Jump to content

Τα 50 Βήματα των Ειδικών Εφέ στον Κινηματογράφο


DinoHajiyorgi
 Share

Recommended Posts

Καινοτομίες στα ειδικά εφέ μέσα από την ιστορία του κινηματογράφου που επηρέασαν τον τρόπο που βλέπουμε ταινίες.

 

50. Le Voyage Dans La Lune (A Trip to the Moon) [1902]

Καινοτομία: Το πρώτο ζευγάρωμα διακεκομμένων εικόνων με κινούμενα σχέδια και ευφάνταστης δράσης.

 

49. The Great Train Robbery [1903]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία που χρησιμοποιεί εναλλαγή σκηνών, παράλληλο μοντάζ, εξωτερικά γυρίσματα και μη γραμμική κινηματογράφηση.

 

48. Intolerance [1915]

Καινοτομία: Μakeup και ειδικά εφέ σε δύο χαρακτηριστικές σκηνές: Ένας αποκεφαλισμός και μαχαίρωμα στο στήθος.

 

47. The Ten Commandments [1923]

Καινοτομία: Η εκπληκτική σκηνή με τον χωρισμό των υδάτων της Ερυθράς Θάλασσας.

 

46. The Lost World [1925]

Καινοτομία: Η πρώτη χρήση του stop-motion animation στον κινηματογράφο.

 

45. Battleship Potemkin [1925]

Καινοτομία: Η σκηνή στις Σκάλες της Οδησσού, που δείχνει μια σφαγή που φαινομενικά γυρίστηκε σε ένα σκηνικό, αλλά στην πραγματικότητα ήταν μια επαναστατική χρήση του μοντάζ, μια σκηνή φτιαγμένη από 155 χωριστά κομμάτια που ενώθηκαν αδιόρατα μεταξύ τους.

 

44. Metropolis [1927]

Καινοτομία: Χρησιμοποίησε μινιατούρες και, για πρώτη φορά, ζωντανά οπτικά εφέ μέσα από την κάμερα (ζωγραφιστά φόντα για την ψευδαίσθηση γιγάντιων σκηνικών) πολύ πριν τον καιρό της «μπλε οθόνης».

 

43. Man with a Movie Camera [1929]

Καινοτομία: Έστησε την βάση για την "avant-garde" κινηματογράφηση, με απρόβλεπτα παγώματα της εικόνας, διπλοτυπίες και παράθεση εναλλακτικών εικόνων.

 

42. The Invisible Man [1933]

Καινοτομία: Ζωντανά ειδικά εφέ και χρήση διπλής εκτύπωσης για να δείξουν τον κεντρικό χαρακτήρα αόρατο.

 

41. King Kong [1933]

Καινοτομία: Επικές σκηνές μάχης με τέρατα, με την μέθοδο του stop-action animation, και μια κούκλα Kong 18 ιντσών που έδειχνε σαν γορίλας των 9 μέτρων.

 

40. Snow White And The Seven Dwarves [1937]

Καινοτομία: Η πρώτη κινηματογραφική ταινία μεγάλου μήκους, κινουμένων σχεδίων ζωγραφισμένων στο χέρι.

 

39. The Wizard Of Oz [1939]

Καινοτομία: Η σκηνή του ανεμοστρόβιλου.

 

38. The Wolf Man [1941]

Καινοτομία: Η εικόνα ενός άντρα που μεταμορφώνεται σε λυκάνθρωπο.

 

37. Citizen Kane [1941]

Καινοτομία: Χρησιμοποίησε σχεδόν κάθε καινοτόμα τεχνική της εποχής, αντικειμενική κάμερα, ασυνήθιστες γωνίες λήψεις, βαθύ πεδία εστίασης, απίστευτα κοντινά πλάνα, δραστικές αλλαγές φωτισμού, όλα σε μία εκπληκτική ταινία.

 

36. Anchors Away [1945]

Καινοτομία: Μια μακροσκελής και άψογα χορογραφημένη σκηνή χορού ανάμεσα στον πολύ αληθινό Gene Kelly και έναν ζωγραφιστό Jerry των γνωστών Tom & Jerry.

 

35. Bwana Devil [1952]

Καινοτομία: Η πρώτη έγχρωμη, μεγάλου μήκους ταινία με ήχο, σε 3D.

 

34. The Beast from 20,000 Fathoms [1953]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία με τα καινοτόμα ειδικά εφέ του μάστορα Ray Harryhausen.

 

33. Forbidden Planet [1953]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία επιστημονικής φαντασίας που γυρίστηκε έγχρωμη.

 

32. Fantastic Voyage [1966]

Καινοτομία: Η ψευδαίσθηση ότι άνθρωποι πετούσαν και κολυμπούσαν μέσα στο ανθρώπινο σώμα.

 

31. 2001: A Space Odyssey [1968]

Καινοτομία: Η φημισμένη σκηνή της Αστρικής Πύλης, ένα απίστευτο σόου χρωμάτων με την χρήση φωτογραφικής τεχνικής slit-scan, χρωματιστά φίλτρα και αλληλοεπιδρούμενα χημικά.

 

30. Star Wars [1977]

Καινοτομία: Η πρώτη χρήση του 3D computer animation στον κινηματογράφο (γνωστό και ως CGI), και πρώτη χρήση κάμερας με ελεγχόμενη μηχανική κίνηση, με μνήμη από κομπιούτερ.

 

29. Close Encounters of the Third Kind [1977]

Καινοτομία: Ένα φαινομενικά τεράστιο εξωγήινο διαστημόπλοιο, τίποτα περισσότερο από μια μινιατούρα 2 μέτρων ύψους, 2,5 πλάτους.

 

28. An American Werewolf in London [1981]

Καινοτομία: Με τον βασιλιά του makeup Rick Baker να μας δίνει μια σκληρά ρεαλιστική μεταμόρφωση ανθρώπου σε λυκάνθρωπο.

 

27. TRON [1982]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία με ηθοποιούς που χρησιμοποιεί εκτεταμένο CGI (για 20 λεπτά).

 

26. Star Trek II: The Wrath of Khan [1982]

Καινοτομία: Η ενός λεπτού σκηνή με το "Genesis Effect", η πρώτη κινηματογραφική σκηνή προερχόμενη πλήρως από υπολογιστή.

 

25. Koyaanisqatsi [1982]

Καινοτομία: Επαναστατικό ντοκιμαντέρ με ευφάνταστη χρήση των ταχυτήτων της κάμερας.

 

24. Blade Runner [1982]

Καινοτομία: Εκπληκτικά εναέρια πλάνα του μελλοντικού Los Angeles, με ιπτάμενα αυτοκίνητα, αιωρούμενες διαφημίσεις και τεράστιες τηλεοπτικές οθόνες.

 

23. Young Sherlock Holmes [1985]

Καινοτομία: "Ο άνθρωπος βιτρό," ο πρώτος CGI, φωτορεαλιστικός χαρακτήρας κινουμένων σχεδίων, και ο πρώτος χαρακτήρας σχεδιασμένος σε υπολογιστή και σκαναρισμένος απευθείας σε φιλμ με λέιζερ.

 

22. The Black Cauldron [1985]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους κινουμένων σχεδίων που χρησιμοποιεί γραφικά κομπιούτερ.

 

21. Howard the Duck [1986]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία που έσβησε ψηφιακά συρματόσχοινα που χρησιμοποιήθηκαν σε κασκάντες.

 

20. Aliens [1986]

Καινοτομία: Συνδυασμός διάφορων ειδικών εφέ σε μια κοινή λήψη, με χρήση μοντέλων σε φυσικό μέγεθος και μινιατούρες ταυτόχρονα, με ζωγραφιστά φόντα και διπλοτυπίες, δηλαδή ρεαλιστικό εξωγήινο μπάχαλο.

 

19. Who Framed Roger Rabbit? [1988]

Καινοτομία: Ένα άψογο πάντρεμα κινουμένων σχεδίων που δρουν με αληθινούς ηθοποιούς για μια ολόκληρη κινηματογραφική ταινία.

 

18. The Abyss [1989]

Καινοτομία: Ο πρώτος 3D χαρακτήρας από υπολογιστή σε φιλμ, το εξωγήινο υγρό πλοκάμι.

 

17. Terminator 2: Judgment Day [1991]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία που δημιούργησε ειδικά εφέ σε pc, από τα οποία τα πιο καινοτόμα ήταν μορφοποιήσεις και κινήσεις χαρακτήρων σε CG.

 

16. The Nightmare Before Christmas [1993]

Καινοτομία: Μίξη animation με κούκλες, stop-motion και ευφάνταστη χρήση της κάμερας.

 

15. Jurassic Park [1993]

Καινοτομία: Ρεαλιστικής λεπτομέρειας μηχανικοί δεινόσαυροι, συν CGI, που δρουν αψεγάδιαστα με τους ηθοποιούς.

 

14. Forrest Gump [1994]

Καινοτομία: Η δράση του ομότιτλου κεντρικού χαρακτήρα με ιστορικές φιγούρες όπως τους John F. Kennedy, Richard Nixon, και John Lennon.

 

13. Toy Story [1995]

Καινοτομία: Η πρώτη, εξ ολοκλήρου μεγάλου μήκους ταινία κινουμένων σχεδίων σε CGI.

 

12. The City Of Lost Children [1995]

Καινοτομία: Ένα μπουφέ ειδικών εφέ με αλλοιωμένες φιγούρες, πλάνα νυχτερινής οπτικής και μορφοποιούμενα χαρακτηριστικά.

 

11. The Matrix [1999]

Καινοτομία: Ένα ψηφιακό εφέ, γνωστό ως "bullet-time."

 

10. Vidocq [2001]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους που γυρίστηκε εξολοκλήρου με Hi-Def digital video. (Όχι, δεν ήταν το “Star Wars II: The Clone Wars” όπως ίσως θα ήθελε να νομίζει ο George Lucas.)

 

9. Jimmy Neutron: Boy Genius [2001]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους σε CGI από μεγάλο στούντιο που χρησιμοποιεί λογισμικό (NewTek's Lighwave 3D program) που πωλείται σε καταστήματα.

 

8. Final Fantasy: The Spirits Within [2001]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους από υπολογιστή χωρίς ηθοποιούς ή σκηνικά.

 

7. The Lord of the Rings: The Two Towers [2002]

Καινοτομία: Δημιουργία χαρακτήρα από υπολογιστή για τον Gollum, μια μίξη CGI και κινηματογράφηση της ερμηνείας του ηθοποιού Andy Serkis.

 

6. The Polar Express [2004]

Καινοτομία: Επαναστατικό "Performance Capture," ψηφιακή αποτύπωση ζωντανής ερμηνείας ηθοποιών.

 

5. Sky Captain and the World of Tomorrow [2004]

Καινοτομία: Πρώτη ταινία μεγάλου μήκους με ολοκληρωτικά φωτορεαλιστικά σκηνικά σε CGI στα οποία κινούνται αληθινοί ηθοποιοί.

 

4. The Curious Case of Benjamin Button [2008]

Καινοτομία: Εμφάνιση του Contour, ενός νέου συστήματος ψηφιακής αποτύπωσης ερμηνείας που παρείχε στον Brad Pitt ανάλογες εκφράσεις καθώς ο Button γερνούσε αντίστροφα.

 

3. District 9 [2009]

Καινοτομία: Εντυπωσιακοί και ρεαλιστικοί εξωγήινοι, σε στυλ ντοκιμαντέρ, ως πρωταγωνιστές του έργου.

 

2. Avatar [2009]

Καινοτομία: Ο Σεναριογράφος-Σκηνοθέτης James Cameron ζήτησε από την Weta Digital να εφεύρει την κατάλληλη τεχνολογία για να δημιουργήσει τους φωτορεαλιστικούς χαρακτήρες από υπολογιστή, στους οποίους μεταφέρθηκε 100% η ερμηνεία των αληθινών ηθοποιών.

 

1. Inception [2010]

Καινοτομία: Η μάχη στον διάδρομο σε μηδενική βαρύτητα.

Link to comment
Share on other sites

ΟΚ έχει μερικά τρανταχτά "off" η λίστα... αλλά σε γενικές γραμμές δεν είναι κακή :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Guest old#2065

Ντίνο, κάπου είχα διαβάσει ότι στην ταινία "Jason and the Argonauts" 1963, είχαν χρησιμοποιηθεί τεχνικές στα εφέ (ειδικά στη σκηνή μάχης με τους σκελετούς), που δεν τα αποκάλυψαν για πολλά χρόνια και ήταν πρωτοποριακά. Αληθεύει, ξέρεις κάτι; Μπαίνει στα 50;

Α και κάτι άλλο. Μου έκανε εντύπωση ότι το "Aelita Queen of Mars" δεν βρίσκεται στον κατάλογο, αν και έχω ακούσει ότι επηρρέασε απο το Metropolis (1927) μέχρι τον Flash Gordon.

Πολύ ενδιαφέρον τόπικ.

Link to comment
Share on other sites

Ντίνο, κάπου είχα διαβάσει ότι στην ταινία "Jason and the Argonauts" 1963, είχαν χρησιμοποιηθεί τεχνικές στα εφέ (ειδικά στη σκηνή μάχης με τους σκελετούς), που δεν τα αποκάλυψαν για πολλά χρόνια και ήταν πρωτοποριακά. Αληθεύει, ξέρεις κάτι; Μπαίνει στα 50;

46. The Lost World [1925]

Καινοτομία: Η πρώτη χρήση του stop-motion animation στον κινηματογράφο.

34. The Beast from 20,000 Fathoms [1953]

Καινοτομία: Η πρώτη ταινία με τα καινοτόμα ειδικά εφέ του μάστορα Ray Harryhausen.

 

Οι σκελετοί στο "Jason and the Argonauts" ήταν τεχνολογία stop motion από τον Ray Harryhausen. Ήταν μια εκπληκτική σκηνή, όχι όμως πρωτοπορειακή στη χρήση ειδικών εφέ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..