AftPeakTank Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 (edited) Μεγάλη η στεναχώρια μου, βαριά τα δάκρυα μου, πέφτουν στο πάτωμα, σεισμό, φέρανε στην καρδιά μου... Την ιστορία μου κανείς, δεν έχει σχολιάσει, θα την ποστάρω και εδώ το κόλπο μπας και πιάσει...:Ρ 52.doc Edited August 20, 2010 by AftPeakTank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Σε γενικές γραμμές μια καλή ιδέα, βιαστικά εκτελεσμένη. Κάποιες περιγραφές, κυρίως σκηνών δράσης, είναι δοσμένες σα να εξηγείς σε έναν φίλο σου πως ήταν τα εφέ σε ταινία που είδες. Π.χ. εκεί με τα σπασμένα γυαλιά που αιωρούνταν και τι γινόταν όταν τα άγγιζε το σώμα του πρωταγωνιστή σου. Σε ιδιωτικό μήνυμα σου είπα ότι μάντεψα το φινάλε με το που εξηγήθηκε η πρόθεση του ήρωα. Αυτό κατ’ανάγκη δεν είναι κακό. Δεν διάλεξες να πεις και κάτι πρωτότυπο. Σε πόσες ρομαντικές κωμωδίες ακούς την ηρωίδα να εκφράζει την αντιπάθεια της για τον ήρωα και αυτόματα δεν περιμένεις να τον ερωτευτεί τρελά στο τέλος; Όσον αφορά λοιπόν την Ε.Φ. κι αυτό είναι ένα κλασσικό θέμα. Θα μπορούσες να το είχες αναδείξει με φροντίδα και προδέρμ, με χαρακτήρες και κάποιες μικρές εκπλήξεις… αλλά για κάποιο λόγο βιαζόσουν. Και η βιασύνη είναι εμφανής. Υπάρχουν και πολλά στοιχεία στην ιστορία σου, που για να μπορέσω να την διαβάσω και να προχωρήσω μέσα σε αυτήν, θα πρέπει να υπερπηδήσω (αυτά τα στοιχεία) χάριν αυθαίρετης πλοκής. Μου ζητάς δηλαδή να αγνοήσω πολλά και συνέχεια μου λες «δεν πειράζει, διάβαζε παρακάτω.» Γιατί υπάρχουν χρονοφύλακες; Γιατί υπάρχουν χρονοφυγάδες. Γιατί λοιπόν υπάρχουν χρονοφυγάδες; Επειδή υπάρχουν συσκευές που επιτρέπουν το ταξίδι στο χρόνο. Και γιατί υπάρχουν αυτές οι συσκευές; Με τι είδους κοινωνία έχουμε να κάνουμε εδώ; Τα ταξίδια στο χρόνο και οι συσκευές που τα καθιστούν εφικτά… είναι κάτι που γνωρίζει ο κόσμος ή το ξέρουν ελάχιστοι; Πέφτει πολύ δουλειά βλέπω για να καλυφθούν τέτοια άλματα. Έλα όμως που τα βρίσκουν κατάδικοι σε φυλακές και τα ανταλλάσσουν σαν τσιγάρα. Γιατί ένας κατάδικος προσφέρει την χρονομηχανή στον ήρωα και δεν την χρησιμοποιεί ο ίδιος; «Να μη σε νοιάζει» μου λέει ο κατάδικος και ξεγνοιάζει ο συγγραφέας από το να εξηγεί τα ανεξήγητα. Και φυσικά, ο ήρωας δεν ξαφνιάζεται με την χρονομηχανή. Μαθαίνει στη φυλακή ότι υπάρχουν τέτοιες συσκευές ή το ήξερε από πριν; Δεν ξέρουμε. Τώρα…το μεγάλο μυστήριο του διηγήματος: Ένα αυτοκίνητο χτύπησε και σκότωσε την σύζυγο του ήρωα, του κυρίου Γεωργίου. Συνέλαβαν εκείνον ως τον οδηγό και τον έβαλαν φυλακή. Ξέρει πως είναι αθώος και δραπετεύει με την χρονομηχανή για να πάει πίσω, τη μέρα του θανάτου της γυναίκας του, για να τη σώσει. Στην βιασύνη του να φτάσει εκεί, με αυτοκίνητο, είναι ο ίδιος που χτυπάει την γυναίκα του και την σκοτώνει. Κι εδώ μπερδεύομαι λίγο. Μας λείπει ένας κύριος Γεωργίου. Όταν ο ήρωας ταξιδεύει στον χρόνο και φτάνει στη μέρα του θανάτου της γυναίκας του, ο εαυτός του είναι κάπου εκεί, στην ίδια πόλη. Δύο Γεωργίου στην ίδια πόλη, μόνο ο ένας με αυτοκίνητο. Όταν ο χρονοταξιδιώτης Γεωργίου χτυπάει με το αυτοκίνητο τη γυναίκα του, ο κανονικός κύριος Γεωργίου που είναι; Κάπου χωρίς άλλοθι; Ποιος συνελήφθη; Πότε συνελήφθη; Γιατί συνελήφθη; Σε αυτό η ιστορία χρειάζεται αρκετή βοήθεια. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AftPeakTank Posted August 20, 2010 Author Share Posted August 20, 2010 Ντίνο για αυτό σε πάω! Όλα τα ερωτήματα που έθεσες βρίσκονται στο μυαλό μου και ακόμα περισσότερα. Δυστυχώς, για να τα αποτυπώσω έπρεπε να γράψω πολλές σελίδες και να δημιουργήσω ολόκληρο τον κόσμο όπως τον έχω φανταστεί... Ανγκάστηκα να κο΄ψω πολλές σκηνές και πληροφορίες και να γράψω αυτό που θελωρησα ότι θα αρκούσε να σε βάλει σε σκέψεις και να διατυπώσεις ακριβώς αυτά τα ερωτήματα που διατύπωσες. Άρα, πέτυχα! Στα σημεία που πήδηξες ναι όντως αυτό έκανα! Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το κατάφερα... Πραγματικά αυτό που γράφεις ως παρατήρηση στην πραγματικότητα είναι για εμένα πλεονέκτημα, γιατί πολύ απλά αυτό ήθελα να επιτύχω. Μπορεί κακώς, μπορεί να χαλάει την ιστορία...Δεν ξέρω... Πάντως γενικά είμαι ευχαριστημένος από τα λόγια σου. Όσον αφορά την σκηνή με τα γυαλιά... Πώς αλλοιώς να την περιέγραφα; Θέλω να σε κάνω να την δεις... να καταλάβεις τι συμβαίνει... Π.χ. δεν θέλω να νομίζει ο αναγνώστης πως σταμάτησε ο χρόνος. Θέλω να ξέρει πως διεστάλλει... Δηλλαδή για το μέρος που βρίσκονται όσοι φορούν το ρολόι, και για μια μικρή ακτίνα με φθίνουσα δύναμη από το κέντρο προς την περιφέρειά της, τα πάντα έχουν περιέλθει σε διαστολή χρόνου... Τέλος πάντων, προσπάθησα με λίγα λόγια να την περιγράψω όπως θα ήθελα να την διαβάσω... Μακάρι να άρεσε σε μερικούς και να μην την βλέπουν όλοι αρνητικά... Αν πάντως πιστεύεις ότι μπορούσα να την περιγράψω διαφορετικά, θα ήθελα πολύ να μου δώσεις ένα παράδειγμα. Θα με βοηθούσε πολύ. Παρόλα αυτά που λέω, η κριτική σου είναι σημαντικότατη για εμένα και σε ευχαριστώ πολύ. Σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούμαι και σε καμία περίπτωση δεν ακυρώνω αυτά που λες. Και μιά ερώτηση...Έτσι όπως είναι το κείμενο... Σου κινεί το ενδιαφέρον να διαβάσεις περισσότερα από αυτό τον κόσμο; Να απαντηθούν τα ερωτήματά σου; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Και μιά ερώτηση...Έτσι όπως είναι το κείμενο... Σου κινεί το ενδιαφέρον να διαβάσεις περισσότερα από αυτό τον κόσμο; Να απαντηθούν τα ερωτήματά σου; Θα ήθελα να δω αυτό το κείμενο διορθωμένο και ενταγμένο στο υπόλοιπο σύνολο που έχεις στον νου σου. Ίσως για να χωρέσει στο όριο λέξεων του διαγωνισμού να έκοψες εδώ κι εκεί, δεν πρέπει όμως να μείνει έτσι κατόπιν διαγωνισμού. Αν δηλαδή ονειρεύεσαι να υλοποιήσεις όλα όσα έχεις σκεφτεί γι αυτή την ιστορία και να παραουσιάσεις μια ολοκληρωμένη δουλειά, αυτός είναι ο δρόμος. Αν αυτό μείνει έτσι, ημιτελές, το υπόλοιπο πως θα πάει; Δηλαδή σταράτα: Αυτό το διήγημα, όπως είναι, εισαγωγή δεν το λες. Αν όπως το έχεις το αφήσεις γιατί ήθελες επίτηδες αυτό το... "ελειπτικό ύφος", τότε πως να μου ανοίξει την όρεξη να διαβάσω περισσότερα, δηλαδή παρακάτω. Το υπόλοιπο πως θα πάει; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagoncult Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Νομίζω ότι το ύφος ήταν λίγο στεγνό και πιστεύω πως αυτό έχει να κάνει με το ότι απουσίαζαν από το γραπτό οι περιγραφές καθώς και η παρουσίαση των συναισθημάτων του ήρωα. Τώρα απλά προχωρούσαμε από τη μια σκηνή στην επόμενη, χωρίς να μένουμε για να δούμε και πέντε πράγματα παραπάνω. Θα με βοηθούσε αν οι σκέψεις του ήρωα ξεχώριζαν από το υπόλοιπο κείμενο (πχ πλάγια γράμματα ή ό,τι άλλο επιλέξεις). ‘’Του πέρασε από το μυαλό να μείνει μέσα μέχρι το τέρμα όπου και να πήγαινε, αλλά φοβόταν πως εκεί θα τον περίμεναν.’’ -Έφαγα μπερδεματάκι εδώ. Ένα κόμμα ίσως μετά το 'τέρμα'... Εδώ: «Φίλε μου άκου να σου πω, δεν θα σκοτωθώ εγώ επειδ…» πριν προλάβει να ολοκληρώσει τα λόγια του ο ταξιτζής, τράβηξε το χειρόφρενο και τον πέταξε έξω από το αυτοκίνητο – ήταν και του χεριού του, μικροκαμωμένο ανθρωπάκι. -Στην αρχή νόμιζα ότι είναι ο ταξιτζής που σουτάρει τον ήρωα, θέλει κάτι σαν υποκείμενο για το ‘τράβηξε’. Δεν είναι πολύ σημαντικό, αλλά το αναφέρω γιατί παίζει να εντόπισα κάνα δυο τέτοια βραχυκυκλωματάκια ακόμα. Η ιδέα για το κλείσιμο μου φάνηκε οκ, αλλά και πάλι τρέχαμε πολύ γρήγοραγια να μπορέσω να κρατήσω τη γεύση της. Όπως το έχεις τώρα, είναι σαν να μου δίνεις να καταπιώ μια μπουκιά μπαμ και κάτω, από το πιρούνι κατευθείαν στο στομάχι. Συγχαρητήρια για την προσπάθεια. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 (edited) Όσα ήθελα να επισημάνω τα πρόλαβε ήδη ο Ντίνος, οπότε δεν έχω και πολλά να προσθέσω. Γενικά, χρειάζεται μπόλικο ψωμί για να δέσει καλύτερα η ιστορία σε πολλά σημεία. Κι εγώ μάντεψα το τέλος (το οποίο δόθηκε αρκετά απότομα, νομίζω. Θα ήθελα μια καλύτερα περιγραφή της καταληκτικής σκηνής), κι εγώ βρήκα παράξενο τον τρόπο με τον οποίο απέκτησε ο ήρωας τον χρονομεταφορέα (σ' αυτό το σημείο θέλησα να μάθω περισσότερα γι' αυτόν που έδωσε τον χρονομεταφορέα και τους λόγους που τον οδήγησαν στο να το κάνει αυτό, παρά να ακολουθήσω τον ήρωα. Δηλαδή, για μια στιγμή είχες έναν χαρακτήρα που έκλεβε ισχύ από τον ήρωα), κι εγώ έχω δει αρκετές φορές την σκηνή με τα αιωρούμενα σπασμένα γυαλιά στην τηλεόραση (θα μπορούσες να ακολουθήσεις μια διαφορετική τακτική, πχ μαλλιά που σταματάνε να κυματίζουν μπροστά σε ένα ανοιχτό παράθυρο, μια μύγα παγωμένη στον αέρα μπροστά στα μάτια του ήρωα, το χέρι ενός πορτοφολάκια ακινητοποιημένο ενώ βρίσκεται χωμένο μέσα στο μπουφάν του μπροστινού ή κάτι διαφορετικό τέλος πάντων). Αυτό που δεν με πείραξε ιδιαίτερα ήταν το ότι δεν μάθαμε και πολλά για τον κόσμο που συμβαίνουν όλα αυτά, και ίσως, να μην ήταν απαραίτητα για την ιστορία. Δηλαδή, ξέρουμε ότι βρισκόμαστε σε έναν κόσμο όπου η χρονομεταφορά είναι δεδομένη, ότι υπάρχουν χρονο-εγκληματίες (αν και δεν γνωρίζουμε τι είδους εγκλήματα διαπράττουν) και για τον λόγο αυτό χρειάζονται οι χρονοφύλακες. Αν και θα μπορούσαμε να μάθουμε περισσότερα για όλα αυτά, δεν παίζουν σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της ιστορίας, αν και θα την εμπλούτιζαν και θα την έκαναν πιο ενδιαφέρουσα. Συγχαρητήρια για την συμμετοχή, σε περιμένουμε και σε επόμενες μονομαχίες. Edit: Α, ξέχασα να προσθέσω ότι σου λείπει ένας τίτλος για την ιστορία σου... Το 52 δεν είναι αρκετό :Ρ Edited August 20, 2010 by Mesmer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AftPeakTank Posted August 21, 2010 Author Share Posted August 21, 2010 μαλλιά που σταματάνε να κυματίζουν μπροστά σε ένα ανοιχτό παράθυρο, μια μύγα παγωμένη στον αέρα μπροστά στα μάτια του ήρωα, το χέρι ενός πορτοφολάκια ακινητοποιημένο ενώ βρίσκεται χωμένο μέσα στο μπουφάν του μπροστινού ή κάτι διαφορετικό τέλος πάντων Πολύ ωραίες σκηνές όντως!! χεχε Ευχαριστώ πολύ για την κριτική και τον Dragoncult ( ) και τον Mesmer ! Την σκηνή με τον ταξιτζή όντως και εγώ την εντόπισα ως προβληματική! Έχεις δίκιο! Και η παρατήρηση με το κόμμα εύστοχη μάλλον. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.