Jump to content

Ε.Φ.: Δικαίωμα στο Παραμύθι


Recommended Posts

Δεν καταλαβαίνω γιατί το ξανασυζητάμε αυτό. Ιδιαίτερα εσύ, Ντίνο.

 

Συμπέρασμα: Success = 1% inspiration + 99% perspiration

post-1004-128197803403_thumb.jpg

Thanks doc, can I die now?

 

[Υπόσχομαι προειδοποιητικές ταμπελίτσες στα ε.φ. έργα μου. Το καλύτερο που μπορώ.]

 

1% inspiration????????

 

Σοβαρά μιλάμε τώρα;

Δουλεύει σε πάρα μα πάρα πολλούς επαγγελματίες συγγραφείς.

Πάρε για παράδειγμα τον Graham Masterton ή τον R.A. Salvatore (κανέναν ΕΦ δε μπορώ να σκεφτώ τώρα)

 

ΥΓ: Για τους wannabes σαν κι εμάς είναι κάπου 10% inspiration+90% hard work, όλα τα άλλα που θα ακούσεις είναι παραμυθάκια.

Edited by Nihilio
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • AftPeakTank

    15

  • Nihilio

    14

  • DinoHajiyorgi

    14

  • Drake Ramore

    9

Δεν καταλαβαίνω γιατί το ξανασυζητάμε αυτό. Ιδιαίτερα εσύ, Ντίνο.

 

Συμπέρασμα: Success = 1% inspiration + 99% perspiration

post-1004-128197803403_thumb.jpg

Thanks doc, can I die now?

 

[Υπόσχομαι προειδοποιητικές ταμπελίτσες στα ε.φ. έργα μου. Το καλύτερο που μπορώ.]

 

1% inspiration????????

 

Σοβαρά μιλάμε τώρα;

Δουλεύει σε πάρα μα πάρα πολλούς επαγγελματίες συγγραφείς.

Πάρε για παράδειγμα τον Graham Masterton ή τον R.A. Salvatore (κανέναν ΕΦ δε μπορώ να σκεφτώ τώρα)

 

Εννοείς για να γράψουν κάτι εμπορικό ή να γράψουν κάτι που είναι περήφανοι και θα ξεχωρίσει;

Link to comment
Share on other sites

Εννοείς για να γράψουν κάτι εμπορικό ή να γράψουν κάτι που είναι περήφανοι και θα ξεχωρίσει;

Δες το υστερόγραφο.

Θες ένα 10%-90% για να ξεχωρίσεις και μετά μπορείς να βγάζεις το ψωμί σου με ένα ταπεινό 1%.

Ή να έχεις ανακαλύψει στην πορία 'short-cuts' που σε βγάζουν από τον κόπο να σκέφτεσαι τι θα γίνει μετά.

Ή να ρίξεις 10-πλάσια δουλειά για να αναδείξεις την ιδέα σου όπως της αξίζει.

Ή όλα τα παραπάνω μαζί.

 

 

Από την άλλη όμως, συγγραφείς όπως ο Dan Brown ή ο Stephen King βαράνε καθημερινά 8-ωρα γράφοντας. Συγγραφείς καταξιωμένοι και έμπειροι, ενίοτε και καλοί. Τι σε κάνει να νομίζεις ότι ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να κάνει κάτι το λιγότερο;

Edited by Nihilio
Link to comment
Share on other sites

Απρόσμενη τροπή πήρε ένα, κατ'αρχήν, ωραίο θέμα!Ακόμα κι αν μου ζητήθηκε,δεν ξέρω τι να πρωτοσχολιάσω!dazzled.gif

Edited by Stanley
Link to comment
Share on other sites

Εννοείς για να γράψουν κάτι εμπορικό ή να γράψουν κάτι που είναι περήφανοι και θα ξεχωρίσει;

Δες το υστερόγραφο. Θες ένα 10%-90% για να ξεχωρίσεις και μετά μπορείς να βγάζεις το ψωμί σου με ένα ταπεινό 1%.

Ή να ρίξεις 10-πλάσια δουλειά για να αναδείξεις την ιδέα σου όπως της αξίζει.

 

Άρα μιλάμε καθαρά για εμπορικότητα...κρίμα...

Link to comment
Share on other sites

Εννοείς για να γράψουν κάτι εμπορικό ή να γράψουν κάτι που είναι περήφανοι και θα ξεχωρίσει;

Δες το υστερόγραφο. Θες ένα 10%-90% για να ξεχωρίσεις και μετά μπορείς να βγάζεις το ψωμί σου με ένα ταπεινό 1%.

Ή να ρίξεις 10-πλάσια δουλειά για να αναδείξεις την ιδέα σου όπως της αξίζει.

 

Άρα μιλάμε καθαρά για εμπορικότητα...κρίμα...

Δες και το έντιτ:

Εννοείς για να γράψουν κάτι εμπορικό ή να γράψουν κάτι που είναι περήφανοι και θα ξεχωρίσει;

Δες το υστερόγραφο.

Θες ένα 10%-90% για να ξεχωρίσεις και μετά μπορείς να βγάζεις το ψωμί σου με ένα ταπεινό 1%.

Ή να έχεις ανακαλύψει στην πορία 'short-cuts' που σε βγάζουν από τον κόπο να σκέφτεσαι τι θα γίνει μετά.

Ή να ρίξεις 10-πλάσια δουλειά για να αναδείξεις την ιδέα σου όπως της αξίζει.

Ή όλα τα παραπάνω μαζί.

 

 

Από την άλλη όμως, συγγραφείς όπως ο Dan Brown ή ο Stephen King βαράνε καθημερινά 8-ωρα γράφοντας. Συγγραφείς καταξιωμένοι και έμπειροι, ενίοτε και καλοί. Τι σε κάνει να νομίζεις ότι ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να κάνει κάτι το λιγότερο;

Edited by Nihilio
Link to comment
Share on other sites

Ας το πούμε απλά. Το συντομότερο κομμάτι μιας ιστορίας είναι η δημιουργία της ιδέας. Αυτό είναι εκείνο το 1% που έλεγε ο Tomas Edison (στον οποίο ανήκει το quote αλλά γνωρίζοντας το ποιόν του, παίζει και να το 'κλεψε από κανέναν άλλον. τεσπα)

Έπειτα το research για το τι θα γράψεις, για τους χαρακτήρες κλπ. Μπορεί να μη γίνεται εκείνη τη στιγμή (να το έχεις ήδη κάνει επειδή ας πούμε θες να γράψεις για έναν ναυτικό και πριν μερικούς μήνες διάβαζες περι πλοίων ξέρω'γω)

Έπειτα έρχεται το γράψιμο. ας πούμε 5 ώρες για ένα διήγημα συνολικά;

Και μετά έρχονται οι διορθώσεις. ώρες, άπειρες. Σίγουρα πολλαπλάσιες εκείνου του 5.

(βοηθάει και το φόρουμ που με τα σχόλια αυτών που το διάβασαν και λένε τη γνώμη τους, είναι μια έξτρα ανάγνωση)

 

Οπότε, όχι, καμία πλάκα. Αν είσαι σοβαρός σ'αυτό που κάνεις, και το αγαπάς, θα λιώσεις από πάνω του και θα ψαχτείς και θα σβήσεις και θα ξαναγράψεις και και και και... Και πάλι, δεν είναι καθόλου σίγουρο πως θα πετύχεις. Κι άλλοι 100 να κάνουν τα ίδια με σένα, πάλι δεν είναι καθόλου σίγουρο πως θα πετύχουν. Ίσως 1 από αυτούς να τα καταφέρει και να αξίζει το ίδιο με σένα.

Το δέχεσαι αυτό; Μπορείς να κάνεις την ίδια ερώτηση στον εαυτό σου κάθε μέρα και να συνεχίζεις να γράφεις, ακόμα κι αν περάσουν χρόνια και δεν αναγνωρίζει ΚΑΝΕΝΑΣ την αξία

σου;

Αν ναι, είσαι σε πολύ καλό δρόμο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν καταλαβαίνω γιατί το ξανασυζητάμε αυτό. Ιδιαίτερα εσύ, Ντίνο.

[Προσοχή, οι έχοντες χαμηλό δείκτη ανεκτικότητας στη μίρλα, να αποφύγουν την ανάγνωση του παρόντος ποστ.]

Ξέρετε ότι γράφω και στα τρία είδη. Γράφω και mainstream. Πρώτα γεννιέται μια ιδέα για να πω μια ιστορία.

 

Παράδειγμα:

 

«Ήταν ένας γκρίζος άντρας στα μαύρα, με μαύρο σκούφο. Στεκόταν ψηλός στην γωνία του δρόμου και εισέπραττε την αδιαφορία των περαστικών. Εκτός από εκείνη του μικρού αγοριού. Το βλέμμα του παιδιού εστίαζε στον πτυσσόμενο πάγκο μπροστά στον άντρα, στον πάγκο με τα μικρά, κουρδιστά ρομποτάκια.

«Για τα παιδιά! Δέκα ευρώ το κομμάτι!» έλεγε κάθε τόσο ο γκρίζος άντρας.

Ήθελε προσοχή για να αντιληφθεί κανείς ότι ο πωλητής δεν κουνούσε τα χείλη του όταν μιλούσε. Άπλωνε τα κοκάλινα του χέρια και κούρδιζε ξανά και ξανά τα ρομποτάκια που πηγαινοέρχονταν πάνω στον μικρό του πάγκο.»

 

Μου ήρθε αυτή η εικόνα και έγραψα ένα διήγημα. Η πρώτη σκέψη δεν ήταν να γράψω το επόμενο αριστούργημα της ε.φ., ήθελα να πω μια ιστορία.

 

Γιατί πάλι ένα τόπικ; Γιατί μάλλον χρειαζόμουν να ξαναπώ κάποια πράγματα, και όχι ευχαριστώ, δεν θέλω την έγκριση σας για να γράφω.

 

Εκνευρίζομαι; Ναι. Γιατί;

 

Γράφω κάτι, το τελειώνω, το κάνω κάδρο και το κρεμάω να το δει όποιος θέλει.

 

Και υπάρχουν κάποιοι, φρουροί της σταθερότητας στο σύμπαν (τι άλλο να πω), που έρχονται και στήνονται δίπλα στο κάδρο με έναν μαρκαδόρο, και γράφουν ΟΧΙ Ε.Φ. για να σώσουν αθώους αναγνώστες. Μη και τολμήσει κανείς να κάνει το σφάλμα και το δει ως ε.φ. Αλλά, για την ισορροπία του σύμπαντος πάλι, αυτοί οι φρουροί έχουν έργο μπροστά τους. Για τα επόμενα 10 χρόνια π.χ. ανάλογα με τις επιστημονικές ανακαλύψεις, φιλοσοφίες, ανοχές ή μόδες, η «ταυτότητα» του κάδρου που έφτιαξα μπορεί να αλλάζει συχνά. Πρέπει να βρίσκονται εκεί, επί ποδός, να σώσουν το σύμπαν. Να ανανεώνουν τις ετικέτες. Για μένα θα είναι πάντα μια ιστορία.

 

Υ.Γ. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, αντιλαμβάνομαι την καλοπροαίρετη πρόθεση του Γιώργου-tetartou στον σχολιασμό του. Κανένα από τα σχόλια μου, ούτε το προηγούμενο ποστ, είχαν κακή πρόθεση από την δική μου πλευρά προς εκείνον, μόνο μια χιουμοριστική διάθεση για τον προσωπικό μου "πόνο".

Edited by DinoHajiyorgi
Link to comment
Share on other sites

Ας το πούμε απλά. Το συντομότερο κομμάτι μιας ιστορίας είναι η δημιουργία της ιδέας. Αυτό είναι εκείνο το 1% που έλεγε ο Tomas Edison (στον οποίο ανήκει το quote αλλά γνωρίζοντας το ποιόν του, παίζει και να το 'κλεψε από κανέναν άλλον. τεσπα)

Κατά διαβολική σύμπτωση τη στιγμή που το διάβαζα αυτό έβλεπα και ένα επεισόδιο Supernatural που αναφέρεται το "Τηλέφωνο των Πνευμάτων" του Έντισον...

 

Κατά τα άλλα, είναι ίσως θέμα του τι προσπαθείς να πετύχεις γράφοντας. Για τον ερασιτέχνη μπορεί η έμπνευση να είναι ένα 50%, θα κατεβάσει μια ιδέα, θα την γράψει, θα τη σηκώσει σε ένα σάιτ για να του πούνε μπράβο και αυτό ήταν. Ο επαγγελματίας είναι άλλη ιστορία όμως.

Link to comment
Share on other sites

Δεν καταλαβαίνω γιατί το ξανασυζητάμε αυτό. Ιδιαίτερα εσύ, Ντίνο.

 

Γιατί πάλι ένα τόπικ; Γιατί μάλλον χρειαζόμουν να ξαναπώ κάποια πράγματα, και όχι ευχαριστώ, δεν θέλω την έγκριση σας για να γράφω.

 

Εκνευρίζομαι; Ναι. Γιατί;

 

Γράφω κάτι, το τελειώνω, το κάνω κάδρο και το κρεμάω να το δει όποιος θέλει.

 

Και υπάρχουν κάποιοι, φρουροί της σταθερότητας στο σύμπαν (τι άλλο να πω), που έρχονται και στήνονται δίπλα στο κάδρο με έναν μαρκαδόρο, και γράφουν ΟΧΙ Ε.Φ. για να σώσουν αθώους αναγνώστες. Μη και τολμήσει κανείς να κάνει το σφάλμα και το δει ως ε.φ. Αλλά, για την ισορροπία του σύμπαντος πάλι, αυτοί οι φρουροί έχουν έργο μπροστά τους. Για τα επόμενα 10 χρόνια π.χ. ανάλογα με τις επιστημονικές ανακαλύψεις, φιλοσοφίες, ανοχές ή μόδες, η «ταυτότητα» του κάδρου που έφτιαξα μπορεί να αλλάζει συχνά. Πρέπει να βρίσκονται εκεί, επί ποδός, να σώσουν το σύμπαν. Να ανανεώνουν τις ετικέτες. Για μένα θα είναι πάντα μια ιστορία.

 

Ντίνο, χαίρομαι που καταλαβαίνεις τις προθέσεις μου. Ο στόχος μου, βέβαια, δεν είναι να αλλάξεις τον τρόπο που γράφεις.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω όμως είναι γιατί χρειάζεται "να ξαναπεις κάποια πράγματα".

 

Εκνευρίζεσαι που αυτό που για σένα είναι μια όμορφη ιστορία με αδιάφορη επιστήμη είναι για κάποιον άλλον μια όμορφη ιστορία με ενοχλητική ανεπιστημοσύνη.

Επειδή οι άλλοι δεν αλλάζουν, έχεις ουσιαστικά δύο επιλογές:

-ή αλλάζεις εσύ (=κάθεσαι και διαβάζεις λίγη φυσική, λίγη αστρονομία, ζητάς καμιά συμβουλή κλπ) για να διορθώνεις τις όμορφες ιστορίες σου και να ικανοποιούν περισσότερους χαρντκοράδες ΕΦίτες

-ή αποδέχεσαι την κατάσταση ως έχει, ότι θα υπάρχουν πάντοτε άνθρωποι που θα ενοχλούνται από πράγματα που δεν ενοχλούν εσένα (και τούμπαλιν).

 

Με το να δηλώνεις τον εκνευρισμό σου δεν κερδίζεις τίποτα. Ναι, θα βρεθούν πολλοί που θα συμφωνήσουν μαζί σου αλλά θα βρεθούν και αρκετοί που θα διαφωνήσουν και θα μαχηθούν σθεναρά για το δικαίωμα στην επιστήμη. Και η διαμάχη θα συνεχίζεται εις το διηνεκές και οι απόψεις θα πολώνονται.

 

Υ.Γ. Αυτά βέβαια δεν ισχύουν μόνο για το Ντίνο. Αναφέρομαι όμως σ' αυτόν επειδή ακριβώς μ'ενδιαφέρει περισσότερο να δω την ενεργητικότητά του να διοχετεύεται σε δημιουργικές αλλαγές και όχι σε γκρίνια και συγκρούσεις που εγώ, προσωπικά, βρίσκω ότι είναι άσκοπες και επαναληφθείσες.

Link to comment
Share on other sites

Με το να δηλώνεις τον εκνευρισμό σου δεν κερδίζεις τίποτα. Ναι, θα βρεθούν πολλοί που θα συμφωνήσουν μαζί σου αλλά θα βρεθούν και αρκετοί που θα διαφωνήσουν και θα μαχηθούν σθεναρά για το δικαίωμα στην επιστήμη. Και η διαμάχη θα συνεχίζεται εις το διηνεκές και οι απόψεις θα πολώνονται.

Είναι το ύφος των καρδιναλίων αυτών. Δεν μπορώ να το αφήσω αναπάντητο. Θα τους προκαλέσω, το κατά δύναμη, το έλκος που μου προκαλούν κι εκείνοι. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ο καθένας μπορεί να βάζει στον εαυτό του και στην δουλειά του ότι ταμπέλλα θέλλει, αλλά αυτοί που τελικά αποφασίζουν είναι η πλειοψηφία των αναγνωστών και συγγραφέων. Φυσικά μπορεί ο συγγραφέας να επιμένει ότι η δική του ταμπέλλα είναι σωστή αλλά αυτό που θα μείνει είναι η άποψη των αναγνωστών. Και αυτό είναι ως γνωστόν η δημοκρατία.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Είναι το ύφος των καρδιναλίων αυτών. Δεν μπορώ να το αφήσω αναπάντητο. Θα τους προκαλέσω, το κατά δύναμη, το έλκος που μου προκαλούν κι εκείνοι. :tongue:

Άρα με τα γραπτά σου απαιτείς την (μη) αποδοχή των hard SF-δών πέρα από την ικανοποίηση του αναγνωστικού κοινού σου;

Link to comment
Share on other sites

Άρα με τα γραπτά σου απαιτείς την (μη) αποδοχή των hard SF-δών πέρα από την ικανοποίηση του αναγνωστικού κοινού σου;

Γράφω κάτι. Σου αρέσει. Ή δε σου αρέσει. Αν δεν σου αρέσει μου λες που κάνει η ιστορία κοιλιά. Αν συμφωνήσω μαζί σου το διορθώνω.

 

Αν δεις ότι κάπου έγραψα ότι στο διάστημα ένα σκάφος συνάντησε μετεωρίτες, μου λες "κοίτα, το σωστό είναι 'αστεροειδείς'". Και μαλάκας δεν είμαι, θα το αλλάξω.

 

Αυτοί όμως που μου την πέφτουν με ντουντούκες και παντιέρες και "αυτό που έγραψες δεν λέγεται ε.φ.", θα τους πάρω με τα φακιστρονοπίστολα.

 

Εντάξει; Είναι κατανοητό αρκετά, ή θα τα πιάσετε και αυτά με το τσιμπιδάκι;

Link to comment
Share on other sites

Άρα με τα γραπτά σου απαιτείς την (μη) αποδοχή των hard SF-δών πέρα από την ικανοποίηση του αναγνωστικού κοινού σου;
Γράφω κάτι. Σου αρέσει. Ή δε σου αρέσει. Αν δεν σου αρέσει μου λες που κάνει η ιστορία κοιλιά. Αν συμφωνήσω μαζί σου το διορθώνω.Αν δεις ότι κάπου έγραψα ότι στο διάστημα ένα σκάφος συνάντησε μετεωρίτες, μου λες "κοίτα, το σωστό είναι 'αστεροειδείς'". Και μαλάκας δεν είμαι, θα το αλλάξω.Αυτοί όμως που μου την πέφτουν με ντουντούκες και παντιέρες και "αυτό που έγραψες δεν λέγεται ε.φ.", θα τους πάρω με τα φακιστρονοπίστολα.Εντάξει; Είναι κατανοητό αρκετά, ή θα τα πιάσετε και αυτά με το τσιμπιδάκι;

 

Κακές λέξεις, απαπαπα!

επίσης τί είναι τα φακιστρονοπίστολα;έχει σχέση με γαλικά;

 

Καλά ο Din με κούφανε, ξέρει και πως γράφονται!!!!!

Edited by AftPeakTank
Link to comment
Share on other sites

Αυτοί όμως που μου την πέφτουν με ντουντούκες και παντιέρες και "αυτό που έγραψες δεν λέγεται ε.φ.", θα τους πάρω με τα φακιστρονοπίστολα.

 

Εντάξει; Είναι κατανοητό αρκετά, ή θα τα πιάσετε και αυτά με το τσιμπιδάκι;

 

Tα φακιστρονοπίστολα γραφονται με ωμεγα.

Link to comment
Share on other sites

Ντίνο μικρέ, μπαίνεις στα χωράφια μου (και δε βάζεις και τόνους!tongue.gif).

Τα φακιστρονοπίστολα, ως γνωστόν, είναι πιστόλια που ρίχνουν, αντί για σφαίρες, φακές (και ψημένες για να είναι πιο σκληρές).

Ντίνο μεγάλε, προχώρα ακάθεκτος και μην πτοείσαι από τίποτα!

 

 

Link to comment
Share on other sites

Μεγάλο πρόβλημα όντως.

Καταλαβαίνω αυτό που θέλει να πει ο Ντίνος.

Είναι κάτι ανάλογο με αυτό που βιώνουν οι Έλληνες μετανάστες. Στα ξένα είναι Ελληνες και στην Ελλάδα ξένοι.

Σύμφωνα με αυτά που γράφει, νιώθει (φαντάζομαι) οτι λόγο θεματολογίας δεν μπορεί να πατήσει στην mainstream λογοτεχνία, αλλά επίσης διαπιστώνει και έναν "πόλεμο" απο τους υπέρμαχους του είδους που νιώθει οτι υπηρετεί.

 

Ντίνο η μόνη συμβουλή που μπορώ να σου δώσω (αν την θέλεις) είναι απλά να συνεχίσεις να γραφεις όπως νιώθεις. Καλά είναι τα φόρουμ , και βοηθάνε, μέχρι να σταματήσουν να βοηθάνε. Ερχεται ο καιρός με την καθημερινή τριβή σε ένα φόρουμ (του είδους), που πλέον δεν σχολιάζουν τα κείμενα ή τα ποστ και δεν κάνουν κριτική σε αυτά, αλλά στον Ντίνο στον Σάκη , τον Μάκη κλπ.

 

Παραγνωρίζονται τα μέλη στα φόρουμ και αυτό, όσο καλό είναι για ένα φόρουμ που έχει σκοπό να γνωριστούν τα μέλη και να κάνουν παρέα με συνδετικό κρίκο τα κοινά τους ενδιαφέροντα, τόσο κακό είναι για ένα φόρουμ που έχει σκοπό να βοηθηθούν μεταξύ τους τα μέλη σε κάποιους τομείς.

 

Μην ξεχνάς οτι εδώ δεν είναι εργαστήρι συγγραφής, αλλά φόρουμ γενικής θεματολογίας περι του φανταστικου. Έχει κάθε κατηγορίας λάτρη του φανταστικού , και απο όλα τα είδη του. Σε συζητήσεις θα λάβουν μέρος και συγγραφείς και αναγνώστες του είδους, αλλά θα λάβουν μέρος και άνθρωποι που απλά αρέσκονται να βλέπουν Σταρ τρεκ στην τηλεόραση. Επίσης θα λάβουν μέρος και τρίτοι που βρίσκονται στο φόρουμ για μια απο τις υπόλοιπες δύο κατηγορίες του φανταστικού που μπορεί να μην γουστάρουν καν την Ε.Φ. Κοινώς, μην τρελαίνεσαιwink.gif

Edited by Drake Ramore
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

opws eipa, eimai sti vivlio8iki kai grafw se aggliko keyboard. me copy-paste to kana (de boresa na krati8w ti na kanw)

oh well, pisw sto dissertation, i katastasi einai elegxomeni ap'oti vlepw.

 

A kai gia na min eimai eleeinos spammeros, diafwnw me to "proxwra kai min ptoeisai apo tipota!" An 8es na ton kratiseis ton allon (stin kalyteri) stasimo i akoma xeirotera, na ton kaneis xeirotero, pes tou "mhn akous kanenan".

Poios einai o Ntinos, o Papas ki exei to ala8ito? H o titanoterastios sygrafeas pou vrike tin magiki pena? (sto edw paradeigma, xrisimopoiw ton Ntino, alla paei se olous osous grafoume profanws)

Xalarwste ligo loipon. Allo to na goustareis ti grafi kapoiou (Sevasto kai gia tin akriveia, yperoxo synais8ima: yparxoun wraies penes edw mesa, ki o Hajiyorg einai mesa s'aytes) ki allo na eisai groupie.

Link to comment
Share on other sites

Άρα με τα γραπτά σου απαιτείς την (μη) αποδοχή των hard SF-δών πέρα από την ικανοποίηση του αναγνωστικού κοινού σου;

Γράφω κάτι. Σου αρέσει. Ή δε σου αρέσει. Αν δεν σου αρέσει μου λες που κάνει η ιστορία κοιλιά. Αν συμφωνήσω μαζί σου το διορθώνω.

 

Αν δεις ότι κάπου έγραψα ότι στο διάστημα ένα σκάφος συνάντησε μετεωρίτες, μου λες "κοίτα, το σωστό είναι 'αστεροειδείς'". Και μαλάκας δεν είμαι, θα το αλλάξω.

 

Αυτοί όμως που μου την πέφτουν με ντουντούκες και παντιέρες και "αυτό που έγραψες δεν λέγεται ε.φ.", θα τους πάρω με τα φακιστρονοπίστολα.

 

Εντάξει; Είναι κατανοητό αρκετά, ή θα τα πιάσετε και αυτά με το τσιμπιδάκι;

Δικαίωμά σου είναι να τους πάρεις με τα φακιστρονοπίστολα. Αλλά είναι και δικαίωμά τους μετά να ανταποδόσουν στα πυρά με κβαντικούς βαλιστικούς συμπτηκτές ύλης. Eye for an eye και πάει λέγοντας.

Link to comment
Share on other sites

Κοινώς, μην τρελαίνεσαιwink.gif

Ευχαριστώ.

 

Συχνά, άτομα που γνωρίζουν το sff, με ρωτούν "μα καλά, ακόμα στο sff είσαι;" Και δεν καταλαβαίνω τι εννοούν. Τι ρωτούν ακριβώς; "Καλά, ακόμα να πάρεις προαγωγή;" Το φόρουμ δεν είναι πόστο, δεν είναι "φάση", δεν το βλέπω καθόλου έτσι. Το sff είναι ο τρόπος της ζωής που έχω επιλέξει. Η γραφή είναι η δουλειά μου, αλλά είμαι άνεργος. Να φύγω από εδώ και να πάω που; Υπάρχει άλλο παρόμοιο φόρουμ για εξεληγμένους, ή για όσους έχουν μαζέψει αρκετά ένσημα σε αυτό;

 

Ναι, θα έχω να αντιμετωπίσω πολλούς. Είναι αναγκαίο; Αφού αυτή τη ζωή διάλεξα. Και από αυτό δεν γλυτώνεις ποτέ. Αν καταφέρω να εκδοθώ ποτέ, όσο πιο καλά πάω εκεί, αυτό θα χειροτερέψει, δεν θα καλυτερέψει. Και μέχρι να συνηθίσω και δεν ξερνώ πλέον το μεσημεριανό μου εξαιτίας του κάθε βιδωμένου που θα μου την λέει, θα μάχομαι σκληρά να μην φάω το ban.

Link to comment
Share on other sites

Αυτοί όμως που μου την πέφτουν με ντουντούκες και παντιέρες και "αυτό που έγραψες δεν λέγεται ε.φ.", θα τους πάρω με τα φακιστρονοπίστολα.

Crap,εγώ που ήμουν;Γιατί δεν σου την επεσε κι εχασα το σκηνικό;Καταραμενες αμμουδιες και τρισκαταρατες τουριστριες-χανω τα καλυτερα!:(

Btw,Φακιστροπιστολα ειναι τα οπλα που χρησιμοποιουνε τουριστες στη Φακιστρα-γνωστη παραλια του Πηλιου;

Fakistra.jpg

Βασικα το προβλημα δεν ειναι ποιός εχει δικιο(εγω εχω παντα δικιο ουτως ή αλλως:tongue:).Εδω θα έπρεπε να κανουμε κουβεντα "α,εμενα μου αρεσει η ελαφρια ΕΦ ε εμφαση στην περιπετεια κι οχι στα επιστημονοτετοια" και "μπα,για εμενα στα επιστημονοτετοια ειναι το ζουμι".Γουστα ειναι αυτα στην τελικη.Και δεν σημαινει ότι οποιος θελει επιστημονικουρες ειναι ψωνιο κι οι αλλοι ειναι ρομαντικοι ή χαζοι και δεν τα πιανουν.Ακομη και στους διασημους συγγραφεις να ριξετε μια ματια θα δειτε επιστημονες να γραφουν φαντασυ περιπετειούλες(Τζορνταν πχ) και ασχετους φιλολογους να γραφουν σκληρη ΕΦ(Μπερ πχ).Ενιοτε βλέπουμε σπουδαιους συγγραφεις ΕΦ να μην εχουν σπουδασει τιποτα απολυτως αλλα να αποφευγουν να γραφουν αρλουμπες(Pohl πχ).

Και βεβαια η μεγαλη πλειονοτητα(ειδικα πριν την εισοδο του τρελου μαρκετινγκ που προωθει τις ταμπελες και την ειδικευση) συγγραφεων και αναγνωστων διαβαζει (και γραφει) ολα τα ειδη.Εχετε την εντυπωση οτι αν βρισκατε τη δεκαετια 60 ενα φοιτητη με τον Αρχοντα των δακτυλιδιων ανα χειρας δεν θα του αρεσε ο Ασιμοφ ή ο Κλαρκ;Και αντιστροφα καποιος που μολις εβγαινε απο την αιθουσα εχοντας ενθουσιαστει με το Οδυσσεια 2001 λετε να θεωρουσε ανοητα παραμυθακια τις περιπετειες του Φροντο ή του Ελρικ;Ο Μαρτιν δεν ηταν συγγραφεας ΕΦ-τρομου για μια ζωη και μετα εγινε ακομη πιο γνωστος ως συγγραφεας επικου φαντασυ;Η Λεγκεν σε ποια κατηγορια μπαινει;ΕΦ ή φαντασυ;

 

Κατα τη γνωμη μου στην ΕΦ μπορεις να αποφυγεις τα επιστημονικα λαθη αν δεν πολυασχοληθεις με επιστημονικα θεματα-εξαλλου συμφωνω οτι η ιδεα και η πλοκη ειναι σημαντικοτερα απο τα καυσιμα του διαστημοπλοιου ή το υλικο της θωρακισης.Κι αν αναγκαστεις να καταπιαστεις με κατι μπορεις να ρωτησεις 5 πραγματα ή να ψαξεις απο μονος σου.Ελεος στην εποχη της πληροφοριας ζουμε,δεν ειναι τοσο δυσκολο να ξερεις κατι ωστε να αποφυγεις καποιο αστειο λαθος.

Edited by heiron
Link to comment
Share on other sites

Ναι σωστό, και εγώ πιστεύω ότι νιώθεις όταν πρόκειται να κάνεις την πατάτα. Π.χ. όταν έγραφα το Χρονικό, σε ένα σημείο ήθελα να γράψω για το ταξίδι που ήθελαν να πάνε στη σελήνη.

 

Έ θυμόμουν κάτι σποραδικά περί θάλασσα του τάδε και και κάτι τέτοια περίεργα ονόματα. Κατάλαβα να έρχεται η πατάτα...Μπήκα νετ και τσουπ! Όλα καλά!

 

Και στο κάτω κάτω, και λάθος να κάνεις, αν κάποιος στο διορθώσει ή τουλάχιστον στο βελτιώσει τί εγινε; Όπως είπες, η υπόθεση είναι που μετράει...

 

Εντάξει να πω την αλήθεια εμένα κάτι τέτοιες μικρολεπτομέριες με φτιάχνουν... Τα φαντάζομαι πιο ωραία και μπαίνω περισσότερο στην περιγραφή.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..