Jump to content

Η κρουαζιέρα του τρόμου - Mats Strandberg


Nargathrod
 Share

Recommended Posts

Η λέσχη ανάγνωσης φανταστικού επέλεξε για το καλοκαίρι του 2019 να διαβάσει πολυσέλιδο τρόμο όπου συνηθίζεται τους καλοκαιρινούς μήνες. Η κρουαζιέρα του τρόμου του Mats Strandberg φαίνεται ένα κατάλληλο τέτοιο ανάγνωσμα. Ανοίγοντας το τόπικ για το βιβλίο και εκ μέρους των μελών της λέσχης σας καλώ όλους όσοι το έχετε ήδη διαβάσει να μας πείτε μία άποψη, πριν μπούμε στη διαδικασία να το κοιτάξουμε διεξοδικά στη λέσχη. Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου διαβάζουμε. 

Χίλιοι διακόσιοι επιβάτες γεμάτοι προσδοκίες ταξιδεύουν με το κρουαζιερόπλοιο Μπάλτικ Καρίσμα από τη Σουηδία στη Φινλανδία.  Για ένα εικοσιτετράωρο διασκεδάζουν και αφήνουν πίσω τους την καθημερινότητα και όλες τις αναστολές τους. Μέσα στο πλοίο όμως παραμονεύει κάτι αδιανόητα τρομακτικό, από το οποίο δεν θα μπορέσουν να ξεφύγουν. Τη νύχτα, στα ανοιχτά της Βαλτικής, το πλοίο ακινητοποιείται και η επικοινωνία με τη στεριά διακόπτεται. Κανένας δεν μπορεί να γλιτώσει και κανένας δεν ξέρει ποιον μπορεί να εμπιστευθεί. Συνηθισμένοι άνθρωποι θα αναγκαστούν να γίνουν ήρωες, αλλά μπορεί επίσης να βγει στην επιφάνεια ο χειρότερος εαυτός τους. Kαι τότε, αν το πλοίο φτάσει στη Φινλανδία, ίσως ο κόσμος αλλάξει για πάντα.

Καλώς ήρθατε στο Μπάλτικ Καρίσμα, όπου η πραγματικότητα συνυπάρχει με το υπερφυσικό.

Ένα συναρπαστικό θρίλερ που κόβει την ανάσα.

Για τον συγγραφέα μας αναφέρουν οι εκδόσεις Κέδρος που το μετάφρασαν στην ελληνική από τη σουηδική ότι ο Mats Strandberg γεννήθηκε το 1976. Αγάπησε τα μυθιστορήματα τρόμου από την εφηβική του ηλικία, όταν άρχισε να διαβάζει τα έργα του Στίβεν Κίνγκ. Μαζί με τη Σάρα Μπέργμαρκ Ελφγκρέν δημιούργησαν την τριλογία Engelsfors, που αποτελείται από τα βιβλία Cirkeln (ο κύκλος), Eld (φωτιά) και Nyckeln (Το κλειδί), η οποία απέσπασε εξαιρετικές κριτικές. Το Cirkeln προτάθηκε για το βραβείο Augustipriset, ενώ το 2015 μεταφέρθηκε στην κινηματογραφική οθόνη. Η κρουαζιέρα του τρόμου είναι το πρώτο βιβλίο του που μεταφράζεται στα ελληνικά. Από τις εκδόσεις Κέδρος ετοιμάζεται επίσης το μυθιστόρημα του Hemmet.  

strandberg_i_krouaziera_tou_tromou.jpg.t

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ακομα περιμενουμε τι ειπατε στη συναντηση! Μιας και σκεφτομουν να ερθω αλλα τελικα δεν... ας γραψω τις σκεψεις μου.

Το πρωτο μισο του βιβλιου ειναι καλο. Οι ψυχογραφιες των χαρακτηρων απλα τελειες, οι περιγραφες των κοινωνικων συμπεριφορων στην "απομονωση" ενος πλοιου επισης, οι χωροι, το ολο κλιμα που χτιζει σε προετοιμαζει για κατι ανατριχιαστικο. Οι αρχικες αποριες για το τι συμβαινει και γιατι, ανεβαζουν την αγωνια, και δυστυχως απο τα μεσα του βιβλιου και μετα, αρχιζει η κουραση. Ειναι σαν να βλεπεις το "Οι Ωρες" και καπου στα μεσα να σκαει ο Ραμπο φιλικη συμμετοχη στο Kill Bill.  Σπλατερια, χολιγουντιανοι ηρωισμοι, υστερια, με μικρες αναλαμπες της αρχικης συγγραφικης ομορφιας. Κριμα.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Kon said:

Ακομα περιμενουμε τι ειπατε στη συναντηση! Μιας και σκεφτομουν να ερθω αλλα τελικα δεν... ας γραψω τις σκεψεις μου.

Το πρωτο μισο του βιβλιου ειναι καλο. Οι ψυχογραφιες των χαρακτηρων απλα τελειες, οι περιγραφες των κοινωνικων συμπεριφορων στην "απομονωση" ενος πλοιου επισης, οι χωροι, το ολο κλιμα που χτιζει σε προετοιμαζει για κατι ανατριχιαστικο. Οι αρχικες αποριες για το τι συμβαινει και γιατι, ανεβαζουν την αγωνια, και δυστυχως απο τα μεσα του βιβλιου και μετα, αρχιζει η κουραση. Ειναι σαν να βλεπεις το "Οι Ωρες" και καπου στα μεσα να σκαει ο Ραμπο φιλικη συμμετοχη στο Kill Bill.  Σπλατερια, χολιγουντιανοι ηρωισμοι, υστερια, με μικρες αναλαμπες της αρχικης συγγραφικης ομορφιας. Κριμα.

Σύμφωνω απόλυτα με όσα γράφεις. Μέχρι τη μέση κράτησε η κρουαζιερα.

Link to comment
Share on other sites

Kon στη συνάντηση της λέσχης τα περισσότερα μέλη απογοητευτήκαμε από το συγκεκριμένο βιβλίο ωστόσο, υπήρξαν και μέλη που τους άρεσε το βιβλίο. Διχαστήκαμε για τις επιλογές που έκανε ο συγγραφέας. Σε αυτό που συμφωνήσαμε οι περισσότεροι είναι ότι αν δεν υπήρχε καθόλου το υπερφυσικό στοιχείο και είχε μετατρέψει το βιβλίο σε ψυχολογικό τρόμο, αναλύοντας τα background των χαρακτήρων και δείχνοντας τα παρατράγουδα στη ζωή τους (μιλάμε για αλκοολικούς τύπους, τύπους της μιας επιτυχίας και της κατεστραμένης ζωής) ίσως το βιβλίο να είχε να προσφέρει. Αυτά τα λίγα συνοψίζοντας τη συνάντηση της λέσχης και μεταφέροντας στο ελάχιστο το κλίμα και τη συζήτηση στη δια ζώσης συνάντηση. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..