τα ξόρκια τους έχουν πάντα μια αναμάρτητη θέση στα παραμύθια). Αλλά το ζήτημα της τιμής της βασιλοπούλας, μολονότι της εποχής (η τιμή, τιμή δεν έχει και τα λοιπά) δεν νομίζω να είχε θέση σε παραμύθι. Τα βασιλόπουλα έχουν τιμή, είναι αδύνατον να μην έχουν τιμή, άλογο ή στέμμα (έστω και τσίγκινο.) Δεν είναι διόλου καλό παράδειγμα μία βασιλοπούλα να ατιμάζεται. Επίσης η αντίδραση της Λυγερής, ότι είναι δικιά του η ατιμία. Πώς; Εντελώς αντίθετο με το πνεύμα του αρχικού παραμυθιού. Πώς να το σκεφτεί αυτό μια κοπέλα μεγαλωμένη σε τέτοιο περιβάλλον; Πώς να φτάσει εκεί ο νους της; Το δε ξέσπασμα της Λυγερής που πολύ σοφά και εμπνευσμένα εστιάζει στα ονόματα των κοριτσιών -αυτό ειδικά, με τίποτα. Εξάλλου στα παραμύθια οι ήρωες έχουν συχνά ενδεικτικά ονόματα. Μέχρι και ο Καημένος Κακομοίρογλου, μπαρδόν ο Ερημόκαρδος, έχει όνομα ανάλογο. Ο Μακρυκάνης, ο Καλόκαρδος, ο Prince Charming και τα παρόμοια. Θίγεις δηλαδή ζητήματα εκτός νοοτροπίας της Δέλτα. Πιθανώς και εκτός εποχής. Αλλά το κάνεις με γλώσσα εποχής. Απολαυστικότατο! Το μυαλό εδώ έχει πάρει στροφές που θα ήταν αδύνατον, ή πάντως εξαιρετικά δύσκολο, να πάρει το μυαλό μιας γυναίκας σαν την Πηνελόπη Δέλτα. Οι ιδέες σου θα φαίνονταν ούτε καν ανατρεπτικές, αλλά εντελώς ουρανοκατέβατες. Αν με ρωτάς αν πέτυχες την άσκηση, ειλικρινά δεν ξέρω. Κατά κάποιον τρόπο την πέτυχες στο εκατό τοις εκατό. Από την άλλη απέτυχες, δίνοντάς μας ένα ενδιαφέρον πείραμα που, αν το είχε γράψει η καημένη Πηνελόπη, θα είχε κάνει το γερο Μπενάκη να κρεμαστεί. Και τον Δέλτα επίσης. Σε κάθε περίπτωση ευχαριστούμε για τη συμμετοχή και για το πολύ όμορφο διήγημα που μας χάρισες! (Παρένθεση: Στο τέλος το κάνεις και εσύ αυτό με τα ονόματα, αλλά βέβαια με άλλες ποιότητες, ο Καλόκαρδος και η Συνετή. Σαν τον Συνετό και τη Γνώση από το Παραμύθι Χωρίς Όνομα. Κλείνει η παρένθεση).
  20. 1 point
    @MadnJim Στα σύνορα του φτωχού του βασιλείου τρανό ασκέρι είχε μαζωχτεί και στην κορφή του τού κόσμου το ομορφότερο βασιλόπουλο με την Μαυρομάτα στο πλευρό του πιο όμορφη από ποτέ με τα μαργαριτάρια στα ολόμαυρα μαλλιά της να λάμπουν πιότερο κι από τον ήλιο. Κάτι λείπει εδώ, δυο κόμματα σίγουρα. Ίσως και ένα ρήμα. (Με τη Μαυρομάτα να στέκει, ας πούμε. Στα σύνορα του φτωχού του βασιλείου τρανό ασκέρι είχε μαζωχτεί, και στην κορφή του, τού κόσμου το ομορφότερο βασιλόπουλο με την Μαυρομάτα να στέκει στο πλευρό του, πιο όμορφη από ποτέ, με τα μαργαριτάρια στα ολόμαυρα μαλλιά της να λάμπουν πιότερο κι από τον ήλιο. Ή να το έσπαγες σε δύο προτάσεις. Άλλα τέτοια, κάπου λες το γέρο Βασιλιάς, αν θυμάμαι, έχεις μερικά μικρά -μικρούτσικα λαθάκια αλλά θεωρώ ότι είναι απροσεξία (μασούσες τσίχλα την ώρα του μαθήματος κατά τα γνωστά). Ύφος. Φίλε, το πέτυχες. Θα μπορούσε να είναι Δέλτα. Και όχι μόνο αυτό, το τέλος που επέλεξες θα μπορούσε και εκείνη να το έχει σκεφτεί, αν ο σκοπός της δεν ήταν να μας μιλήσει για την έννοια της θυσίας της προσωπικής ευτυχίας για χάρη της οικογενειακής συνοχής. Μιλάς για γενναιότητα, την αξία της νοικοκυροσύνης (φυσικά) και η θυσία της Λυγερής εξακολουθεί να υφίσταται. Η Λυγερή δεν προδίδει τον πατέρα της, τον προδίδει η καρδιά του. Με άλλα λόγια η Λυγερή μένει πιστή στον αρχικό χαρακτήρα. Και όλοι οι χαρακτήρες δηλαδή. Απλώς ο τρόπος που τους διαχειρίζεσαι είναι πιο αισιόδοξος. Μου άρεσε πραγματικά η εικόνα με τις ολόχρυσες αρματωσιές που ντύνουν το λόφο και τις σκοτεινιάζουν οι μαύρες φορεσιές του αντίπαλου στρατού. Νομίζω πέτυχες την άσκηση. Είχε το ύφος, είχε το πνεύμα, ήταν Π.Σ. Δέλτα αλλά και πάλι όχι. Ήταν ό,τι θα έγραφε εκείνη σε μία πιο ευτυχισμένη φάση της ζωής της. Φέρε μου τον έλεγχο να σου βάλω άριστα.
  21. 1 point
    Α! ξέχασα να πω. ξεκίνησα καινούρια νουβέλα. έχει τίτλο "το φάντασμα της Π.Σ.Δέλτα εκδικείται"
  22. 1 point
    @MadnJim αφού κάνουμε που κάνουμε την επέμβαση σε ένα πανέμορφο κείμενο της Π.Σ. Δέλτα, είπα να το απολαύσω κι έγραψα ό,τι μου βγήκε καλύτερο. εξάλλου πήρε η Ειρήνη όλη την ευθύνη (η αλήθεια είναι ότι κανένα φάντασμα δε με έχει επισκεφθεί ακόμα) Για το χαρακτήρα της Λυγερής έχω μιλήσει νωρίτερα. για το "πολλής καιρός" έχεις δίκιο. στο κείμενό σου τώρα. θα έλεγα ότι η γλώσσα σου, που είναι το ζητούμενο, έχει κουμπώσει καλά με το αυθεντικό κείμενο, με λίγες εξαιρέσεις που δείχνουν το δικό σου ύφος, όπως η περιγραφή του στρατού που παρατάσσεται, το οποίο βρήκα ξένο με τη γλώσσα του κειμένου, αλλά συνάμα και την καλύτερη στιγμή του κειμένου σου. πολύ ενδιαφέρουσα η όλη προσέγγισή σου, είδες έναν Κρέοντα μέσα στο κείμενο ή ένα βασιλιά Ληρ και είπες να τον τιμωρήσεις. βέβαια, όσο κι αν προσπαθήσουμε, κανείς δεν πιστεύω να γράψει κάτι το αξιοσημείωτο σε σχέση με το αυθεντικό κείμενο. @TheReaper θεωρώ ότι ανταποκρίθηκες, με ελάχιστες εξαιρέσεις, στο ζητούμενο της άσκησης που είναι να διατηρήσουμε το ίδιο ύφος, με λιγοστές λέξεις που ξέφυγαν. έχεις δίκιο, είναι σαν να γράφουμε πανελλήνιες. η συγγραφή και η φιλολογία που την εξετάζει είναι πράγματα αλληλένδετα και πρέπει να είμαστε προσεχτικοί ως προς τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε (συγγραφείς όπως η Πηνελόπη Δέλτα έπρεπε εκτός από το να γράψουν όμορφα κείμενα, να δημιουργήσουν τη γλώσσα από το μηδέν, καθώς στην εποχή τους υπήρχε το γλωσσικό ζήτημα. εμείς που κοντεύουμε το συγκεκριμένο να το ξεχάσουμε ως ζήτημα, οφείλουμε να κρατήσουμε την παράδοση αυτών των συγγραφέων και να είμαστε πολύ προσεχτικοί με τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε). ως προς την πλοκή επικεντρώθηκες στην αντίθεση ανάμεσα στις αδελφές κι έδωσες ένα τέλος ανάλογο αναποδογυρίζοντας την ιστορία. μου άρεσε που χρησιμοποίησες τις αρετές ως κλειδιά για την πλοκή σου. δε με εξέπληξε σαν τέλος, αλλά θεωρώ ότι ανταποκρίθηκε στην άσκηση
  23. 1 point
    Σας διάβασα και μου άρεσε που είδα εντελώς διαφορετικά τελειώματα. Ειρήνη, περιμένω και το δικό σου, μην ξεχνιόμαστε, ε; 😛 Καταρχήν να πω πως μου έκανε εντύπωση ότι και οι δύο "τα βάλατε" με τις αδερφές της Λυγερής. Προσωπικά πιστεύω πως δεν έφταιγαν εκείνες για το κακομαθημένο του χαρακτήρα τους αλλά ο απαράδεκτος πατέρας τους που τις ξεχώριζε τόσο απροκάλυπτα. Ανέστη, δεν θυμάμαι να έχω ξαναδιαβάσει κάτι δικό σου, φίλε μου, αλλά δεν βάζω και στοίχημα γιατί τελευταία η μνήμη μου είναι σαν παλιός σκληρός δίσκος, πολλά corrupted data. Μου άρεσε η προσέγγισή σου, διάλεξες έναν ήπιο τρόπο απόδοσης δικαιοσύνης βάζοντας ως τιμωρία των δύο αδερφάδων την αποτυχία τους και την ταπείνωσή τους, σε αντίθεση με την Λυγερή που ζει πια το δικό της happily ever after. Καλό, θέλησες να τονίσεις πως όλη η αξία τους ήταν εντελώς πλασματική κι ως εκ τούτου εύθραυστη, ενώ η πραγματική αξία βρίσκει τελικά τον δρόμο της όπως της πρέπει. Μου έλειψε όμως και η τιμωρία του πατέρα, αλλά και η κάποια δικαίωση της μάνας που έκανε τις ενστάσεις της (αδύναμες αλλά μιλάμε για μια άλλη εποχή) αλλά ποιος την άκουγε. Ζητούμενο της άσκησης ήταν και η διατήρηση του ύφους της Δέλτα και σε μεγάλο βαθμό το κατάφερες. Συνολικά ωραία προσπάθεια, φίλε μου, ελπίζω η κερά Δασκάλα μας να σου βάλει καλό βαθμό. Νίκο, it's been some time, φίλε μου, my bad. Λοιπόν, επέλεξες την πιο hard core κατάληξη και ομολογώ πως σε κάθε άλλη περίπτωση θα γούσταρα τρελά. Όμως εδώ μιλάμε για παραμυθάκι με άλλα νοήματα και τόση βία -έστω και παρασκηνιακή- κάπου με ξένισε λιγάκι. Δεν το βρήκα ανατρεπτικό γιατί κι εγώ κάτι ανάλογο σκέφτηκα αρχικά εκνευρισμένος, αλλά κρατήθηκα ακριβώς γιατί δεν ήθελα να ξεφύγω από το παραμύθι και να περάσω στο φάντασι. Εννοείται πως ότι λέω είναι το πως φάνηκε σε μένα κι αυτό δεν σημαίνει πως είναι απαραίτητα και σωστό, μη ξεχνιόμαστε. Η γραφή σου, όπως για παράδειγμα η περιγραφή του υπογείου με τους θησαυρούς, παρότι ζωντανή με έβγαλε κάπως έξω από το κάπως πιο ποιητικό ύφος της Δέλτα. Εδώ είναι και η βασική μου ένσταση, μου φάνηκε πως σου ξέφυγε λιγάκι και το εν λόγω ύφος δεν ακολουθήθηκε όσο θα έπρεπε στα πλαίσια της άσκησης. Κι εσύ όπως κι ο Ανέστης επέλεξες να τιμωρήσεις τις αδερφές και να δικαιώσεις την Λυγερή αφήνοντας στην απ' έξω τον κύριο υπαίτιο κατ' εμέ, τον πατέρα τους. Επιπλέον, έδωσες μια άλλη, εντελώς διαφορετική υπόσταση στην καλόκαρδη ως τότε Λυγερή, γκρεμίζοντας όλα όσα εμένα τουλάχιστον με έκαναν να την συμπαθήσω και να την συμπονήσω. Ξαναδιάβασα το original ακριβώς για να σιγουρευτώ πως πουθενά δεν υπήρχε η παραμικρή υπόνοια φθόνου εκ μέρους της απέναντι στις αδερφές της, οπότε όλη αυτή η εκδικητική απόλαυσή της στο τέλος μου χτύπησε κάπως παράταιρη και αυθαίρετη. Ίσως να έπρεπε να επέμβεις κι αλλού μέσα στο κείμενο στριμώχνοντας διακριτικά κάπου κάποια προοικονομία, κάτι που να δείχνει έστω ότι ενοχλείται από τις αδερφές της. Αλλά, ξαναλέω, κάπως έτσι ήταν και η δική μου πρώτη σκέψη, ματωμένη και βίαιη σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό, με πρωταρχικό στόχο όμως τον ανεκδιήγητο πατέρα, οπότε συνολικά όλα καλά. Α! Δεν είμαι σίγουρος αν ξέρω αν είναι λάθος ή σωστό αλλά εκείνο το "Πέρασε πολλής καιρός" μου έβγαλε το μάτι (νομίζω είναι "Πέρασε πολύς καιρός", διορθώστε με παρακαλώ αν κάνω λάθος για να το ξέρω κι εγώ στα σίγουρα). Cheers! 🍺
  24. 1 point
    Mohsin Hamid - Έξοδος προς δυσμάς (Exit West). Εκδόσεις Ψυχογιός. Σελίδες: 264, Τιμή: 14,40-10%=12,96€ Σε μια χώρα στο χείλος του εμφυλίου, συναντιούνται δυο νέοι άνθρωποι. Η ατίθαση, μαχητική Νάντια και ο ευγενικός, εσωστρεφής Σαΐντ επιχειρούν το αδιανόητο: να ερωτευτούν, καθώς η πόλη τους παραδίδεται σιγά σιγά στη βία και οι γνώριμοι δρόμοι μετατρέπονται σε πεδίο μάχης. Όσο η κατάσταση χειροτερεύει, αρχίζουν ν’ ακούν φήμες για κάποιες πόρτες – πόρτες που μπορούν στη στιγμή να σε μεταφέρουν μακριά αν έχεις να πληρώσεις το αντίτιμο. Η Νάντια και ο Σαΐντ συνειδητοποιούν πως δεν έχουν άλλη επιλογή από το ν’ αφήσουν την πατρίδα τους, περνώντας από μια τέτοια πόρτα. Αυτή είναι η ιστορία τους, καθώς αναζητούν μια καινούργια ζωή σ’ έναν άγνωστο και αβέβαιο κόσμο, προσπαθώντας να μη χάσουν ο ένας τον άλλον, να μη χάσουν το παρελθόν τους και τον ίδιο τους τον εαυτό. Είναι μια ιστορία αγάπης, αλλά και μια ιστορία για τον κόσμο που αλλάζει, για το πώς ζούμε σήμερα και πώς ίσως θα ζούμε αύριο, τόσο οδυνηρά επίκαιρη και μαζί τόσο αληθινά διαχρονική… Σε μια χώρα στο χείλος του εμφυλίου, δυο νέοι άνθρωποι επιχειρούν το αδιανόητο: να ερωτευτούν. Και ύστερα, κάτι ακόμη πιο ασύλληπτο: να ξεφύγουν… ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Margaret Atwood - Η άλλη Γκρέις (Alias Grace). Εκδόσεις Ψυχογιός. Σελίδες: 648, Τιμή: 17,70-10%=15,93€ 1843. Μια νεαρή υπηρέτρια, η Γκρέις Μαρκς, καταδικάζεται για συνέργεια στη φρικιαστική δολοφονία του αφεντικού της και της οικονόμου και ερωμένης του. Κάποιοι πιστεύουν ότι είναι αθώα, άλλοι ότι είναι όντως φόνισσα ή παράφρων. Η Γκρέις, που εκτίει ισόβια, υποστηρίζει ότι δε θυμάται τίποτε από τους φόνους. Ένας φιλόδοξος γιατρός που ειδικεύεται στις ψυχικές νόσους επιστρατεύεται από μια ομάδα προοδευτικών ανθρώπων οι οποίοι θέλουν να δοθεί χάρη στην Γκρέις. Ακούει την ιστορία της φέρνοντάς την όλο και πιο κοντά στη μέρα που δεν μπορεί να θυμηθεί. Τι θα ανακαλύψει στην προσπάθειά του να ξεκλειδώσει τη μνήμη της; Η Μάργκαρετ Άτγουντ, σε μια από τις καλύτερες στιγμές της, υπογράφει ένα μυθιστόρημα βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, που καθηλώνει και αναστατώνει. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Robert Harris - Fatherland (Fatherland). Εκδόσεις Ψυχογιός. Σελίδες: 488, Τιμή: 16,60-10%=14,94€ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ ΒΕΡΟΛΙΝΟ 1964 Είκοσι χρόνια έχουν περάσει από τη θριαμβευτική νίκη της Ναζιστικής Γερμανίας στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η χώρα ετοιμάζεται να εορτάσει τα 75α γενέθλια του Φύρερ. Ο ντετέκτιβ Μαρτς της Κριμινάλ Πολιτσάι καλείται να διαλευκάνει έναν μυστηριώδη θάνατο κι αυτό ανοίγει τον ασκό του Αιόλου. Υψηλά ιστάμενα πρόσωπα της στρατιωτικής ιεραρχίας επιχειρούν να συγκαλύψουν τις συνωμοσίες και τα τρομερά μυστικά που είναι θαμμένα στα σκονισμένα αρχεία του Ράιχ και στις θυρίδες ελβετικών τραπεζών. Όσοι τα γνωρίζουν εξαφανίζονται ο ένας μετά τον άλλο, για να μην αποκαλυφθεί αυτό που σίγουρα θα σημάνει το τέλος του Τρίτου Ράιχ. Ένα συγκλονιστικό πολιτικό θρίλερ που θα κάνει το αίμα να παγώσει στις φλέβες μας στη σκέψη τού πώς θα ήταν σήμερα ο κόσμος μας, αν ο Χίτλερ είχε κερδίσει πραγματικά τον πόλεμο.
  25. 1 point
    Στην παρούσα έκδοση του character sheet προστέθηκαν ερωτήσεις στις παρακάτω κατηγορίες: Κοντινή Οικογένεια Μακρινή Οικογένεια Συμπεριφορές Στόχοι και Προσδοκίες Στην επόμενη θα προσθέσω δυνάμεις & αδυναμίες, καθώς και ικανότητες. ultimate character creation v0.6.docx
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information? (STRONGLY RECOMMENDED)

    Sign Up
×

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..