Jump to content

Οπτική γωνία


Recommended Posts

Δύσκολο κείμενο για κριτική, όμως θα προσπαθήσω να πω δυο πραγματάκια κι εδώ.

 

Ωραία γραμμένη η ιστορία και το πρώτο πρόσωπο που χρησιμοποίησες, περιέγραψε αρκετά καλά την ψυχολογία του Αμπντούλ/Αχμέτ. Αν και όλα τα βλέπουμε μέσα από την αποστασιοποιημένη ματιά του ήρωα, εντούτοις υπήρξαν δράση και ανατροπές.

Από τις πρώτες γραμμές κατάλαβα πως το scifi στοιχείο είναι αυτό των εναλλακτικών πραγματικοτήτων. Προσωπικά είμαι λάτρης τέτοιων ιστοριών και απόλαυσα το αποτέλεσμα.

 

Το μεγάλο πρόβλημα, κατά την γνώμη μου, εντοπίζεται στο τελευταίο κομμάτι, όπου εκτυλίσσεται ο διάλογος Κόεν - βοηθού. Πραγματικά δεν κατάλαβα τις ιστορικά γεγονότα που είχαν γίνει διαφορετικά, αλλά και τους γενικότερους συσχετισμούς δυνάμεων που είχαν διαμορφωθεί. Και δεν είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια, καθώς εκεί βρίσκεται και η ουσία της ιστορίας.

 

Καλή σου επιτυχία.

Link to comment
Share on other sites

Να σου πω την αληθεια μπερδευτηκα λίγο. Διαβάζοντας την ιστορία μου άρεσε αλλά δεν κατάλαβα πολλά. Φαίνεται ότι γνωρίζεις καλά τα στρατιωτικά θέματα και αυτό έκανε την ιστορία σου σφιχτή και αρκετά αληθοφανή. Επίσης έδειξες πολύ καλά την ψυχολογία των χαρακτήρων σου. Δεν κατάλαβα τη σημασία κάποιων διαλόγων όπως π.χ. στο τέλος όπως είπε και ο John82. Επίσης δεν κατάλαβα κάποια πράγματα όπως το five-seven ή το γκειγκερ τι ακριβώς είναι. Η γραφή σου είναι όμορφη. Με δυσκόλεψε το κείμενο σου και συγνώμη που δεν μπορώ να ανιχνεύσω συγκεκριμένα θετικά και αρνητικά στοιχεία για να παραθέσω. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν αμφότερα απλά εγώ δεν μπορώ να τα εντοπίσω. Καλή επιτυχία και με συγχωρείς που δεν μπορώ να βοηθήσω αρκετά.

Link to comment
Share on other sites

Φτάσαμε λοιπόν και στην τελευταία ιστορία!

Δεν μου φάνηκε πολύ κοντά σε επιστημονική φαντασία αλλά είχε μια ενδιαφέρουσα θεματολογία και ήταν αρκετά καλογραμμένο.

Πάντα απογειώνεται η πλοκή όταν γνωρίζεις καλά τα γεγονότα και παραθέτεις αληθινά ή έστω αληθοφανή περιστατικά μέσα στο κείμενο.

Σε ένα δυο σημεία χάθηκα λίγο παρακολουθώντας διαλόγους αλλά μπορεί να είναι και η κατάρα της τελευταίας απανωτής ιστορίας!

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετική ιδέα και αρκετά καλή εκτέλεση. Το δεύτερο πρόσωπο δουλεύει αρκετά καλα και γενικά η γραφή είναι σφιχτή. Το τέλος είναι πάρα πολύ καλό και στην ουσία πετυχαίνεις τρία πράγματα μαζί:

 

Ξεγελάς τον αναγνώστη γιατι νομίζει ότι βρίσκεται στη Παλαιστίνη.

Καλύπτεις την ανάγκη του ΕΦ στοιχείου (ελάχιστα βέβαια)

Δικαιλογείς άψογα τον τίτλο και δίνεις ουσία στην ιστορία.

Επίσης δε θα έλεγα ότι το τέλος σε μπερδεύει. Η Ελλάδα κράτησε τη Σμύρνη και απέκτησε μεγαλύτερη επιρροή στα βαλκάνια, αποκτώντας τον ρόλο που το Ισραήλ έχει στην μέση ανατολή μετά τον πόλεμο των 6 ημερών ή κάτι παρόμοιο έτσι;

 

 

Δύο πράγματα που δε μου άρεσαν. Πρώτον το κείμενο δεν είναι αρκετά ΕΦ. Είναι παράλληλο σύμπαν αλλά αυτό δε πιστεύω ότι το εντάσει σε αυτή τη κατηγορία. Θα το προτιμούσα αν η πλοκή είχε περισσότερα ΕΦ στοιχεία. Ακόμα, για κάποιο λόγο δεν δέθηκα πολύ με τον ήρωα, ούτε "ενιωσα" ότι ένιωθε. Πιστεύω το κείμενο δεν καταφέρνει να περάσει ακριβώς την ατμόσφαιρά που θέλει λόγω τον διαλόγων που είναι ελάχιστα πιο πλαστικοί από ότι έπρεπε. Ο Αχμετ πχ είναι πιο ηρωικός από ότι θα τον περίμενα.

Edited by Βαγγέλης
Link to comment
Share on other sites

Μου άρεσε η ιστορία. Αρκετά λάθη και φανερά στα γρήγορα γραμμένη, αλλά ήταν ανατρεπτική και καθόλου προβλέψιμη, με ωραία σύλληψη. Η γλώσσα απλή, όχι παραπάνω από όσο έπρεπε για την ιστορία.

 

 

"Σοβιετική Σοσιαλιστική Δημοκρατία του Πόντου"

Κορυφαίο..

 

 

Το κλείσιμο δεν το περίμενα,και ένιωσα ένα περίεργο συναίσθημα, λίγο χαρά λίγο θλίψη.

 

Καλή επιτυχία.

Link to comment
Share on other sites

Δεν κατάλαβα πολύ καλά τι ακριβώς επικρατούσε στον "ιστορικό" χάρτη της εναλλακτικής πραγματικότητας μέσα στην οποία κινείται η ιστορία σου. Ξαναδιάβασα αρκετές φορές τα στοιχεία που δίνεις, αλλά και πάλι... ίσως φταίει που είμαι κάπως ανιστόρητη ακόμα και την αληθινή ιστορία! Οπότε νομίζω πως χάνω την ευκαιρία να απολαύσω το κείμενο 100%. Π.χ. δεν το 'πιασα τελικά πού διαδραματίζεται η ιστορία. Ενώ δε στην παράγραφο

 

"...Πολύ πιο μακριά, σε ένα ξενοδοχείο στο Καράτσι μια γυναίκα αφήνει έναν άντρα, που ξέρεις πως υπάρχει αλλά δεν ξέρεις ποιος είναι, να ροχαλίζει μακαρίως τύφλα στο μεθύσι, βγάζει ένα Thuraya XT-DUAL απ’ την τσάντα της και παίρνει τηλέφωνο κάποιον στην Ινδία. Λίγο μετά κάποιος από την Πτέρυγα Έρευνας και Ανάπτυξης μεταφέρει τα νέα στο σύνδεσμο της Μοσάντ. Εκείνος χλομιάζει και τρέχει να τηλεφωνήσει στο Τελ Αβίδ…"

έχασα τον μπούσουλα για τα καλά!!

Παρ'όλα αυτά νομίζω ότι αν επικεντρωθώ στη σχέση ανακριτή-κρατουμένου - που ακολουθεί ούτως ή άλλως παρόμοιες διαδικασίες άσχετα με τον πόλεμο που συμβαίνει έξω - μπορώ να αναγνωρίσω ότι είναι καλά γραμμένη και δοσμένη, αλλά ίσως θα μου άρεσε και κάποια παραπάνω εμβάθυνση στον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα.

 

Σίγουρα σαν κείμενο πάντως είναι μια χαρά, μεταφέρεις την ατμόσφαιρα αυτού που είχες στο μυαλό σου (ακόμα κι αν με τα γεγονότα δεν συνέβη το ίδιο!).

Αυτά από εμένα και καλή επιτυχία!:)

Link to comment
Share on other sites

Παραβλέπω τα μικρολαθάκια βιασύνης και μπαίνω στο ζουμί.

 

+ Η ιστορία έχει αμείωτο ενδιαφέρον μέχρι τη τελευταία λέξη. Το 2ο πρόσωπο θεωρείται το πιο δύσκολο, αλλά εδώ δεν ξένισε καθόλου. Ειδικά εκεί με τους διαλόγους που χρησιμοποιούνται και τα 3 πρόσωπα, το ευχαριστήθηκα χωρίς να μπερδευτώ. Και αυτό είναι από μόνο του κατόρθωμα. Ωραία ατμόσφαιρα, ωραία η παρένθεση με τα όνειρα του κρατουμένου. Και ο λόγος κυλάει χωρίς να κουράζει. Επίσης, έξυπνος ο τίτλος που είναι μέρος του διηγήματος.

 

- Πολύ εύκολη λύση στο θέμα εξουσίας, η σχέση κρατούμενου-ανακριτή. Λίγο θολό το sci-fi στοιχείο και ίσως να ήθελα ένα δυνατότερο φινάλε.

 

Good luck...

Edited by abuno
Link to comment
Share on other sites

Βρήκα την συγκεκριμένη ιστορία εξαιρετικά καλογραμμένη. Δεν έχω διαβάσει πολλές ιστορίες σε δεύτερο πρόσωπο αλλά στη συγκεκριμένη λειτούργησε πολύ καλά. Προσδίδει αμεσότητα και ζωντάνια στο κειμένο, το οποίο με κράτησε καθ'όλη την έκτασή του. Βασικό μειονέκτημά του για μένα, αποτελεί το τέλος. Προσφέρει πολύ λίγες πληροφορίες για το σύμπαν που έχεις δημιουργήσει και καταλήγει να μπερεύει. Έπρεπε να του είχες δώσει περισσότερη προσοχή. Ειδικά αφού δίνει τη μόνη αιτία για όλα αυτά που συμβαίνων και περιέχει το μοναδικό στοιχείο εφ, αυτό του παράλληλου σύμπαντος. Συνήθως μου αρέσουν καταλήξεις, αυτού του είδους, που σε αφήνουν να βγάλεις συμπέρασμα μόνος σου αλλά στην προκειμένη περίπτωση αποδυνάμωσε το κείμενο για μένα.

Link to comment
Share on other sites

Ομολογουμένως το δεύτερο πρόσωπο στην αφήγηση λειτούργησε πάρα πολύ καλά και το κείμενο κύλισε αρκετά γρήγορα μέχρι που φτάνουμε στο τέλος, το οποίο και δεν καταλαβαίνω, παρόλο που το 'χω διαβάσει τέσσερις με πέντε φορές. Έχω που έχω τα μαύρα μου τα χάλια από ιστορία είναι και αυτό κάπως λιτά διατυπωμένο ε να ο φουκαράς μένω με την απορία...

 

Καλή επιτυχία!

Link to comment
Share on other sites

Πολύ καλή η χρήση του β΄ προσώπου. Είναι σαν να βάζεις τον αναγνώστη μέσα στην ιστορία, ταυτόχρονα με την αφήγηση. Υπήρχαν, ωστόσο, μερικά λαθάκια που τα έχω σημειώσει στο αρχείο.

 

Ενδιαφέρουσες οι σκηνές από τις μάχες και από την φυλάκιση του Αχμέτ. Πολύ ζωντανές εικόνες, πολύ ωραίες οι περιγραφές, πολύ παραστατική η ανάκριση. Όντως βγάζει κάτι πολύ σκληρό.

 

Μου έλειψε το στοιχείο της ΕΦ. Καταλαβαίνω ότι βρισκόμαστε σε μια εναλλακτική πραγματικότητα, αλλά δεν μου είναι αρκετό. Θα ήθελα κάτι παραπάνω.

 

Το τέλος δεν μου άρεσε και πολύ. Όχι τόσο επειδή δεν είναι «καλό», αλλά επειδή θα μπορούσε να αντικατασταθεί με οποιοδήποτε άλλο παρόμοιο τέλος. Πχ, θα μπορούσε να αναφέρεται στην κατάκτηση μιας οποιασδήποτε άλλης περιοχής, ή ενός άλλου γαλαξία. Βέβαια, με το συγκεκριμένο τέλος πιάνεις το συναισθηματικό κομμάτι και είναι κάτι που δεν περνάει απαρατήρητο.

Οπτική γωνία.doc

Link to comment
Share on other sites

Καλή γραφή, επιτυχημένοι χαρακτήρες, ικανοποιητική πλοκή, πολύ καλά χτισμένη ατμόσφαιρα. Ωραίο και το τέλος, επειδή περιέχει τόσο την ανατροπή (της οπτικής μας γωνίας), όσο και την λύση του μυστηρίου: που είναι η ΕΦ; ΟΚ, είναι εναλλακτική ιστορία αλλά νομίζω ότι καλύπτεται από την γενικότερη ομπρέλα της ΕΦ. Δεν βρήκα κάτι ιδιαίτερα αρνητικό για να επισημάνω. Μου άρεσε και ο τίτλος που παίζει ικανοποιητικά τόσο με το διήγημα όσο και με τον αναγνώστη

Edited by khar
Link to comment
Share on other sites

Οι διάλογοι ήταν ιδιαίτερα ζωντανοί και καλογραμμένοι. Πίστεψα απόλυτα τη συζήτηση μεταξύ των χαρακτήρων και υπήρχε μια αίσθηση αγωνίας για το τί θα γίνει τελικά, για το ποιός έχει το πάνω χέρι σε αυτή την παράσταση.

 

Εντυπωσιακά, παρά τον τίτλο, που υποδηλώνει πως η ιστορία μπορεί ίσως να ειδωθεί απο πολλές οπτικές γωνίες, επιλέγεις να μας πείς την ιστορία μέσα απο τα μάτια του Αχμέτ, με μια χρήση του δεύτερου προσώπου, που μας βάζει απόλυτα στη θέση του. Έτσι, όταν γίνεται ο τελικός διάλογος μεταξύ Κόεν και ανθυπολοχαγού, η απουσία του Αχμετ απο τη δράση, δίνει μια αποστασιοποίηση στα λεγόμενα που λείπει απο την υπόλοιπη ιστορία. Είναι μια εντυπωσιακή κατακλείδα αλλά, προτιμώ το πρώτο στύλ γραφής. Αυτό είναι που δίνει στο διήγημα το ψυχολογικό του υπόβαθρο.

 

Εστιάζοντας στο πρώτο κομμάτι και όχι στο κλού της τελευταίου διαλόγου, τη βρήκα μια πολύ ωραία ιστορία για τη φύση του ανθρώπου και τις διαμάχες που μαίνονται ακόμα και σήμερα στον κόσμο. Καλή επιτυχία. :hi:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Η Ιστορία ήταν καλογραμμένη με ροή και πολλά στοιχεία, όμως δεν καταλαβαίνω που ήταν ο παράγοντας "Επιστημονική Φαντασία". Εμένα μου φάνηκε ένα αρκετά ρεαλιστικό πολιτικό θρίλερ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Λοιπόν για μερικές πολύ καθυστερημένες απαντήσεις:

 

Κατ' αρχας να ευχαριστήσω όλους όσους έχουν μπεί στον κόπο να σχολιάσουν. Σε τελική ανάλυση όταν ανεβάζεις κάτι εδώ είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό για τα σχόλια...

 

Το (μη)-ιστορικό πλαίσιο. Η Ελλάδα κέρδισε στη Μικρά Ασία. Ενενήντα χρόνια κι ένα παγκόσμιο πόλεμο αργότερα αυτό σημαίνει μια Ελλάδα πλουσιότερη, ισχυρότερη αλλά και με πολύ μεγαλύτερα προβλήματα στην ανατολή. Και όπως λέει ο Βαγγέλης βρίσκεται σε μια θέση παρόμοια με του Ισραήλ (αν και πιό μετριοπαθή/ λιγότερο απομονωμένη)

 

Βαγγέλη: Δεν ξέρω αν ο Αχμέτ είναι πιο ηρωϊκός απ΄ ότι θα πρεπε ή όχι. Τι φοβίζει κάποιον που δεν φοβάται το θάνατο;

 

gismofbi: Ο μετρητής γκεϊγκέρ μετράει τη ραδιενέργεια. Το five-seven είναι Βελγικό πιστόλι φτιαγμένο από συνθετικά με μικρό μέγεθος αλλά και διατρητικές σφαίρες.

 

Άνοιξή: Προσπάθησα να κρατήσω τις ιστορικές λεπτομέρειες σχετικά λίγες πέρα από το ότι η Ελλάδα κέρδισε στη Μικρά Ασία και τα προβλήματα που έχει στο σήμερα. Το πως ακριβώς φτάσαμε από το ένα στο άλλο ηταν κάτι που ήθελα να αφήσω λίγο ανοιχτό. Κατά πόσον αυτό ήταν καλό ή κακό... Α και για το λεξικό μας Thuraya XT-DUAL είναι δορυφορικό τηλέφωνο που λειτουργεί και σαν συνηθισμένο κινήτο (και μοιάζει με συνηθισμένο κινητό) και Πτέρυγα Έρευνας και Ανάπτυξης η Ινδική υπηρεσία πληροφοριών. Που διαδραματίζεται η ιστορία; Κάπου στην Ελλάδα, μάλλον κοντά στη Σμύρνη αλλά ο Αχμέτ δε μπορεί να ξέρει που βρίσκεται...

 

Μεσμερ: Κατ' αρχάς ευχαριστώ πολύ για τις διορθώσεις. Το τέλος... εχείς φυσικά δίκιο ότι η ιστορία θα μπορούσε να συμβαίνει οπουδήποτε αλλου και με κάνα δυό μεταβολές στα ονόματα και τα όπλα να ήταν σε άλλο γαλαξία, στο μακρινό μέλλον ή αλλού γενικώς. Από την άλλη αν ήταν κάπου αλλού δε θα χτυπούσε όσο το ότι είναι στην Ελλάδα (ή μια παράλληλη Ελλάδα...)

 

Σπύρο: Είναι εναλλακτική ιστορία. Το είδος αν και όχι και τόσο διαδεδομένο στην Ελλάδα είναι αναγνωρισμένο παρακλάδι της Επιστημονικής Φαντασίας κι ας μην είναι στο μέλλον. :secret:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

You agree to the Terms of Use, Privacy Policy and Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..