Jump to content

Η τεχνολογική μοναδικότητα ( singularity ) στην εφ


Recommended Posts

Σε περιπτωση που δεν ξερετε τι ειναι το singurality συμφωνα με τη wiki

Technological singularity refers to the hypothetical future emergence of greater-than-human intelligence through technological means. Since the capabilities of such an intelligence would be difficult for an unaided human mind to comprehend, the occurrence of technological singularity is seen as an intellectual event horizon, beyond which the future becomes difficult to understand or predict. Nevertheless, proponents of the singularity typically anticipate such an event to precede an "intelligence explosion", wherein superintelligences design successive generations of increasingly powerful minds.

 

ενω ενδιαφερον ειναι το κλασικο αρθρο του Vinge:

http://www-rohan.sds.../misc/WER2.html

 

Οπως καταλαβαινετε η επιστημονικη φαντασια ασχολειται εκ των πραγματων με το θεμα συχνα πυκνα(κι ο ιδιος ο Vinge ειναι βεβαια γνωστος συγγραφεας ΕΦ).Καποια απο τα εργα που ασχολουνται με αυτο αναφερονται στην εργασια του Vinge.Dune,Blood music,Starmaker ειναι ισως τα σπουδαιοτερα.Προσωπικα μονο τα 2 πρωτα εχω διαβασει.Εσεις;Εχετε διαβασει σχετικα βιβλια κι αν ναι,σας αρεσει το θεμα;Πιστευετε οτι κατι τετοιο θα συμβει κι αν ναι ποτε και πως;

 

Νομιζω ειναι και αρκετα βολικο κολπο ωστε να λυνονται τα χερια των συγγραφεων αφου περα απο ενα τετοιο γεγονος πρακτικα δεν μπορουμε να κανουμε προβλεψεις οποτε ο καθενας γραφει οτι θελει με αρκετη ελευθερια.:8):Απο την αλλη βεβαια πως να γραψει κανεις για οντοτητες πιο εξυπνες,πολυ πιο ανωτερες απο τον ανθρωπο ως χαρακτηρες ενος εργου;

Link to comment
Share on other sites

Αναγκαστικά θα πρέπει να γίνουν αρκετά ανθρωπομορφικές. Ο Simmons κάνει ένα ωραίο τρικ, μαζεύοντας όλες τις ΤΝ ανωτέρου επιπέδου στον μυστηριώδη "τεχνοπυρήνα", όπου οι ΤΝ έχουν τη δική τους, τρόπον τινά, κοινωνία. Μάλιστα, η "μοναδικότητα" χρησιμοποιείται εις διπλούν, καθώς οι ΤΝ φτάνουν στον δικό τους ορίζοντα γεγονότων. Οι διάλογοι πάντως με τον Άμμον, ΤΝ-φιλόσοφος, που μιλάει με κοάν, είναι απολαυστικοί.

Link to comment
Share on other sites

[...]η επιστημονικη φαντασια ασχολειται εκ των πραγματων με το θεμα συχνα πυκνα(κι ο ιδιος ο Vinge ειναι βεβαια γνωστος συγγραφεας ΕΦ).Καποια απο τα εργα που ασχολουνται με αυτο αναφερονται στην εργασια του Vinge.Dune,Blood music,Starmaker ειναι ισως τα σπουδαιότερα.[...]

 

Μία παρατήρηση για λόγους σαφήνειας και μόνο. friends.gif

Το Star Maker εκδόθηκε το 1937, το Dune το 1965 και το Blood Music το 1984.

Ίσως εννοείς ότι υπάρχουν αναφορές στην έννοια της μοναδικότητας; Πάντως δεν μπορεί να αναφέρονται στην εργασία (ή μάλλον άρθρο) του Vinge που παραθέτεις γιατί αυτή δημοσιεύτηκε το 1993. Η ιδέα φυσικά και υπάρχει από πολύ νωρίτερα (1847) ενώ ο Vinge εισήγαγε τον όρο μοναδικότητα το 1983.

 

 

--

 

Φυσικά το πιο διάσημο έργο ΕΦ που ασχολείται (έστω και επιφανειακά) με τα πιθανά επακόλουθα της επίτευξης της μοναδικότητας είναι η σειρά Terminator (κινηματογραφική και τηλεοπτική).

 

Ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο, για μια πιθανή οδό προς την μοναδικότητα, είναι το πρόσφατο The Lifecycle Of Software Objects του Ted Chiang.

Μία γνώμη και ένα απόσπασμα.

 

 

Και να και μία εκδοχή μιας πιθανής πρώτης επαφής με τη μοναδικότητα, που αποφεύγει τα εύκολα τρικ και μας βάζει, επιτυχημένα, το πιστόλι στον κρόταφο.

 

Αν θα συμβεί; Κάποιοι στοιχηματίζουν σε αυτό και δέχονται επιχορηγήσεις μεγάλων εταιριών όπως η Google (βοήθειά μας mf_popeanim.gif ).

Link to comment
Share on other sites

Μία παρατήρηση για λόγους σαφήνειας και μόνο. friends.gif

Το Star Maker εκδόθηκε το 1937, το Dune το 1965 και το Blood Music το 1984.

Ίσως εννοείς ότι υπάρχουν αναφορές στην έννοια της μοναδικότητας; Πάντως δεν μπορεί να αναφέρονται στην εργασία (ή μάλλον άρθρο) του Vinge που παραθέτεις γιατί αυτή δημοσιεύτηκε το 1993. Η ιδέα φυσικά και υπάρχει από πολύ νωρίτερα (1847) ενώ ο Vinge εισήγαγε τον όρο μοναδικότητα το 1983.

:huh:

Ανεφερα αυτα τα εργα γιατι τα αναφερει ως πηγες ο Vinge.Προφανως ξερω οτι ως εννοια προυπηρχε και συγκεκριμενα το κομματι της wikipedia εννοειται το ειχα τσεκαρει(αλλιως πως θα εκανα copy paste τον ορισμο απο εκει;)...

Link to comment
Share on other sites

Μια άλλη παράλληλη προσέγγιση στην ιδέα: Τεχνολογική – πνευματική μοναδικότητα, με την ώθηση της τεχνολογίας, που δίνει πρόσθετες κοσμικές διαστάσεις στην εξελικτική πορεία του ανθρώπου.

http://www.esoterica.gr/articles/sciences/noosphre/noosphre.htm

Link to comment
Share on other sites

Μια μικρη παρατήρηση μονο θέλω να κάνω, η μετάφραση της λέξης singularity σε μοναδικότητα είναι αδόκιμη. "Uniqueness" ειναι η μοναδικότητα στα αγγλικα, το singularity δεν εχει να κάνει με μοναδικότητα, μπορεί να μεταφραστεί ίσως σε "ιδομορφία" ή ακόμα και σε "ανωμαλία" ή "ασυνέχεια" (στην φυσικη στις μαύρες τρύπες που υπάρχει singularity μεταφράζεται συνήθως σαν "ανωμαλία") . Η έννοια οπως εισήχθηκε είναι ούτως ή αλλως εμπνευσμένη απο την φυσική των μαύρων τρυπών, όπου και υπάρχει ορίζοντας και πίσω από αυτον μια ανωμαλία, οπότε το σωστότερο είναι να μεταφραστεί αντιστοιχα.

Edited by oremiou
Link to comment
Share on other sites

Το ξερω,απλα συνηθως ετσι αποδιδεται.Ειναι το αντιστοιχο του Βαζεχα.

Και,ελα στη θεση μου.Φανταζεσαι τιτλο "Η ανωμαλια στην ΕΦ και οχι μονο...";:lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..