Jump to content

Πωλ Μπόουλς (Paul Bowles)


Φάντασμα
 Share

Recommended Posts

Ο Πωλ Μπόουλς (1910-1999) ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του 1920 γράφοντας ποίηση, συνέχισε τη δεκαετία του 1930 συνθέτοντας μουσική και τη δεκαετία του 1940 μεταπήδησε στον πεζό λόγο. Η έκδοση το 1949 του πρώτου του μυθιστορήματος "Τσάι στη Σαχάρα" του χάρισε μεγάλη φήμη και η συγγραφική του δραστηριότητα επισκίασε όλες τις άλλες. Την επόμενη εικοσαετία ο Μπόουλς έγραψε τρία ακόμη μυθιστορήματα, "Καλώς να πέσει" (1952), "The Spider's House" (1955) και "Ψηλά πάνω από τον κόσμο" (1966). Στη συνέχεια, αφιερώθηκε στα διηγήματα, τις μεταφράσεις και τα ταξιδιωτικά κομμάτια. Στο έργο του χαρτογραφεί τη σύγκρουση ανάμεσα στον "πολιτισμένο" Δυτικό και τις κοινωνίες που επισκέπτεται, τις οποίες δεν θα μπορέσει ποτέ του να καταλάβει. Σε μια συνέντευξή του είχε πει: "Πάντα ήθελα να πάω όσο πιο μακριά μπορούσα από τον τόπο όπου γεννήθηκα".

Δείτε τα βιβλία του και διαβάστε κριτικές γι' αυτά, στο Goodreads.

Βιβλία του συγγραφέα που έχουν μεταφραστεί στα ελληνικά:

01. The Sheltering Sky - Τσάι στη Σαχάρα (Μεταίχμιο, 2019), (Απόπειρα, 1991)
02. 35 Ποιητών - Συλλογικό έργο (Ιδιωτική Έκδοση, 2012)
03. Up Above the World - Ψηλά πάνω από τον κόσμο (Απόπειρα, 2009)
04. Collected Stories 1939-1976. Midnight Mass (επιλογή) - Ο σκορπιός Και άλλα διηγήματα (Απόπειρα, 1998)
05. Let it Come Down - Καλώς να πέσει (Απόπειρα, 1993)
06. A Hundred Camels in the Courtyard - Εκατό καμήλες στην αυλή (Απόπειρα, 1992)
07. You Are Not I - Εσύ δεν είσαι εγώ (Γράμματα, 1981)

Πηγή: biblionet

Edited by Ghost
Ενημέρωση των εκδόσεων.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

672258475_.thumb.jpg.594f0126d57238d8d43527d18c432b3a.jpg

Εσύ δεν είσαι εγώ

Στα εννιά διηγήματα της συλλογής, μεγαλύτερο ρόλο από τη δράση παίζουν το περιβάλλον και ο χαρακτήρας των πρωταγωνιστών. Το περιβάλλον περιγράφεται με κάθε λεπτομέρεια έτσι ώστε να δημιουργηθεί η επιθυμητή ατμόσφαιρα, ενώ αντίθετα η σωματική εμφάνιση των ανθρώπων δεν περιγράφεται ούτε μία φορά και ο χαρακτήρας τους προσδιορίζεται από τις σχέσεις τους με τους άλλους ανθρώπους. Αν και τα διηγήματα της συλλογής είναι γραμμένα κατά τις δεκαετίες του 40 έως 70, είναι μοντέρνα, πρωτοποριακά θα έλεγα για την εποχή τους.  Όσον αφορά τα θέματα τους, καμιά φορά φτάνουν στο σημείο να σοκάρουν με τον ώμο ρεαλισμό τους.

Με δυσκόλεψε λιγάκι το στυλ του συγγραφέα αλλά μου άρεσαν τα διηγήματα σε γενικές γραμμές. Με ταξίδεψαν σε μία εποχή διαφορετική από τη δική μας λιγάκι πιο βρώμικη και καθαρή ταυτόχρονα.

Edited by Ghost
Προστέθηκε το εξώφυλλο του βιβλίου.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..