Jump to content

To Άνθος...Η Μάσκα


Adicto

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Γραμμένη στο στυλ που χρησιμοποίησες με τον«Ανθρωπο που σκότωσε τον Χρόνο» στον προηγούμενο διαγωνισμό, αυτή είναι μια πολύ καλή ιστορία τρόμου.

 

Είναι αυτός ο μπερδεμένος τρόπος παρουσίασης της ιστορίας που την κάνει διαφορετική απο τα συνηθισμένα.

 

Σου ξαναείπα ότι θεωρώ πως βρίσκεις τον προσωπικό σου τρόπο γραφής με αυτές τις ιστορίες στις οποίες θεωρώ πως είσαι πολύ καλός. Οι εικόνες που δίνεις –ειδικά μέσα στην πόλη- είναι εξαιρετικές, μέσα στην διαστροφή και την διαστρέβλωση της πραγματικότητας. Ήταν σαν να παρακολουθώ βιντεοκλίπ από μέταλ συγκρότημα. Συγκεκριμένα μου ήρθαν εικόνες από το untillit sleeps.

 

Μπράβο.

Link to comment
Share on other sites

Αν διάβαζα αυτό το διήγημα με παρθένο βλέμμα, δεν θα του έβρισκα κανένα ψεγάδι. Καλογραμμένο είναι, και μεταδίδει έναν ανατριχιαστικό τρόμο… όμως, μου φάνηκε γραμμένο όπως θα μαύριζε κανείς αριθμημένα πλαίσια σε παζλ.

 

Και σκέφτομαι, που είναι ο καλός Adicto, που ξέρω. μέσα σε όλο αυτό; Κατανοώ τον «φόρο τιμής» από έναν συγγραφέα προς έναν από τους μεγάλους του είδους, και ίσως να μην έχω διαβάσει όλα τα έργα του Λάβκραφτ, αλλά… Δύο είναι τα στοιχεία που γεμίζουν αυτό το διήγημα. Ένα, τα όνειρα που βλέπει ο ήρωας, μια περίεργη πόλη με αντίστροφη ή ανάποδη αρχιτεκτονική και εφιαλτικούς κατοίκους, και Δύο, η κατάθλιψη που βιώνει ο ήρωας στην «πραγματική» κοινωνία, ανίκανος να λειτουργήσει, εθισμένος στα όνειρα και δυστυχισμένος που δεν ζει σε εκείνες τις άλλες πόλεις. Έτσι, με τα λίγα που έχω διαβάσει, αυτά τα δύο τα έχω συναντήσει ήδη σε Λάβκραφτ και Κθούλου ανθολογίες άλλων συγγραφέων. Ως προς αυτό λοιπόν, ο Adicto βγαίνει άξιος, δηλαδή ισάξιος, στην διεκπεραίωση του φόρου τιμής.

 

Του μένει μόνο το φυτό…που κάπως καλύπτει το θέμα του διαγωνισμού, και μακάρι να είχε μεγαλύτερο και πιο ανεξαρτοποιημένο ρόλο. Ως έχει, μου έρχεται λίγο, το διήγημα τελειώνει με το τέλος του «φόρου τιμής». Νιώθω να στερήθηκα μια πιο πρωτότυπη, μια πιο ανεξάρτητη δημιουργία. Το υλικό είναι εδώ. Έχουμε ελληνικό στοιχείο, δώσε και μια νύξη στην πηγή του δώρου…

Link to comment
Share on other sites

Εχω την εντύπωση πως δεν πρόκειται για ωδή στον Λάβκραφτ αλλά για μια ματιά στους κόσμους του Τόμας Λιγκοτι.

Link to comment
Share on other sites

Η θεματολογία του διηγήματος, αν και καταλαβαίνω ότι είναι μάλλον συνηθισμένη στους φίλους του τρόμου, εμένα μού αρέσει. Έχω βέβαια και κάτι με τις πόλεις…

Επίσης μού άρεσε η σύνδεση του άνθους με τη μάσκα.

Θεωρώ ότι είναι ένα κείμενο καλά γραμμένο και με μια γερή φαντασία από πίσω.

Προσωπικά θα προτιμούσα κάπως λιγότερη σαπίλα και πύον, αλλά το προσπεράνω επειδή οι σκηνές και οι συλλήψεις ήταν γοητευτικές.

 

Edited by Tiessa
Link to comment
Share on other sites

Ονειρικό τοπίο, απομόνωση, κακό που φυτρώνει εκεί που δεν υπάρχουν προσδοκίες.

Link to comment
Share on other sites

Μου άρεσαν τα σουρεαλιστικά και γι αυτό απόλυτα πραγματικά όνειρα και τα πουλιά –αν και η αναφορά στον Χίτσκοκ παραείναι ευθεία. Δεν μου άρεσε η επίσης πολύ άμεση αναφορά στον HPL και στη Ρ’λύε. Δεν νομίζω ότι το χρειαζόσουν κάτι τέτοιο. Καλή η ιδέα ότι χωρίς τη Μάσκα δεν μπορούσε να δει τους κατοίκους.

 

Σίγουρα κάνεις μια αξιοπρεπή προσπάθεια να χτίσεις την κατάλληλη ατμόσφαιρα, αλλά φοβάμαι ότι δεν έπιασε πολύ σ’ εμένα. Εννοώ, ότι οι υπερφυσικές εικόνες είναι όλες εκεί, αλλά κάποιο απαραίτητο συστατικό περιγραφής λείπει, με αποτέλεσμα να μην μπορώ να μπω στη θέση του Τόμας: Διαβάζοντας τον έβλεπα να ονειρεύεται ή να ξυπνά στο κρεβάτι, ενώ ιδανικά θα έπρεπε να είμαι εγώ στη θέση του και να τα «ζω» όλ’ αυτά. Οπότε είχα ένα πρόβλημα με την ταύτιση. Δυστυχώς δεν μπορώ να βοηθήσω περισσότερο γιατί στο θέμα της ατμόσφαιρας σπάνια μπορεί να βάλει κανείς το δάχτυλό του πάνω σε κάποιες συγκεκριμένες λέξεις και να πει «Να! Άλλαξε αυτές».

 

Το τέλος δεν ήταν άσχημο, αλλά η γενικότερη υφή της ιστορίας ήταν μάλλον τυπική για το είδος.

 

Πάντως, σίγουρα έχεις κάτι και δεν βλέπω πώς γίνεται να μην βελτιωθείς στο μέλλον.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Βρίσκω ιδιαίτερα ευχάριστο τον τρόπο γραφής σου, Adicto. Όπως και στον προηγούμενο διαγωνισμό, αυτό το είδος διατύπωσης εικόνων και ιδεών είναι στα δικά μου favorites. Πέρα από τον Λάβκραφτ που όντως, όλοι σκεφτήκαμε μάλλον όταν το διαβάσαμε, εγώ βλέπω μια άλλη αγάπη σου να αναδύεται από το κείμενο.

Συγκεκριμένα, dear all, ανατρέξτε στο τόπικ "weird paintings" και δείτε ποιός το ξεκίνησε και ποιος το τροφοδοτεί. Ξεκάθαρα πολλές εικόνες βρίσκονται μέσα στους πίνακες που παρουσιάζεις κατα καιρούς καθώς και σ'αυτούς τους οποίους ακόμα δεν έχουμε δει στο τόπικ. Αυτή η μείξη πινάκων και ιστοριών... you've got something there.

Ναι, δεκτόν, οι επιρροές και το κόνσεπτ είναι φορεμένα από μαέστρους της γραφής, αλλά αυτό δε σημαίνει πως η ιστορία δεν ήταν ευχάριστη ή ευανάγνωστη. Θεωρώ πως όσο γράφεις, τόσο θα ραφινάρεις την πένα σου. Συνέχισε έτσι, μυρίζομαι ταλέντο in the making.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ ως άσχετο στο είδος (μόνο "Τα Βουνά της Τρέλας" έχω διαβάσει) δεν μπορώ παρά να δω πολύ απομονωμένα αυτή την προσπάθεια σου, addicto. Μ' άρεσε πάρα πολύ η ιδέα σου και το πως χειρίστηκες την όλη κατάσταση. Δημιούργησες πολύ πετυχημένα έναν εφιαλτικό κόσμο για τον ήρωα σου. Ωστόσο, μου λείπουν κάποια πράγματα. Θα 'θελα να μου έδινες κάποια παραπάνω στοιχεία για το σκοπό της αποστολής αυτού του δέματος στον ήρωα σου και το τι τελικά επετεύχθη μ' αυτό. ΟΚ, έχω μία υποψία, αλλά δε θέλω να την πω τώρα μην επηρεάσω τους υπόλοιπους αναγνώστες. Κατά τ' άλλα δεν έχω κάποιο παράπονο γι' αυτή την ιστορία. Επαναλαμβάνω ότι το είδος δεν το 'χω διαβάσει-δουλέψει καθόλου, οπότε παίζει απλά να μην έχω μπει στον τρόπο σκέψης ενός τέτοιου διηγήματος! Με ικανοποίησε παραπάνω από αρκετά, σίγουρα πάντως!! Μπράβο και καλή επιτυχία!!:thmbup:

Edited by TheTregorian
Link to comment
Share on other sites

Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ. Δε βρήκα κάποιο ιδιαίτερο ψεγάδι για να "παραπονεθώ". Και μάσκα και τρόμος και όλα ΟΚ. Well done!

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλή ιδέα, Σταμάτη. Εξαιρετική η χρήση της μάσκας, της πόλης, του άνθους, τα πάντα. Θύμισε Λάβκραφτ στο ύφος της, το οποίο δεν είναι καθόλου κακό. Δεν αντιγράφεις, μετουσιώνεις την ατμόσφαιρα του Λάβκραφτ σε κάτι σχεδόν μεταμοντέρνο. Ο τρόμος είναι περισσότερο κρυμμένος ανάμεσα στις λέξεις, παρά ωμός. Δεν ξέρω αν ήταν εσκεμμένο αυτό, πάντως σε μένα δούλεψε πολύ καλά. Υποννοείς πολλά περισσότερα απ' αυτά που λες, αφήνεις τον αναγνώστη έρημο ανάμεσα σε ανήλιαγες γωνιές και πλάσματα που γίνονται ορατά μόνο μέσα απ' το πρίσμα της μάσκας.

 

Το τέλος ήταν λίγο αδύναμο, αλλά κατά τα άλλα, η ιστορία ήταν στα γνωστά υψηλά επίπεδα επίπεδα που μας έχεις συνηθίσει.

Link to comment
Share on other sites

Ἐξαιρετικὴ ἱστορία. Ἡ ἀτμόσφαιρα, τὸ ὕφος, ἡ λυρική - σὲ στιγμές - γλῶσσα, ὅλα λειτούργησαν ἰσορροπημένα. Ὁ "διάλογος" μὲ τὸ ὕφος καὶ τὶς θεματολογίες τοῦ Λάβκραφτ ἦταν ἄμεσος, ἀποφεύγοντας τὸν σκόπελο τῆς δουλικῆς μίμησης τοῦ ἐρημίτη ἀπ' τὴν Πρόβιντενς. Δὲν βρῆκα οὐσιαστικὰ κανένα σφάλμα. Μιὰ παρατήρηση μόνο ἔχω νὰ κάνω, ποὺ ἔχει νὰ κάνει μὲ προσωπικά μου γοῦστα: θὰ προτιμοῦσα ὁ ἥρωάς σου νὰ μὴν ἔχει ὄνομα.

Ἐν ὀλίγοις: Μπράβο, μπράβο, μπράβο!

Link to comment
Share on other sites

Πολύ δυνατές εικόνες. Ήταν σαν να τις προβάλεις με κάποιο τρόπο στο μυαλό μου Μπράβο. Πολύ καλό το κόλπο με την μάσκα.

2 πταίσματα:

- όταν ανοίγεις ένα κουτί και βλέπεις ένα μυστηριώδες και εξαιρετικά όμορφο φυτό πρώτα σκέφτεσαι ΄οτι είναι ομορφο και μυστηριώδες και μετά αναρωτιέσαι πως κατάφερε να είναι έτσι μέσα στο κουτί.

- Στο κείμενο σου χρησιμοποιείς απλή γλώσσα μέχρι και λαικιζουσα (πιλαλάω) και πετάς και κάτι επίθετα ψαγμένα. Θα ήθελα πιο ομογενοποιημένο ύφος. Δεν κάνει πολύ μπαμ αλλά σε μαγαλύτερο κείμενο ίσως να φαινόταν.

- 3ο bonus Καλά αυτή η γκόμενα τόση τρεμούρα είχε να τον δει που χτύπαγε στους γειτόνους???:wtf: Θα μπορύσες να το κάνεις μονοκατοικία να ικανοποιήσεις και μένα τον γκρινιάρη...

Link to comment
Share on other sites

Κατά τη γνώμη μου, του έλειπε κάτι για να το απογειώσει, και δεν ξέρω τι ήταν αυτό. Δεν κατάφερα να νιώσω τις εικόνες (ούτε να τις δω καλά-καλά). Απλά ήταν εκεί, διάβαζα τις λέξεις που τις περιέγραφαν. Δεν μπήκα στη θέση του ήρωα ούτε για μια στιγμή. Είχε ένα κλίμα, όμως δεν άγγιζε αυτό που θα μπορούσε να έχει. Δε μιλάω για ακόμη πιο εφιαλτικό σκηνικό, ως εκεί που έγραψες αντέχω ώστε να μη χαλαστώ. Μιλάω για το ίδιο σκηνικό, στημμένο πιο ατμοσφαιρικά, πιο πειστικά, να νιώθω ότι με ρουφάει κι εμένα. Μου έλειψαν οι ήχοι και οι μυρωδιές (καλά, αυτές σχεδόν πάντα λείπουν σε ό,τι γράφουμε). Μου έλειψαν τυχόν σκέψεις του ήρωα σε ό,τι αντίκρυζε, μου έλειψαν μικρές αλλά σημαντικές κινήσεις του.

 

Το τέλος, με την κοπέλα να τον ψάχνει κι αυτόν να προσπαθεί να βγει από εκεί, μου φάνηκε γραμμένο λίγο άτεχνα, βεβιασμένα. Μου έλειψε λίγη περισσότερη προσοχή σ' εκείνο το κομμάτι.

 

Και μια λεπτομέρεια: Στο σημείο"Ο Τσαρλατάνος σήκωσε το σαγόνι του στον ουρανό" μπερδεύτηκα, είδα την εικόνα κυριολεκτικά, γιατί είχα διαβάσει την προηγούμενη σκηνή με τον Τσαρλατάνο...

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραία ιστορία. Συμπαγής, χωρίς προβλήματα που να αφαιρούν από το αποτέλεσμα.

 

Δεν μου άρεσε η μιζέρια που αποπνέει ο τύπος. Είναι κάτι που κάνουν και άλλοι συγγραφείς (Liggotti, Barker, Lovecraft) και που με ενοχλεί. Αν ο ήρωας της ιστορίας θέλει να πεθάνει και η ζωή του είναι μίζερη και άδεια, αυτό αφαιρεί από το ενδιαφέρον μου. Γιατί να νοιαστώ για έναν τύπο που απλά δεν υπάρχει? Χάρηκα που δεν με κούρασες με το να μας δείξεις λεπτομέρειες απο την ζωή του. Αν μου επιτρέπεις να προτείνω κάτι, γύρισε το εντελώς ανάποδα. Δείξε μου έναν τύπο που έχει τη ζωή μπροστά του, που είναι ερωτευμένος, που του αρέσει η δουλειά του, που είναι χαρούμενος. Μετά δείξε μου πως τον καταλαμβάνει η Πόλη. Θέλω να με νοιάξει.

 

Το δεύτερο είναι ότι δεν ξέρω τι σκοπό είχε η Άννα στο τέλος, εκτός από το να τον ξυπνήσει. Δεν την αξιοποίησες αρκετά, ακόμα και μερικές γραμμές με την Άννα να κλαίει έξω από την πόρτα θα το έκαναν πιο δραματικό και ενδιαφέρον.

 

 

Μου άρεσε πως δεν ακολούθησες το κλισέ με την πόλη. Η ιδέα πως η μάσκα που βλέπει στο όνειρό του γίνεται πραγματική και ουσιαστικά είναι το Άνθος είναι πολύ έξυπνη και όταν έφτασε η σκηνή αυτή ένα χαμόγελο κακίας απλώθηκε στα χείλη μου. Γενικά η ιστορία σου με ικανοποίησε και μπορώ να πω ότι είναι μια από τις καλύτερες που έγραψες.

Link to comment
Share on other sites

[...] Αν μου επιτρέπεις να προτείνω κάτι, γύρισε το εντελώς ανάποδα. Δείξε μου έναν τύπο που έχει τη ζωή μπροστά του, που είναι ερωτευμένος, που του αρέσει η δουλειά του, που είναι χαρούμενος. Μετά δείξε μου πως τον καταλαμβάνει η Πόλη. Θέλω να με νοιάξει.

 

+1!

Link to comment
Share on other sites

Μίλησε ένας απ' τους μαιτρ του τρόμου, Σταμάτη. Οι συμβουλές του Νόρθου σ' αυτόν τον τομέα είναι χρυσάφι!

Link to comment
Share on other sites

Δεκτή η συμβουλή του γκραν μαιτρ, αλλά έχω μια μικρούλα ένσταση τώρα που το ξανασκέφτομαι! Μετά τον διαγωνισμό θα την συζητήσουμε (πιστεύω ότι θα είναι αφορμή για μια ενδιαφέρουσα και χρήσιμη κουβέντα).

Link to comment
Share on other sites

Ένας από τους άλλους γκραν μέτρ έχει κάτι άλλο να προτείνει πάντως, και θα έρθει με την κριτική του μετά το τέλος του διαγωνισμού.

Link to comment
Share on other sites

Φόρος τιμής στον Λάβκραφτ και τους Ονειρόκοσμούς του, με μια γκροτέσκα Μπαρκερική όμως αισθητική να συμπληρώνει το παζλ τρόμου.

Στα συν οι πολύ δυνατές εικόνες του ονειρόκοσμου, στα πλην η εμβάθυνση στον κεντρικό χαρακτήρα.

Νομίζω η ιστορία χρειάζεται περισσότερες εικόνες από τον “πεζό” καθημερινό κόσμο για να μπούμε στο πετσί του ήρωα και να καταλάβουμε το γιατί προτιμάει τη φρίκη των ονείρων από την ασφάλεια του πραγματικού κόσμου.

Link to comment
Share on other sites

Γενικά: Πιο πολύ ονειρικό παρά τρομακτικό. Δεν αναγνώρισα εξαρχής την προαναφερόμενη αναφορά (πσσσσσς…) στον Λάβκραφτ, αλλά τώρα ο Κουράνις που κλίνει το μάτι πονηρά. Γενικά μια αξιοπρεπέστατη προσπάθεια.

 

 

Μου άρεσε: Οι περιγραφές. Η αίσθηση του οικείου (παρά το τρομακτικό περιεχόμενο) που έχει η Πόλη. Οι μεγαλειώδεις απλωμένες εικόνες. Οι μεγάλες ποσότητες πλασμάτων (πολλά ασπόνδυλα βρέφη, πολλά νεκρά πουλιά, πολλά στόματα). Η άνευρη*, χαλαρή ροή, που εξυπηρετεί τέλεια το θέμα σου.

 

 

Δε μου άρεσε: Αναρωτιέμαι αν ο Τσαρλατάνος έγινε Σαλτιμπάγκος από απροσεξία ή επίτηδες. Το βιαστικό τέλος κι ο μικρός διακοσμητικός ρόλος της Άννας. Το είπε κι ο Αντινόλ, θα προτιμούσα οι ήρωές σου να μην έχουν ονόματα.

 

 

*Μάλλον, όχι άνευρη, αλλά παχύρρευστη, σα μέλι ή σα βούρκος που ρέει.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Δεν ξέρω πού αποτίνεις φόρο τιμής, εγώ με ταβανόπροκες ασχολούμαι. Οι ιδέες σου όμως μου αρέσουν πολύ. Έχουν έναν υπαρξιακό σουρεαλισμό, που είναι πάρα πολύ του γούστου μου. Οι εικόνες του Σαλτιμπάγκου, του Απερίγραπτου και τα συναφή, με γοητεύουν και μου φέρνουν στο μυαλό καλές ταινίες του κινηματογράφου. Θα ήθελα ένα εφαλτήριο, όμως, ένα κόλπο για να το αγαπήσω περισσότερο, πέρα από τον ονειρικό του χαρακτήρα και τις πολύ καλές περιγραφές. Επίσης, η δομή η συγκεκριμένη δεν μου πολυαρέσει στις ιστορίες...mellow.gif

 

thumbsup.gif

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..