Jump to content

Τι και πόσο διαβάζουν οι Ελληνες – Μύθοι & αλήθειες


Alexz
 Share

Recommended Posts

Σε αναζήτηση για να βρω συνήθειες των αναγνωστών και αν και ποιοι διαβάζουν, έπεσα πάνω στο συγκεκριμένο άρθρο / μελέτη - https://www.tovima.gr/2019/05/06/society/ereyna-ekpliksi-ti-kai-poso-diavazoun-oi-ellines-mythoi-alitheies/ που περιέχει αρκετά ενδιαφέρονται συμπεράσματα.

Ολόκληρη την μελέτη μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ

Πρόκειται για μελέτη του 2019 (η προηγούμενη είχε γίνει το 2010), σε δείγμα 1600 ατόμων περίπου.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Πολύ ενδιαφέρον έρευνα. Χρήζει περαιτέρω μελέτης... Εκ πρώτης όψεως δεν είδα να έχει και υποκατηγορίες μυθιστορήματος... π.χ. Φαντασίας, τρόμου... Θα τη μελετήσω περαιτέρω και θα επανέλθω...

Link to comment
Share on other sites

Όχι δεν ήταν σκοπός της μελέτης άλλωστε το τι είδη μυθιστορήματος διαβάζουν, αλλά περισσότερο πόσο διαβάζουν και αν διαβάζουν μυθιστόρημα, ποιήματα, κ.λπ. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Νομίζω καμία "έρευνα" ή αρθρο δεν μπορεί να απαντήσει σε κάτι τέτοιο χωρίς να καταδικαστεί σε γενικότητες και στερεότυπα.

Π.χ το κλασικό "είναι φοιτητής, 23 χρονών,  εεε επιστημονική φαντασία θα διαβάζει" ή "είναι 50+ , θα διαβάζει πιο "βαριά" όπως Ντοστογιέφσκι, Στάϊνμπεκ και Τολστόϊ".

Ξέρω νεαρούς ενήλικες που διαβάζουν Αγγλική ποίηση του 19ου αιώνα και 50αρηδες που διαβάζουν Κόμιξ. :)

Link to comment
Share on other sites

Αμα διαβάζουν κόμικς πάλι καλά είναι, οι πιο πολλοί δεν διαβάζουν, τελεία.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ισχύει αυτό, ή διαβάζουν πολύ επιλεκτικά έργα συγγραφέων των οποίων των κριτικών έψαξαν πρώτα διαδικτυακά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ποικιλία.

Link to comment
Share on other sites

Α ναι, είναι και αυτή μια άλλη μόδα. Τα δήθεν κουλτουριάρικα και "ψαγμένα" βιβλία που συνήθως τα διαβάζεις και λες, τι στο καλό κάπνιζε ο τύπος όταν το έγραφε αυτό;

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, WILLIAM said:

Α ναι, είναι και αυτή μια άλλη μόδα. Τα δήθεν κουλτουριάρικα και "ψαγμένα" βιβλία που συνήθως τα διαβάζεις και λες, τι στο καλό κάπνιζε ο τύπος όταν το έγραφε αυτό;

Δυστυχώς πολλοί διαβάζουν βιβλία έχοντας στο μυαλό το γόητρο τηου παρουσιάζει η εικόνα του βιβλιόφιλου αναγνώστη: σοφιστικέ, διανοούμενοι, κουλτουριάρηδες, γνώστες.

Και κρατάνε επιδεικτικά τα βιβλία τους στα χέρια μέσα σε λεωφορεία και μετρό, λες και αξίζουν τον θαυμασμό του θεατή απλά επειδή δεν αποβλακώνονται στα κινητά.

Και κάπου εδώ έκανα με το μυαλό μου την εξής εικόνα: ένας 40άρης και ένα 20άρης, κάθονται απέναντι ο ένας από τον άλλον. Ο 40άρης διαβάζει ένα βιβλίο του Γκράχαμ Γκριν και κοιτάζει απαξιωτικά τον νεαρό πάνω από το βιβλίο του. "Αυτή η σημερινή γενιά.. όλη την ώρα με τα κινητά στο χέρι.. σαν ρομποτάκια έγιναν!" και δεν συγκεντρώνεται στο βιβλίο του καθώς η κουτσομπολίστικη κακεντρέχειά του δεν τον επιτρέπει να αφοσιωθεί στην πλοκή του Τρίτου Ανθρώπου. Διαβάζει απλά για να διαβάσει, δεν "βυθίζεται" μέσα σε αυτό που διαβάζει και αφήνει το περιβάλλον γύρω του να του διαλύει την μαγεία.

Ο νεαρός διαβάζει ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο βιβλίο απλά σε PDF μορφή. "Τι καλύτερο από το να διαβάζεις ενώ γυρνάς από τη σχολή σου, σε χαλαρώνει και σε αναζωογονεί" σκέφτεται ενώ χαμογελάει στον άντρα απέναντί του καθώς εκτιμάει και σέβεται τον όποιον αγαπάει τα βιβλία.

Τα λόγια περιττά. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..