Stanley Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Όνομα Συγγραφέα:Stanley Είδος: φαντασία(τώρα τι είδος...) Βία; Μπαα... Σεξ; Όχι Αριθμός Λέξεων:8,765 Αυτοτελής; Ναι Σχόλια:Σε περίπτωση που τρομοκρατείται κανείς,να πω ότι διαβάζεται πολύ πιο εύκολα από την συμμετοχή μου στο write-off 53!Θα με ενδιέφερε η γνώμη σας και,γιατί όχι,να το συζητούσαμε κιόλας,αν θέλετε. Βαβυλώνα.doc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zaratoth Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 Δεν το διάβασα ακόμα, αλλά μου δημιουργήθηκε η απορία, από που είναι η εικόνα που έχεις στην αρχή του κειμένου; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 (edited) Ωραία ιστορία, ενδιαφέρουσα και περίεργη. Και μεγάλη... Η γραφή είναι πολύ καλή και το κείμενο είναι γεμάτο από όμορφες εικόνες και γλαφυρές περιγραφές, αλλά... δεν παίζουν σημαντικό ρόλο για την ίδια την ιστορία. Αναγκάστηκα να διαβάσω δεκαπέντε σελίδες (η μισή ιστορία) για να φτάσω επιτέλους σε κάποιο ζουμί. Δεν με κούρασε το διάβασμα έως εκεί, η ανάγνωση έρεε εύκολα και οι εικόνες ήταν πολύ ζωντανές. Το όλο περίεργο της υπόθεσης τραβάει τον αναγνώστη να προχωρήσει, όμως ήταν σκέτες ωραίες εικόνες και περιγραφές, χωρίς ουσιαστική χρήση. Από την μέση και μετά η ιστορία γίνεται πιο ενδιαφέρουσα καθώς αρχίζει να υπάρχει μια εξέλιξη. Από εκεί και πέρα, στα της ίδιας της ιστορίας. Δεν είμαι σίγουρος αν κατάλαβα τι συνέβη από τη στιγμή που άρχισε η βροχή και μετά. Φαντάζομαι ότι θα συνδέονται κάπως και με τον τίτλο, αλλά ούτε κι αυτό μπόρεσε να ξεχωρίσω. Μάλλον θα πρέπει να δώσεις κάποιες εξηγήσεις. Γενικά, καλή και καλογραμμένη ιστορία, αλλά θα μπορούσε να είναι αρκετά μικρότερη. Edit: Μετά από κάποια σκέψη, η κοντινότερη συσχέτιση που μπορώ να κάνω είναι ότι η πόλη της ιστορίας παρομοιάζεται με την Βαβυλώνα και τα γεγονότα που συνέβησαν με τον γνωστό πύργο της. Edited August 30, 2010 by Mesmer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 30, 2010 Author Share Posted August 30, 2010 (edited) Zaratoth,η εικόνα είναι ενός από τους αγαπημένους μου ζωγράφους,του Μποτσιόνι,και λέγεται "H Πόλη Εξεγείρεται". Μέσμερ,ευχαριστώ που την διάβασες.Σχετικά με αυτό που λες,είμαι κατηγορηματικός:οι περιγραφές που λες δεν ήταν απλά για να ομορφύνουν το κείμενο,αλλά για να κάνουν σαφές ότι οι σκύλοι αυτοί ζούσαν όμορφα,ευτυχισμένα,σαν άνθρωποι,και να φανεί καλύτερα η μετέπειτα μεταστροφή. Επίσης,το να βλέπει κανείς σκύλους σε αυτές τις καταστάσεις,θα περίμενα να κρατάει το ενδιαφέρον και να θεωρείται υπόθεση! Τώρα,το θέμα της ιστορίας στρέφεται γύρω από τις διαχωριστικές γραμμές ανθρώπου-ζώου,την ανωτερότητα του πρώτου και ιδίως σχετικά με το ανώτερο όπλο του:τον λόγο.Δηλαδή,οι σκύλοι,όσο και να εξελίχθηκαν,δεν κατόρθωσαν να πετύχουν σε αυτήν την προσέγγιση της ομορφιάς,και μόλις το απαίτησαν,επήλθε η νέμεσις. Ο τίτλος όντως αναφέρεται στην πόλη της Διαθήκης και στη σύγχυση που επικράτησε όταν οι άνθρωποι προσπάθησαν να φτάσουν τον Θεό.Νομίζω η αναφορά είναι προφανής... Edited August 30, 2010 by Stanley Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted August 30, 2010 Share Posted August 30, 2010 Έχοντας μια πιο καλοσχηματισμένη εικόνα της ιστορίας στο μυαλό μου, θα πω ότι ναι, τα βασικά στοιχεία που μας δίνονται στην αρχή του κειμένου είναι σημαντικά, δηλαδή το ότι οι σκύλοι προσπαθούσαν να μοιάσουν τους ανθρώπους, μέσω της τέχνης, όπως η ζωγραφική και τα γλυπτά στα φυτά, παρολ' αυτά οι περιγραφές θα μπορούσαν να ελαττωθούν στο μισό, αφήνοντας την ίδια αίσθηση, και όσον αφορά τις προσωπικές μου προτιμήσεις, το λέω αυτό κατηγορηματικά. Επίσης, στο προηγούμενο ποστ ανέφερα ότι το όλο περίεργο της υπόθεσης κρατάει τον αναγνώστη. Σε καμιά περίπτωση δεν λέω ότι χάνεται κάπου το ενδιαφέρον. Σαν ιδέα είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, θα μπορούσε να δουλευτεί παραπάνω, αλλά σε κάποια σημεία με βρίσκει αντίθετο. Δηλαδή, γιατί να είναι ύβρις η προσπάθεια των σκύλων να μοιάσουν στους ανθρώπους, εφόσον η εξέλιξη τους οδήγησε στο να έχουν λογική; Θα περίμενα να εναντιωθεί ο άνθρωπος σ' αυτούς, πχ βλέποντάς τους ως πιθανούς εχθρούς, κι όχι να πέσει πάνω τους μια θεϊκή τιμωρία. Στους ανθρώπους προσπάθησαν να μοιάσουν όχι στον Θεό. Τώρα, το αν ο Θεός είδε σαν ύβρη το ότι οι σκύλοι προσπάθησαν να μοιάσουν στο τελειότερο δημιούργημά του, χμμ, τι να πω, Θεός είναι, έπρεπε να το ξέρει εκ των προτέρων :Ρ Πρόκειται δηλαδή για τη γνωστή αντιλογία, αν ο Θεός έδωσε την λογική στους ανθρώπους ή αν είναι προϊόν της εξέλιξης, κι εδώ μπαίνουμε σε άλλα χωράφια. Πάντως, αν πρόκειται για ένα κεφάλαιο μια σκυλίσιας Παλαιάς Διαθήκης, με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted August 30, 2010 Author Share Posted August 30, 2010 (edited) Τι να σου πω,δεκτόν, από την στιγμή που μπαίνουν οι προσωπικές εκτιμήσεις δεν μπορεί κανείς να κάνει τίποτα! Όσο για το ζουμί: ίσως (ίσως,δεν ξέρω κι εγώ) μπορεί να υποτεθεί ότι οι άνθρωποι "καπάρωσαν",πολύ χονδρικά, το δικαίωμα αυτό,τους πρόλαβαν,με άλλα λόγια. Και μπορεί όλη η ιστορία να θεωρηθεί σαν μια υπενθύμιση για την τήρηση των νόμων στη Φύση(εκαστος εφ'ω ετάχθη,που λέμε), αλλά κύριος σκοπός μου ήταν να δείξω την ανωτερότητα του ανθρώπου(μέσα από την ευαισθησία και το υψηλό πνεύμα που προϋποθέτει η ποίηση). Αυτό που πραγματικά με ανησυχεί, είναι η σύνδεση με θεόθεν τιμωρία...Δεν το θέλω αυτό!Αν πρόσεξες,απουσιάζει κάθε ένδειξη θείου στις διηγήσεις του Δημάρχου και δεν είχα καμία πρόθεση να δώσω θρησκευτικό χαρακτήρα στην τιμωρία που ήρθε.Μπορεί να ιδωθεί πιο συμπαντικά και φυσιολατρικά η νέμεση!:Ρ Το τελευταίο που λες δεν το είχα σκεφτεί...Όπως το πάρει ο καθένας! Edited August 30, 2010 by Stanley Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinegrete Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 (edited) Η πρώτη εντύπωση είναι : πως η ροη κυλά ευχάριστα και δεν κουράζει, το διάβασα σε λίγα λεπτά. Οι περιγραφές είναι πράγματι αρκετές και πιάνουν σχεδόν το μισό κείμενο, αλλά οπως είπε και ο συγγραφέας του ήθελε ( και με βρίσκει σύμφωνη) "να γινει σαφές ότι οι σκύλοι αυτοί ζούσαν όμορφα ,ευτυχισμένα, σαν άνθρωποι, και να φανεί καλύτερα η μετέπειτα μεταστροφή" . Εξαλλου ήταν πολυ ομορφο στο σύνολο οπως περιγραφεται και με εκτενη αναφορα και στο καλο φαγητο. Απο την στιγμή π'αντως που διάβασα πρώτα τα σχόλια εδω και μετά το κείμενο, δεν περιμενα αμέσως την πλοκή ιστοριας και αφέθηκα στην περιγραφή. Και γι'αυτο το απόλαυσα. Οι εικόνες πραγματικά ειναι πολυ όμορφες και νιώθεις πως γίνεσαι ένα με αυτές, το ζεις δηλαδη. Οποτε αυτο.. το θεωρω επιτυχία στο γράψιμο. Η ιστορία ευστοχα χωρίζεται σε τρία μερη. Το πρωτο στο σπίτι του Δημάρχου, το δεύτερο την βόλτα στην πόλη και το τρίτο στην ανατροπή των πάντων. Από την στιγμή που γίνεται αυτο, είναι (για μένα) προφανές, πως μοιράστηκε αλλου η πλοκή της ιστοριας αλλου οι περιγραφές και αλλου η κορύφωση. Το τέλος το βρήκα απρόσμενο και με λύπησε. Δεν περίμενα τέτοια κατάληξη. Πριν διαβάσω πως άνοιξε η γη και τους κατάπιε όλους, πίστεψα πως με την βροχή γινόταν κάποιου είδους μεταμορφωση των σκύλων και μολις ξαναπροβαλε ο ήλιος ερχοταν ξανά στην πρώτη τους μορφή (στα δύο πόδια δηλ). Πιστεψα επίσης πως ίσως γι'αυτο δεν γνώριζαν οι άνθρωποι αυτη την κοινωνια σκύλων (γιατι μολις παταγε ανθρωπος εκει, με την πρώτη βροχή τον κατασπαραζαν), και αναρωτηθηκα αν οι σκυλοι γνωριζαν και θυμοταν τις μεταμορφωσεις τους, και γι'αυτο υποδέχθηκαν τοσο καλα τον ήρωα (για να μην υποψιαστει δηλ τιποτα). Στις αναφορές για θεική τιμωρια κτλ δεν μου πέρασε αρχικά απο το μυαλό, γιατι (οπως και ειπωθηκε) ειχε αναφερθει πως ελειπε το θεϊκο στοιχειο (οπως ελειπαν οι ναοι κτλ), ακριβως για μην γινει συσχετιση με το θεϊκο, ομως με τον κατακλυσμο που δινει μετα και το ανοιγμα της γης, σου φερνει (αθελα) στο μυαλο, εικονες απο βιβλικες καταστροφες και τελικά δεν το αποφεύγεις. Τελος ηθελα να ρωτησω κατι στο τελος που με παρεξενεψε : Σε ποιους ουρανους ανεβαινει ο ήρωας; Σπιτι του δεν γυρισε; Ή μηπως τελικά ουτε και αυτος την γλίτωσε εκτος αν ήταν ένα όνειρο όλο αυτο! Edited March 24, 2011 by vinegrete Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted March 24, 2011 Share Posted March 24, 2011 την κατεβασα κι εγω και αρχισα να τη διαβαζω. ειμαι στην αρχη βεβαια αλλα θα επανελθω πολυ συντομα για να γραψω την αποψη μου. γενικα παντως μου αρεσουν οι μεγαλες ιστοριες αρκει να εχουν πλοκη και να κρατανε το ενδιαφερον. επιστρεφω!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larry Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Ναι ρε παιδιά΄, τι ήταν αυτό με τους ουρανούς στο τέλος; ούτε κι εγώ το πιασα... Πολύ ωραίες περιγραφές και για κάποιο λόγο δέθηκα γρύγορα συναισθηματικά με την κοινωνία των σκύλων και γι'αυτον τον λόγο κι όλας θα προτυμούσα την εκδοχή Ελίνας - vinegrete θα μας ανατρίχιαζε περισότερο. Το τέλος άφησε πολά αναπάντιτα ερωτήματα (σε μένα τουλάχιστον, που μπορεί να μην έπιασα κάτι κρυμένο) Επιδεί σκέφτηκα κι εγώ τι συσχέτηση με το πύργο τις Βεβέλ, φαντάζομαι πως θα υπάρχουν παρόμοιοι συμβολισμοί που θα εφθύνονται για τα κενά μου, οπότε θα με βοηθούσες πολύ με μιά αναλυσούλα των "κρυφών" σημείων ή των θεωριτηκά ευκόλως ενοούμενων... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stanley Posted May 8, 2011 Author Share Posted May 8, 2011 Ευχαριστώ που διαβάσατε αυτήν την μεγαλούτσικη ιστορία, κατ'αρχάς! Τώρα, για το τέλος που λέτε οι πιο πολλοί: η ιστορία είχε σαφή σκοπό και σίγουρα αυτός δεν ήταν φιλοζωικός ή οτιδήποτε άλλο. Η συμπάθεια που δημιουργείται για τους σκύλους αποκτά νόημα επειδή αυτοί στο τέλος δεν αποδεικνύονται τίποτα άλλο από...σκυλιά, κι όχι άνθρωποι, όπως ήθελαν να γίνουν. Αν π.χ η βροχή τους άλλαζε κάθε τόσο, αυτό δεν θα εξυπηρετούσε σε τίποτα την ιστορία. Δεν πιστεύω ότι υπάρχουν ερωτήματα, απλώς τα σκυλιά ξεπέρασαν τα όριά τους κι αυτό είχε αποτέλεσμα να επιστρέψουν στη φύση τους. Η Βαβυλώνα του τίτλου, τώρα, σχετίζεται με την βιβλική πόλη, ως προς το ότι όπως οι άνθρωποι θέλησαν να φτάσουν το Θεό, έτσι και τα σκυλιά θέλησαν να φτάσουν τον άνθρωπο, που εδώ πράγματι παίρνει θεικές διαστάσεις. Το όνομα Βαβυλώνα(ή Βαβέλ) προέρχεται από το Μπαμπ-Ιλάνι, που σημαίνει "πόρτα των θεών". Σχετικά με τους ουρανούς τώρα... Είναι μια αφηρημένη προσθήκη, που ίσως έπρεπε και να τη βγάλω. Ο λόγος που τότε την έβαλα ήταν πως ήθελα να δώσω μια υπέρβαση στον αφηγητή, λόγω της εμπειρίας του. Μεταφορικό, δηλαδή, δεν πέθανε, απλώς ένιωσε υψηλότερα αισθήματα, γιατί μόλις γύρισε στους ανθρώπους, συνειδητοποίησε το μεγαλείο του(ς), που είχε ξεχάσει. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larry Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Έγινε Stanley, με κάλυψες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.