Jump to content

Χαμένοι Στα Σκοτεινά Νερά


alkinem

Recommended Posts

Συγγραφέας: Γιάννης Σδράλης

Είδος: Τρόμου

Βία: Ναι

Σεξ: Όχι

Λέξεις: 11519

Σχόλια: Η συμμετοχή μου για το διαγωνισμό των Τερατογράφων. Λίγο μεγαλούτσικη, οπότε καλή υπομονή στην ανάγνωση και θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλια, τις παρατηρήσεις και τς επισημάνσεις σας.

ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΝΕΡΑ.pdf

ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΝΕΡΑ.doc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μου άρεσε αυτό που προσπάθησες να κάνεις. Το πώς αλλάζει η συμπεριφορά μιας ομάδας ανθρώπων όταν βρίσκονται υπό δύσκολες και παράξενες συνθήκες είναι απ’ τις υποθέσεις που κινούν περισσότερο το ενδιαφέρον μου. Πολύ ωραίο και το περιβάλλον μέσα στο οποίο τοποθέτησες την ιστορία σου. Το να είσαι χαμένος μέσα στη θάλασσα, αποκομμένος από καθετί άλλο, είναι από μόνο του τρομακτικό και δημιουργεί μια πολύ υποβλητική ατμόσφαιρα.

 

Υπάρχουν, όμως, κάποια σημεία τα οποία πιστεύω ότι θέλουν λίγη περισσότερη προσοχή και δουλειά.

 

 

Αλλάζεις πολλές φορές την οπτική γωνία της αφήγησης. Ειδικά όταν έχεις τόσους πολλούς χαρακτήρες και πηδάς από τον έναν στον άλλο τόσο γρήγορα, μπερδεύει τον αναγνώστη και δεν ξέρει σε ποιον να δώσει πιο πολύ βάρος. Οι ήρωές σου έχουν δυναμική και εξελίσσονται κατά τη διάρκεια της ιστορίας κι αυτό που χρειάζεται να κάνεις εσύ είναι να τους αναδείξεις όπως τους αξίζει. Αποφάσισε ποιοι θα είναι οι κεντρικοί σου χαρακτήρες και ακολούθησε αυτούς. Ένα κεφάλαιο για τον καθένα, δώσε μας τη δική τους οπτική γωνία το δικό τους τρόπο σκέψης για τα όσα συμβαίνουν. Έχεις άφθονο χώρο για να το κάνεις αυτό. Επίσης, μ’ αυτόν τον τρόπο μπαίνουμε μέσα στο μυαλό του κάθε χαρακτήρα. Αν αλλάζεις τόσο απότομα οπτική γωνία, οι όποιες περιγραφές φαίνονται περισσότερο σαν σκέψεις του συγγραφέα και όχι των ηρώων, αλλά εμείς γι’ αυτούς θέλουμε να μάθουμε. Σ’ αυτό το τελευταίο οφείλεται και η εντύπωση που είχα σε όλη τη διάρκεια του διηγήματος, ότι τα πάντα γίνονται πολύ γρήγορα, χωρίς να μαθαίνουμε κάτι για τους ίδιους τους ήρωες.

 

Κάποιες από τις αποφάσεις που παίρνουν οι χαρακτήρες φαίνονται κάπως βιαστικές. Το θεώρησα κάπως παρατραβηγμένο να αρχίσουν τις τόσο αρνητικές σκέψεις για τη Δανάη, μόνο και μόνο από τα λόγια μιας, κατά τα αρχικά φαινόμενα, τρελόγριας. Δώσε χρόνο στα λόγια ωριμάσουν μέσα στα μυαλά τους και να αναδυθούν όταν ο πραγματικός τρόμος ξεσπάσει.

 

Κάτι άλλο που μου έλειψε είναι ο μύθος. Το γιατί συνέβησαν όλα αυτά. Απλά διάλεξαν τη Δανάη; Πώς η γριά κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά μαζί της. Δεν μ’ ενδιαφέρει τόσο το τι ήταν αυτά τα πλάσματα, αλλά το γιατί το έκαναν αυτό. Ήθελαν για κάποιο λόγο να πάρουν τη Δανάη; Απλά το διασκέδαζαν να παίζουν με τους ανθρώπους;

 

 

 

Παρά τις παρατηρήσεις, να πω ότι η ιστορία σου, αν και μεγάλη, διαβάστηκε πολύ εύκολα και κράτησε το ενδιαφέρον μου από την αρχή ως το τέλος.

 

Καλή επιτυχία!

Link to comment
Share on other sites

Άγγελε ευχαριστώ για τα σχόλιά σου.

Γι' αυτά που αναφέρεις

 

 

Η συνεχής εναλλαγή οπτικής γωνίας ήταν μια συνειδητή μου επιλογή. Θέλησα να δώσω στο κείμενο μια "κινηματογραφική" χροιά, αντί να επικεντρωθώ σε έναν ή δύο χαρακτήρες.

 

Θέλησα να δείξω πως οι αντιδράσεις του πλήθους ήταν αποτέλεσμα του τρόπου που εξιστορήθηκε το περιστατικό στο νησί από τους δυο ναύτες που ήταν παρόντες. Ο τρόπος που πέρασε από άτομο σε άτομο, μαζί με την παράδοξη κατάσταση στην οποία βρέθηκαν, δεν τους επέτρεπε να σκεφτούν σωστά και οι πράξεις τους κατέληξαν να μην έχουν λογική ή συνέπεια.

 

Όσον αφορά του mythos, είχα διαβάσει πριν κάποια χρόνια σε ένα περιοδικό "εναλλακτικού" τύπου για του Τρίγωνο του Αιγαίου, μια περιοχή μεταξύ Σάμου-Χίου-Τουρκίας που παρουσιάζει αυξημένο αριθμό παράδοξων φαινομένων. Κάτι σαν ένα μικρό Τρίγωνο των Βερμούδων. Το συνδύασα με λίγη Λαβκραφτική ατμόσφαιρα και βγήκε αυτό που βγήκε. Ο πόνος της απώλειας είχε τρελάνει τη γριά κι αυτή η κατάσταση της επέτρεπε να δει σε άλλους κόσμους. Σκέψου, πόσοι τρελοί δεν ισχυρίζονται ότι βλέπουν πράγματα που οι άλλοι δε μπορούν;

 

 

Και πάλι σ' ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έμεινα και τόσο ευχαριστημένος. Ενώ η ιδέα και η γενική πλοκή ήταν ΟΚ (αν και όχι ιδιαίτερα πρωτότυπες) αυτό που κατά τη γνώμη μου δεν στάθηκε στο κατάλληλο ύψος ήταν η εκτέλεση. Διάφορα ζητήματα:

 

-Λίγες εικόνες. Αρκετή δράση αλλά λίγες εικόνες. Νομίζω πως αυτό στέρησε στο κείμενο πολλή από την απαραίτητη ζωντάνια.

 

-Η πολλή δράση που είπα πιο πάνω. Δίχως τις εικόνες και με την συγκεκριμένη έκταση κειμένου (μικρό), θα έλεγα πως γίνονταν πολλά και γίνονταν γρήγορα.

 

-Οι αλλαγές στην ΟΓ δεν με βοήθησαν. Προσωπικά, θα προτιμούσα την ΟΓ καρφωμένη σε έναν σταθερό χαρακτήρα.

 

-Την περισσότερη ώρα ένιωθα σαν να μη μου δείχνεις κάτι, αλλά σαν να μου το λες. Κάπως σαν να είδα τον αγώνα σε μαγνητοσκόπηση αντί για ζωντανή αναμετάδοση. Υποθέτω σ' αυτό θα βοηθούσαν οι εικόνες.

 

-Υπήρχαν πάρα πολλές ευκολίες στην πλοκή/αντιδράσεις χαρακτήρων κατά την διάρκεια της ιστορίας. Στα μάτια μου στέρησαν πολύ από αληθοφάνεια.

 

Νομίζω πως η ιστορία σηκώνει πολλές περισσότερες λέξεις, ώστε να αναπτυχθούν με εικόνες οι επί μέρους σκηνές, να φύγουν οι ευκολίες και να γίνουν πιο αληθοφανείς οι δράσεις των χαρακτήρων.

ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΝΕΡΑ.doc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Συμφωνω με τον dagoncult. Δεν τρομαξα σε κανενα σημειο, περιμενα πανω κατω το τι θα συμβει. Οι διορθωσεις που προτεινει ο dagon μου φαινονται πολυ σωστες, πιστευω πως αν αποφασισεις να το ξαναδουλεψεις με αυτες στο μυαλο σου μπορει να εξελιχθει κατα πολυ σαν ιστορια.

Edited by laas7
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Γεια σου Γιάννη!

Το κειμενό σου έχει ενδιαφέρουσα πλοκή για ιστορία τρόμου. Είναι μεγάλο αλλά δεν βαρέθηκα - παρ'όλα αυτά μερικά σημεία θα μπορούσαν να λείπουν εντελώς ώστε να μη χαλάει η ροή της ιστορίας - ωστόσο συνάντησα αρκετά πράγματα που νομίζω ότι ήθελαν μεγαλύτερη επεξεργασία.

 

Οι περιγραφές και η αφήγηση δεν με κέρδισαν. Σε πολλά σημεία παρεμβάλονται δευτερεύουσες προτάσεις που μπερδεύουν, ενώ σε άλλα εκεί που διαβάζουμε για κάτι, μας περνάς πολύ απότομα σε κάτι άλλο κι αυτό βγάζει γενικά μια "αμηχανία". Υπάρχουν πολλές περιφερειακές πληροφορίες που θα ήθελαν είτε μείωση, είτε ομαλότερη ένταξη στο κείμενο. Επίσης, τα σημεία όπου αλλάζει η οπτική μας γωνία θα έπρεπε να ξεχωρίζουν πιο εύκολα, γιατί μπερδεύουν (π.χ. να αφήνεις μια σειρά κενή ή κάτι τέτοιο).

 

Λόγω των παραπάνω, οι αναγνώστες χαονώμαστε αρκετά και αυτό στερεί την απόλαυση της ιστορίας, που κατά τα άλλα έχει αρχή, μέση και τέλος.

 

Όσο αναφορά στην υπόθεση, θα μου άρεσε να έχεις αποφύγει κάποιες "ευκολίες" και υπερβολές στη συμπεριφορά των ατόμων.

επίσης, απ' τη μέση και μετά, όπου όλοι έχουν αρχίσει να φέρονται παράλογα, αναφέρεσαι στους επιβένοντες ως "πλήθος" κι αυτό δημιουργεί μια εικόνα τελείως λανθασμένη, σα να πρόκεται για κάποιο μεγάλο κρουαζιερόπλοιο.

 

Αυτά νομίζω είναι τα πιο σημαντικά που ήθελα να σου επισημάνω. Πιο συγκεκριμένες παρατηρήσεις και εντυπώσεις έχω σημειώσει και στο ίδιο το κείμενο. Εννοείται πως δεν υπάρχει καμία έντονη επικριτική διάθεση, και ελπίζω να φανούν χρήσιμες σε αυτό ή και σε άλλα κείμενά σου.

 

Μπράβο για την προσπάθεια και την υπομονή!! Καλή συνέχεια! :thmbup:

ΧΑΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΚΟΤΕΙΝΑ ΝΕΡΑ_sousamenia.doc

Edited by Σουσαμένια Άνοιξη
Link to comment
Share on other sites

Αφού ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός, ας δώσω μερικές επιπλέον απαντήσεις.

Αρχικά να ευχαριστήσω όσους διάβασαν και σχολίασαν. Ειδικά ευχαριστώ τον dagoncult και την Σουσαμένια Άνοιξη για τις λεπτομερείς σημειώσεις τους(και Ματίνα, δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, οι σκληρές κριτικές είναι ίσως και οι πλέον χρήσιμες).

 

Σε αυτήν την ιστορία δοκίμασα κάτι που τριγύριζε καιρό στο μυαλό μου. Ήθελα να δω αν μπορεί να δουλέψει η συνεχόμενη αλλαγή στην οπτική γωνία. Κρίνοντας από το αποτέλεσμα, η απάντηση είναι αρνητική. Ίσως θα ήταν καλύτερο να είχα παρουσιάσει μια μικρότερη σε μέγεθος ιστορία, εστιασμένη σε ένα μόνο πρόσωπο. Πάντως σωστή η παρατήρηση του dagon. Η παρούσα ιστορία, για να αναπτυχθεί σωστά, θα ήθελε πολύ περισσότερες λέξεις. ίσως μια νουβέλα, με ξεχωριστά κεφάλαια αφιερωμένα σε διαφορετικά πρόσωπα.

 

Και πάλι σας ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Λοιπόν, αυτό με δίχασε. Από τη μια είναι μεγάλο short story και αυτά μου αρέσουν. Επίσης έχει ενδιαφέρουσα ιστορία που με κρατούσε διαρκώς σε αγωνία για το τι θα γίνει παρακάτω. Η αξιοποίηση του Αιγαίου ήταν επιτυχής και το κλειστό σκηνικό του καραβιού επίσης. Και βέβαια η χρήση των εναλλαγών της οπτικής γωνίας. Από την άλλη, το τέλος μου δημιούργησε μια ανολοκλήρωτη αίσθηση και απορίες. Γιατί ήταν καταραμένη η Δανάη; Δεν λέω, μου αρέσουν τα υπονοούμενα και το να αφήνονται πολλά στη φαντασία. Ας πούμε η προέλευση των πλασμάτων. Καλύτερα που δεν εξηγήθηκε αυτό. Ομως η Δανάη που έχει μια γηινη υπόσταση (επομένως δεν νομίζω ότι έχουμε να κάνουμε με το στοιχείο του ακατάληπτου ή του υπερβατικού) νομίζω έπρεπε να ξέρουμε πως το έπαθε αυτό. Σε γενικές γραμμες πέρασα καλά διαβάζοντάς το.

Link to comment
Share on other sites

Βασίλη, σε ευχαριστώ για τα σχόλιά σου.

Αυτό που αναφέρεις για την Δανάη, δεν το σκέφτηκα ιδιαιτέρως. Πραγματικά δεν είχα κάποια πειστική εξήγηση και προτίμησα να το αφήσω αδιευκρίνιστο.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά δεν είχα κάποια πειστική εξήγηση και προτίμησα να το αφήσω αδιευκρίνιστο.

 

Εμένα μου ήρθε μια ιδέα και θα στη πω και ας τη βρεις χαζομάρα. Μπορείς να το κάνεις σαν την ιστορία με τους ρυθμιστές του Φίλιπ Ντικ. Δηλαδή η Δανάη υπήρξε "ξένο σώμα" στην κοινωνία των χλιδάτων και ότι τα τέρατα, ως μια έκφραση της μοίρας και σε συνδιασμό με το "ιδιαίτερο" των συγκεκριμένων υδάτων, την αντιμετώπισαν σαν μια παραφωνία. Γι αυτό και ήταν καταραμένη. Ηταν μια μικρομεσαία που εύκολα εισχώρησε στην υψηλη κοινωνία και αυτό με βάση τους μηχανισμούς της μοίρας είναι κάτι απαγορευτικό.

Edited by alien666
Link to comment
Share on other sites

Πραγματικά δεν είχα κάποια πειστική εξήγηση και προτίμησα να το αφήσω αδιευκρίνιστο.

 

Εμένα μου ήρθε μια ιδέα και θα στη πω και ας τη βρεις χαζομάρα. Μπορείς να το κάνεις σαν την ιστορία με τους ρυθμιστές του Φίλιπ Ντικ. Δηλαδή η Δανάη υπήρξε "ξένο σώμα" στην κοινωνία των χλιδάτων και ότι τα τέρατα, ως μια έκφραση της μοίρας και σε συνδιασμό με το "ιδιαίτερο" των συγκεκριμένων υδάτων, την αντιμετώπισαν σαν μια παραφωνία. Γι αυτό και ήταν καταραμένη. Ηταν μια μικρομεσαία που εύκολα εισχώρησε στην υψηλη κοινωνία και αυτό με βάση τους μηχανισμούς της μοίρας είναι κάτι απαγορευτικό.

 

Καθόλου άσχημη ιδέα και θα έδινε μια εντελώς διαφορετική πνοή στην ιστορία.

Σε ευχαριστώ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..