Jump to content

Μεταλλέξεις


Mesmer
Message added by Mesmer

Νικήτρια ιστορία στον 27ο Διαγωνισμό Σύντομης Ιστορίας.

Recommended Posts

Σας ευχαριστώ για τα σχόλια. Ήταν πολύ χρήσιμα και θα τα αξιοποιήσω σίγουρα. Πριν μπω σε λεπτομέρειες να πω ότι αυτό είναι ένα από τα λίγα διηγήματα που «αναγκάστηκα» να ακολουθήσω τους χαρακτήρες και όχι την ιδέα, παρόλο που μου άρεσε πολύ. Τελικά, άξιζε τον κόπο.

 

 

 

Αυτό που παρατήρησαν οι περισσότεροι και προφανώς θα παρατηρούσα κι εγώ, αν ήμουν αναγνώστης, είναι η ικανότητα της γλώσσας να χειραγωγεί συνειδήσεις και η δυσκολία των κατοίκων να καταλάβουν κάτι που δεν έχει νόημα. Είναι ένα από τα θύματα του ορίου των λέξεων, αφού η μισή «εξήγηση» σβήστηκε και η άλλη μισή δεν γράφτηκε ποτέ. Σε γενικές γραμμές το πνεύμα είναι ότι η κοινωνία θα «γεννήσει» τις λέξεις από τη στιγμή που τις χρειάζεται, όπως ακριβώς κάποια στιγμή θα εμφανιστεί ο σκορπιός με το δηλητηριώδες κεντρί, αφού θα τον ευνοεί το περιβάλλον. Επειδή, όμως, κάτι τέτοιο μπορεί να πάρει χιλιάδες χρόνια, ο Προμηθέας αναλαμβάνει να φέρει τα «γονίδια» της γλώσσας και να επιταχύνει τις εξελίξεις. Οι ντόπιοι «νοιώθουν» τις λέξεις επειδή τις έχουν «ανάγκη» και θα τους αποδώσουν τη σωστή σημασία σύντομα. Άλλωστε ο Προμηθέας είναι γλωσσοβιολόγος και έτσι έχει φροντίσει να μην ακούγονται εντελώς άγνωστες αλλά να φέρνουν στον νου την έννοια στην οποία αντιστοιχούν.

 

 

 

Την λέξη που δίνει ο Προμηθέας στην Λέρνα για να ελευθερώσει τις γυναίκες δεν την γνώριζα ούτε εγώ μέχρι να διαβάσω τα σχόλια. Σκεφτόμουν ότι μπορεί να είναι κάποια λέξη που δεν υπάρχει ακόμα στη δική μας γλώσσα, αλλά δεν είχα καταλήξει κάπου. Η «αγάπη» μπήκε επειδή χρειαζόμουν μια ταιριαστή επικεφαλίδα για την τελευταία παράγραφο. Κρίνοντας εκ των υστέρων βλέπω ότι φαίνεται αρκετά καλή και για την προηγουμενη και τείνω να την κρατήσω ως μόνιμη λύση.

 

 

 

Το ίδιο πρόβλημα είχα με την λέξη που γράφει ο Προμηθέας στο χαρτί από την πίσω πλευρά και διαβάζει δίπλα στο κερί. Εδώ δεν είναι ο ορισμός το «show, don’t tell», αλλά ο ορισμός «show because you are not sure what to tell». Ένοιωθα ότι αν πω σαφώς τη λέξη θα χάσω όλη τη μαγεία της σκηνής κι επειδή μου αρέσει το τέλος να είναι ανοιχτό το άφησα στον αναγνώστη να αποφασίσει. Από τις αντιδράσεις και τα σχόλια, νομίζω ότι πέτυχα αυτό που ήθελα. Ακόμα κι εγώ, από μέσα μου, δοκιμάζω διάφορες εκδοχές χωρίς να έχω καταλήξει σε κάποια οριστική, αν και ο τίτλος της παραγράφου είναι πάντα εκεί για να μου θυμίζει από που ξεκίνησα.

 

 

 

 

Για το οικοσύστημα είχα δύο εκδοχές. Η μία ήταν ότι είναι όλα φυτοφάγα, αλλά δεν είμαι σίγουρος πόσο ρεαλιστική είναι και έτσι εμφάνισα μερικά μικρά σαρκοφάγα. Ίσως έπρεπε να προσθέσω ότι τα «όπλα τους» είναι πράγματα ανώδυνα για τον άνθρωπο, όπως η ταχύτητα, το καμουφλάζ, η ικανότητα να βλέπουν το βράδυ ή στο υπέρυθρο. Μία τρίτη, πιο αληθοφανής, εκδοχή που διαμόρφωσα στη συνέχεια ήταν να έχουν τοξίνες και δηλητήρια, αλλά να είναι ακίνδυνα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Δεν έχω καταλήξει σαφώς σε μία από τις τρεις, γιατί πρέπει να «ζαλίσω» μερικούς βιολόγους για να σιγουρευτώ τι είναι το πιο πιθανό.

 

 

 

Η ερωτική σκηνή πράγματι έρχεται λίγο απότομα. Κανονικά θα έγραφα άλλη μια σκηνή πριν από αυτή, αλλά δεν έφταναν οι λέξεις. Επιπλέον πρέπει να βρω μια υποτυπώδη πλοκή για αυτό το κομμάτι της πορείας γιατί ήδη μου φαίνεται φτωχή για τα δικά μου γούστα.

 

 

 

Τέλος, για την απομόνωση του πλανήτη είχα καταλήξει σε ένα είδος τηλεμεταφοράς η οποία είναι πολύ ακριβή και έτσι η μόνη επικοινωνία των κόσμων είναι η διπλωματία και ο πολύ ακριβός τουρισμός. Αυτό επιτρέπει να υπάρχουν «ιδρυτές» (οι πρώτοι άποικοι) και εμποδίζει την «μόλυνση» των κατοίκων από άλλες κουλτούρες, αφού η τηλεμεταφορά δεν επιτρέπει την λήψη πληροφοριών μέσω τηλεπικοινωνιών.

Link to comment
Share on other sites

Ωραία. Ξέχνα λοιπόν το όριο λέξεων και κλείσε τις τρύπες κατάλληλα. Μη διστάσεις να το κάνεις και διπλάσιο αν χρειαστεί. Αξίζει το κόπο.

 

Εδίτιον το υπενθυμιστικόν: Και μην ξεχνιόμαστε, ε;

Edited by mman
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Απλή και αλάνθαστη χρήση γλώσσας.

Οι πληροφορίες του τόπου και των χαρακτήρων παρουσιάζονται παράλληλα με την πλοκή και τους διαλόγους.

Εκπληκτικό το τέχνασμα με τους τίτλους των ενοτήτων και τη σημασία τους στην πλοκή της ιστορίας (η ΙΔΙΑ η ιστορία)!

Link to comment
Share on other sites

  • Mesmer featured this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..