Man_from_Earth Posted January 6, 2015 Share Posted January 6, 2015 (edited) Όνομα Συγγραφέα: Σπύρος ΚωνσταντόπουλοςΕίδος: Επιστημονική φαντασίαΒία/Σεξ: ΌχιΑριθμός Λέξεων: 1476Αυτοτελής; ΌχιΣχόλια: Για τον 38ο Διαγωνισμό Σύντομης Ιστορίας, Κατηγορία: ΕΦ, Θέμα: Πού είμαι; Sur terre.pdf Edited January 6, 2015 by Neschreimax 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elgalla Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 Αυτό που δεν μπόρεσα να καταλάβω σε σχέση με την υπόθεση ήταν για ποιο λόγο, εφόσον υπάρχει κοριός, ο Χάρρυ έπρεπε να είναι στο κόλπο. Επίσης, θα με ενδιέφερε να δω λίγο περισσότερο για ποιο λόγο είχε τοποθετηθεί ο κοριός. Από εκεί και πέρα, μπορεί η προτελευταία πρόταση να είναι ο τίτλος του διαγωνισμού, αλλά όλη η υπόλοιπη ιστορία δεν έχει καμία σχέση με το θέμα. Μου δόθηκε η εντύπωση πως είχες μια ιστορία στο μυαλό σου άσχετη με το διαγωνισμό και την έγραψες ανεξάρτητα από αυτόν, αλλά για να μην είσαι και τελείως εκτός κότσαρες στο τέλος κι ένα «πού είμαι;». Τέλος, πολυφορεμένο αυτό με τους κακούς Αμερικάνους της NASA και τους καλούς Ευρωπαίους, κάτι πιο πρωτότυπο δεν θα έβλαπτε καθόλου. Καλή επιτυχία! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WILLIAM Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 Μας στέρησες την αγωνία του που είμαι αλλά μας έδωσες ένα καλό κείμενο με αγωνία. Θα μπορούσε να είναι ωστόσο ολόκληρη νουβέλα. Σκέψου το. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ιρμάντα Posted January 7, 2015 Share Posted January 7, 2015 (edited) Α καλό και αυτό! Θαυμάζω τις τεχνικές σας γνώσεις παιδιά! Ναι, θα ήθελα ίσως περισσότερη ανάπτυξη, όπως είδα είχες και περιθώριο λέξεων, κυρίως για να αφήσεις την αγωνία να βράσει εκεί που ο Γάλλος πρέπει να επιλέξει τι να κάνει. Εκεί που πας να ταυτιστείς, να ιδρώσεις με τον ήρωα, τσούπ, έχει όχι μία επιλογή σωτηρίας αλλά δύο. Ούτε μισή παράγραφο δεν προφτάσαμε να ανησυχήσουμε. Επίσης δεν θα έπρεπε ο κακός να έχει προβλέψει ότι μπορούσε να του κάνει ζημιά στο φωτοβολταϊκό; Δεν τον είδαμε να το σκέφτεται. Να λέει ας πούμε, τι καλά που δεν σκέφτηκε να μου αποσυνδέσει το φωτοβολταϊκό, αλλά η χαρά του δεν πρόφτασε να κρατήσει διότι κ.λπ., κ.λπ.... Μεγάλη χαρά πήρα που ο καλός ήταν ο Ευρωπαίος!!! Καλή επιτυχία σου εύχομαι! Edited January 7, 2015 by Ιρμάντα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Disco_Volante Posted January 8, 2015 Share Posted January 8, 2015 Στρωτή γραφή με πολύ καλές περιγραφές. Διαβάζεις την ιστορία και προσπαθείς να εντοπίσεις το θέμα του διαγωνισμού αλλά μόνο στο πολύ τέλος το βρίσκεις. Αυτό μου άρεσε αν και με του ξεκίνησε η πτώση και ο ήρωας αρχίζει να σκέφτεται τον τόπο προσεδάφισης ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι κάπως έτσι θα τελείωνε! Αυτό με χάλασε λιγάκι αλλά σίγουρα η συνολική εικόνα της ιστορίας είναι πολύ θετική. Παρεμπίπτοντος, το 2008 είχα καθηγητή στο μάθημα της Αστροφυσικής τον εθνικό εκπρόσωπο της Ελλάδας στην ESA και έμαθα αρκετά γι’ αυτόν τον οργανισμό. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morfeas Posted January 8, 2015 Share Posted January 8, 2015 Καλησπέρα, Σπύρο! Καλή η ιστορία σου! Τα καλά νέα: +Μου άρεσε η αρχή. Μου άρεσε και το τέλος. Πώς δένει με τον τίτλο. Για μένα είναι μέσα στο θέμα, καθώς το "πού είναι;" στο τέλος είναι αυτό που θα τον σώσει ή όχι. Κι εν πάσει περιπτώσει το "που είμαι" δεν απέχει τελείως από το υπόλοιπο διήγημα (τόσο καιρό βρισκόταν σε έναν χώρο διαφορετικό απ' ό,τι νόμιζε - βλ. κοριούς) +Νομίζω ότι είχε ενδιαφέρον συνολικά το διήγημα. Και το θέμα του και η ιδέα με τον κοριό. +Καλογραμμένο, αν και θα ήθελε κάνα χέρι επιμέλειας ακόμη (π.χ. σου χουν ξεφύγει μερικά τυπογραφικά) Πιθανές βελτιώσεις: –Ξεκινά με ζεστό τρόπο. Στη συνέχεια γίνεται σε σημεία πιο βιαστικό απ’ όσο θα ήθελα, και χάνει κάμποση από τη ζεστασιά του. Ο κοριός μπαίνει πολύ σύντομα και χωρίς να έχει προοικονομηθεί – θα ήταν δύσκολο βέβαια, αλλά θα μπορούσες να ανέφερες το ότι ο ένας είναι από τη ΝΑΣΑ κι ο άλλος από την ΕΣΑ πιο νωρίς. –Επίσης θα μου φαινόταν ωραίο αν έχτιζες καλύτερα τη μεταξύ τους σχέση πριν την ανατροπή, γιατί έτσι δεν έχει το impact που θα μπορούσε (κατ’ εμέ πάντα) να έχει. Δεν είδα κάποια προδοσία εγώ. Είδα έναν ξένο (κι όχι φίλο), να φέρεται όπως του επιτάσσει το δικό του συμφέρον. Στην αρχή κάτι πας να κάνεις (η παρουσία του ενός χαροποιεί τον άλλον), αλλά με την ανατροπή όλα ξεχνιούνται. Νομίζω ότι έτσι θα ήταν πιο έντονη η σύγκρουση. –Θα θεωρούσα πιο ενδιαφέρον να μιλούσαν μεταξύ τους, να καταλαβαίναμε περισσότερο τι μπορεί να ήθελε να υποκλέψει η ΝΑΣΑ. Νομίζω πως έτσι θα είχαμε και περισσότερη ίντριγκα. Τι το τόσο σημαντικό π.χ. υπήρχε; Αν σκέφτεσαι να την επεκτείνεις, προτείνω να το σκεφτείς. Μπράβο σου σε κάθε περίπτωση! Καλή επιτυχία στον διαγωνισμό! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
giorgos lagonas Posted January 9, 2015 Share Posted January 9, 2015 Δεν ξέρω τι δεν με άγγιξε σε αυτό το κείμενο. Γενικά δεν χαίρομαι πολύ στο ενδεχόμενο ΕΦ με διαστημόπλοια, τεχνικούς όρους και τα συναφή, αλλά ντάξει, νομίζω ότι έχω την εμπειρία να ξεπεράσω (τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος τους) τις όποιες προσωπικές προκαταλήψεις. Ίσως η μικρή διάρκεια, η μη αναπτυγμένοι χαρακτήρες που δεν επιτρέπουν στον αναγνώστη να συμπάσχει μαζί τους, ή να ενδιαφέρεται επαρκώς (τουλάχιστον στην περίπτωσή μου) για το τι θα τους συμβεί. Ίσως επειδή ο λόγος σου είναι πολύ στεγνός για τα γούστα μου. Στεγνός μεν, άρτιος δε. Ίσως η ευκολία που γίνονται όλα αυτά. (Σε σημείο αυθαιρεσίας;) Θέλω να πω, έτσι εύκολα καβαλάς μια στολή και βγαίνεις από το διαστημόπλοιο; Δεν πρέπει να συνεργαστεί ένας σκασμός κόσμου, να πατήσει κουμπάκια, διακόπτες και δε συμμαζεύεται, να ενεργοποιηθούν τέλος πάντων ένας σκασμός συστήματα προκειμένου να κάνεις κάτι τέτοιο; Η ίδια ευκολία φαίνεται και στις αποφάσεις και εμένα τουλάχιστον μου στερεί το S.O.B. Έτσι, σαν να του γύρισαν το διακόπτη, είναι απόλυτα σίγουρος για το κίνητρο του συναδέλφου του και αποφασίζει να βουτήξει από το διάστημα στη γη, σκοτώνοντάς τον ταυτόχρονα, χωρίς έστω να κάνει κάτι άλλο πριν; πχ να το ψάξει λιγάκι παραπάνω, να σιγουρευτεί κάπως; Δεν ξέρω. Προσωπικά δεν με ικανοποίησε η ιστορία σου, παρόλα αυτά σου εύχομαι καλή επιτυχία στο διαγωνισμό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienor Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Θεματάκι α: Δεν θα έπρεπε να πρέπει να ανοίξω google translate για να καταλάβω τι παίχτηκε στο τέλος (οκ, δεν ξέρουμε όλοι γαλλικά ) Θεματάκι β (λογικής): κοιτα τώρα να δεις, ο μόνος για τον οποίο έχει νόημα η φράση του τίτλου στο τέλος είμαι εγώ (ο αναγνώστης εγώ, όχι εγώ προσωπικά). Δηλαδή, θέλω να πω, το παιδί που τη λέει έχει δει έναν αλεξιπτωτιστή να πέφτει έτσι; Οπότε, σκέψου το, ρε συ, αν είχε πέσει ένας αλεξιπτωτιστής στον Πειραιά και ρώταγε κάποιον: "Πού είμαι;" η άμεση απάντηση που θα δεχότανε θα ήτανε "στον Πειραιά" (ή ακόμα χειρότερα θα ήτανε κάτι του στυλ "στη Φρεαττύδα" ή στο "Δημοτικό"), ούτε καν "στην Ελλάδα" δηλαδή, πόσο μάλλον "στη Γη". Κατά τα άλλα, σαν θέμα δεν κατάφερε να με κερδίσει αλλά τη διάβασα ευχάριστα (επειδή ακριβώς είναι πολύ μικρή και σχετικά καλογραμμένη - οκ, σου λείπουνε τελείες και διάφορα γράμματα). Έχει κάποια σημεία στα οποία γίνεται συμπαθητικό, αλλά γενικά μου έλλειψε και ο χαρακτήρας (τον οποίο προσπαθείς να σκιαγραφήσεις αλλά όχι αρκετά για μένα) και η ιστορία βασικά. Μοιάζει πιο πολύ με ένα μεμονομένο γεγονός που δεν ξέρω κιόλας πόση σημασία έχει (δηλαδή μου λες ότι έχει, αλλά δε μου δείχνεις ότι έχει) με αποτέλεσμα να με αφήσει το όλο σύνολο πολύ χλυαρή. Έχει βασικά μια πολύ όμορφη αρχή, θα έλεγα να αποκτήσει και όμορφη συνέχεια 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man_from_Earth Posted January 13, 2015 Author Share Posted January 13, 2015 Θεματάκι β (λογικής): κοιτα τώρα να δεις, ο μόνος για τον οποίο έχει νόημα η φράση του τίτλου στο τέλος είμαι εγώ (ο αναγνώστης εγώ, όχι εγώ προσωπικά). Δηλαδή, θέλω να πω, το παιδί που τη λέει έχει δει έναν αλεξιπτωτιστή να πέφτει έτσι; Οπότε, σκέψου το, ρε συ, αν είχε πέσει ένας αλεξιπτωτιστής στον Πειραιά και ρώταγε κάποιον: "Πού είμαι;" η άμεση απάντηση που θα δεχότανε θα ήτανε "στον Πειραιά" (ή ακόμα χειρότερα θα ήτανε κάτι του στυλ "στη Φρεαττύδα" ή στο "Δημοτικό"), ούτε καν "στην Ελλάδα" δηλαδή, πόσο μάλλον "στη Γη". Ευχαριστώ για το σχόλιο. Δεν μπορώ να αντισταθώ σε μια μικρή επεξήγηση: Αν ήμουν παιδί κι ένας επαγγελματίας ταξιδιώτης σε άλλους πλανήτες με ρωτούσε που είναι θα θεωρούσα οτι ψάχνει απάντηση σε κλίμακα πλανήτη. Tουλάχιστον αυτό ήθελα εδώ να αποδώσω - την παιδική αφέλεια... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 (edited) Τα στιβαρά κίνητρα είναι από τα βασικότερα στοιχεία των περισσότερων ιστοριών, κι εδώ δεν μου φαίνονται δεμένα καλά. Γιατί να βάλει κάποιος κοριό σε διατημόπλοιο; (Οκ, μπορώ να φανταστώ κάποιους λόγους, αλλά κάν' το πιο σαφές) Γιατί να το ξέρει ο ένας και όχι ο άλλος; Τι καταγράφει πια αυτός ο κοριός που είναι τόσο μα τόσο σημαντικό; Τι είχαν υποσχεθεί στον Χάρρυ και γιατί; Τι σχέση έχουν οι "περιπλοκές"; Θέματα αληθοφάνειας: Η ανύπαρκτη προετοιμασία για τον διαστημικό περίπατο. (Νομίζω ότι) στην πραγματικότητα παίρνει πολλή ώρα και χρειάζεται σίγουρα πάνω από έναν. Το ότι με μια "απλή" στολή διαστημικού περιπάτου θα μπορούσε κανείς να κάνει βουτιά μέσα από την ατμόσφαιρα της Γης. Θερμική προστασία; Δεν με έπεισε. Κανένας λόγος για τον ξένο τίτλο, που μάλιστα παίζει και ρόλο στο κείμενο. Γράφουμε ελληνικά, οπότε είναι αναγκαίο να αναγνωρίζουμε και να αποφεύγουμε αγγλισμούς όπως "Δεν το είδε να έρχεται" (He didn't see it coming) και "Αν επιβίωνε την πτώση" (If he survived the fall, εδώ είναι καθαρά θέμα πρόθεσης, αλλά χτυπάει άσχημα). Στα συν η συνεχής σύγκρουση μεταξύ τους και η προσπάθεια δημιουργίας χαρακτήρων. Έπρεπε να χρησιμοποιήσεις το μεγάλο περιθώριο λέξεων που είχες για να κάνεις το κείμενο πιο συνεπές και ενδιαφέρον. Εδίτιον το έκπληκτον: Μόλις συνειδητοποίησα ότι έχεις σημειώσει πως η ιστορία δεν είναι αυτοτελής! Ημιτελής ιστορία σε διαγωνισμό;! Ε, αναγκαστικά θα σου πει ο άλλος ότι λείπουν πράγματα, όπως τα κίνητρα. Edited January 16, 2015 by mman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiessa Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Α, είπα, ξεκινώντας να διαβάζω. Να μια ιστορία σ’ ένα διαστημόπλοιο και φαίνεται να υπάρχει κάποια ανώμαλη εξέλιξη. Τώρα θα χαθούν και θα ψάχνουν να βρουν πού είναι. Αμ, δε. Σε γνωστά μέρη είναι, και η ιστορία παίρνει εντελώς διαφορετική τροπή. Μου αρέσει στην αρχή που μιλάς για την απραξία και τους κλειστούς χώρους. Με βάζεις άμεσα στο περιβάλλον του ήρωα. Και μετά, όταν έρχεται η συμβουλή από δυο μεριές ότι δεν είναι τίποτα και να αγνοήσει τις ενδείξεις, τα πράγματα γίνονται πολύ ενδιαφέροντα. Έπειτα όμως, όλα κυλάνε πολύ γρήγορα και κάπως με αφήνουν να θέλω κάτι περισσότερο. Λογικό αν η ιστορία έχει συνέχεια, αλλά κρίμα γιατί είχες χώρο να την κάνεις λίγο πιο πλήρη. Έτσι όπως είναι, μένω με δυο παράπονα: Πρώτον, στο πού είμαι περισσότερο ακουμπάει παρά πατάει. Δεύτερον, δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο ήταν τόσο σημαντικό να γίνουν όλα αυτά. Δεν καταλαβαίνω τι κατασκόπευαν οι μεν από τους δε και γιατί ήταν τόσο σπουδαίο αυτό ώστε να φτάσουν στο φόνο έτσι εν ψυχρώ. Κι αν αυτό δεν ήταν περιπλοκή, τότε τι ήταν; Ένα μεγάλο θετικό της ιστορίας: το στυλ των επικοινωνιών με το έδαφος που με έβαλε αμέσως στο πνεύμα του διαστημικού ταξιδιού και μου έφερε άμεσα στο μυαλό μου εικόνες από σκάφη και κέντρα ελέγχου και με ενθουσίασε, καθότι και πολύ φαν των διαστημικών ταξιδιών. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Περιπέτειες και συνωμοσίες σε μηδενική βαρύτητα! Από τα πολύ κλασικά θέματα της ΕΦ, που πάντα κρατάει το ενδιαφέρον. Αν και το κομμάτι της δράσης είναι αρκετά καλά δοσμένο, του λείπουν πολλές λεπτομέρειες για να το ζωντανέψουν και να το κάνουν πιο αληθοφανές. Εκεί στο διάστημα είναι πολλές οι παράμετροι οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη. Το παραμικρό έχει μέγιστη σημασία. Εσύ τα προσπερνάς κάπως γρήγορα, για χάρη της εξέλιξης, αλλά αφήνει μια αίσθηση πως κάτι λείπει. Επίσης, θα έπρεπε να δώσεις περισσότερη προσοχή στο γιατί έγιναν όλα αυτά. Γενικά, υπάρχουν αρκετές τρύπες στην υπόθεση (οι περισσότερες έχουν ήδη αναφερθεί). Χρειάζονται κι άλλες πληροφορίες για να δέσει το ζουμί του διηγήματος. Καλή επιτυχία! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Πολύ ωραία αρχή και γενικά καλή προσπάθεια ως γράψιμο, αν και έχει μερικές απροσεξίες και κάποιους καραμπινάτους αγγλισμούς (εκτός από αυτούς που ανέφερε ο mman, το "θα πήγαινε για το δεύτερο" και το "θα γινόταν ιστορία"). Δεν το πολύκατάλαβα λόγω τεχνικούρας και δε με έκανε να νοιαστώ για τη μοίρα των ηρώων και επίσης είναι αποσπασματικό, αλλά φαντάζομαι αυτό ήταν αναμενόμενο, αφού δεν είναι αυτοτελές. Στα θετικά, σίγουρα πετυχαίνεις την ατμόσφαιρα διαστημικού ταξιδιού, το πώς είναι να είσαι σε ένα αποστειρωμένο διαστημόπλοιο, όλο μηχανές και κουμπιά, και να ανακαλύπτεις ότι και οι ανθρώπινες σχέσεις εκεί μέσα είναι εξίσου κρύες. Από ταχύτητα δεν πάει ούτε πολύ γρήγορα, ούτε πολύ αργά, αλλά έχει το σωστό ρυθμό. Προτείνω να δώσεις περισσότερες πληροφορίες για τους ήρωες, πού βρίσκονται σαν διάθεση και σαν σταδιοδρομία ο καθένας όταν αρχίζει να συμβαίνει το περιστατικό που αποτελεί το κέντρο του διηγήματος αυτού. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mors Planch Posted January 24, 2015 Share Posted January 24, 2015 Καλή η ιδέα, όσον αφορά την εφαρμογή τώρα: 1. Σε κάποια σημεία δίχνει να το έγγραψες στα Αγγλικά και να το μετέφρασες από 'κει στα Ελληνικά. 2. Για τα ορθογραφικά θα αφήσω την Κέλλυ να βγάλει την πάλα. 3. Με τους διαμαρτυρόμενους με τις "τεχνικούρες" προφανώς σαν καλός οπαδος (και) της σκληρής ΕΦ θα διαφωνήσω. 4. Του 3 λεχθέντος δεν μετράμε την απώλεια ενέργειας σε αμπέρ.Τέλος ήμουν έτοιμος να συμφωνήσω με τον κύριο Μανωλιό πιο πάνω ότι αν φορέσεις τη στολή και το... αλεξίπτωτο σου και κάπως καταφέρεις να βγείς από τροχιά θα γίνεις κάρβουνο. Μετά όμως θυμήθηκα αυτό εδώ το ωραίο... "αλεξίπτωτο" της General Electric από το σωτήριον έτος 1963:http://www.astronautix.com/craft/moose.htm Το οποίο πάντως έχει προοπτικές για τους λάτρεις των extreme sports Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man_from_Earth Posted January 24, 2015 Author Share Posted January 24, 2015 (edited) Το ότι με μια "απλή" στολή διαστημικού περιπάτου θα μπορούσε κανείς να κάνει βουτιά μέσα από την ατμόσφαιρα της Γης. Θερμική προστασία; Δεν με έπεισε. Τέλος ήμουν έτοιμος να συμφωνήσω με τον κύριο Μανωλιό πιο πάνω ότι αν φορέσεις τη στολή και το... αλεξίπτωτο σου και κάπως καταφέρεις να βγείς από τροχιά θα γίνεις κάρβουνο. Μετά όμως θυμήθηκα αυτό εδώ το ωραίο... "αλεξίπτωτο" της General Electric από το σωτήριον έτος 1963:http://www.astronautix.com/craft/moose.htm Έχουμε εξελίξεις από το 1963 κύριοι... Edited January 24, 2015 by Neschreimax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted January 25, 2015 Share Posted January 25, 2015 Πολύ σωστά. Τότε αυτό που λείπει είναι η αναφορά στο ότι οι στολές τους ήταν τέτοιες που θα τους επέτρεπαν να κάνουν τέτοια κάθοδο. Ας πούμε, οι στολές των αστροναυτών στον ISS είναι τέτοιου είδους; Απ' όσο ξέρω όχι. Άρα δεν θεωρώ δεδομένο ότι θα είναι και οι στολές του διηγήματος, ακριβώς επειδή αυτό που συμβαίνει στο διήγημα είναι μια πολύ ακραία περίπτωση διάσωσης. Μία απλή αναφορά έκτασης λίγων λέξων θα με κάλυπτε, αλλά θα πρέπει να γίνει στο κατάλληλο σημείο, δηλαδή αρκετά νωρίς για να μην φαίνεται εκ των υστέρων επινοημένη, και αρκετά υπαινικτική, για να μην προδώσει τη συνέχεια. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirgal Posted January 26, 2015 Share Posted January 26, 2015 Όπως σου είπαν και άλλοι, η ιστορία δεν φαίνεται να κολλάει με το θέμα. Η μόνη σχέση είναι η τελική ερώτηση. Αν και καλογραμμένη και γρήγορη, έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Η πλοκή έχει κενά, τα οποία μπορούν να καλυφθούν εύκολα με λίγες επιπλέον παραγράφους. Η ανακάλυψη της συνωμοσίας από τον Πασκάλ γίνεται πολύ εύκολα. Θα μπορούσες να παρουσιάσεις κάποια απρόβλεπτη βλάβη την οποία οι συνωμότες δεν θα μπορούσαν να έχουν προβλέψει (η οποία να προκαλεί τελικά την ανεξήγητη απώλεια ενέργειας), και όχι μια απλή απώλεια ενέργειας, η οποία, αν και επαναλαμβάνεται, κανείς δεν φαίνεται να εξετάζει, ούτε και να προσπαθεί να καλύψει (αν υποθέσουμε ότι αυτό το αποκαλυπτικό στοιχείο της συνωμοσίας εντοπίζεται πρώτα από συνωμότες) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man_from_Earth Posted January 28, 2015 Author Share Posted January 28, 2015 Η ιστορία σαφώς θέλει δουλειά. Πολλά εύστοχα σχόλια, κρατώ όμως κάποια που μου άρεσαν περισσότερο: Επίσης δεν θα έπρεπε ο κακός να έχει προβλέψει ότι μπορούσε να του κάνει ζημιά στο φωτοβολταϊκό; Δεν τον είδαμε να το σκέφτεται. Να λέει ας πούμε, τι καλά που δεν σκέφτηκε να μου αποσυνδέσει το φωτοβολταϊκό, αλλά η χαρά του δεν πρόφτασε να κρατήσει διότι κ.λπ., κ.λπ.... –Επίσης θα μου φαινόταν ωραίο αν έχτιζες καλύτερα τη μεταξύ τους σχέση πριν την ανατροπή, γιατί έτσι δεν έχει το impact που θα μπορούσε (κατ’ εμέ πάντα) να έχει. Δεν είδα κάποια προδοσία εγώ. Είδα έναν ξένο (κι όχι φίλο), να φέρεται όπως του επιτάσσει το δικό του συμφέρον. Στην αρχή κάτι πας να κάνεις (η παρουσία του ενός χαροποιεί τον άλλον), αλλά με την ανατροπή όλα ξεχνιούνται. Νομίζω ότι έτσι θα ήταν πιο έντονη η σύγκρουση.–Θα θεωρούσα πιο ενδιαφέρον να μιλούσαν μεταξύ τους, να καταλαβαίναμε περισσότερο τι μπορεί να ήθελε να υποκλέψει η ΝΑΣΑ. Νομίζω πως έτσι θα είχαμε και περισσότερη ίντριγκα. Τι το τόσο σημαντικό π.χ. υπήρχε; Αν σκέφτεσαι να την επεκτείνεις, προτείνω να το σκεφτείς. Θεματάκι α: Δεν θα έπρεπε να πρέπει να ανοίξω google translate για να καταλάβω τι παίχτηκε στο τέλος (οκ, δεν ξέρουμε όλοι γαλλικά) Τα στιβαρά κίνητρα είναι από τα βασικότερα στοιχεία των περισσότερων ιστοριών, κι εδώ δεν μου φαίνονται δεμένα καλά. Γιατί να βάλει κάποιος κοριό σε διατημόπλοιο; (Οκ, μπορώ να φανταστώ κάποιους λόγους, αλλά κάν' το πιο σαφές) Γιατί να το ξέρει ο ένας και όχι ο άλλος; Τι καταγράφει πια αυτός ο κοριός που είναι τόσο μα τόσο σημαντικό; Τι είχαν υποσχεθεί στον Χάρρυ και γιατί; Τι σχέση έχουν οι "περιπλοκές"; ... Εδίτιον το έκπληκτον: Μόλις συνειδητοποίησα ότι έχεις σημειώσει πως η ιστορία δεν είναι αυτοτελής! Ημιτελής ιστορία σε διαγωνισμό;! Ε, αναγκαστικά θα σου πει ο άλλος ότι λείπουν πράγματα, όπως τα κίνητρα. Και φυσικά σχεδόν όλοι επισήμαναν το οτι δεν εξηγείται τι παίζει με το κουτί. Φυσικά και είχα κάτι κατά νου αλλά ήταν πολύπλοκο. Επομένως είχα την επιλογή είτε να προσπαθήσω να το στριμώξω με ρίσκο major dumping είτε να το αφήσω. Επειδή στο παρελθόν δοκίμασα το 1ο είπα αυτή τη φορά να πάω για αλλαγή με τη χαλαρότητα της μη εξήγησης και την υπόσχεση για συνέχεια σε άλλα μέρη. Μετά την αντίδρασή σας μην ξανακούσω παράπονα για dumping sτο μέλλον.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest /george/ Posted June 14, 2015 Share Posted June 14, 2015 Η ιστορία σου μου θύμισε έντονα το Gravity. Αλήθεια από αυτό εμνεύστηκες; Δε λέω ότι δε μου άρεσε, αντιθέτως! Αυτό που θα ήθελα να ξέρω όμως είναι για ποιο λόγο υπήρχε ο κοριος στο σκάφος. Αυτή είναι η μόνη απορία που μου έμεινε από την ιστορία σου την οποία και ευχαριστήθηκα αρκετά. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man_from_Earth Posted June 20, 2015 Author Share Posted June 20, 2015 (edited) Σε ευχαριστώ. Ειδα το γκραβιτι και ναι έχει κ΄ποιες ομοιότητες αλλά δεν μου πέρναγε καν απο το νου όταν έγραφα. Tο μυστήριο του κουτιού θα το λύσω λίαν συντόμως καθώς έχω σκοπό η ιστορία να ολοκληρωθεί... Edited June 20, 2015 by Neschreimax Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Man_from_Earth Posted June 26, 2015 Author Share Posted June 26, 2015 Αυτό που δεν μπόρεσα να καταλάβω σε σχέση με την υπόθεση ήταν για ποιο λόγο, εφόσον υπάρχει κοριός, ο Χάρρυ έπρεπε να είναι στο κόλπο. Επίσης, θα με ενδιέφερε να δω λίγο περισσότερο για ποιο λόγο είχε τοποθετηθεί ο κοριός. Από εκεί και πέρα, μπορεί η προτελευταία πρόταση να είναι ο τίτλος του διαγωνισμού, αλλά όλη η υπόλοιπη ιστορία δεν έχει καμία σχέση με το θέμα. Μου δόθηκε η εντύπωση πως είχες μια ιστορία στο μυαλό σου άσχετη με το διαγωνισμό και την έγραψες ανεξάρτητα από αυτόν, αλλά για να μην είσαι και τελείως εκτός κότσαρες στο τέλος κι ένα «πού είμαι;». Τέλος, πολυφορεμένο αυτό με τους κακούς Αμερικάνους της NASA και τους καλούς Ευρωπαίους, κάτι πιο πρωτότυπο δεν θα έβλαπτε καθόλου. Καλή επιτυχία! Μας στέρησες την αγωνία του που είμαι αλλά μας έδωσες ένα καλό κείμενο με αγωνία. Θα μπορούσε να είναι ωστόσο ολόκληρη νουβέλα. Σκέψου το. Α καλό και αυτό! Θαυμάζω τις τεχνικές σας γνώσεις παιδιά! Ναι, θα ήθελα ίσως περισσότερη ανάπτυξη, όπως είδα είχες και περιθώριο λέξεων, κυρίως για να αφήσεις την αγωνία να βράσει εκεί που ο Γάλλος πρέπει να επιλέξει τι να κάνει. Εκεί που πας να ταυτιστείς, να ιδρώσεις με τον ήρωα, τσούπ, έχει όχι μία επιλογή σωτηρίας αλλά δύο. Ούτε μισή παράγραφο δεν προφτάσαμε να ανησυχήσουμε. Επίσης δεν θα έπρεπε ο κακός να έχει προβλέψει ότι μπορούσε να του κάνει ζημιά στο φωτοβολταϊκό; Δεν τον είδαμε να το σκέφτεται. Να λέει ας πούμε, τι καλά που δεν σκέφτηκε να μου αποσυνδέσει το φωτοβολταϊκό, αλλά η χαρά του δεν πρόφτασε να κρατήσει διότι κ.λπ., κ.λπ.... Μεγάλη χαρά πήρα που ο καλός ήταν ο Ευρωπαίος!!! Καλή επιτυχία σου εύχομαι! Στρωτή γραφή με πολύ καλές περιγραφές. Διαβάζεις την ιστορία και προσπαθείς να εντοπίσεις το θέμα του διαγωνισμού αλλά μόνο στο πολύ τέλος το βρίσκεις. Αυτό μου άρεσε αν και με του ξεκίνησε η πτώση και ο ήρωας αρχίζει να σκέφτεται τον τόπο προσεδάφισης ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι κάπως έτσι θα τελείωνε! Αυτό με χάλασε λιγάκι αλλά σίγουρα η συνολική εικόνα της ιστορίας είναι πολύ θετική. Παρεμπίπτοντος, το 2008 είχα καθηγητή στο μάθημα της Αστροφυσικής τον εθνικό εκπρόσωπο της Ελλάδας στην ESA και έμαθα αρκετά γι’ αυτόν τον οργανισμό. Καλησπέρα, Σπύρο! Καλή η ιστορία σου! Τα καλά νέα: +Μου άρεσε η αρχή. Μου άρεσε και το τέλος. Πώς δένει με τον τίτλο. Για μένα είναι μέσα στο θέμα, καθώς το "πού είναι;" στο τέλος είναι αυτό που θα τον σώσει ή όχι. Κι εν πάσει περιπτώσει το "που είμαι" δεν απέχει τελείως από το υπόλοιπο διήγημα (τόσο καιρό βρισκόταν σε έναν χώρο διαφορετικό απ' ό,τι νόμιζε - βλ. κοριούς) +Νομίζω ότι είχε ενδιαφέρον συνολικά το διήγημα. Και το θέμα του και η ιδέα με τον κοριό. +Καλογραμμένο, αν και θα ήθελε κάνα χέρι επιμέλειας ακόμη (π.χ. σου χουν ξεφύγει μερικά τυπογραφικά) Πιθανές βελτιώσεις: –Ξεκινά με ζεστό τρόπο. Στη συνέχεια γίνεται σε σημεία πιο βιαστικό απ’ όσο θα ήθελα, και χάνει κάμποση από τη ζεστασιά του. Ο κοριός μπαίνει πολύ σύντομα και χωρίς να έχει προοικονομηθεί – θα ήταν δύσκολο βέβαια, αλλά θα μπορούσες να ανέφερες το ότι ο ένας είναι από τη ΝΑΣΑ κι ο άλλος από την ΕΣΑ πιο νωρίς. –Επίσης θα μου φαινόταν ωραίο αν έχτιζες καλύτερα τη μεταξύ τους σχέση πριν την ανατροπή, γιατί έτσι δεν έχει το impact που θα μπορούσε (κατ’ εμέ πάντα) να έχει. Δεν είδα κάποια προδοσία εγώ. Είδα έναν ξένο (κι όχι φίλο), να φέρεται όπως του επιτάσσει το δικό του συμφέρον. Στην αρχή κάτι πας να κάνεις (η παρουσία του ενός χαροποιεί τον άλλον), αλλά με την ανατροπή όλα ξεχνιούνται. Νομίζω ότι έτσι θα ήταν πιο έντονη η σύγκρουση. –Θα θεωρούσα πιο ενδιαφέρον να μιλούσαν μεταξύ τους, να καταλαβαίναμε περισσότερο τι μπορεί να ήθελε να υποκλέψει η ΝΑΣΑ. Νομίζω πως έτσι θα είχαμε και περισσότερη ίντριγκα. Τι το τόσο σημαντικό π.χ. υπήρχε; Αν σκέφτεσαι να την επεκτείνεις, προτείνω να το σκεφτείς. Μπράβο σου σε κάθε περίπτωση! Καλή επιτυχία στον διαγωνισμό! Δεν ξέρω τι δεν με άγγιξε σε αυτό το κείμενο. Γενικά δεν χαίρομαι πολύ στο ενδεχόμενο ΕΦ με διαστημόπλοια, τεχνικούς όρους και τα συναφή, αλλά ντάξει, νομίζω ότι έχω την εμπειρία να ξεπεράσω (τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος τους) τις όποιες προσωπικές προκαταλήψεις. Ίσως η μικρή διάρκεια, η μη αναπτυγμένοι χαρακτήρες που δεν επιτρέπουν στον αναγνώστη να συμπάσχει μαζί τους, ή να ενδιαφέρεται επαρκώς (τουλάχιστον στην περίπτωσή μου) για το τι θα τους συμβεί. Ίσως επειδή ο λόγος σου είναι πολύ στεγνός για τα γούστα μου. Στεγνός μεν, άρτιος δε. Ίσως η ευκολία που γίνονται όλα αυτά. (Σε σημείο αυθαιρεσίας;) Θέλω να πω, έτσι εύκολα καβαλάς μια στολή και βγαίνεις από το διαστημόπλοιο; Δεν πρέπει να συνεργαστεί ένας σκασμός κόσμου, να πατήσει κουμπάκια, διακόπτες και δε συμμαζεύεται, να ενεργοποιηθούν τέλος πάντων ένας σκασμός συστήματα προκειμένου να κάνεις κάτι τέτοιο; Η ίδια ευκολία φαίνεται και στις αποφάσεις και εμένα τουλάχιστον μου στερεί το S.O.B. Έτσι, σαν να του γύρισαν το διακόπτη, είναι απόλυτα σίγουρος για το κίνητρο του συναδέλφου του και αποφασίζει να βουτήξει από το διάστημα στη γη, σκοτώνοντάς τον ταυτόχρονα, χωρίς έστω να κάνει κάτι άλλο πριν; πχ να το ψάξει λιγάκι παραπάνω, να σιγουρευτεί κάπως; Δεν ξέρω. Προσωπικά δεν με ικανοποίησε η ιστορία σου, παρόλα αυτά σου εύχομαι καλή επιτυχία στο διαγωνισμό. Θεματάκι α: Δεν θα έπρεπε να πρέπει να ανοίξω google translate για να καταλάβω τι παίχτηκε στο τέλος (οκ, δεν ξέρουμε όλοι γαλλικά ) Θεματάκι β (λογικής): κοιτα τώρα να δεις, ο μόνος για τον οποίο έχει νόημα η φράση του τίτλου στο τέλος είμαι εγώ (ο αναγνώστης εγώ, όχι εγώ προσωπικά). Δηλαδή, θέλω να πω, το παιδί που τη λέει έχει δει έναν αλεξιπτωτιστή να πέφτει έτσι; Οπότε, σκέψου το, ρε συ, αν είχε πέσει ένας αλεξιπτωτιστής στον Πειραιά και ρώταγε κάποιον: "Πού είμαι;" η άμεση απάντηση που θα δεχότανε θα ήτανε "στον Πειραιά" (ή ακόμα χειρότερα θα ήτανε κάτι του στυλ "στη Φρεαττύδα" ή στο "Δημοτικό"), ούτε καν "στην Ελλάδα" δηλαδή, πόσο μάλλον "στη Γη". Κατά τα άλλα, σαν θέμα δεν κατάφερε να με κερδίσει αλλά τη διάβασα ευχάριστα (επειδή ακριβώς είναι πολύ μικρή και σχετικά καλογραμμένη - οκ, σου λείπουνε τελείες και διάφορα γράμματα). Έχει κάποια σημεία στα οποία γίνεται συμπαθητικό, αλλά γενικά μου έλλειψε και ο χαρακτήρας (τον οποίο προσπαθείς να σκιαγραφήσεις αλλά όχι αρκετά για μένα) και η ιστορία βασικά. Μοιάζει πιο πολύ με ένα μεμονομένο γεγονός που δεν ξέρω κιόλας πόση σημασία έχει (δηλαδή μου λες ότι έχει, αλλά δε μου δείχνεις ότι έχει) με αποτέλεσμα να με αφήσει το όλο σύνολο πολύ χλυαρή. Έχει βασικά μια πολύ όμορφη αρχή, θα έλεγα να αποκτήσει και όμορφη συνέχεια Θεματάκι β (λογικής): κοιτα τώρα να δεις, ο μόνος για τον οποίο έχει νόημα η φράση του τίτλου στο τέλος είμαι εγώ (ο αναγνώστης εγώ, όχι εγώ προσωπικά). Δηλαδή, θέλω να πω, το παιδί που τη λέει έχει δει έναν αλεξιπτωτιστή να πέφτει έτσι; Οπότε, σκέψου το, ρε συ, αν είχε πέσει ένας αλεξιπτωτιστής στον Πειραιά και ρώταγε κάποιον: "Πού είμαι;" η άμεση απάντηση που θα δεχότανε θα ήτανε "στον Πειραιά" (ή ακόμα χειρότερα θα ήτανε κάτι του στυλ "στη Φρεαττύδα" ή στο "Δημοτικό"), ούτε καν "στην Ελλάδα" δηλαδή, πόσο μάλλον "στη Γη". Ευχαριστώ για το σχόλιο. Δεν μπορώ να αντισταθώ σε μια μικρή επεξήγηση: Αν ήμουν παιδί κι ένας επαγγελματίας ταξιδιώτης σε άλλους πλανήτες με ρωτούσε που είναι θα θεωρούσα οτι ψάχνει απάντηση σε κλίμακα πλανήτη. Tουλάχιστον αυτό ήθελα εδώ να αποδώσω - την παιδική αφέλεια... Τα στιβαρά κίνητρα είναι από τα βασικότερα στοιχεία των περισσότερων ιστοριών, κι εδώ δεν μου φαίνονται δεμένα καλά. Γιατί να βάλει κάποιος κοριό σε διατημόπλοιο; (Οκ, μπορώ να φανταστώ κάποιους λόγους, αλλά κάν' το πιο σαφές) Γιατί να το ξέρει ο ένας και όχι ο άλλος; Τι καταγράφει πια αυτός ο κοριός που είναι τόσο μα τόσο σημαντικό; Τι είχαν υποσχεθεί στον Χάρρυ και γιατί; Τι σχέση έχουν οι "περιπλοκές"; Θέματα αληθοφάνειας: Η ανύπαρκτη προετοιμασία για τον διαστημικό περίπατο. (Νομίζω ότι) στην πραγματικότητα παίρνει πολλή ώρα και χρειάζεται σίγουρα πάνω από έναν. Το ότι με μια "απλή" στολή διαστημικού περιπάτου θα μπορούσε κανείς να κάνει βουτιά μέσα από την ατμόσφαιρα της Γης. Θερμική προστασία; Δεν με έπεισε. Κανένας λόγος για τον ξένο τίτλο, που μάλιστα παίζει και ρόλο στο κείμενο. Γράφουμε ελληνικά, οπότε είναι αναγκαίο να αναγνωρίζουμε και να αποφεύγουμε αγγλισμούς όπως "Δεν το είδε να έρχεται" (He didn't see it coming) και "Αν επιβίωνε την πτώση" (If he survived the fall, εδώ είναι καθαρά θέμα πρόθεσης, αλλά χτυπάει άσχημα). Στα συν η συνεχής σύγκρουση μεταξύ τους και η προσπάθεια δημιουργίας χαρακτήρων. Έπρεπε να χρησιμοποιήσεις το μεγάλο περιθώριο λέξεων που είχες για να κάνεις το κείμενο πιο συνεπές και ενδιαφέρον. Εδίτιον το έκπληκτον: Μόλις συνειδητοποίησα ότι έχεις σημειώσει πως η ιστορία δεν είναι αυτοτελής! Ημιτελής ιστορία σε διαγωνισμό;! Ε, αναγκαστικά θα σου πει ο άλλος ότι λείπουν πράγματα, όπως τα κίνητρα. Α, είπα, ξεκινώντας να διαβάζω. Να μια ιστορία σ’ ένα διαστημόπλοιο και φαίνεται να υπάρχει κάποια ανώμαλη εξέλιξη. Τώρα θα χαθούν και θα ψάχνουν να βρουν πού είναι. Αμ, δε. Σε γνωστά μέρη είναι, και η ιστορία παίρνει εντελώς διαφορετική τροπή. Μου αρέσει στην αρχή που μιλάς για την απραξία και τους κλειστούς χώρους. Με βάζεις άμεσα στο περιβάλλον του ήρωα. Και μετά, όταν έρχεται η συμβουλή από δυο μεριές ότι δεν είναι τίποτα και να αγνοήσει τις ενδείξεις, τα πράγματα γίνονται πολύ ενδιαφέροντα. Έπειτα όμως, όλα κυλάνε πολύ γρήγορα και κάπως με αφήνουν να θέλω κάτι περισσότερο. Λογικό αν η ιστορία έχει συνέχεια, αλλά κρίμα γιατί είχες χώρο να την κάνεις λίγο πιο πλήρη. Έτσι όπως είναι, μένω με δυο παράπονα: Πρώτον, στο πού είμαι περισσότερο ακουμπάει παρά πατάει. Δεύτερον, δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο ήταν τόσο σημαντικό να γίνουν όλα αυτά. Δεν καταλαβαίνω τι κατασκόπευαν οι μεν από τους δε και γιατί ήταν τόσο σπουδαίο αυτό ώστε να φτάσουν στο φόνο έτσι εν ψυχρώ. Κι αν αυτό δεν ήταν περιπλοκή, τότε τι ήταν; Ένα μεγάλο θετικό της ιστορίας: το στυλ των επικοινωνιών με το έδαφος που με έβαλε αμέσως στο πνεύμα του διαστημικού ταξιδιού και μου έφερε άμεσα στο μυαλό μου εικόνες από σκάφη και κέντρα ελέγχου και με ενθουσίασε, καθότι και πολύ φαν των διαστημικών ταξιδιών. Περιπέτειες και συνωμοσίες σε μηδενική βαρύτητα! Από τα πολύ κλασικά θέματα της ΕΦ, που πάντα κρατάει το ενδιαφέρον. Αν και το κομμάτι της δράσης είναι αρκετά καλά δοσμένο, του λείπουν πολλές λεπτομέρειες για να το ζωντανέψουν και να το κάνουν πιο αληθοφανές. Εκεί στο διάστημα είναι πολλές οι παράμετροι οι οποίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη. Το παραμικρό έχει μέγιστη σημασία. Εσύ τα προσπερνάς κάπως γρήγορα, για χάρη της εξέλιξης, αλλά αφήνει μια αίσθηση πως κάτι λείπει. Επίσης, θα έπρεπε να δώσεις περισσότερη προσοχή στο γιατί έγιναν όλα αυτά. Γενικά, υπάρχουν αρκετές τρύπες στην υπόθεση (οι περισσότερες έχουν ήδη αναφερθεί). Χρειάζονται κι άλλες πληροφορίες για να δέσει το ζουμί του διηγήματος. Καλή επιτυχία! Πολύ ωραία αρχή και γενικά καλή προσπάθεια ως γράψιμο, αν και έχει μερικές απροσεξίες και κάποιους καραμπινάτους αγγλισμούς (εκτός από αυτούς που ανέφερε ο mman, το "θα πήγαινε για το δεύτερο" και το "θα γινόταν ιστορία"). Δεν το πολύκατάλαβα λόγω τεχνικούρας και δε με έκανε να νοιαστώ για τη μοίρα των ηρώων και επίσης είναι αποσπασματικό, αλλά φαντάζομαι αυτό ήταν αναμενόμενο, αφού δεν είναι αυτοτελές. Στα θετικά, σίγουρα πετυχαίνεις την ατμόσφαιρα διαστημικού ταξιδιού, το πώς είναι να είσαι σε ένα αποστειρωμένο διαστημόπλοιο, όλο μηχανές και κουμπιά, και να ανακαλύπτεις ότι και οι ανθρώπινες σχέσεις εκεί μέσα είναι εξίσου κρύες. Από ταχύτητα δεν πάει ούτε πολύ γρήγορα, ούτε πολύ αργά, αλλά έχει το σωστό ρυθμό. Προτείνω να δώσεις περισσότερες πληροφορίες για τους ήρωες, πού βρίσκονται σαν διάθεση και σαν σταδιοδρομία ο καθένας όταν αρχίζει να συμβαίνει το περιστατικό που αποτελεί το κέντρο του διηγήματος αυτού. Καλή η ιδέα, όσον αφορά την εφαρμογή τώρα: 1. Σε κάποια σημεία δίχνει να το έγγραψες στα Αγγλικά και να το μετέφρασες από 'κει στα Ελληνικά. 2. Για τα ορθογραφικά θα αφήσω την Κέλλυ να βγάλει την πάλα. 3. Με τους διαμαρτυρόμενους με τις "τεχνικούρες" προφανώς σαν καλός οπαδος (και) της σκληρής ΕΦ θα διαφωνήσω. 4. Του 3 λεχθέντος δεν μετράμε την απώλεια ενέργειας σε αμπέρ. Τέλος ήμουν έτοιμος να συμφωνήσω με τον κύριο Μανωλιό πιο πάνω ότι αν φορέσεις τη στολή και το... αλεξίπτωτο σου και κάπως καταφέρεις να βγείς από τροχιά θα γίνεις κάρβουνο. Μετά όμως θυμήθηκα αυτό εδώ το ωραίο... "αλεξίπτωτο" της General Electric από το σωτήριον έτος 1963: http://www.astronautix.com/craft/moose.htm Το οποίο πάντως έχει προοπτικές για τους λάτρεις των extreme sports Πολύ σωστά. Τότε αυτό που λείπει είναι η αναφορά στο ότι οι στολές τους ήταν τέτοιες που θα τους επέτρεπαν να κάνουν τέτοια κάθοδο. Ας πούμε, οι στολές των αστροναυτών στον ISS είναι τέτοιου είδους; Απ' όσο ξέρω όχι. Άρα δεν θεωρώ δεδομένο ότι θα είναι και οι στολές του διηγήματος, ακριβώς επειδή αυτό που συμβαίνει στο διήγημα είναι μια πολύ ακραία περίπτωση διάσωσης. Μία απλή αναφορά έκτασης λίγων λέξων θα με κάλυπτε, αλλά θα πρέπει να γίνει στο κατάλληλο σημείο, δηλαδή αρκετά νωρίς για να μην φαίνεται εκ των υστέρων επινοημένη, και αρκετά υπαινικτική, για να μην προδώσει τη συνέχεια. Όπως σου είπαν και άλλοι, η ιστορία δεν φαίνεται να κολλάει με το θέμα. Η μόνη σχέση είναι η τελική ερώτηση. Αν και καλογραμμένη και γρήγορη, έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης. Η πλοκή έχει κενά, τα οποία μπορούν να καλυφθούν εύκολα με λίγες επιπλέον παραγράφους. Η ανακάλυψη της συνωμοσίας από τον Πασκάλ γίνεται πολύ εύκολα. Θα μπορούσες να παρουσιάσεις κάποια απρόβλεπτη βλάβη την οποία οι συνωμότες δεν θα μπορούσαν να έχουν προβλέψει (η οποία να προκαλεί τελικά την ανεξήγητη απώλεια ενέργειας), και όχι μια απλή απώλεια ενέργειας, η οποία, αν και επαναλαμβάνεται, κανείς δεν φαίνεται να εξετάζει, ούτε και να προσπαθεί να καλύψει (αν υποθέσουμε ότι αυτό το αποκαλυπτικό στοιχείο της συνωμοσίας εντοπίζεται πρώτα από συνωμότες) Η ιστορία σου μου θύμισε έντονα το Gravity. Αλήθεια από αυτό εμνεύστηκες; Δε λέω ότι δε μου άρεσε, αντιθέτως! Αυτό που θα ήθελα να ξέρω όμως είναι για ποιο λόγο υπήρχε ο κοριος στο σκάφος. Αυτή είναι η μόνη απορία που μου έμεινε από την ιστορία σου την οποία και ευχαριστήθηκα αρκετά. Ευχαριστώ και πάλι για τα σχόλια. Με βάση τις παρατηρήσεις σας το ξαναπέρασα και το ολοκλήρωσα (το είχα αφήσει κάπως ημιτελές) στο ολοκαίνουριο ποστ Στη σκοτεινή πλευρά της Γης. Σας προσκαλώ εκεί για ένα νέο γύρο σχολιασμού... ΜΦΧ, Σπύρος 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.