Jump to content

Η Φανταστική Λογοτεχνία στην Ελλάδα


Βάρδος

Recommended Posts

Κατά τη γνώμη μου είναι δύσκολο να αποστασιοποιηθείς από μια παράδοση με την οποία έχεις μεγαλώσει και την οποία σου έχουν παρουσιάσει (και έχεις αποδεχτεί ενδόμυχα) ως την καλύτερη και την αρχαιότερη και την τελειότερη όλων των εποχών.

 

Χρειάζεται προσωπική ενασχόληση για να ανακαλύψεις τις ομορφιές και άλλων πολιτισμών και αρκετή αντικειμενικότητα - πράγμα δύσκολο γιατί προσωπική άποψη και υποκειμενισμός πάνε παρέα.

 

Η αλήθεια, όμως, κατ' εμέ είναι πως δύσκολα να βρεθούν πολλές αμιγώς αυτούσιες πολιτισμικές και πολιτιστικές οντότητες, όπως η αρχαία Ελλάδα και δε μπορώ σε καμία περίπτωση να θεωρήσω ανώτερο κατά καμία έννοια το μεσαίωνα - παρ' ότι μου αρέσει πολύ το κλίμα της εποχής από προσωπικό γούστο.

 

Σέβομαι πολύ τους ανατολικούς πολιτισμούς (π.χ. Κίνα) που οι ρίζες τους χάνονται στα βάθη των αιώνων και κατανοώ τη λογική όσων πιστεύουν πως

 

"[...]Ο Έλληνας φαίνεται να θεωρεί φυσιολογικό το γεγονός ότι ένας ξένος μπορεί να γράφει φαντασία η οποία περιέχει βασιληάδες, κάστρα, άλογα, και σπαθιά, αλλά δεν θεωρεί φυσιολογικό το γεγονός να το γράφει ένας ντόπιος[...]"

 

Γιατί η δική μας ιστορία και παράδοση μας οδηγεί σε άλλα διδάγματα και άλλες ιστορίες, άρα και σε άλλες ιδέες και εμπνεύσεις που οι ξένοι δε μπορούν να προσεγγίσουν με τον ίδιο τρόπο! Και το αντίστροφο για τους ξένους και το μεσαίωνα.

 

Δε νομίζω πως είναι θέμα πατριδολαγνείας και αρχαιοπληξίας. Στο κάτω-κάτω γιατί να γράφουμε για ιππότες και δράκους και όχι για Κύκλωπες και γιατί αυτό να θεωρείται τροχοπέδη; Τη στιγμή που υπάρχει κάτι γνήσιο γιατί το ξενόφερτο θα πρέπει να σημαίνει την πρόοδο και το γνήσιο να ενοχλεί; Δεν ανοίγεις τους ορίζοντές σου όταν αποδέχεσαι κάτι διαφορετικό από ότι γνωρίζεις καλά. Αντιθέτως χάνεις την ταυτότητά σου.

 

Ίσως είναι η πρώτη φορά κύριε γάτε που διαφωνώ τόσο κάθετα μαζί σου... :friends:

Link to comment
Share on other sites

Όπως έγραψα και στο blog συμφωνώ με τα όσα λες, αλλά είναι στο χέρι μας να το αλλάξουμε αυτό με τα έργα μας.

Όσο για τα όσα λες εσύ Isis, διαφωνώ με τη μεταφορά ιστορικών περιόδων με "λίγο φάνταζυ μέσα" σε ιστορίες. Το νόημα είναι η δημιουργία κάτι νέου, εμπνευσμένου ίσως από κάποια ιστορίκή περίοδο αλλά όχι μόνο αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Tο πρόβλημα δεν είναι τόσο η πρωτοτυπία, όσο η εύκολη κατανάλωση αλλά και η αποβολή των προκαταλήψεών μας σε αυτό το θέμα.

Πρόσφατα, διαπίστωσα ότι έχουμ καλούς συγγραφέις στην Ελλάδα και εννοώ παιδιά που έχουν ταλέντο και μπορούν να μας δώσουν ακλές ιστορίες, όχι μόνο φαντασίας, αλλά και Επιστημονική Φαντασία και όμως τους τρώει το Μαύρο το Σκοτάδι.

Γιατί;

Γιατί κανείς δεν τους υποστηρίζει. Ακόμη και αν είσαι ο απόλυτα πρωτότυπος σπάω όλα τα κατεστημένα, απλώς δεν θα πουλήσεις. Γιατί είσαι Έλληνας. Γιατί ο μέσος αναγνώστης φανταστικής λογοτεχνίας θα πει: "Α, έλληνας είναι αυτός μωρέ, τι ξέρει;" γιατί θα πρέπει να σε λένε James R. R. Karamitsien για να αποφασίσει κάποιος να σου κάνει τη χάρη.

Και πάνω από όλα, πρέπει να είσαι στεροτυπικός και εύπεπτος, γιατί όποιος αγοράσει το βιβλίο σου θα πρέπει να μπορεί να βρει τον σντίστοιχο κανόνα για κάθε γογονός στο Πλέιερσ Χαντμπουκ, επειδή έτσι κάνει και ο Σαλβατόρε και αυτός έγραψε τον Ντρίζζτ.

Ε ρε βούρδουλας που χρειάζεται...

Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα είναι ότι δεν είναι στο χέρι μας, για να ξέρουμε τι λέμε· έχουνε τη δύναμη να το κάνουμε, αλλά όχι τα πόστα. Αν και μπορούμε να πετύχουμε κάτι, η επιτυχία δεν είναι βέβαιη και θα έρθει μόνο με καλή συγγραφική προσπάθεια κι επίδειξη καλής θέλησης.

 

Πρέπει να φας και κανά χαστούκι για να σ' ακούσουν μερικές φορές: «Πάταξον, μεν, άκουσον, δε.» Τι θα έχουν να σου αντιπροτάξουν μετά;

Link to comment
Share on other sites

Rasp, για αρχή μπορούμε να υποστηρίξουμε με τις αγορές μας και με θετικές κριτικές έλληνες συγγραφείς φαντασίας.

Link to comment
Share on other sites

Και άλλα χαστούκια, λιγότερες πωλήσεις.

Το ζήτημα είναι ότι σαν λαός έχουμε έναν παράδοξο συνδυασμό από ξενοφοβία και ξενολατρεία. Δεν συμπαθούμε τους Αμερικάνους, αλλά ασπαζόμαστε τον τρόπο ζωής τους, διαβάζουμε τα βιβλία τους.

Αλλά και επίσης πατριδολατρεία και μια περίεργη αντιπάθεια για αυτή. Δηλαδή ναι μεν θα σε κόψω φέτες άμα πεις τίποτα για την Ελλάδα, αλλά δεν την πολυσυμπαθώ κιόλας...

Link to comment
Share on other sites

Αυτές οι παραδοξότητες είναι απαράδεκτες...

 

Όταν μιλούσα για χαστούκια, εννοούσα να επιμένουμε χωρίς να γινόμαστε καραγκιόζηδες σε τηλεοράσεις και κανάλια· να συγγράφεις συνέχεια, όμως.

 

Όσον αφορά τα βιβλία, όποιος μπορεί να μου προτείνει να πάρω κανένα; Γιατί να μην μπει σχετικό θέμα ειδικά για την ελληνική λογοτεχνεία;

Link to comment
Share on other sites

Δεν είπα να γίνεις και ρεζίλι, ούτε να γράφεις Άρλεκιν!

Πάντως λέω να αρχίσω να ασχολούμαι και να αρχίσουμε να προτείνουμε...

Link to comment
Share on other sites

Τα παραλες στο μπλογκ σου Βαρδε.Ειναι κακο να γραφεις για κυκλωπες συνεχεια,δεν αντιλεγω(απο την στιγμη που μπορεις να γραψεις για τους υπεροχους πηλιορειτες κενταυρους!).Ομως δεν ειναι φυσικο να αντλησουν απο την πλουσια μυθολογια της χωρας οι συγγραφεις?Οσο για το Βυζαντιο ειναι παραμελημενο μεν(1100 χρονια και περνανε απαρατηρητα ενω οι 2-3 αιωνες της κλασικης ελλαδας τραβουν τα φωτα) αλλα γενικα η μυθολογια και οχι η ιστορια ειναι μιο δημοφιλης στην ελλαδα νομιζω.

Χμ,δεν εχω διαβασει κατι καλο (φαντασυ) με το Βυζαντιο (εκτος απο το "Βυζαντιο") ομως ουτε και με αρχαια ελλαδα και μυθολογια βρηκα τιποτα καλο.Εχετε να προτεινετε κατι?

Link to comment
Share on other sites

Δεν έω διαβάσει και πολλά φαντασίας απο έλληνες, αλλά αυτά που έχω διαβάσει, όντως εμπνέονται μόνο απο την ελληνικη ιστορία (γενικά, όχι μόνο την αρχαία). Μοιάζει όντως με κόλλημα. Και δε νομίζω ότι είναι μόνο για τα βιβλία φαντασίας, αλλά και για τα βιβλια γενικά, κι ακόμα και για τις ταινίες...

Νομίζω ότι ίσως οφείλεται περισσότερο στο ότι αυτό πουλάει, παρά στην έλλειψη έμπνευσης και ταλέντου. Κι όσο για την στήριξη απο τους αναγνώστες, υπάρχει λόγος που είμαστε όλοι καχύποπτοι και πιστεύω όταν υπάρχει κάτι καλό, το μαθαίνουμε και το υποστηρίζουμε. (πχ η υπερβόρεια).

όντως η μυθολογία και η ιστορία είναι πλούσια πηγή έμπνευσης, αλλά θα μπορούσε κανείς να μη στηριχτεί αποκλειστικά εκεί, να γράψει κάτι πιο πολύπλοκο, πιο μοντέρνο, πιο αληθινο. Γιατί όντως, πολλά απ αυτά ξεκινάνε πρωτα να είναι ελληνικά βιβλία και μετά φαντασίας μου φαίνεται...

Link to comment
Share on other sites

Kοίτα, πλέον έχουμε φτάσει σε ένα κάποιο αδιέξοδο, ακριβώς επειδή στην Ελλάδα, μπορεί αν υπάρχουν ΜΥΑΛΑ για να γράψουν, αλλά απρόθυμοι εκδοτικοί οίκοι για να τους βοηθήσουν σε αυτό.

Οι συγγραφείς δηλαδή έχουν μπρος τους γκρεμό και πίσω ρέμα και αναγκάζονται να αναλώνονται σε στερεοτυπικά θέματα για να πουλήσουν. Και άμα τους σπονσοράρει ο Λιακόπουλος, είναι βολεμένοι!

Γενικώς είναι ψώνιο του καθενός να γράψει άνα βιβλίο είτε ξέρει είτε όχι ΠΩΣ να το κάνει. Και μάλιστα ειδκά να πουλήσει, χωρίς να το βλέπει σαν κάτι περισσότερο από εργασία στο σχολείο!

Link to comment
Share on other sites

Διευκρίνιση: Δεν θεωρώ την ελληνική κουλτούρα, μυθολογία, ή ιστορία κατώτερη. Δεν την θεωρώ κατώτερη από οποιαδήποτε άλλη κουλτούρα, μυθολογία, ή ιστορία. Μου αρέσει και η αιγυπτιακή μυθολογία και η κέλτικη και η ινδιάνικη και η κινέζικη και αυτή των Ίνκας. Αλλά σιχαίνομαι τους σατύρους και τους κενταύρους για τον ίδιο λόγο που σιχαίνομαι και τα ξωτικά και τους νάνους. Γιατί να συμβιβάζεις τη λογοτεχνία σε μερικά στερεότυπα, ειδικά όταν η λογοτεχνία αυτή είναι λογοτεχνία φαντασίας, που σημαίνει λογοτεχνία των νέων ιδέων και του οτιδήποτε μπορείς να σκεφτείς;

 

Ερώτηση: Θέλετε να διαβάζετε λογοτεχνία που λέει μόνο για ένα πράγμα; Με σοκάρετε.

 

Μ'αυτή την νοοτροπία, είναι αδύνατον η φαντασία να προχωρήσει στην Ελλάδα. Όταν έχουμε γαντζώσει την άγκυρά μας σε ένα βράχο, είναι αδύνατο το πλοίο να ταξιδέψει, όσο δυνατός κι αν είναι ο άνεμος.

Link to comment
Share on other sites

"σιχαίνομαι τους σατύρους και τους κενταύρους για τον ίδιο λόγο που σιχαίνομαι και τα ξωτικά "

Ετσι ε?Χμ,θα σε κανονισουμε και εγω και ο Celeborn και εκεινο το αλκοολικο ξωτικο!

ΟΚ,ας σοβαρευτω λιγο.Δεν ειπαμε να γραφουν μονο για αυτα-αλλα γιατι να μην γραφουν για αυτα?!?Δεν εχω πολυασχοληθει με το ελληνικο φαντασυ αλλα δε νομιζω οτι ειναι γεματο με σατυρους και κενταυρους.Και να ηταν,τα προτιμω απο τα ορκ ας πουμε.

Ναι,η ομορφια βρισκεται στο διαφορετικο,το ξεχωριστο.Πρεπει να υπαρχει ποικιλια και οχι προσκοληση σε μοτιβα.Αν τα επομενα χρονια γραφουν ολοι "βυζαντινο φαντασυ" ας πουμε-στυλ Σαραντιον,με ιντριγκες,δολοπλοκιες,αυτοκρατορες και ιπποδρομιες-θα σου αρεσει?Μπορει να το προτιμας ως ειδος αλλα αν "γινει εμπορικο" δηλαδη αν καταντησει κλισε,ακομα και αυτο το ειδος δε θα το σιχαθεις?

Προτιμας να γραφουν ΟΛΟΙ σαν τον Μαρτιν αρκει να μην γραφει κανεις σαν τον Τολκιν?!?

Link to comment
Share on other sites

Όχι, δεν νομίζω ότι ο Βάρδος θέλει να πει αυτό. κατά τη γνώμη μου, ο σκοπός αυτός της συζήτησης δεν είναι να απαγκιστρωθούμε από τα αρχικά στερεότυπα και να ανοίξουμε ορίζοντες για νέα, όσο απλώς να απαγκιστρωθούμε από αυτά.

Το κακό με τη Φανταστική λογοτεχνία στην Ελλάδα είναι ότι βρίσκεται ακόμη σε ένα νηπιακό στάδιο και μάλιστα το βρέφος αρκετές φορές γυρνάει ανάποδα! Οι επρισσότεροι πειραματισμοί δεν βιηθούνται από κανέναν και όλοι προτιμούν μια πεπετημένη από κάτι καινούριο.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που λέει ο κύριος Ατρελέγκις.

 

Όχι, δεν θα ήθελα όλοι να γράφουν σαν το Μάρτιν. Θα ήταν απίστευτα βαρετό όλοι να γράφουν σαν κάποιον γενικότερα. Αυτό ακριβώς είναι που δε μου αρέσει, κι αυτό ακριβώς είναι που καταστρέφει τη Φαντασία, κατά τη γνώμη μου. Όταν λοιπόν κάποιοι πιστεύουν ότι πρέπει να έχεις ελληνική θεματολογία επειδή είσαι Έλληνας, αυτό είναι αρνητικό. Ο κάθε συγγραφέας πρέπει να γράφει εκείνο που τον εκφράζει, όχι εκείνο που υποδεικνύει κάποιος άλλος. Και για τον αναγνώστη είναι περισσότερο ενδιαφέρον να διαβάζει μια ποικιλία θεμάτων παρά ένα στερεοτυπικό μοτίβο.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ τώρα πάλι αισθάνομαι για άλλη μια φορά εκτός θέματος! :dazzled:

 

Λέει πουθενά Γάτε στο κείμενο σου να ΜΗΝ γράφονται αρχαιοελληνικοέτσι βιβλία; εγώ κατάλαβα πως αυτό που λες στην ουσία είναι να μην υπάρχουν παρωπίδες ως προς το τι τυπώνετε και το τι διαβάζουμε. Να μπορούμε να δεχτούμε κι άλλα πράγματα κι ότι με τις εμμονές δεν πρόκειται να προχωρήσει η Ελληνική Λογοτεχνία. Αυτά δε λέει; Λέω εγώ τώρα....

 

-Αυτά τα έγραψα χτες βράδυ, προ Atrelegis τελευταίο ποστ (με έπιασε το upgrade και δεν πρόλαβα), οπότε και συμφωνώ απόλυτος μαζί του-

 

 

Και αν τελοσπάντων λέει αυτά, τότε συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο. Γενικά πιστεύω πως συμβαίνει αυτό το πράγμα στην Ελλάδα με κάθε μορφή τέχνης. Τείνουμε να θεωρούμε υψηλή τέχνη ότι έχει να κάνει με τον Αρχαιοελληνικό πολιτισμό (βλ. Σταθόπουλο) και γενικά θεωρούμε υποδεέστερο σχεδόν ότι είναι γραμμένο από Έλληνες επάνω στο χώρο της φαντασίας (?) Άραγε υπάρχει όντως τέτοιο πράγμα στη χώρα μας;

 

 

Το κακό με τη Φανταστική λογοτεχνία στην Ελλάδα είναι ότι βρίσκεται ακόμη σε ένα νηπιακό στάδιο και μάλιστα το βρέφος αρκετές φορές γυρνάει ανάποδα! Οι επρισσότεροι πειραματισμοί δεν βιηθούνται από κανέναν και όλοι προτιμούν μια πεπετημένη από κάτι καινούριο.

 

 

Ο κάθε συγγραφέας πρέπει να γράφει εκείνο που τον εκφράζει, όχι εκείνο που υποδεικνύει κάποιος άλλος. Και για τον αναγνώστη είναι περισσότερο ενδιαφέρον να διαβάζει μια ποικιλία θεμάτων παρά ένα στερεοτυπικό μοτίβο.

 

 

Κι εδώ συμφωνώ, μοιάζουν λίγο με ερώτηση απάντηση, απλά έχω να συμπληρώσω μια μάλλον στρατευμένη (?) ή τελοσπάντων παγιωμένη μέσα από όλους χώρους άποψη.

 

Το πως θα ξεκουνηθούμε είναι καθαρό προσωπικό ζήτημα. Πιστεύω πως οι όποιες αλλαγές έρχονται από μέσα προς τα έξω κι όχι αντίστροφα. Εμείς είμαστε που πρέπει να ψάξουμε τι κινείται για να το ενισχύσουμε όπως εμείς είμαστε που θα πρέπει να προσπαθήσουμε τουλάχιστον να εκδώσουμε στην Ελλάδα τέτοια πράγματα. Το να λέμε μόνο δεν ωφελεί. Δεν είναι ανάγκη να γράφουμε και να θέλουμε να εκδώσουμε δικά μας πράγματα, δε μιλάω μόνο για αυτό. Βλέπεις κάτι που σ’ αρέσει και ξέρεις πως ο άνθρωπος που το έφτιαξε δεν θα προσπαθήσει να το δείξει; Αν σε ενδιαφέρει πραγματικά πάρτο παραμάσχαλα και τρέχα εσύ να το δείξεις. Εννοώ τελοσπάντων πως εμείς είμαστε που υποτίθεται πως θα το παλέψουμε και όχι οι εκδότες ούτε και οι αναγνώστες, έτσι δεν είναι;

 

Για να είμαι ειλικρινής δεν έχω διαβάσει και πάρα πολλά πράγματα από Ελλάδα στο χώρο της φαντασίας, ότι όμως πέφτει στην αντίληψή μου το κοιτάζω τουλάχιστον, οπότε RaspK Fog έχω να προτείνω τα εξής που φέρνουν με διάφορους τρόπους σε φαντασία:

 

Του Νίκου Παναγιωτόπουλου Το Ζίγκι από το Μάρφαν και το Γονίδιο της Αμφιβολίας, το οποίο εξελίσσεται πριν το 2064 σε ένα μέλλον στο οποίο έχει βρεθεί το γονίδιο του καλλιτέχνη.

 

Της Μάχη Παπά το Μια φορά κι ένα ... Τρελό, συμπαθητικό είναι.

 

Του Αντώνη Νικολάου, δύο συλλογές διηγημάτων Το μουσικό κουτί στο υπόγειο και Η γυναίκα που στα μάτια της έβλεπες τη θάλασσα, διηγήματα τρόμου βασικά.

 

(Θα έλεγα και το Κιβώτιο του Άρη Αλεξάνδρου, το οποίο είναι πολύ καλό βιβλίο, αν και ούτε κι αυτό είναι αυτό που έχουμε συνηθίσει να λέμε φαντασία)

 

Επίσης υπάρχει ένα βιβλίο με διηγήματα επίσης ψιλοτρόμου ή μάλλον με ιστοριούλες από αυτές που λένε οι γιαγιάδες στα χωριά αλλά πολύ καλογραμμένες, το λένε 7 φορές στην Αμοργό και δε θυμάμαι τη συγγραφέα.

 

Κανένα από όλα αυτά δεν έχει μέσα τίποτα το Αρχαιοελληνικό, δεν είναι μεν από τα αγαπημένα μου βιβλία (εκτός από το κιβώτιο που είναι υπέροχο) που θα πρότεινα ανεπιφύλακτα, αλλά ποτέ δεν είναι κακό να έχεις διαβάσει κάτι παραπάνω ακόμα και για να έχεις άποψη επάνω σε αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Επισης να προτεινω α-ν-ε-π-ι-φ-υ-λ-α-κ-τ-α το Κλεπτομνημων! Τρελη εντύπωση μου είχε κάνει, και μάλιστα για έλληνα συγγραφέα (τι λέγαμε? :p ) και μαλιστα απο ένα "διάσημο" και άσχετο μέχρι τότε συγγραφέα...Βέβαια, αναρωτιέται κανεις, θα το είχαν εκδώσει αν το έγραφε κανένας άλλος?Τεσπα...

Link to comment
Share on other sites

  • Management
Επισης να προτεινω α-ν-ε-π-ι-φ-υ-λ-α-κ-τ-α το Κλεπτομνημων! Τρελη εντύπωση μου είχε κάνει, και μάλιστα για έλληνα συγγραφέα (τι λέγαμε? :p ) και μαλιστα απο ένα "διάσημο" και άσχετο μέχρι τότε συγγραφέα...Βέβαια, αναρωτιέται κανεις, θα το είχαν εκδώσει αν το έγραφε κανένας άλλος?Τεσπα...

 

Συμφωνώ :thmbup: . Το είχα διαβάσει πριν 3 χρόνια. Είναι του Παπανδρέου και ο άνθρωπος γράφει πολύ στρωτά. Μου άρεσε.

Link to comment
Share on other sites

Μια ερώτηση, επειδή αυτά τα βιβλία που αναφέρετε εγώ προσωπικά δεν τα έχω διαβάσει: Είναι κοσμοπλαστική φαντασία; Είναι φαντασία όπου ο συγγραφέας έχει επινοήσει κάποιον άλλο κόσμο και εκεί συμβαίνουν κάποια γεγονότα; Ή είναι urban fantasy με σκηνικό την Ελλάδα;

Link to comment
Share on other sites

το 'Κλεπτομνήμων' πρέπει να είναι sf αλλά δεν βάζω το χέρι μου στην φωτιά γιατί ούτε γω το' χω διαβάσει!

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για τα κείμενα· θα σας γράψω κι εγώ άμα βρω τίποτα το ενδιαφέρον. ;)

Link to comment
Share on other sites

Πιθανώς όσα λέμε εμείς για αρχαιόπληκτους, να λένε κάποιοι άλλοι για RPGόπληκτους. Το θέμα είναι πώς να τα έχεις καλά και με τα δύο γκέτο μιας και αποτελούν μεγάλη αναγνωστική βάση για ότι μυθολογικό/ιστορικό ή ψευδομυθολογικό/ψευδοιστορικό. Αυτά προς το παρόν για το fantasy(ελληνιστί μυθοπλασία).

 

Σε επιστημονική φαντασία, ιστορίες τρόμου και λοιπές παράξενες ιστορίες το μόνο πρόβλημα είναι η άστοχη τους σύνδεση με το fantasy στο γενικότερο σύνολο της "φανταστικής" λογοτεχνίας. Η ρετσινιά δηλαδή.

Edited by darky
Link to comment
Share on other sites

Ο λόγος για το τελευταίο είναι επειδή το "fantasy" είναι παιδί του "science fiction".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Upcoming Events

    • 0
      14 December 2024 05:00 PM
      Until 07:00 PM

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..