Tiessa Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Όνομα Συγγραφέα: Βάσω Είδος: Επιστημονική φαντασία Βία; Όχι Σεξ; Μόνο αναφορά Αριθμός Λέξεων: 11385 Αυτοτελής; Ναι Σχόλια: Η αρχική εκδοχή αυτής της ιστορίας έχει γραφτεί το 2000, ήταν περίπου 1900 λέξεις εκτενέστερο και έχει δημοσιευτεί στο περιοδικό "Δραματουργοί των Γιανν", #5 της Λέσχης Φανταστικού των Ιωαννίνων. Για πολλά χρόνια σκεφτόμουνα ότι μπορεί να αποτελέσει την πρώτη ύλη για ένα μυθιστόρημα, αλλά μια που τελικά δεν κατάφερα τόσον καιρό να βρω μια πλοκή αντάξια του τοπίου, αποφάσισα να κάνω μερικές διορθώσεις (περικοπές το λένε, τώρα στα χρόνια της λιτότητας ) και να την ανεβάσω εδώ. Ξέρω ότι το μέγεθος είναι σχεδόν απαγορευτικό για ανάγνωση στην οθόνη, γι αυτό και το teaser μήπως και "τραβήξει" κανέναν φίλο της Σαντορίνης... ΑΡΕΣΑΝΑ Διδακτορική Εργασία: 342-34/27621 Υποψήφιος: Ναβίγκ-7-Χ’άρσντα-5-Ελντά’κατ-4 Θέμα: Μελέτη πρωτόγονης ψυχολογίας Πλανήτης: Sga-G-3 Κωδικό όνομα: Ηφαιστειακή νήσος 19 της Κλειστής Θάλασσας Τοπική Ονομασία: Στρογγύλη Εξέχον χαρακτηριστικό: Ηφαιστειακές εκρήξεις, ιδιαζόντως ισχυρές. Πολλές προϋπάρχουσες καλντέρες. Τρέχων Βαθμός επικινδυνότητας: Εξαιρετικά υψηλός Ακολουθούν οδηγίες. Συνημμένες συμβολοσελίδες 97. ****** Ο Ναβίγκ-7-Χ’άρσντα-5-Ελντά’κατ-4 στεκόταν άκαμπτος κοντά στη σορό του νεαρού, που κάποτε τον είχε περιθάλψει. Γύρω του, η κοινωνία της Ακρωττού θρηνούσε με καυτά δάκρυα, όχι μόνο για το παλικάρι, αλλά και για τα υπόλοιπα θύματα της οργής της Γης, που είχε ξεσπάσει ξαφνικά λίγο πριν την αυγή και είχε θάψει δεκάδες ανθρώπους μέσα στα σπίτια τους. Η γη χάριζε πλούσια τα ελέη της στα ηφαιστειογενή εδάφη της Στρογγύλης. Και τα έπαιρνε πάλι πίσω, ζητώντας από τους κατοίκους της ένα φόρο αίματος, καμιά φορά δυσανάλογα βαρύ. Ο Ναβίγκ αναρωτήθηκε αν θα έπρεπε να δακρύσει κι αυτός. Ο εξωχειρούργος του ερευνητικού τους σκάφους, μετά τις απαραίτητες λεπτές επεμβάσεις για να μπορέσει αυτός και οι υπόλοιποι συνάδελφοί του ερευνητές να αναμιχθούν με τον ντόπιο πληθυσμό του πλανήτη, τους είχε πληροφορήσει ότι στη νέα τους μορφή διέθεταν τα πάντα, ακόμα και δάκρυα. Πάντως, ο Ναβίγκ δεν ήθελε να θολώσει τα μάτια του. Ποτέ δεν αισθανόταν αρκετά άνετα με την όρασή του, από τότε που η αντικατάσταση των πολυπρισματικών του ματιών με τους απλούς φακούς των ντόπιων του πλανήτη Sga-G-3 είχε μειώσει το εύρος του πεδίου αλλά και το οπτικό του φάσμα. Τα δάκρυα ήταν μια από τις εκκρίσεις που είχαν αφήσει οι Αριλίνιοι πολλές χιλιετίες πίσω στην εξέλιξή τους. Ο Ναβίγκ αποφάσισε να μην δακρύσει... ------------------------------------------- Το πλήρες πακέτο στο αρχείο... Aresana.DOC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 (edited) Καλώς το! Όταν το είχα διαβάσει, τον Νοέμβριο του 2005, ήταν με διαφορά το αγαπημένο μου διήγημα της Βάσως. Αν δεν ξεχνάω κάποιο, παραμένει ακόμα μέσα στην πρώτη τριάδα, μαζί με τα δύο νικητήριά της (σε διαγωνισμούς Φάνταζυ και Ε.Φ.) "Έχεις Μόνο Μια Ευκαιρία" και "Ο Χορός των Μετανυδριτών". Είμαι σίγουρος ότι οι περικοπές μόνο καλύτερο μπορεί να το έκαναν. Εξαιρετική επένδυση αναγνωστικού χρόνου -δεν θα το μετανιώσετε. Edited May 1, 2011 by mman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Το διάβασα πριν από χρόνια (μάλλον όταν πρωτοκυκλοφόρησε) και το θυμάμαι ακόμα, πράγμα που μου συμβαίνει σπάνια πια... Θα το διαβάσω για να δω πόσο καλύτερο μπορούσες να το έχεις κάνει. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinoHajiyorgi Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Πανέμορφο. Μια ρουφιξιά όλο και άκρως συγκινητικό. Θα προτιμούσα να είχε μείνει μαζί της, αλλά και έτσι ήταν μια χαρά. Χάρηκα πολύ που το διάβασα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmsoft Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Ξανά ευχαριστούμε που μας ταξιδεύεις σε τόπους και χρόνους ανείδωτους. Μια φωτογραφία με το κιούπι που λέει Αρεσάνα θα ήταν καλό συμπλήρωμα στο εξαίρετο κείμενο. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiessa Posted May 2, 2011 Author Share Posted May 2, 2011 Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια και για το χρόνο σας. Μια φωτογραφία με το κιούπι που λέει Αρεσάνα θα ήταν καλό συμπλήρωμα στο εξαίρετο κείμενο. Το είχα σκεφτεί, αλλά δεν έβρισκα το βιβλίο που το είχα πρωτοδεί για να σκανάρω την εικόνα. Μέχρι που συνειδητοποίησα ότι επειδή το διάβασα πρώτη φορά σε ένα βιβλίο, δεν είναι ανάγκη -πια- να ξαναψάξω να βρω το ίδιο βιβλίο. Η σύγχρονη τεχνολογία μάς παρέχει τα πάντα στο Internet. Εδώ είναι λοιπόν: Το πιθάρι βρίσκεται στο Μουσείο των Φηρών. Αλλά πρέπει να το ξέρεις για να το προσέξεις -δεν είναι πολύ εμφανή τα χαράγματα. Ο Ναβίγκ είχε φροντίσει να είναι λίγο διακριτικός φαίνεται Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagoncult Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 (edited) Από την πέμπτη-έκτη σελίδα και μετά άρχισε η απόλαυση κι έτσι με κράτησε ως το φινάλε. Ένα τσικ περισσότερος διάλογος δεν θα με χάλαγε, ωστόσο το αφήγηματικό στυλ που χρησιμοποιείς κυλλούσε γρήγορα και ξεκούραστα, με τις πληροφορίες και τη δράση να εναλλάσσονται με πολύ καλό ρυθμό. Επιπλέον, πάλι σχετικά με τις πληροφορίες, το θετικό ήταν ότι αυτές (στην συντριπτική τους πλειοψηφία) είχαν αρκετά μικρό μέγεθος, ώστε να μην βαραίνουν τον αναγνώστη. Η πλοκή ήταν ένα από τα δυνατά σημεία της ιστορίας. Το κείμενο είναι συγκκινησιακά φορτισμένο όσο πρέπει. -Η Κονοσσός -Η σταδιακή αλλαγή του Ναβίγκ Γούσταρα πολύ που οι Αριλίνιοι πρέπει να κάνουν κάτι αξιόλογο για να εξασφαλίσουν την ατομική τους συνέχεια. Το φινάλε με άφησε με μια γλυκιά αναγνωστική γεύση. Ξεχώρισα: ''Από τη μια λάμπουν τα έργα τους στο φως κι από την άλλη τις ψυχές τους τις καλύπτει ακόμα βαθύ σκοτάδι. Φτάνουν κοντά στο θάνατο, για να πετύχουν αυτό που θέλουν. Κι έχουν μάθει να θέλουν πράγματα που συχνά σ’ αυτές τις κοινωνίες μπορεί να τους φέρουν κοντά στο θάνατο.'' Γνώμη: Τσεκάρετε την Αρεσάνα και μη σας προβληματίζει το μέγεθος... η ιστορία αποζημιώνει. Edited May 4, 2011 by dagoncult Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Πολύ ωραία, απολαυστική και συγκινητική ιστορία. Αν και αρκετά μεγάλη σε μέγεθος, την διάβασα ξεκούραστα και την ευχαριστήθηκα. Πολύ καλή η πλοκή. Μας δίνεις μπόλικα στοιχεία και για την ανθρώπινη κοινωνία, αλλά και γι' αυτήν των Αριλίνιων, κάτι που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον. Αν και κατάλαβα τι θα γινόταν στο τέλος με το δίσκο της Φασιτού και πάλι με συγκίνησε ο τρόπος με τον οποίο μας το έδωσες. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagoncult Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 το δίσκο της Φασιτού ε ναι ρε γμτ... φυσικά... Φασιτός. Κι έσπαγα το κεφάλι μου ο τελειωμένος να βρω τι σήμαινε αυτή η δεύτερη πόλη Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiessa Posted May 5, 2011 Author Share Posted May 5, 2011 Mesmer, dagoncult, σας ευχαριστώ πολύ. Με κάνετε πολύ χαρούμενη. το δίσκο της Φασιτού ε ναι ρε γμτ... φυσικά... Φασιτός. Κι έσπαγα το κεφάλι μου ο τελειωμένος να βρω τι σήμαινε αυτή η δεύτερη πόλη Χα, ναι! Λοιπόν, εδώ υπάρχει μια μικρή ιστορία: Είχα κάνει κάμποση έρευνα για το θέμα (και ακόμα περισσότερη στα χρόνια που ακολούθησαν, επειδή είχα υπόψη μου να δουλέψω τη Σαντορίνη σε μυθιστόρημα). Διαβάζοντας λοιπόν για τις γραμμικές γραφές, είχα βρει κάπου στους κανόνες ένας παράδειγμα: (η λέξη ko-no-so = Κνωσός). Από κει και πέρα ήταν πολύ απλό να επεκτείνω τον κανόνα όπως με βόλευε καλύτερα Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Χα, ναι! Λοιπόν, εδώ υπάρχει μια μικρή ιστορία: Είχα κάνει κάμποση έρευνα για το θέμα (και ακόμα περισσότερη στα χρόνια που ακολούθησαν, επειδή είχα υπόψη μου να δουλέψω τη Σαντορίνη σε μυθιστόρημα). Διαβάζοντας λοιπόν για τις γραμμικές γραφές, είχα βρει κάπου στους κανόνες ένας παράδειγμα: (η λέξη ko-no-so = Κνωσός). Από κει και πέρα ήταν πολύ απλό να επεκτείνω τον κανόνα όπως με βόλευε καλύτερα Θυμήθηκα μια προσωπική ιστορία από το Γυμνάσιο. Στο μάθημα της Ιστορίας μαθαίναμε για τη Γραμμική Β, η οποία είναι συλλαβική γραφή, δηλαδή κάθε «γράμμα» αποτελεί μια συλλαβή. Αν στη λέξη υπάρχουν διπλανά σύμφωνα, τότε το πρώτο σύμφωνο παίρνει το φωνήεν της συλλαβής του δεύτερου. Στο παράδειγμα της Βάσως, η Κνωσός, βάσει της Γραμμικής Β, γράφεται κο-νο-σος (αλλά προφέρεται Κνωσός). Υπήρχε, λοιπόν, στο βιβλίο της Ιστορίας της Α' Γυμνασίου ένας πίνακας με τα σύμβολα της Γραμμικής Β και τις συλλαβές που αντιπροσωπεύουν. Ε, τι πιο φυσικό, να αρχίσουμε όλοι να ανταλλάσσουμε μηνύματα μέσα στην τάξη, γραμμένα στη Γραμμική Β! Αυτό που θυμάμαι πολύ χαρακτηριστικά, μετά από 15 χρόνια, είναι αυτή η λέξη: που-σα-τα-ρα-κι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μάρβιν ΑΑΠ Posted May 9, 2011 Share Posted May 9, 2011 Πολύ χαριτωμένη κι ευκολοδιάβαστη ιστορία. Τώρα που διάβασα ότι έχει γραφτεί εδώ και χρόνια, δίνει κατά τη γνώμη μου το μέτρο τού πόσο έχει εξελιχθεί η γραφή σου στα διηγήματα εντωμεταξύ. Μου έλειψε κάπως μια σκηνή από την οπτική γωνία της Αρεσάνας. Αλλά κι έτσι μια χαρά ήταν Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiessa Posted May 12, 2011 Author Share Posted May 12, 2011 Πολύ χαριτωμένη κι ευκολοδιάβαστη ιστορία. Τώρα που διάβασα ότι έχει γραφτεί εδώ και χρόνια, δίνει κατά τη γνώμη μου το μέτρο τού πόσο έχει εξελιχθεί η γραφή σου στα διηγήματα εντωμεταξύ. Μου έλειψε κάπως μια σκηνή από την οπτική γωνία της Αρεσάνας. Αλλά κι έτσι μια χαρά ήταν Ωπ! Μου είπε ξεφύγει αυτό το σχόλιο. Ευχαριστώ πολύ. Μια σκηνή από την πλευρά της Αρεσάνας θα ήταν πράγματι πολύ ενδιαφέρουσα. Δεν το είχα σκεφτεί ποτέ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted June 13, 2011 Share Posted June 13, 2011 Βάσω μουυυυυ! Με έκανες να δακρύσω στο τέλος... Ώστε έτσι, ο δίσκος της Φαιστού ήταν από τη Σαντορίνη! Καταλαβαίνω γιατί δεν κατάφερες να το κάνεις μυθιστόρημα: δεν έχει αρκετή υπόθεση. Μη σου πω ότι δεν έχει αρκετή υπόθεση ούτε για διήγημα/νουβέλα, αλλά, όπως έχω γράψει και αλλού, όταν το γράψιμο είναι καλό, το έργο στέκεται και χωρίς υπόθεση. Ποια είναι η υπόθεση; Ερευνητής, ξένος, έρχεται να μελετήσει τους ντόπιους και τα φτιάχνει με ντόπια κοπέλα, έτσι, κατά τύχη ή από συμφέρον, αλλά τελικά καταλήγει να την αγαπήσει και να αφομοιωθεί κι εκείνος από αυτούς που στην αρχή τους έβλεπε αφ' υψηλού. Κλισέ, ασφαλώς. Αλλά το γράψιμό σου το αφήνει αυτό πολύ πίσω και το κάνει ασήμαντο. -Εξαιρετική η περιγραφή της αλλαγής του Ναβίγκ, πολύ πειστική, δεν το περιμένει ο αναγνώστης από την αρχή και το δικαιολογείς πολύ καλά βήμα βήμα. -Εξαιρετικά πετυχημένη η περιγραφή της ερωτικής σκηνής. Επιτέλους και μια περιγραφή ρεαλιστική χωρίς να σοκάρει και προσεκτική χωρίς να γίνεται Άρλεκιν. -Πολύ καλή η ιδέα με τη νοερή υποβολή ονείρων. Το σώζεις πολύ ευρηματικά. -Αυτά με τα ονόματα και τη γραμμική β' δεν τα πρόσεξα, αλλά ακόμα καλύτερα. Η μεταπήδηση στο μέλλον με ξάφνιασε και περίμενα εκεί να γελοιοποιηθεί το πράγμα, όπως συνήθως συμβαίνει με κάτι τέτοια. Αλλά το τελείωσες με ένα twist τόσο ωραίο και πρωτότυπο! Και δυο λεκτικές ενστασούλες: -κόντεψα να πέσω από την καρέκλα εκεί που η Αρεσάνα τον λέει "Ναβίγκ"! Ήμουν σίγουρη ότι θα τους είχε παρουσιαστεί με άλλο όνομα, δε μου κολλάει καθόλου αυτό για προϊστορικό-φοινικικό και μου φαίνεται περίεργο που το δέχτηκαν εκείνοι οι νησιώτες. Χαλάει και την ατμόσφαιρα φάντασυ που έχεις ως εκεί... -τι σόι λέξη είναι η σκουληκότρυπα; Από το Σταρ Τρεκ; Ναι, το βρήκα στο νετ ότι αναφέρεται σε κάτι επιστημονικό, αλλά γιατί τις λένε σκουληκότρυπες; Δε χαλάει εντελώς την ατμόσφαιρα εξωγήινοι-διαστημόπλοιο-έρευνα με υψηλής τεχνολογίας μηχανήματα; Υποψιάζομαι ότι είναι το ίδιο με αυτό που ονομάζει το Sillage "τηλεπύλη", για να μη χαλάει την ατμόσφαιρα. Τέλος πάντων. Θα μπορούσε η προϊστορική Σαντορίνη να αποτελέσει σκηνικό για ιστορίες φάντασυ (πώς φαίνεται ότι ξέρεις να γράφεις και απ' τα δύο είδη!). Go for it! Και πάλι μπράβο! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiessa Posted June 13, 2011 Author Share Posted June 13, 2011 Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο και για τα σχόλια, Κέλλυ. Ώστε έτσι, ο δίσκος της Φαιστού ήταν από τη Σαντορίνη! Στην πραγματικότητα, φρόντισα να έχει εμφανιστεί εκεί, όχι να προέρχεται από εκεί. Έτσι όποια θεωρία και αν αποδειχτεί τελικά για το τι ήταν και τι συμβολίζει ο δίσκος, δεν θα αντιβαίνει στα γεγονότα της ιστορίας. Ο Ναβίγκ τον βρήκε στο ναυάγιο, αλλά δεν ξέρει από πού προήλθε. Καταλαβαίνω γιατί δεν κατάφερες να το κάνεις μυθιστόρημα: δεν έχει αρκετή υπόθεση. Δεν ήθελα να απλώσω το ίδιο σε μυθιστόρημα, ήθελα να αποτελέσει τα πρώτα κεφάλαια και η ιστορία να συνεχιστεί στην εποχή μας. Αλλά όπως παρατήρησες, δεν είναι καθόλου πρωτότυπη η κεντρική ιδέα και γι αυτό δεν βγάζει μυθιστόρημα. -τι σόι λέξη είναι η σκουληκότρυπα; Από το Σταρ Τρεκ; Ναι, το βρήκα στο νετ ότι αναφέρεται σε κάτι επιστημονικό, αλλά γιατί τις λένε σκουληκότρυπες; Δε χαλάει εντελώς την ατμόσφαιρα εξωγήινοι-διαστημόπλοιο-έρευνα με υψηλής τεχνολογίας μηχανήματα; Υποψιάζομαι ότι είναι το ίδιο με αυτό που ονομάζει το Sillage "τηλεπύλη", για να μη χαλάει την ατμόσφαιρα. Τέλος πάντων. -Σκουληκότρυπα as in wormhole. Αναφέρεται συνήθως σαν μια μορφή σήραγγας η οποία ενώνει σημεία του διαστήματος, γι αυτό και λέγεται έτσι. Κάτι σαν πέρασμα που θα ένωνε πιο σύντομα δυο σημεία σε έναν καμπυλωμένο χώρο. Τώρα, το ότι δεν ακούγεται πολύ επιστημονικό, είναι αλήθεια, αλλά το έχω ακούσει σε πολλά ε.φ. Και πάλι ευχαριστώ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest old#2065 Posted January 19, 2012 Share Posted January 19, 2012 Βάσω, με καθυστέρηση αφού ανέβηκε όταν δεν ήμουν ακόμη ενεργό μέλος, διάβασα το "μικρότουβλο" σου, μετά το μπαμπ της Κέλης για το δίσκο της Φαιστού. Με ενθουσίασε. Ήταν εξαιρετικό. Και όχι κυρία μου, δεν θα το αφήσεις έτσι. Αυτό ΘΑ ΓΙΝΕΙ κανονικό τούβλο . Γιατί του αξίζει. Τα έχει όλα, συναίσθημα, περιπέτεια, ε.φ.,Ελλάδα. Ακόμη και κινηματογραφική υπερπαραγωγή, αν το ρισκάρεις. Στην περίπτωση αυτή να σου θυμίσω ότι μπορείς να 'παίξεις' με τον "Τίμαιο" και τον 'Κριτία" του Πλάτωνα, που αναφέρονται στην Ατλαντίδα και πολλοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι περιγράφεται η Σαντορίνη. Στον εμπλουτισμό του "τούβλου" μπορεί να βοηθήσει αν πολλά που αναγκάζεσαι να περιγράψεις, τα βάλεις σε διαλόγους που συμβαίνουν σε καθημερινές σκηνές στο νησί όπως παζάρι, γλέντι, τελετή, παιχνίδι κλπ. Αυτό που σίγουρα μπορείς να προσθέσεις είναι η ματιά από μεριάς Αρεσάνας. Έχεις το πλεονέκτημα να είσαι πολύ πιό κοντά της απο ότι στον άνδρα ερευνητή. Και αν θέλεις να το κάνεις πιο εμπορικό, τροποποιείς λίγο το σημείο με το σπέρμα και η Αρεσάνα όχι μόνο φτάνει στην Φαιστό αλλά φτάνει και έγκυος (Άσε που στην ταινία, την Ειρήνη μπορεί να την παίξει η ίδια ηθοποιός με την Αρεσάνα, you know? ) Και ένα σπαστικό σχόλιο Έχω την εντύπωση ότι υπό την πίεση που του δημιουργούσε η άγνωστη και βίαιη για τα δεδομένα του σεξουαλική πράξη που επέκειτο, μάλλον είναι απίθανο να παρατηρούσε την δομή και τις κατασκευαστικές λεπτομέρειες του ταβανιού Εύχομαι αυτή η αναμόχλευση να λειτουργήσει σαν κίνητρο και να μας δώσεις σύντομα ένα μπεστ σέλλερ. Εγώ σου το εύχομαι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiessa Posted January 19, 2012 Author Share Posted January 19, 2012 Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο και για τα σχόλια, Νίκο. [...]Άσε που στην ταινία, την Ειρήνη μπορεί να την παίξει η ίδια ηθοποιός με την Αρεσάνα, you know? Και μια φίλη μου είχε υποθέσει οταν το είχε πρωτοδιαβάσει ότι η Ειρήνη είχε κάποια σχέση με την Αρεσάνα, αλλά όχι. Στη συνέχεια που είχα στο μυαλό μου -και που ίσως να γραφτεί κάποτε- το ασύμβατο DNA έπαιζε κι αυτό το ρόλο του. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laas7 Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 (edited) Ω! Ομορφηηηηη ιστορια! Μου αρεσε παρα πολυ. Ειναι καλογραμμενη, προσεγμενη, με πλοκη, περιγραφικοτητα και συναισθηματα...ευχαριστω την Κελυ που εβαλε το λινκ στο ατακα και επι τοπου! Αν εχω μικρες επισημανσεις να κανω ειναι ... πως αναφερεις την λεξη λαος εκει που νομιζω πως θα επρεπε να αναφερεις την λεξη ειδος... ενας εξωγηινος μελετητης δεν θα ονομαζε το ειδος που μελετα λαο, γιατι ο ορος αυτος ειναι τοπικος, οπως και ο ορος φυλη... νομιζω πως θα επρεπε να αντικαταστησεις με την λεξη ειδος. Και ενα δευτερο ειναι πως θα ηθελα η κρητη να ακολουθει την παρουσιαση των αλλων τοπωνυμιων φασιτος κτλ και να λεγεται ας πουμε κρητοκο η κατι τετοιο για να δενουν καλυτερα. Εξαιρετικο ειδικα το ονειρο που ειδε η γυναικα του με τα δυο φιδια...και μου αρεσε η μη εξηγηση του δισκου της Φαιστου...οπως ειπες οποια και να ειναι η εξηγηση κολαει με την ιστορια... Edited January 27, 2012 by laas7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiessa Posted January 28, 2012 Author Share Posted January 28, 2012 Ω, ευχαριστώ πολύ, Μαριάντζελλα. Για το λαό σε αντίθεση με το είδος, εννοούσα ότι αναφερόταν στον συγκεκριμένος λαό, τους κατοίκους της Στρογγύλης, για τους οποίους μιλούσε και όχι για όλους τους γήινους, οπότε βέβαια θα ταίριαζε η λέξη είδος και όχι λαός ή φυλή. Για τη γενίκευση της ονοματολογίας και στο όνομα της Κρήτης, η αλήθεια είναι ότι δεν το είχα σκεφτεία, αλλά θα ήταν καλή ιδέα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Bump εδώ γιατί το αξίζει! Εξωγήινος ερευνητής ενσαρκώνεται ανθρώπινο σώμα για να μελετήσει από κοντά μια κοινωνία στη Σαντορίνη, λίγο καιρό πριν τη μεγάλη έκρηξη του ηφαίστειου. Και μην αφήσετε τη μεγάλη του έκταση να σας αποθαρρύνει! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loch Moors Posted April 19, 2012 Share Posted April 19, 2012 Λοιπόν, χάρηκα πολύ που ξεκίνησα να διαβάζω αυτό το κείμενο, γιατί μόνο αυτό χρειάζεται: να ξεκινήσεις να το διαβάζεις και μετά την 2η σελίδα δεν σ' αφήνει Η μεγάλη έκταση νομίζω ότι ήταν απαραίτητη για να δοθούν όλα τα στοιχεία που χρειάζονται, να αναπτυχθεί η υπόθεση και να μην μπουκώσει ο αναγνώστης... Στα θετικά για μένα είναι ότι είναι πολύ ωραία γραμμένο, και ευχαριστιέσαι ακόμα και τα σημεία που τα περιμένεις (εξάλλου η πρωτοτυπία και η ανατροπή δεν είναι το παν!) μου άρεσε πολύ ο τρόπος με τον οποίο άλλαξε σιγά, σιγά ο χαρακτήρας του πρωταγωνιστή. Ούτε απότομα, ούτε παράταιρα, ούτε υπερβολικά... Μου άρεσαν και συγκεκριμένες φράσεις προς το τέλος όπως "τρία χρόνια και τρεις χιλιάδες χρόνια μετά". Το ότι βλέπουμε την ίδια περιοχή τόσο αλλαγμένη μέσα σε ένα σχετικά μικρό κείμενο, νομίζω ήταν ένα αρκετά δυνατό σημείο. Μπράβο και για τον πειστικό τρόπο που περιγράφεις την αρχαία Σαντορίνη. Εμένα τουλάχιστον (που δεν έχω κάνει αρχαιολόγος στις εκεί ανασκαφές ακόμα) με έπεισε μια χαρά! Αν κάτι θα ήθελα λιγάκι πιο μίνιμαλ, είναι κάποιες συνεχόμενες πληροφορίες που δίνονται στην 1η, 2η σελίδα του κειμένου, και που νομίζω ότι το κείμενο δίνει τη δυνατότητα να επαναληφθούν και σε άλλα σημεία ούτως ή άλλως. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiessa Posted April 20, 2012 Author Share Posted April 20, 2012 Σ' ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σου, Ματίνα. Χρήσιμα επίσης και τα σχόλια για τις πληροφορίες στις πρώτες δυο σελίδες, μια που κάποια στιγμή θα κάνω μια δεύτερη προσπάθεια να περιορίσω λίγο ακόμα τον αριθμό των λέξεων. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.