Jump to content

Θα αλλάζατε για να εκδοθείτε..;


Stanley

Recommended Posts

Και μια που αναφερθήκαμε στον διάβολο ας κάνω και γω λίγο τον Daniel Webster (:p)

Κι αν είναι τελικά να μπεις στο τρυπάκι ν αλλάξεις για να εκδοθείς ποιος σου εγγυάται ότι έστω και ένα από τα βιβλία σου που θα έχει πιθανώς διατηρήσει το χαρακτήρα του θα αρέσει στον εκδοτικό οίκο και θα το εκδώσει; Ακόμα χειρότερα, όλη αυτή η αλλαγή μπορεί να σε φτάσει στο σημείο να χάσεις πολλά σημαντικά κομμάτια σου και τότε δεν θα χει γυρισμό... Το να φτάσει μια ιστορία σου στον κόσμο είναι σπουδαίο. Το να καταφέρεις να δώσεις μια ιστορία σου στον κόσμο χωρίς να χάσεις τον "συγγραφικό σου τύπο" στην πορεία, σημαντικότερο. 'Ενα δίκιο βέβαια το χεις... Μου θυμίζει κάτι απο εκείνο το τραγούδι που λέει "Μου 'πανε μην μπλέξεις τα σκυλιά με τους ροκάδες μα έτσι και δεν δούλευα θα τρώγαμε παπάδες"

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Nihilio

    12

  • Oceanborn

    7

  • Stanley

    6

  • Witch King of Angmar

    6

 

Κι αν είναι τελικά να μπεις στο τρυπάκι

 

Τρυπάκι είναι το υποκοριστικό της τρύπας...;;)

 

Ο Τσέχωφ είχε γράψει ότι δεν γράφουμε για τους εαυτούς μας αλλά για τους αναγνώστες. Βέβαια, και μια γυναίκα για τους άντρες καλλωπίζεται αλλά το θέμα είναι όταν εκείνοι την πληρώνουν...

Link to comment
Share on other sites

Ο Τσέχωφ είχε γράψει ότι δεν γράφουμε για τους εαυτούς μας αλλά για τους αναγνώστες. Βέβαια, και μια γυναίκα για τους άντρες καλλωπίζεται αλλά το θέμα είναι όταν εκείνοι την πληρώνουν...

Δεν είναι πάντα θέμα να πληρώνουν οι άλλοι, για πολλές γυναίκες/πολλούς συγγραφείς το να λαμβάνουν τον θαυμασμό των γύρω τους είναι ικανοί αμοιβή. Άλλες/-οι το κάνουν και για την εσωτερική χαρά που τους προσφέρει οι περιφάνεια ότι είναι ωραίες/γράφουν καλά.

Link to comment
Share on other sites

Ναι, για να μην αποκτήσετε απο τώρα κακή εικόνα το χω ρίξει στην ευγένεια και στα υποκοριστικά. :p

 

Τον Τσέχωφ πάντα τον αντιπαθούσα. Μετράει για επιχείρημα αυτό;

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι κανένας σπουδαίος, και επειδή συχνά εδώ μέσα διαβάζω γνώμες του τύπου "εγώ είμαι του τρόμου" ή "δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να γράψω επιστημονική φαντασία", θέσεις με τις οποίες αδυνατώ να ταυτιστώ (γιατί πιστεύω ότι μου αρέσει να γράφω σε όλα τα είδη), θα μιλήσω εκ του ασφαλούς λέγοντας ότι: Δεν μπορώ να φανταστώ να μου ζητούν να γράψω κάτι, διήγημα, βιβλίο, σενάριο, επί παραγγελία, και να μου είναι τόσο δύσκολο ή τόσο δυσάρεστο.

 

Έχω γράψει επί παραγγελία άπειρες φορές. Σενάρια για κινούμενα σχέδια, σε concept άλλων, και δεν είχα κανένα πρόβλημα, και το διασκέδασα, γιατί μου άρεσαν έτσι κι αλλιώς.

 

Έχω και παράδειγμα σεναρίου κινηματογραφικής ταινίας, με θέμα βαρύ για τα γούστα μου (μετανάστες ξεβράζονται σε ελληνικό νησί, που είναι αποκλεισμένο λόγω καταιγίδας). Ήταν μια ιδέα φίλου μου σκηνοθέτη. Έμεινε πολύ ευχαρηστημένος, κυρίως λόγω της επαγγελματικής μου περηφάνειας (αυτό σπούδασα, ξέρω ότι το κάνω καλά, είναι θέμα πρόκλησης). Έκτοτε, λόγω ψαξίματος για χρηματοδότες, συλλογή από feedback όπου ο καθένας δήλωσε το μακρύ και το κοντό του (φίλοι και γνωστοί του σκηνοθέτη), υποψήφιοι παραγωγοί που θα έδιναν κάποιο ενδιαφέρον αν είχε μια άλλη πλεύση, η απόφαση του σκηνοθέτη να μην χρησιμοποιήσει την ηθοποιό που νόμιζε ότι ήθελε, κλπ κλπ, θα πρέπει να δούλεψα πέντε ή έξι διαφορετικές εκδοχές του σεναρίου, με πολλές γραφές σκηνών έκαστο. Πέρασαν χρόνια, δεν έχει προχωρήσει, το θυμάται πότε-πότε, δεν έχω πληρωθεί φυσικά, και εκεί που λέω "αυτή ήταν η τελευταία φορά, δεν αντέχω άλλο" αν σε λίγους μήνες ξαναζωντανέψει το σενάριο, ίσως πάλι ανταποκρηθώ.

 

Το έχω σπουδάσει αυτό. Ευτυχώς σε αμερικάνικο κολέγιο με την αμερικάνικη λογική. Δεν έχω όνειρα πια να ζήσω από αυτό, άσχημο όμως δεν θα ήταν. Το να είμαι βολεμένος σε επάγγελμα που μου βγάζει το ψωμί και να μιλώ κι εκεί εκ του ασφαλούς για "μη εκπόρνευση" ε... ας το καταλάβω, γι αυτούς που αυτό θέλουν. Τεμενάδες θα έκανα όμως να έγραφα ιστορίες επί παραγγελία με το αζημίωτο. Πως είναι δυνατόν να μου ήταν τόσο δύσκολο. Μάνα εξ ουρανού θα ήταν.

 

Η δική μου κατάθεση (την έχω κάνει συχνά σε αυτό το φόρουμ.)

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ DinoHajiyorgi, αν δεν υπήρχαν και αντίθετες απόψεις θα ήταν όλα εκπληκτικά βαρετά. Πιο βαρετά απ' οτι είναι τώρα τέλος πάντων.

Ναι, και γω έχω γράψει ιστορίες κατα παραγγελία όταν κάποιοι μου ζητάνε ένα συγκεκριμένο θέμα. Οπότε μέχρι εκεί θα συμφωνήσω. Αν κάποιος όμως σου έλεγε για ένα διήγημα ή μια νουβέλα ή κάτι "Δε το εκδίδουμε γιατί δεν έχει αρκετό χιούμορ" ή του λείπει κάτι τέλος πάντων σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια θα το άλλαζες; Ακόμα κι αν αυτό που είχες γράψει ήταν για σένα μια κατάθεση ψυχής και σκέψεων;

Link to comment
Share on other sites

Αν κάποιος όμως σου έλεγε για ένα διήγημα ή μια νουβέλα ή κάτι "Δε το εκδίδουμε γιατί δεν έχει αρκετό χιούμορ" ή του λείπει κάτι τέλος πάντων σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια θα το άλλαζες; Ακόμα κι αν αυτό που είχες γράψει ήταν για σένα μια κατάθεση ψυχής και σκέψεων;

Αυτή τη λογική την γνώρισα κυρίως στο σενάριο (σπούδασα κινηματογράφο) και είναι μια λογική που αποδέχομαι. Μια ταινία δεν την κάνεις μόνος σου, και ένα σενάριο που δεν γίνεται ταινία δεν είναι λογοτεχνία, είναι χαρτί τουαλέτας. Σε αντίθεση με το Χόλυγουντ, εδώ στην Ελλάδα είχαμε την κατάρα του "Δημιουργού" (μη χέσω) τον σκηνοθέτη-σεναριογράφο που έκανε ότι ήθελε και το τελικό αποτέλεσμα, γνώμη μου, ήταν για τις μούντζες. Και άλλη διαστροφή: Έδινα ένα σενάριο εδώ σε παραγωγούς ή σκηνοθέτες που μου είχαν παραγγείλει να τους γράψω κάτι, και επειδή δεν τους άρεσε η πρώτη γραφή, εκεί τελείωνε και η συνεργασία. Εγώ περίμενα να μου προτείνουν αλλαγές, κι αυτοί θεωρούσαν ότι δεν μπορούσαν να μου ζητήσουν κάτι τέτοιο. Γιατί δεν την λες στον καλλιτέχνη στην Ελλάδα. (Έτσι ήταν όταν το κυνηγούσα εγώ. Τώρα νομίζω ότι έχει βελτιωθεί λίιιγο.)

 

Επίσης δες τον Τζορτζ Λούκας. Όταν ξεκινούσε και δεν είχε πλήρη έλεγχο σεναρίου, και λόγω περιορισμένων εφέ, έβγαλε το πρώτο "Πόλεμος των Άστρων." Όσο μεγάλωνε η επιτυχία του, όσο αποκτούσε περισσότερο έλεγχο, όσο δεν μπορούσε να του πει κανείς άλλος τι να κάνει, τόσο χειροτέρευαν και οι ταινίες του. Αυτό το μοτίβο επαναλαμβάνεται σε πολλούς δημιουργούς.

 

Τώρα, στα βιβλία, αν τα επιχειρήματα για να αλλάξω ένα μυθιστόρημα δεν είναι πειστικά, ίσως επιμείνω μέχρι να βρω εκδότη που θα του αρέσει, ή να δοκιμάσω να γράψω κάτι άλλο στα γούστα του συγκεκριμένου εκδοτικού. Αλλιώς τι δηλαδή, τι θα το κάνω εν τέλει το μυθιστόρημα; Θα το βάλω σε ένα συρτάρι να το λιβανίζω; Στην μεταθανάτια ζωή δεν πιστεύω. Δεν με ενδιαφέρει αν θα εκδοθεί και θα δοξασθεί όταν εγώ θα είμαι στον τάφο. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου.

Link to comment
Share on other sites

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον και διαφορετικό το πρίσμα μέσα από το οποίο βλέπουμε τα πράγματα :) Ο κινηματογράφος είναι κάτι που απαιτεί συνεργασία. Μια ταινία δεν μπορεί να γυριστεί μόνο με το σεναριογράφο ή τον σκηνοθέτη. Από αυτή την άποψη το δέχομαι το επιχείρημά σου και συμφωνώ. Η λογοτεχνία είναι εντελώς διαφορετική όμως. Είναι η έκφραση ενός ανθρώπου, τα συναισθήματα ενός, ο λόγος ενός... Και εκεί ίσως για ανόητους ρομαντικούς λόγους δε πιστεύω ότι χωράει η αλλαγή με την προοπτική να πουλήσεις αντίτυπα... Μου θυμίζει πετσόκομμα... Ξέρεις σε φάση "Μην αφήσεις τον ήρωα να πάει από φυσικό αίτιο, βάλτον να κόψει λίγο φλέβα να χαρεί ο αναγνώστης". Ίσως είμαι υπερβολική. Απλά για μένα η λογοτεχνία και ακόμα περισσότερο η συγγραφή έχει μια πολύ συγκεκριμένη χρήση :)

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα έγραφα ποτέ κάτι που δεν μπορώ να πουλήσω αν και θα πούλαγα πράγματα που τωρα δεν φαντάζομαι οτι θα μπορούσα να γράψω.

Δεν θα μου άρεσε κάτι που δεν θα μπορούσε να αρέσει και σε άλλους.

Κάτι που ΠΡΕΠΕΙ να αλλάξω, δεν ειναι τίποτα περισσότερο απο κάτι που Δεν άρεσε.

 

Έχω ακούσει πολλές ηλίθιες κριτικές από σοβαρούς ανθρώπους και έχω δει απίστευτα καλά κείμενα από ηλίθιους συγγραφείς.

 

Το ειδος και η φόρμα, δεν έχουν περισσότερη σημασία απο μια προσπάθεια κάποιων να εντάξουν τα έργα σε κατηγορίες, και συνήθως το επιχειρούν αυτοί που Δεν γράφουν κάτι που θα μπορούσαν να πουλήσουν.

 

Αν γράφω καλά, το κάνω τόσο για την επιτομή στη σεξουαλική ζωή των Κολεόπτερων, οσο και για τις διαγαλαξιακές σχέσεις των Ουμπα Λούμπα με τα στρουμφάκια.

 

 

Αν γράφω καλά, ισως και να πουλάω.

Αν δεν γράφω καλά και για κάποιο λόγο πουλάω... μου κάνει το ίδιο.

Αν πιστεύω οτι γράφω καλά, αλλα κανένας δεν θέλει να εκδώσει τα γραφτά μου... χρειάζομαι επαγγελματική βοήθεια από σύμβουλο εργασίας.

 

έχω δεχτεί πολλές κριτικές... Οι κακοπροαίρετες με έκαναν καλύτερο. Οι σοβαρές με δίδαξαν και οι φιλικές με έκαναν να βαριέμαι που ζω.

 

Πιασ' τ' αυγό και κούρευτο.

Link to comment
Share on other sites

ένα σενάριο που δεν γίνεται ταινία δεν είναι λογοτεχνία, είναι χαρτί τουαλέτας.

 

Ύστερα από πολλή σκέψη, έρχομαι να συμφωνήσω μαζί σου. Γιατί το σενάριο είναι κομμάτι μιας ταινίας.

Κι από ένα καλό βιβλίο μπορεί να προκύψουν κακά σενάρια. Για το αντίστροφο έχω μεγάλες αμφιβολίες.

Link to comment
Share on other sites

Για το ερώτημα που θέτει ο stanley, έχω να παρατηρήσω το εξής: συμφωνώ ότι "πρωτίστως γράφουμε για την πάρτη μας", αλλά σε αυτή την πάρτη χωράει απίστευτα πολύς κόσμος - για να γίνει "το πάρτη της ζωής μας".

Ειδικά για το θέμα του αν έχει νόημα να αλλάξεις για να εκδοθείς, κατά τη γνώμη μου έχει μόνο στο βαθμό που συναρτάς την έκδοση με τις πωλήσεις (όχι, δεν είναι το ίδιο πράγμα). Τότε το ερώτημα τίθεται ως εξής: Θα άλλαζες για να πουλήσεις;

Σε αυτό το τροποποιημένο ερώτημα, δεν μπορώ να απαντήσω, όσο η άλλη πλευρά δεν καθορίζει το ποσό :)

Link to comment
Share on other sites

Ίσως είμαι η μόνη, ωστόσο όσο το σκέφτομαι αυτή η ερώτηση με παραπέμπει στο: "Θα άλλαζες για να γίνεις περισσότερο αποδεκτός;" Η απάντησή μου εξακολουθεί να ναι όχι βέβαια, αλλά μ αρέσουν τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς. Είναι πιο, προσγειωμένα.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Πολύ ενδιάφέρον ερώτημα. Η δική μου απάντηση είναι "όχι". Όχι, δε θα άλλαζα ύφος, πλοκή, χαρακτήρες για να εκδόσω αυτό που έγραψα, όχι δε θα άλλαζα το είδος που γράφω για να γράψω ένα πιο αποδεκτό με ελπίδες να εκδοθεί στη χώρα μου.

 

Κάθε συγγραφέας (η πλειοψηφία τουλάχιστον) καθώς γράφει ελπίζει στο πίσω μέρος του μυαλού του ότι θα εκδοθεί, θα διαβαστεί, θα αγαπηθεί και ίσως ότι θα βγάλει χρήματα από αυτό (εντάξει, εκτός των περιπτώσεων που γράφεις κάτι για να διαβαστεί π.χ. αποκλειστικά από τους φίλους σου, τους γονείς σου κτλ). Αυτό δεν είναι κακό για μένα, είναι φυσικό, είναι και απαραίτητο ως ένα σημείο για να είσαι φιλόδοξος. Παρόλα αυτά, όταν στείλεις ένα έργο σου κάπου και εκείνοι σου πουν θα το εκδόσουμε αλλά - άλλαξε τον κεντρικό πρωταγωνιστή, άλλαξε οπτική γωνία, μη γράφεις τόσο μεγάλες προτάσεις, μη χρησιμοποιείς συνεχώς τέτοιες λέξεις, πρόσθεσε ένα love story στο κοινωνικό δράμα που έγραψες για να γίνει πιο spicy - τότε προσωπικά θα έπαυα εντελώς να ακούω και θα στρεφόμουν αλλού.

 

Όταν γράφω κάτι, γράφω αυτό που θέλω να γράψω. Όχι αυτό που θέλουν να γράψω, ούτε αφήνω περιθώρια εδώ κι εκεί με το σκεπτικό ότι μπορεί ο τάδε εκδοτικός οίκος να ζητήσει αυτό κτλ κτλ. Και ούτε και διαβάζω βιβλία που έχουν γραφτεί έτσι. Είναι φυσικό να σου ζητηθούν αλλαγές αλλά οι αλλαγές θα πρέπει να αφορούν ένα σημείο που από δική σου αμέλεια δε γίνεται κατανοητό, κάποιες ασάφειες του κειμένου, κάποια κενά της πλοκής που ο ίδιος δεν είχες προσέξει. Τέτοια κριτική είναι αποδεκτή και καλοδεχούμενη. Πράγματα όπως "άλλαξε αυτό που γράφεις" και "κάν'το πιο mainstream\fantasy\sci-fi or whatever" δεν είναι αποδεκτές για μένα κι όχι μόνο από εκδοτικούς οίκους αλλά από κανέναν και θέλω να πιστεύω πως ούτε εγώ έχω κάνει ποτέ τέτοια κριτική σε κάποιον.

Link to comment
Share on other sites

Παρόλα αυτά, όταν στείλεις ένα έργο σου κάπου και εκείνοι σου πουν θα το εκδόσουμε αλλά - άλλαξε τον κεντρικό πρωταγωνιστή, άλλαξε οπτική γωνία, μη γράφεις τόσο μεγάλες προτάσεις, μη χρησιμοποιείς συνεχώς τέτοιες λέξεις, πρόσθεσε ένα love story στο κοινωνικό δράμα που έγραψες για να γίνει πιο spicy - τότε προσωπικά θα έπαυα εντελώς να ακούω και θα στρεφόμουν αλλού.

 

 

 

Δεν πιστεύω οτι ένας εκδοτικός οίκος θα ασχολιόταν με αλλαγές τέτοιας έκτασης. Μάλλον υπερεκτιμάς τον χρόνο που αφιερώνουν σε κάθε χειρόγραφο που φτανει στα χέρια τους.

 

Αν μια ιστορία θέλει τόσο ριζικές αλλαγές που να απαιτεί αλλαγές Ο.Γ και κεντρικού πρωταγωνιστή (για τους οικους που σκεφτονται κάτι τέτοιο)δεν έχει τύχη για έκδοση. Δεν θα κάτσουν να ασχοληθούν ακόμη και αν πιστευουν οτι με τέτοιες αλλαγές θα γίνει καλύτερο και εμπορεύσιμο για τον οίκο τους. Κυκλοφορούν πολλά χειρόγραφα στην αγορά για να διαλέξουν.

 

Δεν έχω γνωση του τι γίνεται, αλλά το πιθανότερο είναι να ζητούν κόψιμο λέξεων. Δηλαδή τους πας ένα κείμενο με 150.000 λέξεις και σου λένε "Ναι, είναι εκδόσιμο, αλλά θέλει μάζεμα. Κόψε το 1/4 και ξαναφέρτο".

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν πιστεύω οτι ένας εκδοτικός οίκος θα ασχολιόταν με αλλαγές τέτοιας έκτασης. Μάλλον υπερεκτιμάς τον χρόνο που αφιερώνουν σε κάθε χειρόγραφο που φτανει στα χέρια τους.

 

 

Χμμμ... ναι, ίσως έχεις δίκιο, αλλά δεν είναι διόλου απίθανο - ίσως όχι για κάποιους μεγάλους εκδοτικούς οίκους αλλά για μικρότερους σίγουρα. Και εν πάσει περιπτώσει, ακόμα κι αν σου πουν ότι δε θα το εκδόσουν επειδή δεν έχει κάτι από αυτά που ανέφερα, τότε πάλι σου λένε ουσιαστικά να τα αλλάξεις αν θέλεις να εκδοθεί οπουδήποτε. Οπότε η ουσία μένει η ίδια.

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, αν χτυπήσεις σε 2-3 διαφορετικούς εκδοτικούς οίκους την πόρτα, και δεν σου ανοίξει κανείς, πάει να πει οτι κάτι δεν πάει καλά με αυτό που έγραψες.

Το βασικότερο πάντως είναι να χτυπήσεις τις σωστές πόρτες. Αν πας σε εκδοτικούς οίκους που βγάζουν τσελεμεντέδες, ονειροκρίτες, και νεο-άρλεκιν με ένα βιβλίο του φανταστικού παραμάσχαλα, μάλλον θα φταις περισσότερο εσύ για την επικείμενη απόρριψη, παρά εκείνοι.

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, αν χτυπήσεις σε 2-3 διαφορετικούς εκδοτικούς οίκους την πόρτα, και δεν σου ανοίξει κανείς, πάει να πει οτι κάτι δεν πάει καλά με αυτό που έγραψες.

Το βασικότερο πάντως είναι να χτυπήσεις τις σωστές πόρτες. Αν πας σε εκδοτικούς οίκους που βγάζουν τσελεμεντέδες, ονειροκρίτες, και νεο-άρλεκιν με ένα βιβλίο του φανταστικού παραμάσχαλα, μάλλον θα φταις περισσότερο εσύ για την επικείμενη απόρριψη, παρά εκείνοι.

 

 

Το κάτι δεν πάει καλά, δε μου κολλάει και τόσο - υπάρχουν τόσες και τόσες περιπτώσεις αριστουργημάτων που είχαν φάει ΤΙΣ απορρίψεις πριν εκδοθούν και γίνουν γνωστά και μεταφραστούν κτλ. Δε σημαίνει απαραίτητα πως "κάτι δεν πάει καλά" με αυτό που έγραψες, υπάρχουν άλλα πράγματα που θα μπορούσαν να μην πάνε καλά.

 

Όσο για το άλλο - αν και είναι λίγο off topic - συμφωνώ απόλυτα.

Link to comment
Share on other sites

Για μένα η συγγραφή είναι κάτι που με κάνει να ξεφεύγω από την καθημερινότητα, μια διέξοδος για τη φαντασία μου που κοντεύει να κάνει το κεφάλι μου να εκραγεί ώρες-ώρες, ένα νοητό σπίτι. Καθώς μπαίνω στη σφαίρα της, δεν μπορεί να με αγγίξει τίποτα και κανένας και γράφω μονάχα για τον εαυτό μου. Αλλά φευ! Δεν μπορείς για πάντα να αποφεύγεις την κριτική των άλλων, ιδιαίτερα όταν θέλεις να διαβάζονται τα κείμενά σου.

 

Έτσι, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα ακούσεις συμβουλές χρήσιμες, αλλά και κριτικές που απέχουν παρασάγκας από αυτό που σε χαρακτηρίζει εσένα. Επομένως, το θέμα είναι να ξεχωρίζεις τι είναι τι και αναλόγως να πράττεις. Άσχετα με το αν υπάρχει το ζήτημα της έκδοσης ή όχι.

 

Γιατί, κακά τα ψέματα, κανείς δε γεννήθηκε γνωρίζοντας τα πάντα για την τέχνη της συγγραφής. Όσο χαρισματικός και να είναι κάποιος, χρειάζεται δουλειά, αλλά χρειάζεται και καθοδήγηση. Με αυτό το σκεπτικό αποζητώ την κριτική, τόσο εδώ, όσο και όπου αλλού, και όχι με γνώμονα να εκδοθώ. Αυτό που θέλω πρωτίστως είναι να βελτιώνομαι, για τον εαυτό μου και μόνο. Και ξέρω πως έχω ακόμα πολλή δουλειά γι'αυτό.

 

Κι αν μετά από καιρό προκύψει και έκδοση κάποιου έργου μου, δε θα πω όχι. Αλλά δε θα αλλάξω και τον εαυτό μου (τη γραφή μου, με άλλα λόγια) για να την πετύχω. Οπότε η απάντηση στο ερώτημά σου είναι ένα ξεκάθαρο "όχι".

Link to comment
Share on other sites

Δεν πιστεύω οτι ένας εκδοτικός οίκος θα ασχολιόταν με αλλαγές τέτοιας έκτασης. Μάλλον υπερεκτιμάς τον χρόνο που αφιερώνουν σε κάθε χειρόγραφο που φτανει στα χέρια τους.

 

 

Χμμμ... ναι, ίσως έχεις δίκιο, αλλά δεν είναι διόλου απίθανο - ίσως όχι για κάποιους μεγάλους εκδοτικούς οίκους αλλά για μικρότερους σίγουρα. Και εν πάσει περιπτώσει, ακόμα κι αν σου πουν ότι δε θα το εκδόσουν επειδή δεν έχει κάτι από αυτά που ανέφερα, τότε πάλι σου λένε ουσιαστικά να τα αλλάξεις αν θέλεις να εκδοθεί οπουδήποτε. Οπότε η ουσία μένει η ίδια.

Κάθε εκδοτικός λαμβάνει απίστευτα πολλά χειρόγραφα. Λέγεται ότι κάθε στιγμή σε έναν εκδοτικό υπάρχουν κάπου 60 χειρόγραφα ανά αναγνώστη. Κανένας δε θα ασχοληθεί να σου πει: "άλλαξέ το τόσο για να το βγάλω" γιατί πιθανότατα θα βρει κάτι σαν αυτό που θέλει σε κάποιο άλλο χειρόγραφο.

 

Αν βέβαια θεωρούν ότι έχουν έναν συγγραφέα με δυνατότητες αλλά που δεν τους κάνει το βιβλίο του, θα του ζητήσουν να δούν και την επόμενη δουλειά του όταν είναι έτοιμη. Συγγραφή κατά παραγγελία στην Ελλάδα μάλλον δύσκολο να βρεις, είναι πολύ μικρά τα τιράζ για κάτι τέτοιο. Στο εξωτερικό υπάρχει και πληρώνεται με τη λέξη.

Link to comment
Share on other sites

Άμα σας έλεγα ότι χθες το βράδυ που ανέβηκα στον Χορτιάτη για να δω τα πεφταστέρια, είδα έναν ιπτάμενο δίσκο να προσγειώνετε μέσα στο δάσος θα το πιστεύατε; Μάλλον όχι. Και όμως είναι πιο βάσιμη σαν πιθανότητα από το να εκδώσω εγώ κάποιο μυθιστόρημα

 

Οπότε μιλώντας θεωρητικά , η γνώμη μου είναι (πάντα με την ελπίδα ότι οι εξωγήινοι που με απήγαγαν χθες δεν με τοποθέτησαν μικροτσίπ για να ελέγχουν την κρίση μου και από Nikanthi δεν με μετέτρεψαν σε Spaceanthi) αν επρόκειτο οι βελτιώσεις μου να έκαναν καλύτερο το μυθιστόρημα μου, θα τις έκανα. Αν όχι, δεν θα τις έκανα.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Άμα σας έλεγα ότι χθες το βράδυ που ανέβηκα στον Χορτιάτη για να δω τα πεφταστέρια, είδα έναν ιπτάμενο δίσκο να προσγειώνετε μέσα στο δάσος θα το πιστεύατε; Μάλλον όχι. Και όμως είναι πιο βάσιμη σαν πιθανότητα από το να εκδώσω εγώ κάποιο μυθιστόρημα

 

Οπότε μιλώντας θεωρητικά , η γνώμη μου είναι (πάντα με την ελπίδα ότι οι εξωγήινοι που με απήγαγαν χθες δεν με τοποθέτησαν μικροτσίπ για να ελέγχουν την κρίση μου και από Nikanthi δεν με μετέτρεψαν σε Spaceanthi) αν επρόκειτο οι βελτιώσεις μου να έκαναν καλύτερο το μυθιστόρημα μου, θα τις έκανα. Αν όχι, δεν θα τις έκανα.

 

 

 

Έχεις σκεφτεί να γράψεις κάποιο χιουμοριστικό μυθιστόρημα; Οι πιθανότητες θα ήταν τρομακτικά μεγαλύτερες!laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τώρα με την κρίση; να σου πω, το σκέφτομαι. Μπορεί και να μου αρέσει. Πριν την κρίση, όχι δεν θα το έκανα. Τώρα, μάλλον θα αλλάξω μυαλά! θα εκδοθώ!!! ότι θέλει ο πελάτης!!! πίσω, μπρός, στόμα , αυτί, μασχάλη. Εγώ όμως θα έχω, ε κ δ ο θ ε ί !!!!! άτιμη κενωνία! με κατέστρεψες....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στοιχεία από ενα βιβλίο μου, θα άλλαζα. Κεφάλαια θα πετσόκοβα, διαλόγους θα μεταμόρφωνα. Το ύφος της γραφής μου όμως, δε θα το εκφύλιζα, ακόμα κι αν μου έταζαν μεταφορά στη μεγάλη οθόνη και δερματόδετες εκδόσεις!

Edited by David1778
Link to comment
Share on other sites

Guest old#2065

Στοιχεία από ενα βιβλίο μου, θα άλλαζα. Κεφάλαια θα πετσόκοβα, διαλόγους θα μεταμόρφωνα. Το ύφος της γραφής μου όμως, δε θα το εκφύλιζα, ακόμα κι αν μου έταζαν μεταφορά στη μεγάλη οθόνη και δερματόδετες εκδόσεις!

Μπράβο Τάσο που έχεις τουλάχιστον κάποια κόκκινη γραμμή.

Σε διαβεβαιώ ότι υπάρχουν άνθρωποι (όχι στο φόρουμ μας) που ευχαρίστως θα έπαιρναν το αεροπλάνο για Καζαμπλάνκα, για μιά γρήγορη αλλαγή φυλλου, προκειμένου να εκδοθούν.:devil2:

Link to comment
Share on other sites

Θα συνέχιζα να γράφω ό,τι μου γουστάρει για τον εαυτό μου, και θα έγραφα ό,τι (σχεδόν) μου ζητούσαν για να το πουλήσω. Και όπως θα το ήθελαν. Σιγά.

 

Σωστή σε βρίσκω, Κασσάνδρα.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..