Naroualis Posted August 5, 2014 Share Posted August 5, 2014 Τίτλος σειράς: Οι Ψιθυριστές Συγγραφέας: Ηλιάνα Κλεφτάκη Βιβλίο πρώτο: Το κάλεσμα της φλόγας Εκδόσεις Momentum, 2013 Σελ. 346 ISBN 978-960-9796-21-7Τιμή € 15,50 Από τη Βιβλιονέτ: Το νησί Άλβιον στη Θαντόρια, τον τρίτο κόσμο, ήταν ο πρώτος τόπος που πήρε υπόσταση: γι' αυτό ήταν το Κέντρο, ο συνδετικός κρίκος και των επτά κόσμων. Όλοι οι κόσμοι, τροφοδοτούνταν με ενέργεια από το Άλβιον και τον πυρήνα του, τη Φλόγα της Ζωής. Ήταν ένας άγιος τόπος, με μόνο σκοπό την προστασία της Φλόγας από τους Ζοφερούς και τους Αβυσσαίους, δυο αντίπαλα έθνη που ήθελαν να τη διεκδικήσουν για να κυριαρχήσουν σε όλους τους κόσμους. Επικεφαλής τους, ο αιμοδιψής Βολφ των Ρέιβεν και η πιο σκοτεινή απ' όλους, η μάγισσα Μοργκάνα.Εκεί ξεκινά η ιστορία μιας νεαρής κοπέλας από τη Γη, της Ιζαντόρα, που επιλέχθηκε για να κρατήσει κρυμμένη τη Φλόγα της Ζωής, ανταλλάσσοντάς την με την ψυχή της. Με τη βοήθεια των Φωτοφόρων και των Φυλάκων που αντιστέκονται αιώνες στα πανούργα τεχνάσματα των Ρέιβεν, θα ξεκινήσει ένα ταξίδι και θα αγωνιστεί μέχρι τέλους, τόσο στο Άλβιον όσο και στη Γη, για να προστατέψει τη Φλόγα της Ζωής... Πριν ξεκινήσω, θα ήθελα να συμπεριλάβω εδώ το βιογραφικό της συγγραφέως (επίσης από τη Βιβλιονέτ) Η Ηλιάνα Κλεφτάκη γεννήθηκε το 1995 στην Αθήνα και μεγάλωσε με την οικογένειά της στη Θήβα. Στα 14 της ξεκίνησε να γράφει το πρώτο της μυθιστόρημα με τίτλο "Οι Ψιθυριστές: Το κάλεσμα της Φλόγας" το οποίο κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Momentum, ενώ ετοιμάζει και το επόμενο βιβλίο της σειράς με τίτλο "Οι Ψιθυριστές: Αθάνατη Νύχτα". Τα καλά νέα: 1) Πρόκειται για φάντασυ. Ίσως να απευθύνεται σε YA αλλά η ουσία του είναι καθαρό φάντασυ. 2) Στέρεη κοσμοπλασία, είναι φανερό ότι η συγγραφέας ξέρει τι λέει και πού είναι τι. (βλ. και στα κακά νέα όμως). Οι αναφορές σε πραγματικά μέρη πολύ προσεκτικά διαλεγμένες και σεμνές (Πύλες Λέι, Στόουνχετζ) 3) Όταν αποφασίζει να μπει στα χωράφια τουτουνού του κόσμου και διαλέγει το Λονδίνο, ξέρει να μην αρχίσει να λέει μπαρούφες για ένα μέρος που πιθανόν δεν το γνωρίζει, οπότε η δράση περιορίζεται σε σημεία που μπορεί η ίδια η συγγραφέας να δημιουργήσει, πχ, ένα αρχοντικό ή σε εσωτερικούς χώρους. Αυτό το κολπάκι, το 99% των Ελλήνων συγγραφέων φαντασίας επιστημονικής φαντασίας και τρόμου (ου μην αλλά και της συμβατικής λογοτεχνίας) δεν το γνωρίζει. Τα κακά νέα: 1) Η γραφή. Δεν είναι ιδιαίτερα κακή, αλλά θεωρώ ότι κάποια πράγματα τουλάχιστον ο επιμελητής της θα έπρεπε να τα έχει πιάσει. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα, η φράση "τα βλέφαρα των ματιών". Γιατί, υπάρχουν κι άλλα βλέφαρα στο ανθρώπινο σώμα; Επίσης μεγάλο πρόβλημα υπάρχει με τα κόμματα. Το ελληνικό συντακτικό απαγορεύει το χωρισμό του αντικειμένου από το ρήμα και το υποκείμενο της πρότασης με κόμμα, πχ. "Η Χ κοίταξε, τον Ψ". Αλλά και αυτό θα έπρεπε να το πιάσει ο επιμελητής και να το διορθώσει. 2) Ενώ η ίδια η συγγραφέας ξέρει για ποιο πράγμα της κοσμοπλασίας της μιλάει κάθε φορά, δεν είναι καλή στο να το φανερώνει και στον αναγνώστη. Μαρτύρησα μέχρι να καταλάβω τι είναι και πώς σχετίζονται Ψυθιριστές, Φωτοφόροι, Φύλακες, Ζοφεροί και Αβυσσαίοι. Όπως επίσης και η ίδια η γεωγραφία μού είναι δύσκολο να την κατανοήσω, να σχηματίσω ένα γενικό πλαίσιο του κόσμου της Θαντόρια στο μυαλό μου. Και δεν είναι ότι δεν έχω εμπειρία σε αυτό, έτσι; 3) Η πλοκή είναι ας την πω καλούτσικη, αλλά κάποιες φορές απλά δεν παλεύεται. Κι αυτό γιατί (βλ. 4) 4) οι χαρακτήρες είναι πιο χάρτινοι κι από παπιέ μασέ. Είναι κλισαρισμένοι μέχρι τέλους και η σχέση τους με μια κάποια αληθοφάνεια είναι πιο μικρή κι από ιπποτικό μυθιστόρημα. Αυτό που σίγουρα δε μου άρεσε είναι η απεικόνιση των δύο ηρωίδων της, της Κρίστα και της Ιζαντόρα. Η πρώτη δηλώνει ότι είναι μια δυναμική κι ανεξάρτητη μάγισσα, τόσο ικανή και σωστή που η Φλόγα της Ζωής την επιλέγει για "ξενιστή" της. Στην πραγματικότητα η Κρίστα είναι ένα παλιοκόριτσο, επιπέδου προεφηβείας, που κάθε τόσο χάνει τις αισθήσεις της (δυο-τρεις φορές σε κάθε κεφάλαιο), κάθε τόσο το σκάει για να πάει μια βόλτα διακινδυνεύοντας να σκοτωθεί, απαχθεί, βιαστεί, αιχμαλωτιστεί από τους κακούς, χάσει τη Φλόγα της Ζωής, "γιατί θέλει την ελευθερία της". Είναι δε τόσο ανεξάρτητη που δεν έχει καν δική της γκαρνταρόμπα, πάντα ένας άντρας τής παρέχει την ένδυσή της, που φυσικά είναι ένα υπέροχο, πανέμορφο φόρεμα. Ειλικρινά αν η Κρίστα ήταν κόρη μου θα τη θεωρούσα ηλίθια. Το ίδιο και η Ιζαντόρα, κάνει κάθε φορά το αντίθετο από αυτό που της λένε για να προστατευτεί και κάθε φορά μπλέκει, και κάθε φορά κάποιος ωραίος νεαρός την τραντάζει και της λέει να φερθεί ώριμα και φυσικά εκείνη τον γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της. Αυτή η αστοχία της συγγραφέως με ενόχλησε ιδιαίτερα. Μου δείχνει ένα κορίτσι που στα 14 έως 20 του χρόνια, εν έτη 2014, θεωρεί υποσυνείδητα ότι ένα δυναμικό και ανεξάρτητο κορίτσι πρέπει να το τραντάζουν για να το τιθασεύσουν, να το αποκαλούν συνέχεια "μικρή", ακόμη κι αν είναι βασίλισσα και να το ντύνουν σαν κούκλα όσοι αρσενικοί πέσουν στο δρόμο της. Αυτό είναι και το μεγάλο πρόβλημα με την πλοκή τελικά. Δύο πρωταγωνιστικοί χαρακτήρες που αγγίζουν τα όρια της παιδιάστικης βλακείας είναι πολύ δύσκολο να οδηγήσουν σε μια καλή, στέρεη κι ενδιαφέρουσα πλοκή. Κι όταν λέω παιδιάστικη βλακεία δεν εννοώ βλάκας σαν παιδί, αλλά σαν ένα παιδί που φέρεται βλακωδώς. Δυσκολεύτηκα να το τελειώσω. Έχω διαβάσει χειρότερα βιβλία από αυτό, είναι η αλήθεια, αλλά θα ήθελα η "Αθάνατη Νύχτα" του δεύτερου βιβλίου να έχει βελτιωθεί σε αυτά τουλάχιστον τα βασικά σημεία. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Πολύ κατατοπιστική γνώμη. Έχω όμως μια απορία αδαούς: Τι σημαίνει ΥΑ; (εκτός από Υπουργική Aπόφαση, that is :-) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Young Adult. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mman Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 Α! Τόσο απλό! Είχα στον νου μου ελληνικά αρχικά, γι' αυτό και η απορία. Thx! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 και φυσικά εκείνη τον γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της. Αυτή τουλάχιστον έχει δική της γκαρνταρόμπα (;) -Τι είναι οι Πύλες Λέι; Κάτι ενδιαφέρον; -Γιατίιιιιιι ένας μικρός και άγνωστος εκδοτικός οίκος επενδύει σε μια συγγραφέα τόσο μικρή και με τόσο μεγάλα μειονεκτήματα στο βιβλίο της; Μήπως είναι αυτοέκδοση ή συνέκδοση; Και μετά σου λένε κρίση... Όχι ότι το αποκλείω να γράφει καλά κάποιος ανήλικος, το Έραγκον μου άρεσε αρκετά, αλλά αμφιβάλλω αν είναι τόσο συχνό. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DinMacXanthi Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 O.T. Ενδιαφέρουσα ερώτηση Κέλλυ. Δεν ξέρω για την συγκεκριμένη συγγραφέα, κι αν ισχύει κάτι διαφορετικό. Το γιατί την εξέδωσαν είναι δικό τους ζήτημα. Αλλά επειδή εγώ και κόσμος που στην πορεία έγιναν άρκετα φίλοι -ώστε να μπορώ να το συζητήσω μαζί τους- έχουμε εκδόσει με τις εκδόσεις Momentum, δεν έχω ακούσει από κανέναν τους να έχει κάνει αυτοέκδοση/συνέκδοση.Προσωπικά για εμένα αυτός ο παράγοντας με απέτρεψε από το να συνεργαστώ με άλλους εκδοτικούς στο παρελθόν. Το οτι ζήτησαν χρήματα/συνέκδοση, πες το όπως θες. Αυτό το πρόβλημα στη Momentum δεν υπήρχε. Οπότε, με βάση τα δεδομένα, νέοι και ωραίοι συγγραφείς, στείλτε άφοβα στη Momentum, λεφτά πάντως δεν θα σας ζητήσουν. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted August 6, 2014 Author Share Posted August 6, 2014 Το κανονικό είναι γραμμές Λέι, αλλά η Κλεφτάκη το γύρισε με ευφάνταστο τρόπο. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nihilio Posted August 6, 2014 Share Posted August 6, 2014 και φυσικά εκείνη τον γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της.Αυτή τουλάχιστον έχει δική της γκαρνταρόμπα (;) -Τι είναι οι Πύλες Λέι; Κάτι ενδιαφέρον; -Γιατίιιιιιι ένας μικρός και άγνωστος εκδοτικός οίκος επενδύει σε μια συγγραφέα τόσο μικρή και με τόσο μεγάλα μειονεκτήματα στο βιβλίο της; Μήπως είναι αυτοέκδοση ή συνέκδοση; Και μετά σου λένε κρίση... Όχι ότι το αποκλείω να γράφει καλά κάποιος ανήλικος, το Έραγκον μου άρεσε αρκετά, αλλά αμφιβάλλω αν είναι τόσο συχνό. Υποθετω για να πιασουν το bandwagon των ΥΑ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Naroualis Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 και φυσικά εκείνη τον γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της. Αυτή τουλάχιστον έχει δική της γκαρνταρόμπα (;) Φυσικά και όχι. Για να καταλάβεις: Η μαμά ετοιμάζει μια χοροεσπερίδα. Οπότε τι κάνει; Δίνει λεφτά στο γιο της και αδερφό της ηρωίδας να της αγοράσει ένα φουστάνι. Το οποίο φυσικά είναι υπέροχο και πανέμορφο. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katakalwn Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 (edited) [ot] Ενδιαφέρουσα ερώτηση Κέλλυ. Δεν ξέρω για την συγκεκριμένη συγγραφέα, κι αν ισχύει κάτι διαφορετικό. Το γιατί την εξέδωσαν είναι δικό τους ζήτημα. Αλλά επειδή εγώ και κόσμος που στην πορεία έγιναν άρκετα φίλοι -ώστε να μπορώ να το συζητήσω μαζί τους- έχουμε εκδόσει με τις εκδόσεις Momentum, δεν έχω ακούσει από κανέναν τους να έχει κάνει αυτοέκδοση/συνέκδοση. Προσωπικά για εμένα αυτός ο παράγοντας με απέτρεψε από το να συνεργαστώ με άλλους εκδοτικούς στο παρελθόν. Το οτι ζήτησαν χρήματα/συνέκδοση, πες το όπως θες. Αυτό το πρόβλημα στη Momentum δεν υπήρχε. Οπότε, με βάση τα δεδομένα, νέοι και ωραίοι συγγραφείς, στείλτε άφοβα στη Momentum, λεφτά πάντως δεν θα σας ζητήσουν. [/ot Εμένα πάντως μου είχαν ζητήσει λεφτά το 2011 και επειδή βρήκα μια άλλη πιο συμφέρουσα προσφορά τελικά δε συνεργάστηκα μαζί τους. Εκτός αν οι εκδόσεις Μπατσιούλα θεωρούνται κάτι τελείως ξεχωριστό από τις εκδόσεις Momentum. Σε αυτήν την περίπτωση πάω πάσο. Edited August 7, 2014 by katakalwn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wordsmith Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 [ot] Ενδιαφέρουσα ερώτηση Κέλλυ. Δεν ξέρω για την συγκεκριμένη συγγραφέα, κι αν ισχύει κάτι διαφορετικό. Το γιατί την εξέδωσαν είναι δικό τους ζήτημα. Αλλά επειδή εγώ και κόσμος που στην πορεία έγιναν άρκετα φίλοι -ώστε να μπορώ να το συζητήσω μαζί τους- έχουμε εκδόσει με τις εκδόσεις Momentum, δεν έχω ακούσει από κανέναν τους να έχει κάνει αυτοέκδοση/συνέκδοση. Προσωπικά για εμένα αυτός ο παράγοντας με απέτρεψε από το να συνεργαστώ με άλλους εκδοτικούς στο παρελθόν. Το οτι ζήτησαν χρήματα/συνέκδοση, πες το όπως θες. Αυτό το πρόβλημα στη Momentum δεν υπήρχε. Οπότε, με βάση τα δεδομένα, νέοι και ωραίοι συγγραφείς, στείλτε άφοβα στη Momentum, λεφτά πάντως δεν θα σας ζητήσουν. [/ot Εμένα πάντως μου είχαν ζητήσει λεφτά το 2011 και επειδή βρήκα μια άλλη πιο συμφέρουσα προσφορά τελικά δε συνεργάστηκα μαζί τους. Εκτός αν οι εκδόσεις Μπατσιούλα θεωρούνται κάτι τελείως ξεχωριστό από τις εκδόσεις Momentum. Σε αυτήν την περίπτωση πάω πάσο. Για τις εκδόσεις Μπατσιούλα έχω κι εγώ παράδειγμα συγγραφέως που έβγαλε από κει το βιβλίο της με συνέκδοση. Αλλά δεν ξέρω κατά πόσον ταυτίζονται με το Momentum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.