Jump to content
Sign in to follow this  
Solonor

Ένα βρέφος 'ννια χειμώνες, το δικό σου μια ζωή

Recommended Posts

Solonor

Όνομα Συγγραφέα: Babylinor
Είδος: Softcore
Βία; ε
Σεξ; ε
Αριθμός Λέξεων: 3844
Αυτοτελής; ναι
Αρχείο

εναβρεφοςfinal.docx

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
John Ernst

Αντώνη, δε χορταίνω να διαβάζω τις ιστορίες σου. αυτή μου προκάλεσε κάτι παραπάνω από τις άλλες, έντονη ανατριχίλα! Μπράβο σου! Καλή επιτυχία!

ΥΓ επειδή μου άρεσε πολύ θεωρώ ότι τα πολλά λόγια δε χρειάζονται

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mournblade

Καλησπέρα Αντώνη:)

Η γνωστή, ιδιαίτερη γραφη σου. Στα εχω ξαναπει, για μενα δικοπο μαχαίρι. Γεματη δυνατες εικόνες, με πλουσιο λεξιλογιο, αντισυμβατικη και προκλητικη. Σίγουρα αποκαλύπτει τις (φοβερες) δυνατότητες σου, μα εμένα με κουράζει απο ενα σημειο και μετά. Δεν ξερω πως εκφραζεσαι στα μυθιστορήματα σου, αλλά θα ηθελα να διαβασω απο εσένα μια ιστορια περισσότερο κοντά σ αυτο που εχουμε συνηθισει. Προσοχη: δεν λεω να απαρνηθεις το στυλ σου. Απλώς να το πλασαρεις με περισσότερη φινετσα. Στα αρνητικά επίσης θα εβαζα την αποτομη μεταστροφή στα συναισθηματα της πρωταγωνιστριας, αλλα και την υπερβολική εμφαση στην βρωμιά... οκ, το καταλαβαμε, δεν πλενόντουσαν καθολου!:lol:

Στα θετικά το δυνατό τέλος, η ωραία χρηση του θέματος που μου θυμισε Witcher III, αν το ξέρεις, και η αξιολογη πλοκή.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ballerond

Καλησπέρα Αντώνη κι από μένα.

Ξέρεις πώς νιώθω τώρα; Σαν να  βρέθηκα μπροστά στo Resident Evil, να το έχω τερματίσει και να μου λένε "Τερμάτισέ το πάλι, μόνο με μαχαίρι και χωρίς βότανα. Δύο αν φας από ζόμπι, πέθανες".
Πέρασα μέσα από θύελλα για να καταφέρω να αποκωδικοποιήσω και εν τέλει να διαβάσω το διήγημά σου. Έχεις μία μοναδική ικανότητα να μπορείς να αλλάξεις τελείως τα δεδομένα και τους "κανόνες" της συγγραφής. Να το πλάσεις όπως θες εσύ, σε ό,τι σχήμα θες, όπου το θες και με όποιο αποτέλεσμα γουστάρεις.
Το συναντήσαμε και στο Πεύκο του Kjin (που με είχε μπερδέψει πολύ), στη Πευκόφλουδη (πού έβγαλες ένα υπέροχο αποτέλεσμα), στο Παραμύθι για τη Σοφία κ.ο.κ.

 

Εδώ πιστεύω, ότι για κάποιον λόγο που δε μπορώ εύκολα να καταλάβω, το πήγες πολλά βήματα παραπάνω. Δυσκόλεψες την αφήγησή σου, τη δομή, τον τρόπο που συντάσσεις προτάσεις, τα πάντα. Διάβασα τρεις φορές την αρχή για να μπορέσω να προχωρήσω, τρεις φορές το τέλος και χρειάστηκα τη βοήθεια του κοινού για να βγάλω άκρη.
Η ιστορία σου είναι πολύ όμορφη, πολύ ατμοσφαιρική, φρικαλέα όσο πρέπει, πονεμένη επίσης όσο πρέπει. Είναι μία ιστορία όμως που πνίγηκε κάτω από την υπερβολική πειραματική γραφή.

Δεν είναι ότι δε μου άρεσε. Και στο θέμα πατούσες (οριακά μεν, αλλά πατούσες), και τρόμο είχες, και χαρακτήρες είχες, και περιβάλλον και όλα.
Αλλά... ίδρωσα ρε φίλε. Πραγματικά. Και δεν ξέρω αν αυτό θες να είναι το αποτέλεσμα όσων την διαβάσουν (αν αυτό θες, πάσο, το πέτυχες).

Καλή σου επιτυχία!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christos.Antonaros

Γειά σου φίλε, Αντώνη.

Είναι η πρώτη φορά που διαβάζω ιστορία σου, και πραγματικά, ο ιδιότροπος λόγος σου με δυσκόλεψε ως αναγνώστη, αλλά με ενθουσίασε ως συγγραφέα. Έχεις μελοποιημένη και ποιητική γραφή, αν και είμαι σίγουρος πως το έχεις ακούσει πολλές φορές.

Ωστόσο, κατά την προσωπική μου γνώμη, όταν έρχεται στον τρόμο, η ποιητική γραφή – πες το πρόζα – είναι δίκοπο μαχαίρι. Αυτό γιατί όταν το διάβασα πρώτη φορά, ως αναγνώστης, κατέληξα να ανατριχιάσω σε μερικές σκηνές, αλλά να χάσω το νόημα σε άλλες, ώσπου κουράστηκα. Μπορεί και να έφταιγα εγώ, δε λέω πως έκανες κάτι λάθος. Έτσι, έπρεπε να το διαβάσω δύο ακόμη φορές, αυτή την φορά ως συγγραφέας.

Η ιστορία σου είναι δυνατή, και η αφήγησή σου ημερολογιακή – αν κατάλαβα καλά. Η γέννηση του βρέφους, οι συνθήκες διαβίωσης και οι περιγραφές των σκηνικών είναι τα καλύτερα στοιχεία σου.

Μου άρεσε, αλλά θα ήθελα σε κάποια σημεία να προχωράει πιο «ωμά» η πλοκή.

Καλή επιτυχία σου εύχομαι.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ιρμάντα

Καλησπέρα, Αντώνη.

Θα συμφωνήσω με τον Χρήστο σε πολλά σχόλια, ήθελα ίσως πιο ωμή γραφή κατά τόπους. Ήταν τόσο μα τόσο ποιητικό που η ένταση απονευρωνόταν αρκετά, τουλάχιστον για τα γούστα μου. Επι μέρους ήταν εξαιρετικό, γλώσσα; Γραφή; Ιδέα; Όλο μαζί όμως, σαν σύνολο, ήταν υπερβολικό. Δεν μπορείς να στολιστείς με πάρα πολλά κοσμήματα. Δεν μπορείς να φορέσεις υπερβολικά πολύ άρωμα, όσο λαμπρά κι αν είναι τα κοσμήματα, όσο ευωδιαστό και αν είναι το άρωμα. Πιστεύω καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.

Η εναλλαγή των ψυχών και των σωμάτων επίσης θα μου άρεσε να γίνει σαφέστερη. Η απέχθεια που βγάζουν για το αρσενικό είναι πολύ πετυχημένη. Η χρήση του θέματος πολύ σωστή. Γενικά, μία άρτια ιστορία που βουλιάζει κάπως κάτω από το βάρος της ομορφιάς της.

Θέλω να τη δω πιο ξαλαφρωμένη. Λιγότερο πυκνή. Να την ξαναδιαβάσω και να την έχεις πλάσει διαυγέστερη.

Καλή επιτυχία στο διαγωνισμό!

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Γιώργος77

Αντώνη καλησπέρα,

Μας στέλνεις σε μια ακόμη περιπλάνηση στην μοχθηρή ελληνική επαρχία. Με τη βοήθεια της γλώσσας που χρησιμοποιείς φυσικά. Μια γλώσσα φτιάχνει από μόνη της έναν κόσμο ολόκληρο. Μια γλώσσα όμορφη που πρέπει, όμως, να περιγράψει πράξεις αποτρόπαιες, μιαρές. Τρομακτικό παραμύθι πιο πολύ παρά τρόμος - τρόμος, αλλά εγώ δεν έχω  κανένα πρόβλημα με αυτό.

Καλή επιτυχία!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elli Sketo

Αντώνη καλησπέρα,

Εδώ είμαστε, στα δύσκολα.

Τι μου άρεσε:

  • Ο λόγος σου. Ναι, μπορεί να με δυσκόλεψε σε κάποια σημεία αλλά μετά από την πρώτη παράγραφο με είχε συνεπάρει και δεν ένοιωσα ότι κλωτσάει κάπου. Φανταστική γλώσσα με ιδιωματισμούς αξιοζήλευτους και μια γενική εικόνα που θυμίζει λίγο λαϊκό παραμύθι από το στόμα μεγάλου ανθρώπου (να σου πω εδώ ότι παρότι δε το βρήκα πουθενά, η λέξη “φερμάρω” δε πιστεύω ότι κολλάει στην υπόλοιπη γλώσσα του κειμένου γιατί υποψιάζομαι ότι είναι αργκό πολύ μεταγενέστερη). Σαν κείμενο ταξιδιάρικο αν και βαρύ. Άποψη μου είναι πως σε ένα μυθιστόρημα θα κούραζε τρομερά. Στο μέγεθος που είναι όμως είναι μια χαρά. Το τελευταίο που έχω να πω πάνω σε αυτό είναι πως μου άρεσε ότι η επιλογή της λυρικότητας και της γλώσσας έχουν κάποιο σκοπό μέσα στο κείμενο. Δεν επέλεξες αυθαίρετα αυτό το ύφος ώστε να εντυπωσιάσεις αλλά επειδή πολλά από όσα έχουν ειπωθεί είναι ωδές σε μια “θεότητα” από τα στόματα χωρικών. Φανταστικό, εύγε.
  • Ο τρόμος σου. Όταν τελείωσα έπιασα το στομάχι μου και είπα: “Ουφ, ανακατεύτηκα,” ενώ η τρίχα μου σηκώθηκε σε κάμποσα σημεία. Αηδία και αποστροφή μπερδεμένες με ένα συναίσθημα απελπισίας το οποίο τραβούσε το κείμενο και με ανάγκαζε να παρακολουθώ με προσήλωση.
  • Το σεξ, δε νομίζω ότι έχω πει ποτέ πως μου άρεσε σε διήγημα. Ήταν βρώμικο και σιχαμένο, ήταν ωμό και ανατριχιαστικό Ειδικά στην αρχή με το παιδί είχα μείνει. Έδενε όπως χρειαζόταν με τους χαρακτήρες, τα κίνητρά τους και τους πόθους τους. Ό,τι πρέπει για τρόμο.
  • Ο βάλτος φριχτός και απόκοσμος. Τι να πω, ίσως το καλύτερο setting στον διαγωνισμό.
  • Δεν έδωσες κάποια πληροφορία η οποία ήταν περιττή. Ό,τι ανέφερες κάπως χρησιμοποιήθηκε ή έδενε με το υπόλοιπο κείμενο.

Τι δε μου άρεσε:

  • Η εξορία στον βάλτο με προβλημάτισε λίγο γιατί δεν καταλάβαινα ποιος τους κρατούσε εκεί. Εγώ θα την είχα κάνει προπολού. Είναι βάλτος και όχι νησί άρα δε μπορεί να σε κρατήσει κάποιος εκεί με το ζόρι και δε μας δείχνεις να τους επιβλέπει κανείς μη τυχόν και δραπετεύσουν
  • Έχεις πλαισιώσει τη σκηνή του σεξ ανάμεσα στον μπαρμπα-Θανάση και την Ελένη με το “”Κι η Γάγια μου είπε να: το οποίο είναι μεν πανέμορφο και το ευχαριστήθηκα αλλά μου έδωσε την εντύπωση ότι η Γάγια ήταν το μυαλό της Ελένης και της έλεγε τι ακριβώς να κάνει. Από τη μία μπορεί, από την άλλη η μοναδική φορά που αναφέρετε πως η Γάγια υπαγορεύει στην Ελένη να κάνει κάτι είναι αμέσως μετά το πρελούδιο: “Κι αφού χόρτασα παιδί, η Γάγια μου ’πε να πάω στου ξαδέρφου μου το καλύβι, του μπαρμπα-Θανάση”. Όχι τίποτα το τραγικό, αλλά έχω μείνει με την απορία. Έβλεπε η Γάγια τι συνέβαινε και τα έλεγε μέσα στο κεφάλι της Ελένης; Είχε προβλέψει από πριν τι θα συμβεί και της είχε πει τι να κάνει ακριβώς;
  • Οι αλογόμυγες είναι πάντα δύο, είναι στις τρεις σκηνές που γίνεται κάτι σπουδαίο και τις αποκαλείς: "η μία και η άλλη" και όχι "μία αλογόμυγα και μία άλλη αλογόμυγα". Μόνο όνομα δεν είχαν. Δεν κατάλαβα γιατί τονίστηκαν τόσο πολύ. Καταλαβαίνω ότι πρέπει να υπάρχουν μύγες σε ένα τέτοιο μέρος και μπόλικες, μάλιστα, αλλά με έκανες να νοιώθω ότι είναι πάντα οι δύο ίδιες αλογόμυγες. Ήταν τυχαίο; Δε νομίζω. Νομίζω ότι οφείλεις να μας πεις τι θέλανε αυτές οι δύο αλογόμυγες εκεί όλη την ώρα. Έστω με υπονοούμενα.
  • Γιατί είναι κουτσό το πόδι της Γάγια; Δε μας εξηγείς πουθενά αλλά πιστεύω ότι αυτό μπορεί και να μου ξέφυγε. Οπότε αν είναι να απαντήσεις σε κάτι πάνω σε αυτό το σχολιασμό, ένα πράγμα μόνο. Γιατί. Κουτσαίνει. Η Γάγια;
  • Καταλαβαίνω τη μανία με τις γάτες αλλά με τους ρυθμούς που τις καταναλώνουν θα έλεγε κανείς ότι θα είχαν εξαφανιστεί. Γενικά (επειδή με έβαλες και το έψαξα) δε ζουν πολλά είδη γάτας κοντά σε βάλτους και όσα ζουν δεν είναι κομμάτι της ελληνικής πανίδας. Άρα υποθέτω ότι μιλάμε για κοινές γάτες οι οποίες έχουν χαθεί ή ίσως είναι κοντά κάποιο χωριό και πηγαινοέρχονται στο βάλτο(;) Σε κάθε περίπτωση, πολλές γάτες βρε παιδί μου.
  • Το πόσο εύκολα σκοτώνει η Ελένη τον μπαρμπα-Θανάση και κανείς δεν ασχολείται. Δεν αναφέρεις κανένα άλλο άτομο στο βάλτο αλλά αμφιβάλω ότι μόνο την Ελένη και τον Θανάση έχουν εκεί. Κανείς άλλος δε νοιάστηκε που κάποιος διέπραξε φόνο και η κόρη του μπαρμπα-Θανάση μαζί με την Ελένη πήρανε όλα του τα πράγματα και τώρα ζουν μαζί στο βάλτο; Μπορεί να είναι εξόριστοι αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει καθόλου ηθική και αίσθημα επιβίωσης. Ο ίδιος ο μπαρμπα-Θανάσης είναι άδικα εκεί και μας λες ότι: “λες κι ήσουν ο μπαμπάς σου, που φέρμαρε κοριτσάκια” και ότι: “.Η κόρη σου, [...] Αυτή που ’πε ψέματα πως τάχα της έσπασες την παρθενιά”. Επίσης αν κάποιος είναι στο βάλτο και διαπράττει φόνους όλοι θα θέλουν να μάθουν ποιος είναι ώστε να τον “απομακρύνουν” και να μην κινδυνέψει η δική τους ζωή. Οι πιθανότητες κάποιος να ενοχληθεί από όλα όσα έχουν συμβεί δεν είναι αμελητέες ώστε να μην αναγνωρίζεται καν ως πρόβλημα.
  • Δεν έχω καταλάβει πως ακριβώς γίνεται η ανταλλαγή σώματος. Μας λες ότι:

πρέπει να είναι δικό σου το παιδί: “επιθυμούσε ζωή απ’ την αρχή· και για μια ζωή απ’ την αρχή, έπρεπε να ’ναι γέννα δική της”,

η γέννα να είναι: “σε νύχτα ασέληνη”,

αμέσως μετά τη γέννηση πρέπει: “να πεις τους στίχους σου στον Μέγα Σάε

μετά σε χάνω. “Ένα βρέφος ’ννιά χειμώνες, το δικό σου μια ζωή” τι σημαίνει αυτό; Τι γίνεται στους εννέα χειμώνες; 

Το πρόβλημα είναι πως επειδή δε ξέρουμε πώς πρέπει να γίνει κανονικά η τελετή και αυτή που εξελίσσεται είναι προφανώς μία ανορθόδοξη εξαίρεση, δε μπορούμε να καταλάβουμε τι γίνεται. Ίσως θα ήταν καλό να μας είχες εξηγήσει τι έπρεπε να γίνει κανονικά ώστε να νιώσουμε και να ζήσουμε το παράδοξο μαζί με την Ελένη. Πάντα μετατρέπεσαι σε κορίτσι μετά την αλλαγή σώματος; Πραγματικά θέλω να μάθω.

  • Μετά από τρία (!) χρόνια, η Ελένη αποφασίζει να πάρει τη θέση της Γάγια και να αναγεννηθεί. Αυτό πως μπορεί να γίνει; Τεχνικά τη Γάγια δε τη γέννησε η Ελένη. Αλλά ακόμη και αν θεωρήσεις ότι γίνεται, επειδή είναι η αναγέννηση του γιου της, δεν είναι λίγο παράδοξο να περιμένει τρία χρόνια μέχρι να αποφασίσει να φάει ολόκληρο μωρό και να πάρει τη θέση του;
  • Αν πάλι όλα αυτά συμβαίνουν αμέσως μετά τη γέννα τότε γιατί η Γάγια να είναι τριών χρονών; Μας λες: “πόσο γοργά να μπουσουλήσει ένα τριχείμωνο μωρό;” 
  • Όταν η Γάγια έφαγε το μωρό της Ελένης πήρε τη θέση του και ήξερε ότι θα τη μεγάλωνε η Ελένη. Δε φαντάστηκε ότι υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να την εκδικηθεί η Ελένη που σκότωσε το γιό της; Ειδικά εφόσον η Ελένη έδειξε ότι μπορεί να σκοτώσει. Μάλιστα η Γάγια εκπλήσσεται που η Ελένη άργησε τόσο πολύ να σκοτώσει τον μπαρμπα-Θανάση: “Πώς και περίμενες τόσο να τον σκοτώσεις, Ελένη;” Δε θα έλεγε κανείς ότι είναι πολύ κακή ιδέα να μεταμορφωθεί σε μωρό και να την εμπιστευτεί για τα επόμενα χρόνια;
  • Ποίος θα προσέχει την Ελένη μετά το τέλος της ιστορίας; Υποθέτω ότι η αφού καταβρόχθισε τη Γάγια μετατράπηκε και εκείνη σε μωρό. Όμως ποιος θα τη μεγαλώσει; Ποιος θα της δώσει γάλα; Δεν είναι λογικό να μη τα έχει σκεφτεί όλα αυτά.

Το διήγημα σου με απασχόλησε ώρες. Πολλές ώρες. Το διάβασα πολλές φορές, το κατανόησα πιστεύω μέχρι εκεί που μου επιτρέπουν οι δυνατότητές μου ως αναγνώστρια και το ευχαριστήθηκα πάρα πολύ. Με έβαλες να ψάξω πολλά πράγματα, πολλές λέξεις και με έκανες να σκεφτώ πάνω από το πληκτρολόγιο - όχι όπως συνήθως, που τους περισσότερες μου προβληματισμούς τους έχω ήδη σημειωμένους μετά από την πρώτη κιόλας ανάγνωση. Δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό για το υπόλοιπο κοινό. Εγώ προσωπικά νιώθω ότι το διήγημα σου ήταν κατανοητό. Βαρύ και δύσκολο αλλά είχε τους λόγους του που ήταν έτσι και τα μόνα *βασικά* προβλήματα για εμένα ήταν τα τελευταία τρία που ανέφερα.

Σε ευχαριστώ που με δυσκόλεψες, ήταν πολύ όμορφη η ιστορία σου και να ξες ότι μερικές λεσβίες είναι γ@μω τα παιδιά.

Edited by Elli Sketo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Morfeas

Αντώνη, ιστορία στο επίπεδο γραφής που μας έχεις συνηθίσει. Ναι, απαιτεί τη συγκέντρωση του αναγνώστη, ιδίως στην αρχή μέχρι να αρχίσεις να καταλαβαίνεις τι συμβαίνει και ποιος είναι ποιος, αλλά στο τέλος επιβραβεύει. Προσωπικά βρήκα το λεξιλόγιο ταιριαστό, την ατμόσφαιρα συμπαγή, μου φάνηκε εντός θέματος και είδους (με έμφαση στη φρίκη) και βρήκα ενδιαφέρουσα την ιδέα μα και την πλοκή, αν και θα ήθελα μεγαλύτερη σαφήνεια στα mechanics της τελετής (ο τίτλος δεν βγάζει νόημα χωρίς κάποια διευκρίνηση κατά τη γνώμη μου). Κατά τα άλλα δεν υπήρξε κάτι που να μην με πείσει και συνολικά πιστεύω πως εδώ μέσα έχεις την καλύτερή σου πλοκή που έχω διαβάσει.

Καλή επιτυχία!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
SymphonyX13

Η γραφή ιδιαίτερη και εντυπωσιακή όπως πάντα, οι σκηνές δυνατές, το σκηνικό πολύ καλά παρουσιασμένο, όπως και οι χαρακτήρες. Η πλοκή όμως της ιστορίας με μπέρδεψε και σε σημεία με κούρασε. Φυσικά ίσως πιο πολύ να φταίνε τα γούστα μου παρά η ιστορία. Το σίγουρο είναι ότι έχεις ένα τελείως προσωπικό στυλ που αν καταφέρει να αιχμαλωτίσει τον αναγνώστη, μπορεί να τον ταξιδέψει. Στην δικιά μου περίπτωση έχει συμβεί με ιστορίες όπως η "Πευκόφλουδη" ή το "Βουρκολάκ" για να αναφέρω και μια αγαπημένη μου ιστορία σου τρόμου. Με το "Βρεφος" δυστυχώς αυτό δεν έγινε.

Καλή επιτυχία!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Disco_Volante

Η εμπειρία της ανάγνωσης της ιστορία σου μου θύμισε κάτι που θεωρώ πως πρέπει να το αναφέρω γιατί εξηγεί πολύ γλαφυρά το τι συμβαίνει με αυτήν. Εκεί στα μέρη μου που πάω για μπάνιο υπάρχει μια κατηφόρα με κλίση μεγαλύτερη από 45 μοίρες. Αν κάνεις το λάθος και την κατέβεις έμεινες εκεί, καθώς μόνο με 4x4 και με το κιβώτιο στις αργές σχέσεις μπορείς να την ανέβεις. Παλιά με το 6-κύλινδρο είχα προσπαθήσει να την ανέβω και μου έσβησε 3 φορές. Στο τέλος αναγκαστικά με τράβηξαν με ιμάντα. Τώρα με τη ροπή του 8-κύλινδρου ναι, μπορείς να την ανέβεις αλλά δεν είναι και ό,τι καλύτερο για τον συμπλέκτη!

Πάμε στην ιστορία σου τώρα. Ερχόμενος από την ανάγνωση των υπολοίπων ιστοριών του διαγωνισμού, ξαφνικά κόλλησα στην ανάγνωση της δικής σου. Από την πρώτη κιόλας παράγραφο κατάλαβα πως δεν θα είναι εύκολο εγχείρημα. Αυτός ο συρτός, ποιητικός λόγος που χρησιμοποιείς κάνει πραγματικά την ανάγνωση εφιάλτη. Αν και εντελώς προσηλωμένος στο κείμενό σου σε διάφορα σημεία χάθηκα με αποτέλέσμα να αναγκαστώ να την ξεκινήσω από την αρχή (σαν να βρέθηκα πάλι στη αρχή της παραπάνω ανηφόρας!). Ακόμα και μετά από πέντε αναγνώσεις δεν είμαι απόλυτα σίγουρος πως έχω κατανοήσει πλήρως το διήγημά σου.

Και εδώ έρχεται το μεγάλο γιατί. Η κεντρική ιδέα της ιστορίας είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, ενώ υπάρχουν αξιόλογες περιγραφές σε αυτήν. Γιατί όμως επιλέγεις (σε κάθε ιστορία) να χρησιμοποιείς αυτό το δύστροπο ύφος που μοιάζει αναχρονιστικό; Θα πρέπει να ομολογήσω πως αν τελικά σου αρέσει τόσο πολύ, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιείς και πολυτονικό σύστημα!

Ως αναγνώστης κυρίως, πιστεύω πως το κάθε κείμενο θα πρέπει να γίνεται πλήρως αντιληπτό από την πρώτη κιόλας ανάγνωση. Ο χρόνος είναι πολύτιμος και αυτό θα πρέπει να το λαμβάνει υπ’ όψιν του ο κάθε συγγραφέας.

Κλείνοντας, πιστεύω ακράδαντα πως αν εξαφάνιζες την ανηφόρα του κειμένου σου, χρησιμοποιώντας ένα straight forward ύφος, το αποτέλεσμα μόνο θετικό μπορεί να είναι!

Καλή επιτυχία!
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
elgalla

Καλησπέρα, Αντώνη, θα βρεις τα αναλυτικά στο συνημμένο, μπλα μπλα μπλα. Σχώρα με που θα τα γράψω λίγο περιληπτικά εδώ, αλλά είμαι στο τρέξιμο.

Στα θετικά:

- Συμφωνώ με τον σύζυγο, κι εμένα μου φαίνεται αυτή η πιο ολοκληρωμένη πλοκή σου. Σίγουρα είναι αυτη που μου άρεσε περισσότερο.

- Πολύ καλογραμμένο διήγημα, ίσως όχι όσο η Σοφία ή η Πευκόφλουδη, όμως παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

- Ωραία η φωνή του κεντρικού χαρακτήρα, θα ήθελα να δω και λίγο παραπάνω τη φωνή της Γάγια(ς;).

- Πειστική η ατμόσφαιρα του βάλτου, σιχαμερά πειστική ανά σημεία.

- Δεν είχα πρόβλημα να καταλάβω τον μηχανισμό με τα βρέφη, γενικά, από την 3η-4η σελίδα και μετά

- Θετικό το γενικό πρόσημο, παρά τα λίγα πράγματα που μου κλώτσησαν (και θα τα αναφέρω παρακάτω).

 

Στα αρνητικά:

- Συμφωνώ, όμως, και με όσους είπαν ότι έχεις δυσκολέψει πάρα πολύ τη γραφή σου εδώ. Σου έχω σημειώσει κάποια πράγματα που δεν δούλεψαν - για μένα, προσωπικά, πάντα. Ενδεικτικά, θα πω ότι βρήκα κάποιες εκφράσεις άστοχες και κάποιες επιλογές (π.χ. διάλογοι χωρίς παύλες ή εισαγωγικά το ίδιο).

- Συναφές με το παραπάνω, θεωρώ ότι η αφήγηση σε ενεστώτα ήταν μάλλον κακή επιλογή, δεδομένου ότι αυτό είναι το τραγούδι που διηγείται η Λάγια στον Μέγα Σάε. 

- Οι κόμποι και το μπουσούλημα ήταν ωραίες λεπτομέρειες, αλλά μου φαίνεται πως δεν τα εξήγησες όσο θα μπορούσες. Και δεν είναι θέμα λέξεων, γιατί τα ανέφερες 3-4 φορές καθένα, απλώς με τον ίδιο τρόπο, χωρίς να δώσεις περισσότερες λεπτομέρειες που θα μας έδιναν να καταλάβουμε.

Solonor - Elgalla edit.docx

Καλή επιτυχία!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..