Kafka Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Μία ερώτηση επηρεασμένη απο ένα συναφές άλλο ερώτημα στο forum Προσωπικά προσπαθώ να έχω το αυτούσιο δικό μου ύφος, κάτι που γίνεται φυσικό καθώς περιγράφω τις προσωπικές μου σκέψεις, ωστόσο σίγουρα έχω επηρεαστεί πάρα πολύ απο μεταφραστές στα ελληνικά του Maupassant και του Kafka. Όταν άρχιζα να γράφω, ή μάλλον λίγο έπειτα απο την αρχή, θεωρούσα οτι θα ήταν σκόπιμο να μοιάζει ο λόγος μου με εκείνον αναγνωρισμένης αξίας λογοτεχνών, διότι είκαζα οτι αυτό θα σήμαινε οτι έχω αξιοποιήσει τη γνώση των παλιότερων, και επιπρόσθετα οτι αφού τα δικά τους κείμενα θεωρούνταν αξιόλογα, θα μπορούσε αυτό να ειπωθεί και για τα δικά μου. Αργότερα απέκτησα δική μου θεματολογία, κάτι που έγινε γενικά στα εικοσιπέντε μου, με την απόφαση να γράφω κείμενα που κυρίως περιστρέφονται γύρω απο το συναίσθημα του τρόμου. Ωστόσο ακόμα σε μερικά κείμενά μου αναγνωρίζω τη σαφή επίδραση των παλιών μου προτύπων, και κυρίως του Maupassant. Εσείς; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
northerain Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Stephen King. Όχι στο ταλέντο, όχι στην θεματολογία, απλά στην γραφή. Α, και Chuck Palahniuk για τα staccato. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Ramore Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Same here για τον θείο Στέφεν...νομίζω. Έτσι μου λένε τουλάχιστον... Φυσικά στον ελάχιστο δυνατό βαθμό, συμπληρώνω εγώ. Ως αίσθηση περισσότερο, παρά στην ουσία της τέχνης και στο ταλέντο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Προσπαθώ να υιοθετώ πράγματα που βλέπω και μου αρέσουν, τα δοκιμάζω και, αν δουλεύουν, τα κρατάω. Το ύφος και οι τεχνικές κατά τη γνώμη μου είναι περισσότερο εκφραστικά εργαλεία και, αν κάποιος θέλει να γίνει αποτελεσματικός ως συγγραφέας, καλό είναι να έχει μια μεγάλη παλέτα από διαφορετικές τεχνικές και εκφραστικά μέσα για να τα βγάλει πέρα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solonor Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Συμφωνώ με τον Μιχάλη. Πάντως έχω κάνει αρκετές ασκήσεις ύφους, προσπαθώντας να αντιγράψω Palahniuk, Τζίλιαν Φλιν και Sanderson. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βασίλης Posted January 25, 2020 Share Posted January 25, 2020 Μου έχουν πει πως οι σατιρικές ιστορίες μου, μοιάζουν με αυτές του Εφραίμ Κισόν ( Ephraim Kishon ) ίσως λόγω του ότι το στυλ μου περιέχει πολύ αυτοσαρκασμό. Κατά τα άλλα, το ιστορικό μυθιστόρημα που γράφω τώρα μου θυμίζει πολύ Λουίς Λαμούρ. Ίσως επειδή δίνω πολύ σημασία στις περιγραφές των τοπίων, προσπαθώντας να κάνω τον αναγνώστη να ''ζήσει'" αυτά που ζουν οι ήρωες του βιβλίου. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WILLIAM Posted January 25, 2020 Share Posted January 25, 2020 Εντάξει η σύγκριση με τον Λ' Αμούρ δεν είναι καθόλου κακή μιας και στο είδος του είναι κορυφαίος. Προσωπικά δεν μου έχει τύχει να μου πουν ότι το γράψιμό μου μοιάζει με κάποιου συγγραφέα. Είμαι μακριά ακόμα από τέτοια επίπεδα. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Βασίλης Posted January 31, 2020 Share Posted January 31, 2020 On 1/25/2020 at 4:51 PM, WILLIAM said: Εντάξει η σύγκριση με τον Λ' Αμούρ δεν είναι καθόλου κακή μιας και στο είδος του είναι κορυφαίος. Νταξ' δεν μπορώ να πω πως είμαι και Λουίς Λ' Αμούρ ( μακάρι να είμουν ) αλλά επειδή μου αρέσει πάάάρα πολύ το στύλ αυτού του συγγραφέα, πιστεύω πως έχω κατα κάποιον τρόπο επιρρεαστεί, θετικά πιστεύω. On 1/25/2020 at 4:51 PM, WILLIAM said: Προσωπικά δεν μου έχει τύχει να μου πουν ότι το γράψιμό μου μοιάζει με κάποιου συγγραφέα. Είμαι μακριά ακόμα από τέτοια επίπεδα. Κατά την γνώμη μου, το γράψιμό μας πάντα μοιάζει με αυτό κάποιου συγγραφέα ( υπάρχουν άλλωστε τόσοι πολλοί...). Και δεν χρειάζεται καν να είναι το στυλ του αγαπημένου μας. Μπορεί πχ να μου αρέσει πάρα πολύ ας πούμε ο Λουντέμης, αλλά το στύλ του να μην μου ¨κάθεται¨,να μην μπορώ να εκφραστώ στο χαρτί όπως αυτός. Τουναντίον να μου ταιριάζει το στυλ κάποιου άλλου. Πολλές φορές διαβάζει κάποιος ένα βιβλίο και διαπιστώνει πως το ύφος του συγγραφέα έχει πολλά κοινά με το δικό του. Δεν είναι κακό αυτό, αρκεί να μην γίνονται αντιγραφές... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.