Popular Post mman Posted April 2, 2013 Popular Post Share Posted April 2, 2013 (edited) ΕΦΦΑΝΤΑΣΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ Γιατί οι νεκροί είναι μυστήρια φάρα; Έχεις τα κότσια για μια βάρδια στον Καιάδα;Αν μπορούσες ν’ αλλάξεις κάτι από το παρελθόν σου, θα το έκανες; Πρέπει να δικαστείς για ένα έγκλημα που δεν έχεις ακόμα διαπράξει; Τι προβλέπει για τον Κόσμο το Θεώρημα του Ενός; Πώς ορίζεται ο άνθρωπος;Δουλειά της λογοτεχνίας του Φανταστικού είναι να θέτει ερωτήματα και, στους κόσμους που ξεδιπλώνουν οι 13+1 συγγραφείς αυτής της ανθολογίας, υπάρχουν πολλά τέτοια. Κόσμοι, άλλοι ελκυστικοί, άλλοι αποτρόπαιοι κι άλλοι τόσο κοντινοί στο δικό μας οικείο και οριοθετημένο, που δεν θα καταλάβετε καν ότι αφήσατε το κατώφλι του και ζείτε μέσα σε μία από τις εφφάνταστες ιστορίες. [Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου] Η ανθολογία ΕΦΦΑΝΤΑΣΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ αποτελείται από 13 διηγήματα Φανταστικού επιλεγμένα από το 7ο έως και το 20ο Λογοτεχνικό Εργαστήριο της ΑΛΕΦ. Λόγω της στενής σχέσης της ΑΛΕΦ με το sff.gr τα τελευταία χρόνια, 11 από τους 13+1 συγγραφείς είναι (και) μέλη του φόρουμ. Αυτό το βιβλίο φτιάχτηκε με πολύ μεράκι και πολλή αγάπη για τη λογοτεχνία του Φανταστικού. Με πολλή αφιλοκερδή δουλειά από πολλούς ανθρώπους και— Τέλος χαδιών. Μόνο γεγονότα. Αυτό το βιβλίο φτιάχτηκε με πολύ γράψιμο, πολύ σβήσιμο και, στο ενδιάμεσο, με πολλή, ευγενική αλλά και σκληρή ειλικρίνεια. Για να φτάσουν στα χέρια σας αυτές οι 13 ιστορίες, χρειάστηκε δεκάδες άνθρωποι που αγαπούν τη συγγραφή να στρωθούν και να γράψουν όχι λιγότερα από 165 διηγήματα, συνολικής έκτασης μεγαλύτερης από 600.000 λέξεις. Και έπειτα να διαβάσουν όλα τα έργα των υπόλοιπων συμμετεχόντων κάθε φορά και να τα σχολιάσουν όσο αναλυτικότερα και όσο πιο εποικοδομητικά γινόταν. Και μετά να γυρίσουν πίσω στις δικές τους ιστορίες και να τις διορθώσουν όσο καλύτερα μπορούσαν. Τέλος, χρειάστηκε και κάποιοι έμπειροι αναγνώστες να διαβάσουν αρκετές από αυτές, και να επιλέξουν όσες τελικά σας προσφέρουμε. Επειδή ήμουν παρών και στα 14 αυτά Εργαστήρια από το 2005 έως το 2012, είτε ως συμμετέχων είτε ως διοργανωτής, μπορώ να σας πω υπεύθυνα ότι το βιβλίο αυτό, ανεξάρτητα από την ποιότητά του (είπαμε, μόνο γεγονότα) είναι ένα από τα πιο δουλεμένα του ελληνικού Φανταστικού. Έπεσε ξύλο κριτικής. Ευγενικό μεν, ξύλο δε. Κανείς δεν χαρίστηκε στους 13+1 ανθρώπους που έγραψαν αυτές τις 13 ιστορίες. Αν και όλοι μαζί έχουν στο ενεργητικό τους εφτά βιβλία στα ράφια των βιβλιοπωλείων και μερικές δεκάδες δημοσιευμένα διηγήματα σε περιοδικά, μόνο δύο από αυτά της ανθολογίας έχουν ήδη δημοσιευτεί. Όλα τα άλλα εμφανίζονται τώρα για πρώτη φορά στο χαρτί. Δυστυχώς, η προσωπική μου εμπλοκή με το βιβλίο με εμποδίζει να σας εκφράσω πόσο εκτιμώ τις 12 από τις εφφάνταστες ιστορίες του. Θα σας πω μόνο πως θεωρώ, και δεν είμαι ο μόνος, ότι αρκετές από αυτές είναι με διαφορά οι καλύτερες των συγγραφέων τους, πολλούς από τους οποίους τους συναντάτε συχνά εδώ, στο sff.gr. Περιεχόμενα Γιάννης Παπαδόπουλος (Big Fat Pig) – Η Εύα στον Παράδεισο Παναγιώτης Κούστας (PiKei) – Βάρδια στον Καιάδα Σταμάτης Σταματόπουλος (Nirgal) – Δικαιοσύνη Χέντβιγκ-Μαρία Καρακούδα – Άνοιξη Σπύρος Κίντζιος & Άντζελα Λου Πέτρου-Γκίνη – Η Γη της Επαγγελίας Νεκτάριος Χρυσός (mistseeker) – Όσο μπορείς καλύτερα Κέλλυ Θεοδωρακοπούλου (wordsmith) – Αντίκλεια Χριστίνα Μαλαπέτσα (Sonya) – Τι είσαι; Κώστας Χαρίτος (khar) – Το Φάντασμα του Λαμάρκ Μιχάλης Μανωλιός (mman) – Το Θεώρημα του Ενός Βάσω Χρήστου (Tiessa) – Στα Γαλάζια της Φτερά Τέτη Θεοδώρου (deadend) – Απέραντα Χωράφια Ηφαιστίων Χριστόπουλος (aScannerDarkly) – Ataxia Blues (σελίδες 246) Πού θα το βρείτε: Η ανθολογία ΕΦΦΑΝΤΑΣΤΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ θα κάνει το ντεμπούτο της στο 8ο SFF-Rated Athens 2013 Φεστιβάλ Ταινιών Φανταστικού, 10-17 Απριλίου στον κινηματογράφο «Μικρόκοσμο». Μετά, θα βρει τον δρόμο της για τα ράφια επιλεγμένων και συνήθων ύποπτων βιβλιοπωλείων. Η τιμή (στο Φεστιβάλ τουλάχιστον) θα είναι γύρω στα €10. Edited April 11, 2013 by RObiN-HoOD bookcover updated 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Όου! You naughty, naughty, naughty! Καλοτάξιδο! Ποιος το εκδίδει αν επιτρέπεται; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted April 2, 2013 Author Share Posted April 2, 2013 Ευχαριστούμε. :-) Όπως φαίνεται και στο εξώφυλλο, είναι έκδοση της ίδιας της Λέσχης. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Σωστός. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
melkiades Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Τι ωραίο παλιομοδίτικο εξώφυλλο είναι αυτό; 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μάρβιν ΑΑΠ Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 παμπαλαιομοδίτικο, θα έλεγα ) καλοδιάβαστο και καλοτάξιδο 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassandra Gotha Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Συγχαρητήρια. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Nina Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Ένα θα πω: λαχταριστό!!! (Πώς νόμιζα ότι υπάρχει και προσωπάκι που του τρέχουν τα σάλια; Σε κάθε περίπτωση, κι αυτό που ξερογλείφεται με την Pepsi μας κάνει...) Συγχαρητήρια!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Διγέλαδος Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Ένα από τα αγαπημένα μου εξώφυλλα, υπάρχει και σε μια εφαρμογή που χρησιμοποιώ για την καταγραφή ονείρων. Πηγή του εξώφυλλου: http://en.wikipedia.org/wiki/Flammarion_engraving Πολύ αλχημικό θα έλεγα, βγάζει και το σύνολο των διηγημάτων μια τέτοια ατμόσφαιρα; 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Management RObiN-HoOD Posted April 2, 2013 Management Share Posted April 2, 2013 Congrats! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiessa Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 Πολύ αλχημικό θα έλεγα, βγάζει και το σύνολο των διηγημάτων μια τέτοια ατμόσφαιρα; Μια που υπάρχουν απ' όλα, μπορεί κανείς να το πει κι αυτό υποθέτω... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 1)Ποιο άραγε είναι το 13ο διήγημα, αυτό που δε χαίρει εκτιμήσεως του γνωστού ψείρα; (χαρ-χαρ) 2)Το εξώφυλλο κι εμένα μου δημιουργεί τη διάθεση να φυσήξω σκόνη από πάνω του. 3)Η Βάσω έγραψε "Στα γαλάζια της φτερά"! ΑΑΑΑΧΑΧΑ! 4)Γιατί τελευταίο το Ataxia Blues; Επειδή είναι φάντασυ; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted April 2, 2013 Author Share Posted April 2, 2013 1) Εεε, το δικό μου, προφανώς. Δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη γι' αυτό. 4) Ναι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aScannerDarkly Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 (edited) Ε, κάποιο δε θα έπρεπε να είναι και τελευταίο; Edited April 2, 2013 by aScannerDarkly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted April 2, 2013 Author Share Posted April 2, 2013 Έχει γίνει μια προσπάθεια τα διηγήματα που έχουν παρεμφερές περιβάλλον να είναι κοντά, ώστε, αν τα διαβάσει κανείς με τη σειρά, η μετάβαση στο σκηνικό και στη θεματολογία να είναι όσο πιο ομαλή γίνεται. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 3)Η Βάσω έγραψε "Στα γαλάζια της φτερά"! ΑΑΑΑΧΑΧΑ! Απιστεύταμπλ! Τρόμου θα είναι. Μη σου πω και κθουλιανό. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiessa Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 3)Η Βάσω έγραψε "Στα γαλάζια της φτερά"! ΑΑΑΑΧΑΧΑ! Απιστεύταμπλ! Τρόμου θα είναι. Μη σου πω και κθουλιανό. Τι να είναι; Τι να είναι; Μαντέψτε! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eugenia Rose Posted April 2, 2013 Share Posted April 2, 2013 (edited) Για να έχει φτερά σίγουρα είναι τρόμου (για τη Βάσω) Edited April 2, 2013 by Eugenia Rose 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ayu Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Θέλω! Καλοτάξιδο 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienor Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Με το καλό να κάνει το ντεμπούτο του και καλοτάξιδο να ναι 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nirgal Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Τι απιστευτοαπίστευτο εξώφυλλο είναι αυτό;!;!;! Ανυπομονώ να το πιάσω στα χέρια μου! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adicto Posted April 3, 2013 Share Posted April 3, 2013 Καλοτάξιδο παιδιά!!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Προσοχή στο "Θεώρημα του ενός": ό,τι πιο κοντινό σε φάντασυ έχει γράψει ποτέ ο mman. Εγώ θα το έλεγα απροκάλυπτα φάντασυ, αλλά το μη-ρεαλιστικό στοιχείο δικαιολογείται με μια υπόνοια εξωγήινης ζωής και όχι με άλλους κόσμους και άλλους φυσικούς νόμους, οπότε τυπικά το κρατάει μέσα στα όρια της εφ. Όσοι έχετε διαβάσει το δικό μου, την "Αντίκλεια", να το ξαναδιαβάσετε, γιατί το έχω μακρύνει λίγο και τελειώνει διαφορετικά. Και οι πρωταγωνιστές είναι εμπνευσμένοι από δυο αγαπητούς σουφουφίτες - στην εμφάνιση μόνο, εννοείται. Και οι προβολείς στο αριστούργημα "Ataxia Blues" : o aScannerDarkly διαπρέπει στις περιγραφές παρακμιακών κόσμων, όπου δεν είναι σαφές αν υπάρχει υπόθεση και συνήθως δε μας νοιάζει κιόλας διότι είναι τόσο καλό το γράψιμο. Αλλά εδώ, αγαπητοί, ο ίδιος ο κόσμος/ατμόσφαιρα είναι ο πρωταγωνιστης, μαζί με τις μεταβολές που υφίσταται. Μακάρι να κατάφερνε να το κάνει αυτό σε όλα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laas7 Posted April 4, 2013 Share Posted April 4, 2013 Και σε πολλα επομενα 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted April 8, 2013 Author Share Posted April 8, 2013 Πιθανότερη ημερομηνία άφιξης η Παρασκευή 12/4. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.