Jump to content

Το Παίζει Κανένας Θεός;


Βάρδος
 Share

Recommended Posts

Υπάρχει κανένας που να φτιάχνει κάποιον φανταστικό κόσμο τελευταίως και να θέλει να συζητήσει επί του θέματος;

Link to comment
Share on other sites

ego asxoloume me th dimiourgian enos kosmou. exo kapies idees alla akoma prepei na orimasoun sto mialo mou :) ayto pou ftiaxno einai enas kosmos o opios exei alles files.diladi stis idi yparxouses files pou exo ftiaxei os tora den iparxoun xotika, nanoi, orc kai tetia oxi oti me xalane stous allous kosmous pou iparxoun tora alla leo giati afou ftiaxno kati na valo kati diaforetiko na kano kana peirame leo. ta prota problhmata pou adimetopoizo tora einai to thema kanonon pou tha mporouse na xrisimipoihthei, alla ayto den einai to proto pragma pou me apasxolei kathos exei akoma dromo akoma o kosmos mprosta tou mexri na einai etoimos. tora psaxnomai se kati idees pano stous theous kai sth mageia diladi pos h mageia tha aleilepeidra me ton kosmo kai pos o kosmos me th mageia an h mageia proerxete apo tous theous h apo kati allo. alla klino pros thn e3eis idea. ston kosmo ayto iparxoun kapioi theoi pou dimiourghsan ton kosmo oi theoi dinoun sta plasmata tou kosmou th mageia oxi se olous alla se aytous pou asxolounte me aythn.alla an o kosmos den pisteyei stous theoun oi theoi xanoun dinah ara kai mageia alla o kosmos thn pernei apo allou apo kapious allous theous.

kai tora pou grafo gia thn genikh istoria ths arxhs tou kosmou thelo etsi na prosexo ayto to simeio giati talanteyo mai sthn idea an tha mpenoun neoi theoi (oxi aytoi pou eftiaxan ton kosmo alloi) h oi proganoi ayton ton theon kai genika oi neoi theoi pou tha erthoun gia pious logoun na erthoun kai pos tha epireasoun ton kosmo thetika h arnitika.

 

ayta einai tora me poli liga logia.asxolite kaneis allos me dimiourgeia kosmou?

Link to comment
Share on other sites

Εγώ τελευταία ξανάπιασα ένα παλιό μου project, το οποίο διαμόρφωσα αρκετά. Πρόκειται για "Ομιχλώδες fantasy", (όχι dark) ή τουλάχιστον έτσι μπορώ να το προσδοιορίσω καλύτερα. Δανείζεται στοιχεία από την εποχή του χαλκού και τις μετακοινήσεις διάφορων λαών εκείνη την εποχή.

Το setting επικεντρώνεται στην γη του Έλθορ, όπου μετανάστευσε 200 χρόνια πριν, ένας λαός, οι Ελθόρι, από τα μέρη του Τίλινορ. Η αιτία μετανάστευσης χάνεται στην ομίχλη του χρόνου και κάθλε φατρία έχει τις δικές τις εκδοχές. Τέλος πάντων, μετά από το Κάλεσμα (που η παλιές φατρίες συγκεντρώθηκαν για να αρχίσουν το ταξίδι τους), οι Ελθόρι εγκαταστάθηκαν στη νέα γη και της έδωσαν το όνομά της. Οι Ελθόρι είναι χωρισμένοι σε διάφορες φατρίες, οι οποίες προέκυψαν από την διαδοχική εγκατάσταση τους στα νέα εδάφη.

Εκεί οι Ελθόρι βρήκαν κάποιους άλλους λαούς, όπως τους Σι (κάτι σαν ξωτικά στην ανθρώπινη έκδοσή τους) και τους Έττιν, τους ψηλούς και αρχοντικούς κατοίκους των βουνών. Επίσης ένα πρωτόγονο λαό, τους Μόρλυγκ, οι οποίοι ζουν κρυμμένοι στους βάλτους και τα δάση, και σύμφωνα με τους ανεπηβεβαίοτους θρύλους των Ελθόρι, τρώνε τα ίδια τους τα παιδιά και βάφονται με το αίμα τους.

Το τεχνολογικό επίπεδο των ελθόρι είναι αυτό της πρώιμης εποχής του σιδήρου και η κουλτούρα τους θυμίζει αρκετά αυτή των κελτών.

Η θρησκεία των Ελθόρι, υποστηρίζει ότι ο κόσμος είναι πλασμένος από ένα είδος ενέργειας, που αποτελεί το Όλο. Το όλο διαμορφώνει την ύλη και όλες τις ζωντανές υπάρξεις. Η ενέργεια του Όλου συσπειρώνεται γύρω από έξι πόλους, που έχουν αποκτήσει πνευματική οντότητα και παίζουν τον ρόλο των ρυθμιστών της ισορροπίας του κόσμου. Αυτά ονομάζονται Πρόσωπα του Όλου.

Το όλο δεν διαμορφώνει μόνο την ύλη, αλλά και αόρατες υπάρξεις που αποτελούνται από την καθαρή ενέργειά Του, και ονομάζονται πνεύματα. Τα πνεύματα μπορούν να αντιπροσωπεύουν οποιοδήποτε από τους έξι πόλους του Όλου, ή να είναι ανεξάρτητα.

Όταν κάποιος πεθαίνει, η ενέργεια που τον αποτελούσε επιστρέφει στο Όλο και ανακυκλώνεται σε κάποια άλλη μορφή.

Δύο είναι τα κυριότερα και ισχυρότερα πρόσωπα του όλου, ο Μπγιάλνταρ και ο Κουόρ, που αντιπροσωπεύουν τις δυνάμεις της Τάξης και του Χάους αντίστοιχα. Η Τάξη συγκροτεί το Όλο σε διάφορες μορφές, ενώ το Χάος το αποσυνθέτει σε καθαρή ενέργεια. Και οι δύο αυτές δυνάμεις είναι απαραίτητο να βρίσκονται σε ισορροπία για να λειτουργήσει σωστά ο κόσμος.

Η Τάξη και το Χάος, προστατεύονται στον κόσμο από 24 θεόσταλτες οντότητες, αθάνατες και παντοδύναμες. Αυτοί είναι οι 12 Προασπιστές της Τάξης και οι 12 Άρχοντες του Χάους. Σκοπός τους είναι η διατήρηση της ισορροπίας, μέσω μιας αέναης αντιπαράθεσης.

Τον τελευταίο καιρό, μια αόρατη δύναμη που φαίνεται να έχει ως επίκεντρο το όρος Κέροφ Όλιν, φέρνει σε ανισορροπία το όλο, εξαπλώνοντας την δύναμη του χάους. Η ανωμαλία αυτή έχει άγνωστες ρίζες, αλλά τα αποτελέσματά της στον κόσμο είναι εμφανή και καταστρεπτικά.

Το ύφος και η ατμόσφαιρα του κόσμου, προσπαθώ να τα διαμορφώσω έτσι ώστε να δημιουργούν αυτό το είδος "ομίχλης" που προανέφερα. Ομίχλη και στο παρελθόν, το οποίο παρουσιάζεται μέσα απο μια πληθώρα σκοτεινών και αβέβαιων θρύλων, αλλά και στο μέλλον το οποίο διέπει η ένταση και η αγωνία που προκύπτει από τις εντεταμένες σχέσεις των λαών και των πρόσφατων μετακινήσεών τους.

 

«Πίσω στα χρόνια τα παλιά, τα χρόνια τα αρχαία

Όταν η γη ‘ταν σκοτεινή και ήλιος δεν φαινόταν

Τα τύμπανα χτυπήσανε, τα βούκινα ήχησαν

Και οι φυλές μαζεύτηκαν να παν να πολεμήσουν

Και πήρανε τον Άβαντα, τον Λόκιο τον Μέγα

Τον Γκόρμιν τον Παλουκωτή, τον Βάλμεχ τον Πανούργο

Και τον γενναίο Βάλλαγκαρ, που ‘ταν απ’ όλους πρώτος.

Ηρθε κι ο Ράγκον ο ψηλός, κι ο Χάλικ ο ανδρειωμένος

Πού’ χε βουνά για θώρακα, βράχο είχε γι’ ασπίδα

Και όπλο είχε στο χέρι του, κορμό από το δάσος.

Κατέβηκε κι ο Καλπανάχ, με την χρυσή γενειάδα

Που όταν στη μάχη ρίχνονταν, κόκκινη γινόταν

Προέλασαν πολεμιστές, προπάτορες αρχαίοι

Από τα μέρη του βοριά, που Τίλινορ λεγόνταν

Παππούδες των παππούδων μας πατέρες των πατρών μας

Πολέμησαν τα ξωτικά, τους γιγαντες τους δράκους

Και τα αρχαία τέρατα, τη γη που περπατούσαν

Με το’ αίμα τους και το σπαθί τον Έλθορ κυριεύσαν

Κι όσοι στη μάχη πέθαναν, ανάμεσά μας ζούνε…»

-Από το Κάλεσμα του Λέλιχ του Ραψωδού

Edited by Μελδόκιος
Link to comment
Share on other sites

Όταν λέω ομίχλη το κάνω για να περιγράψω την ατμόσφαιρα μόνο. Αν και είναι λίγο dark fantasy το στυλ, δεν μου κολάει πολύ αυτός ο χαρακτηρισμός, γι'αυτό.

Edited by Μελδόκιος
Link to comment
Share on other sites

a malista katalava. epidei blepo oti apo to forum mono o meldokios o bardos kai ego grapsame esi barde den eipes ftiaxneis tipota asxolise me kapion kosmo?

Link to comment
Share on other sites

Τελευταία ασχολούμαι με έναν κόσμο όπου έχω δώσει τη βάση στις φυλές και στην εξέλιξή τους. Όταν λέω "φυλές", μη φανταστείτε τίποτα το πολύ τρελό: κατά βασίν, άνθρωποι είναι, άλλοι ψηλότεροι, αλλοί κοντότεροι, αλλοί πιο μαυρόδερμοι, άλλοι πιο ανοιχτοί, άλλοι με διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες, κτλ. Το fantasy στοιχείο μπαίνει στα Χαρίσματα της κάθε φυλής, τα οποία δεν είναι set-in-stone, αλλά εξελίσσονται, συν τω χρόνω. Τα χαρίσματα είναι κάτι σαν υπερφυσικές ιδιότητας, τις οποίες διαθέτουν ορισμένα χαρισματικά μέλη της φυλής και, συνήθως, πρέπει να τις εξασκήσουν, προκειμένου να τις κατέχουν πλήρως. Υπάρχουν, βέβαια, και εξαιρέσεις: φυλές που όλα τους τα μέλη έχουν κάποιο ίχνος του Χαρίσματός τους, αλλά αυτός δεν είναι ο κανόνας.

 

Για παράδειγμα, οι Ωθράγκος έχουν την Ταχύτητα, οι πιο χαρισματικοί από αυτούς, με την οποία μπορούν να ταξιδέψουν τρεις ή τέσσερις φορές περισσότερο από όσο ένας κανονικός άνθρωπος. Αυτοί που έχουν εξσκήσει την Ταχύτητα εργάζονται ως "ταχυπομποί" στα Βασίλεια των Ωθράγκος και μεταφέρουν μηνύματα γρήγορα από το ένα μέρος στο άλλο, ενώ πληρώνονται αδρά για τις υπηρεσίες τους.

 

Μάγους, με τη συνηθισμένη έννοια του όρου (κάποιους που κάνουν ξόρκια), αποφάσισα να μη βάλω στην Κουαλανάρα (ο κόσμος για τον οποίο μιλάμε), αλλά μαγεία υπάρχει παντού, σε διάφορες μορφές. Όπως τα χαρίσματα των φυλών, οι Αρχέτοποι, οι δράκαρχοι, και οι νεκρενοικημένοι δολοφόνοι.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που λές βάρδε για τις φυλές, το χρησιμοποίησα και γώ στον κόσμο μου κατά κάποιο τρόπο. Διαφορετικά όμως. Εννοώ ότι στηρίχθηκαι σε κάποιους θρύλους του κόσμου, όπως πχ ότι "Υπάρχουν ξωτικά". Και στήριξα τους θρύλους αυτούς σε κάποια αλήθεια. Έτσι δημιούργησα, έναν λαό, που αν και είναι ανθρώπινος και δεν διαθέτει τα χαρακτηριστικά που του προσδίδονται στους θρύλους, είναι απόμακρος και διαφορετικός τόσο, ωστε να προκαλέσει την δημιουργία των θρύλων αυτών και οι Ελθόρι να φτάσουν να πιστεύουν ότι υπάρχουν ξωτικά. Αυτό στηρίζεται στο πιο σηματνικό χαρακτηριστικό του ομιχλώδους φάνταζύ μου: Το ότι είναι ότι δύσκολο κάποιος να παραμερίσει την "ομίχλη" ώστε να ξεχωρίσει τα σύνορα μεταξύ θρύλου και πραγματικότητας. Αυτό είναι που κάνει την ατμόσφαιρα ομιχλώδη. Δηλαδή το φάνταζυ στοιχείο στηρίζεται περισσότερο στους θρύλους που δημιουργήθηκαν παρά σε αληθινά στοιχεία (όπως εξωτικές φυλές, τέρατα και μαγεία) που αν και υπαρκτά είναι σπάνια.

 

Επιστρέφοντας στην ιδέα σου για τις φυλές, να πω ότι μου φάνικε λίγο... ρατσιστικό :) Δηλαδή αποδέχεται την ύπαρξη ξεχωριστών φυλών στους ανθρώπους που αν και ανήκουν στο ίδιο είδος, έχουν πολύ διαφορετικές ικανότητες. Από τη στιγμή που το έργο του Τόλκιν είχε χαρακτηριστεί ρατσιστικό, επιφυλάσσομαι να χαρακτηρίσω το δικό σου :rolleyes:

Edited by Μελδόκιος
Link to comment
Share on other sites

Ώστε έτσι, ε! :p

 

Και όμως, δεν ευνοώ μια φυλή εις βάρος κάποιας άλλης. Πχ, δεν υπάρχει πουθενά "κακιά" φυλή (όπως ορκ), αλλά κακοί άνθρωποι.

 

Με θέμα ρατσισμού έχω ασχολεί περισσότερο στον Άρμπεναρκ, ανάμεσα σε ανθρώπους και δαιμονανθρώπους, όπου η καθεμία από αυτές τις δύο φυλές είναι μακράν προκατειλημμένη προς την άλλη. Αρχικά, μάλιστα, δείχνει πως οι δαίμονες είναι οι "κακοί", διότι η αρχή είναι κυρίως γραμμένη από την οπτική γωνία των ανθρώπων, αλλά μετά μπλέκονται περισσότερο τα πράγματα.

 

Οι Μεγάλοι Πόλεμοι των Θεών, που τερματίστηκαν με το τέλος της Πρώιμης Εποχής και την αρχή της Πρώτης Εποχής του κόσμου μας, άφησαν πίσω τους σημάδια. Ένα από αυτά ήταν ο λαός των δαιμονανθρώπων: ανόσια γεννήματα, προερχόμενα από διασταυρώσεις διεφθαρμένων από το Σκότος δαιμόνων και ανθρώπινων γυναικών. Το μοναδικό πράγμα στο νου τους ήταν το αίμα της ανθρωπότητας. Καταδίωκαν ταξιδιώτες μέσα στη νύχτα, σαν κυνηγόσκυλα, για να τους σκοτώσουν και να τους απομυζήσουν τη ζωή, ώστε να γίνουν οι ίδιοι πανίσχυρα θηρία. Οι άνθρωποι εκείνης της εποχής είχαν βρει πολλά ονόματα γι’αυτούς: τους αποκαλούσαν «δαιμόνια», «παγανά», «τελώνια», «βρικόλακες», και άλλα. Τους φοβόνταν, κι αποφάσισαν πως οι δαιμονάνθρωποι έπρεπε να εξαφανιστούν από το πρόσωπο του Άρμπεναρκ. Τότε ήταν που άρχισαν εκείνοι να τους καταδιώκουν, να τους δένουν σε πασσάλους και να τους καίνε, να τους παλουκώνουν ή να τους σταυρώνουν.

 

—Η Μεγάλη Ιστορία του Άρμπεναρκ

Link to comment
Share on other sites

ego ston kosmo pou dimiourgo exo ftaxei ex oloklirou nees files tha perigrapso mia apo aytes

 

ΟΙ ΑΙΘΕΡΙΟΙ οπωσ τουσ εχο ονομασει ζουν στο Οκρανιο δασος και ειναι αιθεριες διαφανεισ πρασινοπεσ υπαρξεις. πως διμιουργιθηκαν τωρα:

στα παλια χρονια οι Ζορκάι οι οπιοι διμιουργησαν τον κοσμο (οι θεοι) ειχαν μπλεξει σε μια μαχη με αλλουσ θεους ξενουν προς την διασταση την οποια ειχαν διμιουργισει τον κοσμο τους. ο πρωτος Ζορκάι και διμιουργοσ τον ανλλων Ζορκάι ηταν ο Οκραν. λοιπον σε μια μαχη που γινοταν αναμεσα στουσ Ζορκάι και στον νεουσ εισβολεις θεους ο Οκραν εχοντασ χασει δυναμη επεσε αναισθτοσ στο πεδιο της μαχης και το σωμα του βρεθηκε μεσα στο Οκρανιο δασος. οι εναπομηναντες Ζορκάι περισινελεξαν το σωμα του και εφιγαν απο το πεδιο της μαχησ χανοντας τον πολεμο και κατευθηνθηκαν στον οικο τουσ που βρισκοταν στον πυρηνα του πλανητη. Ο Οκραν μην εχοντασ πολλυσ πιστους που να πιστευουν σε αυτον ηταν ακομα ανεσθητος ετσι οσο ωρισκοταν σε κομα στο ονειρο του διμιουργησε μια νεα φιλη τουσ Αιθεριους οι οπιοι θα πιστευαν σε αυτον και τηα τον βοιθουσαν να ξαναβρει την δυναμη του και τουσ πιστουσ του.οι Αιθεριοι δεν κατοικουν τυχαια στο Οκρανιο δασος αλλα οταν στην μαχη ο Οκραν ειχε πεσει στα χωματα του δασους το αιμα του που ποτισε τα δενδρα τησ περιοχησ ειχε ως αποτελεσμα τα δενδρα αυτα να πσιλοσουν πολυ φτανοντασ σε υψοσ τα 5000 μετρα ετσι τα πυκνα φιλοματα δεν αφινουν το φωσ του ηλιου να περασει πολυ αφηνοντασ μια σκοτηνη πρασινη αποχροση του και ετσι οι αιθεριοι εχουν αποκτησει αυτο το προσινοπο χρομα που ελεγα στην αρχη. αυτοι ειναι μια απο τισ φυλες τησ οπιοασ την ιστορια ειπα πολυ στα γρηγορα οι αλλεσ φυλεσ εχουν την δηκη τουσ ιστορια.

 

zhto signomh kai gia ta lathi :)

Link to comment
Share on other sites

Μετά και τις προτροπές του Βάρδου είπα να συνεχίσω έναν κόσμο που είχα αρχίσει να σχεδιάζω λίγο καιρό πριν (όχι τον κόσμο από τα κεφάλαια που σου είχα στείλει Κώστα).

Δεν τον έχω δουλέψει ακόμα ολόκληρο (το πρώτο μέρος της ιστορίας διαδραματίζεται σε μια μόνο πόλη και δεν ξέρω αν θα υπάρξει συνέχεια) αλλά ως τώρα η μαγεία φαίνεται να είναι κάτι σατανικό που μόνο ελάχιστοι κατέχουν (και ελάχιστοι θέλουν να την κατέχουν) ενώ υπάρχουν χιλιάδες θεοί, ένας θεός για κάθε ανάγκη των ανθρώπων σχεδόν.

Φυσικά δεν υπάρχουν ξωτικά, νάνοι κτλ. Κάποιες αρχαίες φυλές που υπήρχαν είτε έχουν εξαφανιστεί είτε έχουν αποτραβηχτεί σε κάποιες ήσυχες γωνίες του κόσμου για να αφήσουν τους ανθρώπους να "αλωνίζουν" ενώ οι άνθρωποι εμφανίζονται σε διάφορες μορφές και σχήματα όπως στον πραγματικό κόσμο.

Περισσότερες λεπτομέρειες όσο γράφω...

 

Πριν καιρό είχα αρχίσει άλλη μια ιστορία που άφησα στη μέση (note a pattern?) που διαδραματιζόταν σε έναν κόσμο όπου είχε ξεκινήσει ο Αρμαγέδωνας (όχι φυσικά με αυτό το όνομα :p ) και "ήρωας" ήταν ένας μάγος (όχι με την έννοια που συνηθίζεται) ο οποίος ανήκει σε μια ομάδα που προσπαθεί να μαζέψει ό,τι μπορεί πριν καταστραφεί ο κόσμος.

Φυσικά και η ομάδα αυτή δεν το κάνει από την καλή της την καρδιά απλά βρίσκει ευκαιρία, που ο κόσμος βρίσκεται σε αναταραχή (έφτασε το τέλος του, όσο να'ναι...) να μαζέψει ό,τι προφτάσει.

Ακούγεται λίγο μάταιο αλλά η ιστορία πήγαινε καλά και εκτός αυτού ήταν ενδιαφέρον να γράφω σε έναν κόσμο ο ουρανός του οποίου ήταν κόκκινος, φωτιές έπεφταν από τον ουρανό σε τυχαίες χρονικές στιγμές, ο Δημιουργός είχε καταρράστεί τους ανθρώπους και τους έριξε μια απίστευτα φονική ασθένεια που ξεκλύριζε ολόκληρα χωριά και πόλεις, ενώ ο πρωταγωνιστής ήταν στον κόσμο του (και δεν μπορούσε να προσβληθεί από την ασθένεια).

Ίσως να το ξεθάψω και να το συνεχίσω. Αυτά κι από μένα ;)

 

Drunk Elf

Link to comment
Share on other sites

Χαίρομαι που συνεχίζεις να έχεις ιδέες και να γράφεις, Δημήτρη! Σ'τόλεγα ότι δεν πρέπει να το αφήσεις. ;)

 

Στείλε και κάνα κομμάτι στη λίστα, να το δούμε. Για αυτή την ιστορία με τους τύπους που τα "μαζεύουνε", όσο ο κόσμος καταστρέφεται, δε μου είχες πει τίποτα, και ακούγεται αρκετά ενδιαφέρον! Σε τι κόσμο το είχες στήσει; Κάποιον καινούργιο;

Link to comment
Share on other sites

Βασικά η ιστορία με το τέλος του κόσμου κτλ διαδραματιζόταν σε ένα μεγάλο κράτος/νησί και είχα γράψει μόνο τα δυο πρώτα κεφάλαια οπότε ο κόσμος δεν είχε δουλευτεί. Κάποια στιγμή στο μέλλον ίσως... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Αποτελέσματα δουλειάς μου σε νέους κόσμους υπάρχουν στο θέμα για το μαζικό γράψιμο. Αλλά ιστορίες που αφορούν τους κόσμους αυτούς δεν έχω αρχίσει. Ας τελειώσω με αυτές που γράφω πρώτα...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..