Αλήθεια, πώς κρίνουμε ένα διήγημα; Υπάρχει τρόπος να γίνει σωστά; Κατά πόσο έχουμε καταλάβει ότι η σωστή κριτική συνίσταται στο να βοηθήσουμε το συγγραφέα να βελτιωθεί και όχι στο να εξασκήσουμε την παρατηρητικότητά μας σαν αναγνώστες; Υπάρχουν κανόνες καλής συμπεριφοράς κατά τη διατύπωση κριτικής; Πρέπει να λαμβάνονται όλες οι κριτικές υπόψη;
Πριν από δύο περίπου χρόνια είχα προτείνει μία φόρμα κριτικής διηγημάτων εδώ. Το SFF.gr. σχεδίασε ένα μάθημα σε πλατφόρμα Moodle, όπου εξετάζεται σε βάθος το θέμα της κριτικής διηγημάτων. (Αναμένονται και άλλα μαθήματα, ποικίλης θεματικής. Εκπλήξεις, εκπλήξεις!) Θα φανεί χρήσιμο στα μέλη της κοινότητας καθώς η κριτική διηγημάτων οφείλει να έχει στόχο τη βελτίωση της γραφής, είτε εφόσον μέσα από την κριτική καταδεικνύονται οι αδυναμίες της δουλειάς μας, είτε αντιμετωπίζοντας, μέσα σε διηγήματα άλλων, αδυναμίες παρόμοιες με τις δικές μας.
Το μάθημα είναι απλό, αυτοματοποιημένο και προαιρετικό. Μπορείτε να μπείτε, να περιηγηθείτε, να διαβάσετε τα κείμενα και να κάνετε τις ασκήσεις στο χρόνο σας, από τώρα και μέσα στο επόμενο τρίμηνο. Εκτός της χρησιμότητάς του, το μάθημα θα σας βοηθήσει να εξοικειωθείτε στο e-learningτου SFF.gr., καθώς πρόκειται για μία νέα δραστηριότητα που ξεκινάει και που (ελπίζουμε)έχει έρθει για να μείνει.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε τυχόν απορία σας. Το MC1-1 σας καλωσορίζει!