Jump to content
Sign in to follow this  
Oberon

Οι γυναίκες δεν πρέπει να γράφουν space opera!

Recommended Posts

KELAINO

 

Στο Robin Hood Prince of Thieves δεν αισθάνθηκαν να τους εμποδίζει το ότι ήταν Ευρωπαϊκός μεσαίωνας η φάση, πάντως.

Μιλάμε για τον χαρακτήρα του Morgan Freeman;

 

 

Ε ναι.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nihilio

 

 

Στο Robin Hood Prince of Thieves δεν αισθάνθηκαν να τους εμποδίζει το ότι ήταν Ευρωπαϊκός μεσαίωνας η φάση, πάντως.

Μιλάμε για τον χαρακτήρα του Morgan Freeman;

Ε ναι.
Κάποιος κακός θα το πει αυτό tokenism.

 

Πριν 20 χρόνια ναι, είχε νόημα. Σήμερα... Δεν είμαι τόσο σίγουρος (και στην περίπτωση που αναφέρω ο token φανταζαφρικανος χαρακτήρας είχε σκάσει σε προηγούμενο μέρος της σειράς και ήταν και γαμω τους χαρακτήρες)

Edited by Nihilio

Share this post


Link to post
Share on other sites
KELAINO

Βασικά έγραψα πιο πάνω ότι οι δημιουργοί καλό θα ήταν να έχουν συνειδητοποιήσει ότι η ανθρωπότητα αποτελείται από άτομα κάθε είδους, χρώματος, σχήματος, ηλικίας και λοιπά. Αλλά ξέχασα και το υπόλοιπο, δηλαδή να έχουν επίσης συνειδητοποιήσει ότι όλα αυτά τα άτομα δεν παύουν να είναι άνθρωποι.

 

Στην πράξη, δηλ, αν βάλεις έναν εξωτικό τύπο και με τον κάνεις εντελώς στερεότυπο, να το βράσω. Θα γίνω εγώ ο κακός του Νιχίλιου και θα καταλήξουμε σε «ε μα, δεν σας βάζουμε νέγρους, γρινιάζετε, σας βάζουμε, πάλι γρινιάζετε. Τι σκατά θέλετε τέλος πάντων»

 

Προσωπικά θέλω αυτό το υπογραμμισμένο. Κατανοώ ότι είναι δύσκολο σε έναν κόσμο τίγκα στην προκατάληψη, αλλά από την άλλη ειλικρινά δεν νομίζω ότι είναι καμιά παράλογη απαίτηση.

Edited by KELAINO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nihilio

Στην πράξη, δηλ, αν βάλεις έναν εξωτικό τύπο και με τον κάνεις εντελώς στερεότυπο, να το βράσω. Θα γίνω εγώ ο κακός του Νιχίλιου και θα καταλήξουμε σε «ε μα, δεν σας βάζουμε νέγρους, γρινιάζετε, σας βάζουμε, πάλι γρινιάζετε. Τι σκατά θέλετε τέλος πάντων»

Ο Νιχίλιος θέλει περισσότερες Φιουριόσες κι ας λείπουν οι υποχρεωτικές kickass δυνατές γυναίκες από μερικές ταινίες...

Share this post


Link to post
Share on other sites
KELAINO

 

Στην πράξη, δηλ, αν βάλεις έναν εξωτικό τύπο και με τον κάνεις εντελώς στερεότυπο, να το βράσω. Θα γίνω εγώ ο κακός του Νιχίλιου και θα καταλήξουμε σε «ε μα, δεν σας βάζουμε νέγρους, γρινιάζετε, σας βάζουμε, πάλι γρινιάζετε. Τι σκατά θέλετε τέλος πάντων»

Ο Νιχίλιος θέλει περισσότερες Φιουριόσες κι ας λείπουν οι υποχρεωτικές kickass δυνατές γυναίκες από μερικές ταινίες...

 

 

 

Ωχ, τελλ μη εμπάουτ ιτ. Άλλη πονεμένη ιστορία αυτή με τους «δυνατούς γυναικείους χαρακτήρες».

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nihilio

 

 

Στην πράξη, δηλ, αν βάλεις έναν εξωτικό τύπο και με τον κάνεις εντελώς στερεότυπο, να το βράσω. Θα γίνω εγώ ο κακός του Νιχίλιου και θα καταλήξουμε σε «ε μα, δεν σας βάζουμε νέγρους, γρινιάζετε, σας βάζουμε, πάλι γρινιάζετε. Τι σκατά θέλετε τέλος πάντων»

Ο Νιχίλιος θέλει περισσότερες Φιουριόσες κι ας λείπουν οι υποχρεωτικές kickass δυνατές γυναίκες από μερικές ταινίες...

 

 

 

Ωχ, τελλ μη εμπάουτ ιτ. Άλλη πονεμένη ιστορία αυτή με τους «δυνατούς γυναικείους χαρακτήρες».

 

Νομίζω καταλαβαίνεις τι πρόβλημα έχω με τον κάθε Moor (αν και ο Μόργκαν Φρήμαν ήταν ωραία προσθήκη στον Ρομπέν των Δασών), το να πετάς έναν μη-λευκό ηθοποιό με το ζόρι για "αντιπροσώπευση". Για παράδειγμα, αν και δεν έχω δει την ταινία, με χάλασε που στο νέο Fantastic Four κάνανε τον Human Torch να είναι μαύρος. Όχι επειδή του αλλάξανε χρώμα, αλλά επειδή του αλλάξανε τη σχέση με την Sue (δεν είναι πια αδέρφια) άρα χαλάσανε και το πιο βασικό στοιχείο που κάνει τους χαρακτήρες να ξεχωρίζουν, το ότι είναι μία δυσλειτουργική οικογένεια.

 

Αν ένας χαρακτήρας δε χωράει μη τον βάζεις, αν ένας χαρακτήρας δουλεύει μην τον αλλάζεις για να υπακούς στην  "αντιπροσώπευση"

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
heiron

Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι -ας πούμε- οι άντρες είναι καλύτεροι στη space opera... Το "καλύτεροι" βέβαια είναι σχετικό. Δηλαδή ας πούμε οι τοπ είναι κυρίως άντρες και ο "μέσος όρος ποιότητας"(λέμε τώρα) των αντρών στη space opera είναι καλύτερος. Όπως δηλαδή σε πολλά αθλήματα οι άντρες είναι καλύτεροι τρόπον τινά. Φυσικά σε οποιοδήποτε "αντρικό άθλημα" ή δραστηριότητα που θεωρητικά είναι καλύτερος ο άντρας, μπορεί μια γυναίκα να ξεπεράσει έναν άντρα. Δεν έχω τα στοιχεία μπροστά μου αλλά οι άντρες έχουν μεγαλύτερα ρεκόρ και επιδόσεις ας πούμε σε αγώνες ταχύτητας, ρίψεις, σε άρση βαρών κτλ. Αλλά σίγουρα υπάρχουν γυναίκες που τους περισσότερους άντρες που διαβάζουν αυτές τις αράδες τους βάζουν κάτω σε επιδόσεις. Αφού λοιπόν μπορούν οι γυναίκες να ξεπεράσουν τους άντρες σε επιδόσεις για τις οποίες οι άντρες έχουν εκ των πραγμάτων ένα μικρό προβάδισμα λόγω σωματοδομής πχ γιατί να μην μπορούν να συναγωνιστούν τους άντρες στη συγγραφή κάποιου είδους λογοτεχνίας που δεν απαιτεί κάποιο ξεχωριστό σωματικό προσόν; Δεν βλέπω καμία λογική στην θεωρία αυτού του τύπου.

Και είναι και το άλλο. Ακόμη κι αν ήταν οι γυναίκες ντε φάκτο κατώτερες των ανδρών στην space opera, γιατί να μην πρέπει να γράφουν space opera; Θέλω να πω, κανείς μας δεν ξεπερνάει, δεν αγγίζει καν, τους τιτάνες του είδους αλλά αυτό δεν μας απαγορεύει να γράφουμε.

Ίσως ο τύπος που το είπε αυτό να είχε κατά νου ένα πολύ συγκεκριμένο στυλ φαλλοκρατικής space opera που θα ήταν λίγο κουλό να γράφουνε τέτοια γυναίκες. Από την άλλη δε νομίζω να γράψανε τέτοιο στυλ οι κυρίες στο βιβλίο που σχολίασε άρα υποθέτω δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.

Edited by heiron
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oberon

 

 

Στην πράξη, δηλ, αν βάλεις έναν εξωτικό τύπο και με τον κάνεις εντελώς στερεότυπο, να το βράσω. Θα γίνω εγώ ο κακός του Νιχίλιου και θα καταλήξουμε σε «ε μα, δεν σας βάζουμε νέγρους, γρινιάζετε, σας βάζουμε, πάλι γρινιάζετε. Τι σκατά θέλετε τέλος πάντων»

Ο Νιχίλιος θέλει περισσότερες Φιουριόσες κι ας λείπουν οι υποχρεωτικές kickass δυνατές γυναίκες από μερικές ταινίες...

 

 

 

Ωχ, τελλ μη εμπάουτ ιτ. Άλλη πονεμένη ιστορία αυτή με τους «δυνατούς γυναικείους χαρακτήρες».

 

 

Καλά, το kickass και badass είναι ένα άλλο στερεότυπο που έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι αηδίας την σήμερον και αφορά και στα δύο φύλα.

"Δυνατοί γυναικείοι χαρακτήρες" δεν σημαίνει αναγκαστικά "Ζήνες", ούτε "empowered" κοινωνικά (δεδομένο αυτό το τελευταίο), σημαίνει δυνατοί από συγγραφική άποψη. Από characterization δηλαδή, όχι από στυλιζάρισμα.

Edited by Oberon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oberon

Ακόμη κι αν δεχτούμε ότι -ας πούμε- οι άντρες είναι καλύτεροι στη space opera... Το "καλύτεροι" βέβαια είναι σχετικό. Δηλαδή ας πούμε οι τοπ είναι κυρίως άντρες και ο "μέσος όρος ποιότητας"(λέμε τώρα) των αντρών στη space opera είναι καλύτερος. Όπως δηλαδή σε πολλά αθλήματα οι άντρες είναι καλύτεροι τρόπον τινά. Φυσικά σε οποιοδήποτε "αντρικό άθλημα" ή δραστηριότητα που θεωρητικά είναι καλύτερος ο άντρας, μπορεί μια γυναίκα να ξεπεράσει έναν άντρα. Δεν έχω τα στοιχεία μπροστά μου αλλά οι άντρες έχουν μεγαλύτερα ρεκόρ και επιδόσεις ας πούμε σε αγώνες ταχύτητας, ρίψεις, σε άρση βαρών κτλ. Αλλά σίγουρα υπάρχουν γυναίκες που τους περισσότερους άντρες που διαβάζουν αυτές τις αράδες τους βάζουν κάτω σε επιδόσεις. Αφού λοιπόν μπορούν οι γυναίκες να ξεπεράσουν τους άντρες σε επιδόσεις για τις οποίες οι άντρες έχουν εκ των πραγμάτων ένα μικρό προβάδισμα λόγω σωματοδομής πχ γιατί να μην μπορούν να συναγωνιστούν τους άντρες στη συγγραφή κάποιου είδους λογοτεχνίας που δεν απαιτεί κάποιο ξεχωριστό σωματικό προσόν; Δεν βλέπω καμία λογική στην θεωρία αυτού του τύπου.

Και είναι και το άλλο. Ακόμη κι αν ήταν οι γυναίκες ντε φάκτο κατώτερες των ανδρών στην space opera, γιατί να μην πρέπει να γράφουν space opera; Θέλω να πω, κανείς μας δεν ξεπερνάει, δεν αγγίζει καν, τους τιτάνες του είδους αλλά αυτό δεν μας απαγορεύει να γράφουμε.

Ίσως ο τύπος που το είπε αυτό να είχε κατά νου ένα πολύ συγκεκριμένο στυλ φαλλοκρατικής space opera που θα ήταν λίγο κουλό να γράφουνε τέτοια γυναίκες. Από την άλλη δε νομίζω να γράψανε τέτοιο στυλ οι κυρίες στο βιβλίο που σχολίασε άρα υποθέτω δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.

 

Ούτε και γω το νομίζω και κρίνοντας από το απόσπασμα της ανθολογίας που διάβασα, είναι πολύ καλές ιστορίες. Για τον τύπο δεν ξέρω, και προφανώς γράφει erotic space opera/fantasy ή ό,τι γράφει τέλος πάντων. Κι αυτό έχει το κοινό του βέβαια για να βγαίνουν τέτοια βιβλία, αν και προσωπικά δεν είμαι φαν. Τώρα από κει και πέρα, αν η ιδέα κάποιου για το τι είναι "σωστή φάντασυ" (δεν μιλάω για τον τύπο του review εδώ) είναι π.χ. η σειρά Gor του John Norman, με τις γυμνές σκλάβες και τους άντρακλες hypermacho πολεμιστές, μάλλον αν διαβάσει ακόμα και Τόλκιεν, δεν θα του φανεί σωστή φάντασυ. Φάντασυ και τα Gor, φάντασυ και ο Άρχοντας ή το Silmarillion, αλλά το ίδιο πράγμα δεν είναι οπότε ο καθένας μπορεί να θεωρήσει το ένα σωστό και το άλλο λάθος ανάλογα με το τι κουβαλάει στο μυαλουδάκι του.

Edited by Oberon

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oberon

Δεν είναι να μου εξάψει κάτι σχετικό με ε.φ./φάντασυ την περιέργεια, πρέπει να το σκαλίσω όσο μπορώ. Είπα στο αρχικό ποστ πως δεν γνώριζα καμμία από τις 11 συγγραφείς της ανθολογίας που δέχτηκαν μια τόσο άδικη κριτική, και πως θεώρησα ότι οι συγγραφείς των ιστοριών είναι "καινούργιες". Ψάχνοντάς τις μία προς μία, δεν θα τις έλεγα τις περισσότερες novices με τίποτα. Ακολουθεί μια λίστα με πληροφορίες που συγκέντρωσα μέσα  σε μερικές ώρες για κάθε μία τους. Όσα διαπίστωσα με κάνουν ακόμα πιο περίεργο να θέλω να αγοράσω (αν και είναι αδύνατον αυτή τη στιγμή) και να διαβάσω την ανθολογία Dark Beyond the Stars. Mάλιστα αρκετές συγγραφείς ή έχουν κάνει αυτοέκδοση ή έχουν εκδοθεί από indie εκδοτικούς οίκους (Καλό αυτό το τελευταίο!)

 

***
 
Blair C Babylon (ή Blair Babylon): Eίναι ψευδώνυμο. Η συγγραφέας έχει γράψει μυθιστορήματα και διηγήματα στο σύγχρονο, περιπετειώδες ρομάντζο, θρίλερς,  και στην επιστημονική φαντασία και φάντασυ. Το blog της είναι εδώ: http://blairbabylon.blogspot.gr/
 
Annie Bellet: Έχει γράψει πολλά μυθιστορήματα και διηγήματα κυρίως fantasy αλλά και ε.φ.. Η μίνι βιογραφία της στη σελίδα της αναφέρει τα εξής: "Annie Bellet is the author of The Twenty-Sided Sorceress, Pyrrh Considerable Crimes Division, and the Gryphonpike Chronicles series. She holds a BA in English and a BA in Medieval Studies and thus can speak a smattering of useful languages such as Anglo-Saxon and Medieval Welsh. Her short fiction work is available in multiple collections and anthologies."
Η σελίδα της είναι εδώ: http://anniebellet.com/

 

Elle Casey: Έχει γράψει κυρίως σύγχρονο ρομάντζο, αλλά και μια σειρά fantasy τη War of the Fae, την οποία μάλιστα είχα ακουστά και είχα θεωρήσει ενδιαφέρουσα αλλά δεν αγόρασα ποτέ, κυρίως για οικονομικούς λόγους (και επειδή τα αδιάβαστα που έχω είναι τόσα πολλά που τα στρώματα σκόνης πάνω τους είχαν αρχίσει να δημιουργούν το δικό τους ζωντανό οικοσύστημα). Ήταν στα υπόψιν όμως γιατί μου είχε αρέσει πολύ το αποσπασμα που είχα διαβάσει. Το έχω με fae γενικώς. Σίγουρα θα διάβαζα και κάτι ε.φ. δικό της.

Η σελίδα της είναι εδώ: http://ellecasey.com/

 

Ann Christy: Έχει γράψει πολλά βιβλία ε.φ. ίσως και φάντασυ, τριλογίες, διηγήματα, από alternate history, μέχρι future war, hard sci-fi, super-hero fiction, κλπ κλπ. Η βιογραφία στη σελίδα της λέει τα εξής: "I’m a recently retired Navy Commander and secret science fiction writer. Since retiring, I work on my books as obsessively as I worked for the military and I still can’t figure out what I should wear if I can’t wear a uniform. I live by the sea under the benevolent rule of my canine overlords and a variety of unruly family members." 

Η σελίδα της είναι εδώ: http://www.annchristy.com/

 

Patrice Fitzgerald: Γράφει κυρίως, από όσο καταλαβαίνω, κάποιον τύπο σύγχρονου dystopian science fiction romance, και σάτιρα. Η σελίδα της έχει δύσκολο navigation οπότε δεν είμαι βέβαιος για όλα όσα έχει γράψει. Πάντως έχει γράψει και κάμποσα διηγήματα επιστημονικής φαντασίας που έχουν δημοσιευτεί σε διάφορες ανθολογίες, με κοινό theme την τεχνητή νοημοσύνη. Η σελίδα της είναι εδώ: http://patricefitzgerald.com/

 

Autumn Kalquist: Έχει γράψει κάμποσα μυθιστορήματα και διηγήματα ε.φ. κυρίως σε ένα δικό της, future history, σύμπαν. Η βιογραφία στη σελίδα της λέει τα εξής:

"Autumn Kalquist is the bestselling author of the Fractured Era book series and is a singer / songwriter. Her stories have also appeared in several popular anthologies, and she's written tie-in fiction for Star Citizen (Cloud Imperium Games). Autumn writes science fiction that asks compelling questions--often met with morally gray answers. Her preschool-aged ballerina and code-writing husband keep her sane and happy. Each book in the series comes with a song. You can sign up at the top of this page to get a free MP3 of "Better World", the song from Paragon, as well as a free short story from the world."
H σελίδα της είναι εδώ: http://www.autumnkalquist.com/

 

Theresa Kay: Έχει γράψει ΥΑ μυθιστορήματα ε.φ. (military science fiction/space opera), Τρόμο, και διηγήματά της έχουν εκδοθεί σε διάφορες ανθολογίες. Δεν είμαι σίγουρος αν έχει γράψει και urban fantasy ή ετοιμάζεται να εκδόσει κάτι σχετικό. Η βιογραφία στη σελίδα της αναφέρει: 

"Broken Skies is Book 1 in a planned trilogy and it's a YA post-apocalyptic sci-fi story with a hot alien guy. It's a little hard to categorize, but even if you're not into sci-fi you should give it a look. The most common comment I get on it is: "I don't typically read sci-fi but I loved this"
Dark Expanse is a FREE prequel short to a multi-part novella serial called Bright Beyond. The first episode is also available now. It's more NA sci-fi with older characters and a little more steam (though not explicit)."
Η σελίδα της είναι εδώ: http://www.theresakay.com/

 

Susan Kaye Quinn: Έχει γράψει YA transhumanist/cyberpunk science fiction, fantasy, steampunk, non-fiction κλπ. Διηγήματά της έχουν δημοσιευτεί σε ανθολογίες. To απόσπασμα της ανθολογίας που μπορεί να διαβάσει κάποιος δωρεάν στο preview του Amazon είναι από τη δική της ιστορία. H βιογραφία στη σελίδα της αναφέρει:

"Susan Kaye Quinn is the author of the bestselling young adult SF Mindjack Trilogy. The Dharian Affairs trilogy is her excuse to dress up in corsets and fight with swords. She also has a dark-and-gritty SF serial for ages 17+ called The Debt Collector, a middle grade fantasy called Faery Swap, and now she's writing about the Singularity.
Susan grew up in California, got a bunch of engineering degrees (B.S. Aerospace Engineering, M.S. Mechanical Engineering, Ph.D. in Environmental Engineering) and worked everywhere from NASA to NCAR (National Center for Atmospheric Research). She designed aircraft engines, studied global warming, and held elected office (as a school board member). Now that she writes novels, her business card says "Author and Rocket Scientist," but she mostly sits around in her pajamas in awe that she gets paid to make stuff up."

H σελίδα της είναι εδώ: http://www.susankayequinn.com/

 

SM (Sara) Reine: Σύμφωνα με τη σελίδα της είναι "New York Times & USA Today Βest Selling Author Of Urban Fantasy". Πράγματι γράφει urban fantasy αν και μάλλον, κρίνοντας από τα εξώφυλλα των βιβλίων της πηγαίνουν προς το paranormal romance. Δεν είναι κακό αυτό, βέβαια, και μπορεί να κάνω και λάθος. Δεν είμαι σίγουρος αν έχει γράψει επστημονική φαντασία πέρα από τη συμμετοχή της στην ανθολογία που συζητάμε. Eπίσης, δείχνει να είναι η μικρότερη σε ηλικία συγγραφέας (Απλά μου έκανε εντύπωση το τόσο μεγάλο output που έχει, όχι η ηλικία της γιατί είναι πραγματικά πολυγραφότατη!) Αρκετά βιβλία της υπάρχουν στο Amazon δωρεάν για Kindle και oι ιστορίες της φαίνεται να συμβαίνουν σε ένα τεράστιο και περίπλοκο σύμπαν, πτυχές του οποίου εξερευνούνται σε κάθε ξεχωριστή σειρά που γράφει.

Η σελίδα της είναι εδώ: http://authorsmreine.com/

 

Rysa Walker: Έχει γράψει YA μυθιστορήματα και νουβέλες σε ένα δικό της σύμπαν, με time travelling themes.

To πρώτο μυθιστόρημα της σειράς κέρδισε το "2013 Winner — Amazon Breakthrough Novel Award — Young Adult Fiction and Grand Prize Winner". Η βιογραφία στη σελίδα της λέει: 

"I grew up on a cattle ranch in the panhandle of Florida, thirty miles from the nearest bookstore, and ten miles from a library that was sorely underfunded. The librarian’s sole duties seemed to be telling me the book I wanted wasn’t in and shooing me back into the kid’s section. There were plenty of times that I would have sold my soul to get my hands on a new book, so there’s a slight possibility that the Kindle might be the result of a deal between my teenaged self and the devil. One grandmother tried to keep me supplied with books, although they were more likely to be the Louis L’Amour westerns and Barbara Cartland romances she finished reading than the science fiction and fantasy books I loved most. My other grandmother told me stories that awakened my interest in history and stirred my imagination. I’ve held many different jobs with varying degrees of competence, including lifeguard at a waterslide (no one drowned), waitress (only a few broken dishes), actress in a melodrama theater (good reviews, except for my two left feet), web & multimedia development (I still dabble in that a bit) and, eventually, professor of history and government. If you can find a common denominator between all of those jobs, please let me know. I started writing before the waterslide gig, but only recently has it begun to pay the bills.
You’ll often (too often) find me on Facebook and Twitter. If you do, gently remind me that I really should be writing."

H σελίδα της είναι εδώ: http://rysa.com/

 

Jennifer Foehner Wells: Έχει γράψει ένα μυθιστόρημα ε.φ. με θέμα το "first contact" με τίτλο Fluence του οποίου το blurb θυμίζει την παλιά, καλή, κλασσική ε.φ., ένα διήγημα με τίτλο Grove με έναν χαρακτήρα ονόματι Hain που προέρχεται από ένα κόσμο-δάσος και με έκανε αμέσως να σκεφτώ πως τα ονόματα είναι homage στην Ursula LeGuin, και το οποίο εκδόθηκε στην ανθολογία Τhe Alien Chronicles (στην οποία συμμετέχουν και μερικές άλλες συγγραφείς για τις οποίες έγραψε πιο πάνω), και μία novelette βασισμένη στη σειρά Stargate την οποία προσφέρει δωρεάν στη σελίδα της. Και άλλες συγγραφείς στις δικές τους σελίδες προσφέρουν δωρεάν αποσπάσματα και ολόκληρα έργα για τους επισκέπτες τους. Η βιογραφία στη σελίδα της αναφέρει πως εκδίδει η ίδια τη δουλειά της (και δεν είναι η μόνη) και πως ετοιμάζει τη συνέχεια του μυθιστορήματος της με τίτλο Remanence.
H σελίδα της είναι εδώ: http://www.jenniferfoehnerwells.com/

 

***

Edited by Oberon
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
WILLIAM

Πράγματι δεν τις λες και αρχάριες, ο τύπος είχε απωθημένα προφανώς.

Προσωπικά δε θεώρησα ποτέ ότι μια γυναίκα δεν μπορεί να κάνει κάτι που μπορεί ένας άνδρας και αυτό περιλαμβάνει και την λογοτεχνία κάθε είδους, Μπορεί κάποια πράγματα να τα προσεγγίζουν κατά κανόνα αλλιώς άνδρες και γυναίκες αλλά αυτό είναι εμπλουτισμός του κάθε είδους και όχι αποτρόπαιο έγκλημα για να οδηγεί στην πυρά.

Αναλόγως δε θεωρώ ότι ένας άνδρας δεν μπορεί να αποδώσει έναν γυναικείο χαρακτήρα και το αντίστροφο, όσον αφορά τη συγγραφή αφήνοντας απ' έξω τους κοινωνικούς και άλλους παράγοντες που επιδρούν πάνω του άσχετα με το πόσο καλά γράφει. 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oberon

Πράγματι δεν τις λες και αρχάριες, ο τύπος είχε απωθημένα προφανώς.

Προσωπικά δε θεώρησα ποτέ ότι μια γυναίκα δεν μπορεί να κάνει κάτι που μπορεί ένας άνδρας και αυτό περιλαμβάνει και την λογοτεχνία κάθε είδους, Μπορεί κάποια πράγματα να τα προσεγγίζουν κατά κανόνα αλλιώς άνδρες και γυναίκες αλλά αυτό είναι εμπλουτισμός του κάθε είδους και όχι αποτρόπαιο έγκλημα για να οδηγεί στην πυρά.

Αναλόγως δε θεωρώ ότι ένας άνδρας δεν μπορεί να αποδώσει έναν γυναικείο χαρακτήρα και το αντίστροφο, όσον αφορά τη συγγραφή αφήνοντας απ' έξω τους κοινωνικούς και άλλους παράγοντες που επιδρούν πάνω του άσχετα με το πόσο καλά γράφει. 

 

Συμφωνώ απολύτως. Κρίνοντας δε από τις συγγραφείς της ανθολογίας, έχουμε μία που έχει μπάτσελορ στην Αγγλική φιλολογία, ή άλλη έχει μάστερ Μηχανολογίας και σχεδιάζει κινητήρες αεροπλάνων, μια άλλη έχει περάσει τη ζωή της στο στρατό (και δεν ξέρει τι να φορέσει όταν δεν φοράει στολή), και πάει λέγοντας. Αν και αυτά δεν είναι βέβαια εγγύηση πως είναι αναγκαστικά καλές συγγραφείς space opera, ε, μια αυθεντικότητα και, για τη φιλόλογο ειδικά, κάποια γνώση δημιουργικής γραφής σίγουρα συμβάλλουν πολύ στο να γραφτούν πολύ ωραίες ιστορίες space opera, σύγχρονες και με την ανάλογη οπτική.

Όλες δε, φαίνονται να είναι πολύ μορφωμένες και με σημαντική πείρα και ευελιξία στη συγγραφή. Τώρα τι ακριβώς θέλει ο τύπος, αυτο δεν το ξέρω, αλλά από όσο διάβασα κακογραμμένη δεν μπορεί να είναι η ανθολογία.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..