Orpheus Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 (edited) # Βλέπω τα ποιήματά μου σας έχουν αφήσει άφωνους πείτε κάτι! να δω κι εγώ τι σκέφτεστε όταν τα κοιτάτε! # Στα αρχεία του Word, υπάρχουν τα κείμενα σε 'δική μου έκδοση', ένα format που μ'αρέσει - επιπλέον, δύο κείμενα αναφοράς της Οφηλίας (Σαπφώ και Shakespeare), πρωτότυπο και μετάφραση + βιβλιογραφία B) (όχι, δεν είμαι ψώνιο - ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΨΩΝΙΟ!!! ehmmm... ) [Οφηλία.] Ένα ρόδο ζητώ απ’ τις Μούσες της Πιερίας να μου κρατήσουν αφού του δικού σου του ρόδου το μπουμπούκι δεν μπορώ να χαϊδέψω… Γλυκιά, τρυφερή Οφηλία, το γερο-πατέρα σου δε σκότωσα· γιατί νεκρή ’σαι τώρα εσύ για μένα; Άπλωσα το χέρι μου πάνω απ’ τα κρύα νερά ένα πέταλο απ’ το μάγουλό σου για ν’ αγγίξω μα ο έρωτάς σου για σένα, Οφηλία, είναι στη μέση της χειμωνιάτικης λίμνης ένα μαραμένο νούφαρο που όσο ανθούσε, της άνοιξης τα αρώματα και τα φορέματα τα φανταχτερά μου το ’κρυβαν κι, ύστερα απ’ τη μανιασμένη καλοκαιρινή βροχή, μέσα στην ομίχλη του φθινοπώρου σε διακρίνει η τυφλή καρδιά μου, ενώ το νούφαρο, δαρμένο απ’ τη μαινάδα μπόρα αργοπεθαίνει… Κι ορμάω μες στα κρυστάλλινα νερά, τα ρόδινά σου χείλη να φιλήσω, μα ξάφνου, η τελευταία μου ανάσα λογικής μού ψιθυρίζει : “μαράθηκε το νούφαρο που ψάχνεις” κι ενώ μάταια μέσα στον παγωμένο το βυθό γι’ αέρα πασχίζω ένα δάκρυ πνίγεται μέσα στ’ αλύπητα νερά… (10-11/5/2004) [Τα ρόδα της Πιερίας, μυθικής κατοικίας των Μουσών, συμβολίζουν την εύνοιά τους προς τους ποιητές και, κατ’ επέκταση και γενίκευση, την υστεροφημία των τελευταίων.] [3 ποιήματα της 9ης Φεβρουαρίου 2005, Μεγάλοι ποιητές.] Μεγάλοι ποιητές, ποιήματα ωραία με ειρωνεύονται, με περιγελούν, εμένα και τα όρνιθος σκαλίσματά μου, τ’αδύναμο συναίσθημα, την ανεκπλήρωτη σβησμένη φλόγα του κατηραμένου πάθους· την καταδίκη μου να μη γευτώ χείλη γλυκά, μόνο σκιές και όνειρα σαρκαστικά, σαρκαστικά για μένα, για τα σκαλίσματα, τη φλόγα, το καρβουνιασμένο πάθος και την κατάμαυρη καρδιά… [Μαριονέττες.] Μαριονέττες τα χέρια μου μεγάλων ποιητών· τα δάκτυλα, μεγάλες μουσικές, παιγμένες χίλιες φορές νότες τα εξουσιάζουν· ξένοι οι δικοί μου στεναγμοί, ξένη η ωραία φωνή μου, της καρδιάς μου οι κτύποι πώς κτυπούν, σε ρυθμούς ξένων… «Μα άκου, κτυπά η δική μου η καρδιά, δικοί μου οι καϋμοί, τα δάκρυα, τα δάχτυλα, η φωνή» φωνάζω σ’όλους, απελπισμένος ελπίδες ζητιανεύω απ’το έξυπνο μυαλό μου, απ’τα κενά που εκούσια στη λογική μου αφήνω… Και μαύρα τα δάκτυλα, μαύρα τα χέρια απ’το μελάνι της παληάς μου πένας, μαύρα τα δάκρυα που στάζουν απ’του Ιάσονα τον κονδυλοφόρο – του ιάσονα, που φρόντισε τους άλλους, μα, στη δική του τη Μελαγχολία, ίαση δε βρήκε… [Βίον ερωτικόν.] Βίον ερωτικόν δεν είχα, ως το πέρας το τυπικόν της εφηβίας μου· έρωτα, ναι, ανεκπλήρωτον, βαθύ και πικρόν, ναι. Μ’ απόκριση αυτού καμμιά… Πρέπει πιστεύω η ψυχή μου να ‘χη πολύ στιγματιστεί εξ αύτης της απουσίας, και εκ των εξ αύτης απορρεουσών πράξεων. Τελευταίως τε πας έρως μ’έχει εγκαταλείψει· η εγκαρτέρισίς του μόνο μαρτυρά – μαζί, αλήθεια, με κάτι ποιήματα παληά – μόν’ο πόνος μοι μαρτυρά του έρωτος υπόστασι κι ουσία· μόνο ενθύμησις μικρή, κι ανόηται καθημεριναί ιστορίαι ερωτικαί, εμπορικαί… γι’ αυτό σ’εσέ καλώ, ω Τέχνη της Ποιήσεως, ως και τόσοι, πιο ωραίοι, εμπνευσμένοι, πιο θελκτικοί από μένα, ακόμη κι αν δεν ξέρω τι ζητώ, κι αν ξέρω τι λόγια κούφια μουρμουρίζω, τι μάταιο ακόμη ξέροντας που είναι, να ψάχνω αγκάλες και φιλιά, στήθη πάλλευκα και χείλη στοργικά, ανάμεσα σε πένες ξεραμένες και σε πάμμαυρα, ξερά μελάνια (9/2/2005) Ophelia.doc 9.2.2005.doc Edited March 18, 2005 by Orpheus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oberon Posted February 10, 2005 Share Posted February 10, 2005 Τι να πω? Είναι απλά πανέμορφα. Λυρικά με μια αίσθηση και γλώσσα άλλης εποχής, είναι γοητευτικά και γεμάτα συναίσθημα, που εμφανώς βγαίνει από τα μύχια της ψυχής σου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orpheus Posted February 10, 2005 Author Share Posted February 10, 2005 (edited) Τι να πω? Είναι απλά πανέμορφα. Λυρικά με μια αίσθηση και γλώσσα άλλης εποχής, είναι γοητευτικά και γεμάτα συναίσθημα, που εμφανώς βγαίνει από τα μύχια της ψυχής σου. <{POST_SNAPBACK}> Ευχαριστώ Edited February 10, 2005 by Orpheus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienna Posted February 10, 2005 Share Posted February 10, 2005 Ναι και ένας ποιητής με τον οποίο μπορώ να συμφωνήσω σε πολλά πράγματα από όσο φαίνεται... Σου αρέσει ο Καβάφης; Εμένα ναι. Διακρίνω ψύγματα του κάπου στις σκιές τον γραμμών σου, κι αυτό το λέω για καλό, αν αναρωτιέσαι το ύφος μου. Γράφεις ειλικρινή ποιήματα. Ποιληματα που έχεις ζήσει. Μόνο έτσι γράφω και εγώ. Καλύτερα να γράψει κανείς για την έλλειψη γεγονότος αν νιώθει αυτήν, παρά για ανύπαρκτα γεγονότα... βέβαια η ύπαρξη είναι πάντα κάτι σχετικό... Μου αρέσει το γράψιμό σου... Η γλώσσα, οι εικόνες... αν και άλλοι θα έλεγαν πως είναι προιόν μεγάλης μελέτης εγώ πιστεύω πως σου βγαίνει με άνεση. Συγχαρητήρια. Είμαι χαρούμενη που είσαι στο forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orpheus Posted February 10, 2005 Author Share Posted February 10, 2005 Ναι και ένας ποιητής με τον οποίο μπορώ να συμφωνήσω σε πολλά πράγματα από όσο φαίνεται...Σου αρέσει ο Καβάφης; Εμένα ναι. Διακρίνω ψύγματα του κάπου στις σκιές τον γραμμών σου, κι αυτό το λέω για καλό, αν αναρωτιέσαι το ύφος μου. Γράφεις ειλικρινή ποιήματα. Ποιληματα που έχεις ζήσει. Μόνο έτσι γράφω και εγώ. Καλύτερα να γράψει κανείς για την έλλειψη γεγονότος αν νιώθει αυτήν, παρά για ανύπαρκτα γεγονότα... βέβαια η ύπαρξη είναι πάντα κάτι σχετικό... Μου αρέσει το γράψιμό σου... Η γλώσσα, οι εικόνες... αν και άλλοι θα έλεγαν πως είναι προιόν μεγάλης μελέτης εγώ πιστεύω πως σου βγαίνει με άνεση. Συγχαρητήρια. Είμαι χαρούμενη που είσαι στο forum. <{POST_SNAPBACK}> You overwhelm me... -Ορφέας Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienna Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 You did it first... *bow* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orpheus Posted February 21, 2005 Author Share Posted February 21, 2005 (edited) Dain, ευχαριστώ! και συγγνώμη που σε αγνόησα, σ' αυτό το τόπικ, μέχρι τώρα! edit: καλά είμαι τελείως ψάρι ε? (βλ. την απάντησή μου στον Dain παραπάνω) edit: το 'ψάρι' είναι μια βλακειούλα μου - τα ψάρια ξεχνούν τα πάντα κάθε μερικά δευτερόλεπτα... Οι Μούσες μαζί σου, -Ορφέας Edited March 18, 2005 by Orpheus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marmaras Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 [Βίον ερωτικόν.] Bίον ερωτικόν δεν είχα, ως το πέρας το τυπικόν της εφηβίας μου· Ούτε εγώ... έρωτα, ναι, ανεκπλήρωτον, βαθύ και πικρόν, ναι. Μ’ απόκριση αυτού καμμιά… Και θεωρώ οτι οι στίχοι αυτοί εκφράζουν περισσότερο κόσμο από όσο θέλουμε να πιστεύουμε. Το να γνωρίσει κάποιος έρωτα, ναι, αλλά και ανταπόκριση αυτού είναι το εύκολο. Η δυσκολία αρχίζει οταν το ζητούμενο είναι η ουσιώδης ένωση των ψυχών. Το τραγικό είναι οτι αυτή την ένωση ψυχών την βρίσκουμε πιο εύκολα στην βαθιά φιλία παρά στον "βαθύ έρωτα". Και ότι τα δύο σπάνια συμβαδίζουν ενώ το δεύτερο θα έπρεπε να συνεπάγεται το πρώτο. Πρέπει πιστεύω η ψυχή μου να ‘χη πολύ στιγματιστεί εξ αύτης της απουσίας, και εκ των εξ αύτης απορρεουσών πράξεων. Έχει στιγματιστεί, ναι, αλλά και ταυτόχρονα έχει δυναμώσει. Ο ανεκπλήρωτος έρωτας είναι καταλυτικός παράγοντας βελτίωσης της ψυχής. Όποιος δεν έχει νοιώσει τον πόνο, τον φαινομενικά ατελείωτο πόνο της μακρόχρονης έλειψης του έρωτα, ή καλύτερα της χωρίς ανταπόκριση ύπαρξής του, αυτός ο άνθρωπος δεν έχει αναγνωρίσει ακόμη την σημασία του. Ίσως ακόμη και να μήν τον αξίζει, αλλά ποιός είμαι εγώ αυτός που δικαιούται να ισχυριστεί ποιός αξίζει τί? Τελευταίως τε πας έρως μ’έχει εγκαταλείψει· η εγκαρτέρισίς του μόνο μαρτυρά – μαζί, αλήθεια, με κάτι ποιήματα παληά – μόν’ο πόνος μοι μαρτυρά του έρωτος υπόστασι κι ουσία· μόνο ενθύμησις μικρή, κι ανόηται καθημεριναί ιστορίαι ερωτικαί, εμπορικαί… γι’ αυτό σ’εσέ καλώ, ω Τέχνη της Ποιήσεως, ως και τόσοι, πιο ωραίοι, εμπνευσμένοι, πιο θελκτικοί από μένα, ακόμη κι αν δεν ξέρω τι ζητώ, κι αν ξέρω τι λόγια κούφια μουρμουρίζω, τι μάταιο ξέροντας που είναι, να ψάχνω αγκάλες και φιλιά, στήθη πάλλευκα και χείλη στοργικά, ανάμεσα σε πένες ξεραμένες και σε πάμμαυρα, ξερά μελάνια (9/2/2005) Ο έρωτας είναι κάτι ανώτερο από την προσωρινή ταυτισή του με κάποιο πρόσωπο. Ο κάθε ποιητής ίσως (και λέω ίσως γιατί δεν είμαι σίγουρος) γράφει ένα ποίημα για τον έρωτα ενός ανθρώπου όχι για τον ίδιο τον έρωτα. Το διαχρονικό δημιούργημά του όμως, το ποίημα, αναφέρεται πάντα στον Έρωτα, στον εκάστοτε έρωτα, στον έρωτα του αναγνώστη, στον δικό μου έρωτα. -Αδιύλιστες Σκέψεις Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Blackcloak Posted March 18, 2005 Share Posted March 18, 2005 Ορφέα τα ποιήματά σου μου φαίνονται αρκετά δουλεμένα με πλούσιο λεξιλόγιο, συμβολισμό και θεματολογία. Πλησιάζουν πολύ τον Καβαφικό στίχο στο ύφος ίσως σε κάποια σημεία κινδυνεύουν να χαρακτηρισθούν αντιγραφές, χωρίς να είναι. Είναι στο είδος τους νομίζω πολύ καλά πάντως. Keep up the good work... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Throgos Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Οφηλία Τι να πω. Όχι πες μου τι να πω. Λοιπόν, καταρχήν διακρίνω μια υπέροχη διάχυτη ατμόσφαιρα. Κατα δεύτερον, βλέπω μια προσεκτικότατη χρήση των λέξεων, και σύνταξη που τονίζει έξυπνα μερικές λέξεις που χρειάζονται να τονιστούν. Κατά τρίτον, βλέπω ένα ποίημα με μέτρο, συγκρατημένη λυρικότητα και ισορροπημένο. Κατά τέταρτον, βλέπω ένα από τα καλύτερά σου ποιήματα. Μεγάλοι ποιητές εμένα και τα όρνιθος σκαλίσματά μου, καλόο. Να σου πώ, κανείς από τους τεράστιους καλλιτέχνες που άφησαν ιστορία δεν πίστευε ότι κάνει κάτι τρομερά σημαντικό. Οι περισσότεροι θεωρούσαν τους εαυτούς τους ασήμαντους και τα έργα τους γεμάτα ατέλειες και αδυναμίες. Μαριονέττες Σε καταλαβαίνω. Άμεσο και μελαγχολικό έως καταθλιπτικό (για μένα) ποίημα. (Εν τω μεταξύ αναρωτιέμαι, γράφεις για ποίηση ή για μουσική; ή και για τα δύο;) Βίον Ερωτικόν Μμμμμ.....μ' αρέσει ο αρχαιότροπος τρόπος που γράφεις. Αλλά πιστεύω ότι (αν και γίνομαι ιδιαίτερα υποκειμενικός) το περιτύλιγμα στην πραγματικότητα τυλίγει κάτι το οποίο δεν είναι εξίσου άξιο. Δηλαδή η ιδέα του ποιήματος (κατ εμέ πάντα) δεν είναι τόσο υψηλή ώστε να της γράψεις ένα τόσο καλό ποιήμα (αν με πιάνεις). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isis Posted May 16, 2005 Share Posted May 16, 2005 Κάποια στιγμή στη ζωή σου έχεις διαβάσει Καβάφη...θα δυσκολευτείς να με πείσεις για το αντίθετο... Περιφρονείς όσους σε χλευάζουν και κλείνεις τον εαυτό σου στη μοναξιά της δημιουργίας. Μοναξιά που όμως δίνει ελευθερία και όχι δεσμά! Δεν έχω λόγια να σου περιγράψω πόσο με άγγιξε το "Βίον Ερωτικόν"...ίσως γιατί δε χρειάζονται λόγια για να αγγίξεις την τελειότητα... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orpheus Posted May 16, 2005 Author Share Posted May 16, 2005 (edited) Με βάζεις στον πειρασμό να προσπαθήσω... Αλλά οι απάτες μου είναι μόνο παιχνίδια, ποτέ δεν τις φτάνω μέχρι το τέλος... ["Κάποια στιγμή"... ακριβώς πριν αυτά τα ποιήματα!] Σ'ευχαριστώ πολύ, και οι Μούσες μαζί σου, -Ορφέας Edited May 16, 2005 by Orpheus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikar Posted May 23, 2005 Share Posted May 23, 2005 File Orfea, Me ferveic se duskoln 8esn kai kala kaveic. Sugkekrimeva, me avagkasec va suveidntopoinsw oti exw ousiastiko problnma va kavw kritikn. Kai auto to briskw problnma 8emeliako. Se ka8e periptwsn, 8a sou kavw kritikn, mia kai mou to zntnsec, kai mia kai ta poinmata sou, ev gevei, ta dexomai kai ta voiw8w. Kai 8a prospa8nsw polu va kuriolektw --- sumfwva me tn glwssa mou, tnv opoia mporei h kai oxi va tnv exeic apokwdikopoinsei se kapoio ba8mo wc twra. Alla auto iswc kai va mnv ntav avagkn va to pw. Sou egraya stnv prongoumevn kritikn gia eilikriveia. Dev nmouv omwc safnc (logiko, afou upnrxe prwta mesa mou n sugxusn). Exw ndn skeftei avoixta, sto forum, pavw sauto, sto 8ema Διανθισμένη Γλώσσα, tou Bardos. Ekei ousiastika lew pwc n diav8isn, av autovomn8ei kai uperternsei tou mnvumatoc (tou periexomevou dnladn), n epikoivwvia 8olwvei. Auto dev snmaivei oti dev uparxei eilikriveia, alla oti autn eivai 8oln, mplegmevn me 8orubo, asxnmatistn, avestiastn kai evtelei akivduvn --- dnladn 3odemevn h, toulaxisto, avapotelesmatikn. Protimw loipov otav milaw gia ekfrasn eilikrivn, va evvow tnv ekfrasn pou stoxeuei se mia kapoia estiasn. Ta parovta poinmata loipov eivai omorfa: eunxa, ru8mika. Epipleov ta briskw periektika. Edw eivai omwc pou exw problnma: to periexomevo touc, to 8ema touc, evw eivai periexomevo pou me afora h me aforouse sto parel8ov kai meva amesa, to diaxeirizesai me ufoc pou me xavei. Eivai aln8eia oti xrnsimopoieic glwssa melwdikn, me tropo favera doulemevo kai evtupwsiako, alla kapoiec forec kataferveic movo va me 3everwveic. Oxi toso oso diabazw to poinma, alla kuriwc afou teleiwsw. Avalogouv ta poinmata sou, 8alega, se kalogurismevn taivia, pou katafervei va se balei mesa kai va se aggi3ei, alla otav 8a fugeic apto sivema, 8a to kaveic xwric metais8nma ousiastiko, giati 8a souxouv gemisei to mualo oi omorfec eikovec. Kai eivai krima, giati stnv periptwsn sou to 8ema a3izei: to ais8ntnrio sou to ektimw. H kritikn mou autn loipov pataei stn dikn mou ais8ntikn, gia tnv opoia oi le3eic prepei vavai sklnrec, aixmnrec, va gdervouv kai va plngwvouv, va mporouv va se kavouv va klayeic apo vtropn kiapogonteusn h apo tuyeic. Esu dev gderveic omwc, movo xaideueic. Apo touc stixouc sou pairvw oti akomn dev exeic andiasei pragmatika me tov eauto sou, oti tov sugxwreic storgika ka8e fora pou se rixvei, kai malista xwric va to katalabaiveic, kai auto me apogonteuei --- autn tn fora oxi me 8emito tropo. Nomizw oti av breic to kouragio va 8usiaseic tn glukia autn 8eia melwdia pou 8eleic va sperveic toso texvnevtwc stouc stixouc sou, 8a giveic pio ousiastikoc. 8a deic kai o idioc tn glwssa sou pio zwvtavn, pio 3upvia, pio ka8arn, pio aln8ivn. H poinsn sou twra eivai aposteirwmevn apo ka8eti to bromiko kiauto eivai eva riziko paramu8iasma. Prepei vafnseic tn bromia va kulnsei eleu8era stouc stixouc sou, va touc fra3ei, kiautoi va ozouv avupofora. Oi stixoi sou twra, avti8eta, moskobolave louloudia tou agrou. Giauto dev me plnrwvouv ta poinmata sou. Alla eivai kai snmeia touc pou eivai toso kala, pou eivai va tsavtizesai gia ta sumfrazomeva: “μαράθηκε το νούφαρο που ψάχνεις” το γερο-πατέρα σου δε σκότωσα·γιατί νεκρή ’σαι τώρα εσύ για μένα; [...] να ψάχνωαγκάλες και φιλιά, στήθη πάλλευκα και χείλη στοργικά, ανάμεσα σε πένες ξεραμένες και σε πάμμαυρα, ξερά μελάνια 3avadiabazw twra ta parapavw kai mou akougovtai austnra. To krima sto laimo mou. Allwste ka8e kritikn eivai avagkastika kai autokritikn. Oi Mousec mazi sou, Vikar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orpheus Posted May 24, 2005 Author Share Posted May 24, 2005 Vikar, Το κρίμα στο λαιμό σου, χεχε... Ευχαριστώ πολύ για την ειλικρινή κριτική - θα το σκεφτώ, αν και τα ποιήματά μου είναι λίγο-πολύ αντιδράσεις σε ερεθίσματα και το αν έχουν μέσα κάτι άσχημο είναι το αποτέλεσμα του φιλτραρίσματος των ερεθισμάτων απ'την ενίοτε αισθητική μου και τον (ενίοτε?) χαρακτήρα μου, και έτσι δεν είναι ακριβώς κάθε φορά συνειδητή επιλογή... Πάντως δεν θα ήθελα να βρωμούσαν αυτά, με κανέναν τρόπο! [Το κάθε ποίημα έχει 'για κάποιο λόγο' το χαρακτήρα του!] Και πάλι ευχαριστώ, και για τις τελευταίες γραμμές ;) Οι Μούσες μαζί σου, -Ορφέας Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.