Jump to content

Μετά την αποκάλυψη... τι;


Recommended Posts

Ειναι κλασικο θεμα στην ΕΦ.

Ο κόσμος έχει καταστραφεί ήδη χάρη σε ένα τεράστιο μετεωρίτη, την άνοδο της στάθμης της θάλασσας,... ή-συνήθως-μετά απο ένα ωραιότατο παγκοσμιο πυρηνικό ολοκαύτωμα.

Για να έχουμε και ιστορία πλάι συις κατσαριδες επιζουν και μερικοι ανθρωποι που ζουν σε αντιξοες συνθηκες, κτλ.

 

Διάβασα προσφατα το "...and call me Conrad" του Ζελαζνυ που εινα αυτου του είδους.Βέβαια υπάρχουν και αλλα κλασικα εργα του είδους-το A canticle for Leibowitz(sp?),το γυρνοφερνω καιρο τωρα.Ακομη και βιβλία που τείνουν προς το φάντασυ μαλλον(πχ Χώκμουν).

 

Πως σας φαινεται αυτο το μοτιβο;Κάποια καλα σχετικα βιβλία που έχετε διαβάσει;

Link to comment
Share on other sites

Πολλά τα παραδείγματα... πρώτα πρώτα έρχεται στο μυαλό το κουαρτέτο καταστροφής του J.G. Ballard, The wind from nowhere, The drowned world, The crystal world και The drought, όπου έχουμε την πρωτοτυπία του ότι οι χαρακτήρες του αποδέχονται σχεδόν με ευχαρίστηση το τέλος του κόσμου. Τα έργα του Wyndham (Day of the triffids, The Crysalids), το Blood Music του Bear, το Time Machine (στο τέλος) του Wells, το A boy and his dog του Ellison... ακόμα και πολλά από τα βιβλία του Dick διαδραματίζονται σε μια Γη που έχει μόλις επιβιώσει από έναν πυρηνικό πόλεμο (Dr. Bloodmoney, Do androids dream of electric sheep? κα.)

Link to comment
Share on other sites

Πρεπεί να ειναι Ε.Π? Δεν ξέρω αν μετράνε π.χ το ''The stand'' και ''Cell'' του King.

Link to comment
Share on other sites

Μετρανε κι αυτα...Αμα εχουμε να κανουμε με τρομακτικες ιστοριες σε μοτιβο επιστημονικης φαντασιας.

Link to comment
Share on other sites

Το απόλυτο για μένα σε αυτό το στύλ είναι μόνο σε παιχνίδι...Falout ladies and gentlemen. Υπέρτατο.

Αλλά έχω μεγάλη αδυναμία σε αυτού του είδους τα βιβλία...οπότε αν ξέρετε μερικα sci-light βιβλία, πετάξτε μου τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

Αυτα που ειπαμε συνοψιζονται καλα και στο

http://home.austarnet.com.au/petersykes/to...apocalypse.html

 

Επισης το Lucifer's Hammer (που ομως ειναι hard science fiction).

 

Τυπικα και το Dying Earth, και τα περισσοτερα βιβλια του Wolf ειναι μετα αποκαλυπτικα...στο πολυ μακρινο μελλον.

 

Αντε,ενα σωρο ειπαμε Νορθ...Παρ'τα ολα και διαβαζε!

Link to comment
Share on other sites

Nα μιλήσω πάλι μέσα απο το χώρο του τρόμου για 2-3 παραδείγματα.

 

Στο "Κοράκι" του Stephen King το 99% του πληθυσμού εξοντώνεται απο έναν δολοφονικό ιό. Οι εναπομείναντες χωρίζονται στους καλούς και τους κακούς και..... όλο και κάπου θα έχετε δει τη συνέχεια στην ΕΤ1 ή το Star καλοκαίρι

 

Στο Δίψα για αίμα απο τις εκδόσεις Οξύ, ένα ωραίο πρωινό ο κόσμος ξυπνάει και όσοι είναι πάνω απο 20 ετών προσπαθούν να εξοντώσουν τους μικρότερους. Η εξήγηση που δίνει είναι πραγματικά πολύ έξυπνη και σχετικά ρεαλιστική έως τρομαχτικά πιθανή...

 

Άλλο ένα διηγηματάκι που μου ήρθε στο μυαλό, είναι πάλι του Stephen King, "Πως τελείωσε όλο το μπάχαλο" (τραγική μετάφραση τίτλου) όπου ο τελευταίος άνθρωπος στη Γη που έχει σώας τας φρένας αλλά σταδιακά τα χάνει όπως φαίνεται και στο γράψιμό του, εξιστορεί πως απο δικό του λάθος μετέτρεψε όλο τον κόσμο σε καθυστερημένους, ανίκανους για επικοινωνία ανθρώπους.

 

Αν θυμηθώ κάτι άλλο συμπληρώνω

Link to comment
Share on other sites

Βασικά αυτό που παθαίνουν είναι Αλτσχάϊμερ. Και ναι είναι ωραία ιστοριούλα.

Link to comment
Share on other sites

Αν μιλήσουμε για διηγήματα, ο Κίνγκ έχει γράψει πολλά με θέμα το τέλος του κόσμου. Το καλύτερο κατ εμέ ήταν το ''Βραδυνό Κύμα''(Night Surf) όπου σχεδόν όλοι είναι νεκροί απο έναν ιό. Είναι τελείως mood piece, δεν εξηγείται τίποτα περί του ιού η οτιδήποτε άλλο, ούτε έχει κάποιο νόημα. Άλλο είναι εκείνο με τις νταλίκες(εχμ...''Οι Νταλίκες'' πρέπει να λέγεται). Ίσως ακούγεται γελοίο αλλά είναι αρκετά καλό.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..