Jump to content

The Maxx (1995)


DinoHajiyorgi
 Share

Recommended Posts

post-1004-1220351499_thumb.jpg

Δεν μου συμβαίνει συχνά, να κολλάω σε κοστουμάτους υπερήρωες του είδους «κινούμενα σχέδια», το Maxx όμως είναι special περίπτωση. Μόλις ακούσετε την film noir αφήγηση του σε πρώτο πρόσωπο…θα σας έχει.

post-1004-1220351529_thumb.jpg

“The Maxx” είναι ένα Αμερικάνικο κόμικ και ένας ήρωας που δημιούργησε ο Sam Kieth και εκδόθηκε από την Image Comics. Το κόμικ προσαρμόστηκε σε μια σειρά κινουμένων σχεδίων που μεταδόθηκε από το κανάλι του MTV το 1995.

post-1004-1220351570_thumb.jpg

post-1004-1220352251_thumb.jpg

Η σειρά ακολουθεί τις περιπέτειες του Maxx στον πραγματικό κόσμο και σε μια εναλλακτική πραγματικότητα, που αποκαλείται the Outback. Στον πραγματικό κόσμο ο ήρωας είναι ένας άστεγος ενώ στο Outback είναι ο προστάτης της Βασίλισσας της Ζούγκλας. Και η Βασίλισσα είναι σαν τον Maxx, δηλαδή υπάρχει και στον αληθινό κόσμο ως Julie Winters, μια κοινωνική λειτουργός που είναι συνήθως απασχολημένη στο να βγάζει τον Maxx από τη φυλακή με εγγύηση. Ενώ ο Maxx είναι πάντοτε συνειδητά γνώστης του Outback, η Julie δεν το θυμάται παρόλο που παίζει σημαντικό ρόλο στις ζωές και των δύο.

 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

 

Μια μέρα που η Julie σταματάει για να βοηθήσει έναν άνθρωπο στον δρόμο, δέχεται επίθεση, γρονθοκοπείται, βιάζεται και παρατιέται ως νεκρή. Καθώς αναρρώνει, για να κρατηθεί από κάπου, βρίσκει καταφύγιο στο Outback (ένα προϊστορικό τοπίο, χτισμένο εξολοκλήρου στο υποσυνείδητο της, ένα μέρος στο οποίο έχει πλήρη έλεγχο). Εκεί, μετατρέπεται στη Βασίλισσα Λεοπάρδαλη, μια παντοδύναμη θεά. Καταλήγει να περνάει τόσο πολύ τον χρόνο της εκεί πέρα που τελικά ο αληθινός κόσμος και το Outback αρχίζουν να χάνουν την συνοχή τους.

post-1004-1220351595_thumb.jpg

post-1004-1220352179_thumb.jpg

Μια νύχτα, χτυπάει κατά λάθος έναν άστεγο με το αυτοκίνητο της. Θυμούμενη τι συνέβη την τελευταία φορά που σταμάτησε να βοηθήσει κάποιον, σκεπάζει τον αναίσθητο τραυματία με σκουπίδια, αλλά με αυτή της την πράξη ανοίγει κατά λάθος μια πρόσβαση προς το Outback. Μόλις φεύγει η Julie, ένα αμπαζούρ στα σκουπίδια επεκτείνεται πάνω από το σώμα του άντρα, μετατρέπεται σε κοστούμι και μάσκα, «δένοντας» τον με την Julie.

post-1004-1220351620_thumb.jpg

post-1004-1220352221_thumb.jpg

Η σειρά ξεκινάει τρία χρόνια μετά, και ο αναγνώστης δεν είναι γνώστης των βαθύτερων πτυχών που συνδέουν τους κεντρικούς χαρακτήρες. Αυτά αποκαλύπτονται σιγά-σιγά καθώς ξεδιπλώνεται ο μύθος. Ο άστεγος δεν θυμάται τίποτα για τον εαυτό του, μόνο πως για κάποιο λόγο η Julie του είναι σημαντική. Δεν θυμάται ούτε το όνομα του (τώρα αποκαλεί τον εαυτό του The Maxx) ούτε με τι μοιάζει κάτω από την μάσκα.

post-1004-1220351647_thumb.jpg

Ο Mr. Gone, είναι ένας κατά-συρροή δολοφόνος και βιαστής που διατηρεί μια τηλεπαθητική σύνδεση με την Julie. Έχει επίσης γνώσεις για τα εναλλακτικά Outbacks πολλών άλλων ανθρώπων. Αρχίζει να την παίρνει τηλέφωνο αλλά εκείνη τον αγνοεί νομίζοντας πως έχει να κάνει με άλλον έναν ανώμαλο φαρσέρ. Τελικά, ο Maxx μπαίνει στον δρόμο του Mr. Gone για να προστατέψει την Julie, με αποτέλεσμα να γίνει στόχος του Gone. O Maxx πολεμάει τον κακό και στον πραγματικό κόσμο και στο Outback. Στο τέλος, ο Mr. Gone κάνει την Julie να δει την αλήθεια για το παρελθόν της και για το πώς δημιουργήθηκε ο Maxx.

post-1004-1220351668_thumb.jpg

Καθώς η Julie αρχίζει να γιάνει, η σειρά ακολουθεί την Sarah, μια μελαγχολική έφηβη την οποία η μητέρα της έστειλε στην Julie για συμβουλή. Η Sarah συγκρούεται συχνά με την μητέρα της, που την τιμωρεί για να μην καταλήξει να γίνει σαν τον πατέρα της, που στο τέλος αποκαλύπτεται πως δεν είναι άλλος από τον Mr. Gone.

 

ΤΑ ΙΖ (ISZ)

 

post-1004-1220351715_thumb.jpg

Τα κυρίαρχα πλάσματα που κατακλύζουν το Outback είναι τα Λευκά Ιζ. Τα Λευκά Ιζ είναι φυτοφάγα αλλά μπορούν να καταβροχθίσουν τα περισσότερα άλλα όντα του Outback, καθώς τα περισσότερα όντα στο Outback της Julie είναι στην πραγματικότητα φυτά. Όταν τα Λευκά Ιζ εισέλθουν στον πραγματικό κόσμο τότε μεταμορφώνονται σε Μαύρα Ιζ, που είναι σαρκοφάγα. Τα Μαύρα είναι δυνατότερα, ταχύτερα, και έχουν πιο σουβλερά δόντια από τα Λευκά. Έχουν την ικανότητα να μεταμφιέζονται ανάλογα με τα ρούχα που μπορούν να φορέσουν κάθε φορά. Αν ένα Ιζ βάλει τα ρούχα μιας γριάς δείχνει σαν μια κοινή γριά γυναίκα στον οποιοδήποτε δεν γνωρίζει τι είναι στην πραγματικότητα. Όλα τα Ιζ δεν διαθέτουν μάτια.

 

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ

 

Το κόμικ προσαρμόστηκε σε μια σειρά κινουμένων σχεδίων σαν μέρος του προγράμματος Oddities του MTV. Η τηλεοπτική σειρά κάλυπτε εν μέρει τον έντυπο μύθο, παρουσιάζοντας την απαρχή της Julie, τον Maxx, τον Mr. Gone, και αργότερα, την Sarah. Η σειρά περιέλαβε ελάχιστες αποκαλύψεις για τον κάθε χαρακτήρα και τις συνδέσεις ανάμεσα τους.

post-1004-1220351762_thumb.jpgpost-1004-1220351772_thumb.jpg

post-1004-1220351781_thumb.jpgpost-1004-1220351792_thumb.jpg

post-1004-1220351802_thumb.jpgpost-1004-1220351815_thumb.jpg

Το κινούμενο σκίτσο αλλάζει συχνά στυλ. Σε μια σκηνή οι χαρακτήρες μπορεί να αποδίδονται λεπτομερώς και στην αμέσως επόμενη να έχουν απλοποιηθεί τελείως… καρτουνίστικα. Αυτό συνήθως χρησιμοποιείται για να τονιστεί μια αλλαγή στην οπτική. CGI αλλά και ζωντανή κινηματογράφηση μπλέκονται συχνά με το χειροποίητο σχέδιο.

post-1004-1220351912_thumb.jpgpost-1004-1220351922_thumb.jpg

post-1004-1220351934_thumb.jpgpost-1004-1220351943_thumb.jpg

post-1004-1220351956_thumb.jpgpost-1004-1220351965_thumb.jpg

Κάποιοι κριτικοί επεσήμαναν πόσο συχνά το animation είναι βασισμένο ολοκληρωτικά στο σκίτσο του κόμικ. Η καρτούν εκδοχή του The Maxx ακολουθεί την τέχνη της σελίδας γραμμή προς γραμμή. Οι παραγωγοί πήραν την συνειδητή απόφαση να ακολουθήσουν σχεδόν καρέ-καρέ το κόμικ της Image από το να «καρτουνοποιήσουν» τον σκοτεινό τόνο που είχαν τα περιοδικά. Και το κινούμενο σχέδιο είναι όσο πιο απλό και «λίγο» θα μπορούσε να γίνει. Δεν βάζουν κίνηση για να δείξουν πως μπορούν παρά μόνο όταν είναι απαραίτητη.

post-1004-1220352061_thumb.jpgpost-1004-1220352074_thumb.jpg

post-1004-1220352083_thumb.jpgpost-1004-1220352091_thumb.jpg

post-1004-1220352103_thumb.jpg

 

Enjoy The Maxx (σε δώδεκα συνεχόμενα ταινιάκια):

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ag4-3q3dncs

Edited by DinoHajiyorgi
Link to comment
Share on other sites

To κόμικ το είχα διαβάσει και ήταν πράγματι πολύ καλό (και διαφορετικό από την τότε Image).

Για τη σειρά, ψήνομαι να τη δω, αλλά όχι άγρια.

Link to comment
Share on other sites

  • Φάντασμα changed the title to The Maxx (1995)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..