Jump to content

Ανταγωνιστικές Σχέσεις


Recommended Posts

Ότι σας κάνει κέφι για τις σχέσεις : Συμπάθειες, αντιπάθειες, έρωτες, μίση κ.ο.κ.

 

Αν και θα 'θελα πιο πολύ να συν-γράψουμε για τις ανταγωνιστικές σχέσεις. Με έμφαση(καλά ίσως γίνομαι λίγο περιοριστικός, απλά μην το πάρετε και τσι μετρητής) σε ανταγωνιστικές σχέσεις μεταξύ ατόμων της ίδιας ομάδας/παράταξης(αν θέλετε γράφτε και για ορκισμένους εχθρούς, κανένα πρόβλημα). Μπορεί να περιλαμβάνει πολλά πράγματα, όπως π.χ. το παιχνίδι της εξουσίας, ερωτικό παιχνίδι, ευγενή άμιλλα, σκυλοκαυγά και ότι άλλο σκεφτείτε.

 

Μόνο παρακαλώ μη γράψετε για το τι έχετε διαβάσει, αλλά τι γράφετε ή τι θα γράφατε. Ούτε θεωρητικά και φιλοσοφικά πράματα για το αν είναι καλό ή σωστό οι άνθρωποι να έχουν τέτοιες σχέσεις. Συγγραφικά νομίζω ότι έχει ζουμί το πράμα οπότε ας μείνουμε επί του θέματος.

Link to post
Share on other sites
Βάρδος

Τεράστιο θέμα, και απίστευτα ενδιαφέρον.

 

Δε θέλω να μιλήσω για κάτι συγκεκριμένο που έχω γράψει ή σκέφτομαι να γράψω στο άμεσο μέλλον. Πάντως, η ουσία παραμένει ότι πάντα --πάντα-- χρησιμοποιώ διάφορες σχέσεις στις ιστορίες. Για μένα οι ανθρώπινες σχέσεις είναι η κινητήριος δύναμη μιας ιστορίας, είτε πρόκειται για έρωτα, για μίσος, για παιχνίδια εξουσίας, οτιδήποτε.

 

Τώρα, εκτός από αυτό, θα ήθελες να εστιασείς την κουβέντα σε κάτι πιο συγκεκριμένο; Γιατί είναι πολύ γενική και δεν ξέρω τι να πρωτογράψω, πραγματικά. :)

Link to post
Share on other sites

Μερικές φορές ο Bardos νομίζω ότι με δουλεύει. Πιο συγκεκριμένο από ανταγωνιστικές σχέσεις μεταξύ μελών τις ίδιας ομάδας; Τελοσπάντων αφού έχει σχέση με συγγραφή και δεν το διάβασε ούτε ο Bardos το topic πρέπει να είναι το χειρότερο και πιο βαρετό topic σε όλο το forum.

 

Αλλά εδώ είναι συγγραφή. Μη τρελένεστε κιόλας που δεν έθεσα(όπως αποδεικνύεται) και τόσο καλά το θέμα. Διαμορφώστε το εσείς όπως νομίζετε. Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ ότι δεν έχετε τίποτα να πείτε για τις σχέσεις χαρακτήρων. Τι έγινε; Πού πήγαν οι character writers εδώ πέρα; Μετανάστευσαν σε άλλο πλανήτη ή κάνουν διακοπές ακόμα;

 

Μήπως χαρακτηροκεντρική συγγραφή είναι να βάλεις ένα χαρακτήρα στην Αφρική, ένα στην Ασία κι ένα στην Αμερική και να τους αναλύσεις μέχρι αηδίας χωρίς να τους κάνεις να συναντηθούν ποτέ; Χωρίς ποτέ να προκύψει θέμα της σχέσης τους με άλλους χαρακτήρες;

 

Αν και ο σκοπός μου δεν είναι να διαβάζω τις δικές μου απόψεις(που πιστέψτε ήδη γνωρίζω), προχωρώ ακάθεκτος για να γράψω λίγα πράγματα πάνω στις ανταγωνιστικές σχέσεις μη-εχθρών.

 

Περιγραφή της Ανταγωνιστικής Σχέσης:

Δύο ή περισσότεροι χαρακτήρες είναι καλοί στον ίδιο τομέα ή κυνηγούν τον ίδιο στόχο. Στην πρώτη περίπτωση ένας πρέπει να είναι καλύτερος των άλλων. Στη δεύτερη ένας πρέπει να κερδίσει. Και μιας και μιλάμε για άτομα της ίδιας ομάδας ο ανταγωνισμός είναι καλός στο να γίνονται όλοι καλύτεροι και οι καλύτεροι μεταξύ τους να ξεχωρίζουν. Και μέσω του ανταγωνισμού μπορεί να δημιουργηθεί αλληλοεκτίμηση ή και φιλία.

 

Χρησιμότητα:

Κάνουν την ιστορία πιο ενδιαφέρουσα ή μπορεί και μια τέτοια σχέση να είναι η ιστορία. Άλλες ενδιαφέρουσες σχέσεις είναι το μίσος, ο έρωτας, η φιλία, κοινό καθήκον, κοινό συμφέρον. Αλλά μπορεί να είναι μαζί και ανταγωνιστικές αυτές οι σχέσεις(οι σχέσεις μπορεί αν είναι πολύπλοκες και να αναλύονται σε επιμέρους σχέσεις).

 

Ανταγωνιστικές σχέσεις ανδρών:

Είναι η πλειοψηφία των ανταγωνιστικών μη αλληλοεξοντωτικών σχέσεων. Σε ένα fantasy setting αν φτιάξεις φιλία μη ανταγωνιστική το αποτέλεσμα είναι λίγο gay. Και γενικά οι άντρες μπορεί να απολαμβάνουν τον ανταγωνισμό ακόμα κι αν π.χ. πολιορκούν την ίδια γυναίκα. Φυσικά και η ανατροπή αυτού του σκηνικού έχει ενδιαφέρον, όπου ο ανταγωνισμός είναι μέχρι τελικής πτώσεως(όχι και τόσο καλοί χαρακτήρες).

 

Ανταγωνιστικές σχέσεις γυναικών:

Οι δικές μου γυναίκες χαρακτήρες είναι πιο μεθοδικές από τους άντρες στην εξόντωση των αντιζήλων. Κάθε ανταγωνιστής είναι απειλή και οι απειλές καλύτερα να εξουδετερώνονται. Ο ανταγωνισμός μεταφέρεται υπόγεια. Μηχανοραφίες και κοφτερή γλώσσα. Το σεξ και η εμφάνιση θα χρησιμοποιηθούν επίσης ως όπλα ενάντια στις άλλες διεκδικήτριες.

 

Άντρας-Γυναίκα:

Ο ανταγωνισμός μπορεί να είναι μέρος του ερωτικού παιχνιδιού. Αν μη τι άλλο σαν ενναλακτική επιλογή στο πολυφορεμένο ρομάντζο. Ο σκοπός είναι ο εντυπωσιασμός και το ενδιαφέρον του άλλου φύλου. Αλλά ένας τέτοιος ανταγωνισμός(όπως και το κορτάρισμα) δεν μπορεί να κρατήσει για πάντα. Όταν ένας άντρας και μια γυναίκα πραγματικά ανταγωνίζονται χωρίς να υπάρχει(ή να είναι δευτερεύον) το ερωτικό ενδιαφέρον έχουμε μια μικρή(ή και μεγάλη) εκδοχή του πολέμου των φύλων.

 

Εκδηλώσεις ανταγωνισμού:

Τα παραπάνω γράφτηκαν με τον άντρα και τη γυναίκα στην πιο αρχέτυπη μορφή τους. Πολύ συχνά το ένα φύλο μπορεί να χρησιμοποιεί τα μέσα του άλλου.

 

-Άμμεσες:

Όταν όλοι οι ανταγωνιστές είναι παρόντες στη σκηνή. Μπορεί να έχουμε επίδειξη ικανοτήτων ή δεξιοτήτων. Κάποιο παιχνίδι ίσως. Ευφυολογήματα και υπονοούμενα μέχρι ευθείες κατηγορίες και προσβολές. Λοξοκοιτάγματα και άλλες ματιές και ένα σωρός ακόμα εκφράσεις προσώπου και κινήσεις σώματος(π.χ. ο ένας λέει κάτι που θεωρεί σημαντικό και ο άλλος έχει σταυρώσει τα χέρια μπροστά -εκδήλωση μη ενδιαφέροντος- και τον κοιτάει υπεροπτικά -εκδήλωση υποτίμησης- σα να του λέει "λες μαλακίες"- αλλά χωρίς να το πει.

 

Έμμεσες:

Ο ένας από τους ανταγωνιστές μπορεί να κατηγορεί τον άλλο σε κοινούς γνωστούς, να φτιάχνει κακές φήμες για εκείνον ή να χρησιμοποιεί άλλους για να κάνει το ίδιο πράγμα. Μπορεί ακόμα να προσπαθεί να κερδίσει τη συμπάθεια χαρακτήρων κλειδιών στον ανταγωνισμό χωρίς να ασχολείται με την υποβάθμιση της φήμης του άλλου.

 

Κ.τ.λ.:

Υπάρχει φυσικά και ο ανταγωνισμός εχθρών με το οποίο ελάχιστα ασχολήθηκα. Ισχύουν τα παραπάνω με έμφαση στα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη και έχουμε επίσης δολοφονία και γενικότερη βία στο παιχνίδι.

Link to post
Share on other sites
Βάρδος
Μερικές φορές ο Bardos νομίζω ότι με δουλεύει. Πιο συγκεκριμένο από ανταγωνιστικές σχέσεις μεταξύ μελών τις ίδιας ομάδας; Τελοσπάντων αφού έχει σχέση με συγγραφή και δεν το διάβασε ούτε ο Bardos το topic πρέπει να είναι το χειρότερο και πιο βαρετό topic σε όλο το forum.

 

Ο Bardos δε σε δουλεύει. Ευχαριστώ για το "ευχαριστώ" που θέλησα να προωθήσω το topic, όπως κάνω και σε όλα τα topic συγγραφής. Το γεγονός ότι το χαρακτήρισα "ενδιαφέρον", φαίνεται, πέρασε απαρατήρητο... Το ότι έκανα μια ερώτηση δε σημαίνει ότι κακοχαρακτήρισα το topic.

 

:nonono:

Link to post
Share on other sites

Χμ... μου φαίνεται πως γενικά θεωρείς λιγουλάκι πως όταν ανταγωνίζονται στην ιστορία σου άντρες τότε μιλάμε για ευγενή άμυλα ενώ όταν είναι γυναίκες για εχθροπραξία...πλάκα έχει σαν σύλληψη θα έλεγα, μπορεί τελικά να έχεις και δίκιο.

 

 

 

Να περιγράψω άλλα τρια είδη:

 

Την πραγματική ευγενή άμυλα. Όταν δηλαδή μέσα στην ομάδα έχεις δύο άτομα που δεν προαπαθούν να γίνουν ο ένας καλύτερος ως προς τον άλλο, αλλά ο καθένας να γίνει καλύτερος ως προς τον εαυτό του και ως προς την επίτευξη του κοινού σκοπού. Αυτό βέβαια μπορεί να λειτουργήσει και μονόπλευρα, δηλαδή ο ένας να ανταγωνίζεται και ο άλλος να προσπαθεί να γίνει καλύτερος, πράγμα είναι πολύ συνηθισμένο που καταλήγει με μαθηματική ακρίβεια στο θρίαμβο αυτού που δεν ανταγωνίζεται.

 

Τη σχέση κλειδί. Τη σχέση εκείνη που θα διέπει όλη την ιστορία χωρίς όμως να είναι και το θέμα της ιστορίας ταυτόχρονα. Αυτή η σχέση μπορεί να είναι η οποιαδήποτε σχέση αποφασίσουμε πως λειτουργεί για την ιστορία μας. Η σχέση που μέσα από την ιστορία μεταλλάσσεται και ανανεώνεται διαρκώς. Μια τέτοια πολύ συνηθισμένη είναι αυτή ενός ζευγαριού. Αρχικά μπορεί να ξεκινήσει σαν ανταγωνισμός, έπειτα να γίνει φλερτ-ανταγωνισμός, κάποτε να καταλήξει έρωτας και αργότερα σχέση αγάπης - μίσους. Μια τέτοια σχέση μπορεί και να αποτελεί δομή για την ιστορία. Παρόλο που συνήθως είναι πολύ ενδιαφέρουσα και είναι δύσκολο να λειτουργεί σαν background, μπορεί δηλαδή να σου κλέψει το ενδιαφέρον από την πλοκή, είναι χρήσιμη γιατί μπορεί να ενισχύσει τα γεγονότα και να τους προσθέσει πτυχές.

 

Τη σχέση αδύνατου δυνατού. Με την οποία κάνεις και εκείνες τις ωραιότατες ανατροπές. Αυτός που σε όλη την ιστορία είναι δυνατός καταλήγει στο τέλος (ή στην πραγματική ανάγκη) να σωθεί από τη δύναμη της ψυχής αυτού που σε όλη την ιστορία θεωρούσαμε αδύνατο.

 

 

Χρησιμότητα:

Κάνουν την ιστορία πιο ενδιαφέρουσα ή μπορεί και μια τέτοια σχέση να είναι η ιστορία. Άλλες ενδιαφέρουσες σχέσεις είναι το μίσος, ο έρωτας, η φιλία, κοινό καθήκον, κοινό συμφέρον. Αλλά μπορεί να είναι μαζί και ανταγωνιστικές αυτές οι σχέσεις(οι σχέσεις μπορεί αν είναι πολύπλοκες και να αναλύονται σε επιμέρους σχέσεις).

 

Δεν συμφωνώ πως η μοναδική χρησιμότητα είναι αυτή. Θεωρώ πως οι ανθρώπινες σχέσεις, όπως και στην πραγματικότητα, διέπουν τα πάντα. Αν τις αναγνωρίζεις και τις τιθασέψεις τότε οι χαρακτήρες βγαίνουν πιο ολοκληρωμένοι. Ή μάλλον πιο απόλυτα, αν δεν υπάρχουν αυτές δεν υπάρχουν και χαρακτήρες. Από την άλλη κατασκευάζοντας τις έχεις να διαλέξεις μέσα από ένα ψηφιδωτό στο οποίο καμία κόκκινη ψηφίδα δεν έχει ακριβώς το ίδιο χρώμα και σχήμα με τη διπλανή της.

 

 

 

Άλλη μία παρατήρηση για να κλείσω, δεν υπάρχουν μονόπλευρες σχέσεις. Θεωρώ πως οι σχέσεις θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με την αρχή "δράση - αντίδραση" πάντα εισπράττεις και δίνεις, το θέμα είναι τι δίνεις και τι παίρνεις και όχι το αν συμβαίνει αυτό. Οπότε όλες οι ιστορίες έχουν σχέσεις απλά στις καλές ιστορίες αυτές δεν είναι μονοδιάστατες και κενές.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..