Adicto Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 (edited) Είναι το Ά μέρος μεγαλύτερου (σπονδυλωτού) κειμένου, αλλά διαβάζεται και μόνο του. Σύντομα ακολουθούν και τα υπόλοιπα. Χώστε νύχια, είναι work under progress και subject to change, οπότε η βοήθειά σας είναι ευπρόσδεκτη! Είδος: Τρόμος Λέξεις: 6135 Παιχνίδια.doc Edited January 28, 2014 by Adicto 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Ramore Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Περιέχει spoiler. Κλασική Αντίκτιος γραφή! Μάλιστα γραφή από την εποχή που ήσουν πιο "απελευθερωμένος" στις εκφράσεις και τις περιγραφές. Αυτό είναι και καλό και κακό. Kudos για την θεματολογία που φαίνεται να παίζει μεταξύ καρανταρκ φάντασυ και απόκοσμο τρόμο. Ακόμη δεν μπορώ να διακρίνω που θα γείρει, επειδή μας σταματάς στο σημείο που λογικά θα αρχίσει όλη η δράση. Στα θετικά επίσης του κειμένου θα βάλω μια βελτίωση που έχω διακρίνει στους διαλόγους σου. Μου αρέσει και η συνομιλία της μαμάς με την μικρή, αλλά και της μαμάς με την σερβιτόρα. Ρέουν φυσικά. Η ατμοσφαιρίλα είναι διάχυτη στο κείμενο και είναι άλλωστε από τα δυνατά χαρτιά της γραφής σου η δημιουργία της. Συγχαρητήρια και για το setting (απομονωμένο σπίτι/γονιός-παιδί/δάσος) που έχεις χρησιμοποιήσει μόλις μια φορά στο παρελθόν, ενώ φαίνεται οι ιστορίες που έχεις στο δάσος του μυαλού σου να είναι πολύ περισσότερες. Το κείμενο επίσης έχει πολλές προτάσεις διαμάντια στις περιγραφές. Ένα δυνατό παράδειγμα: Το τραγούδι των τζιτζικιών έπαψε απότομα. Ήταν λες και ένα μαχαίρι έκοψε απότομα, βαθιά, τον λαιμό του Κόσμου. Αυτό που δεν μου άρεσε είναι ότι δεν έβαλες φρένο πουθενά. Πήρες το δυνατό σου κομμάτι που είναι οι περιγραφές και το άφησες να ξεδιπλωθεί ως την υπερβολή. Πολλές παράγραφοι, πολλές περιγραφές, πολλές εικόνες που σε πετάνε έξω από την ιστορία. Εγώ θέλω να μάθω τι γίνεται στο δωμάτιο του κοριτσιού,θέλω να βλέπω την μανα να αρχίσει να κατανοεί τι παίζει σταδιακά. Δεν με ενδιαφέρει πως καπνίζει η μάνα, πως φαίνεται ο καπνός, πως περνάει το φως τα παραθυρόφυλλα, πως στραφταλίζει η σκόνη στο φεγγαρόφως κλπ. Είναι και αυτά απαραίτητα, ναι. Αλλά βαραίνουν υπερβολικά το κείμενο και πετάνε τον αναγνώστη εκτός ρυθμού όταν έχεις 2 σελίδες περιγραφές για κάθε ενδιαφέρουσα σκηνή.. Αν χώριζα το κομμάτι στα ενδιαφέροντα μέρη θα έλεγα πως η αρχή είναι αρκετά δυνατή και σε βάζει σε ένα κλίμα ότι "κάτι πάει στραβά εδώ με την μικρή...". Μέτα μπλα μπλα μπλα μπλα...πηγαίνουν στο καφέ/ζαχαροπλαστείο και υπάρχει μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα με την σερβιτόρα για την εκκλησία στο δάσος, αλλά επίσης καταλαβαίνουμε περισσότερα πράγματα για την μικρή και την μάνα της, μετά φεύγουν μπλα μπλα μπλα μπλα και στο σπίτι πάει η μικρή στην μαμά και της λέει να ανέβει να τα δει επειδή είναι έτοιμα. Το κομμάτι που πηγαίνει στο δάσος και πέφτουν τα τζιτζίκια το άφησα επίτηδες εκτός. Θεωρώ ότι κάπως αλλιώς πρέπει να το δέσεις, επειδή δεν κολλάει με την ροή της ιστορίας. Είναι ασύνδετο. Από το τηλέφωνο στον γιατρό μέχρι την σιωπή και τα νεκρά τζιτζίκια και την επιστροφή στο σπίτι, λείπουν εικόνες της ιστορίας. Δεν ξέρω αν σκοπεύεις να τις συμπληρώσεις στο επόμενο μέρος και γι' αυτό δεν επεκτείνομαι, αλλά αν το έβλεπα σαν αυτοτελές, υπάρχουν τρύπες σε αυτό το σημείο. Προσοχή και δώσε βάση σε αυτό που θα σου πω. Δεν σου λέω να βγάλεις τα μπλα μπλα μπλα, που με μέτρο βοηθάνε στο χτίσιμο της ατμόσφαιρας. Σου λέω να τα περιορίσεις επειδή κόβουν κατά πολύ τον ρυθμό της ιστορίας και κουράζουν κάποιους αναγνώστες που μπορεί από ένα σημείο και μετά να τα πηδάνε. Επίσης δεν σου λέω αν αυτό που κάνεις είναι λάθος, ή αυτό που λέω εγώ είναι σωστό. Απλά, προσωπικά είμαι ένας από αυτούς τους αναγνώστες που κουράζονται με τις πολλές περιγραφές.Σε άλλους μπορεί να αρέσουν, οπότε είναι θέμα επιλογής του που θα απευθυνθείς. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dagoncult Posted January 28, 2014 Share Posted January 28, 2014 Περιέχει spoiler. Το κομμάτι που πηγαίνει στο δάσος και πέφτουν τα τζιτζίκια το άφησα επίτηδες εκτός. Θεωρώ ότι κάπως αλλιώς πρέπει να το δέσεις, επειδή δεν κολλάει με την ροή της ιστορίας. Είναι ασύνδετο. Πάντως από άποψη τρόμου εμένα μου άρεσε πάρα πολύ αυτό το κομμάτι. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Ramore Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 (edited) Περιέχει spoiler. Το κομμάτι που πηγαίνει στο δάσος και πέφτουν τα τζιτζίκια το άφησα επίτηδες εκτός. Θεωρώ ότι κάπως αλλιώς πρέπει να το δέσεις, επειδή δεν κολλάει με την ροή της ιστορίας. Είναι ασύνδετο. Πάντως από άποψη τρόμου εμένα μου άρεσε πάρα πολύ αυτό το κομμάτι. Κι εμένα απο άποψη τρόμου μου άρεσε, αλλά είναι ασύνδετο. Τώρα μιλάω τον Σταμάτη FB και μου λέει "Ναι ρε, θα γράψω οτι ακούγεται ένα κρααακ, που σπάει το αυγό και γεννιούνται και μετά...Νομισα θα το πιάσει ο αναγνώστης από το ειναι εδω Μαμα" Του λέω "εγώ έπρεπε να μυρίζω τα δάκτυλα μου ότι έγιναν όλα αυτά; Μονο στο μυαλό σου ακούγεται για την ώρα το κρααακ, στο κείμενο δεν υπάρχει κάτι " Edited January 29, 2014 by Drake Ramore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Σταμάτη, έχω μια τεράστια ένσταση όσον αφορά την εμφάνιση του γραπτού. Έχει πολλά, πολλά ορθογραφικά, τυπογραφικά αλλά και γραμματικά λάθη, τόσα που, ειλικρινά, απορώ πώς δεν σε ενοχλούν και συνεχίζεις. Πολλά από αυτά είναι τόσο προφανή και εύκολα να διορθωθούν, που θα τα είχες βρει και μόνος σου με την πρώτη ανάγνωση. Στο αρχείο, δεν έχω σημειώσει, παρά μερικά. Συμβουλή, αν δεν το κάνεις ήδη: Πριν γράψεις, κάθε μέρα, διάβασε όσα έγραψες την προηγούμενη. Θα σε συνδέσει νοηματικά και από άποψη πληροφορίας με το μέχρι εκεί έργο και θα διορθώσεις στα γρήγορα τα πολύ χοντρά λάθη. Α, και F7, ε; Ένας ορθογραφικός έλεγχος θα σε απάλλασσε από τα περισσότερα απ' αυτά. Θέλω να πω, είναι ήδη εκεί, κοκκινισμένα από το Word. Επιμένω τόσο στην εμφάνιση, γιατί μου δημιούργησε πρόβλημα στην ανάγνωση. Σκόνταφτα κάθε τόσο και δεν μπορούσα να δώσω στο κείμενο την προσοχή που του έπρεπε. Χρειάζεται να προσπαθήσεις περισσότερο σ' αυτό. Βαρετό χαμαλίκι, το ξέρω, αλλά είναι αναπόσπαστο μέρος της συγγραφής. Στην ιστορία τώρα: + Ατμοσφαιρικοί διάλογοι. + Φυσικότητα σκηνής στο παγωτό. + Το ότι το κοριτσάκι με φρικάρει. + Μπαίνει από την αρχή-αρχή στο ψητό. + Σκηνικό. + Η ξαφνική σιωπή της φύσης. + Με ενδιαφέρει να δω τι είναι "αυτά". - Σκηνή με τζιτζίκια. Συμφωνώ ότι φαίνεται ασύνδετη. Μέχρι εκεί το πας "αληθοφανώς" και δεν φαίνεται να κολλάει. - Η μητέρα δείχνει κάπως παραιτημένη. Ίσως πρέπει να μας δείξεις ή να μας πεις ότι έχει εξαντλήσει τις πιο φυσιολογικές οδούς και συμπεριφορές. Το λες κάπου, αλλά δεν πείστηκα, δεν μου ήταν αρκετό. - Η γραφή, το ύφος είναι κάπως "εύκολο". Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, γιατί το διάβασα όσο πιο γρήγορα μου επέτρεπαν τα προβλήματα εμφάνισης. Το αναφέρω όμως, γιατί για το είδος που γράφεις, ίσως θα ήθελες κάτι έστω και λίγο πιο βαρύ. Παιχνίδια - Adicto - ΜΜ.doc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Α, και F7, ε; Ένας ορθογραφικός έλεγχος θα σε απάλλασσε από τα περισσότερα απ' αυτά. Θέλω να πω, είναι ήδη εκεί, κοκκινισμένα από το Word.Έχω την εντύπωση ότι ο Σταμάτης δεν έχει ορθογραφικό έλεγχο στα Ελληνικά στο Mac του. Και εμένα μου χτύπησαν πάντως τα πολλά ορθογραφικά σε όσο έχω διαβάσει Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Airbourne Posted January 31, 2014 Share Posted January 31, 2014 Α, και F7, ε; Ένας ορθογραφικός έλεγχος θα σε απάλλασσε από τα περισσότερα απ' αυτά. Θέλω να πω, είναι ήδη εκεί, κοκκινισμένα από το Word.Έχω την εντύπωση ότι ο Σταμάτης δεν έχει ορθογραφικό έλεγχο στα Ελληνικά στο Mac του. Και εμένα μου χτύπησαν πάντως τα πολλά ορθογραφικά σε όσο έχω διαβάσει Καλημέρα και συγνώμη για την παρέμβαση. Το ίδιο πρόβλημα είχα και εγώ στο Mac -καλά εγώ είχα και άλλα προβλήματα - το Word for Mac κάνει τα δικά του σε βαθμό τρέλας. Εάν πάντως θέλει ο Σταμάτης, βρήκα δύο πολύ σημαντικά αρχεία που συμπληρώνουν και λύνουν το πρόβλημα και μπορώ να του τα στείλω με ενα mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adicto Posted February 1, 2014 Author Share Posted February 1, 2014 Μιχάλη, έχω γράψει πάμπολλες φορές πως δεν έχω ορθογραφικό έλεγχο στο word. Σε ευχαριστώ για την συμβουλή περί F7, αλλά λυπάμαι, το συγκεκριμένο (όπως και όλα τα F-κάτι πλήκτρα) απουσιάζει από το πληκτρολόγιό μου. Πίστεψέ με επίσης, δεν κοκκινίζει τίποτα στο κείμενο, το Μακ απλά δεν ελέγχει ορθογραφικά τα Ελληνικά. Ελπίζω να καταλαβαίνεις πως χωρίς τον αυτόματο έλεγχο είναι πάρα πολύ εύκολο να σου ξεφύγουν ακόμα και λάθη που βγάζουν μάτι. Αν το συνδυάσεις με το γεγονός πως είμαι αναγκασμένος πλέον να γράφω μετά την 12η βραδυνή και για όσο αντέξω πριν κινήσω για την φάμπρικα το επόμενο πρωί, συνήθως υπό την επίρρεια τζετ-λαγκ, καταλαβαίνεις πως μπορεί να διαβάσω το ίδιο κείμενο πάνω από δέκα φορές και τις δέκα να προσπεράσω το ίδιο λάθος. Δες την ώρα που γράφω αυτό το ποστ (άρτι αφιχθείς από Ραβένα), δες και την ώρα που ανάρτησα την ιστορία. Σόρρυ λοιπόν φίλε, αλλά σε αυτή τη φάση, αυτή η στάνη-αυτό το τυρί κάνει. Αν έχεις υπ΄όψιν κάποιο πρόγραμμα για το Μακ, ενημέρωσέ με. Θα σου ήμουν ευγνώμων. Εγώ, 5 χρόνια μετά την αγορά του δεν έχω βρει ακόμη κάποιο και πριν διαβάσω το ποστ του Air πίστευα πως τελικά δεν υπάρχει. Airbourne, από εσένα περιμένω πμ εναγωνίως! Όσον αφορά στα (πάρα πολλά) τυπογραφικά, το κείμενο γράφτηκε αρχικά σε Α' πρόσωπο και μετά ξαναγράφτηκε σε Γ'. Παρόλο που το διάβασα-διόρθωσα-ξαναδιάβασα-ξαναδιόρθωσα και το έσωσα, για κάποιο λόγο που υπερβαίνει την κατανόησή μου το @%#* word του Μακ εξακολουθεί να μην "κρατάει" όλες τις αλλαγές και να βαράει το δικό του βιολί. Όπως και τις διορθώσεις στα τελικά ν. Επειδή ακριβώς μου το έχετε ξανατονίσει, πίστεψέ με, ΚΑΘΕ φορά που τελειώνω ένα κείμενο ξεκιναω να τα ξεψαχνίζω με τον κανόνα υπό μάλης: Το τελικό -ν παραμένει όταν η επόμενη λέξη αρχίζει από φωνήεν ή από στιγμιαίο ή διπλό σύμφωνο (κ,,π, τ, μπ, ντ, γκ, τσ, τζ, ψ, ξ) Το τελικό -ν χάνεται όταν η επόμενη λέξη αρχίζει από εξακολουθητικό σύμφωνο (γ, β, δ, χ, φ, θ, μ, ν, λ, ρ, σ, ζ) Είδες; Προσπαθώ να είμαι καλός μαθητής! Στο συγκεκριμένο κείμενο μάλιστα πρέπει να είχα κάνει και career high score, το 75% των τελικών -ν ήταν αρχικά λάθος Θα μου πεις, εγώ ρε μεγάλε όμως τι φταίω να μου βγάζεις τα μάτια; Ε, δεν φταις. Δίκιο έχεις και εσύ και ο Νιχ, οπότε στην παρούσα φάση θα ήταν καλύτερα να σταματήσω να ανεβάζω κείμενα. Για τις παρατηρήσεις σου όσον αφορά στην ιστορία: - Σκηνή με τζιτζίκια. Συμφωνώ ότι φαίνεται ασύνδετη. Μέχρι εκεί το πας "αληθοφανώς" και δεν φαίνεται να κολλάει. Έχεις δίκιο, η σύνδεση είναι ανύπαρκτη. Πιστεύω πως έχω βρει έναν τρόπο να το διορθώσω και να δείξω στον αναγνώστη αυτό που είχα στο μυαλό μου. - Η μητέρα δείχνει κάπως παραιτημένη. Ίσως πρέπει να μας δείξεις ή να μας πεις ότι έχει εξαντλήσει τις πιο φυσιολογικές οδούς και συμπεριφορές. Το λες κάπου, αλλά δεν πείστηκα, δεν μου ήταν αρκετό. Σωστό και αυτό, δείχνει να περιφέρει τη μιζέρια της από σελίδα σε σελίδα. Για να είμαι ειλικρινής όμως, προς ώρας δεν ξέρω πως θα μπορούσε να διορθωθεί. Θα το παλέψω πάντως. - Η γραφή, το ύφος είναι κάπως "εύκολο". Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, γιατί το διάβασα όσο πιο γρήγορα μου επέτρεπαν τα προβλήματα εμφάνισης. Το αναφέρω όμως, γιατί για το είδος που γράφεις, ίσως θα ήθελες κάτι έστω και λίγο πιο βαρύ. Κοίτα, κατά καιρούς μου έχουν πει πως γράφω με ύφος πομπώδες, οπότε προσπαθώ να "συμμαζευτώ" λιγάκι. Δεν ξέρω αν το παράκανα εδώ στην προσπάθειά μου να βρω μία ισορροπία. Στα του attached: - Ξέρω μπόλικα σπίτια που έχουν κρεβατοκάμαρες και στον πάνω και στον κάτω όροφο. Αν ποτέ έρθεις Αλεποχώρι, θα σου δείξω και ένα από κοντά - Για το "σε κάποια φάση": Δεν καταλαβαίνω ποιά είναι η ένστασή σου εδώ, ειδικά εφόσον η φράση περιέχεται σε διάλογο. - Για την χρήση μίας "καθαρευουσιάνικης" λέξης: Σου έχω πει πως ψοφάω για Εμπειρίκο; Πέρα από την πλάκα, είναι προσωπική επιλογή. Δεν νομίζω πως είμαι και ο μόνος που το κάνει άλλωστε, έχω συναντήσει πάρα πολλά κείμενα (και στην λογοτεχνία και αλλού) που χρησιμοποιούν μεμονωμένες λέξεις της καθαρεύουσας ή ακόμη και της Αρχαίας Ελληνικής. Εδώ διαφωνούμε (το έχουμε ξανασυζητήσει νομίζω). - Για υπόλοιπα ορθογραφοσυντακτικά, ευχαριστώ για τις διορθώσεις! Noted και θα διορθωθούν τάχιστα. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Airbourne Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 Καλημέρα Σταμάτη. Θα πρέπει να σβήσεις μερικά από τα μηνύματα σου για να δεχθείς τα αρχεία που έχω να σου δώσω. Ευχαριστώ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 E, μετά τα περί Mac και δουλειάς, καταλαβαίνεις ότι μπορείς και πρέπει να αγνοήσεις τα σχετικά κομμάτια του ποστ μου, και συγνώμη που δεν θυμόμουν το πρόβλημα του ορθογραφικού ελέγχου. Επίσης, σε καμία περίπτωση η λύση δεν είναι να σταματήσεις να ανεβάζεις κείμενα εδώ -αυτό μας έλειπε. Αν όμως δεν δουλέψουν τα αρχεία που θα σου στείλει ο Airbourne, τότε θα πρέπει να σκεφτείς σοβαρά την ιεροσυλία: Να πας σε OS Windows! Η συγγραφή είναι κάτι που, προφανώς, σε ενδιαφέρει πολύ. Επίσης είναι κάτι που έχει τεράστιες εγγενείς δυσκολίες για όλους, κι εσύ ειδικά αναγκάζεσαι από τις περιστάσεις να το κάνεις κάτω από τις χειρότερες συνθήκες. Είναι κρίμα να φορτώνεσαι κι από πάνω τόση χαμαλοδουλειά που θα μπορούσε να την κάνει το λογισμικό. Αν ο Mac είναι, όπως φαντάζομαι, αναγκαίος για τη δουλειά σου, τότε εξέτασε την πιθανότητα να πάρεις έναν φθηνό, μικρό φορητό με Windows μόνο για το γράψιμο. Νομίζω ότι είναι πλέον σχετικά προσιτά. Για το ύφος, τέτοια παλαντζαρίσματα είναι φυσιολογικά. Θα το βρεις. Για τους ορόφους, πάσο. :-) Για τη "φάση", ναι, ο διάλογος επιτρέπει πιο "προφορικές" εκφράσεις. Απλώς για τα δικά μου γούστα παραήταν. Αν εσένα σ' αρέσει, αγνοήσε και κράτα την. Για την καθαρεύουσα, προτιμώ να την αποφεύγω όταν μπορεί να αποδοθεί δόκιμα και βολικά στη δημοτική. Αλλιώς, εννοείται ότι δεν έχω πρόβλημα. Εδώ νομίζω ότι μπορούσε, αλλά και πάλι είναι θέμα στυλ και γούστου. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 !! Μην κάνεις τίποτα και στέλνε μου τα εμένα με πμ να σου τα διορθώνω. Και συγγνώμη που γράφω εδώ ποστ χωρίς να έχω διαβάσει το διήγημα. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Ramore Posted February 1, 2014 Share Posted February 1, 2014 !! Μην κάνεις τίποτα και στέλνε μου τα εμένα με πμ να σου τα διορθώνω. Και συγγνώμη που γράφω εδώ ποστ χωρίς να έχω διαβάσει το διήγημα. Φίλε καταλαβαίνεις ότι εδώ μιλάμε για μια προσφορά, που σου εγγυάται ένα κατά 99.999% ορθογραφημένο σωστά κείμενο. Εγώ θα την άρπαζα! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adicto Posted February 5, 2014 Author Share Posted February 5, 2014 Συμμάζεψα όσο μπορούσα καλύτερα το Α' μέρος και θα το ανεβάσω πάλι το βραδάκι (στο αρχικό ποστ). Τώρα, το Β' μέρος και το Γ' να τα βάλω εδώ, ή σε νέο τόπικ καλύτερα; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Ramore Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 (edited) Εδώ. Στο πρώτο ποστ. Edited February 6, 2014 by Drake Ramore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adicto Posted February 6, 2014 Author Share Posted February 6, 2014 (edited) Ανεβάζω εδώ τα Α'-Β' και όσο από το Γ' έχει γραφτεί ως τώρα γιατί νομίζω δεν μπορώ να κάνω εντιτ στο αρχικό ποστ. Ελπίζω με τα πέρα δώθε από το Mac στο pc της δουλειάς να μην έχουν χαθεί πάλι όσες διορθώσεις έκανα... Παιχνίδια - Το Χάλασμα - Η ιστορία του Παπα Λάμπρου.docx Edited February 6, 2014 by Adicto 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Ramore Posted February 6, 2014 Share Posted February 6, 2014 Λοιπόν, διάβασα και το Β' και Γ' μέρος (ο Ντίνος θα με καθαρίσει που δεν έχω πιάσει ακόμη το βιβλίο του, αλλά πιστεύω θα καταλάβει μιας και ο σχολιασμός στα "προς έκδοση" προέχει εκείνων που έχουν εκδοθεί! Υπόσχομαι, το επόμενο είναι "Το Φως μέσα μου". Ναι, μα τον Κθούλου σε λέω!) Για την συνέχεια του Β' μέρους λοιπόν... Kudos για το πλέξιμο dark fantasy, τρόμου και folklore. Λείπουν τέτοιες νέες ιδέες στην Ελλάδα, και το διαχειρίζεσαι αρκετά αριστοτεχνικά πηδώντας από είδος σε είδος ανάλογα με την σκηνή. Δείχνει μια ωριμότητα η οργάνωση της γραφής σου. Τα καλά νέα ότι το κείμενο σε κρατάει σφιχτά με την αγωνία και την ατμόσφαιρα που χτίζει. Τα κακά νέα είναι περισσότερα από αυτά του πρώτου μέρους όμως: -Φαίνεται ότι γραφτεί σε δύο χρόνους το κείμενο μιας και μετά την σκηνή που κλείνεις το πρώτο μέρος, μας δίνει ένα εντελώς διαφορετικό κλίμα, που όμως δεν λειτουργεί σαν πρόλογος για κάτι μεγαλύτερο σχετικά με την ιστορία των δύο ηρωίδων, αλλά ως κάτι αυτόνομο. Την οπτική ενός άλλου προσώπου. Εκτός και αν έχεις σκοπό να φτάσεις την ιστορία στις 30000-40000 λέξεις ώστε να δικαιολογείται μια τέτοια παρένθεση, την βρίσκω πολύ μεγάλη σε έκταση. 12000 λέξεις τα τρία μέρη, όπου το Β' η οπτική της Βάγιας είναι σχεδόν 5000 λέξεις. -Η επιθυμία της της Βάγιας να πάει στο χάλασμα δεν έχει ούτε ένα κίνητρο.Ούτε για δείγμα. Μηδέν αληθοφάνεια! Συνέχισε να βαδίζει χαμένη στις σκέψεις της. Είχε σχεδόν φτάσει στο σπίτι όταν πήρε την απόφαση να επισκεφτεί το χάλασμα και πάλι. Μία απόφαση της στιγμής, παράταιρη, η οποία όμως φάνταζε στο μυαλό της σαν απόλυτα φυσική τη στιγμή εκείνη. Οτιδήποτε θα την έβγαζε από τη καθημερινή μονοτονία άλλωστε ήταν παραπάνω από ευπρόσδεκτο, πόσο μάλλον μία μικρή περιπέτεια συνδυασμένη με μία επιστροφή στα ανέμελα χρόνια όπου ήταν παιδί. Δηλαδή σοβαρά τώρα; Μια μικρή περιπέτεια συνδυασμένη με τα ανέμελα χρόνια της νιότης; Επειδή δύο άγνωστες την ρώτησαν για το αν υπάρχει εκκλησία στο δάσος και αυτή θυμήθηκε τις ιστορίες που άκουγε μικρή και αποφάσισε να πάει χαράματα στο χάλασμα πριν ανοίξει το μαγαζί; WTF! Μου έκανε πολύ κακή εντύπωση αυτό το σημείο.Σχεδόν τσατίστηκα...με τον συγγραφέα!Σταμάτη άσε τις τεμπελιές και φτιάξε έναν χαρακτήρα ζωντανό με παρελθόν που έχει σοβαρό λόγο να πάει στην εκκλησία μετά από τόσα χρόνια. Καλή η αφορμή με την αναφορά στο καφεζαχαροπλαστείο, αλλά η αφορμή πρέπει να πυροδοτείται από βαθύτερα αίτια. Καταλαβαίνω οτι το ζουμί είναι η σκηνή στο χάλασμα, αλλά χτίσε πάνω σε αυτό. - Σχετικά με το μέρος τώρα. Μου συνέβη κάτι που δεν μπορώ να προσδιορίσω. Μέχρι το σημείο που είναι η γυναίκα με το κοριτσάκι στο καφέ και η Βάγια, χωρίς πολύ κόσμο, με τις παλιές καρέκλες και τραπέζια και την ησυχία στον δρόμο, φέρνω στο μυαλό μου ένα πολύ ήσυχο νησί με λίγους κατοίκους, μακριά από τα κοσμικά μέρη που γίνεται χαμός.Αυτά στο Α' μέρος. Μετά που κλείνει το μαγαζί (στο Β' μέρος) και αρχίζει και θυμάται η Βάγια σκηνικά και καταστάσεις και κοπάνες για κάπνισμα με τις φίλες και τσίχλες μετά και πρώτα ραντεβού με τον Νίκο στο δάσος, με βάζει όλο αυτο το κλίμα σε ένα πιο αστικό περιβάλλον, μακριά από την πρώτη εικόνα που έχτισα στο Α' μέρος. Τελικά πρόκειται για μια πυκνοκατοικημένη ημιαστική περιοχή ή ένα γραφικό παραθαλάσσιο μέρος των 100-150 μονίμων κατοίκων που ένιωσα στο Α' μέρος; Αυτό εντείνει και την πεποίθηση μου ότι Α' και Β' μέρος γράφτηκαν σε διαφορετικό χρόνο. Ισχύει; Για το Γ' μέρος μόνο θετικά έχω να πω, αλλά πρόκειται στην ουσία για μια ακόμη οπτική ενός ακόμη χαρακτήρα που εμφανίζεται στο τέλος του Β' μέρους. Δένει σωστά όμως και η αφήγηση του είναι πολύ στρωτή και δυνατή. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.