Jump to content

Roger Hobbs - Ο άνθρωπος φάντασμα


BladeRunner
 Share

Recommended Posts

Γεννημένος τον Ιούνιο του 1988, ο Αμερικανός Ρότζερ Χομπς ανήκει στην νέα γενιά συγγραφέων αστυνομικών θρίλερ, έχοντας μπροστά του ένα λαμπρό συγγραφικό μέλλον. Το Ο άνθρωπος φάντασμα (Ghostman) είναι το πρώτο του μυθιστόρημα και μοναδικό μέχρι στιγμής που έχει εκδοθεί. Τον Αύγουστο του 2014 αναμένεται να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ και το δεύτερο βιβλίο του, με τον τίτλο Vanishing Games. 

Κριτική:

Μια από τις εκδοτικές εκπλήξεις της χρονιάς, κατά την γνώμη μου. Το βιβλίο αυτό κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το 2013 και τόσο γρήγορα μεταφράστηκε στα ελληνικά από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος. Χτες κυκλοφόρησε στο βιβλιοπωλείο των εκδόσεων, δεν έχασα ούτε στιγμή για να το αγοράσω, και με το που το έπιασα στα χέρια μου, το άρχισα. Και μέσα σε λίγες ώρες το τελείωσα. Τσακ μπαμ! Το Ο άνθρωπος φάντασμα ανήκει σε μια κατηγορία αστυνομικών θρίλερ που στ'αγγλικά είναι γνωστή ως "Heist/Caper Stories", στην οποία έκανε θραύση ο Donald Westlake με τις σειρές βιβλίων Parker (με το ψευδώνυμο Richard Stark) και Dortmunder. Λίγα λόγια για την ιστορία: Όταν μια ληστεία ενός καζίνου στο Ατλάντικ Σίτι πηγαίνει κατά διαόλου, ο εγκέφαλος και οργανωτής του σχεδίου, Μάρκους, ζητάει από τον πρωταγωνιστή και αφηγητή μας, που ακούει στο όνομα Τζακ (το οποίο βέβαια δεν είναι το πραγματικό του όνομα), να κανονίσει τα πάντα. Αυτή είναι η δουλειά ενός "Φαντάσματος", να κανονίσει τα πάντα και μετά να εξαφανιστεί. Στο Ατλάντικ Σίτι θα συναντήσει ένα χάος όμως: Ο ένας ληστής σκοτώθηκε, ο δεύτερος σοβαρά τραυματισμένος αγνοείται και καταζητείται απ'όλες τις διωκτικές αρχές, ένας τρίτος μυστηριώδης τύπος για κάποιο λόγο τα έκανε όλα μπάχαλο και τα 1,2 εκατομμύρια δολάρια που κλάπηκαν είναι παγιδευμένα με ειδικά εκρηκτικά και μέσα σε 48 ώρες θα καταστραφούν. Συν τοις άλλοις, μια πράκτορας του FBI τον περιμένει στο αεροδρόμιο! Όμως ο Τζακ είναι φτιαγμένος για την δουλειά αυτή, μπορεί τα κέρδη να είναι σημαντικά, αλλά πιο σημαντικές είναι οι στιγμές έντασης που ζει κάνοντας τέτοιου είδους δουλειές. Βέβαια στην συγκεκριμένη είναι υποχρεωμένος να εμπλακεί, μιας και χρωστάει μια μεγάλη χάρη στον Μάρκους, έπειτα από μια αποτυχημένη ληστεία στην Κουάλα Λουμπούρ, πέντε χρόνια πριν... Ο συγγραφέας φαίνεται να είναι γνώστης των διαδικασιών που ακολουθούνται σε καζίνο και τράπεζες και πως μπορεί να γίνει μια ληστεία, ή τουλάχιστον να μελέτησε πολύ για να μας παρουσιάσει μια όσο γίνεται πιο πιστευτή ιστορία. Ίσως, βέβαια, να το παράκανε με κάποιες περιγραφές διαδικασιών και όπλων, ήταν αρκετά αναλυτικές, εκεί που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει λιγότερες λέξεις. Όμως δεν μπορώ να πω ότι με κούρασαν, αντιθέτως έμαθα και λίγα πραγματάκια (όχι βέβαια ότι θα πάω να ληστέψω τράπεζα αύριο το πρωί :p). Η πλοκή είναι καλοφτιαγμένη, τα φλας μπακ πίσω στην αποτυχημένη ληστεία στην Κουάλα Λουμπούρ ενδιαφέροντα, η δράση ικανοποιητική, με πολλές δυνατές σκηνές με κυνηγητά, ανταλλαγές πυροβολισμών και όλα αυτά τα καλούδια, και η ατμόσφαιρα νέο-νουάρ, οπωσδήποτε σούπερ. Η γραφή με την σειρά της πολύ καλή και απίστευτα ευκολοδιάβαστη. Γενικά θα έλεγα ότι για πρώτη προσπάθεια από έναν πολύ νέο συγγραφέα, είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Μακάρι να μεταφράζονταν και άλλα παρόμοια βιβλία ίδιας ποιότητας (υπάρχουν πολλά εκεί έξω!), μιας και κάνω σαν τρελός για τέτοια πράγματα... 

9/10

Edited by BladeRunner
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..