Jump to content

Συμβουλές προς όσους φιλοδοξούν να εκδοθούν


aScannerDarkly
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Replies 340
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Arachnida

    18

  • odesseo

    16

  • georgezerv76

    17

  • Άστροφιλ

    21

Ερώτηση:

Τα χειρόγραφα τα στέλνετε δεμένα ή χωρις βιβλιοδεσία; Έξω ξέρω ότι το σύνηθες είναι ν' αποστέλλονται άδετα, εκτός κι αν ο εκδοτικός ορίζει σαφώς ότι τα προτιμά δεμένα. Στην Ελλάδα ισχύει κάτι τέτοιο;

 

Thanks chinese.gif

Link to comment
Share on other sites

Ερώτηση:

Τα χειρόγραφα τα στέλνετε δεμένα ή χωρις βιβλιοδεσία; Έξω ξέρω ότι το σύνηθες είναι ν' αποστέλλονται άδετα, εκτός κι αν ο εκδοτικός ορίζει σαφώς ότι τα προτιμά δεμένα. Στην Ελλάδα ισχύει κάτι τέτοιο;

 

Thanks chinese.gif

 

Αν θες μπορείς να τους ρωτήσεις με ένα τηλέφωνο. Αλλά γενικά πιστεύω ότι βολεύει να έχουν βιβλιοδεσία, να μην φεύγουν σελίδες από εδώ κι από εκεί.

Δεν νομίζω πάντως ότι υπάρχει πρόβλημα έτσι ή αλλιώς.

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Αν θες μπορείς να τους ρωτήσεις με ένα τηλέφωνο. Αλλά γενικά πιστεύω ότι βολεύει να έχουν βιβλιοδεσία, να μην φεύγουν σελίδες από εδώ κι από εκεί.

Δεν νομίζω πάντως ότι υπάρχει πρόβλημα έτσι ή αλλιώς.

 

 

 

Ευχαριστώ για τη γρήγορη απάντηση. Αν μάθω λεπτομέρειες θα τις ποστάρω εδώ.

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά, μια καλή λύση είναι η αυτοέκδοση μέσω εκδοτικών οίκων που κάνουν αποκλειστικά αυτή τη δουλειά.

 

Έχω ιδία εμπειρία.

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά, μια καλή λύση είναι η αυτοέκδοση μέσω εκδοτικών οίκων που κάνουν αποκλειστικά αυτή τη δουλειά.

 

Έχω ιδία εμπειρία.

 

Γιάννη, καλησπέρα. Εδώ ανοίγει μια μεγάλη συζήτηση.

Η δική μου άποψη είναι ότι δεν πρέπει ποτέ -ποτέ όμως- ο συγγραφέας να δίνει προίκα για το βιβλίο του. Είτε αυτή είναι η συμμετοχή του στα έξοδα της έκδοσης, είτε η παραχώρηση συγγραφικών του δικαιωμάτων (για παράδειγμα να μην εισπράττει για τα πρώτα χίλια αντίτυπα). Είναι κάτι σαν λογοτεχνική αυτοκτονία.

 

Εξαιρέσεις υπάρχουν φυσικά. Δεκτές και οι αντίθετες γνώμες.

Link to comment
Share on other sites

Παιδιά, μια καλή λύση είναι η αυτοέκδοση μέσω εκδοτικών οίκων που κάνουν αποκλειστικά αυτή τη δουλειά.

 

Έχω ιδία εμπειρία.

 

Γιάννη, καλησπέρα. Εδώ ανοίγει μια μεγάλη συζήτηση.

Η δική μου άποψη είναι ότι δεν πρέπει ποτέ -ποτέ όμως- ο συγγραφέας να δίνει προίκα για το βιβλίο του. Είτε αυτή είναι η συμμετοχή του στα έξοδα της έκδοσης, είτε η παραχώρηση συγγραφικών του δικαιωμάτων (για παράδειγμα να μην εισπράττει για τα πρώτα χίλια αντίτυπα). Είναι κάτι σαν λογοτεχνική αυτοκτονία.

 

Εξαιρέσεις υπάρχουν φυσικά. Δεκτές και οι αντίθετες γνώμες.

 

Φυσικά και συμφωνώ μαζί σου. Δεν πρέπει να πληρώνουμε για την δουλειά μας.

Όμως, όταν είσαι ευρέως άγνωστοςlaugh.gif , δεν έχεις γνωριμίες στον χώρο των εκδόσεων και τυχαίνει να βρίσκεσαι σε μια χώρα, που το βιβλίο δεν πουλά και οι εκδοτικοί οίκοι είναι κάτι παραπάνω από δύστροποι, ε τότε, η αυτοέκδοση είναι μια κάποια λύσις.

 

Εγώ το είδα ως εξής: Καλύτερα να πληρώσω ορισμένα χρήματα και να εκδώσω τη δουλειά μου, ώστε να γίνω κάπως γνωστός, έστω και σε περιορισμένο κύκλο, παρά να αναμένω τους εκδοτικούς οίκους να εκτιμήσουν τη δουλειά μου και να φιλοτιμηθούν να μου εκδώσουν. τα κείμενα μου.

Σίγουρα, στη δεύτερη απόπειρα μου θα απευθυνθώ σε εκδοτικούς οίκους, αλλά θα έχω ήδη στο βιογραφικό μου μια εκδοτική παρουσία, που ίσως και τελικά να μετρήσει στην τελική επιλογή τους.

 

Κάτι τελευταίο, πολλοί συγγραφείς παγκοσμίου βεληνεκούς στα πρώτα τους βήματα πλήρωσαν για να εκδώσουν τα έργα τους. Θέλετε παράδειγμα; Κοιτάξτε το ψευδώνυμο μου.laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Η δική μου άποψη είναι ότι δεν πρέπει ποτέ -ποτέ όμως- ο συγγραφέας να δίνει προίκα για το βιβλίο του. Είτε αυτή είναι η συμμετοχή του στα έξοδα της έκδοσης, είτε η παραχώρηση συγγραφικών του δικαιωμάτων (για παράδειγμα να μην εισπράττει για τα πρώτα χίλια αντίτυπα). Είναι κάτι σαν λογοτεχνική αυτοκτονία.

 

Κι όταν του το απορρίπτουν οι εκδοτικοί, Γιάννη; Τότε τι γίνεται; Θα πρέπει να αποδεχθεί τη μοίρα του ή να περιμένει υπομονετικά το θαύμα;

Edited by odesseo
Link to comment
Share on other sites

Η δική μου άποψη είναι ότι δεν πρέπει ποτέ -ποτέ όμως- ο συγγραφέας να δίνει προίκα για το βιβλίο του. Είτε αυτή είναι η συμμετοχή του στα έξοδα της έκδοσης, είτε η παραχώρηση συγγραφικών του δικαιωμάτων (για παράδειγμα να μην εισπράττει για τα πρώτα χίλια αντίτυπα). Είναι κάτι σαν λογοτεχνική αυτοκτονία.

 

Κι όταν του το απορρίπτουν οι εκδοτικοί, Γιάννη; Τότε τι γίνεται; Θα πρέπει να αποδεχθεί τη μοίρα του ή να περιμένει υπομονετικά το θαύμα;

 

Ακριβώς!

Ωραίο συναίσθημα είναι να υποδέχονται θερμά οι εκδοτικοί οίκοι την δουλειά σου, αλλά ειδικά στη χώρα μας είναι πολύ δύσκολο κάτι τέτοιο.

Επίσης, σε τελευταία ανάλυση, γιατί να παραδώσω το έργο μου στην κρίση ενός άγνωστου επαγγελματία κριτή και να μην το παραδώσω στο αναγνωστικό κοινό απευθείας; Πόσο ασφαλής είναι η κρίση του;

Προτιμώ να προχωρήσω σε αυτοέκδοση και ό,τι θέλει ας γίνει.

Link to comment
Share on other sites

 

Σίγουρα, στη δεύτερη απόπειρα μου θα απευθυνθώ σε εκδοτικούς οίκους, αλλά θα έχω ήδη στο βιογραφικό μου μια εκδοτική παρουσία, που ίσως και τελικά να μετρήσει στην τελική επιλογή τους.

 

 

Πολύ φοβάμαι ότι δεν μετράει ένα τέτοιο βιογραφικό στις μέρες μας, εκτός κι αν από το πρώτο σου βιβλίο καταφέρεις να γίνεις γνωστός και να σαρώσεις σε πωλήσεις, κάτι που είναι εντελώς αδύνατον να συμβεί μέσω της αυτοέκδοσης. Στις μέρες μας οι εκδότες είναι είναι πολύ πιο επιφυλακτικοί με τις νέες ιδέες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και οι πιο πολλοί από αυτούς κυνηγάνε την κότα με τα χρυσά αυγά, όσο ποτέ. Τέτοιες κότες τις βρίσκουν φυσικά στο εξωτερικό αν και μερικοί έχουν και τις δικές τους "κλώσσες" ντόπιας παραγωγής (βλέπε εκδ. Λιβάνης και Ψυχογιός).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα, στη δεύτερη απόπειρα μου θα απευθυνθώ σε εκδοτικούς οίκους, αλλά θα έχω ήδη στο βιογραφικό μου μια εκδοτική παρουσία, που ίσως και τελικά να μετρήσει στην τελική επιλογή τους.

 

 

Πολύ φοβάμαι ότι δεν μετράει ένα τέτοιο βιογραφικό στις μέρες μας, εκτός κι αν από το πρώτο σου βιβλίο καταφέρεις να γίνεις γνωστός και να σαρώσεις σε πωλήσεις, κάτι που είναι εντελώς αδύνατον να συμβεί μέσω της αυτοέκδοσης. Στις μέρες μας οι εκδότες είναι είναι πολύ πιο επιφυλακτικοί με τις νέες ιδέες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και οι πιο πολλοί από αυτούς κυνηγάνε την κότα με τα χρυσά αυγά, όσο ποτέ. Τέτοιες κότες τις βρίσκουν φυσικά στο εξωτερικό αν και μερικοί έχουν και τις δικές τους "κλώσσες" ντόπιας παραγωγής (βλέπε εκδ. Λιβάνης και Ψυχογιός).

 

 

 

Φυσικά και έχεις δίκιο. Γι' αυτό εξ άλλου έγραψα ίσως και να μετρήσει ένα τέτοιο βιογραφικό.

Συμφωνώ απολύτως και με τις υπόλοιπες παρατηρήσεις σου σχετικά με τα εκδοτικά δρώμενα της χώρας μας.

Εκδοτικά ζούμε σε μια τριτοκοσμική χώρα, ενώ αναγνωστικά δεν υπάρχουμε ούτε στον χάρτη!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Φυσικά και έχεις δίκιο. Γι' αυτό εξ άλλου έγραψα ίσως και να μετρήσει ένα τέτοιο βιογραφικό.

Συμφωνώ απολύτως και με τις υπόλοιπες παρατηρήσεις σου σχετικά με τα εκδοτικά δρώμενα της χώρας μας.

Εκδοτικά ζούμε σε μια τριτοκοσμική χώρα, ενώ αναγνωστικά δεν υπάρχουμε ούτε στον χάρτη!

 

Εγώ νομίζω ότι επειδή ακριβώς "αναγνωστικά δεν υπάρχουμε ούτε στον χάρτη" --> "Εκδοτικά ζούμε σε μια τριτοκοσμική χώρα". :8):

Link to comment
Share on other sites

Έτσι είναι Γιάννη, δυστυχώς. Όπως και να 'χει, καλή επιτυχία σε κάθε σου έργο. Εγώ προσωπικά έπαψα να εμπιστεύομαι τους μεγάλους εκδότες από τότε που σε έναν από αυτούς μου έκλεισαν την πόρτα λίγο πριν το συμβόλαιο, αφού πρώτα με είχαν υποδεχτεί με ανοιχτές αγκάλες. Φυσικά κατανονώ τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν σήμερα σαν επιχειρήσεις (βιβλιουπάλληλος είμαι και τα βλέπω) αλλά ορισμένοι από αυτούς είναι για πολλές μολότωφ...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Την άποψή σου, όμως, δεν μας λες, Γιώργο. Ναι ή όχι στην αυτοέκδοση;

Edited by odesseo
Link to comment
Share on other sites

Guest old#2065

Την άποψή σου, όμως, δεν μας λες, Γιώργο. Ναι ή όχι στην αυτοέκδοση;

Έχοντας πίσω μου δύο εκδόσεις, σε δυο διαφορετικούς εκδοτικούς οίκους, χωρίς συμμετοχή η παραχωρήσεις, καταθέτω τη γνώμη μου.

Αν ο συγγραφέας πιστεύει ότι ο πολιτισμός, η τέχνη η η ενημέρωση θα μείνουν φτωχότερες χωρις τη δημοσίευση του έργου του τότε Ναι στην αυτοέκδοση.(Εδώ βάζω και ιδεολογικά κείμενα που αντιστρατεύονται στο σύστημα)

Αν η ματαιοδοξία του και η επιθυμία του να προβληθεί σαν συγγραφέας στον στενό του κύκλο είναι μεγαλύτερη από την σύνεση και λογική του τότε πάλι Ναι στην αυτοέκδοση.

Αν όμως θέλει μια δικλείδα ασφαλείας, που θα τον προστατέψει απο το να εκτεθεί, ας χτυπήσει πόρτες και ας προσπαθήσει να έχει τουλάχιστον το εφαλτήριο ότι κάποιος πίστεψε στο έργο του και ρισκάρισε τα ωραία του λεφτά. Ακόμα και τότε, έτσι όπως είναι η κατάσταση , στις περισσότερες περιπτώσεις, θα απογοητευθεί, αλλά τουλάχιστον δεν θα έχει κοροιδέψει τον εαυτό του.

Link to comment
Share on other sites

Την άποψή σου, όμως, δεν μας λες, Γιώργο. Ναι ή όχι στην αυτοέκδοση;

Έχοντας πίσω μου δύο εκδόσεις, σε δυο διαφορετικούς εκδοτικούς οίκους, χωρίς συμμετοχή η παραχωρήσεις, καταθέτω τη γνώμη μου.

Αν ο συγγραφέας πιστεύει ότι ο πολιτισμός, η τέχνη η η ενημέρωση θα μείνουν φτωχότερες χωρις τη δημοσίευση του έργου του τότε Ναι στην αυτοέκδοση.(Εδώ βάζω και ιδεολογικά κείμενα που αντιστρατεύονται στο σύστημα)

Αν η ματαιοδοξία του και η επιθυμία του να προβληθεί σαν συγγραφέας στον στενό του κύκλο είναι μεγαλύτερη από την σύνεση και λογική του τότε πάλι Ναι στην αυτοέκδοση.

Αν όμως θέλει μια δικλείδα ασφαλείας, που θα τον προστατέψει απο το να εκτεθεί, ας χτυπήσει πόρτες και ας προσπαθήσει να έχει τουλάχιστον το εφαλτήριο ότι κάποιος πίστεψε στο έργο του και ρισκάρισε τα ωραία του λεφτά. Ακόμα και τότε, έτσι όπως είναι η κατάσταση , στις περισσότερες περιπτώσεις, θα απογοητευθεί, αλλά τουλάχιστον δεν θα έχει κοροιδέψει τον εαυτό του.

 

Πάντως, σχετικά με την τελευταία σου παράγραφο να ξέρεις-ίσως να το ξέρεις ήδη-ότι ακόμη και οι εκδοτικοί οίκοι που ασχολούνται με την αυτοέκδοση δεν εκδίδουν ό,τι να' ναι και γενικώς κοιτάζουν να αυτοπροστατεύονται. Διαβάζουν τα κείμενα σου και τα αξιολογούν, δεν τους ενδιαφέρει μονάχα να κάνουν τη δουλειά μαζί σου για να σου τα πάρουν και τέλος. Σε συμβουλεύουν και σε καθοδηγούν.

Link to comment
Share on other sites

Guest old#2065

. Διαβάζουν τα κείμενα σου και τα αξιολογούν, δεν τους ενδιαφέρει μονάχα να κάνουν τη δουλειά μαζί σου για να σου τα πάρουν και τέλος. Σε συμβουλεύουν και σε καθοδηγούν.

Και βγάζουν χωρίς κόπο κανα δυο χιλιάρικα, αφού τα έξοδά τους είναι το 1/5 αυτού που σου χρεώνουν. Και βέβαια αφού δεν πλήρωσαν μία για την έκδοση, γιατί να πληρώσουν για την προώθηση. Ενω αν το δουν σαν επένδυση, έχεις την πιθανότητα να σε σπρώξουν λίγο. Και επειδή το σπρώξιμο έχει νόημα μόνο αν γίνει απο τους μεγάλους, αυτοί είναι και η μάστιγα του χώρου. Δυστυχώς όταν η δημιουργία και η τέχνη υποκύπτει σε νόμους ανταγωνισμού και ελεύθερης οικονομίας, έχουμε αυτά τα φαινόμενα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

. Διαβάζουν τα κείμενα σου και τα αξιολογούν, δεν τους ενδιαφέρει μονάχα να κάνουν τη δουλειά μαζί σου για να σου τα πάρουν και τέλος. Σε συμβουλεύουν και σε καθοδηγούν.

Και βγάζουν χωρίς κόπο κανα δυο χιλιάρικα, αφού τα έξοδά τους είναι το 1/5 αυτού που σου χρεώνουν. Και βέβαια αφού δεν πλήρωσαν μία για την έκδοση, γιατί να πληρώσουν για την προώθηση. Ενω αν το δουν σαν επένδυση, έχεις την πιθανότητα να σε σπρώξουν λίγο. Και επειδή το σπρώξιμο έχει νόημα μόνο αν γίνει απο τους μεγάλους, αυτοί είναι και η μάστιγα του χώρου. Δυστυχώς όταν η δημιουργία και η τέχνη υποκύπτει σε νόμους ανταγωνισμού και ελεύθερης οικονομίας, έχουμε αυτά τα φαινόμενα.

 

Δούναι και λαβείν. Σου παρέχουν τα τεχνικά μέσα, μια ικανοποιητική διανομή και μια ικανοποιητική για τα δεδομένα τους προώθηση. Και αν τυπώσεις έναν λογικό αριθμό αντιτύπων δεν βγάζουν 2000€ εις βάρος σου.

Προσωπικά, δεν τρέφω ψευδαισθήσεις ότι θα βγάλω ποτέ χρήματα από τα κείμενα μου.Μακάρι να συμβεί, αλλά πατώ στη γη.

Οπότε τη χαρά να εκδίδω τη δουλειά μου, όσο καλή ή όσο κακή κι αν είναι, δεν θα την παραχωρήσω σε κανέναν.

Καταλαβαίνω ότι θεωρείς, και εν μέρει έχεις δίκιο, ότι με την αυτοέκδοση θα γεμίσει ο κόσμος με λογοτεχνικά σκουπίδια.

Όμως, είναι λίγα τα λογοτεχνικά σκουπίδια που φέρουν τη σφραγίδα των μεγάλων εκδοτικών;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ ξέρω βλέποντας στα φόρα του Άμαζον, πώς έχουν κάνει θέμα οι ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ (και μιλάμε για πάρα πολλά τόπικς αρκετά εκ των οποίων έχουν χιλιάδες ποστς) το ΠΏΣ θα φιλτράρουν τις αυτοδημοσιεύσεις του Άμαζον εκτός των searchlists, και πώς γίνεται να μην εμφανίζονται καν.

 

Ειδικά τώρα έχει γίνει θέμα, (ακούστε το αυτό έχει ενδιαφέρον) μιας και τελειώνει ο Νοέμβρης (δηλαδή και το Νανόριμο) και χιλιάδες βιβλία, γραμμένα στα (πολύ) γρήγορα και κατά 99% προχειρότατα με ένα πέρασμα διορθώσεων στο πόδι (κι αν), θα αυτοεκδοθούν στο Άμαζον. Ζητάνε από την Άμαζον να τα κρύψει, (πεταχτά είδα πως και στο nook τα ίδια παίζουν, αλλά παρακολουθώ τα φόρα της Άμαζον κυρίως) και ζητάνε να μπει φίλτρο για εκδοτικούς και self-publishing.

 

Φυσικά, όλες οι χιονονιφάδες μοναδικές είναι.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ ξέρω βλέποντας στα φόρα του Άμαζον, πώς έχουν κάνει θέμα οι ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ (και μιλάμε για πάρα πολλά τόπικς αρκετά εκ των οποίων έχουν χιλιάδες ποστς) το ΠΏΣ θα φιλτράρουν τις αυτοδημοσιεύσεις του Άμαζον εκτός των searchlists, και πώς γίνεται να μην εμφανίζονται καν.

 

Ειδικά τώρα έχει γίνει θέμα, (ακούστε το αυτό έχει ενδιαφέρον) μιας και τελειώνει ο Νοέμβρης (δηλαδή και το Νανόριμο) και χιλιάδες βιβλία, γραμμένα στα (πολύ) γρήγορα και κατά 99% προχειρότατα με ένα πέρασμα διορθώσεων στο πόδι (κι αν), θα αυτοεκδοθούν στο Άμαζον. Ζητάνε από την Άμαζον να τα κρύψει, (πεταχτά είδα πως και στο nook τα ίδια παίζουν, αλλά παρακολουθώ τα φόρα της Άμαζον κυρίως) και ζητάνε να μπει φίλτρο για εκδοτικούς και self-publishing.

 

Φυσικά, όλες οι χιονονιφάδες μοναδικές είναι.

 

Εντάξει, αλλά ένα βιβλίο δεν μπορούμε να το κρίνουμε με βάση το αν είναι αυτοέκδοση ή όχι. Λίγοι κακοί συγγραφείς υπάρχουν στους εκδοτικούς οίκους; Μάλιστα, πολλοί κακοί συγγραφείς διαφημίζονται από τους εκδοτικούς τόσο επίμονα, πού καταντά εκνευριστικό.

 

Θεωρώ ότι μέσω της αυτοέκδοσης θα κερδίσουμε πολλούς και καλούς συγγραφείς, τους οποίους θα χάναμε ενδεχομένως για πάντοτε, αν περίμεναν να εκτιμήσει τη δουλειά τους κάποιος εκδοτικός. Επί πλέον, σήμερα με την οικονομική κρίση, που οι μεγάλοι εκδοτικοί είναι ακόμη πιο φειδωλοί στις εκδόσεις του, αν κάποιος διαθέτει ένα μικρό σχετικά ποσό, μπορεί να τυπώσει το έργο του.

 

Υ.Γ.: Δεν υποστηρίζω την αυτοέκδοση επειδή την έκανα εγώ. Σίγουρα σε μια μελλοντική μου απόπειρα θα απευθυνθώ σε κάποιον εκδοτικό. Αυτό που λέω είναι ότι και στην αυτοέκδοση και στην κανονική έκδοση υπάρχουν και καλοί και κακοί συγγραφείς.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά, δεν τρέφω ψευδαισθήσεις ότι θα βγάλω ποτέ χρήματα από τα κείμενα μου.Μακάρι να συμβεί, αλλά πατώ στη γη.

Μήπως τότε τα 2000€ (που δεν είναι μόνο τόσα) είναι κακή επένδυση;

Link to comment
Share on other sites

Απ΄ την άλλη κάποιοι επιτυχημένοι συγγραφείς αποφάσισαν να προχωρήσουν σε αυτοέκδοση για να έχουν μεγαλύτερο ποσοστό κερδών απ' ότι με έναν εκδοτικό, καθώς και μεγαλύτερο έλεγχο πάνω στη δουλειά τους.

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά, δεν τρέφω ψευδαισθήσεις ότι θα βγάλω ποτέ χρήματα από τα κείμενα μου.Μακάρι να συμβεί, αλλά πατώ στη γη.

Μήπως τότε τα 2000€ (που δεν είναι μόνο τόσα) είναι κακή επένδυση;

 

Είναι λιγότερα από 2000€. Πίστεψε με.

 

Δεν είναι κακή επένδυση διότι δεν το βλέπω με στενούς οικονομικούς όρους. Μ' αρέσει η συγγραφή, "τρέφομαι" από τη διαδικασία. Το αν λοιπόν θα εκδοθούν τα γραπτά μου, πρωτίστως θα το αποφασίσω εγώ και όχι κάποιος "γραφειοκράτης"! Τώρα αν είναι καλά τα γραπτά θα φανεί με τον καιρό.

Link to comment
Share on other sites

Η δική μου άποψη είναι ότι δεν πρέπει ποτέ -ποτέ όμως- ο συγγραφέας να δίνει προίκα για το βιβλίο του. Είτε αυτή είναι η συμμετοχή του στα έξοδα της έκδοσης, είτε η παραχώρηση συγγραφικών του δικαιωμάτων (για παράδειγμα να μην εισπράττει για τα πρώτα χίλια αντίτυπα). Είναι κάτι σαν λογοτεχνική αυτοκτονία.

 

Κι όταν του το απορρίπτουν οι εκδοτικοί, Γιάννη; Τότε τι γίνεται; Θα πρέπει να αποδεχθεί τη μοίρα του ή να περιμένει υπομονετικά το θαύμα;

 

Είναι δίκαιο το ερώτημα. Η άποψή μου, χωρίς να είναι θέσφατο, και λαμβάνοντας υπόψη ότι μιλάω αποκλειστικά για Ελλάδα και βιβλίο γραμμένο στα ελληνικά:

 

Συνεχίζεις να προσπαθείς. Στέλνεις σε πέντε, δέκα, είκοσι, τριάντα, σαράντα, σε όσους αντέχεις εκδοτικούς. Υπάρχουν αμέτρητοι στη χώρα μας, υπομονή και κουράγιο χρειάζεται.

Συμφωνώ ότι αν σε απορρίψουν ένας, δύο, πέντε, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι δεν αξίζει το κείμενο. Συνεχίζεις.

 

Αν τελικά δεν το δεχτεί κανένας, υπάρχει η επιλογή της δωρεάν διάθεσης σε e-book. Ενδεικτικά αναφέρω τον Στέφανο Λίβο (http://stefivos.com/), που ακούγεται πολύ τον τελευταίο καιρό, ενώ φυσικά υπάρχει το μέγιστο παράδειγμα του Γιάννη Φαρσάρη, που με το Johnnie Society ξεκίνησε ένα ολόκληρο κίνημα (http://www.johnnie-society.org/).

 

Αν όμως ως συγγραφέα δεν σε ικανοποιεί η δωρεάν διάθεση (ή η διάθεση μέσω ενός καλού print on demand, όπως έκανε ο Ντίνος, με τη Νυχτερινή Παράδοση και όπως είχα κάνει κι εγώ παλιότερα), τότε ερχόμαστε στο σημείο μηδέν.

 

Στο σημείο που πρέπει να αποφασίσεις αν θέλεις να δώσεις προίκα ή όχι. Έχεις την επιλογή φυσικά να αφήσεις το βιβλίο στο συρτάρι σου. Αν δεν θες να ακολουθήσεις τίποτα από τα παραπάνω, είναι μια καλή λύση. Θα έχεις γίνει πλέον λίγο σοφότερος, είναι λογικό το επόμενο που θα γράψεις να είναι καλύτερο.

Η δεύτερη επιλογή είναι να πας σε έναν εκδοτικό οίκο που "συνεργάζεται" στο κόστος της έκδοσης με συγγραφείς. Υπάρχουν ακόμα πιο αμέτρητοι στη χώρα μας, και φυσικά μπορείς να βρεις και κάποιο σχετικά "μεγάλο" όνομα να σε φιλοξενήσει. Όπως προανέφερα, το θεωρώ περίπου λογοτεχνική αυτοκτονία. Ίσως είμαι υπερβολικός. Σε αυτό το σημείο αντιπροτείνω εναλλακτικά την... αυτοεκτύπωση, 200 αντίτυπα ψηφιακά, και διάθεσή τους εκτός εμπορίου, χέρι με χέρι. Δεν σε γδέρνει κανείς χωρίς λόγο, όποιος θέλει να σε διαβάσει, θα σε διαβάσει.

 

Παρατήρηση α: Σε περίπτωση που το αυτοεκδώσεις ηλεκτρονικά ή το αυτοεκτυπώσεις, πρέπει να προσέξεις να είναι όσο το δυνατόν πιο άψογη δουλειά. Κυκλοφορούν πολλά εκεί έξω που το μόνο που σε κάνουν είναι να χάσεις το χρόνο σου που τα κατέβασες.

 

Παρατήρηση β: Είναι μια ειδική περίπτωση, αλλά την αναφέρω, για να υποστηρίξω όλες τις απόψεις και την πολυπλοκότητα του ζητήματος. Ελ Ρόι (ψευδώνυμο). Συγγραφέας, το 2008 αυτοεκτυπώνει την "Ιστορία του Νεμάνια" και ταυτόχρονα τη διαθέτει δωρεάν στο ίντερνετ. Το 2010 αυτοεκδίδει το "Στη Γιορτή" και ταυτόχρονα τη διαθέτει δωρεάν στο ίντερνετ μαζί με τη μουσική που γράφτηκε ειδικά για το βιβλίο. Και πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε κανονικά από τις βδ, η Ματριόσκα, ένα βιβλίο για το οποίο είμαι περήφανος. Θέλει σκέψη για το αν θα έφτανε στη Ματριόσκα, χωρίς να είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα δύο βήματα. (Προφανώς γνωρίζω τις τάξεις μεγεθών, δεν υποστηρίζω ότι ο Ελ Ρόι κατέκτησε καμία κορυφή βγάζοντας βιβλίο στις βδ. Αλλά έχει μπει πλέον στο παιχνίδι με τους σωστούς όρους.)

 

 

*δεν απαντάω ειδικά στον Odesseo, παίρνω αφορμή για να καταθέσω τα δύο cents μου γενικότερα

Link to comment
Share on other sites

Και πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε κανονικά από τις βδ, η Ματριόσκα, ένα βιβλίο για το οποίο είμαι περήφανος. Θέλει σκέψη για το αν θα έφτανε στη Ματριόσκα, χωρίς να είχαν προηγηθεί τα προηγούμενα δύο βήματα. (Προφανώς γνωρίζω τις τάξεις μεγεθών, δεν υποστηρίζω ότι ο Ελ Ρόι κατέκτησε καμία κορυφή βγάζοντας βιβλίο στις βδ.

 

Γιάννη, θα σε μαλώσω γιατί δεν πιστεύω ότι κάνεις τόσο κακό marketing!

 

βδ = Βορειοδυτικές Εκδόσεις. Και είσαι ο εκδότης.

 

Πες το! Δεν το ξέρουν όλοι εδώ μέσα και περνάνε και περαστικοί. Εξάλλου η πρόταση στα κόκκινα δεν βγάζει νόημα χωρίς αυτή την πληροφορία...;-)

 

Κλείνει η παρένθεση -συνεχείστε.:rolleyes:

Edited by mman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..