Throgos Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 (edited) Κάποιες πληροφορίες που βρήκα στο ίντερνετ γι' αυτό... Ο ντανταϊσμός είναι ένα καλλιτεχνικό ρεύμα που εμφανίζεται το 1916 στη λογοτεχνία, τη γλυπτική και τη ζωγραφική. Γεννήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου 1916 στο Cabaret Voltaire στη Ζυρίχη από τον Tristan Tzara, τον Hugo Ball και τον Hans Arp. Ο όρος "Dada" χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά στην επιθεώρηση του ίδιου καμπαρέ από τον Hugo Ball . Είναι μια λέξη που επιλέχθηκε τυχαία και δεν σημαίνει τίποτα ούτε ορίζει τη θεωρία του κινήματος. Ο ντανταϊσμός εξαπλώνεται γρήγορα σε πολλές πόλεις, την Κολονία, το Βερολίνο, το Ανόβερο, τη Νέα Υόρκη, το Παρίσι και εκφράζεται τόσο μέσα από την τέχνη, όσο και από τη στάση ζωής και τον τρόπο σκέψης. Τα μέλη του οργανώνουν αυθόρμητες βραδιές, συνδυάζουν τα γράμματα και τις τέχνες, συντάσσουν άρθρα και μανιφέστα, διασκεδάζουν με παιχνίδια λεξιλογίου και ποίησης. Το Cabaret Voltaire γίνεται κέντρο συνάντησης για τους ντανταϊστές καλλιτέχνες όπως ο Hans Arp, o Kurt Schwitters, o Marcel Duchamp, o Man Ray, o Max Ernst. Από το 1924 παύει να υφίσταται ως κίνημα και οι εκπρόσωποί του διοχετεύονται στο σουρεαλισμό. Στον Παγκόσμιο Ιστό θα βρείτε πολλές σελίδες με ορισμούς, εικόνες και ιστορικά στοιχεία του ντανταϊσμού. (από http://www.rom.gr/rom19/data/dig-art.htm) Αν θέλετε να διαβάσετε βιβλία (τα περισσότερα στα γερμανικά) η σελίδα http://www.lib.uiowa.edu/dada/index.html θα προσθέσω και άλλα αν βρω... Edited April 12, 2005 by Throgos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Throgos Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 (edited) Και επίσης το ιδιαίτερα διαφωτιστικό από μια ονλάιν εγκυκλοπαίδεια ή κάτι τέτοιο... Απλά πάτε στη σελίδα Ασπρη λέξη και πατήστε το "Ντανταϊσμός" Επίσης χρήσιμη σελίδα Dada online κι άλλη ωραία και εύκολη dadart Edited April 1, 2005 by Throgos Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Throgos Posted April 1, 2005 Author Share Posted April 1, 2005 Και ένα πολύ ουσιώδες ποιήμα από την τελευταία σελίδα: 'Gadji beri bimba' - Hugo Ball gadji beri bimba glandridi laula lonni cadori gadjama gramma berida bimbala glandri galassassa laulitalomini gadji beri bin blassa glassala laula lonni cadorsu sassala bim gadjama tuffm i zimzalla binban gligla wowolimai bin beri ban o katalominai rhinozerossola hopsamen laulitalomini hoooo gadjama rhinozerossola hopsamen bluku terullala blaulala loooo zimzim urullala zimzim urullala zimzim zanzibar zimzalla zam elifantolim brussala bulomen brussala bulomen tromtata velo da bang band affalo purzamai affalo purzamai lengado tor gadjama bimbalo glandridi glassala zingtata pimpalo ögrögöööö viola laxato viola zimbrabim viola uli paluji malooo tuffm im zimbrabim negramai bumbalo negramai bumbalo tuffm i zim gadjama bimbala oo beri gadjama gaga di gadjama affalo pinx gaga di bumbalo bumbalo gadjamen gaga di bling blong gaga blung Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μελδόκιος Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 (edited) Εεεετσι ο ντανταισμός! Λέγεται επίσης ότι η επιλογή της λέξης ντάντα έγινε χωνοντας ένα χάρτινο μαχαίρι σε ένα γαλλικό λεξικο. Η άκρη του έδειξε τη λέξη ντάντα που σημαίνει αλογάκι στη γαλλική μωρουδιακή αργκό Α και ο μαξ έρνστ είναι καλός κύριος. Edited April 1, 2005 by Μελδόκιος Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balidor Posted April 1, 2005 Share Posted April 1, 2005 Ento metaksu tin fora pou eida to avatar sou file Throqos eipa... polu Dadaist guy !!! Auto lew epeidi ena paradeigma tou Dadaismou (apoti kserw) itan to portaitro tis mona Liza me ena moustaki apo katw... opws akribws o Ainstain sou !!! Mou aresei polu to 8ema !!! Ama mporouse na breis ki alla !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μελδόκιος Posted April 2, 2005 Share Posted April 2, 2005 Μερική σελίδα με ορισμούς gallery και γραπτά. Λίγη ακόμη σελίδα - gallery. Να και το L.H.O.O.Q. του Duchamp:P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienna Posted April 3, 2005 Share Posted April 3, 2005 Έγραψα ολόκληρη εργασία πάνω στον μοντερνισμό φέτος, ένα από τα κινήματα κατά τη διάρκεια του μοντερνισμού ήταν και ο ντανταισμός. Αν κανείς ενδιαφέρεται να την ποστάρω ας μου το πει. Έκανα αρκετή έρευνα πριν τη γράψω. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Throgos Posted April 4, 2005 Author Share Posted April 4, 2005 Έγραψα ολόκληρη εργασία πάνω στον μοντερνισμό φέτος, ένα από τα κινήματα κατά τη διάρκεια του μοντερνισμού ήταν και ο ντανταισμός. Αν κανείς ενδιαφέρεται να την ποστάρω ας μου το πει. Έκανα αρκετή έρευνα πριν τη γράψω. <{POST_SNAPBACK}> Βεβαίως! Πόσταρέ το άνετα. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Μελδόκιος Posted April 12, 2005 Share Posted April 12, 2005 Και κάτι αστείο που μόλις ανακάλυψα για το L.H.O.O.Q. (εκείνο με τη μουστακο-τζοκόντα): As if the addition of mustache and beard weren't enough of a poke at this most famous of paintings, the letters Duchamp penciled -- L.H.O.O.Q. -- at the bottom of his altered image are meaningless in themselves, but when read aloud in French, make the sound of "Elle a chaud au cul," meaning, "She has a hot ass." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nienna Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Ορίστε το essay: Modernism.rtf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Diniath Posted August 9, 2005 Share Posted August 9, 2005 d A d a και το ξεσηκωτικο poetic terrorism Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.